• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 554
تعداد نظرات : 399
زمان آخرین مطلب : 5997روز قبل
دانستنی های علمی
چطور
کره زمین را نجات دهیم؟  
 
 
درست زندگی کردن برای نجات زمین کار سختی نیست. با انجام چند کار کوچک می‌توانیم به نحوی زندگی کنیم که زمین را از آسیب‌های هر روزه دنیای جدید دور کنیم.
مراقبت کردن از کره خاکی که روی آن زندگی می‌کنیم وظیفه‌ای است که بر عهده همه ماست و باید از پس آن برآییم. سبز زندگی کردن کار سختی نیست و تنها چند نکته برای رعایت شدن دارد. ده نکته زیر به شما کمک می‌کند تا بدانید چطور به نوبه خودتان از کره زمین مراقبت کنید.

1 به نحوه استفاده از آب دقت کنید. دقت به چیزهای کوچک می‌تواند تفاوت‌های بزرگ بیافریند. اگر هر زمان که دندانتان را مسواک می‌زنید آب را ببندید کار مفیدی انجام دادید و ممکن است بتوانید روزانه تا 200 گالن آب را از هدر رفتن نجات دهید. لباس‌هایتان را تا جایی که می‌توانید به جای شستن با آب داغ با آب سرد بشویید.

2 اتومبیلتان را در خانه بگذارید. اگر سعی کنید حتی دو روز در هفته اتومبیل را در خانه بگذارید و به روش‌های دیگر به محل مورد نظر برسید تصور کنید چقدر بنزین را به هوا دود نکرده‌اید.

3 به محل کارتان با دوچرخه بروید. با این روش می‌توانید هم مصرف بنزین را پائین بیاورید و هم کالری بیشتری در روز بسوزانید. وجود هر اتومبیل اضافه در خیابان‌ها تغییر زیادی ایجاد می‌کند.

4 به بازیافت فکر کنید. در هر کالایی که می‌خرید به بسته بندی‌اش دقت کنید و آن را انتخاب کنید که بسته بندی آسانتری دارد. اگر کارخانه‌ای با 7000 کارمند کاغذهایش را به درستی از دیگر زباله‌ها جدا کند و این کاغذها بازیافت شوند مانند آن است که 400 اتومبیل را از جاده‌ها خارج شود.

5 مقدار زباله‌هایتان را کم کنید. می‌دانید هر فرد در هر سال چد تن زباله تولید می‌کند؟ این زباله‌ها برای زمینی که در آن زندگی می‌کنیم سم است.

6 لامپ‌های منزلتان را عوض کنید. لامپ‌های فلوروسنت 10 برابر از لامپ‌های عادی بیشتر عمر می‌کند و دو سوم کمتر انرژی مصرف می‌کند. اگز برای منزلتان لوازم الکترونیکی می‌خرید به بر چسب انرژی دقت کنید.‍[درباره برچسب انرژی]

7 منزلتان را از هدر رفتن انرژی ایمن کنید. فیلترهای هواکش‌های منزلتان را تمیز کنید که برای بهتر شدن هوای منزل مجبور به کار کشیدن بیشتر از آنها نباشید. وقتی از منزل بیرون می‌روید تهویه هوا را را خاموش کنید و یا روی درجه کمتر بگذارید.

8 به اتومبیلتان بیشتر برسید. تنظیم باد لاستیک‌ها و تعویض به موقع روغن از آلودگی هوا می‌کاهد و دقت کنید که بهترین نوع روغن را که با محیط زیست سازگاری دارد استفاده کنید.

9 به دقت برانید و سرعت‌تان را کم کنید. راندن 100 کیلومتر در ساعت به جای 110 کیلومتر در ساعت چندین لیتر بنزین کمتر در روز مصرف می‌کند. آرامتر برانید و کمتر ترمز کنید.

10 وقتی در اتاق نیستید چراغ‌ها را خاموش کنید. اینکار می‌تواند کم کم به کمکی بسیار بزرگ برای کره زمین تبدیل شود تا در آینده راحت‌تر زندگی کنید.

تلاش کنید تا برای کره‌ای که در آن زندگی می‌کنید لااقل مضر نباشید. برای زندگی بهتر به زمین بهتر احتیاج داری

 

شنبه 6/11/1386 - 8:32
شعر و قطعات ادبی
 

آدینه آمد از راه،یاران در انتظارند

با آرزوی دیدار در انتظار یارند

جاری به لبها،در جمعه های زیبا

در انتظار مهدی،عجل فرج خدایا

ای عشق تو خدایی پنهان زما چرایی؟

چشمان ما به راه است،شاید که تو بیایی

ای مظهر هدایت،ای ناجی خلایق

بردار پرده ها را تا روشن شود حقایق

با قلب عاشق خود امشب ببستم عهدی

تا در مناسک حج گیرم دو دست مهدی

شاید خدا ببخشد این بنده ی خطا کار

دیگر ز خواب غفلت بیدار بمان،بیدار

جمعه 5/11/1386 - 9:14
آموزش و تحقيقات
 

سلام دوستان . تا حالا به این فكر كردین كه زیباترین الفبای انگلیسی رو كی نوشته ؟ نه ؟ خوب این عكس ها رو ببینین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بله دوستان درسته زیباترین دست خط دنیا متعلق به خداست كه این حروف رو بر روی بدن جانوران نوشته . البته چیزی كه معلومه اینه كه خدا نخواسته تمرین خط كنه بلكه هر موجوری رو به كمال زیبایی رسونده

پنج شنبه 4/11/1386 - 10:50
ادبی هنری

http://msnbcmedia3.msn.com/j/msnbc/Components/Photos/051116/051116_ants_hmed_11a.hmedium.jpg

روزی حضرت سلیمان (ع ) در کنار دریا نشسته بود ، نگاهش به مورچه ای افتاد که دانه گندمی را باخود به طرف دریا حمل می کرد .سلیمان (ع) همچنان به او نگاه می کرد که دید او نزدیک آب رسید.در  همان لحظه قورباغه ای سرش را از آب دریا بیرون آورد و دهانش را گشود ، مورچه به داخل دهان او وارد شد ، و قورباغه  به درون آب رفت.

سلیمان مدتی در این مورد به فکر فرو رفت و شگفت زده فکر می کرد  ، ناگاه دید آن قورباغه سرش را از آب بیرون آورد و دهانش را گشود ، آن مورچه آز دهان او بیرون آمد، ولی دانه ی گندم را همراه  خود نداشت .

سلیمان(ع) آن مورچه را طلبید و سرگذشت او را پرسید.

مورچه گفت : " ای پیامبر خدا در قعر این دریا سنگی تو خالی وجود دارد و کرمی در درون آن زندگی می کند . خداوند آن را در آنجا آفرید او نمی تواند ار آنجا خارج شود و من  روزی او را حمل می کنم . خداوند این قورباغه را مامور کرده مرا درون آب دریا به سوی آن کرم حمل کرده و ببرد .

این قورباغه مرا به کنار سوراخی که در آن سنگ است می برد و دهانش را به درگاه آن سوراخ می گذارد من از دهان او بیرون آمده و خود را به آن کرم می رسانم و دانه گندم را نزد او می گذارم و سپس باز می گردم وبه دهان همان قورباغه که در انتظار من است وارد می شود او در میان آب شناوری کرده مرا به بیرون آب دریا می آورد و دهانش را باز می کند ومن از دهان او خارج میشوم ."

سلیمان به مورچه گفت : (( وقتی که دانه گندم را برای آن کرم میبری آیا سخنی از او شنیده ای ؟ ))

مورچه گفت آری او می گوید :

ای خدایی که رزق و روزی مرا درون این سنگ در قعر این دریا فراموش نمی کنی رحمتت را نسبت به بندگان با ایمانت فراموش نکن

پنج شنبه 4/11/1386 - 10:39
دانستنی های علمی
 سوال بهداشتی برای داشتن پوستی سالم

 
1. نوشیدن مقدار زیادی آب موجب نرمی و‌مرطوب شدن پوست می‌شود؟
خیر. با وجود آنکه نوشیدن آب برای داشتن پوستی سالم ضروری است اما آبرسانی مداوم باعث نرم و مرطوب شدن بیشتر پوست و جوان‌تر به نظر رسیدن آن نمی‌شود. میزان رطوبت موجود در پوست شما بیش از هر چیز به این عوامل بستگی دارد:
1) میزان رطوبت موجود در هوا.
2) مدت زمانی که در آفتاب می‌گذرانید.
3) تعداد دفعاتی که روزانه پوست خود را می‌شویید.
4) نوع صابون و مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید.

2. برای جلوگیری از خشک شدن پوست، بلافاصله بعد از حمام باید از مرطوب کننده استفاده کرد؟
بله. بعد از حمام و زمانی که هنوز پوست شما مرطوب است، از کرم یا لوسیون‌های مرطوب کننده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود حمام به جای اینكه پوست را خشک كند، موجب تازه و مرطوب شدن پوست شود. وقتی پوست بعد از حمام به طور کامل خشک شود، منابع طبیعی مرطوب کننده‌اش را بر اثر تبخیر از دست می‌دهد.
3. خوردن غذاهای چرب باعث ایجاد جوش‌می‌شود؟
خیر. غذاها تاثیر کمی روی ایجاد جوش دارند. بنابراین غذاهای چرب و سرخ کرده مانند سیب‌زمینی سرخ کرده منجر به ایجاد یا افزایش جوش‌های روی پوست نمی‌شوند. با وجود این اگر فکر می‌کنید غذاهای بخصوصی جوش‌های شما را بدتر می‌کند، بهتر است از خوردن آنها پرهیز کنید.
4. استرس بیماری‌های‌پوستی  چون کهیر، لیبودیاسیس و اگزما را بدتر می‌کند؟
بله. استرس‌ بیماری‌های پوستی مختلف را  شدیدتر می‌کند. از استرس دوری کنید.

5. بهترین روش برای از بین بردن جوش، شست‌وشوی پی در پی پوست است؟
خیر. شست‌وشوی مداوم موجب آسیب دیدن پوست و بدتر شدن جوش‌ها می‌شود. بنابراین به جای استفاده از صابون‌ها و مواد شیمیایی قوی، مناطق آسیب‌دیده پوست را روزانه با استفاده از شوینده‌های سالم و فاقد روغن تمیز کنید. کرم و ژل‌‌های مخصوص جوش هم در خشک کردن نواحی چرب پوست موثر‌است.
6. بوی معطری که به محصولات بهداشتی پوست اضافه می‌شود، در ایجاد آلرژی‌های پوستی موثر است؟
بله. از میان موادی که برای ساخت محصولات پوستی استفاده می‌شود، عطر بیش از سایر مواد موجب آسیب‌های پوستی مانند جوش‌های قرمز، زخم و حتی تاول می‌شود. اگر شما دارای پوست حساسی هستید یا سابقه حساسیت پوستی به برخی محصولات بهداشتی پوست را دارید از کالاهایی استفاده کنید که برچسب بدون عطر، یا بدون بو را دارند؛ یعنی در ساخت آنها هیچ بوی معطری اضافه نشده است. در ساخت محصولات معطر، نوعی بو یا عطر خوشایند افزوده می‌شود تا بوی مواد شیمیایی را از بین ببرد.
7. تیغ زدن موها موجب ضخیم‌تر شدن آنها می‌شود؟
خیر. تیغ زدن موهای زاید موجب فعال و نو شدن ریشه مو و حتی افزایش سرعت رشد و یا بلندتر شدن موها نمی‌شود. رنگ، تراکم، و بلندی مو به عوامل ژنتیکی و هورمونی بستگی دارد. فقط وقتی موهای بدنتان را تیغ می‌زنید، در فاصله رشد مجدد آنها در روی پوست احساس زبری خواهید کرد.
8. بهترین روش برای جوان و سالم نگه داشتن پوست، محافظت از آفتاب است؟
بله. بهترین روش برای نگه‌داری پوست، محافظت از آن در مقابل آفتاب است. اشعه ماوراء بنفش از اشعه‌های قوی خورشید است که به پوست آسیب می‌زند و موجب چروک‌های عمیق، لک و آسیب‌های جدی‌تر مانند تومورهای سرطانی و غیرسرطانی در پوست می

 

 

پنج شنبه 4/11/1386 - 9:41
شعر و قطعات ادبی
www.hamtaraneh.com
باد
دیوانه ترشده امشب
می وزد وحشیانه
لابه لای پیردرختان خشک
می دزدد از هر شاخه ای
برگ خشکیده ای
می گوید به آن تو بازیچه ای
بازیچه ای...
می کشدش به زنجیر و
می برد به آسمان
هوهو می خندد و
نظاره می کند
جان داد نش را
وبه سوگش می نشیند شب
دلش را اندوهی می فشارد
آهسته می گو ید
مرگ فرشته ای بود
که تو را با خود برد
شاید امشب دلت آرام بگیرد
شاید امشب غصه در دلت بمیرد
شاید امشب...
شاید امشب
 
 
پنج شنبه 4/11/1386 - 9:30
طنز و سرگرمی

مگه جهنم یخ بزنه که با تو ازدواج كنم!

میگن جواب یک دانشجوی دانشگاه واشینگتن به یک سؤال امتحان شیمی آنچنان جامع و کامل

 

. بوده که توسط پروفسورش در شبکهء جهانی اینترنت پخش شده و دست به دست میگرده خوندنش سرگرم‌کننده است .. 
 
پرسش: آیا جهنم اگزوترم (دفع‌کنندهء گرما) است یا اندوترم (جذب‌کنندهء گرما)؟ 
 
اکثر دانشجویان برای ارائهء پاسخ خود به قانون بویلماریوت متوسل شده بودند که می‌گوید حجم مقدار معینی از هر گاز در دمای ثابت، به طور معکوس با فشاری که بر آن گاز وارد می‌شود متناسب است. یا به عبارت ساده‌تر در یک سیستم بسته، حجم و فشار گازها با هم رابطهء مستقیم دارند
 
اما یکی از آنها چنین نوشت
 
اول باید بفهمیم که حجم جهنم چگونه در اثر گذشت زمان تغییر می‌کند. برای این کار احتیاج به تعداد ارواحی داریم که به جهنم فرستاده می‌شوند. گمان کنم همه قبول داشته باشیم که یک روح وقتی وارد جهنم شد، آن را دوباره ترک نمی‌کند
پس روشن است که تعداد ارواحی که جهنم را ترک می‌کنند برابر است با صفر
برای مشخص کردن تعداد ارواحی که به جهنم فرستاده می‌شوند، نگاهی به انواع و اقسام ادیان رایج در جهان می‌کنیم. بعضی از این ادیان می‌گویند اگر کسی از پیروان آنها نباشد، به جهنم می‌رود. از آن جایی که بیشتر از یک مذهب چنین عقیده‌ای را ترویج می‌کند، و هیچکس به بیشتر از یک مذهب باور ندارد، می‌توان استنباط کرد که همهء ارواح به جهنم فرستاده می‌شوند
با در نظر گرفتن آمار تولد نوزادان و مرگ و میر مردم در جهان متوجه می‌شویم که تعداد ارواح در جهنم مرتب بیشتر می‌شود. حالا می‌توانیم تغییر حجم در جهنم را بررسی کنیم: طبق قانون بویلماریوت باید تحت فشار و دمای ثابت با ورود هر روح به جهنم حجم آن افزایش بیابد. اینجا دو موقعیت ممکن وجود دارد
 
۱)
اگر جهنم آهسته‌تر از ورود ارواح به آن منبسط شود، دما و فشار به تدریج بالا خواهند رفت تا جهنم منفجر شود
۲)
اگر جهنم سریعتر از ورود ارواح به آن منبسط شود، دما و فشار به تدریج پایین خواهند آمد تا جهنم یخ بزند
 
اما راه‌حل نهایی را می‌توان در گفتهء همکلاسی من ترزا یافت که می‌گوید: «مگه جهنم یخ بزنه که با تو ازدواج كنم!» از آن جایی که تا امروز این افتخار نصیب من نشده است (و احتمالاً هرگز نخواهد شد)، نظریهء شمارهء ۲ اشتباه است: جهنم هرگز یخ نخواهد زد و اگزوترم است
 
تنها جوابی که نمرهء کامل را دریافت کرد، همین بود
پنج شنبه 4/11/1386 - 9:19
آموزش و تحقيقات

چرا هیچ دو دانه برفی شبیه هم نیستند؟

تشکیل دانه برف هنگامی شروع می‌شود که بخار آب بر روی دانه‌های ذره‌بینی غبار متراکم می‌شود.

کریستالهای برف

ساختمان منحصر به فرد یک دانه بزرگ برف ناشی از واکنش‌های شیمیایی و درجه حرارت  دائما در حال تغییر است.

دانه برف پیش از  آن که به پایین حرکت کند، به سوی بالا حرکت می‌کند:

1 در حالی‌که قطره آب به سوی بالا حرکت می‌کند، به صورت یک منشور شش‌وجهی منجمد می‌شود.

2 به علت آنکه یخ در نزدیک لبه‌ها سریع‌ترین رشد را دارد، حفره‌هایی درون آن تشکیل می‌شود.

3 رشد سریع‌تر در گوشه‌های بلور باعث می‌شود که آن به صورتی شش شاخه بزرگ شود.

4 با  ادامه صعود بلور برف، هوا سردتر می‌شود و در  منهای 12 درجه سانتی‌گراد شاخه‌ها پهن هستند.

5 در منهای 13 درجه سانتی‌گراد رشد شاخه‌های بلوری باریک‌تر می‌شود.

6 در منهای 14 درجه سانتی‌گراد شاخه‌های جانبی هم روی بلور برف شروع به رشد یافتن می‌کنند. بلورها به یکدیگر می‌چسبند و دانه‌های برف را تشکیل می‌دهند.

هنگامی که این دانه به اندازه کافی سنگین شد تا بر نیروی هوای در حال صعود غلبه کند، به پایین می‌افتد.

7 هنگامی که دانه برف سقوط می‌کند، هوای گرمتر باعث می‌شود که شاخه‌های جانبی بیشتری با نوک‌های طویل‌تر و باریک‌تر روی آن تشکیل شود.

تشکیل دانه های برف

یک دانه برف به صورت یک بلور به شکل  منشور شش‌وجهی شروع به تشکیل‌شدن می‌کند.

در حالیکه دانه برف به سمت زمین می‌آید، در معرض مجموعه‌ای از شرایط منحصر به فرد قرار می‌گیرد که شکل آن را تغییر می‌دهند.

 

پژوهشگران دانشگاه توکیو در دهه 1970 کشف کردند که رطوبت، درجه حرارت و فشار هوا شکل دانه‌های برف را تعیین می‌کنند.

گرچه هیچ دو بلور برف نهایتاً هنگامی که به زمین می‌رسند، دقیقاً مشابه هم نیستند، شش بازوی هر بلور منفرد که همراه هم هستند، همزمان با هم رشد می‌کنند و در نتیجه به دانه برف شکل بلوری پیچیده و منحصر به فردی می‌دهند که دارای تقارن مشخصی است.

 

منبع:همشهری آنلاین

 

پنج شنبه 4/11/1386 - 9:16
بیماری ها
استفاده از گوش پاک کن سبب آسیب به پرده گوش می‌شود

چهارشنبه 3 بهمن 1386   ایسنا
 
عکسهای مرتبط
 
استفاده از گوش پاک کن بعد از استحمام، سبب آسیب به پرده گوش می‌شود.

استفاده از گوش پاک کن بعد از استحمام، سبب آسیب به پرده گوش می‌شود.

 

استفاده مکرر از گوش پاک کن علاوه بر مستعد کردن گوش به عفونت‌های میکروبی و قارچی سبب خارش مزمن گوش می‌شود؛ به گونه‌ای که بعد از استحمام نباید از گوش پاک کن استفاده کرد. در صورت استفاده نیز آن را به میزان کمی وارد مجرای گوش کرده و فواصل استفاده از گوش پاک کن حداکثر هر دو هفته یکبار باشد.

 

براساس این گزارش، به دنبال خاراندن مداوم گوش، مجرای گوش زخم و دچار درد و التهاب می‌شود. 

پنج شنبه 4/11/1386 - 9:9
آموزش و تحقيقات

یافته های جدید درباره سجده کردن

بر اساس تازه‌ترین پژوهش‌های علمی، سجده کردن انسان را از بیماری‌های روحی، جسمی و هم‌چنین سرطان حفظ می‌کند.

سجده کردن در نماز

به گزارش شیعه نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروفسور محمد ضیاءالدین حامد از اساتید علوم بیولوژیک و از مسوولان پژوهشگاه مرکز تکنولوژی قاهره با اعلام این خبر اظهار داشت: در قرن حاضر که انسان از هر جهت در معرض الکترومغناطیس‌ها قرار دارد و هم‌چنین نیاز انسان به تخلیه اشعه‌های زائد وجود دارد، دریافتیم که تخلیه این اشعه‌ها از طریق سجده کردن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس یافته‌های موجود، هر اندازه که محور طولی انسان کاهش یابد، میزان در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی قرار گرفتن او نیز کم می‌شود.

در زمان سجده کردن هم محور طولی انسان و هم به دنبال آن میزان تاثیرگذاری الکتریسیته‌ها کم می‌شود و سپس عمل تخلیه از طریق تماس پیشانی با زمین صورت می‌گیرد، البته در زمان سجده به دلیل آنکه دیگر نقاط بدن هم با زمین ارتباط می‌یابند، عمل تخلیه آسان تر انجام می‌شود و انسان از بیماری‌های روحی، جسمی و حتی سرطان در امان می‌ماند.

وی افزود: شیوه درست تخلیه الکتریسیته‌ی بدن به همان شیوه‌ای است که انسان در زمان نماز گزاردن دارد و به سوی مکه نماز می‌خواند، چرا که این حالت بهترین حالت است و شخص احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهد داشت.

منبع : ایسنا

پنج شنبه 4/11/1386 - 9:1
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته