جامه هر گاه نجس باشد ممكن است او را تطهیر كنند به این نحو كه آن را در میان طشتى گذارند و آب بر او بریزند و بعد او را فشار دهند و غساله او را بیرون كنند و هم چنین است تطهیر گوشت متنجس و كفایت مىكند در تطهیر آن یك دفعه شستن هر گاه نجاست آن غیر بول باشد و دو دفعه هر گاه بول باشد به شرط آنكه طشت از پیش از ریختن آب نجس نبوده باشد و الا باید سه مرتبه شسته شود و احوط سه مرتبه است مطلقا
هر گاه برنج یا ماش یا نحو این دو نجس شود و بخواهند او را پاك كنند او را در دستمالى كرده در میان آب كر گذارند پاك مىشود و اگر نجاست به باطن آن نفوذ كرده باید صبر كنند تا آب پاك به باطن آن نفوذ كند به همان مقدارى كه آب نجس در آن نفوذ كرده است بلكه بعید نیست پاك شدن آن باب قلیل به این نحو كه آن را در ظرفى كرده و آب بر آن بریزند و بعد غساله او را بریزند و ظرف نیز بالتبع پاك مىشود و حاجتى به سه مرتبه شستن ندارد و اگر چه احوط است بلى اگر ظرف نیز نجس باشد سه مرتبه باید شسته شود
ابوایوب انصارى
بیستون
نزدیك ظهر رسیدیم به پاى بیستون، هرچه به «عبدالحمیدِ» كالسكه چى گفتیم نگاهدارد، تصویر «داریوش» را تماشا بكنیم، نگاه نداشت و از آنجا گذشت، همین كه به خود قریه «بیستون» رسید، من پیاده شدم و گفتم به قدر نیم ساعت مىروم تماشا و برمىگردم، مجبور شد نگاهدارد و به همراهى آقا «سید ابوطالب»، برگشته كتیبه معروف «داریوش» را، كه به خط میخى به روى سنگ نوشته، با تصویر خودش كه فرنگىها در كتابهاى تاریخ، هم ترجمه خطوط مزبوره را نوشته اند، و هم شكل آن را از روى عكسها برداشته اند، تماشا كردیم.
………………..
گردش ابرهاى مختلفالشكل، یا قلههاى شامخه(1) «كوه بیستون» را بكند، یا آن كه در پائین، مزارع سبز، غلاّت و شالىهاى برنجكارى، و چمنزارهاى طبیعى، و آبهاى صاف، و نهرهاى بىشمار و درختان سبز و خرم، و رودخانه «قرهسو» كه مثل اژدهاى پیچان از هر طرف نمودار است، سیاحت و تماشا كند، شاهد دلرباى طبیعت، در همان حال كه كمال قدرت و قهرمانیت و خشونت خود را نمایش مىداد، با منتهاى لطافت و ظرافت و شفقت و آراستگى، عرض وجود مىنمود و نظرهاى مخلوط از لطف و غضب، به عاشقان شیفته و دیوانه خود مىافكند.
…………………
تره فرنگی
امام باقر (عیله السلام) :
تَبَسُّمُ الرَّجُلِ فِی وَجهِ أَخِیهِ حَسَنَةٌ وَصَرفُ القَذَى عَنهُ حَسَنَةٌ وَمَا عُبِدَ اللَّهُ بِشَیءٍ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ مِن إِدخَالِ السُّرُورِ عَلَى المُؤمِنِ
لبخند مردى بر صورت برادر مؤمنش و بر طرف كردن گرفتارى و مشكل از او ، كار نیكویى است و بعد فرمود محبوب ترین چیز نزد خداى متعال ادخال سرور در قلب مؤمن وارد است .
الكافی ج2 ص 188