• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4142
تعداد نظرات : 10
زمان آخرین مطلب : 1301روز قبل
سلامت و بهداشت جامعه

خوردن این خوراکی‌ها حال بیماران کرونایی را بدتر می‌کند(☝️🏻) !🍔

 

 

سه شنبه 30/2/1399 - 6:6
آموزش و تحقيقات

سه شنبه 30/2/1399 - 6:5
آموزش و تحقيقات

سه شنبه 30/2/1399 - 6:3
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

کرونا از طریق گوش وارد بدن می‌شود؟👂

▫️یک متخصص گوش، حلق و بینی:
ویروس کرونا از طریق گوش وارد بدن نمی‌شود و تنها از طریق بینی و دهان وارد بدن می‌شود

+ ویروس کرونا بر حسب اینکه کجا باشد حدود ۲۴ الی ۴۸ ساعت در فضا و بر روی اجسام می‌ماند.

سه شنبه 30/2/1399 - 6:2
آموزش و تحقيقات

سه شنبه 30/2/1399 - 5:55
آموزش و تحقيقات

سه شنبه 30/2/1399 - 5:48
ایرانگردی



قیمت‌های جدید انواع میوه و محصولات فرنگی بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران تعیین و از صبح امروز اعمال شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران ؛ در نرخنامه جدید این سازمان، قیمت زنجبیل، سیر تازه و ۱۰ محصول دیگر کاهش داشته است در صورتی که قیمت سایر محصولات ثابت مانده است.

بر اساس این گزارش، هر کیلوگرم سیر تازه (با برگ) با ۱,۹۰۰ تومان کاهش ۳۵۰۰ تومان، زنجبیل تازه با ۱۱ هزار تومان کاهش ۳۵ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته‌ای با ۴۰۰ تومان کاهش ۳ هزار تومان، گوجه فرنگی گیلاسی و زیتونی با ۲۰۰ تومان کاهش ۷۷۰۰ تومان، کدو مسمایی با ۵۰۰ تومان کاهش ۲,۴۰۰ تومان و سبزی پاک کرده با ۳۰۰ تومان کاهش ۵,۶۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

همچنین هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال با ۹۰۰ تومان کاهش ۷۵۰۰ تومان، توت سیاه با ۲ هزار تومان کاهش ۱۳ هزار تومان، انواع سیب با ۲۰۰ تومان کاهش ۶۷۰۰ تومان، کیوی با ۱,۳۰۰ تومان کاهش ۷۹۰۰ تومان، گوجه سبز شمال با ۵ هزار تومان کاهش ۱۰ هزار تومان و گوجه سبز دور شهری با ۴,۵۰۰ تومان کاهش ۱۴,۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌گردد.

گفتنی است، قیمت محصولات پرتقاضایی همچون انواع خیار و هندوانه در میادین میوه و تره بار ثابت مانده است.

دوشنبه 29/2/1399 - 18:27
ایرانگردی



جلسه بررسی و چگونگی اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه منعقده فیمابین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران برگزار و در این جلسه پس از طرح مباحث و موضوعات مرتبط از سوی نمایندگان طرفین تفاهم نامه و نیز مرور مفاد تفاهم نامه تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مسعود منصور، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست با مهندس مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران که با حضور مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، شهرداران مناطق ‌‏۲۲ و ۱۳ و دیگر مدیران برگزار شد، گفت: شهرداری تهران و منابع‌طبیعی فصل همکاری مشترک زیادی دارند که توسعه فضای سبز و ‏درختکاری از جمله موارد مهم آن است.

وی افزود: با همکاری شهرداری در نوار مرزی دامنه جنوبی البرز درختکاری انجام می‌شود تا از گسترش ساخت و سازهای غیر ‏مجاز شهری جلوگیری گردد.


معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به تفاهم‌نامه وزیر جهاد کشاورزی با دکتر حناچی شهردار تهران اشاره داشت و گفت: این نشست در ‏راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه مدیریت پارک‌های جنگلی، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز برگزار ‏شده است.

‏در این نشست مقرر شد، پیرو رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توقف ساخت و ساز در نوار جنوبی البرز، پروژه های مشترک جنگلکاری فیمابین شهرداری و منابع طبیعی در این محدوده تعریف شود. همچنین شهرداری تهران باید در مدت زمانی کوتاه طرح‌های مدیریت پارک‌های جنگلی و طرح توسعه فضای سبز حریم شهر ‏تهران را تدوین و به اداره کل منابع‌طبیعی استان تهران ارسال نماید.‏

 در این جلسه موضوعاتی چون تعیین تکلیف دفترچه های طرح مناطق ظرف مدت یکماه، انجام هماهنگی های لازم در راستای بهره برداری از ساختمانهای واقع در بوستان چیتگر و یاس شمالی، سند دار شدن کلیه بوستانهای شهر تهران و... مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

دوشنبه 29/2/1399 - 18:19
ایرانگردی


معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: مرمت مجسمه خیام در مراحل پایانی است و به زودی این اثر ارزشمند هنر مجسمه سازی ایران در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ فرزاد طالبی درباره مرمت مجسمه خیام افزود: مرمت مجسمه خیام استاد ابوالحسن صدیقی که دهه هاست در پارک لاله نصب بوده در مراحل پایانی است و به زودی داربستهای اطراف این اثر ارزشمند هنر مجسمه سازی ایران جمع آوری و مجددا در معرض دید شهروندان قرار میگیرد.
وی ادامه داد: برای امسال برنامه‌ حوزه مجسمه اینگونه تعریف شده تا آثار جدید متناسب با ایام تولد شخصیت ها و مشاهیر، در شهر نصب گردد، در این رابطه نصب مجسمه خانم سیمین دانشور در روز تولد ایشان انجام گرفت و از این پس نیز به همین گونه عمل خواهد شد .
طالبی تصریح کرد: دلیل توجه به این موضوع این است که فکر می‌کنیم اگر نصب مجسمه متناسب با ایامی باشد که مرتبط با زندگی شخصیت های برجسته است، مجسمه بهتر معرفی میشود. ضمن اینکه فرصتی است تا در روز تولد یک شخصیت برجسته درباره زندگی او هم گفتگو شود که این امر باعث نزدیکی و ارتباط شهروندان با المان های شهری خواهد شد.
وی اظهار کرد: کارهایی که برای مرمت این مجسمه انجام شده جزو مرمتهای درجه یک مجسمه های فاخر تهران است، همانطور که در دهه 80 نیز مرمتی بر روی این اثر توسط مرحوم فریدون صدیقی فرزند استاد صورت گرفت.
وی در مورد ضرورت ترمیم آثار برجسته مجسمه سازی ایران اظهار داشت: طبیعی است مجسمه‌ای که در فضای عمومی شهر قرار می گیرد در معرض آسیب باشد ولی وظیفه ما مرمت مداوم و علمی چنین آثاری است.
طالبی درباره خروج این مجسمه از پارک لاله هم توضیح داد: فعلا این مجسمه در پارک لاله خواهد ماند تا با ایجاد موزه مجسمه تهران مجسمه های از این دست، به آنجا منتقل شوند.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: برای جلوگیری از صدمات بعد از مرمت اثر، بر روی مجسمه مذکور حفاظ شیشه‌ای قرار داده خواهد شد.

دوشنبه 29/2/1399 - 17:55
ایرانگردی



 احیاء و مرمت خانه هرمز پیرنیا در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری با بیان این که احیاء و مرمت خانه هرمز پیرنیا، یکی از قدیمی ترین خانه های متعلق به اواخر دوره قاجاریه در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران در سال جاری قرار گرفته است، عنوان کرد: خانه هرمز پیرنیا، حمام و بخشی از اندرونی آن به مساحت تقریبی 1600 متر مربع از مجموعه خانه های پیرنیا واقع در خیابان لاله زار شمالی است که به همت سازمان نوسازی و پس از چندین ماه مذاکره از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خریداری شده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که این ملک تاریخی در سال 1397 توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: خانه هرمز پیرنیا در جوار مجموعه ای از ابنیه واجد ارزش چون خانه مشیرالدوله پیرنیا، خانه ولی ا... پیرنیا، مدرسه و کلیسای ژاندارک و خانه سینما قرار گرفته که در حال حاضر اگرچه بخش قابل ملاحظه ای از آنها تقریباً غیرفعال هستند، اما به لحاظ وضعیت معماری و ایستایی بنا، از شرابط نسبتاً مناسبی برخوردار می باشند.
علی اکبری تصریح کرد: از ویژگی های عمده این بنا می توان به تزئینات واقع در جبهه شمالی با سرستون های کورنتین، رخ بام شیروانی، لمبرکوبی سقف و گچ بری اشاره کرد که ایوان زیبا و درخوری را به وجود آورده است.
به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، تهیه پیش نویس قانون مشروطه توسط مشیرالدوله و مؤتمن الملک به نقل از نوادگان خاندان مشیرالدوله، از دیگر دلایل وجه تمایز این عمارت تاریخی از سایر خانه های موجود در این مجموعه است.
علی اکبری بر ضرورت حفظ این اثر معماری فاخر به عنوان یک مکان-رویداد تأکید کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی برای مرمت و احیاء خانه هرمز پیرنیا به قید فوریت در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار دارد.

دوشنبه 29/2/1399 - 17:48
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته