• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 27021
تعداد نظرات : 2747
زمان آخرین مطلب : 3287روز قبل
طنز و سرگرمی
 
قانون طلایی اول:
باید زنی داشته باشید که در کارهای خانه کمک کند، خوب آشپزی کند، گردگیری کند...

قانون طلایی دوم:
باید زنی داشته باشید که سرگرمتان کند، شما را بخنداند، باعث فراموشی غصه شود...

قانون طلایی سوم:
باید زنی داشته باشید که بتوانید به او اطمینان کنید و مطمئن باشید هیچوقت به شما دروغ نمیگوید...

قانون طلایی چهارم:
باید زنی داشته باشید که در کنارش به آرامش برسید و از بودن با او لذت ببرید...

قانون طلایی پنجم:
خیلی خیلی مهم است که این چهار زن از وجود یکدیگر بیخبر باشند!

 
يکشنبه 23/4/1392 - 8:52
آلبوم تصاویر

عجب اعتماد به نفسی !





چشمه ای از مهارت در موتور سواری





تئوری صف برای بعضی ها





ظاهرا ماساژدرمانی رو حتی گربه ها هم قبول دارن






جاخالی دادن در کسری از ثانیه !





ریزش هولناک و البته تماشایی برف از روی ساختمان



 

 

يکشنبه 23/4/1392 - 8:48
آلبوم تصاویر


وحشتناک ترین صحنه در یک باشگاه ورزشی





 

 
اینم از عاقبت حیوون آزاری!



 






سقوطی دردناک ...





خانواده محترم دست و پا چلفتی





مراقب این نوع دورخیزها باشید

يکشنبه 23/4/1392 - 8:47
آلبوم تصاویر


تنبل!

 

 

 

 

 

جهش رو ببین

 

اسکار بازیگر نقش اول را باید به این بدن

 

شانس به این میگنا

 

ماساژ ریلکسی تضمینی

 

اصلا به روش نمیاره

 

اینم همینطور

 

يکشنبه 23/4/1392 - 8:45
آلبوم تصاویر


پدر خلاق و دم اسبی کردن موهای دختر


 

نتیجه کرم ریختن اینه:

 

دس فرمووونو .... پلیسی که پیچوند رو بگو

 

حفظ تعادل

 

چه دورخیزی هم می کنه نامرد

 

آخه توب بدنسازی رو مگه واسه اینکارا ساختن؟

يکشنبه 23/4/1392 - 8:43
آلبوم تصاویر

دزدیدن پیتزا بطور مخفیانه از پیک موتوری در پشت چراغ قرمز!


 



آخه داداش من این چه کاریه؟!


 



عاقبت کار پسربچه حیوان آزار!



 


سوتی شدن حضور یک زن در پشت گوینده خبر !







حرکات فوق حرفه ای یک زن بادی گارد !!


 

 



آدم به این ریلکسی دیدین؟! تازه بعدشم عکاسیشو می کنه!!!


 

يکشنبه 23/4/1392 - 8:42
جهانگردی

جنگل بامبو در شهر کیوتو (Kyoto) یکی از زیباترین جنگل های طبیعی جهان است. آراشی یاما (Arashiyama) منطقه ای در حومه غربی کیوتو (Kyoto) در ژاپن است که به عنوان یک منطقه تفریحی و یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن، نام و آوازه بلندی دارد.

به ویژه در فصل شکوفه دهی درختان گیلاس در ژاپن در ماه های فروردین و اردیبهشت و نیز در فصل هزار رنگ پاییز، جنگل بامبوی آراشی یاما به یکی از محل های محبوب گردشگران تبدیل می شود.

این جنگل با مساحتی بالغ بر 15 کیلومتر مربع، یکی از گنجینه های ملی ژاپن به شمار می رود.

یک مسیر پیاده روی به سمت این جنگل مسحور کننده وجود دارد و تقریباً با نیم ساعت پیاده وری می توان از کیوتو – که زمانی پایتخت ژاپن بوده – به این جنگل رسید.

جذابیت این جنگل نه تنها به دلیل درختان بلند و سرسبز بامبو است بلکه به دلیل صدای خاصی است که با وزش باد از بین این درختان به گوش می رسد.

ترکیب صدای به هم خوردن ساقه های غول پیکر بامبو و صدای زوزه باد، در کنار رقص نور و سایه یک سمفونی زیبا را به وجود می آورد.

مسیرهای پیاده روی که از داخل این جنگل باشکوه عبور می کند، یک فضای خوب و رویایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری در اختیار گردشگران و مردم محلی قرار می دهد.

در دو طرف این مسیر، ساقه های خشک و قطعات کنده شده بامبو قابل مشاهده است.

 

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

 جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

 جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن


 

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

 جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

  جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

جنگل زیبای بامبو در ژاپن,جاهای دیدنی ژاپن

 جنگل بامبو,جاهای دیدنی ژاپن

شنبه 22/4/1392 - 15:45
طنز و سرگرمی

سرم را بشکن ، نرخم را نشکن, کسبه بازار


ضرب المثل سرم را بشکن ، نرخم را نشکن

 

عبارت بالا از امثله سائره است که بیشتر ورد زبان کسبه بازار و صاحبان دکانهای بقالی در برخورد با مشتریانی است که زیاد چانه می زنند تا فروشنده مبلغی از نرخ جنس بکاهد ولی فروشنده با عبارت مثلی بالا به مشتری پاسخ گوید.

 

نرخ شکستن نقطه مقابل نرخ بالا کردن و به معنی کم کردن قیمت است که فروشنده حاضر است سرش را بشکند ولی نرخ کالایش نشکند و پایین نیاید.


مثل بالا در مورد دیگر هم به کار می رود و آن موقعی است که کسی در عقیده و نیتی که دارد مقام و ثابت قدم باشد و دیگران بخواهند وی را از آن عقیده و نیت که گاهی با مصالح و منافعشان تضاد و تباین پیدا می کند باز دارند که در این صورت برای اثبات عقیده و نیتش به ضرب المثل بالا متبادر می شود.


خشایار ( خشایارشا) و یا به قولی گزرسس فرزند داریوش بزرگ از آتس سا دختر کوروش کبیر و سومین پادشاه سلسله هخامنشی پس از آنکه شورش مصریان و بابلیان را فرو نشانید بر طبق وصیت پدرش تصمیم گرفت به یونان حمله کند و شکست دشت ماراتن را که در زمان داریوش بزرگ رخ داده است جبران نماید. خشایارشا تا چهار سال بعد از تسخیر ثانوی مصر به تدارکات و تجهزات جنگی پرداخت و در سال پنجم تهیه حرکت خود را دیده است.

 

نیروی زمینی وقتی که به کنار بغازداردانل رسید به فرمان خشاریار شا دو پل به طول 1150 ذرع از اتصال کشتیها به یکدیگر ساخته بودند- یکی را فنیقی ها از طنابهایی که از کتان سفید بافته شده و دیگری را مصری ها از ریسمانهایی از کاغذ حصیری ساختند. ولی پس از آنکه پلها ساخته شد باد شدیدی بر خاست و امواج کوه پیکر دریا چند کشتی آن پل را به یکدیگر کوبیده پلها را خراب کرد.


معماران دیگر مامور ساختن پل شدند و سیصد و شصت کشتی پنجاه پارویی و تعداد کافی کشتیهای عظیم دیگر به نام تری رم را به سمت دریای سیاه و 314 کشتی از همین نوع کشتیها را به سمت بغاز داردانل با طنابهای ضخیم چهار لا به هم اتصال داده دو پل محکم ساخته و قشون و بارو بنه را مدت هفت شبانه روز از روی آن عبور دادند.


آخرین نفر خشایارشا بود که با تشریفات کامل از پل گذشت و قدم در خاک یونان گذاشت. آن گاه سفیرانی به تمام مناطق یونان فرستاد و پیشنهاد تسلیم و اطاعت کرد ولی به آتن و اسپارت سفیرانی نفرستاده بود زیرا سفرای داریوش کبیر را آتنی ها به گودالی موسوم به باراتر و اسپارتی ها به چاهی انداخته گفته بودند:« در آنجا برای شاه خاک خواهید یافت و هم آب» سپس خشایارشا در سر راه خود هر مقاومتی دید سر کوب کرده پیش رفت تا به معبر و تنگه تر موپیل رسید.


یونانیها این تنگه را که باریکترین معبر برای عبور قشون بود و فقط یک ارابه می توانست از آن عبور کند برای پایداری مناسب دانستند و همین طور هم بود ولی سپاه ایران بر اثر راهنمایی یک نفر یونانی به نام افی یالت از یک راه بسیار تنگ و باریک دیگر در تاریکی شب و با روشنایی چراغ پیش رفته طلیعه صبح به قله کوه رسیدند و از آنجا سرازیر شده یونانی ها را غافلگیر کردند.


در جنگ تر موپیل به گفته هرودوت بیست هزار ایرانی و هشت هزار یونانی من جمله لئونیداش سردار معروف اسپارتی کشته شدند و از آن پس سپاهیان ایران بلامانع پیش رفته تا به شهر آتن رسیدند و به انتقام آتش زدن شهر سارد و معبد و جنگل مقدسش، آن شهر خالی از سکنه و ارگ آن را که جز معدودی فقیر و بیچاره در آن ساکن نبوده اند به حکم و فرمان خشایارشا آتش زدند.


اما نیروی دریایی ایران که از سه هزار فروند کشتی جنگی بزرگ و کوچک تشکیل شده بود در میان جزایر بی شمار دریای اژه پیش می رفت و به سواحل یونان نزدیک می گردید. یونانی ها که در دریانوردی مهارت کامل داشتند تصمیم گرفتند نیروی دریایی ایران را با آنکه از لحاظ کم و کیف بر نیروی دریایی آنها برتری داشت به هر طریقی که ممکن باشد از پای در آوردند و شکست نیروی زمینی خویش جبران کنند. به این منظور و برای تعیین محل جنگ و تاکتیک جنگی کنفرانسی با حضور اوری بیاد رییس بحریه و تمیستو کل سردار آتنی و آدی مانت سردار کورنتی و سایر فرماندهان معروف دریایی یونان تشکیل داده به بحث و مشاوره پرداخته اند


تمیستو کل در این جلسه مشاوره قبل از اینکه اوری بیاد رییس بحریه سخنی بگوید شروع به حرف زدن کرد تا عقیده خود را بقبولاند.


در این موقع آدی مانت سردار کورنتی اعتراض کرده گفت:« تمیستوکل، در مسابقه ها شخصی را که قبل از موقع بر می خیزد، می زنند!» تمیستو کل جواب داد :« صحیح است ولی کسی که عقب می ماند جایزه نمی گیرد!» آن گاه روی به اوری بیاد کرد و گفت:« اگر در دریا باز جنگ کنی برای کشتیهای ما که از حیث عده کمتر از کشتی های دشمن و از حیث وزن سنگینتر است خطرناک خواهد بود ولی در جای تنگ ما قویتر خواهیم بود و به کشتیهای ایران به علت تنگی جا و مکان مجال تحرک و تردد نخواهیم داد، گوش کن ، دلایل مرا بسنج و کشتی ها را از خلیج سالا مین خارج نکن که خلیج سالامین به طور قطع و یقین بهترین و مناسبترین محل برای جنگ دریایی و برتری بحریه یونان بر ایران خواهد بود...» آدی مانت سردار کورنتی بار دیگر در مقام اعتراض بر آمده گفت:« شخصی که وطن ندارد باید سکوت کند.» و مقصودش این بود که زادگاه تو یعنی شهر آتن به دست پارسی ها افتاده و تو بی وطن هستی و برای نجات شهر خود می خواهی ما را به کشتن دهی و هلاک کنی.

 

چیزی نمانده بود که اوری بیاد تحت تاثیر سخنان آدی مانت و سایر فرماندهان قرار گیرد و از تمرکز نیروی دریایی یونان در خلیج سالامین انصراف حاصل کند که تمیستو کل سردار هوشیار آتنی رو به اوری بیاد کرده فریاد زد:« در خلیج سالامین می مانی و خود را مردی شجاع خواهی شناساند ، یا می روی و یونان را به ا سارت سوق می دهی؟» گفتار اخیر و کوبنده تمیستو کل به قدری رییس بحریه یونان را عصبانی کرده بود که عصای فرماندهی را بلند کرد تا بر فرق تمیستو کل بکوبد اما تمیستو کل که به طرح و نقشه خود اطمینان کامل داشت با نهایت خونسردی سرش را خم کرد و گفت:« سرم را بشکن و حرفم را نشکن.» این گفته و ژست مدبرانه تمیستو کل موجب گردید که به فرماندهی کشتیهای یونانی در خلیج سالامین منصوب گردید و تلفات سنگینی بر نیروی دریایی ایران وارد آورده بحریه یونان را همانطوری که پیش بینی کرده بود به موفقیت و پیروزی رسانیده است.

 

باری، عبارت سرم را بشکن و حرفم را نشکن بر اثر مرور زمان تحریف و تصریفی در آن به عمل آمده به صورت: « سرم را بشکن نرخم را نشکن» ضرب المثل گردیده، بالمناسبه مورد استناد و تمثیل قرار می گیرد.

منبع:avaxnet.com


شنبه 22/4/1392 - 15:44
آلبوم تصاویر

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/06/42.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/06/39.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/06/40.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/06/45.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/06/46.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/06/43.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/06/44.jpg







شنبه 22/4/1392 - 15:37
تاریخ

خانه «انیس الدوله» خانه ای است که همسر ناصرالدین شاه قاجار پس از ترور وی در آنجا به زندگی خود ادامه داده است. عمارتی که این روزها در جنوب طولانی ترین خیابان پایتخت یعنی خیابان ولی‌عصر(عج) بالاتر از خیابان مولوی قرار دارد. عمارتی که کمتر رهگذری از تاریخچه آن می داند و سالهاست که معروف به «اتحادیه توزیع گوشت گوسفندی» شده است.

ساختمانی پشت ایستگاه اتوبوس که رنگ سفید بر چهره آن پاشیده اند و خبری از شکوه خانه های قجری در بیرون آن نیست و آنچه در این بنا بیش از هر چیز چشم ها را به سمت خود جلب می کند تابلوی عریض و طویل «اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران» است.

 

 

این عمارت دو طبقه، دو در ورودی از سمت خیابان دارد یکی به ساختمان و دیگری به حیاط خانه، حیاطی که یک حوض بزرگ با تنه درختان کهن در وسط آن چشم‌نوازی می‌کند. تزئیناتی با سرستون‌هایی به سبک یونانی و ستون‌های حجاری شده با پایه ستون‌های گچ‌بری و نقاشی شده و شومینه‌های قدیمی.

مالکان قاجاری، این بنا را در زمان پهلوی اول می‌فروشند و پس از آن عمارت از صورتی مسکونی خارج شده و به شکل مدرسه درمی‌آید که پروفسور محمود حسابی یکی از دانش‌آموختگان همین مدرسه بوده است. در سال 1330 هم این بنا به مالکیت شخصی به نام نادر اصفهانی درمی‌آید و از دهه 1350، پاتوق گوشت‌فروشان تهرانی می‌شود و اتحادیه تهیه و توزیع گوشت تهران در این عمارت پا می‌گیرد.

عمارتی که با 721 متر مربع مساحت اول مهر 1382 به شماره 10430 در فهرست آثار ثبت شده ملی جا گرفته است.

 

 

نامه نگاری ها برای نگهداری از تاریخ

از پله های ساختمان که بالا می رویم به اتاق های تو در تویی می رسیم که میز و صندلی های اداری فضای آن را پر کرده است، سراغ حاج آقا ملکی یا همان رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می رویم تا ببینیم بالاخره پس از سالها پیگیری با سازمان و ارگانی به تفاهم رسیده اند که عمارت انیس الدوله را بفروشند و از اینجا اسباب کشی کنند یا خیر؟

رئیس اتحادیه که 2 سال پیش هم پذیرای ما برای تهیه گزارش بود، از نامه های بی سرانجام آن زمان به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران برای خرید این خانه می گوید.

او که دیگر از کار کردن در یک بنای تاریخی که اختیار اعمال هیچ تغییری را در آن ندارد خسته شده است می گوید: پس از این سالها که دیگر از میراث فرهنگی برای خرید این عمارت تاریخی ناامید شدیم نامه نگاری هایی را با شهرداری تهران شروع کرده ایم حتی نامه ای را به آقای قالیباف شهردار تهران نوشته ام که این بنا را از ما بخرند و کاربری فرهنگی برای آن تعریف کنند.

 

 

ملکی درباره  اینکه آیا تا به الآن پاسخی هم از شهرداری برای خرید این خانه دریافت کرده است، پاسخ می دهد: امیدوارم که هر چه زودتر با شهرداری به نتیجه برسیم ما هم اینجا را بفروشیم و به ساختمان دیگری نقل مکان کنیم، چون واقعاً از شرایط خسته شده ایم.

وی یادآوری می کند که این خانه از ابتدا جزء میراث فرهنگی نبوده بلکه از سال 1382 به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده است. در همان دهه 50 به دلیل نزدیکی این ساختمان به کشتارگاه ساختمان تبدیل به اتحادیه گوشت گوسفندی تهران شده و تا همین الآن هم تنها کاربری‌اش همین است.

آخرین راه حل!

تملک خانه‌های تاریخی یکی از جنجال‌برانگیزترین موضوعات میراث فرهنگی طی سالهای اخیر بوده است که با شکایت مالکان آنها به دیوان عدالت اداری، حکم خروج یک یک آنها از فهرست میراث فرهنگی ثبت شده ملی صادر می‌شود و مالکان هم حکم تخریب می گیرند و با ویران کردن آنها تاریخ را دفن می کنند و بنایی تازه می سازند.

شاید بتوان گفت، عمارت انیس‌الدوله در برابر ده ها بنای تاریخی که طی این سالها توسط دیوان عدالت اداری حکم تخربشان صادر شده است به خوبی دوام آورده اما اگر سازمان های فرهنگی به دنبال خرید آن از مالک فعلی نباشد شاید آخرین راه حل یعنی شکایت مالک به دیوان عدالت اداری و حکم خروج از آثار ثبت شده ملی و در نهایت «تخریب بنا» اتفاق بیفتد.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت فروشان، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران فقط در این سالها عملیات مرمت بنا را انجام داده است در حالی که درخواست مالک بنا، فروش آن است.

درخواستی که با مراجعه به تعریف کاربری بناها منطقی به نظر می رسد چون یک بنای تاریخی باید کاربری فرهنگی داشته باشد نه اینکه توسط صنف گوشت فروشان مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

عمارت انیس الدوله، سرگردان در یک مثلث

میراث فرهنگی هم اگر چه نسبت به حضور اتحادیه گوشت فروشان در این عمارت تاریخی معترض است به طوری که همان 2 سال پیش هم فراهانی، مدیر کل میراث فرهنگی تهران اعلام کرد که «جای اتحادیه گوشت فروشان در این خانه نیست» اما پس از این سالها هنوز هم مسئولان میراث فرهنگی کشور نسبت به نبود بودجه برای تملک خانه های تاریخی، نالان هستند.

خانه های تاریخی که عمدتاً بزرگ هستند میلیاردی قیمت گذاری می شوند، نکته ای که باید مسئولان در تنظیم بودجه های فرهنگی کشور به آن دقت نظر داشته باشند و در تقسیم بودجه کشور، جایی هم برای تملک، حفظ و حراست از این بناها که مالک شخصی دارند دیده شود تا هم مالکان بناهای تاریخی راضی شوند و هم تاریخ در این بناها، زنده بماند.

عمارت تاریخی انیس الدوله این روزها در مثلث سازمان میراث فرهنگی، اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران و شهرداری پایتخت، سرگردان است تا بالاخره اگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دست رد به سینه رئیس اتحادیه، برای خرید این خانه، زده است حداقل شهرداری تهران، گامی در جهت خرید این خانه از مالک بردارد و کاربری فرهنگی این عمارت را زنده کند.

 

شنبه 22/4/1392 - 14:15
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته