• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4728
تعداد نظرات : 377
زمان آخرین مطلب : 3476روز قبل
امر به معروف و نهی از منکر

این تصویر چند روز پس از روز عید سعید فطر توسط تعدادی از مسلمانان آمریکا در صفحات شخصی آنان در سایت های اجتماعی منتشر شد اما اکنون و پس از گذشت حدود دو هفته به یکی از پر مخاطب ترین تصاویر تبدیل شده و همچنان در حال منتشر شدن است. انتقادات بسیار زیادی نیز به چنین اقدامی شده است.
 


نکته تعجب بر انگیز این بوده که تعدادی از زنان مسلمان اما غیر محجبه، در این نماز جماعت شرکت کرده و در کنار مردان ایستاده اند. همان طور که در تصاویر نیز دیده می شود، این نماز به صورت مختلط برگزار شد.

قابل ذکر است این اولین باری نیست که یک زن در آمریکا امامت نماز جماعت را بر عهده می گیرد. سال گذشته نیز در نقطه ای دیگر از آمریکا چنین اتفاقی رخ داد.

سه شنبه 14/6/1391 - 12:59
شهدا و دفاع مقدس

خلبان شهید مرتضی چگنی دلداده و شیفته ولایت بود و همواره آرزو داشت به همراه دو دخترش با مقام معظم رهبری دیدار کند، حتی می‌گفت اگر من شهید شوم سایه آقا بالای سرشماست.

خبرگزاری فارس: ماجرای دلدادگی شهید مرتضی چگنی به ولایت/ به تصویر شهید بابایی هم احترام می‌گذاشت

 

شهید مرتضی چگنی با پروازی عاشقانه به سوی آسمان نشان داد راه شهادت را بر آسمانیان هنوز نبسته‌اند.

عشق و ارادت به خاندان اهل‌بیت (ع) و ولایت‌مداری وی در کنار روحیه شهادت‌طلبی‌اش و ارادت خاصی که به شهید بابایی داشت، مسیر زندگیش را به جایی رساند که فیض عظمای شهادت نصیبش شود.

همسر شهید مرتضی چگنی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شهرستان دورود گفت: شهید چگنی در سال 1357 در روستای کلنگانه از توابع شهرستان دورود متولد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سال 1377 در دانشکده خلبانی امام حسین (ع) پذیرفته و مشغول به تحصیل و پس از مدتی به عنوان افسر وارد کادر پرواز شد.

منصوره قائدرحمتی افزود: از همان دوران کودکی و نوجوانی به اعتقادات دینی از جمله نماز، روزه، ادعیه، قرآن و مخصوصاً رعایت حلال و حرام بسیار پایبند بود.

وی ادامه داد: در سال 1385 با وی ازدواج کردم و از آنجا که بسیار عاشق بچه بودند، خداوند به ما دو فرزند دختر به نام‌های فاطمه و زهرا عنایت کرد.

آرزوی شهادت در جوانی داشت اما می‌خواست پیکرش سالم به دست پدر و مادر برسد

وی افزود: شهید چگنی بسیار انسان ساده‌زیستی بود و همه را هم به ساده‌زیستی دعوت می‌کرد و کم‌ترین تعلقی به دنیا نداشت، رفتارش در منزل بسیار آرامش‌بخش و مهربانانه بود، بسیار مهمان‌نواز و اهل نماز شب و زیارت عاشورا و مخصوصاً زیارت جامعه کبیره بود و آرزو داشت در سن جوانی به شهادت برسد و پیکرش سالم به دست پدر و مادر برسد.

همسر شهید چگنی ادامه داد: اعتقاد زیادی به خواندن نماز اول وقت مخصوصاً در مسجد داشت و در بین اهل‌بیت به حضرت ابوالفضل العباس (ع) ارادت فراوانی داشت از این‌رو تلاش می‌کرد همواره ادب و اخلاق را سرلوحه تمام امورش قرار دهد.

رعایت حقوق و قوانین حتی در جزئی‌ترین موارد 

رحمتی از دیگر خصائص این شهید سرافراز را تاکید بر خمس به موقع مال، رعایت حجاب و صله رحم عنوان کرد و گفت: از دیگر خصوصیات اخلاقی ایشان رعایت حقوق و قوانین حتی در جزئی‌ترین موارد از جمله عبور از چراغ قرمز بود.

وی افزود: پیش از ماه مبارک رمضان ماموریتی در زاهدان داشت و از این‌رو 10 روز قبل از رمضان روزه گرفت.

همسر شهید مرتضی چگنی گفت: با سردار شوشتری دوست صمیمی بودند و آرزو داشتند با ایشان به شهادت برسند که البته ایشان سال گذشته در زاهدان به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: پس از شهادت ایشان متوجه شدیم که این شهید جزو بهترین خلبانان سپاه پاسداران بودند و امسال نیز به عنوان خلبان برتر شناخته شدند.

حتی به عکس شهید بابایی احترام نظامی می‌گذاشت

وی افزود: به شهید سرافراز عباس بابایی ارادت بسیار فراوانی داشت و حتی با دیدن تصویر ایشان احترام نظامی می‌گذاشت و وی را الگوی خود در زندگی قرار داده بود.

همسر شهید مرتضی چگنی گفت: از سال 76 تا امسال به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کرد و همواره عاشق ولایت بود و بسیار دوست داشت به زیارت مقام معظم رهبری برود حتی می‌گفت اگر من شهید شوم سایه مقام معظم رهبری روی سر شماست و با شما دیدار خواهند کرد.

همیشه خواستار رسیدگی به مشکلات مردم بود

وی در ادامه از مهم‌ترین دغدغه‌های این شهید سرافراز را رسیدگی به وضعیت مردم و مشکلات آنان عنوان کرد و گفت: به حمدالله انقلاب اسلامی و نظام امروز کاملاً تثبیت شده و به همت جوانان سرافراز در سایه رهبری ولی‌امر مسلمین مستحکم در برابر زورگویان عالم ایستاده است اما همیشه می‌گفت مسئولان باید همت کنند هر چه بیشتر به مردم و مشکلات آنان رسیدگی کنند.

پدر شهید مرتضی چگنی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، گفت: شهید چگنی بسیار نسبت به پدر و مادر خضوع و خشوع داشت و احترام به پدر و مادر را در هیچ شرایطی فراموش نمی‌کرد.

ولی چگنی اظهار داشت: فرزندم عاشق ولایت و رهبری بود و همیشه به این مسئله افتخار می‌کرد و آن را به زبان هم می‌آورد.

خلبان شهید مرتضی چگنی به همراه هم‌رزمانش چهارم شهریورماه جاری در جریان مأموریت کاری براثر سانحه سقوط بالگرد در منطقه سردشت کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سه شنبه 14/6/1391 - 12:57
شهدا و دفاع مقدس

راه امام را که راه اسلام حقیقی و راه علی(ع) است، ادامه دهید. من به جبهه رفتم که پیکار کنم و در راه خدا شهید شوم و ان‌شاءالله رستگار شوم.

خبرگزاری فارس: جبهه رفتم تا رستگار شوم

 

شهید «سیدطاهر موسوی» متولد 1339 در اهواز است. وی از دوستان دوران نوجوانی سردار شهید «علی هاشمی» در محله حصیرآباد بود. شهید موسوی در عملیات «شهیدان رجایی و باهنر» که شهریور 1361 در منطقه کرخه نور اجرا شد، به شهادت رسید و پیکر مطهرش با لباس پاسداری به خاک سپرده شد.

این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است: وقاتلو فی سبیل الله‌ الذین یقاتلونکم

پدر و مادر عزیز! بعد از سلام تذکراتی هست که باید به شما و براداران و دوستان بدهم که امیدوارم مورد قبول شما باشد.

راه امام را که راه اسلام حقیقی و راه علی(ع) است، ادامه دهید. با تمام دشمنان اسلام پیکار کنید تا خدا شما را دوست داشته باشد. همان طور  که آیه شریفه فوق می‌فرماید: «پیکار کنید در راه خدا با آنان که با شما پیکار می‌کنند». من به جبهه رفتم که پیکار کنم و در راه خدا شهید شوم و انشاءالله رستگار شوم.

برادرم عباس! از تو می‌خواهم که ازدواج کنی چون خیلی دوست داشتم موقعی که زنده هستم، ازدواج تو را ببینم ولی نصیب نشد انشاءالله که بعد از شهادتم در سوگ من ننشینی و باز هم طول نکشد تا ازدواج کنی؛ این امر خدا را اجرا کن.

از مادرم می‌خواهم گریه نکند چون این راه را با شناخت کامل پذیرفتم. از برادران می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند و خدا را فراموش نکنند.

وَمَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ

درود خدا بر خمینی بت‌شکن

سه شنبه 14/6/1391 - 12:49
شخصیت ها و بزرگان


 

http://www.alborznews.net/files/fa/news/1391/6/14/40455_608.jpg

 

سه شنبه 14/6/1391 - 12:45
شخصیت ها و بزرگان
پسر خوب و شیطونم! علاقه‌مندم هرچه زیادتر بازی بکنید و زورتان زیادتر بشود و همه زورهایتان را جمع بکنید تا وقتی من آزاد می‌شوم، با هم یک کشتی جانانه بگیریم.
خبرگزاری فارس: نامه‌ای از طرف پدرجانت که یک دنیا دوستت دارد + تصویر

 

شهید بزرگوار «سید اسدالله لاجوردی»، از شهدای انقلاب اسلامی است که مبارزاتش علیه نفاق او را به سرسخت‌ترین دشمن منافقان تبدیل کرده بود. همین سرسختی و عزم راسخ او برای پاکسازی حریم حق از باطل، کینه او را در دل منافقین گذاشت تا بالاخره در نخستین روز شهریور 76 ، این مجاهد راه خدا و اسلام، به ضرب گلوله کینه‌توزان به شهادت رسید.

اما او که در راه مبارزه برای خدا، صلابتی عجیب داشت، در برابر فرزندان و خانواده‌اش آنچنان خاضع، مهربان و با عطوفت رفتار می‌کرد که شاید حتی آن زمان، فرزندانش هم تصور نمی‌کردند پدر در بیرون از خانه و در برابر دشمنان اینچنین سرسخت است.

شهید لاجوردی در دوران مبارزاتش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، چندین بار به دست ساواک دستگیر شد و زندانی‌های طولانی را گذراند. اما در زندان و اسارت نیز از تربیت فرزندان غافل نشد و حتی به جزئی‌ترین مسائل زندگی نیز  بسیار با دقت و حساسیت توجه داشت و آنها را دنبال می‌کرد.

این پدر مهربان از درون زندان برای فرزندان و همسرش نامه‌های زیادی نوشته که امروز به عنوان اسنادی از عشق‌ورزی پدری مبارز به خانواده‌اش در حافظه انقلاب به ثبت رسیده است. نامه زیر که توسط حسین لاجوردی، فرزند بزرگ شهید لاجوردی در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، نمونه‌ای از عشق‌ورزی این پدر به فرزندانش است:

 

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

پسر بسیار زرنگ و خوبم؛ انشاءالله که حالتان خوبست و دل کوچولویتان از دست شما راضی است؛ حسن جانم! حالا که شما بزرگ شده‌اید انشاءالله منهم تا یکماه دیگر می‌آیم و شما را از نزدیک می‌بینم و با شما کشی می‌گیرم اما باید مواظب باشید وقت کشتی گرفتن پدر جانرا زمین نزنید.

حسن بابا! من از حسین آقا می‌‌خواهم وقتی شما قل اعوذ برب الناس را می‌خوانید، همراه با خواهرجان و داداشی جون‌ها و مادرجان برای شما کف بزنند.

پسر خوب و شیطونم! این روزها هوا کم‌کم گرم می‌شود و وقت بازی‌های دسته‌جمعی با دیگر دوستان می‌رسد. علاقه‌مندم هرچه زیادتر بازی بکنید و زورتان زیادتر بشود و همه زورهایتان را جمع بکنید تا وقتی من آزاد می‌شوم، با هم یک کشتی جانانه بگیریم.

حسن جانم! هرچه می‌توانید بازی و شیطونی بکنید و از طرف من، عمه بتول را یک گاز  یواش بگیرید.

پسرم خداحافظت،‌ پدر جانت که دیک دنیا دوستت دارد.

24 اسفند 52

سه شنبه 14/6/1391 - 12:37
مهدویت

صبر کردیم و سحر پیدا نشد

در به در بودیم و در پیدا نشد

شانه ای گم کرده ایم در بی کسی

عاشقی اسیمه سر پیدا نشد

http://img4up.com/up2/04518881998727182948.jpg


آسمان را میستایم، كه ابرهایش را زیرانداز گام هایت میسازد.

درختان را دوست میدارم؛ كه شاخه ‏هاشان نسیم محبت را با یاد تو معطر و متبرك میكنند.

آب را میپسندم كه روان میشود، تا غبار از قدوم پاك تو برگیرد.

باد را مینوشم؛ كه یاد روح‏نواز كوى تو را، هدیه مشامم میسازد.

و انتظار را مقدس میشمرم؛ از آن كه هر آدینه، منتظرت مینشینم. هر آدینه، چشم به راه

و گام تو میسپارم و هر آدینه، دلم را سفره ی محبت‏هاى تو میكنم.

نوازش نگاهت را از ما دریغ مدار، اى مولا، یا صاحب‏ الزمان...!

دوشنبه 13/6/1391 - 12:56
آلبوم تصاویر


 

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/6/12/207737_441.jpg

 

دوشنبه 13/6/1391 - 12:55
اخبار

" فهیمه فرهمندپور" رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه و عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشکده الهیات از سوی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان بانوی برگزیده سال 91 انتخاب شد.
ملت ایران: رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران و عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشکده الهیات این دانشگاه از سوی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان بانوی برگزیده سال 91 انتخاب شده اند.
به گزارش مهر،" فهیمه فرهمندپور" رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه و عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشکده الهیات از سوی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان بانوی برگزیده سال 91 انتخاب شد.
يکشنبه 12/6/1391 - 13:3
اهل بیت

امام صادق (ع) درباره عدم نیکی با همسایگان فرموده‌اند:‌ ای پیروان آل محمد! بدانید کسی که رفتارش با همسایه‌اش نیکو نباشد از ما نیست.

خبرگزاری فارس: کیفر بی‌توجهی به همسایه در سیره ائمه اطهار(ع)

 

  اسلام به حسن معاشرت با هم‌نوعان و شهروندان سفارش کرده است و همسایه‌ها یکی از مصادیق شهروندان به شمار می‌روند که توجه به سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام می‌تواند ما را در نوع برخورد با آنها یاری کند. آیت‌الله جوادی آملی در کتاب گرانسنگ «مفاتیح‌الحیات» درباره کیفر همسایه‌آزاری و عدم رعایت حقوق آنها آورده است:

کیفر بی‌توجهی به همسایه

رسول خدا (ص) فرمود: آنکه سیر بخوابد و همسایه‌اش گرسنه باشد به من ایمان نیاورده است و ساکنان هر مجتمعی سیر بخوابند؛ در حالی که در میان آنان گرسنه‌ای باشد، خدا در قیامت به آن‌ها نظر رحمت نمی‌کند؛ نیز فرمود:‌ هر کس لوازم مورد نیاز زندگی را از همسایه‌اش دریغ دارد، خدا وی را در قیامت از فضل خود محروم کند و او را به خودش وا گذارد.

کیفر همسایه‌آزاری

خروج از جرگه مؤمنان: عبدالله بن مسعود گوید: روزی مردی نزد فاطمه (س) آمد و گفت: ای دختر پیامبر! آیا رسول خدا (ص) نزد تو چیزی بر جای گذاشت که مرا از ان بهره‌مندی سازی؟ فاطمه (س) به کنیزش فرمود: آن نوشته را بیاور. کنیز جست‌وجو کرد آن را نیافت. آن حضرت (س) فرمود: ‌وای بر تو، جست‌وجو کن. آن نوشته، نزد من با حسن و حسین برابر است. کنیز جستجو کرد آن را میان اشیای بی‌فایده دور ریز یافت و در آن نوشته بود: محمد پیامبر (ص) فرمود:‌ از مؤمنان نیست آن که همسایه‌اش از آزار او در امان نباشد و هر کس به خدا و روز قیامت ایمان دارد همسایه خود را نمی‌آزارد.

امام صادق (ع) فرمود:‌ ای پیروان آل محمد! بدانید.... کسی که رفتارش با همسایه‌اش نیکو نباشد از ما نیست.

محرومیت از رحمت خدا: رسول خدا (ص) فرمود: ای علی! هر کس همسایه خود را بیازارد، از رحمت خدا محروم است. هر کس نسبت به خاندان من کینه ورزد، ملعون و منافق زیانکار است. ای علی! همسایه‌ات را گرامی بدار، گرچه کافر باشد.

رسوایی: رسول خدا (ص) فرمود:‌... سر کشید در خانه همسایه روا نیست و نیز فرمود:‌ هر کس بر خانه همسایه، سرک بکشد و به موی سر زن یا به عضوی از بدنش نگاه کند حق است که خدا وی را به همراه منافقانی که در دنیا در پی کشف اسرار و زشتی‌های مردم هستند در آتش درآورد و از دنیا خارج نمی‌شود تا اینکه خدا رسوایش کند و در آخرت زشتی‌اش را برای مردمان آشکار کند.

دعای برای همسایگان

سزاوار است مؤمنان افزون بر نیکی و ادب نسبت به همسایگان، در خلوت خود با خدایشان برای آنان دعا کنند. و دعای امام سجاد (ع) برای همسایگان را بخوانند:

1.اللهمّ صلّ علی محمّد و آله و تولّنی فی جیرانی و موالیّ العارفین بحقّنا والمنابذین لأعدائنا بأفضل ولایتک؛ خدا! بر محمد و آل او درود فرست و به بهترین وجه مرا در مراعات حق همسایگان و بستگانم یاری کن که حق ما را شناختند و از دشمنان ما تبری جستند.

2. و وفّقهم لإقامة سنّتک، والأخذ بمحاسن أدبک فی إرفاق ضعیفهم، و سدّ خلّتهم، و عیادة مریضهم، و هدایة مسترشدهم، و مناصحة مستشیرهم، و تعهّد قادمهم، و کتمان أسرارهم، و ستر عوراتهم، و نصرة مظلومهم، و حسن مواساتهم بالماعون، و العود علیهم بالجدة والإفضال، و إعطاء ما یجب لهم قبل السّؤال؛ و آنان را توفیق ده که سنت تو را برپای دارند و آداب نیکوی تو را فرا گیرند. ناتوانان خود را یاری کنند و حاجت ایشان را برآورند. بیماران را عیادت کنند. طالبان حق را راه نمایند و مشورت‌جوی را خیرخواه باشند و بازگشته از سفر را دیدن کنند و راز همگان را پنهان دارند و عیب آنان را بپوشند و به یاری ستمدیدگان برخیزند و در رخت و کالا مواسات یکدیگر را رعایت کنند. دارایی و احسان خود را از دیگران دریغ ندارند و آنچه باید ببخشند پیش از سؤال ببخشند.

3. و اجعلنی اللهمّ أجزی بالإحسان مسیئهم، و أعرض بالتجاوز عن ظالمهم، و استعمل حسن الظّنّ فی کافّتهم، و أتولّی بالبرّ عامّتهم، و أعض بصری عنهم عفّة و ألین جانبی لهم تواضعاً، و أرقّ علی أهل البلاء منهم رحمة، و أسرّ لهم بالغیب مودّة، و أحبّ بقاء النعمة عندهم نصحاً، أوجب لهم ما أوجب لحامّتی، و أرعی لهم ما أرعی لخاصّتی؛ خدایا! مرا توفیق ده که بد کردار را به نیکی پاداش دهم و از ستمگرانشان درگذرم و با همه آن‌ها به حسن‌ظن رفتار کنم و به نیکی کار همه آن‌ها را بسازم و به عفت از آن‌ها چشم‌ فرو پوشم و نرمی و فروتنی کنم و بر آسیب‌دیدگان ایشان رحمت آرم و دلسوزی کنم و در باطن آن‌ها را دوست بدارم، خیرخواه آنان باشم و بقای نعمت آنان را بخواهم و هرچه برای خویشان خود واجب شمارم برای آنان نیز واجب شمارم و هرگونه خاصان خود را رعایت می‌‌کنم آنان را رعایت کنم.

4.اللّهمّ صلّ علی محمد و آله، وارزقنی مثل ذلک مثل ذلک منهم، واجعل لی أوفی الحظوظ فیما عندهم، و زدهم بصیرة فی حقی، و معرفة بفضلی حتّی یسعدوا بی أسعد بهم، آمین رب العالمین؛ خدایاً بر محمد و آل او درود فرست و روزی کن که آن‌ها با من چنین رفتار کنند و از آنچه نزد ایشان است بهره کامل‌تر به من عطا فرما و بصیرت آنان را در حق من بیفزای و معرفت آنان را به فضل من افزون کن تا آن‌ها به من نیکبخت شوند و من به آن‌ها. اجابت کن ای پروردگار جهان‌ها!

يکشنبه 12/6/1391 - 13:0
پوست و مو
این روزها شدت آفتاب بسیار زیاد شده است و یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که به وجود می‌آید، آفتاب سوختگی است اما می‌توان با برخی خوردنی‌ها فکری برایش کرد.
خبرگزاری فارس: خوردنی‌های موثر برای جلوگیری از آفتاب سوختگی

 

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که دوست ندارید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید، بهتر است با کمک تغذیه خودتان از بروز مشکلات پوستی در این فصل جلوگیری کنید:

سیب زمینی

خوردن سیب زمینی برای افرادی که در رژیم‌های غذایی برای لاغری به سر می‌برند، اصلا توصیه نمی‌شود اما اگر پوستتان برای شما مهم است، بهتر است تا از این سبزی استفاده کنید؛ این سبزی کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید.

اگر دچار این مشکل شده‌اید، می‌توانید مقداری از سیب زمینی را به صورت ورقه‌ای جدا کنید و سپس آن را در محل آفتاب سوختگی قرار بدهید؛ بعد از مدتی دردها و همچنین محل آفتاب سوختگی بهبود می‌یابد.

چای سبز

چای سبز از جمله نوشیدنی‌هایی است که بسیاری از مردم روزانه از آن استفاده می‌کنند و اثرات شفابخش بسیار زیادی در دل خودش دارد؛ مواد این چای به صورت لایه‌ای محافظ روی پوست شما قرار می‌گیرد و از آفتاب سوختگی پوست جلوگیری می‌کند.

برای درمان این مشکل نیز می‌توانید از چای سبز استفاده کنید؛ یک چای ولرم را انتخاب کنید و صورت خودتان را به کمک آن بشویید و این کار را هر دو یا چهار ساعت تکرار کنید.

انار

این میوه بهشتی سرشار از ویتامین‌های مختلف است و در هیچ موقعی با خوردن آن دچار مشکل نمی‌شوید و در بیشتر مواقع می‌تواند به شما کمک کند.

این میوه سرشار از آنتی اکسیان‌هاست و می‌تواند از پوست شما در مقابل اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند؛ خوردن این میوه خوشمزه هر روز می‌تواند به جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست شما کمک بسزایی داشته باشد.

توت فرنگی

توت فرنگی نیز یکی دیگر از میوه‌های بسیار خوب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است چرا که دارای مواد عالی و محافظ پوست است؛ این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مفیط برای پوست است.

اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید، می‌توانید از توت فرنگی برای رفع این مشکل استفاده کنید؛ شما می‌توانید تعدادی توت فرنگی را پودری کنید و سپس این پودرها را بر روی پوست‌تان بمالید؛ این کار باعث می‌شود تا خیلی زود محل‌های آفتاب سوختگی از بین بروند.

يکشنبه 12/6/1391 - 12:58
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته