• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1305روز قبل
ایرانگردی

 

 

مراسم افتتاحیه پروژه مناسب سازی افراد دارای معلولیت با حضور زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران، فرهاد افشار شهردار، حجت الاسلام معبودی معاون اجتماعی فرهنگی، یوسفعلی دهقان معاون فنی و عمرانی،ابوذر ریاضی معاون  حمل و نقل و ترافیک و احمد غلامی شهردار ناحیه 4 منطقه 20 و نعمتی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری و جمعی از افراد دارای معلولیت در سرای محله شهادت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم افراد دارای معلولیت تردد سهل و آسان در سطح شهر است تصریح کرد: طرح مناسب سازی یک سرای محله با رعایت استانداردها در هر منطقه در سال جاری آغاز شده و در حال اجراست و تلاش می کنیم تا پایان سال یک سرای محله دیگر را هم در هر منطقه در طرح مناسب سازی اضافه نماییم.

نصیری اظهار داشت: با مناسب سازی سرای محلات تردد افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی و افراد ناشنوا و نابینا تسهیل می شود و به منظور خدمات رسانی بهینه به این قشر در سرای محله مناطق 22گانه یک نفر به عنوان مترجم افراد ناشنوا مستقر می شود.

وی افزود: نه ‌تنها دستگاه‌های دولتی و عمومی‌ می‌بایست ورودی سازمان‌ها و ادارات را برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی کنند؛ بلکه بخش خصوصی و آحاد جامعه نیز بایستی باشگاه‌ها، مغازه‌ها، پاساژها، فروشگاه‌ها و سایر اماکن خود را رمپ‌گذاری کنند تا به افزایش رفاه این قشر از شهروندان کمک شود.

وی اظهار داشت: طبق آمار سازمان بهزیستی کشور ١۵ درصد از  جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند که با محاسبه آمار جمعیت سالمندی، مادران باردار و بیماران دچار معلولیت موقت این رقم به حدود 40 تا 50 درصد می رسد که آمار بالایی است.

وی گفت: مناسب سازی مصداق اولیه عدالت اجتماعی در شهر است و چنانچه این اقدام در شهرها انجام نشود، حضور بسیاری از افراد در شهرها محدود می شود و ما در مجموعه مدیریت شهری در راستای جلب مشارکت جامعه معلولان، وظیفه بسترسازی برای حضور افراد معلول در شهر را داریم.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 گفت: با عنایت به اهمیت رفع نیازهای افراد دارای معلولیت و با هدف تحقق شعار شهرداری تهران «تهران، شهری برای همه» سرای محله شهادت برای استفاده این قشر از افراد جامعه بهسازی و مناسب‌سازی شد.

افشار مناسب سازی نقطه ای طبق نظر توان یابان را یکی از روشهای مناسب برای بسترسازی حضور بی دغدغه اقشار خاص در جامعه برشمرد و تصریح کرد: این اقدامات در راستای ارتقاء کیفیت زندگی توان یابان و با هدف ایجاد محیط بدون مانع و قابل دسترس برای مشارکت افراد دارای معلولیت و ایجاد فرصت برابر در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های رتبه بندی شهرها و فاکتورهای حکمروایی خوب شهری برای مدیران شهری، ایجاد دسترس پذیری معابر و اماکن برای اقشار مختلف شهروندان است، گفت: به منظور تسهیل تردد توان یابان، سالمندان و جانبازان به امکانات و فضاهای شهری با اجرای طرح ابتکاری کمپین محله دسترس پذیر، در طول یكسال گذشته از مجموع 102 نقطه معرفی شده توسط اعضای كانون معلولان محلات تا کنون، 59 نقطه به طور كامل مناسب سازی شده است.

افشار به مناسب سازی بوستان ها و معابر اصلی برای تردد افراد دارای معلولیت اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور استفاده بهینه سالمندان و افراد دارای معلولیت از امکانات شهری، تعدادی از معابر اصلی و ایستگاهای بی آرتی و بوستانها مناسب سازی شده است.

شهردار منطقه 20 ایجاد رمپ برای دسترسی نابینایان و ناتوانان جسمی و حرکتی، مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی، مناسب سازی راه پله ها و فضای بیرونی سرای محله شهادت را از جمله اقدامات انجام شده برای تسهیل رفت و آمد افراد دارای معلولیت عنوان کرد.

چهارشنبه 27/9/1398 - 19:28
ایرانگردی

 

 

جشن یلدای اقدام ایرانی در سرای محلات منطقه 3 تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی منطقه 3،کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی با بیان این مطلب گفت: جشن محلی اقوام ایرانی روز شنبه 30 آذر ماه از ساعت 10 تا 12 ظهر برگزار می شود.

وی اظهار داشت: فضاسازی، موسیقی سنتی، نقالی خوانی، استندآپ کمدی، برپایی جشن های محلی ، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، مسابقات فرهنگی ، مثنوی خوانی ، برپایی دکورهای شب یلدا در سرای محله زرگنده  پیش بینی شده است .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 ابراز داشت: صله‌رحم و تحكیم بنیان های اجتماعی از مزایایی است كه این جشن برای شهروندان دارد، این مقوله در زیربنای خود یك دستاورد به اصطلاح علمی برای ایرانیان به شمار می‌رود و آن عبارت از دانش عمیقی است كه ایرانیان در ارتباط با بحث گردش فصول، نجوم و مسائل وابسته داشته‌اند.

چهارشنبه 27/9/1398 - 19:22
ایرانگردی

 

رییس کارگروه آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در نشستی که پس از بازدید مجتمع پردازش و دفع آرادکوه در سازمان مدیریت پسماند برگزار شد، اعلام کرد: طی سفرهای متعدد به 50 شهر دنیا، متوجه اجرایی شدن طرح کاهش پسماند در این شهرها شدم اما طرح کاپ، در زمره بهترین های آن قرار دارد و می تواند تاثیرات خوبی به همراه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، در این نشست که با هدف ارائه مشاوره تخصصی در زمینه توسعه بازیافت و کاهش تولید زباله برگزار شد، مدیرعامل سازمان، معاون خدمات شهری و نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) حضور داشتند.

دکتر صدرالدین علیپور- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در این جلسه با اشاره به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته پیرامون طرح کاپ (کاهش پسماند)، اعلام کرد: استفاده مجدد از کالای بلااستفاده، کاهش پسماند و بازیافت زباله، سه کار کلیدی و اساسی مدیریت پسماند در جهان است که در این راستا طرح کاپ جزیی از رویکرد نوین در شهرداری محسوب می شود.

علیپور با بیان اینکه کاهش پسماند از تولید تا دفع دارای شش مرحله است، عنوان کرد: این مراحل شامل برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر، تغییر در فرم مخازن و نحوه ذخیره سازی پسماند، بهبود وضعیت جمع آور زباله تر و خشک، تحول در انتقال پسماند (پس از جمع آوری)، مدیریت پروژه برای زباله های حجیم و بهبود دفع و بازیافت در مقصد یعنی مرکز آرادکوه است.

در ادامه این نشست نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) نیز راهکارها و تجربیات خود را پیرامون طرح کاپ بیان کردند.

پرفسور یوشیدا- رییس کارگروه آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) با اشاره به تجربیات کشور خود در زمینه کاهش پسماند، اظهار کرد: چند سال گذشته ژاپن نیز طرحی را در این زمینه اجرا کرد که نتیجه آن کاهش 30 درصدی پسماند است، به طور قطع ایران نیز با اجرایی کردن طرح کاپ می تواند به کاهش 30 درصدی زباله دست پیدا کند.

یوشیدا، لازمه اجرایی شدن این طرح را احداث کارخانجات MRF عنوان کرد و ادامه داد: با احداث این کارخانجات تفکیک زباله از مبدا به طور کامل اجرایی می شود. همچنین افزایش مشارکت شهروندان در این زمینه اقداماتی فرهنگی از جمله اهدای جوایز را می طلبد.

رییس کارگروه جایکا با تاکید بر اینکه یکی از عوامل کلیدی کاهش پسماند، افزایش سطح اطلاعات شهروندان پیرامون طرح کاپ است، خاطرنشان کرد: شهردار نیز در این زمینه برای شهروندان بیانیه صادر کند تا آنها برای مشارکت در این مهم ترغیب شوند.

او اضافه کرد: یکی دیگر از نکات مهم در این راستا، ایجاد دفتر و یا اداره ای به نام کاپ است تا به طور مستمر و هدفمند اقدامات و پروژه های مربوطه را پیگیری و رصد کند.

چهارشنبه 27/9/1398 - 19:20
ایرانگردی



شهرداران مدارس با تمرین و اجرای کار گروهی برای زندگی اجتماعی آماده می شوند
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردارمنطقه یک در مراسم تنفیذ احکام شهرداران مدارس که با حضور صادق صادق پور رییس آموزش و پرورش منطقه یک ، معاونان و مدیران شهری برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: شهردارمدرسه انتخاب می شود تا دانش آموزان منتخب مشارکت در امور شهر ، مدیریت شهری ، انتخابات و... را تمرین کنند و نسبت به جامعه بی تفاوت نباشند .
وی گفت: شهرداران مدارس باید برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشند و تنها نگاه سخت افزاری و عمرانی به مشکلات نداشته باشند و هر اموری که باعث ایجاد نشاط اجتماعی و انگیزه در دانش آموزان می شود و رفاه را افزایش می دهد در برنامه های خود قرار دهند.
موسوی تصریح کرد: توجه به سبک زندگی ، اخلاق مداری ، احترام به قانون ، پاکیزگی و...در مدارس ، دانش آموزان را برای زندگی اجتماعی آماده می کند.
شهردار منطقه یک از شهرداران مدارس خواست پایبند و وفادار به رای خود باشند و یک مدل موفق از کار گروهی را در مدارس به اجرا بگذارند تا بتوانند از این تجربه کمک بگیرند و در آینده در قامت یک مدیر به شهر و کشورشان خدمت کنند.
رییس آموزش و پرورش منطقه یک نیز از منتخبین مدارس خواست اولویت های مهم مدرسه خود را شناسایی کنند و در بین مشکلات موجود مولفه های مهم را اولویت دهند تا در دوره خدمات رسانی خود در رفع آنها اقدام کنند.
وی گفت :شهرداران مدارس باید به دنبال خلق ارزش های جدید باشند و فقط امور عمرانی را مورد توجه قرار ندهند بلکه فعالیت های اجتماعی را نیز در نظر بگیرند و روحیه نشاط و شادابی در مدرسه را ارتقاء دهند.
گفتنی است 20 مدرسه در شمال تهران در طرح شهرداران مدارس قرار گرفت که پس از انتخاب دانش آموزان به این سمت احکام آنها در این جلسه به آنها اهدا شد

چهارشنبه 27/9/1398 - 19:18
ایرانگردی

 
 

 

 

از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 ، مسابقه مقاله نویسی با عنوان "منطقه 11 از نگاه دختران" همزمان با هفته پژوهش در سطح  هنرستان ها و مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم  اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، در این دور از مسابقات مقاله نویسی که با همکاری مشترک معاونت امور اجتماعی وفرهنگی  و آموزش وپرورش منطقه 11 اجرا می شود، دختران دانش آموز در محورهای حوزه مدیریت شهری شامل" من و امنیت روانی محله ام"، "من و نشاط اجتماعی محله ام"، "من و مسئولیت پذیری اجتماعی در محله ام"، "من و عدالت اجتماعی در محله ام"، با هم به رقابت پرداخته و پس از داوری به آثار منتخب و برگزیده جوایز نفیسی اهدا می شود.

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه تا 10 دی فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه این مسابقه واقع در خیابان قزوین- جنب راهنمایی و رانندگی – شهرداری منطقه 11 – ساختمان شماره 2 – معاونت اجتماعی و فرهنگی ارسال نمایند.

 
 

 

چهارشنبه 27/9/1398 - 19:9
ایرانگردی

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار از برگزاری جشن های سنتی شب یلدا خبر داد و گفت: آیین های سنتی شب یلدا در سرای محلات این منطقه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار ،" معصومه سادات عمارتی" در ادامه خبر افزود : در آستانه شب یلدا آیین سنتی این شب  با عنوان " یلدا برای همه " با اجرای برنامه های شاد ومتنوع در  سراهای محلات منتخب برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به اهمیت این آیین سنتی ایرانی گفت : «شب یلدا» به عنوان یکی از مناسبت های خانواده محور، فرصت خوبی است تا با برنامه ریزی لازم مراسم آئینی و سنتی حفظ و تقویت شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه چهار در ادامه گفت : ویژه برنامه های شب یلدا تا سی ام آذر ماه در سرای  محلات الغدیر ، حکیمیه ، کاظم آباد ، کوهسار و مبارک آباد از ساعت 15 الی 17 برگزار می شود.

عمارتی افزود: برنامه های تدارک دیده شده در شب یلدا شاهنامه خوانی و حافظ خوانی ، اجرای موسیقی سنتی ، استند آپ کمدی ،مسابقه حضوری و دیگر برنامه های شاد و متنوع  خواهد بود.

وی در پایان به اجرای مراسم شب یلدا به همت اداره آموزش شهروندی در سرای محله شمیران نو اشاره کرد و گفت : مراسمی با حضور حدود 150 نفر از کودکان و دانش آموزان دبستانی  با اجرای ویژه برنامه های یلدایی شامل قصه خوانی ، موسیقی و مسابقه و برنامه های شاد دیگر تدارک دیده شده است.

 

چهارشنبه 27/9/1398 - 19:7
ایرانگردی

 

 

جلسات کمیته نما در منطقه 9 با حضور طراحان و شهروندانی که درخواست بررسی طرح نمای ملک خود را دارند برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9، معاون شهرسازی و معماری منطقه در این خصوص اظهار داشت: جلسات کمیته نما در سنوات گذشته فقط با حضور شخص طراح معمار برگزار می شد.

فرهاد کرمی ادامه داد: در راستای نظر اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه مبنی بر ایجاد شفافیت در روند تائیدات کمیته نما و تکریم حداکثری ارباب رجوعان، جلسات این کمیته با حضور طراحان و شهروندان برگزار شد.

وی افزود: مفاخریان شهردار منطقه با حضور سرزده در جلسه کمیته نما، نسبت به اجرای این امر تاکید و از نزدیک بر روند برگزاری جلسه نظارت کرد.

معاون شهرسازی و معماری منطقه9 خاطرنشان کرد: در راستای کنترل مضاعف بر اجرای نماهای مصوب جلسات آموزشی برای کارشناسان شهرسازی نواحی با حضور اساتید کمیته نما برگزار شد.

شایان ذکر است به منظور کاهش اجرای نماهای مغایر طرح مصوب در مرحله اخذ گواهی پایانکار ساختمان، تطابق طرح اجر شده با طرح مصوب توسط اساتید کمیته نما تعیین تکلیف می شود.

چهارشنبه 27/9/1398 - 19:0
ایرانگردی

 

معاون توسعه منابع انسانی منطقه۲۱ از برپایی مستمر دوره های آموزشی تخصصی ویژه کارکنان شاغل در این منطقه، با محوریت "ارتقای بهره وری سازمانی" در بین آنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، ولی ا... پرتوی معاون توسعه منابع انسانی این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت: اداره آموزش معاونت توسعه منابع انسانی منطقه۲۱ با هدف ارتقای سطح معلومات عمومی و دانش تخصصی کارشناسان و مدیران شاغل در این منطقه، از ابتدای فصل پاییز اقدام به برپایی مستمر دوره های آموزشی کرده است.

وی در همین راستا افزود: دوره های آموزشی مختلفی با عناوین "آشنایی با ضوابط طرح تفصیلی ویژه کارشناسان معاونت شهرسازی و نواحی سه گانه منطقه۲۱"؛ "روانشناسی برخورد با مشتری و مدیریت شکایت مشتریان ویژه کارشناسان قسمت های دارای بیشترین تعداد مراجعه ارباب رجوع" و "نقش برندسازی در توسعه گردشگری شهری ویژه کارشناسان حوزه های مختلف اجتماعی-فرهنگی منطقه۲۱" طی دو ماه اخیر برگزار شده است.

پرتوی در خاتمه یادآور شد: مجموع این دوره های آموزشی در قالب 44ساعت آموزش تئوری، ویژه 90نفر از کارشناسان شاغل در حوزه های مختلف منطقه۲۱ بوده است.

چهارشنبه 27/9/1398 - 18:58
ایرانگردی

 

عملیات هرس و بازپیرایی زمستانه درختان در نواحی پنجگانه منطقه 19 آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، سعید صالح محمود رباطی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در تشریح فعالیتهای نگهداشت شهر گفت: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و احتمال وقوع خطر سقوط شاخه های درگیر با شبکه توزیع برق، عملیات هرس و بازپیرایی درختان در برنامه اجرایی اداره فضای سبز این منطقه قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ های 6 نفره در این فعالیت ادامه داد: اقدامات این اکیپ با هدف جوان سازی، فرم دهی، حذف پاجوش و شاخه بیمار آفت زده درختان از جمله درختان توت، نارون، بید و غیره انجام می شود.

رباطی درخصوص نوع و شدت هرس درختان بیان کرد: این فعالیت با توجه به عواملی نظیر نوع گونه های گیاهی، سن درختان، موقعیت مکانی درخت، درجه سلامت درخت،زمان هرس و فرم دهی اولیه درخت در سال های اولیه کاشت صورت می گیرد.

این مسئول هرس درختان را از ضروریات تقویم باغبانی اعلام کرد و افزود:  عملیات پیرایش و هرس درختان و درختچه های سوزنی برگ، پهن برگ، ترون و شمشاد در بلوارها، میادین و بوستان ها طی برنامه زمانبندی شده انجام می شود.

به گفته وی، هرس درختان باعث زیبایی بخشی به درختان و جلوگیری از ازدیاد آفات و بیماری، آماده سازی دوره رشد جدید برای درختان و درختچه ها و مانع از شکسته شدن شاخه درختان در صورت بارش برف و باران خواهد شد.

چهارشنبه 27/9/1398 - 18:56
اخبار

ششمین همایش ملی مدیریت جهادی با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش ، رضا رحمانی وزیر صمت و سردار محمد حسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین شامگاه روز سه شنبه ۲۶ آذر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، در حاشیه این همایش عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، با بیان اهمیت حمایت از تولید داخلی گفت: نام گذاری سال 98 به عنوان سال «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب نشان از اهمیت موضوع برای کشور دارد، که جا دارد با مدیریت جهادی و ایجاد فضای تبادل و همفکری میان برنامه ریزان، تولید کنندگان و بانک‌ها به عنوان تامین کننده مالی این حوزه، به سمت رونق تولید قدم برداریم.

وی افزود: رویکرد حمایتی از تولید به خصوص در شرایط فعلی اقتصاد ایران که بنگاه های کوچک و متوسط به شدت به معضل کمبود منابع مالی و مشکلات فراوان تأمین اعتبار مواجه هستند، بسیار حائز اهمیت است تا جایی که اگر مهم ترین مصداق مدیریت جهادی را در بانک ها تامین این قبیل بنگاه ها بدانیم، بیراه نرفته ایم. در واقع اگر حمایت های صورت گرفته از کسب و کارها و بنگاه های کوچک و متوسط به درستی صورت گیرد، کمک بزرگی به معیشت و اقتصاد مردم شده و چرخ های تولید کشور به حرکت در خواهد آمد.

در این همایش که با حضور معاون عملیات بانکی، رئیس حوزه مدیرعامل، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین برگزار شد، مدال مدیریت جهادی به مدیرعامل بانک ایران زمین اهدا شد.

چهارشنبه 27/9/1398 - 16:46
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته