اهل بیت
امام باقر (ع) می فرماید:
انجام دادن یک حج نزد من خوشایندتر از آن است که یک برده یا حتی ده برده یا حتی هفتاد برده را آزاد سازم؛ ولی اگر سرپرستی خانواده ای مسلمان را بر عهده بگیرم و گرسنگی آنان را برطرف کنم و برهنگی آنان را بپوشانم و مانع گدایی آنها شوم این کار برای من از این که یک یا دو حج یا حتی هفتاد حج بگزارم خوشایندتر است.
(ثواب الاعمال، ص141)
منبع: مجله شبانه باشگاه خبرنگاران
چهارشنبه 26/1/1394 - 7:45
قرآن
سوره 18. کهف آیه 16
وَإِذْ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَمَا یعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ فَأْوُ واْ إِلَی الْکهْفِ ینشُرْ لَکمْ رَبُّکم مِّن رَّحْمَتِهِ وَیهَییءْ لَکم مِّنْ أَمْرِکم مِّرْفَقاً
و آنگاه که از مشرکان و آنچه جز خدای میپرستند فاصله گرفتید، پس به غار پناه برید، تا پروردگارتان از رحمت خود برای شما گشایشی بخشد و برایتان در کار (و سرنوشت) شما گشایشی فراهم آورد.
این آیه از قول رهبر اصحاب کهف است که به جوانمردانِ همراه خویش، امید رحمت الهی و گشایش میدهد.(تفسیر مجمعالبیان).
- * موحّد واقعی، هم بتها را رها میکند، هم از بتپرستان جدا میشود. «اعتزلتموهم و ما یعبدون»
- * خداپرستان از سوی مشرکان در معرض تهدید هستند. «فأووا الی الکهف»
- * غارنشینی در فضای توحید، بهتر از شهرنشینی در فضای شرک است. «فأووا الی الکهف» حضرت یوسف نیز زندان را بر کاخ ترجیح داد و گفت: «ربّ السجن اَحبّ الی»
- * آنکه برای خدا قیام کند و با هجرت، دست از مسکن و جامعهی خود بکشد، مشمول الطاف الهی میشود. «ینشر لکم»
- * سختیها زودگذر و مقدّمهی آسایش است. «یُهیّیء لکم من أمرکم مِرفَقاً»
منبع: مجله شبانه باشگاه خبرنگاران
چهارشنبه 26/1/1394 - 7:39
آرایشی و زیبایی
چهارشنبه 26/1/1394 - 7:33
آرایشی و زیبایی
چهارشنبه 26/1/1394 - 7:32
آشپزی و شیرینی پزی
چهارشنبه 26/1/1394 - 7:31
آشپزی و شیرینی پزی
نارگیل از اون میوه های خوشمزه ای هست که کلی خاصیت داره و انقدر مقویه که میتونه به تنهایی یه غذای کامل باشه. یخواهیم روش تهیه یه اسموتی هیجان انگیز دیگه با استفاده از نارگیل رو باهم یاد بگیریم.
منبع: مجله اینترنتی رنگی رنگی
سه شنبه 25/1/1394 - 7:55
آرایشی و زیبایی
سه شنبه 25/1/1394 - 7:53
نوجوان و جوان
کدوم ورزشی هست که بتونه به اندازه ی دوچرخه سواری حس خوب خوشحالی و آزادی بهتون بده ؟ دوچرخه سواری یکی از لذت بخش ترین کاراییه که میتونیم انجام بدیم و اگرچه همه میدونیم چه خوبی هایی داره، ما تصمیم گرفتیم این خوبی ها رو یادآوری کنیم:
منبع: مجله اینترنتی رنگی رنگی
سه شنبه 25/1/1394 - 7:52
اهل بیت
شخصی به امام صادق (س) عرض کرد: می نمی توانم با دستم کار کنم و راه تجارت را نیز به خوبی نمی دانم و اکنون محروم و محتاج هستم. آن حضرت فرمود: کارگری کن و بر سر خود بار ببر تا از مردم بی نیاز شوی. رسول خدا (ص) هم سنگی را بر شانه خود حمل کرد و در یکی از دیوارهای باغ خود به کار برد که آن سنگ هنوز در آنجا هست! (الکافی، ج5، ص76-77)
منبع: مجله شبانه باشگاه خبرنگاران
سه شنبه 25/1/1394 - 7:51
قرآن
سوره 25. فرقان آیه 3
وَاتَّخَذُواْ مِن دُونِهِ ءَالِهَةً لَّایخْلُقُونَ شَیئاً وَهُمْ یخْلَقُونَ وَلَا یمْلِکونَ لِأَنفُسِهِمْ ضَرّاً وَلَا نَفْعاً وَلَا یمْلِکونَ مَوْتاً وَلَا حَیوةً وَ لَانُشُوراً
(مشرکان) به جای او خدایانی گرفتند که هیچ چیز نمیآفرینند، ولی خود آفریده شدهاند. (این معبودهای دروغین حتّی) مالک هیچگونه ضرر و نفعی برای خود نیستند و (برای دیگران) اختیار مرگ و حیات و قیامت را ندارند.
- خداگرایی، فطری است و اگر کسی خدای یکتا را رها کند، سراغ خدایان دروغین میرود. «واتّخذوا من دونه الهة»
- با مشرکین نیز مستدل سخن بگویید. «لایخلقون ... لایملکون» حیوان، نفعی را به خود میرساند و شرّی را از خود دور میکند، امّا بتها بر هیچ یک از این دو قدرت ندارند و از حیوان هم کمترند.
- دلیل بندگی انسان، قدرت خداوند بر حلّ مشکلات و بازشدن گرههای اوست و بتها فاقد این آثارند. «لایملکون»
- کسی که از خود ضرری را دفع نکند و برای خود نفعی را جلب نکند، برای دیگران حتماً کاری نخواهد کرد. «لانفسهم»
- دفع ضرر، بر جلب منفعت مقدّم است. («لایَملکون لانفسهم ضَرّاً» که دفع ضرر است بر «و لا نَفعا» که جلب منفعت است، مقدّم شده است.)
- کار انسان، یا باید با هدف دنیوی همراه باشد، یا با هدف اُخروی و بتها در هیچ یک کارایی ندارند. «و لا حیاة و لا نشورا»
منبع: مجله شبانه باشگاه خبرنگاران
سه شنبه 25/1/1394 - 7:49