• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4142
تعداد نظرات : 10
زمان آخرین مطلب : 1301روز قبل
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

🔴خوردن غذا در رستوران ابتلا را به کرونا دو برابر افزایش می‌دهد

🔹به گزارش ساینس، افرادی که ظرف دو هفته گذشته در یک رستوران، کافی شاپ یا کلوپ شبانه غذا خورده‌‌اند همگی به کرونا مبتلا شده اند.
🔹این در حالی است که این نگرانی برای افرادی که سوار اتوبوس شده یا به سالن‌های بدنسازی و آرایشگاه مراجعه کرده‌‌اند وجود نداشته است.
🔹آزمایش‌های کرونا از افراد نشان داد که ۷۰ درصد کسانی که ۱۴ روز قبل به کلوپ یا کافی شاپ رفته‌‌اند کرونا گرفته اند.

دوشنبه 31/6/1399 - 6:44
اطلاعات دارویی و پزشکی

 

 

🔻 ویروس‌هایی که ترکیب آنها به بروز سکته منجر می‌شود

🔹 پژوهش جدیدی که در "دانشگاه لیورپول" انگلستان انجام شده است، نشان می‌دهد ترکیب دو ویروس که از پشه انتقال می‌یابند، می‌تواند به بروز سکته منجر شود.
🔹 پژوهشگران در این پروژه، به بررسی ارتباط میان بیماری‌های عصبی و عفونت ناشی از ویروس‌های "زیکا" و "چیکونگونیا" پرداختند.
🔹 این ویروس‌ها که بیشتر در مناطق گرمسیری وجود دارند، به شیوع گسترده بثورات پوستی و تب در مناطقی مانند برزیل و هند منجر می‌شوند.

دوشنبه 31/6/1399 - 6:42
اخبار

 

 

🔺رشد ۱۰ درصدی بستری‌های کرونا در تهران / ضرورت جذب نیروی جدید در بیمارستان‌ها

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران:
🔹 طی چند روز گذشته در کلانشهر تهران ۱۰ درصد افزایش موارد بستری کرونا در بیمارستان‌ها را شاهد بودیم.
🔹 برای فصل پاییز که همزمانی کرونا و آنفلوآنزا اتفاق می‌افتد به دنبال افزایش تخت‌ها و جذب نیروی جدید در مراکز درمانی هستیم.

دوشنبه 31/6/1399 - 6:40
اخبار

 

🔻 تایید پروتکل تحقیق روی نوعی داروی گیاهی با خاصیت ضد کرونایی

🔹️ سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (شنبه) پروتکل انجام آزمایش روی داروهای گیاهی آفریقایی را که به عنوان روش درمانی احتمالی کروناویروس و بیماریهای همه گیر دیگر معرفی شده اند، تایید کرد.

دوشنبه 31/6/1399 - 6:39
اخبار

 

 

🔻 خبر مهم درباره تأثیرگذاری داروی جدید کرونا/ سازمان غذاوداروی ایران مجوز ساخت داروی اکتمرال ایرانی را داد

پیام طبرسی، متخصص بیماری‌های عفونی و مسئول بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:
🔹یک مطالعه چند کشوری بین آمریکا، برزیل، کنیا و چند کشور دیگر که روی ۳۸۹ بیمار تست شده است نتیجه‌اش نشانگر آن بود که تجویز اکتمرال می‌تواند ۴۴ درصد از میزان نیاز به دستگاه‌های تهویه مکانیکی و بستری شدن ‌در آی‌سی‌یو و میزان مرگ و میر بیماران را کاهش دهد که این نتیجه بسیار مهم است.
🔹سازمان غذاوداروی ایران مجوز ساخت داروی اکتمرال ایرانی را داد که با اسم تمزیوا در داروخانه‌های کشور با قیمت ۲ میلیون که قیمت معقولی است وجود دارد.

دوشنبه 31/6/1399 - 6:37
اخبار

 

 

🔴جرئیات واکسن انستیتوپاستور ایران برای مقابله با کرونا

🔹رئیس انستیتو پاستور ایران با تاکید بر اینکه اثرگذاری واکسن‌های تولید شده هنوز ثابت نشده و هنوز هیچ‌کدام وارد تولید گسترده نشده‌اند که بتوانند حجم زیاد جمعیت را تأمین کنند، گفت: واکسن در دستور کار این انستیتو با استفاده از ژنوم ویروس کرونا است.

 

 

دوشنبه 31/6/1399 - 6:31
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

⚠️ ریه‌ چاق‌ها، بهترین میزبان ویروس کرونا!

▫️پزشکان اعلام کرده اند سیستم ایمنی بدن افراد چاق به طور مرتب درگیر محافظت و ترمیم آسیب‌های ایجاد شده در‌ چاقی و تجمع چربی در بدن است
▫️افراد چاق دچار نوعی التهاب دربدن خود می‌شوند و سیستم ایمنی برای رفع این التهاب ضعیف می‌شود و دیگر از قدرت کافی برای مبارزه با ویروس کرونا برخوردار نیست
▫️برخی افراد چاق در دریافت اکسیژن مشکل دارند؛ کاهش دریافت اکسیژن توسط ریه‌ها یکی از زمینه‌های ابتلای شدید به کرونا است.

 

 

 

دوشنبه 31/6/1399 - 6:29
ایرانگردی


قلب طهران با برپایی سه نمایشگاه ویژه‌ی «یاد یاران»، «یادمان ایثار» و «هفته دفاع مقدس» به استقبال چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس می‌رود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه در آستانه هفته دفاع مقدس که هر ساله از 31 شهریورماه برابر با سالروز آغاز جنگ تحمیلی آغاز می‌شود و تا 6 مهرماه ادامه دارد، ضمن گرامیداشت این ایام به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این منطقه پرداخت.
وی درباره این برنامه‌ها که با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجرا درمی‌آید، با تأکید بر ضرورت حفظ و اشاعه فرهنگ شیعیِ ایثار و شهادت، به‌ویژه برای نسل‌های جوان، نخست به نمایشگاه یاد یاران که هم‌زمان در چند نقطه تهران برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: در منطقه ما، مجتمع فرهنگی-ورزشی یاس سفید واقع در محله تختی، امسال برای دومین‌بار محل برگزاری نمایشگاه عظیم و خاطره‌انگیز یاد یاران است.
شهردار قلب طهران، نمایشگاه یاد یاران را یادآور رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ایستادگی رزمندگان و مردم انقلابی ایران خواند و گفت: رویکرد این نمایشگاه ترکیب هنر و رزم است و نمود‌های وقایع عاشورا را که به‌طور مصداقی در دفاع مقدس بروز و ظهور داشته، به نمایش می‌گذارد.
وی تخصیص فضا و تجهیزات ساختاری و نمایشگاهی را از جمله مشارکت‌های شهرداری در این نمایشگاه برشمرد و ادامه داد: این نمایشگاه که به‌نوعی رسانه‌ای برای آموزش فرهنگ عاشورا و پیام انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی است، با همکاری بسیج ناحیه مقاومت امام (ره) و در قالب 120 عنوان برنامه فرهنگی و هنری به اجرا درمی‌آید.
سعادتی سپس به برپایی نمایشگاه «یادمان ایثار» در میدان بهارستان پرداخت و اظهار داشت: نمایشگاه یادشده که در دو خیمه‌گاه بزرگ برپاست، به نمایش وسایل و ادوات جنگی اختصاص دارد و در آن با مشارکت ستاد یادمان ایثار در طول ایام هفته، برنامه‌هایی با موضوع دفاع مقدس اجرا می‌شود.
وی سومین نمایشگاه را، نمایشگاه هفته دفاع مقدس در میدان آیینی امام حسین (ع) معرفی کرد و گفت: مشارکت شهرداری در این نمایشگاه که به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برپا می‌شود، شامل تخصیص فضا، انجام خدمات شهری و فعالیت‌های فرهنگی است.
سعادتی فرصت هفته دفاع مقدس را برای زیارت شهدا، به‌ویژه شهدای گمنام مغتنم برشمرد و با اشاره به 4 مقبره‌الشهدای موجود در منطقه 12 در محل‌های میدان ارک، میدان امام حسین (ع)، مسجد فائق در خیابان فیاض‌بخش و مدرسه علمیه علوی در ناحیه 3 تصریح کرد: در این ایام زیارت، عطرافشانی و غبارروبی از این فضاهای معنوی را در دستور کار داریم و همچنین به دیدار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خواهیم رفت.
وی در پایان از دیگر برنامه‌های این منطقه که در سطح نواحی شش‌گانه به اجرا درمی‌آید به برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری، فراهم‌کردن امکان زیارت قطعه شهدا در بهشت زهرا (س) برای عموم شهروندان منطقه، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس، اجرای تئاتر خیابانی، پرفورمنس، معرفی کتاب، پخش سرودهای حماسی در معابر و میادین، اکران فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس، راه‌اندازی نمادین کاروان‌های اعزام به جبهه‌ها، اجرای زنگ شاهد در مدارس منتخب منطقه و فضاسازی‌های محیطی و... اشاره کرد.

يکشنبه 30/6/1399 - 20:23
ایرانگردی


استفاده نادرست از عكس در بعضی از اخبار باعث ایجاد نگرانی در بین شهروندان می شود. در این روزها كه مهم ترین اخبار منتشر شده در دنیا مربوط به آمار مبتلایان به ویروس كرونا است و این موضوع باعث شده تا حساسیت كار تمامی اصحاب رسانه افزایش یابد چرا كه هر اشتباهی می تواند منجرب به اضطراب بیشتر در بین مردم شود.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران یکی از عمده مشکلاتی که با شیوع ویروس کرونا جامعه با آن مواجه شد استرس و نگرانی مردم از ابتلا به این بیماری است.


انتشار اخبار كرونا با تصاویری از مترو كه هیچ ارتباطی با این شبكه ریلی ندارد، باعث ایجاد نگرانی در بین شهروندانی می شود كه روزانه از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می كنند، جالب اینجاست بعضی از رسانه های داخلی وقتی آمار مبتلایان یا فوت شدگان را منتشر می كنند به جای اینكه عكس های مرتبط با خبر را كه مربوط به بخش های بهداشتی و درمانی منتشر كنند تا برداشت اشتباهی نشود، عكس مترو را كار می كنند در حالی كه در اخبار خارجی با این موضوع برای اطلاع رسانی از عكس های آمبولانس و بیمارستان استفاده می كنند.

انتظار می رود در حال حاضر كه  مدیریت افکار عمومی در دست رسانه هاست و هر لحظه ممكن است با یك تصویر یا خبر بسیاری از مردم دچار سو برداشت شوند با دقت و حساسیت بیشتری در انتشار اخبار و تصاویر اقدام كنند.

يکشنبه 30/6/1399 - 15:48
ایرانگردی

 

ساعت کار 245 میدان و بازار میوه و تره بار تهران در نیمه دوم سال اعلام شد.
روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: با توجه به تغییر فصل و تغییر ساعت رسمی کشور در شش ماهه دوم، از اول مهر ساعت کاری میادین میوه و تره بار تغییر کرده و صبح‌ها از ساعت 8 تا 13 و عصرها از ساعت 14 و نیم تا 19 خواهد بود.
گفتنی است، ساعت کار میادین و بازارهای میوه و تره بار در روزهای جمعه و سایر ایام تعطیل از 8 صبح تا 13 اعلام شده است.
این روابط عمومی همچنین از شهروندان درخواست کرده است تا به منظور حفظ سلامتی خود، سایر شهروندان و کارکنان غرفه‌ها در زمان حضور در میادین و بازارهای میوه و تره بار، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی خود را از دیگران حفظ کرده و هنگام ورود به این مراکز حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 

يکشنبه 30/6/1399 - 14:25
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته