• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4728
تعداد نظرات : 377
زمان آخرین مطلب : 3475روز قبل
دانستنی های علمی
به نظرتون عکاس اصلی کیه؟ این خروسه یا این پیرمرد؟

شنبه 11/6/1391 - 12:35
شهدا و دفاع مقدس

جواد مشکینی فرزند آیت الله مشکینی«ره» نوجوانی15ساله بودکه در شهریور ماه سال 64 از طریق بسیج به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و به مبارزه با متجاوزان پرداخت و از حریم دین مبین اسلام دفاع کرد.

وی از شهریور ماه سال 64 از طریق بسیج به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و به مبارزه با متجاوزان پرداخت و از حریم دین مبین اسلام دفاع کرد.

شهید مشکینی با حضور در لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع)به مجاهدت و ایثار پرداخت و در جزیره مجنون مورد اصابت ترکش از ناحیه سر قرار گرفت و به درجه رفیع جانبازی نایل آمد.

وی که در طول دوران کودکی و نوجوانی در کنار پدر بزرگوارش آیت الله مشکنی(ره) مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و روزهای تبعید پدر را تجربه کرده بود با آغاز جنگ تحمیلی در دوران نوجوانی وارد پیکار با دشمنان نظام جمهوری اسلامی شد و به دفاع و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی پرداخت.

شهید جواد مشکینی پس از اتمام جنگ در کنار پدر شریفشان به منظور ترویج ارزش های اسلامی گام برداشت و تلاش کرد تا پاسدار خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس باشد.

روایت دل از دیدار پدر از جواد

هنوز صدای ناله های جانسوز او در سرم می پیچد.تنی دردمند و سری مجروح اما پر از شور عشق و معنویت و چهره ای نورانی از برق نماز شب و شب زنده داری چیزی نیست که  از  یاد برود .
در شب های آسایشگاه امام خمینی ،در میان ناله های دردمندانۀ جانبازان که در تمام طول شب فضای آسایشگاه را پر می کرد ؛ ضجه هایی که از زیر راه پله تاریک بلند بود ، حال و هوای دیگری داشت.
فریادها و ناله های نیمه شبهای او سکوت عمیق و معنا دار روزهایش را جبران می کرد.گودی عمیقی که ترکش در جمجمه اش ایجاد کرده بود دهانۀ آتشفشانی را می مانست که بر قلۀ کوهی آرام و استوار جا خوش کرده باشد.
اوایل که تازه وارد آسایشگاه شده بودم نمی شناختمش.بعد از چند شب که صدای سوز و گداز نیم شبان او را می شنیدم از هم تختی هایم دربارۀ او پرسیدم و تازه فهمیدم که فرزند عارف و عالم بزرگ حضرت آیت الله مشکینی است.
آن روزها هنوز برایم تازگی داشت که بدانم علما و بزرگان هم مثل عموم مردم انقلابی کشورمان حتی عزیزترین کسان خود را برای دفاع از دین و میهن به قربانگاه جبهه ها بفرستند یا اینکه فرزند چنین بزرگوارانی هم ، پس از مجروحیّت ، بدون تبعیض و مثل دیگران و با آنان باشند .
بله جانباز شهید جواد مشکینی در آسایشگاه ما بستری بود و هر وقت پدر بزگوارش به ملاقاتش می آمد قبل از اینکه به دبیدار فرزندش برود ابتدا چرخی در سالن های آسایشگاه می زد ، سر تخت دیگر جانبازان حاضر می شد ،د ست نوازش بر سر آنان می کشید و پس از آنکه همۀ جانبازان دیگر را - که فرزندان معنوی اش بودند - مورد تفقد قرار می داد  بر بالین فرزند مجروح و دردمند خود می رفت.
"جواد " الحق خلف صالح همان پدر بزرگوار بود و ایمان و خلوص و عشق و علاقه اش به راز و نیاز با خدا را از آن مرحوم به ارث برده بود .
شهادت حق چنین کسانی است که در حیات مادّی چون عاشقی دور افتاده از معشوق ناله سر می دهند و می سوزند و می سازند . بی شک شهادت دلچسب ترین آرامش برای آن روح توفانی و متلاطم محبوس در جسم دردمند بود.او یقیناً اینک دست در دست پدر بزرگوارش رهسپار جوار رحمت الهی و بهشت همنشینی با دوست است.

نکته معراجی: حاج جواد مشکینی فرزند آیت الله مشکینی«ره»پس از سال ها تحمل رنج و درد ناشی از مجروحیت دفاع مقدس در  24 آذر 1387 شربت شهادت را نوشید و به دیدار حق شتافت.

شنبه 11/6/1391 - 12:31
ورزش و تحرک

در سال های اخیر دستمزد نجومی بازیکنان لیگ برتر فوتبال به یکی از معضلات اصلی ورزش کشور تبدیل شده است چه اینکه مبالغ میلیاردی که در باشگاه ها رد و بدل می شود در مقایسه با وضعیت اقتصادی جامعه بسیار دور از انتظار است اما جالب است که در این میان مربیان لیگ برتری هم دست کمی از بازیکنان ندارند اما تا کنون در قبال آن سکوت شده بود که در این گزارش قصد داریم این رقم ها را افشا کنیم .

به گزارش سرویس ورزشی صراط، به راستی یک مربی لیگ برتر در ماه چقدر دستمزد می گیرد ؟ جواب این سوال می تواند با ارقامی که در مورد قرارداد مربیان لیگ برتری مطرح می شود،کاملا متفاوت باشد. درآمدی که معمولا اعلام می شود حداقل رقمی است که یک باشگاه با یک مربی برای یک فصل به توافق رسیده اما مربیانی بوده اند و هستند که از راه های دیگر به در آمدهای کلان تر می رسند و نامشان منشوری می شود -اما نه همیشه- یکی از راه ها دلالی کردن است. دلالی مربیان به چند شکل اتفاق می افتد. یکی از شایع ترین راه ها که در 10سال گذشته متداول بوده ، این است که سه سهمیه جذب لیگ برتر توسط باشگاه به عنوان حق مربی در نظر گرفته می شود؛ یعنی مربی مثلا هفت بازیکن با کیفیت جذب می کند و سه بازیکن هم در فهرستش دارد که همه می دانند بازی نخواهند کرد.

                  

                
                       

                       

بنا بر این گزارش بازیکنانی که ارزش چندانی ندارند اما 300میلیون قرارداد برایشان امضا می شود.این بازیکن در پایان فصل 50 میلیون از این قرارداد را می گیرد و 250 میلیون هم به سرمربی می رسد. یکی دیگر از شیوه هایی که در چهار سال اخیر باب شده این است که مربی نه تنها از این سه بازیکن درآمد دارد که ازآن هفت بازیکن هم پولی به جیب می زند. مجله همشهری جوان در خصوص نحوه انجام این کار می نویسد: یک نفر از طرف سرمربی با بازیکن سرشناس برای بستن قرارداد تماس می گیرد. بازیکن هم قیمت موردنظرش را 500 میلیون اعلام می کند اما نماینده سرمربی از بازیکن می خواهد که برای آمدن به تیمش مبلغ 800میلیون اعلام کند . بعد هم خودش 600میلیون بردارد و 200میلیون تومان دیگر هم برود توی جیب مربی.از سوی دیگر در بیشتر مواقع وقتی باشگاه اعلام کند که 800 میلیون پول نقد ندارد مربی مصاحبه می کند و می گوید ابزار لازم را برای موفقیت در اختیارش نگذاشته اند. با این شیوه مربی 400میلیون تومان از قرارداد خودش گیرش می آید و در نقل و انتقالات هم 2-3 میلیارد به جیب می زند .

نکته جالب توجه اینجاست که سازمان لیگ برای هر روز فعالیت مربیان لیگ برتر مبلغ یک میلیون و 400هزار تومان را مجاز دانسته است . اگر سقف قرارداد 400 میلیونی را در ساعات کار مربیان ایرانی ضرب و تقسیم کنیم دقیقه ای 3هزار تومان یعنی ساعتی 185 هزار تومان می رسیم این در حالی است که حقوق یک کارگر ساعتی 1500 تومان و حقوق یک کارمند ساعتی 2000 تومان است . این حقوق البته برای مربیانی است که عموما سابقه قهرمانی در لیگ برتر ندارند و اگر قهرمان شده باشند یا ویژگی داشته باشند، حتما بیش از این مقدار دیافتی دارند. دیگر همه می دانند چیزی که برای تیم دار شدن مربیان لیگ برتری لازم است، شهرت در فوتبالیست بودن و تجربه مربی گری ست و البته گذراندن مدارج D.C.B.A  کنفدراسیون فوتبال آسیا که خیلی هم کار مشکلی نیست اما این درآمد عادی برای مربیان لیگ برتری در هر ماه حدود 100برابر حقوق یک کارمند است و بیش از پنج برابر حقوق یک جراح متخصص قلب. یعنی متخصصی که سال ها برای کسب تجربه در عمل قلب تلاش کرده است با احتساب 25 عمل جراحی در ماه به رقم دریافتی 8 میلیون دست پیدا می کند در حالی که یک مربی لیگ برتر بدون کوچک ترین دغدغه و پشتوانه حداقل 44 میلیون در ماه درآمد دارد .

این دستمزد های عجیب و غر یب که کف دریافتی مربیان است در حالی است که بسیاری از مربیان لیگ برتر که 9 ماه از سال یک تیم را می گردانند و هیچ دستاورد خاصی هم ندارند بسیار بیشتر از سقف قرار داد دستمزد می گیرند که در مواردی مانند دستمزد امیر قلعه نوعی سرمربی تیم استقلال و یا ژوزه سرمربی تیم پرسپولیس رقم دریافتی با رقم قرار داد بزرگ ترین مربیان اروپا که تیم هایشان را قهرمان جام های مختلف در اروپا و جهان می کنند برابر است .

برای اطلاع خوانندگان فهیم صراط رقم دریافتی مربیان تیم های مختلف لیگ برتر  و رقم های مربیان یورو2012 در پی می آید . قضاوت با خود شما :

 

                                   

 

 

عبدالله اویسی : 350/00/000

حسین فرکی: 500/000/000

خوزه مانوئل : 2/000/000/000

یحیی گل محمدی: 400/000/000

امید هرندی: 300/000/000

فرهاد پور غلامی: 350/000/000

منصور ابراهیم زاده : 400/000/000

مهدی تارتار:400/000/000

آلبرتو کاستا:400/000/000

رسول کربکندی: 400/000/000

زلاتکو کرانچار: 840/000/000

محمود یاوری: 500/000/000

تونی اولیویرا: 840/000/000

ابراهیم قاسمپور: 400/000/000

علی دایی: 700/000/000

مجتبی تقوی: 500/000/000

اکبر میثاقیان: 800/000/000

امیرقلعه نوعی: 1/000/000/000

شنبه 11/6/1391 - 12:29
دانستنی های علمی
سرتان درد می کند؟ 
ماهی بخورید.
ماهی زیاد مصرف کنید. روغن ماهی به پیش گیری از سردرد کمك می کند.
زنجبیل هم با کاهش تورم و درد عملكرد مشابهی دارد.
+
+
HAVE FEVER?
EAT YOGURT!
Eat lots of yogurt before pollen season.
Also eat honey from your area (local region) daily.
تب دارید؟ 
ماست میل کنید. 
قبل از شروع فصل گرده افشانی ماست زیاد مصرف کنید.
همچنین بطور روزانه از عسل محلی منطقه خود میل کنید.
+
+
TO PREVENT STROKE?
DRINK TEA!
Prevent buildup of fatty deposits on artery walls with regular doses of tea.
(Actually, tea suppresses my appetite and keeps the pounds from invading .... Green tea is great for our immune system)!
برای جلوگیری از سكته: 
چای بنوشید. 
با مصرف مرتب چای از رسوب چربی بر روی دیواره شریان ها جلوگیری کنید. 
(در مورد خودم چای اثر خوبی برای کاهش اشتها داشته و مانع اضافه وزن شده است.... چای سبز برای سیستم ایمنی فوق العاده است)!
+
+
INSOMNIA (CAN"T SLEEP)?
HONEY!
Use honey as a tranquilizer and sedative.
بیخوابی دارید؟ 
عسل بخورید. 
از عسل بعنوان داروی مسكن و آرامش بخش استفاده کنید.
+
+
ASTHMA?
EAT ONIONS!!!!
Eating onions helps ease constriction of bronchial tubes.
(When I was young, my mother would make onion packs to place on our chest, helped the respiratory ailments and actually made us breathe better).
دچار آسم هستید؟ 
پیاز بخورید. 
مصرف پیاز التهاب نایژك ها را از بین می برد. 
(وقتی بچه بودم مادرم بسته پیاز درست می کرد تا روی قفسه سینه ما بگذارد. برای درمان بیماری های تنفسی خوب بود و کمك می کرد بهتر نفس بكشیم.)
+
+
ARTHRITIS?
EAT FISH, TOO!!
Salmon, tuna, mackerel and sardines actually prevent arthritis.
(fish has omega oils, good for our immune system)
از ورم مفاصل رنج می برید؟ 
باز هم ماهی میل کنید. 
ماهی قزل آلا، تون، خال مخالی و ساردین از ورم مفاصل جلوگیری می کند. 
(ماهی سرشار از روغن های امگاست که برای سیستم ایمنی فوق العاده است.)
+
+
UPSET STOMACH?
BANANAS and GINGER!!!!!
Bananas will settle an upset stomach.
Ginger will cure morning sickness and nausea.
دل بهم خوردگی دارید؟ 
موز و زنجبیل. 
موز به معده ای که اذیت شده کمك می کند. 
زنجبیل حالت تهوع صبحگاهی و دل آشوب را درمان می کند.
+
+
BLADDER INFECTION?
DRINK CRANBERRY JUICE!!!!
High-acid cranberry juice controls harmful bacteria.
اگر عفونت مثانه دارید؟ 
آب قره قاط بنوشید. 
آب قره قاط سرشار از اسید می باشد که باکتری های مضر را کنترل می کند.
+
BONE PROBLEMS?
EAT PINEAPPLE!!!
Bone fractures and osteoporosis can be prevented by the manganese in pineapple.
دچار مشكلات استخوان هستید؟ 
آناناس میل کنید. 
شكستگی و مشكلات استخوکن با کمك منگنز موجود در آناناس قابل پیش گیری است.
+
+
PREMENSTRUAL SYNDROME?
EAT CORNFLAKES!!
Women can ward off the effects of PMS with cornflakes, which help reduce depression, anxiety and fatigue.
از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید؟ 
ذرت بوداده میل کنید. 
خانمها می توانند با صرف ذرت بوداده که به کاهش افسردگی، نگرانی و خستگی که از عوارض می باشد پیش گیری کنند.
+
+
MEMORY PROBLEMS?
EAT OYSTERS!
Oysters help improve your mental functioning by supplying much-needed zinc.
دچار مشكلات حافظه شده اید؟ 
صدف خوراکی بخورید. 
صدف با داشتن روی مورد نیاز به بهبود عملكرد مغز کمك می کند.
+
COLDS?
EAT GARLIC!
Clear up that stuffy head with garlic.
(remember, garlic lowers cholesterol, too.)
سرما خوردید؟ 
سیر بخورید. 
سرو کله گرفته را با سیر تمیز کنید.
(یادتان باشد که سیر سطح کلسترول را نیز کاهش می دهد)
+
+
COUGHING?
USE RED PEPPERS!!
A substance similar to that found in the cough syrups is found in hot red pepper.
Use red (cayenne) pepper with caution-it can irritate your tummy.
سرفه می کنید؟ 
فلفل قرمز !!! 
مشابه ماده ای که در شربت سرفه بكار می رود در فلفل قرمز وجود دارد.
البته فلفل قرمز را با احتیاط مصرف کنید شاید معده شما را تحریك کند.
+
+
BREAST CANCER?
EAT Wheat, bran and cabbage Helps to maintain estrogen at healthy levels.
سرطان سینه؟ 
گندم، سبوس و کلم مصرف کنید. 
این مواد استروژن را در سطوح سالم نگه می دارند.
+
+
LUNG CANCER?
EAT DARK GREEN AND ORANGE AND VEGGIES!!!
A good antidote is beta carotene, a form of Vitamin A found in dark green and orange vegetables.
سرطان ریه؟ 
سبزیجات تیره و نارنجی رنگ و سبز ی مصرف کنید. 
پادزهر مفیدی است که در سبزیجات تیره و نارنجی رنگ یافت میشود A بتا اکروتن، نوعی ویتامین .
+
ULCERS?
EAT CABBAGE ALSO!!!
Cabbage contains chemicals that help heal both gastric and duodenal ulcers.
زخم معده بروز کرده؟ 
کلم بخورید. 
کلم شامل ترکیباتی است که به درمان زخم معده و دوازدهه کمك می کند.
+
+
DIARRHEA?
EAT APPLES!
Grate an apple with its skin, let it turn brown and eat it to cure this condition.
(Bananas are good for this ailment)
اسهال؟ 
سیب میل کنید. 
سیب را با پوست رنده کنید. بگذارید تا قهوه ای شوید و برای درمان این وضعیت میل کنید.
( موز نیز برای این بیماری خوب است)
+
+
CLOGGED ARTERIES?
EAT AVOCADO!
Mono unsaturated fat in avocados lowers cholesterol.
از شریان های رسوب گرفته رنج می برید؟ 
آووکادو بخورید. 
چربی غیر اشباع شده موجود در آوکادو کلسترول را پایین می آورد.
+
+
HIGH BLOOD PRESSURE?
EAT CELERY AND OLIVE OIL!!!
Olive oil has been shown to lower blood pressure.
Celery contains a chemical that lowers pressure too.
فشار خونتان بالاست؟ 
کرفس و روغن زیتون میل کنید. 
روغن زیتون فشار خون را پایین می آورد. 
کرفس نیز شامل ماده ای است که فشار خون را پایین می آورد.
+
+
BLOOD SUGAR IMBALANCE?
EAT BROCCOLI AND PEANUTS!!!
The chromium in broccoli and peanuts helps regulate insulin and blood sugar.
ناهماهنگی قند خون دارید؟ 
بروکلی و بادام زمینی میل کنید. 
کروم موجود در بروکلی و بادام زمینی انسولین و قند خون را تنظیم می کند.
+
+
Kiwi:
Tiny but mighty.
This is a good source of potassium, magnesium, Vitamin E &fiber.
It"s Vitamin C content is twice that of an orange.
کیوی: 
ریز و مقوی.
منبع بسیار خوب پتاسیم،منیزیوم، ویتامین C و فیبر...
ویتامین E موجود در آن دو برابر پرتقال می باشد.
+
+
Apple:
An apple a day keeps the doctor away?
Although an apple has a low Vitamin C content, it has antioxidants & flavonoids which enhances the activity of Vitamin C thereby helping to lower the risks of colon cancer, heart attack & stroke.
سیب: 
یك سیب در روز پزشك را دور نگه می دارد؟
با اینكه سیب ویتامین C را افزایش می دهد و به کاهش خطر سرطان روده بزرگ، اکسیدان و می باشد که فعالیت ویتامین C حمله قلبی و سكته مغزی کمك می کند.
+
Strawberry:
Power among Protective fruit.
Strawberries have the highest total antioxidant vessels clogging free radicals protects the body from cancer causing, blood & major fruits. Anti-oxidants and they actually keep us actually; any berry is good for you.
They"re high in them get rid of all ...
(best and very versatile in the health field blueberries are the ... young (free-radicals that invade our bodies them)
توت فرنگی: 
میوه محافظ. توت فرنگی بالاترین قدرت کنتی اکسیدان را در میان میوه ای اصلی دارد که بدن را در برابر سرطان، رادیكال های آزاد رسوب شده روی رگ های خونی محافظت می کند. (در واقع هر میوه ای از خانواده توت برای شما خوب و مفید است.
شامل میزان بالای انتی اکسیدان هستند و ما را جوان نگه می دارند ... سته آبی بهترین نوع است و کلیه رادیكال های آزاد را که به بدن هجوم می آورند از بین می برد.
+
+
Orange:
Oranges a day may help keep colds away, lower Sweetest medicine.
Taking 2 - 4 .cancer dissolve kidney stones as well as lessen the risk of colon & cholesterol, prevent
پرتقال: 
شیرین ترین دارو.
خوردن 2 الی 4 پرتقال در روز کمك به پیش گیری از سرماخوردگی و کلسترول پایین می کند و سنگ های کلیه را از بین می برد و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.
+
+
Watermelon:
They are also a key source of dose of glutathione which helps boost our immune system packed with a giant Coolest Thirst Quencher.
Composed of 92% water, it is also other nutrients .
lycopene - the cancer fighting oxidant Potassium& found in watermelon are Vitamin C.
(watermelon also has natural substances) rays sources [that keep our skin healthy, protecting our skin from those darn sun natural SPF].
هندوانه: 
هندوانه شامل مواد طبیعی (منابع طبیعی) بهترین تسكین دهنده عطش.
شامل 92 % آب و حجم بسیار زیادی از گلوتاتیون می باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
همچنین منبع اصلی لیكوپن - اکسیدان ضد و پتاسیم می باشد. سرطان است.
سایر مواد غذایی یافت شده در هندوانه شامل ویتامین C می باشد که کمك به حفظ سلامت پوست می کند و همچنین پوست ما را در برابر اشعه های خطرناك SPF محافظت می نماید ..)
+
+
Guava &Papaya:
Top awards for Vitamin C.. They are the clear winners for their high Vitamin C content.
Guava is also rich in fiber which helps prevent constipation.
گواوا : 
گواوا و پاپایا: بالاترین سطح ویتامین C از نظر فیبر نیز غنی است که به جلوگیری از یبوست کمك می کند
+
+
Tomatoes:
a preventative measure for men, keeps those prostrate problems are very good as their bodies from invading.
گوجه فرنگی: 
ترفند پیش گیرانه بسیار خوبی برای آقایان است و بیماری های پروستات را از آنها دور نگه می دارد
شنبه 11/6/1391 - 12:27
دانستنی های علمی

با شكست ارتش عراق در عملیات بیت‌المقدس، جایگاه سیاسی دشمن در جهان متزلزل شد؛ عملیات رمضان در حال شكل‌گیری و انجام بود كه موضوع برگزاری كنفرانس سران غیرمتعهدها در بغداد مطرح شد تا صدام حسین رئیس این اجلاس باشد.

جمهوری اسلامی ایران سیاست بی‌اثر كردن این اجلاس را در دستور كار خود قرار داد و در اولین گام، اجلاس غیرمتعهدها را تحریم كرد.
بغداد از مدت‌ها قبل به كمك آمریكا به دژ نفوذ ناپذیرى تبدیل شده و تبلیغات بسیار وسیعى در این رابطه به راه افتاد و عنوان شد «هیچكس توانایی ناامن كردن پایتخت عراق را ندارد.»

در این زمان بود كه ایجاد ناامنى در بغداد در دستور كار نظامى - سیاسى جمهورى اسلامى قرار گرفت تا ضمن هدف قرار دادن تأسیسات پالایشگاهى "الدوره" در جنوب شرقى این شهر، از برگزارى نشست سران غیرمتعهدها در بغداد نیز جلوگیرى شود.

انجام این ماموریت به نیروی هوایی ارتش واگذار می شود و سرهنگ خلبان عباس دوران براى جلوگیرى از تشكیل كنفرانس سران غیرمتعهدها در بغداد، در تاریخ بیستم تیرماه سال 1361 مأموریت یافت تا پایتخت عراق را ناامن كند.

خلبان شهید عباس دوران مجری عملیات استشهادی در بغداد


با توجه به اهمیت فوق‌العاده موضوع، شش تن از برجسته‌ترین خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سه فروند هواپیمای فانتوم برای انجام این مأموریت در نظر گرفته شدند تا ناتوانی رژیم بعث در تأمین امنیت آسمان بغداد به جهانیان نشان داده شود.

خلبانان انتخاب می‌شوند. تصمیم بر این بود تا سه فروند فانتوم كاملا مسلح به پرواز درآیند، هر سه، تا مرز پرواز كرده و تنها دو فروند از مرز گذشته و به هدف حمله‌ور شوند.

فانتوم سوم در همان جا منتظر می‌ماند تا در صورت نیاز به آنها بپیوندد. مأموریت خلبانان، انجام عملیات روى بغداد و بمباران پالایشگاه، نیروگاه اتمى، پایگاه الرشید یا ساختمان اجلاس در این شهر بود.


ساعت5:30 صبح سی‌ام تیرماه 61 مأموریت آغاز شد در حالی که فانتوم شماره یك، رهبری گروه پرواز را بر عهده داشت.

حركت گروه پرواز از شرق بغداد به جنوب شرق آن شهر و سپس "پالایشگاه الدوره" پیش‌بینی شده بود. خلبانان می‌بایست پس از عبور از مرز و ناامن كردن آسمان بغداد، به انجام ماموریت خود بپردازند و این در حالی بود كه پیشرفته‌ترین تجهیزات پدافند هوایی از آسمان این شهر حفاظت می‌كرد.

عباس دوران در نامه‌هاى مربوط به این ماموریت، مقابل اسم پدافندهاى مختلفى كه عراق از كشورهاى اروپایى خریده بود، نوشته است: «نود درصد احتمال برگشت نیست.»

سه فروند جنگنده فانتوم تا مرز پرواز می‌كنند، یكی از آنها جدا شده و دو فروند دیگر به فرماندهی سرهنگ دوران، وارد خاك عراق می‌شوند.

جنگنده‌ها تا 15 كیلومتری بغداد بدون هیچ مشكلی پیش می‌روند تا اینكه در این نقطه، با دیوار آتش و پدافند دشمن روبه‏رو شده و در همین فاصله چند گلوله به یكی از هواپیماها برخورد می‌كند.

با اصابت این گلوله‌ها، موتور سمت راست هواپیمای دوران از كار می‌افتد اما او باز هم تصمیم به ادامه عملیات می‌گیرد.

بنابراین هواپیماها به سمت جنوب شرقى شهر بغداد كه پالایشگاه "الدوره" در آن جا بود، ادامه مسیر داده و با این كه پدافند دشمن بسیار قوى عمل می‌كرد، تمام بمب‏ها را روى این پالایشگاه تخلیه می‌كنند.

جنگنده‌ها پس از تخلیه بمب‏ها به مسیرى ادامه می‌دهند كه در نهایت به سالن كنفرانس سران غیرمتعهدها ختم می‌شد.

پالایشگاه به شدت در آتش می‌سوخت و دود ناشی از سوختن پالایشگاه، فضا را پوشانده بود و تا این لحظه عملیات كاملا موفقیت‌آمیز به پیش می‌رفت.

در این زمان قسمت عقب هواپیمای دوران نیز مورد اصابت چندین گلوله ضدهوایی قرار گرفته و از بین می‌رود. هواپیما آتش گرفته و عباس از خلبان عقب (منصور كاظمیان) می‌خواهد كه هواپیما را ترك كند و وقتی جوابی نمی‌شنود، دكمه خروج اضطراری كابین عقب را زده و كاظمیان به بیرون پرتاب می‌شود.

فرمانده گروه در این لحظه طبق گفته‌های قبلی خود، تصمیمی مبنی بر ترك هواپیما ندارد. وى بارها گفته بود: «اگر هواپیما بال نداشته باشد خودم بال در آورده و بر سر دشمن فرود مى‏آیم و هرگز تن به اسارت نخواهم داد.»

شعله‌های آتش هرلحظه شدیدتر و ارتفاع هواپیما نیز هر لحظه كمتر می‌شد تا اینكه هتل محل برگزاری اجلاس غیرمتعهدها پیش روی خلبان قرار گرفت.

به سوی هتل حركت كرده و هواپیما را (درحالی كه هنوز هدایت آن را برعهده داشت)، به ساختمان آن می‌كوبد.

این اقدام شهادت‌طلبانه عباس دوران در ناامن ساختن آسمان بغداد، موجب شد تا برگزاری این اجلاس از بغداد به دهلی نو منتقل شود.

 


 

بقایای پیكر پاك امیر الاستشهادیون، خلبان عباس دوران بعد از 20 سال در تاریخ 30 تیرماه 1381 به كشور بازگشت و در زادگاهش (شیراز) به خاك سپرده شد.

شنبه 11/6/1391 - 12:24
سياست

به نام خدا

سال 91 با شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی شروع شد و بنا به فرموده امام مسلمانان جهان حضرت امام خامنه‌ای در این سال می بایست اولویت اصلی همه مردم و مسئولین حمایت از تولیدات داخلی باشد، تا از این طریق کار و سرمایه‌ی ایرانی مورد حمایت قرار بگیرد تا بتوانیم از توطئه کفار برای نابودی نظام برحق اسلام با سربلندی و سرافرازی عبور کنیم.

در این تکلیف که بر همه مسلمانان و شیعیان و حتی اقلیت‌های مذهبی ایران فریضه می باشد مردم باید با خرید محصولات ایرانی اعلام حمایت خویش را از اقتصاد ملی اعلام کنند ضمن اینکه لبیک به فرمایش امام المسلمین است تا دشمنان بدانند ملتی چون کوه از دستورات و فرمان‌های نایب برحق امام زمان علیه السلام حمایت می کنند.

شاید کسانی باشند که بگویند جنس ایرانی دارای کیفیت خوبی نیست، پس ما کالای ایرانی را نخواهیم خرید اما باید بگویم که بنا به فرموده امام خمینی در اوایل انقلاب ما اگر نان و پنیر خودمان را بخوریم بهتر است تا اینکه کمر ذلت مقابل دشمن خم کنیم.

پس همه با هم پیش به سوی حمایت از تولید ملی

يکشنبه 13/1/1391 - 1:9
اخبار

اگر چه در هیاهوی تعطیلات ابتدای سال، عید مهم و بزرگ 12 فروردین، آن گونه که شایسته است مورد توجه قرار نمی گیرد اما این مسأله، چیزی از ارزش های این روز تاریخی کم نمی کند.

32 سال پیش در چنین روزی، با فرمان حکیمانه ی معمار کبیر انقلاب، مردم ایران برای انتخاب نوع حکومت کشورشان به پای صندوق های رأی رفتند و با اکثریت قریب به اتفاق آرا به «جمهوری اسلامی» رأی دادند.

محبوبیت حضرت امام خمینی (رحمه الله) به حدی بود که اگر آن رهبر دل ها بدون برگزاری انتخابات، دستور تشکیل مدل خاصی از حکومت را می دادند همه با کمال میل می پذیرفتند؛ اما حکمت و تدبیر آن امام سفرکرده، سبب برگزاری رفراندوم انتخاب نوع حکومت شد تا در آینده، جای هیچ شبهه ای باقی نماند و کسی مدعی نشود که این نظام حکومتی، خواسته ی مردم نبود. جالب اینجاست که خود حضرت امام (ره) در نطقی که پیش از آن انتخابات داشتند به صراحت گفتند که همه، برای انتخاب نوع حکومت، آزادند و حتی اگر بخواهند می توانند به رژیم سلطنتی هم رأی بدهند اما بینش بالا و معرفت عمیق ملت رشید ایران، حماسه ای دیگر را رقم زد و بیش از 98 درصد مردم، به «جمهوری اسلامی» رأی دهند.

و امروز، این نظام مقدس، با دو بال «جمهوریت» و «اسلامیت» پر کشیده است و طولی نخواهد کشید که از شدت اوج گرفتن، دست نیاقتنی شود.

منبع:سایت کلوب
يکشنبه 13/1/1391 - 1:5
اقتصاد

همه ما به‌دنبال این هستیم كه سرمایه اندك خودمان را كه برای‌مان هم بسیار با ارزش است، چند برابر كنیم و به سود آن به‌عنوان درآمد جانبی نگاه كنیم. البته هستند افرادی در این میان كه بیكار هستند و می‌خواهند با این سرمایه برای خود كار و كاسبی راه بیندازند. اگر كه سرمایه شما 20 میلیون باشد می‌توانید برای خودتان كار و كاسبی هر‌چند كوچك راه بیندازید و به آن نه به‌ عنوان شغل دوم كه به‌عنوان كار اصلی خود نگاه كنید و در جهت رونق آن برآیید. ما برای شما پیشنهادهایی را ارائه می‌دهیم كه هرچند صد در صد تضمین سود‌آوری را نمی‌دهند اما از آزمون و خطای دیگران با سربلندی بیرون آمده‌اند. در حقیقت آنچه در این گزارش می‌‌خواهیم بگوییم، حاصل تجربه كسانی است كه با همین سرمایه شروع به كار كرده‌اند. به هر حال یادتان باشد كه شما 100 میلیون هم پول داشته باشید و بهترین شیوه سرمایه‌گذاری را هم بدانید، اگر دانش كافی آن كار و تجربه در آن زمینه نداشته باشید، فرصت‌ها، محدودیت‌ها و رقبای آن بازار را نشناسید، نه تنها سود نمی‌كنید بلكه سرمایه اولیه خود را هم برباد می‌دهید.

 

محدودیت‌های بازار را بشناسید

سرمایه افراد از یك حدی كه بالا می‌رود دوست دارند برای خودشان كسب و كاری راه بیندازند و به‌اصطلاح خودشان آقای خودشان باشند. اما این كار به این سادگی‌ها نیست و بدون تجربه و دانش كافی نه تنها سودآوری ندارد بلكه ممكن است سرمایه خودتان هم از دست برود. برای مثال خیلی‌ها دوست دارند تولیدی راه بیندازند، به‌خصوص آن‌هایی كه مكانی هم برای این كار در اختیار دارند و نیازی نیست تا اجاره محلی برای راه‌اندازی تولیدی را بدهند. ما به شما پیشنهاد می‌كنیم اگر كه جایی مناسب برای این كار دارید پس از به‌دست آوردن دانش و تجربه كسب و كار كوچكی راه بیندازید. بهتر است سراغ كارهای خیلی سخت نروید و مهم‌تر از همه این‌كه فرصت‌های محل زندگی‌تان را بشناسید. مثلا اگر در شهر شما فراهم‌كننده عمده تسمه‌دینام پراید نیست، با سرمایه‌ای كه دارید و البته گرفتن یك شریك می‌توانید این كار را شروع كنید اما برای این كار عجله نكنید چون مطمئنا كسی شما و محصول‌تان را نمی‌شناسد، از شما خرید نمی‌كند و شما احتمالا همان اول كار ورشكست می‌شوید. یادتان باشد كه مطمئنا در این شهر تسمه دینام پراید به دست مغازه‌ها می‌رسد ولی احتمالا به سختی و با قیمت بالاتر توزیع می‌شود. كاری كه شما قبل از راه‌اندازی تولیدی خود باید انجام دهید این است كه ابتدا تعداد محدودی تسمه دینام از مركز استان خود تهیه كنید و بین مغازه‌ها توزیع كنید. اگر بازار خوبی بود و توانستید فروش را انجام دهید، تعداد بیشتری را دوباره خریداری و توزیع كنید. این كار را ادامه دهید تا هم به سودآوری خوبی برسید هم اعتبار خوبی كسب كنید. حال كه اعتبار دارید، جذب سرمایه برای شما آسان‌تر است. در این مرحله می‌توانید سرمایه‌ای از دوستان یا آشنایان جذب كنید و او را شریك كنید. حالا در كنار جنس اصلی، كالای خودتان را توزیع كنید و كم‌‌كم كالای خودتان را جایگزین كالای اصلی كنید. وقتی شما در بازار اعتبار به دست بیاورید و به‌عنوان توزیع‌كننده این كار شناخته شوید، فروختن جنس خودتان آسان‌تر از آن می‌شود كه فكرش را می‌كنید.


فرصت‌های محله شما چیست؟

بعضی از مشاغل هستند كه بدون شك سودآوری شما را تضمین می‌كنند. نمونه بارز آن راه انداختن یك سوپرماركت است. اما این كار باید سنجیده و با دقت انجام شود، به‌طور مثال اگر در مجتمع‌های مسكونی زندگی می كنید یا در محله‌ای هستید كه بقالی نزدیك ندارد شما بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری را به دست آورده‌اید. خانم‌های خانه‌دار عاشق سوپرماركت‌های نزدیك منزل با امكان ارسال سریع كالا هستند. یادتان باشد كه خلاقیت در هر كاری شرط لازم است و كار شما را از بقیه متفاوت می‌كند و تفاوت همیشه طرفدار دارد. مثلا صاحب یك سوپرماركت در یكی از محله‌های مركز شهر تهران یك گوشه از مغازه خود را چیدمان شاد و آراسته‌ای كرده بود و اسم آن قسمت را گذاشته بود خرید دلی، در این غرفه‌های كوچك همه چیز پیدا می‌شد كه البته بیشتر آن‌ها خوراكی نبودند و اجناس تزیینی كوچكی بودند كه هم ارزان قیمت بودند و هم نمونه آن‌ها كمتر در ایران‌وجود داشت. صاحب این مغازه ادعا می‌كرد فروش این غرفه‌ها با فروش كل مغازه برابری می‌كند.خشكشویی هم از آن دسته مغازه‌هایی است كه كسب و كار تضمین شده دارد، به شرطی كه درست در كنار یك مغازه خشك‌شویی دیگر شروع به كار نكنید. البته راه‌اندازی خشك‌شویی سرمایه بیشتری می‌خواهد اما شما می‌توانید مغازه‌ای را اجاره كنید كه به جای پرداخت پول پیش، بیشتر اجاره بدهید و وسایل مورد نیاز خشك‌شویی را نیز قسطی یا با چك خریداری كنید. این مثال‌هایی كه ذكر شد تنها منابع مطمئن درآمدزایی نیستند و منظور ما از بیان آن‌ها این بود كه هنگام نیاز به یك كسب و كار جدید از شرایط جغرافیایی محل زندگی خودتان بیشترین استفاده را ببرید.


معامله آتی در بورس

در روزهایی كه سكه حكم سودآورترین سرمایه‌گذاری را در بین اقشار مختلف مردم دارد، بیشتر آن‌ها به خرید سكه روی آورده‌اند و با بالا و پایین آمدن قیمت سكه جان‌شان به لب‌شان می‌رسد. ما برای این گروه كه می‌خواهند سكه بخرند، پیشنهاد خوبی داریم تا دیگر نگران نوسانات قیمت سكه نباشند و چند ماهه 25 درصد سود كنند. جالب است، نه؟ در تیرماه سال 1387 رئیس وقت بانك‌مركزی رضایت داد كه مشتریان بورس كالا با ابزار معاملاتی جدیدی به نام قراردادهای آتی، خرید و فروش شمش طلا را آغاز كنند. در حقیقت بورس كالا به مشتریانش این امكان را می‌دهد كه تا چند برابر ارزش سرمایه خود به روش معامله آتی سكه طلا بخرند والبته از وصول خرید خود درزمان موعود مطمئن باشند. به عبارتی اگر شما همین فردا قرارداد ببندید كه در اردیبهشت‌ماه 5 سكه طلا به بورس تحویل می‌دهید؛ بورس به شما تضمین می‌دهد كه سكه شما را در اردیبهشت به قیمت 750 هزار تومان بخرد. این قیمت قطعی است و با افزایش و كاهش قیمت سكه در اردیبهشت‌ماه هیچ تغییری نمی‌كند.


خانه هم می‌شود خرید

باورتان نمی‌شود كه با 20 میلیون تومان هم بشود خانه خرید؟ باید بگوییم كه اگر توقع خود را زیاد بالا نبرید و به یك خانه كوچك و در یك محله قدیمی در جنوب شهر راضی شوید و البته روحیه قسط دادن را هم داشته باشید؛ چرا كه نه؟ در حال حاضر در بهترین شرایط می‌توانید در نواب یك خانه 40 متری بخرید. برای این كار 20 میلیون وام مسكن می‌خرید كه البته خرید آن حدود 3 میلیون‌تومان می‌شود ولی اگر یك سال صبر كنید و پول‌تان را در بانك مسكن پس‌انداز كنید می‌توانید بدون پرداخت هزینه وام بگیرید. این می‌شود 40 میلیون و این خانه 40 متری را هم می‌توانید 15 میلیون رهن دهید. در این صورت شما 55 میلیون پول دارید و با این پول می‌توانید یك آپارتمان در محله نواب بخرید. شك نكنید كه سرمایه‌گذاری خوبی است.


یادتان باشد كه...

و اما در آخر باید چند توصیه به شما بدهیم تا در مسیر این سرمایه‌گذاری‌ها دچار مشكل نشوید، یادتان باشد كه هیچ‌گاه به توضیحات و اطلاعات كسی كه می خواهید نزد او سرمایه‌گذاری كنید، اكتفا نكنید چون درصد زیادی از آن اطلاعات نقش پیام‌های بازرگانی را دارند و صرفا خوبی‌های قضیه را مطرح می كنند و ریسك‌ها و ضررها را یا بیان نمی كنند یا این‌كه خیلی سطحی از روی آن‌ها می‌گذرند. سعی كنید اطلاعات را از رقبای دیگر موجود در بازار نیز كسب كنید چون آن‌ها معمولا با هم هماهنگ نیستند، بنابراین اطلاعات متفاوتی به شما می دهند و شما از تجمیع اطلاعات آن‌ها می توانید به صحت و سقم حرف‌های هریك پی ببرید.


كافی شاپ بزنید

این پیشنهاد مخصوص جوان‌هایی است كه 20 میلیون سرمایه دارند و می‌خواهند با این پول شغلی برای خود دست و پا كنند. قبل از هر كاری باید به كلاس‌های كافی‌شاپ‌داری بروید كه پیشنهاد ما این است كه كمی دست و دل بازتر باشید و به جای 200 هزار تومان، 500 هزار تومان هزینه كنید و این دوره‌ها را در هتل‌ها ببینید. این 300 هزار تومان هزینه اضافی برای شما میلیون‌ها تومان سود بیشتر به همراه دارد. خب اگر می‌خواهید در نقطه مناسبی از شهر كافه‌تان را راه بیندازید طبعا به سرمایه بیشتری هم نیاز دارید اما برای كم‌كردن هر‌چه بیشتر هزینه بهتر است به‌دنبال مغازه‌ای باشید كه ‌تر‌و‌تمیز باشد، كف و دیوارهای آن سرامیك یا كاشی باشد. این 2 از الزامات یك كافه است كه وزارت بهداشت برای دادن مجوز بر آن تاكید دارد. همین مسئله چند میلیون‌تومان از هزینه‌های‌تان را كم می‌كند. در درجه دوم بروید به میدان امام حسین یا بازار مبل پاسگاه و از آنجا میز و صندلی‌های دست دوم در حد نو بخرید. با این انتخاب شما چند میلیون دیگر هم صرفه‌جویی كرده‌اید. در این 2 بازار قیمت مبلمان دست اول نیز از قیمت كف بازار پایین‌تر است اما برای خریدن وسایل كافه به‌خصوص دستگاه اسپرسو خساست به خرج ندهید و جنس نو بخرید. كافه‌داران آینده یادشان باشد كه در 2ماه اول به هیچ وجه توقع سود نداشته باشند و در بهترین حالت فقط اجاره مغازه در می‌آید اما از ماه سوم به بعد وضع فرق می‌كند و كافه شما روز به روز شلوغ‌تر می‌شود. یك نكته در راه‌اندازی كافه و رونق آن این است كه ایده نو داشته باشید و اسم مناسب برای آن انتخاب كنید. بیشتر مشتریان شما جوانان زیر 25 سال هستند، سلیقه آن‌ها را صد‌درصد درنظر بگیرید. منوی شما هم نشانه كیفیت كافه شماست.

شنبه 12/1/1391 - 3:4
جهانگردی

سفر، از جمله ضروریات زندگی هر انسانی است و بهترین راه حل برای دور شدن از استرس ها و فشارهای کاری روزانه است و چه فرصتی بهتر از تعطیلات سال نو برای نو شدن، تازه شدن و پخته شدن.

به گزارش بانکی دات آی آر، بسیاری از هموطنانی که از تمکن مالی بهتری برخوردارند، ترجیح می دهند تعطیلات خود را در کشورهای دیگر بگذرانند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

در مجموعه گزارش هایی که پیش روی شماست، سعی می کنیم شما را با دیدنی های شهرها  و کشورهایی که بیشترین مهمانان ایرانی را می پذیرند، آشنا کنیم.

اینبار سفری داریم به یکی از کشورهای محبوب ایرانیان در جنوب شرق آسیا، یعنی تایلند:

1. باغ رز بانکوک

باغ رز در 32 کیلومتری غرب بانکوک واقع شده است و توسط دریاچه ای زیبا احاطه شده است. در این باغ نمایش های جذابی همچون رقص محلی تایلندی، بوکس تایلندی، شمشیربازی و شوی فیل ها اجرا می شود.

مساحت رز گاردن حدود 750 کیلومتر مربع بوده و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.

 

2. بازار روی آب بانکوک



در 80 کیلومتری جنوب غربی بانکوک بازار روی آب این شهر قرار گرفته است که در آن مردم محلی، میوه و سبزیجات خود را در قایق های کوچک می فروشند.

این بازار همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند.

این کانال آب که در سال 1868 به دستور پادشاه رامای چهارم برای سهولت در سفرهای آبی بین شهری ساخته شده است، محلی بسیار جذاب برای گردشگران است و آنها می توانند با کرایه قایق از این مکان کم نظیر دیدن کنند.

 

3. دریم ورلد بانکوک


شهربازی بانکوک با انواع بازی ها و سرگرمی های متعدد، ساعت های شادی را برای کودکان فراهم می کند.

شهر برفی، تنگه باریک، اتومبیل عتیقه، گردباد، فرش پرنده، پیست اتومبیل رانی و بسیاری بازی های هیجان انگیز دیگر، سرزمین رویایی را به یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگران تبدیل کرده است. رویاهای کودکان در سرزمین رویاها، به حقیقت می پیوندد.

4.    مزرعه تمساح ها در بانکوک

در 25 کیلومتری جنوب بانکوک، بزرگترین مرکز پرورش و نگهداری کروکودیل در جهان قرار دارد که بیش از 30 هزار  تمساح را در خود جای داده است. در این مرکز که دارای گونه های مختلف تمساح آبهای شور، آمریکای جنوبی و رود نیل است، همه روزه نمایش های متنوعی از این جانوران به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدکنندگاه اجرا میشود که محبوب ترین انها فیل سواری است.

تمساح های این مرکز که بیش از 30 سال است در محوطه ای وسیع و کاملاً امن نگهداری میشوند، در اندازه های مختلف از چند سانت تا 6 متر وجود دارندو محل پرورش این تمساح ها در سال 1950 به منظور حفظ و تغذیه این حیوان که در معرض انقراض قرار داشت ایجاد شد و در سالیان بعد به مکانی برای استفاده از گوشت و پوست این خزندگان تغییر یافت.

اکنون در این محل محصولاتی ساخته شده از چرم یا پوست تمساح از قبیل کیف و کفش عرضه می شود.

 

5. آکواریوم پاتایا


آکواریوم دیدنی پاتایا در بخش جنوبی پاتایا واقع شده است که مجموعه بی نظیری از جهان زیر آب را به نمایش گذاشته است.

در این آکواریوم بزرگ بیش از 4000 گونه از آبزیان و حیوانات گوناگون نکهداری می شوند و برای گردشگران پاتایا همواره مکانی جذاب و دیدنی تلقی می گردد.

 

6. مینی سیام پاتایا


مجموعه ای از ماکت آثار باستانی جهان و تایلند در مینی سیام شهر پاتایا برای گردشگران تایلند گردآورده شده است.

این آثار که به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده اند، شامل بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند و هم چنین تخت جمشید می شوند.

 

7. جزیره مرجان

یکی از مهم ترین جاذبه های پاتایا سفری یک روزه به جزیره مرجان است. این جزیره که با شهر ساحلی پاتایا حدود 7 کیلومتر فاصله دارد دارای سواحل شنی سفید است و هر روز صبح لنج هایی به طرف آن حرکت کرده و بعد از ظهر باز می گردند.

طی این مسیر با لنج 45 دقیقه و با قایق موتوری 15 دقیقه است. محیط این جزیره بسیار آرام و سواحل آن بسیار زیبا و آب های آن دارای مرجان های بی نظیری است.

گرشگران در این جزیره می توانند با قایق های کف شیشه ای به تماشای این مرجان ها بروند. در این جا امکان شنا، غواصی، حمام آفتاب، ورزش های آبی مثل اسکی روی آب و موج سواری برای همه وجود دارد و رستوران آن نیز غذاهای لذیذ دریایی دارد.

 

8. پارک آبی پاتایا

پارک آبی پاتایا با انواع تفریحات آبی در جنوب این شهر ساحلی واقع شده است. برج ساحلی پارک پاتایا با ارتفاع 240 متر دارای یک رستوران گردان است که شما می توانید چشم انداز پاتایا را از آن ارتفاع به خوبی مشاهده کنید. در این مکان خانه های ویلایی زیبایی نیز موجود می باشد.


9. قایق سواری در تنداب در پوکت

قایق سواری در تنداب از محبوب ترین و معروف ترین سرگرمی هایی است که در پوکت وجود دارد. گردشگران هنگامی که با قایق بادی مسیری ۴ کیلومتری را از میان جنگل طی می کنند، یکی از پر ماجراترین ساعت ها را سپری خواهند کرد.

بهترین زمان برای این کار در فصل باران یعنی از ژوئن تا نوامبر است.

 

10. فیل سواری در جزیره پوکت


علاقه مندان به فیل سواری، در جزیره پوکت نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می کنند.

این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در هنگام سواری آرام خود، از زیبایی های طبیعت بکر نیز در طول راه لذت می برند.

شنبه 12/1/1391 - 2:59
موفقیت و مدیریت

خلاقیت از جمله هنرهایی است که می تواند در زندگی به انسان بسیار کمک کند و مسیر زندگی را جذابتر از آنچه هست، نماید.

به گزارش بانکی دات آی آر، اساسا افراد خلاق و نوآور همواره یک قدم جلوتر از افراد معمولی گام برمی دارند و اصلا همین خلاقیت یکی از مهمترین دلایل موفقیت ها و پیش رفتن کارهایشان است.

در مقاله پیش رو از پنج راهکار ساده برای داشتن خلاقیت برای شما صحبت می کنیم. پس اگر خواهان پیشرفت و موفقیت آنهم با استفاده از خلاقیت هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

زندگی را آبی ببینید

دانشمندان معتقدند تاثیر رنگ‌ها بر زندگی انسان حتی وقتی كه انسان به آنها توجه لازم و كافی هم ندارد بسیار زیاد است. در این میان شاید در زندگی رنگ آبی به خاطر رنگ آسمان و دریاها نقشی اساسی برای انسان‌ها داشته باشد اما دانشمندان تاكید می‌كنند كه برای داشتن ذهنی خلاق این مقدار هم حتی كافی نیست. در همین راستا در دانشگاه بریتیش كلمبیا كانادا دانشمندان تاثیر رنگ قرمز و آبی بر رفتار داوطلبان را بررسی كرده‌اند.

در این تحقیق دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند در حالی كه رنگ قرمز حافظه داوطلبان را- كه در این آزمایش دانش‌آموزان بودند- تقویت می‌كند، رنگ آبی به آنها كمك می‌كند كه تصورات خود را آزاد كنند. دانشمندان برای اثبات این یافته تصمیم گرفتند از داوطلبان بخواهند یك آزمایش ساده انجام دهند. در این آزمایش به آنها قطعاتی به رنگ آبی و قرمز داده شده بود و از آنها خواسته شد با این قطعات چند اسباب‌بازی بسازند. دانشمندان مشاهده كردند اسباب‌بازی‌هایی كه به رنگ آبی ساخته شده بودند در مقایسه با اسبا‌ب‌بازی‌های قرمزرنگ از ساختار خلاقانه‌تری برخوردار بودند.

ذهن خود را پرواز دهید

اینكه ذهن انسان آمادگی كشف نكته‌های جدید را داشته باشد خود یكی از عواملی است كه می‌تواند به انسان برای خلاق بودن كمك كند. دانشمندان در دانشگاه دركسل فیلادلفیا مغز را در لحظه‌ای كه ایده نابی به آن می‌رسد مورد تحقیق قرار داده‌اند. دانشمندان در این آزمایش از 2 گروه داوطلب استفاده كردند. یك گروه از این داوطلب‌ها را منتظر گذاشتند تا به آنها یك معما داده شود. وقتی كه معما به آنها داده شد از آنها خواسته شد كه بگویند وقتی كه معما را حل كردند آیا یكباره به ذهن آنها خطور كرده است یا برای انجام آن فكر كرده‌اند. دانشمندان با آزمایش مغز این افراد متوجه شدند سمت راست مغز آنها به شدت درگیر است؛ بخصوص بخشی از مغز كه مسئول دیدن است. به این ترتیب به این نتیجه رسیده‌اند كه وقتی داوطلبان برای انجام حل یك مسئله متمركز می‌شوند كارایی مغز خود را پایین می‌آورند.

در یك آزمایش دیگر دانشمندان در لندن شرایط مشابهی را برای داوطلبان برقرار كردند. در این آزمایش آنها پرتوهای آلفا امواج گامای با فركانس بالا در مغز داوطبان را مورد آزمایش قرار دادند. در اینجا هم دانشمندان مشاهده كردند كه دارای امواج آلفای زیاد و چند مورد موج گامای با فركانس بالا بودند؛ این موج دوم همانند همان موردی است كه وقتی انسان با چشم بسته استراحت می‌كند در مغز او به جریان می‌افتد. به همین ترتیب دانشمندان در لندن هم اعلام كردند وقتی كه مغز در حالتی ملتهب قرار بگیرد كه انسان از آن انتظار داشته باشد راه‌حلی را ارائه كند، كارایی كمتری دارد.

به‌دنبال همكاری های خلاق باشید

نیوتن وقتی كه قوانین گرانش زمین را درك كرد، یادداشت‌هایش را در این زمینه همچون نوشته‌های دیگرش در یك كشو انداخت و تا 5 سال بعد كه یكی از دوستانش به صورت اتفاقی از او در این باره سؤال كرد سراغشان را نگرفت. مسلما اگر ما چنین قوانین انقلابی‌ای را با انجام معادلات پیچیده به دست آوریم آن را در كشو نمی‌اندازیم كه خاك بخورند و خب، البته این كاری است كه دانشمندان، امروزه ما را به انجام آن ترغیب نمی‌كنند.

یك دلیلش این است كه دیگر نیوتن تكرار نخواهد شد. اما دلیل دیگرش را دانشمندان دانشگاه نیومكزیكو اینگونه توضیح می‌دهند: بهترین ایده‌هایی كه به ذهن یك نفر می‌رسد در لحظات انزوا و تنهایی او نیست بلكه در لحظاتی است كه نظراتش را با یكی از همكاران مورد اعتمادش رد و بدل می‌كند. در همین رابطه ورا جان اشتاینر در كتابی كه با عنوان همكاری‌های خلاقانه نوشته است موارد زیادی را در طول تاریخ ذكر كرده است كه رد و بدل كردن نظریات میان 2 دوست و همكار باعث ایجاد ایده‌های بسیار ناب و خلاقانه‌ای شده است؛ مانند آلبرت انیشتین و نیلز بور، ماری و پیر كوری.

نوازندگی كنید

موسیقی مسلما نقش عمده‌ای در افزایش خلاقیت انسانی دارد. در این رابطه دانشمندان در دانشگاه واندربیت نشویل آمریكا برای بررسی نقش موسیقی بر افزایش خلاقیت انسانی یك آزمایش ساده انجام دادند. آنها از چند دانشجوی موسیقی و چند فرد عادی دیگر با مشخصات یكسان در آزمایش خود استفاده كردند. به هر كدام از این دانشجویان چند شی ء ساده مانند مسواك یا خمیردندان داده شد و از آنها خواسته شد كاربردهای جایگزینی برای چیزهایی كه در دست دارند معرفی كنند. در پایان آزمایش مشخص شد كه دانشجویان موسیقی كاربردهای جایگزینی خلاقانه‌تری نسبت به دیگر افراد ارائه كرده‌اند. حین آزمایش، دانشمندان با بررسی عملكرد مغز داوطلبان مشاهده كردند افراد عادی تنها از بخش جلویی چپ مغز خود استفاده می‌كردند، در حالی كه دانشجویان موسیقی علاوه بر آن از طرف راست مغز خود هم استفاده می‌كردند.

دانشمندان می‌گویند این كاركرد مغزی غیرعادی است و دلیل آن می‌تواند این باشد كه دانشجویان موسیقی چون مجبور هستند از هر دو دست خود حین نوازندگی استفاده كنند باید از هر دو بخش مغز خود هم كار بكشند. اما آیا برای افزایش خلاقیت می‌توانیم از نوازندگی یك آلت موسیقی یا انجام كارهایی كه در انجام آنها هر دو دست درگیر هستند، شروع كنیم؟ در این باره سوهی پارك كه روی موسیقیدانان و افراد عادی كار كرده است، می‌گوید: هنوز با اطمینان نمی‌توانیم بگوییم كه استفاده همزمان از 2 كره چپ و راست مغز دلیل این است كه موسیقیدانان از ذهن خلاق‌تری برخوردار هستند.

تا می‌توانید بازی كنید

دانشمندان زیادی تاكید می‌كنند كه برای خلاق بودن، انسان باید تا می‌تواند از عادت‌های رایج دوری كند و به بازی‌هایی كه گاهی طبق عرف جامعه مناسب حال او نیست، بپردازد. در این باره مارك بكوف از دانشگاه كلورادو معتقد است اینكه مردم برای بازی در زندگی نقشی حاشیه‌ای در نظر می‌گیرند اشتباه است. او به نقش بازی در زندگی حیوانات گوشتخواری همچون گرگ و سگ پرداخته و به این نتیجه رسیده است كه این بازی‌ها به شخصیت‌های فردی این اجازه را می‌دهد كه تجربه‌های جدید و اشتباهی داشته باشند بدون اینكه مجازاتی به خاطر آن در انتظار آنها باشد.

وی می‌گوید: بازی به انسان این جرأت را می‌دهد كه ریسك‌های منطقی بیشتری انجام دهد و او را منعطف و خلاق می‌كند. وی طبیعت بازی را جست‌وجو برای چیزی تازه و نو می‌داند و تاكید می‌كند: برای خلاق بودن، انسان باید همیشه به‌دنبال چیزی تازه بگردد.

این دانشمند بازی را در زندگی انسان حالتی بیولوژیكال و همانند خواب توصیف می‌كند و معتقد است كه در دوره‌های مختلف زندگی انسان به بازی نیاز دارد. البته مهم‌ترین دوره از زندگی كه بازی می‌تواند نقش مهمی در شكل‌گیری شخصیت انسان داشته باشد دوران كودكی است ولی این به آن معنا نیست كه در دیگر دوره‌ها نیاز كمتری در انسان به بازی كردن وجود دارد.

شنبه 12/1/1391 - 2:53
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته