• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 36
زمان آخرین مطلب : 4216روز قبل
دانستنی های علمی

زمان تدریس در دانشگاه پرینستون دکتر حسابی تصمیم می گیرند سفره ی هفت سینی برای انیشتین و جمعی از بزرگترین دانشمندان دنیا از جمله "بور"، "فرمی"، "شوریندگر" و "دیراگ" و دیگر استادان دانشگاه بچینند و ایشان را برای سال نو دعوت کنند. آقای دکتر خودشان کارتهای دعوت را طراحی می کنند و حاشیه ی آن را با گل های نیلوفر که زیر ستون های تخت جمشید هست تزئین می کنند و منشا و مفهوم این گلها را هم توضیح می دهند.. چون می دانستند وقتی ریشه مشخص شود برای طرف مقابل دلدادگی ایجاد می کند. دکتر می گفت: " برای همه کارت دعوت فرستادم و چون می دانستم انیشتین بدون ویالونش جایی نمی رود تاکید کردم که سازش را هم با خود بیاورد. همه سر وقت آمدند اما انیشتین 20دقیقه دیرتر آمد و گفت چون خواهرم را خیلی دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ایرانیان را ببیند. من فورا یک شمع به شمع های روشن اضافه کردم و برای انیشتین توضیح دادم که ما در آغاز سال نو به تعداد اعضای خانواده شمع روشن می کنیم و این شمع را هم برای خواهر شما اضافه کردم. به هر حال بعد از یک سری صحبت های عمومی انیشتین از من خواست که با دمیدن و خاموش کردن شمع ها جشن را شروع کنم. من در پاسخ او گفتم : ایرانی ها در طول تمدن 10هزار ساله شان حرمت نور و روشنایی را نگه داشته اند و از آن پاسداری کرده اند. برای ما ایرانی ها شمع نماد زندگیست و ما معتقدیم که زندگی در دست خداست و تنها او می تواند این شعله را خاموش کند یا روشن نگه دارد

Beez!

 

آقای دکتر می خواست اتصال به این تمدن را حفظ کند و می گفت بعدها انیشتین به من گفت:   " وقتی برمی گشتیم به خواهرم گفتم حالا می فهمم معنی یک تمدن 10هزارساله چیست. ما برای کریسمس به جنگل می رویم درخت قطع می کنیم و بعد با گلهای مصنوعی آن را زینت می دهیم اما وقتی از جشن سال نو ایرانی ها برمی گردیم همه درختها سبزند و در کنار خیابان گل و سبزه روییده است."
 

بالاخره آقای دکتر جشن نوروز را با خواندن دعای تحویل سال آغاز می کنند و بعد این دعا را تحلیل و تفسیر می کنند. به گفته ی ایشان همه در آن جلسه از معانی این دعا و معانی ارزشمندی که در تعالیم مذهبی ماست شگفت زده شده بودند. بعد با شیرینی های محلی از مهمانان پذیرایی می کنند و کوک ویلون انیشتین را عوض می کنند و یک آهنگ ایرانی می نوازند. همه از این آوا متعجب می شوند و از آقای دکتر توضیح می خواهند. ایشان می گویند موسیقی ایرانی یک فلسفه، یک طرز تفکر و بیان امید و آرزوست. انیشتین از آقای دکتر می خواهند که قطعه ی دیگری بنوازند. پس از پایان این قطعه که عمدأ بلندتر انتخاب شده بود انیشتین که چشمهایش را بسته بود چشم هایش را باز کرد و گفت" دقیقا من هم همین را برداشت کردم و بعد بلند شد تا سفره هفت سین را ببیند.
 

آقای دکتر تمام وسایل آزمایشگاه فیزیک را که نام آنها با "س" شروع می شد توی سفره چیده بود و یک تکه چمن هم از باغبان دانشگاه پرینستون گرفته بود. بعد توضیح می دهد که این در واقع هفت چین یعنی 7 انتخاب بوده است. تنها سبزه با "س" شروع می شود به نشانه ی رویش. ماهی با "م" به نشانه ی جنبش، آینه با "آ" به نشانه ی یکرنگی، شمع با "ش" به نشانه ی فروغ زندگی و ... همه متعجب می شوند و انیشتین می گوید آداب و سنن شما چه چیزهایی را از دوستی، احترام و حقوق بشر و حفظ محیط زیست به شما یاد می دهد. آن هم در زمانی که دنیا هنوز این حرفها را نمی زد و نخبگانی مثل انیشتین، بور، فرمی و دیراک این مفاهیم عمیق را درک می کردند. بعد یک کاسه آب روی میز گذاشته بودند و یک نارنج داخل آب قرار داده بودند. آقای دکتر برای مهمانان توضیح می دهند که این کاسه 10هزارسال قدمت دارد. آب نشانه ی فضاست و نارنج نشانه ی کره ی زمین است و این بیانگر تعلیق کره زمین در فضاست. انیشتین رنگش می پرد عقب عقب می رود و روی صندلی می افتد و حالش بد می شود. از او می پرسند که چه اتفاقی افتاده؟ می گوید : "ما در مملکت خودمان 200 سال پیش دانشمندی داشتیم که وقتی این حرف را زد کلیسا او را به مرگ محکوم کرد اما شما از 10هزار سال پیش این مطلب را به زیبایی به فرزندانتان آموزش می دهید. علم شما کجا و علم ما کجا؟!"

خیلی جالب است که آدم به بهانه ی نوروز، فرهنگ و اعتبار ملی خودش را به جهانیان معرفی کند

پنج شنبه 13/12/1388 - 4:19
محبت و عاطفه
تا کریسمس چند روز بیشتر نمانده بود و جنب و جوش مردم برای خرید هدیه کریسمس روز به روز بیشتر میشد.
من هم به فروشگاه رفته بودم و برای پرداخت پول هدایایی که خریده بودم، در صف صندوق ایستاده بودم.
جلوی من دو بچه، پسری 5 ساله و دختری کوچکتر ایستاده بودند.
پسرک لباس مندرسی بر تن داشت، کفشهایش پاره شده بود و چند اسکناس را در دستهایش می‏فشرد.
لباسهای دخترک هم دست کمی از مال برادرش نداشت ولی یک جفت کفش نو در دست داشت.
وقتی به صندوق رسیدیم، دخترک آهسته کفشها را روی پیشخوان گذاشت، چنان رفتار می‏کرد که انگار گنجینه‏ای پر ارزش را در دست دارد.
صندوقدار قیمت کفشها را گفت: 6 دلار
پسرک پولهایش را روی پیشخوان ریخت و آنها را شمرد: 3 دلار و 15 سنت.
بعد رو کرد به خواهرش و گفت: فکر می‏کنم باید کفشها رو بگذاری سرجایش ...
دخترک با شنیدن این حرف به شدت بغض کرد و با گریه گفت: نه! نه! پس مامان تو بهشت با چی راه بره؟
پسرک جواب داد: گریه نکن، شاید فردا بتوانیم پول کفشها را در بیاوریم.
من که شاهد ماجرا بودم، به سرعت 3 دلار از کیفم بیرون آوردم و به صندوقدار دادم.
دخترک دو بازوی کوچکش را دور من حلقه کرد و با شادی گفت: متشکرم خانم ... متشکرم خانم.
به طرفش خم شدم و پرسیدم: منظورت چی بود که گفتی: پس مامان تو بهشت با چی راه بره؟
پسرک جواب داد: مامان خیلی مریض است و بابا گفته که ممکنه قبل از عید کریسمس به بهشت بره!
دخترک ادامه داد: معلم دینی ما گفته که رنگ خیابانهای بهشت طلائی است، به نظر شما اگر مامان با این کفش های طلائی تو خیابانهای بهشت قدم بزنه، خوشگل نمیشه؟ چشمانم پر از اشک شد و در حالی که به چشمان دخترک نگاه میکردم، گفتم: چرا عزیزم، حق با تو است مطمئنم که مامان شما با این کفشها تو بهشت خیلی قشنگ می‏شه
دوشنبه 26/11/1388 - 12:47
شعر و قطعات ادبی

یک شب آتش در نیستانی فتاد

سوخت چون اشکی که بر جانی فتاد

شعله تا سرگرم کار خویش شد

هر نی ای شمع مزار خویش شد

نی به آتش گفت:

کین آشوب چیست؟

مر تو را زین سوختن مطلوب چیست؟

گفت آتش بی سبب نفروختم 

دعوی بی معنیت را سوختم

زان که میگفتی نیم با صد نمود

همچنان در بند خود بودی که بود

مرد را دردی اگر باشد خوش است

درد بی دردی علاجش آتش است

علاجش آتش است

سوخت چون اشکی که برجانی فتاد...

يکشنبه 11/11/1388 - 12:5
آموزش و تحقيقات

حتما همتون با موتور جستجوی گوگل آشنا هستین

اما شاید همگی ندونن که میشه از دستورات خاصی استفاده کرد تا جستجو دقیقتر انجام بشه:

برای مثال اگه کلمه خاصی مد نظرتون باشه میتونید اون رو درون " " قرار بدید، اینطوری گوگل فقط دنبال سایتهایی میگرده که اون کلمه حتما درون اونها وجود داشته باشه.

و اما نکته مهم دیگه اینکه شاید بخواین تو سایت خاصی دنبال مطلب خاصی بگردین! یعنی مثلا در تبیان دنبال موضوع خاصی بگردین؛ خب حالا تکلیف چیه؟ شما اگه از " " هم استفاده کنید بازم کل اینترنت رو جستجو میکنید ولی یه راه ساده وجود داره به مثال زیر توجه کنید:

موضوع: "تبیان"

نحوه جستجو در سایت گوگل:

sit:www.tebyan.net "تبیان"

 اینطوری فقط در سایت تبیان دنبال کلمه "تبیان" میگرده!

چهارشنبه 7/11/1388 - 11:25
دانستنی های علمی
 
این عکس ها از سایت راسخون گرفته شده ولی اگه ندیدین باید براتون جالب باشه
 
 
 
 
 
 
 
 
 

چهارشنبه 7/11/1388 - 11:14
خانواده

1. این روزها همة رسانه‌ها از جنگ نرم می‌گویند، مصادیقش را جست‌وجو می‌كنند، انگشت به این سو و آن سو دراز می‌كنند.

برخی سازمان‌ها و نهادها نیز برای تشریح و تبیین این جنگ نرم سمینار و همایش برپا می‌كنند. با این همه شاید برای بسیاری از مردم این نحوه از جنگ، یعنی جنگ نرم ناشناخته مانده باشد. حتّی ممكن است با مقایسة میان نرم و سخت، جنگ نرم را چیزی مثل جنگ بدون استفاده از سلاح گرم مثل مسلسل و تیر بار و تانك فرض كنند. در این مجال اندك هم، بنده قصد تشریح این جنگ و بیان سابقه و لاحقه و صورت‌های عملی‌اش را ندارم. همین اندازه عرض كنم: برخلاف جنگ رویارو، میدانی و با سلاح آشكار كه مهاجمین به قصد براندازی یك دولت یا نظامی خود را بدان درگیر می‌سازند و نیروها، سلاح و سرمایة خود را تا دسترسی به نتیجة مفروض و مطلوب در كار وارد می‌سازند.

2. در شیوة پیچیدة جنگ نرم، مهاجمین، از همة امكانات و مقدورات و حتّی نیروهای حریف علیه خودش بهره می‌جویند. از زمین و صحنة حریف بهره می‌برند، یعنی جنگ را در خانة حریف برپا می‌كنند. از نیروهای عوامل انسانی حریف به جای سربازان خود استفاده می‌كنند و بالاخره با بهره‌گیری از امكانات سخت و نرم حریف استفاده می‌كنند تا عملیات «براندازی از درون» اتّفاق بیفتد. در این حالت، انگشت اتّهام به سوی عامل بیرونی دراز نمی‌شود در حالی كه همة عملیات مربوط به طرّاحی استراتژی، مدیریت میادین، چینش نیروها و هدایت عملیات تماماً توسط عامل بیرونی اتّفاق می‌افتد، در حالی كه خود را بی‌طرف و بی‌گناه جلوه می‌دهد.

شاید می‌پرسید چگونه جماعتی برای خصم و به سود خصم عمل می‌كنند؟ اینان، قبل از آنكه نقش عامل اجرایی را ایفا كنند، طیّ یك جریان تدریجی عمدتاً فرهنگی و سیاسی، مهیّا شده‌اند. چه بسا كه بسیاری از آنها از عملیات خود به نیابت از طرّاحی خصم اصلی بی‌خبر باشند. البتّه این موضوع شامل پیاده نظام بی‌خبر و بی‌تحلیل و اطّلاع می‌شود.

عرض كردم طیّ یك جریان تدریجی فرهنگی و عملیّات اجتماعی سیاسی این اتّفاق می‌افتد.

3. هر قومی بی‌آنكه بداند در چند جغرافیای تو در تو و حلقه‌ای مادّی و فرهنگی قرار دارد و در میان آنها مشی می‌كند.

هر حلقه‌ای مشخّصات و عرض و طولی دارد. مشخّص‌ترینش جغرافیای خاكی است. یك میلیون و ششصد و پنجاه هزار كیلومتر مربع خاك كه با سیم خاردار و موانع مختلف طبیعی محصور شده است.

در جنگ سخت این جغرافیا مورد هجوم واقع می‌شود. مرزداران هر سرزمین حافظ این جغرافیا هستند. مرزهای عقیدتی و فكری، مرزهای فرهنگی و اخلاقی حلقه‌های دیگری هستند كه اقوام در میانش به سر می‌برند.

بسیارند اقوامی كه جغرافیای خاكی و طبیعی‌شان سالم و درست نخورده مانده و قوّت دارد، امّا در میادین بعدی زمین خورده و شكست خورده‌اند، را داده‌اند.

وقتی حارسان و مرزداران عقیدتی، فرهنگی و بالاخره سیاسی اجتماعی غفلت كنند. ممكن است یك قوم پیش از آنكه در میدان جنگی سخت و داغ شكست را تجربه كند در میدان دیگری شكست خورده و بالاخره، جغرافیای خاكی را هم از دست داده باشد.

4. به خاطر بیاورید كه ایران، به دلیل تاریخ بلند، وجود مردان مرد در میادین اعتقادی و فرهنگی، غیرت عمومی ساكنانش كه در وقت خطر با سینة چاك و سلاح در میدان حاضر می‌شوند، هیچ گاه مستعمره نبوده. حتّی طیّ دویست سال سخت كه عموم كشورهای آسیایی و آفریقایی مستعمرة انگلیس، فرانسه، آلمان، پرتقال و آمریكا و هلند شدند.

درك این مهم باعث بوده تا طیّ دو قرن اخیر، (به جز چند مورد و از جمله همة سال‌های دفاع مقدّس) همة فرهنگ دشمن غربی علیه ایران شیعی غالب به هجمة نظامی باشد.

قاجار و پهلوی سال‌ها به نیابت از طرف غرب هر چه خواستند كردند. جریان‌های ماسونی متعلّق به همین دورانند. فرقه‌های مهمّ شبه مذهبی مانند بهائیت هم متعلّق به همین دور‌ه‌اند و بسیاری از درگیری‌ها كه در آن بسیای به نام و عنوان مذاهب حتّی اسلامی رودرروی هم ایستادند.

نكتة مهم این است كه در جملة این ماجراها، شیعه خانة ایران و جان تفكّر و فرهنگ این سرزمین مورد هجمه و هدف قرار گرفت. از اینجاست كه عرض می‌كنم، جنگ نرم با در نوردیدن مرزهای فرهنگی، با ایجاد تشكیك و تردید در باورها، شبهه‌افكنی، اتّهام افتراء، جان‌ها و مغزها را مورد هجمه قرار داده و از میانشان پیاده نظام خود را فراهم می‌آورد. این پیاده نظام در فاز بعد وارد فعّالیت سیاسی می‌شود و به امید تصاحب مسندها، مرزهای سیاسی را درنوردیده و طیّ طرحی جامع، به جای خصم سوگیری ویژه‌ای را القاء می‌كند تا به نتیجة مطلوب خود برسد.

می‌بینید كه این شیوه از جنگیدن سابقه داشته و تنها در این دوران تجربه نشده است. شاید یكی از صورت‌های كامل آن را در ال تجربه باشیم و البتّه تمام هم نخواهد شد، مگر آنكه بخواهیم با دست خود همة میادین را تقدیم خصم یهودی زاده كنیم.

بمباران فكری و فرهنگی هیچ گاه خاتمه نیافته است. در هر زمان و از هر كجا كه فروكش كند از جایی دیگر سر بر می‌آورد.

همواره در میان اقوام مردانی هستند كه با تكیه «بر اهواء و مطامع» مهیّای قبول نمایندگی از سوی خصم و عمل به نفع او باشند. حضرت رسول اكرم(ص) دربارة فتنه‌های آخرالزّمانی می‌فرمایند.

«به ناگزیر فتنه‌ای پدید خواهد آمد كه هرگاه در نقطه‌ای آرامش پیدا كند، در نقطه‌ای دیگر ناآرامی شروع می‌شود...»

منتخب الاثر / ص 451

فعالیت‌های تبلیغاتی فرقه‌ای كه این روزها بازارش در كشور داغ است، وظیفة آشكار، آماده‌سازی و تربیت پیاده نظام جنگ نرم را عهده‌دار است.

اخیراً مبلّغان مسیحی از شیوه‌های جدیدی برای تبلیغ مرام خود در سطح كشور بهره می‌جویند. آنها، به عنوان رانندة تاكسی، مسافران را جابه‌جا می‌كنند و در طیّ مسیر با گشودن باب گفت‌وگو سخن را به مسیحیت می‌كشند و با ظرافتی خاص مسافران خام را جلب و جذب می‌كنند و دست آخر یك جلد «انجیل» نیز به آنها هدیه می‌كنند. حتّی آنها با راه‌اندازی كلیساهای خانگی اقدام به تعلیم می‌كنند. اگرچه از یك سال قبل این شیوه‌ جاری شده طیّ ماه‌های اخیر رواجی دو چندان پیدا كرده است.

این حركت بی‌ارتباط با توزیع گستردة انجیل و فیلم‌های تبلیغاتی مسیحیت كه عمدتاً در مناطق شمالی و مرزی انجام می‌شود، نیست. این انجیل‌ها در سال 2007 در كشور انگلستان به چاپ رسیده. گویا توزیع این بسته‌ها از درون همان كیساهای خانگی و تاكسی‌ها انجام می‌شود.

چنانچه از ائتلاف صلیب و صهیون غفلت نورزیم و منشأ این همه دسیسه علیه شیعه خانة امام زمان(ع) را واحد بدانیم، در خواهیم یافت كه چرا بهائیان نیز در عرصة مختلف و به قصد محكم كردن جای پای خود وارد شده‌اند. طیّ ماه‌های اخیر این جماعت در مازندران و شهرهای بابل، ساری و نوشهر فعّالیت گسترده داشتند. اهدای كتب و فیلم در كنار تشكیل جلسات و برنامه‌های تفریحی در زمرة شیوه‌های تكراری این جماعت برای جذب مردم بوده است.

این جریانات، اعم از مسیحی، بهائی، وهابی و شیطان‌پرست در ابتدا و انتها به یك مركز پیوند می‌خورند. ورود مفتی‌های وهابی برای تبلیغ و در پوشش اصناف در حاشیة شهرها و از جمله شهر تهران و برپایی جلسات خانگی و حتّی وعدة كمك‌های مالی مگر مقصدی جز فریب، بسط شبهه، ایجاد تشكیك و بالاخره بسط زمینه‌های جنگ نرم گسترده‌تر را دنبال می‌كند؟

خلل در بنای اعتقادی و فرهنگی مردم از هر سو كه اتّفاق بیفتد، در صورتی كه مسدود نشود در دراز مدّت كارگر می‌افتد. در آن وقت سرچشمه‌ای را كه با یك بیل می‌شد، گرفت با پیل هم مسدود نمی‌شود.

زمان، زمان بسط فعّالیت‌های تبلیغی و ترویجی گسترده و مردمی است، امّا پیوسته به مراجع علمی و مذهبی مطئمنی و شناخته شده.

بر همة كسانی كه به قصد قربت اموالی را صرف احكام مردم در ایّام عزاداری‌ها می‌كنند، فرض است كه خوراك فرهنگی مردم را دریابند. مال خود را به این مسیر هدایت كنند، تا مبادا كه یتیمان آل محمّد(ص) در اثر گرسنگی و ضعف فكری و اعتقادی طعمة فرقه‌ سابق الذّكر شوند.

در حال حاضر بیش از 70 فرقة وابسته به شیطان‌پرستی به صورت زیرزمینی در كشور فعال است و روزانه جان هزاران جوان را هدف تیر بلا و مصیبت و انحراف می‌كنند در حالی كه بسیاری از مؤمنان میلیون‌ها میلیون مال خود را تنها در دیگ‌هایی سرازیر می‌كنند كه به نام اهل بیت(ع) برپا می‌شوند. این همه پسندیده است، امّا تغذیة جان و مغز مردم و جوانان مردم پسندیده‌تر است. مدد كنید تا مجالس بزرگ، آثار بزرگ فرهنگی و متنوّع و البتّه به روز شده در اختیار گروه‌های جوان این سرزمین قرار گیرد. باشد تا خداوند كه حافظ دین ما و سرزمین ماست، ما را هم از صد بلا مصون و محفوظ دارد. ان‌شاءالله.

تا ریشه در آب است امید ثمری هست. نگذاری ریشه‌ها بخشكد.

منبع: mouood

اسماعیل شفیعی سروستانی

    2-11-88

 

 

 

سه شنبه 6/11/1388 - 11:30
آموزش و تحقيقات

تا حالا در مورد اینکه چطور میشه مرکز یک دایره رو پیدا کرد فکر کردین؟

جالبه من هم فکر کردم و هم تو اینترنت گشتم

بهترین راهی که برای ان موضوع پیدا کردم اینه که دور دایره یک مربع رسم کنید

حالا کافیه که قطرهای مربع رو رسم کرده و در نتیجه مرکز دایره رو حساب کنید.

البته روش خیلی خوبی نیست.

ممنون میشم اگه کسی در مورد روش ناپلئون برای یافتن مرکز دایره اطلاعی داره بهم بگه.

یا حق

دوشنبه 5/11/1388 - 0:17
شعر و قطعات ادبی

باز گردد عاقبت این در؟ بلی

رخ نماید یار سیمین بر؟ بلی

ساقی ما یاد این مستان کند؟ 

بار دیگر با می و ساغر؟ بلی

این بر سیمین و آن روی چو زر

در هم آمیزند سیم و زر؟ بلی

 وین سر مهمور اندیشه پرست

مست گردد زان می احمر؟ بلی

من خموش گردم ولیکن در دلم

تا ابد روید نی شکر؟ بلی

جمعه 2/11/1388 - 11:13
ادبی هنری

چه انتظار عجیبی

عزیز من تو بین منتظرانت هم جه غریبی

چه آسان نبودنت شده عادت

نه کوششی نه وفایی

فقط نشستیم و گفتیم خداکند که بیایی...

سه شنبه 22/10/1388 - 17:0
آموزش و تحقيقات
اگه بخواید یه فایل بزرگ رو در ویندوز ویستا کپی کنید ممکنه زمان زیادی طول بکشه اما اگه از راه زیر استفاده کنید این زمان بسیار کم خواهد شد:
1. باید کاربر ادمین باشید
2. در خط فرمان دستور زیر را وارد کنید:
netsh int tcp set global autotuninglevel=disableed
3. اینتر را زده و کامپیوتر را ریست کنید تا تغییرات اعمال شود
4. برای غیر فعال کردن این امر دستور زیر را استفاده کنید:
netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
برگرفته از سایت /barnameh.parsaspace
سه شنبه 22/10/1388 - 15:32
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته