• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4654روز قبل
خودرو

مدل مفهومی کادیلاک

 کمپانی اتومبیل سازی کادیلاک، از ساخت خودروی جدید مدل مفهومی (Conceptual) خود تحت عنوان سیل (Ciel) خبر داده است.

این اتومبیل طراحی و امکانات منحصر به فردی داشته و هدف سازندگان از تولید آن، القای لذت رانندگی و حس زیبایی در کنار یکدیگر، عنوان شده است.

این اتومبیل زیبا دو در بوده و ظرفیت 4 سرنشین را دارا است. همچنین از موتور 2 توربو شارژر 3.6 لیتری برخوردار بوده و 6 سیلندر است.

لازم به ذکر است واژه Ciel در زبان فرانسوی به معنای آسمان است.

مدل مفهومی کادیلاک

مدل مفهومی کادیلاک

مدل مفهومی کادیلاک

مدل مفهومی کادیلاک

مدل مفهومی کادیلاک

دوشنبه 31/5/1390 - 17:5
خواص خوراکی ها

هرگز قره قوروت نخورید

 قره قوروت را از آب ماست یا همان دوغ می گیرند که پس از جوشیدن و تغلیظ بصورت جامد در می آید. مزه ترش قره قوروت بخاطر درصد بسیار بالای اسید لاکتیک آن می باشد. میزان اسید لاکتیک قره قوروت بقدری زیاد است که میتوان گفت خود اسید لاکتیک است!!!

اسید لاکتیک یک ماده دفعی برای بدن محسوب میشود زیرا خون را شدیداً اسیدی کرده و تعادل ph خون را به هم میزند.

یکی از دلایلی که گفته می شود ماست چکیده بهتر از خود ماست است این است که مقدار زیادی از اسید لاکتیک آن که در آب ماست موجود است گرفته شده است ولی با این حال بهتر است با مقداری نعناع، پونه و موسیر مصرف شود (تا حالت سردی و اسیدی آن کاهش یابد).

در حالت طبیعی، خون انسان کمی قلیایی بوده و بسیار حیاتیست که این حالت حفظ شود بدین جهت در خلقت انسان مکانیزم های پیچیده ای تعبیه شده است که این تعادل را حفظ کنند. در بدن انسان مقدار pH متعادل بین 34/7 و 40/7 میباشد که کمی قلیایی است و باید در این محدوده نگه داشته شود در غیر اینصورت بعضی از واکنش های آنزیمی انجام نمی گیرد و تنظیم فعالیتهای فیزیکی و شیمیایی درون سلولی با مشکل مواجه می شود.

مصرف قره قوروت به شدت خون را اسیدی می کند (به علت میزان بسیار بالای اسید لاکتیک) و آن را از حالت قلیایی طبیعی خود خارج می کند. بدن برای ترمیم و تصحیح این حالت بسیار مخرب که می تواند در صورت ادامه بسیار خطرناک گشته و فعالیت ارگان ها و سلول ها را مختل کند، دست به دامن استخوان ها و دندان ها می گردد تا کلسیم آنها را برای قلیایی کردن خون آزاد کند. کلسیم بهترین و سریع ترین عامل قلیایی کردن خون می باشد. این کلسیم آزاد شده از استخوان ها سپس توسط کلیه ها دفع می گردد. در نتیجه مصرف قره قوروت باعث پوکی استخوان ها و ضعف دندان ها می گردد.

بسیار بسیار جای تاسف است که خیلی از پزشکان و افراد تحصیل کرده آن را برای درمان پوکی استخوان و لاغر شدن افراد چاق تجویز می کنند با این تصور غلط که چون قره قوروت دارای کلسیم است پس برای پوکی استخوان مناسب است در صورتی که کلسیم آن نه تنها جذب نمی شود بلکه طبق توضیحات بالا باعث پوکی استخوان و خرابی دندانها نیز می شود. جالب است حتی آن را برای رشد و نمو کودکان مفید دانسته و برای آن خاصیت دارویی قائل شده اند!!! گاهی اوقات آن را برای کاهش فشار خون تجویز می کنند که این خود باعث خرابی و خوردگی رگها میشود.

میتوان به جای قره قوروت از بسیاری میوه هایی که در کاهش فشار مناسب هستند مانند آب لیمو یا مخلوط یک لیوان آب و 2 قاشق سرکه سیب خانگی استفاده کرد.

ای کاش مضرات مصرف قره قوروت به اینجا ختم می شد. اسید لاکتیک فعالیت نرون های مغزی را به شدت کاهش میدهد و چون قره قوروت حاوی مقادیر بسیار زیاد اسید لاکتیک می باشد لذا برای مغز انسان بسیار مضر می باشد.

بعضی از آثار و نتایج زیانبار اسیدی شدن خون:

انواع بیماریهای قلب و عروق
خورده شدن دیواره سرخرگ ها و سیاهرگ ها
ضعف حافظه و آلزایمر
دیابت و سرطان
ضعف سیستم ایمنی بدن
بیماری های سیستم عصبی مانند بیماری خطرناک MS پوکی استخوان
خرابی و فساد دندانها و لقی دندانها
ضعف اعصاب
تشنج

در غرب به خون اسیدی لقب کشنده خاموش (Silent Killer) داده اند. در خصوص بیماری های ناشی از اسیدی شدن خون، مطالب بسیاز زیادی در اینترنت موجود است که اکثراً به زبان انگلیسی است.

دوشنبه 31/5/1390 - 17:4
آشپزی و شیرینی پزی

طرز تهیه بامیه خانگی، ساده و خوشمزه

 شاید باور نکنید که تهیه بامیه در منزل به این سادگی باشد.

مواد لازم جهت تهیه ی خمیر:

تخم مرغ: 2عدد
آرد سفید: 8 قاشق غذا خوری
روغن جامد یا کره: 2 قاشق غذاخوری
آب: 1 لیوان
جوش شیرین: یک چهارم قاشق چایخوری
شربت: 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع برای سرخ کردن: به میزان لازم

ابتدا طرز تهیه ی شربت:

دو لیوان شکر را در یک لیوان آب حل کرده به همراه کمی وانیل، هل، زعفران(در صورت تمایل) و گلاب بگذارید روی شعله تا به جوش آید و آنقدر بجوشد تا قوام یابد سپس شربت به دست آمده را کنار بگذارید تا خوب سرد شود.

طرز تهیه ی خمیر بامیه:

آب را با روغن در قابلمه ای جوش آورده سپس آرد را کم کم اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود و بگذارید تا سرد شود، تخم مرغها را یکی یکی با فاصله به خمیر اضافه کنید و بعد کمی جوش شیرین را تا خمیر لطیف و نرمی حاصل شود. خمیر را داخل قیف مخصوص ریخته و داخل روغن داغ بیاندازید و بعد از طلایی رنگ شدن داخل شربت انداخته و بعد بیرون کشیده درون صافی بگذارید تا شربت اضافه ی آن گرفته شود.

طرز تهیه بامیه خانگی، ساده و خوشمزه

نوش جان و التماس دعا

دوشنبه 31/5/1390 - 17:4
اخبار

شما با دیدن این تصویر چه احساسی پیدا می کنید؟

 فرهنگ اصیل ایرانی، آموزه های دینی و مذهبی، سنتهای زیبای پیشینیان، نوعدوستی و... چقدر این کلمات را درباره خودمان، ما مردم ایران، گفته و شنیده ایم!

اینکه زیبایی رفتار و کردار را در چه کسی ببینیم، مهم نیست، مهم این است که ببنیم! درس بگیریم و سرمشق قرار دهیم...

تصویری که می بینید پل انسانیی است ساخته شده از سربازان ژاپنی برای کمک به آسیب دیدگان سیل در این کشور! عظمت اخلاق حرفه ای و انسانی را مشاهده می کنید؟!

شما با دیدن این تصویر چه احساسی پیدا می کنید؟

اگر این تصویر نمایانگر تعهد، نوعدوستی، محبت، انجام وظیفه، میهن پرستی و در یک کلام اخلاق نیست، بیانگر چه چیزی می تواند باشد؟!!

به نظر شما پیشرفت و طی کردن مدارج عالی ترقی و تکامل، تصادفی است؟ آیا رسیدن به موفقیتهای بزرگ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سراسر دنیا امری ساده و بدون هزینه است؟

بیایید از خودمان شروع کنیم...

دوشنبه 31/5/1390 - 17:3
دانستنی های علمی

دانستنی هایی در مورد زبان

دانستنی ها | دانستنی هایی در مورد زبان آیا می دانستید Was it a car or a cat I saw (آن که دیدم اتومبیل بود یا گربه) تنها جمله انگلیسی است که اگر از آخر به اول خوانده شود هم به همین ترتیب تلفظ می شود و همین معنی را دارد. WASITACARORACATISAW

1- واژه Good bye از God by به معنای God with you (خدا به همراهت) آمده است.
2- در ضرب المثل The quick brown fox jumps over a lazy dog (روباه قهوه ای فرز، روی دوش سگ تنبل می پرد) از کلیه حروف الفبای انگلیسی استفاده شده است.
3- Go (برو) کوچکترین جمله دارای معنای کامل در زبان انگلیسی به شمار می رود.
4- حاکمان قدیم برای راحت شدن از شر برخی افراد نزدیک خود، بدون کشتن آنها به طور مستقیم، دستور به آتش کشیدن خانه های آنان را صادر می کردند. واژه fire someone (اخراج کردن کسی) نیز از همین جا آمده است.
5- نام onion (پیاز) در انگلیسی از واژه لاتین Union (به معنی مروارید بزرگ) گرفته شده است.
6- امروز بیش از 41806 زبان زنده (دارای کاربر) در دنیا وجود دارد.
7- الفبای زبان هاوایی 12 حرف دارد.
8- تا قرن 15، زبان فاقد علائم نگارشی (نقطه، ویرگول و ...) بود.
9- واژه Set در انگلیسی بیش از هر واژه دیگر در این زبان، معنی دارد.
10- واژه News (اخبار) در انگلیسی از حروف اول چهار جهت اصلی (North, East, West, South) گرفته شده است.
11- واژه ژیمناستیک از واژه یونانی Gymnazein به معنای ورزش با تن برهنه، گرفته شده است.
12- تنها واژه انگلیسی متشکل از 15 حرف و بدون تکرار حروف، واژه Uncopywrightable (غیر قابل کپی کردن) است.
13- نام Wendy در فرهنگ انگلیسی از کتاب پیتر پن (Peter Pan) گرفته شده است.
14- بیشترین حرف مورد استفاده در نگارش انگلیسی حرف E و کمترین حرف مورد استفاده Q است.

دوشنبه 31/5/1390 - 17:2
موفقیت و مدیریت

ترسی که مانع خلاقیت شماست

 به طور کلی خلاقیت فرایندی است که طی زمان ادامه داشته و ابتکار، انطباق پذیری و تحقق از خصوصیات بارز آن به شمار می آیند و می تواند جوابگویی برای مشکلات باشد.

1- مقدمه
آرامش زندگی در گرو برآوردن نیازهاست. نیازها به طور کلی به 5 گروه تقسیم می شوند:

نیازهای فیزیولوژیکی/ نیاز به امنیت/ نیازهای اجتماعی/ نیاز به احترام/ نیاز به خودیابی

که به ترتیب نیازهای اولی نیازهای رده پایین و نیازهای آخری نیازهای رده بالا به حساب آمده و نیاز به خودیابی حد بالای نیازهاست.

برآورده شدن مناسب نیازها شرط لازم برای به وجود آمدن آمال و آرزوهاست. به عنوان مثال یک فرد گرسنه و آواره هرگز به فکر پرواز بر فراز کوه ها نخواهد افتاد. بسیاری نیز معتقدند که خلاقیت در نیاز متولد می شود همان گونه که بسیاری از اختراعات بزرگ نه محصول تعریف مشکلی خاص بلکه برای برآورن نیازی خاص به وجود آمده اند.

2- اصول اولیه خلاقیت
به طور کلی خلاقیت فرایندی است که طی زمان ادامه داشته و ابتکار، انطباق پذیری و تحقق از خصوصیات بارز آن به شمار می آیند و می تواند جوابگویی برای مشکلات باشد. برخی از محققان اصولی برای مشخص شدن مرزهای خلاقیت تعریف نموده اند:

اول اینکه خلاقیت متضمن پاسخ یا مفهومی نو باشد یا آن که احتمال وقوع آن بسیار کم باشد. اما باید توجه داشت که نو بودن و اصالت با آن که شرط لازم خلاقیت است اما کافی نیست. زمانی یک پاسخ را می توان بخشی از یک فرایند خلاقیت به شمار آورد که تا اندازه ای با واقعیت مطابقت داشته یا اصولاً واقعی باشد.

دوم خلاقیت باید گره ای را بگشاید یا با وضعیتی تناسب داشته و یا مقصود معینی را برآورد.

سوم، خلاقیت واقعی مشروط به دوام آن بینش ابتکاری، ارزیابی و تفسیر و رشد آن باشد. در جمله ای کوتاه می توان اینگونه بیان کرد «خیلی ها ایده های خوب دارند اما عده کمی آنها را عملی می کنند». همچنین یکی از عواملی که معمولاً با خلاقیت مربوط می دانند موضوع هوش است.

3- وجوه هوش
یک مبنای طبقه بندی، نوع فرایند و یا نحوه عملکرد خاصی است که انجام می گیرد. این نوع طبقه بندی شامل 5 گروه اصلی از توانش های هوشی می باشد که عبارتند از:

عوامل شناخت
حافظه
تفکر همگرا
تفکر واگرا
ارزشیابی

شناخت، کشف و یا کشف دوباره و بازشناسی است. حافظه عبارت از حفظ آن چیزی است که درک شده است. در تفکر واگرا ما در جهات متفاوت تفکر می کنیم، گاهی به تفحص می پردازیم و گاهی در جستجوی تنوع هستیم در حالی که در تفکر همگرا اطلاعات به یک جواب درست و یا به بهترین جواب شناخته شده و قراردادی منتج می گردد. واضح است که یکی از توانشهای تفکر واگرا گوناگونی پاسخهایی است که تولید می شود. این نوع تولید تماماً زاده اطلاعات ارائه شده نیست. در اینجاست که مبحث انعطاف پذیری در تفکر پیش می آید که از مباحث اصلی خلاقیت به شمار می آید . با این حال در بررسی افراد خلاق این نتیجه به دست آمده است که اگر چه داشتن حد معینی از هوش لازم است ولی شرط کافی نیست و لزوماً افراد با هوش خلاق نبوده اند در حالی که افراد با هوش متوسط می توانند افراد خلاق برجسته ای باشند. در واقع امور خلاقیت شاید بیشتر اکتسابی باشد تا فطری و می توان با آموزشهایی این توانایی را در خود افزایش داد.

4- خصوصیات افراد بسیار خلاق
از مطالعه ی افراد بسیار خلاق موارد زیر نتیجه شده است. البته این خصوصیات شخصیتی آنهاست نه این که با این گونه رفتارها، انسان بتواند به خلاقیت برسد:

تمایل به تعریف و تمجید از خود دارند.
اشخاص خلاق مخصوصا خواهان قبول پیچیدگی و حتی بی نظمی در دریافت های خود هستند بدون آنکه نگران آشفتگی ناشی از این امر باشند. این بدان معنی نیست که آنان فی نفسه بی نظمی را دوست دارند بلکه پرمایگی موجود در بی نظمی را به کم مایگی نظم ترجیح می دهند. تمایل دارند نزد دیگران به داشتن نظرات تند و احمقانه شهرت داشته باشند.
کارهای آنها با اظهار نظر اینکه از موضوع پرت هستند مشخص می شود. شوخ طبعی و بذله گویی از صفات بارز این افراد است. باید به این افراد کمک کرد که بدون اینکه کینه توز و پرخاشگر باشند جسارت خود را حفظ کنند.

5- عوامل بازدارنده ی خلاقیت

تلاش های قبل از بلوغ برای حذف خیالبافی
محدودیت های بازدارنده ی قوه تدبیر و کنجکاوی کودکان
تکیه ی بیش از حد به نقش جنسیت؛ تفکر خلاق مستلزم حساسیتی بیش از حد (خصوصیتی کاملاً زنانه) و وابستگی به غیر و اتکای به خود (خصلتی کاملاً مردانه) است. از همین رو یک پسر بسیار خلاق نسبت به سایر همجنسان همسال خود بیشتر دارای صفات زنانه به نظر می رسد.
تاکید زیاد بر پیشگیری (نحوه پاسخگویی کودکان به مسایلی که مستلزم چاره اندیشی فرد هنگام قرار گرفتن در وضعیتی بن بست است نشان می دهد که تأکید بر پیشگیری قوه تصور بسیاری از کودکان را از رشد باز داشته است).
القای ترس و کمرویی
تاکید بر مهارتهای کلامی
خطری که استعداد خلاق فرد را تهدید می کند، قضاوت یا ارزیابی تجربه فرد نیست بلکه پیشداوری است که به تبع آن تجارب بسیاری در حوزه دریافت را نمی یابند. خطری که آموزشهای معمول چه در خانه و چه در مراکز آموزشی در بردارند این است که نظرات نو و احتمال وقوع اعمال جدید خیلی زود و بیش از اندازه مورد انتقاد قرار می گیرند.

6- عوامل تشدیدکننده خلاقیت و نوآوری
حس درونی تفکر، انسان را قادر می سازد شرایطی را که وجود خارجی ندارند، در درون ذهن شبیه سازی نماید و به وی این امکان را می دهد تا در امکانات یکسان با سایرین برای خود فرصتهای بهتری بیافریند. در واقع امور خلاقیت شاید بیشتر اکتسابی باشد تا فطری و می توان با آموزشهایی این توانایی را در خود افزایش داد. مجموعه عواملی که باعث تشدید و ترغیب فرد به نوآوری می گردند به عوامل تشدیدکننده تعبیر می گردند که خود به دو بخش کلی انگیزه ها و ابزارها تقسیم می شوند که در اینجا توضیح داده می شوند.

6-1- انگیزه ها
انگیزه های ترغیب کننده به نوآوری، می توانند به خصوصیات و زندگی خصوصی افراد مربوط باشد و یا اینکه به اجتماع محل سکونت فرد بستگی داشته باشد که ما در اینجا دلایل بروز هر یک را بررسی می کنیم.

6-1-1- انگیزه های بیرونی: به همه انگیزه هایی که از جامعه به فرد القاء می گردند گفته می شود که خود بر اثر موارد زیر ناشی می گردند:

بحران های جامعه: می دانیم سرچشمه خلاقیت نیاز است. اغلب مواقع اگر نیازی در زندگی بشر مشاهده نشود، الزامی به خلاقیت وجود نخواهد داشت. نیازهای بشر معمولاً به طور یکنواخت بروز می یابند مگر در شرایطی استثنایی مانند بحران های مختلف از جمله بحرانهای طبیعی چون سیل و زلزله و آتشفشان و طوفان و همچنین بلایایی که خود انسان مسب آنهاست که بارزترین آنها جنگ است. نوع و دلیل بروز یک بحران در اینجا مد نظر نیست و آنچه حائز اهمیت است هجوم سیل عظیمی از نیازها پس از وقوع بحران است که می تواند در جامعه سبب یک انقلاب فکری در نزد افراد گوناگون گردیده و به شکل نوآوری و خلاقیت بروز نماید.
سطح توقعات جامعه: جامعه ای که در آن سیر صعودی پیشرفت حاکم باشد، هر روز از طرف تک تک اعضای خود شاهد خلاقیت و نوآوری است. در این جامعه نوآوری به قشر متفکر و اندیشمند محدود نگردیده و همه مردم را شامل می شود بطوریکه حتی تبهکاران نیز در این جامعه هر روز به فکر خلق روشی نو در روند کاری خود می باشند.

6-1-2- انگیزه های درونی: انگیزه هایی که از درون شخص، منشاء می گیرند را انگیزه های درونی می نامند که شامل موارد زیر می باشند:

استعداد ذاتی فرد: این امر حتی بدون وجود هر گونه محرک خارجی ممکن است آگاهانه یا ناآگاهانه صورت گیرد و با داشتن هوشی متوسط و آموختن راه های افزایش تفکر خلاق، کاملاً قابل دسترسی برای همه نیازهای زندگی می باشد.
نیازهای درونی: گاهی اوقات افراد در خود نیرویی احساس می کنند که همواره آنان را وا می دارد که در جهت کمک به دیگران و ارتقای سطح زندگی در جامعه، دست به نوآوری بزنند. این افراد از هر جنس و سن و شغلی می توانند باشند. به عنوان مثال خانمی در آمریکا که از آگهی های تجاری تلویزیون ناراضی بود آنها را مطابق با ذوق خود مجدداً می نوشت.
بحران های شخصی : بحران های شخصی نیز مانند بحران های جامعه، می توانند محرک بسیار قوی در امر نوآوری برای شخص باشند.

6-2- ابزارها
برخی فاکتورهای تعیین کننده برای دستیابی به تفکر خلاق و جود دارند که می توان از آنها به عنوان ابزارهای نوآوری یاد کرد. این ابزارها عبارتند از:

اراده
اعتماد به نفس
کمیت
شبیه سازی
استمداد از دیگران
مجاورت/ تشابه/ تباین
تغییر دادن
فعالیتهای جنبی و...

این عوامل راه کارهایی برای آموزش نوآوری و تفکر خلاق ارائه می دهند.

دوشنبه 31/5/1390 - 17:1
بهداشت روانی

زنان عواطف شان را درونی می کنند و مردان برونی

 یک بررسی جدید نشان می دهد زنان با احتمال بیشتری ممکن است دچار اضطراب و اختلالات خلقی مانند افسردگی شوند، در حالیکه در میان مردان احتمال دچار شدن به شخصیت ضداجتماعی و اختلالات سوءمصرف مواد بیشتر است.

به گزارش لایو ساینس پژوهشگران نشان دادند که علت این تفاوت آن است که زنان با احتمال بیشتری عواطف شان را درونی می کنند که ممکن است به انزواجویی، تنهایی و افسردگی بینجامد، در حالی که مردان این عواطف را برونی می کنند و رفتارهای پرخاشگرانه و تکانه ای (تابع امیال آنی) از خود نشان می دهند.

به گفته پژوهشگران این نتایج به معنای آن است تلاش ها بر پیشگیری بیماری روانی که بر "فرآیندهای کانونی روانی" هر جنسیت متمرکز هستند، ممکن است تاثیر بیشتری در جلوگیری از تشدید عوارض روانی داشته باشند.

پژوهشگران در این بررسی پاسخ ها به پرسش ها در مصاحبه هایی که با 43093 فرد بزرگسال آمریکایی در حین بررسی موسسه های ملی بهداشت در سال 2001 انجام شده بود، را تجزیه و تحلیل کردند. این گروه نماینده توزیع سنی، نژادی/قومیتی و جنسیتی در آمارگیری سال 2000 جمعیت آمریکا بودند.

درباره افسردگی، 22.9 درصد از زنان گفتند که در طول زندگی شان افسردگی را تجربه کرده اند، این رقم در مردان 13.1 درصد بود.

این بررسی نشان داد که 7.2 درصد زنان اختلال وحشت زدگی (پانیک) و 5.8 درصد اختلال اضطراب فراگیر داشته اند، در حالی که در میان مردان این میزان ها به ترتیب 3.7 و 3.1 درصد بود.

از جمله اختلالات روانی که در میان مردان شایع تر بود، وابستگی به الکل و اختلال شخصیت ضداجتماعی بود. این بررسی نشان داد که 17.4 درصد مردان وابستگی به الکل و 5.5 درصد آنها اختلال شخصیت ضداجتماعی دارند، در حالی که در میان زنان میزان این اختلالات به ترتیب 3.7 درصد و 3.1 درصد بود.

اختلالی که بیشترین تفاوت از لحاظ شیوع را میان مردان و زنان داشت، فوبی اختصاصی- عارضه ای که در آن فرد از یک شیء یا موقعیت خاص ترسی غیرمنطقی دارد- بود. این عارضه 12.4 درصد زنان را مبتلا کرده بود، در حالی که شیوع آن در میان مردان 6.2 درصد بود.

به گفته پژوهشگران این یافته ها نشان می دهند که اقدامات برای پیشگیری و درمان اختلالات روانی باید بر مبنای جنسیت بیماران باشد.

نیکولاس ایتن، از دانشگاه مینه سوتا، سرپرست این پژوهش، گفت:

"درمان در زنان می تواند بر مهارت های شناختی و کنار آمدن برای کمک به پیشگیری از تبدیل خودخوری به افسردگی یا اضطراب بالینی متمرکز شود. در مورد مردان، درمان رفتارهای تکانه ای می تواند بر اقدامات طراحی شده پاداش دهی و شکل دهی گرایش های پرخاشگرانه به رفتارهای غیرمخرب تمرکز یابد."

این پژوهشگران می گویند بررسی های پیشین نیز نشان داده اند که زنان نسبت به مردان پیش از آغاز اختلال روانی، موارد بیشتری از آزردگی روانی (نوروتیسیسم) و شمار بیشتری حوادث تنش زای زندگی را گزارش می کنند؛ این وضعیت نشان دهنده آن است که عوامل تنش زای محیطی نیز ممکن است در این درونی کردن عواطف نقش داشته باشند.

این پژوهش همچنین پیشنهاد می کند که "راهنمای آماری و تشخیصی اختلالات روانی" (DSM)- کتاب مرجع طبقه بندی بیماری های روانی، هنگام تعریف اختلالات روانپزشکی جنسیت را نیز مورد نظر قرار دهد.

به گفته این پژوهشگران یکی از محدودیت های بررسی آنها این بود که تنها بر مصاحبه های انجام شده بوسیله افراد تعلیم دیده، اما نه متخصصان روانشناسی بالینی، تکیه داشت، و تنها اختلالات روانی شایع را مورد ارزیابی قرار داده بود، و بیماری های نادرتری مانند اسکیزوفرنی را کنار گذاشته بود.

دوشنبه 31/5/1390 - 16:59
طنز و سرگرمی

اصطلاحات جدید لغت نامه آریان پور

 فهرست واژگان جدید اضافه شده به فرهنگ انگلیسی به فارسی آریان پور:

Hairkul : آنکه روی شانه هایش مو دارد
Watergate : دروازه دولاب
Categorize : نوعی غذای شمالی که با برنج و گوشت گراز طبخ می شود
Velocity : شهری که مردم آن از هر موقعیتی برای ولو شدن استفاده می کنند

Macintosh : مهین تاج
San Antonio : به ترکی ، شما آنتونیو هستید
Longtime : در حمام ، زمان پیچیدن لونگ را گویند
Long time no see : دارم لونگ می پیچم ، نگاه نکن
Cambridge : شهری که تعداد پلهایش اندک است
UNESCO : یونس کجاست؟
Jesus : در اصفهان به بچه گویند که دست به چیز داغ نزند
Finland : سرزمینی که مردمانش مشکل گرفتگی بینی دارند
Damn You All : دم همتون گرم
Savage Blog : ساوجبلاغ
Latino : لات بازی ممنوع
Godzilla : خدای استفاده کردن از مرورگر موزیلا

دوشنبه 31/5/1390 - 16:59
اخبار

تخمدانهایی که باعث نازایی می شوند

 اختلال در کارکرد تخمدان عامل 40 درصد ناباروری زنان است.

یک فوق تخصص و فلوشیب نازایی گفت: کارکرد نامناسب تخمدان، چسبندگی لوله رحم و اختلالات داخل فضای رحم از عوامل نازایی است و 40 درصد ناباروری در زنان اختلال در کارکرد تخمدان است.

زهرا حیدر در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد علل و عوامل نازایی در زنان اظهار داشت: نازایی در زنان به 3 دلیل عمده رخ می دهد که کارکرد نامناسب تخمدان، چسبندگی لوله رحم و اختلالات داخل فضای رحم از این دلایل است.

وی اضافه کرد: یکی از برجسته ترین دلایل نازایی که از کارکرد نامناسب تخمدان نشأت می گیرد بیماری pco است که ما در عوام به آن تنبلی تخمدان می گوییم که قاعدگی نامرتب، بالا رفتن هورمون های مردانه و سونوگرافی از وضعیت تخمدان به ما نشان می دهد که فرد تنبلی تخمدان دارد یا خیر.

فوق تخصص و فلوشیب نازایی منشأ تنبلی تخمدان را بیشتر ژنتیک عنوان کرد و افزود: چیزی که از نظر علمی به اثبات رسیده این است که عواملی مانند مصرف غذاهای آماده (فست فود) که مقدار زیادی نگهدارنده دارند یا چاقی و زندگی استرس زا در بروز این ژن تاثیر دارند ولی دلیل اصلی همان ژنتیک است.

حیدر اظهار داشت: البته روش زندگی در بروز این ژن بسیار موثر است چرا که در برخی این ژن در حد قاعدگی نامرتب خود را نشان می دهد و در همان خانواده فرد تا سالها امکان بچه دار شدن را ندارد.

استادیار دانشگاه شهید بهشتی بهترین درمان برای تنبلی تخمدان را کاهش وزن در زنان و تغییر روش زندگی عنوان کرد و افزود: به این معنی که فعالیت روزانه مناسب داشته و خود را از استرس دور نگه دارند.

حیدر علت 40 درصد ناباروری در زنان را اختلال در کارکرد تخمدان عنوان کرد و گفت: آمار دقیقی از میزان بروز این مسئله در کل کشور نداریم ولی ناباروری ناشی از اختلال کارکرد تخمدان در گیلان شایع تر از بقیه نقاط کشور است.

دوشنبه 31/5/1390 - 16:58
رويا و خيال

بهناز، خیلی سال پیش این درس ها را خواندیم

 صغرا خانوم خوب می دانست بهترین تهدید برای ما بچه های تنها رها شده از ده صبح تا ده شب، این است که چادر مشکی اش را از توی کمد بردارد، بازش کند، بیاندازد سرش و بگوید من رفتم. همین کافی بود که ما به گریه بیافتیم، گوشه ی چادرش را بگیریم که تورو خدا نرو.

بعد فرق نمی کرد کدام یکی مان چادرش را گرفته بود، آن یکی می دوید می رفت سراغ کفش هاش. کفش های صغرا خانوم روزی چند بار قایم می شد. زیر مبل، توی ظرف نان، پشت یخچال یا توی کیف سامسونت بابا که قفل اش خراب بود. حالا محال بود ما را بگذارد برود. ولی همین که برای چند لحظه باورمان می شد رفتنی ست و همین که نمی رفت و کفش ها را از زیر بالشت می کشید بیرون و قربان صدقه مان می رفت، داستان گریه دار خوش پایان ما بود. فکر می کردیم ما نگه ش داشتیم. فکر می کردیم کفش ها ما را نجات داده.

بعدها خیلی پیش آمد که کفش های مهمان محبوب مان را قایم کردیم. کفش آدم هایی که دوست داشتیم بمانند. آدم هایی که یک بار و دو بار مهربان می پرسیدند کفش ها کجاست، آدم هایی که قول می دادند زود برگردند، آدم هایی که به بابا اصرار می کردند که نه، نه، خودش می دهد، دختر بزرگ عاقلی ست، خودش الان می رود کفش ها را می آورد. بعد وقتی کفش ها را آرام از پشت در می کشیدیم بیرون. کسی مهربان نبود. کسی قربان ما نمی رفت. کسی از رفتن پشیمان نمی شد.

یک جایی ما این واقعیت را فهمیدیم که صغرا خانوم رفتنی نیست. خودش رفتنی نیست. کفش ها هیچ کاره اند. از یک روزی به بعد که تاریخ ش جایی ثبت نشده و من هم یادم نیست ما دست به کفش هیچ کس نزدیم. هر کس رفت خداحافظی کردیم. از یک جایی به بعد پیش دستی کردیم. وسط جمله اش گفتیم خداحافظ و کفش ها را جلوی پای اش جفت کردیم. در را که بستیم بعد اگر گریه مان گرفته بود گریه کردیم. یاد گرفتیم برای چند دقیقه یا چند روز بیشتر خودمان را خراب نکنیم. خودمان را کبود کنیم از گریه بعد رفتن ش، اما دست به کفش ها نزنیم. از یک جایی به بعد کبود هم نشدیم، بعد رفتن در را بستیم و رفتیم سراغ ظرف ها، از توی آشپزخانه داد زدیم هرچی ظرف هست بیار. ما این طور آدم هایی شدیم بهناز، خیلی سال پیش این درس ها را خواندیم. برنگردی از الفبا شروع کنی...

دوشنبه 31/5/1390 - 16:58
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته