• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4728
تعداد نظرات : 377
زمان آخرین مطلب : 3479روز قبل
دانستنی های علمی

اگر تصمیم گرفته اید موبایل، لوازم دیجیتالی، لوازم خرد و درشت آشپزخانه و مهمتر از همه لوازم صوتی و تصویری بخرید قبل از هر حرکتی سری به خیابان جمهوری و نمایندگی های آن بزنید.

خیابان جمهوری برای بسیاری از تهرانی ها شناخته شده است. این مرکز خرید بیشتر با عنوان بزرگترین و متنوع ترین مرکز فروش لوازم صوتی و تصویری شناخته می شود در حالی که شاید اکثر افراد با سایر نمایندگی های فروش این خیابان خصوصا لوازم خانگی آشنا نباشند یا شاید بسیاری ندانند در فاصله تقاطع خیابان ولی عصر تا تقاطع خیابان حافظ یا جمهوری یک پاساژ بزرگ اختصاصی فروش لوازم آشپزخانه و دو مرکز خرید لوازم دیجیتالی وجود دارد.

مسیرهای دسترسی دشوار و شلوغی بیش از حد این خیابان ممکن است شما را برای خرید از آن منصرف کند اما اگر تصمیم گرفته اید موبایل و لوازم دیجیتالی، لوازم خرد و درشت آشپزخانه و مهمتر از همه لوازم صوتی و تصویری بخرید بهتر است قبل از هر مرکز خرید دیگری سری به خیابان جمهوری و نمایندگی و فروشگاه های آن بزنید.

 

وجود نمایندگی های رسمی شرکت های مختلف تولیدکننده و واردکننده در کنار یکدیگر، امکان انتخاب و مقایسه مدل های متنوع این نمایندگی ها قابلیتی است که در کمتر مرکز خرید دیگری می توانید پیدا کنید. به علاوه به خاطر قرار گرفتن این مرکز خرید در مرکز شهر می توانید هزینه کمتری برای حمل و نقل محصولات انتخابی تان پرداخت کنید.

چه اجناسی را در جمهوری پیدا کنیم؟

شاید برای اکثر افراد خیابان جمهوری یادآور مرکز خرید لوازم صوتی و تصویری باشد اما با اینکه خیابان جمهوری از تقاطع خیابان ولی عصر تا تقاطع خیابان حافظ یکی از شناخته شده ترین مراکز فروش لوازم صوتی و تصویری است، لوازم خانگی خرد و درشت و لوازم دیجیتال را هم می توانید در این محدوده پیدا کنید.

حتی اگر قصد خرید لوازم و ابزارآلات خیاطی را دارید هم می توانید سری به این خیابان بزنید. در میان نمایندگی های رسمی فروش لوازم صوتی می توانید نمایندگی فروش شرکت های معتبر واردکننده لوازم خانگی را هم ببینید. به علاوه شرکت های داخلی هم دستی در این بازار دارند و نامشان بعضا در میان تابلو شرکت های وارداتی دیده می شود. در مقایسه با سایر مراکز خرید ایران، خیابان جمهوری شاید یکی از کامل ترین مراکز چند منظوره به حساب بیاید.

لوازم صوتی و تصویری: می توان گفت تقریبا تمام شرکت های تولیدکننده و واردکننده لوازم صوتی و تصویری حداقل یک نمایندگی در خیابان جمهوری دارند. هستند شرکت هایی که حتی بیش از پنج نمایندگی در فاصله کمی از یکدیگر دارند.

نزدیک بودن نمایندگی های شرکت های مختلف به شما امکان انتخاب از میان گزینه های متعدد، مقایسه قیمت ها و کیفیت محصولات شرکت های مختلف با یکدیگر را می دهد. مهمتر از آن نزدیک بودن نمایندگی شرکت های مختلف باعث می شود وقت کمتری برای جستجو و انتخاب در بازار لوازم صوتی و تصویری صرف کنید.

لوازم دیجیتالی: شاید مراکز فروش و تعمیر موبایل و لوازم دیجیتال شناخته شده تری در مناطق مختلف شهر تهران وجود داشته باشد اما هنوزهم بخش عمده ای از خریداران برای خرید این لوازم سری به بازارها و پاساژهای شناخته شده خیابان جمهوری خصوصا پاساژ علاءالدین می زنند.

هر چند به خاطر ازدحام بیش از حد و عرضه محصولات با نمایندگی های متفرقه برای پایین آوردن قیمت ها ممکن است محل چندان مطمئنی برای خرید لوازم دیجیتالی به حساب نیاید اما برای خدمات تعمیر و لوازم جانبی این محصولات می توانید روی فروشگاه های این خیابان حساب کنید.

لوازم خانگی: نمایندگی های رسمی واقع در خیابان جمهوری معمولا به فروش لوازم درشت آشپزخانه اختصاص دارند اما اگر بخواهید لوازم خرد آشپزخانه را هم انتخاب کنید می توانید به نمایندگی های رسمی تقاطع خیابان جمهوری و حافظ سری بزنید.

البته در میان نمایندگی های رسمی فروشگاه های متفرقه فروش لوازم خانگی را هم می بینید که تابلوهایی مشابه نمایندگی رسمی دارند. با کمی بی دقتی ممکن است به جای خرید از نمایندگی رسمی درگیر خرید از فروشگاه های متفرقه شوید. به علاوه می توانید برای خرید لوازم و ابزارآلات خیاطی به فروشگاه های تقاطع خیابان ولی عصر و جمهوری سر بزنید.

خرید چه لوازمی از جمهوری به صرفه است؟

تنوع محصولات صوتی و تصویری که در خیابان جمهوری وجود دارد را در هیچ مرکز خرید دیگری نمی توانید پیدا کنید. در نتیجه اگر هم قصد خرید از این مرکز فروش را نداشته باشید می توانید برای مقایسه محصولات، کیفیت و امکاناتشان سری به این خیابان بزنید.

با اینکه تنوع محصولات دیجیتالی هم در مراکز فروش این خیابان بسیار بالاست اما بسیاری خرید از این مرکز را توصیه نمی کنند. به جای خرید از فروشگاه های این خیابان می توانید سراغ خرید از مراکز فروش موبایل و لوازم دیجیتال معتبرتری بروید که هم محصولات به روزتری دارند وهم از نظر گارانتی و ضمانت معتبرتر به حساب می آیند.

پاساژ حافظ در مقایسه با خیابان شریعتی یا سه راه امین حضور حرف زیادی در زمینه فروش لوازم خانگی ندارد اما نمایندگی های این خیابان یکی از مهمترین مراکز فروش لوازم خرد آشپزخانه، جاروبرقی، ماشین های ظرفشویی رومیزی به حساب می آید. از طرفی برای خرید بخارشوی یا یخچال های هتلی مرکز خریدی بهتر از نمایندگی های خیابان جمهوری و پاساژ حافظ پیدا نخواهید کرد.

مسیرهای دسترسی کدامند؟

برای رسیدن به نمایندگی های خیابان جمهوری می توانید از تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید. البته استفاده از مترو چندان به صرفه و عاقلانه نخواهد بود. اگر بخواهید از مترو استفاده کنید می توانید به ایستگاه حسن آباد بروید که البته فاصله زیادی تا این مرکز خرید دارد و یا از ایستگاه مترو میدان بهارستان و با استفاده از خط ویژه اتوبوس به این مرکز خرید بیایید.

از آنجا که خیابان جمهوری یکطرفه است برای مسیرهای شرق به غرب این خیابان بهترین راه استفاده از اتوبوس است اما برای مسیرهای غرب به شرق می توانید هم از اتوبوس و هم از تاکسی برای رسیدن به این مرکز خرید استفاده کنید. از طرفی از سمت شمال و میدان هفت تیر با استفاده از تاکسی و از سمت جنوب با استفاده از اتوبوس های خیابان ولیعصر می توانید به این خیابان بروید.

اگر تصمیم به خرید از این مرکز خرید گرفته اید بهتر است چند ساعتی از وقتتان را به آن اختصاص دهید چون وجود ترافیک، مسیرهای دسترسی محدود و نبودن پارکینگ با ظرفیت کافی ممکن است بخش عمده ای از وقت تان را بگیرد.

ازدحام جمعیت و شلوغی بیش از حد این منطقه ممکن است برای بسیاری از خریداران آزاردهنده باشد. به علاوه این مرکز خرید در محدوده طرح ترافیک قرار می گیرد که باعث می شود تا ساعت پنج بعدازظهر امکان ورود وسیله نقلیه شخصی وجود نداشته باشد.

حتی اگر بتوانید به محدوده طرح وارد شوید کمبود جای پارک و البته ظرفیت پایین پارکینگ های اطراف این خیابان مسئله ساز خواهد بود. قرار گرفتن این خیابان در مناطق مرکزی شهر تهران باعث می شود شما هزینه کمتری بابت حمل و نقل محصولات انتخابی تان پرداخت کنید اما وجود نمایندگی های رسمی شرکت های واردکننده و تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی و تنوع محصولات این نمایندگی ها یکی از بزرگترین محاسن این مرکز خرید به حساب می آید.

شاید تنوع لوازم درشت آشپزخانه در فروشگاه های خیابان جمهوری چندان بالا نباشد اما برای خرید لوازم خرد مخصوصا بخارشوی، جاروبرقی و یخچال های هتلی یکی از بهترین مراکز خرید به حساب می آید.

دوشنبه 15/8/1391 - 20:26
آلبوم تصاویر

گاهی پیش می آید که یک اشتباه ساده و سهوی یا اتفاقی خاص باعث خلق صحنه ای خنده دار شود و کاری کند لبخند بر لبان ما ظاهر شود. قدر این لبخند دانستن در این روزها از همه چیز واجب تر است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، در این گزارش تصاویری خواهید دید که گویای همین اشتباهات ساده اما خنده دار هستند و شاید خیلی هاشان هم سهوی و غیرعمدی باشند، اما همینکه لبخند بر لبانمان می نشانند برای ما کافیست.

ساخت چین!!

 

اینجا 9 روز در هفته باز است!

 

اخطار: این دستگاه پول شما را می گیرد و در قبال آن هیچی چیز به شما نمی دهد!

 

لطفا کلید تایید را برای تایید فشار دهید!

 

بفرمایید چیکن استریپز مجانی!

 

فقط امروز: یک ماهی وچیپس را دوبرابر بخرید و ماهی و چیپس دوم را قطعا مجانی دریافت کنید

 

بالاخره تکلیف چیه؟!

 

ما اینجا همه چیز تعمیر می کنیم. لطفا محکم به در بکوبید. زنگ خراب است!!

 

اجناس این قفسه با 75% تخفیف عرضه می شود!!

دوشنبه 15/8/1391 - 20:25
دانستنی های علمی

تجارت سودآور و غیر انسانی اسلحه علیرغم این كه در بسیاری از كشورها ممنوع است ، خیلی دیگر از كشورهای قدرتمند جهان را صاحب درآمد های سرسام آوری كرده است.

پس از آنكه تكاپوی های تولیدكنندگان اسلحه در جهان برای ثبت پیمان تجارت اسلحه در سازمان ملل رای نیاورد ، تولیدكنندگان تسلیحات جنگی با روش های خاص خودشان اقدام به رونق دهی به بازار داغ اسلحه در جهان كردند.

نكته جالب در این میان ارتباط معكوس خریدار و تولیدكننده ی تسلیحات جنگی است كه نشانگر نوعی حیله برای رونق این تجارت است.

طبق آمار ذكر شده در اینفوگرافی زیر عمده كشورهای خریدار اسلحه در جهان از میان اعراب و كشورهای آسیایی هستند كه با جوسازی ها و اخبار هراسناك امنیت كشور خود را آسیب پذیر تلقی می كنند و اقدام به تجهیز كشور به سلاح می كنند.

در این بین عربستان صعودی از كشورهای پیشرو در خرید اسلحه در جهان است كه سود هنگفتی را به جیب فروشندگان آن در جهان واریز كرده است.

اما از این موضوع نیز نباید غافل شد كه فروشندگان اسلحه در جهان اكثرا امریكا و اروپاییان هستند كه به هر قیمتی سود بالای این تجارت را نصیب خود می كنند و عواقب و اثرات این مبادله ی تجاری را مغفول نگه داشته اند.

در اینفوگرافی زیر سهم فروشندگان و خریداران سلاح در جهان به تفكیك كشور نشان داده شده است .

تصویر از بازارخبر

دوشنبه 15/8/1391 - 20:21
آلبوم تصاویر

وقوع طوفان سندی در آمریکا خسارات زیادی به بار آورده و بسیاری از شهرها و ایالت های این کشور را تحت تاثیر خود قرا داده است. سندی به هیچ چیز از خانه ها و خیابان ها گرفته تا مترو و سیتسم حمل و نقل رحم نکرده و هر چه سر راهش بوده را یا نابود کرده یا به آن خسارت زده است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، نیویورک هم از این طوفان در امان نماند و یکی از سیستم هایی که در این شهر آسیب زیادی متحمل شده، سیستم مترو است که به رودخانه شبیه شده است.

دیدن برخی عکس ها از داخل تونل های مترو نیویورک ما را به یاد سیل در مترو تهران خودمان می اندازد! اما شاید برایتان جالب باشد بدانید، مترو نیویورک با آنهمه عظمت چگونه خشک و آماده استفاده مجدد می شود.

اگر می خواهید به پاسخ این سوال برسید، این تصاویر ار از دست ندهید:

کارگران لوله های آب را به اتاق پمپ می رسانند

 

لوله ها در تاریکی محو می شوند

 

در داخل تونل ها تعدادی دستگاه پمپاژ به همراه کارگران کار می کنند

 

تعداد دستگاه های در حال فعالیت شش دستگاه است

 

دستگاه پمپ دارای موتوری دیزلی است که صدایی مثل صدای تانک دارد

 

آب از طریق لوله ها به چندین ماشین دیگر کشیده می شود

 

کار هنوز تمام نشده است!

 

در این مرحله با آب شور فاسد کننده به جنگ آب های حاصل از سیلاب می روند

 

اینجا نوبت شیلنگ شناور است که به آن متوسل شوند!

 

میزان آب باقی مانده اندازه گیری می شود

 

بی سر و صدا و زیر زمینی، کارکنان مشغول تعمیر سیستم مترو هستند

دوشنبه 15/8/1391 - 20:3
مصاحبه و گفتگو

نه اشتباه نکنید مسافرکشی پیشنهاد اول ما نیست! اگرچه رایجترین شغل دوم ایرانی ها مسافرکشی و کار در آژانس است اما در ایران پیشنهاد های فراوان دیگری هم برای شغل دوم هست.

اما چرا شغل دوم؟

برخی از افراد شاغل برای آنکه هم درامد بیشتری کسب کنند و هم وقت بیشتری را در کنار خانواده خود باشند شغل دومی برای خود دست و پا می کنند.

داشتن یک شغل کوچک و نه وقت گیر، علاوه بر داشتن درآمد می تواند نوعی سرگرمی محسوب شود که در بعضی اوقات خانواده هم می توانند سهمی در انجام آن داشته باشند.

 

پیشنهاد هایی برای شغل دوم

فروش کلکسیون ها و مجموعه های زیبا :

از کتابهای قدیمی و خواندنی گرفته تا عروسک ، از تمبر گرفته تا مجموعه های صوتی مهم این است که با مجموعه ای که داریم آشنا بوده و مشخصات آنرا بدانیم.
ملک یابی (واسطه گری در ملک و املاک) می توانیم با پیدا کردن آپارتمانهای اجاره ای و یا فروشی از طریق بنگاهها، روزنامه ها و … برای افراد جویای منزل قدمی برداشته باشیم.


پرستاری کودک :

افراد پر مشغله همیشه به دنبال پرستار خوب برای کودک خود هستند. این راه کمی دشوار ولی پر درآمد است.


خطاطی و طراحی :

خطاطی برای کارتهای عروسی، عزا و مراسم مختلف . همچنین می توان سفارش طراحی لوگو گرفت و با خلاقیت خود بازی کرد.


انجام خدمات شخصی افراد

بسیاری از مردم (بخصوص تجار) حتی فرصت بیرون آمدن از منزل خود را در ساعات روز ندارند. می توان امور بانکی، سفارشات، رسیدگی به مطالبات و … را در قبال گرو گذاشتن سند و … برایشان انجام داد.


باربری با اتومبیل :

این کار فقط با وانت ممکن است. چه بسا افرادی که در کنار خیابان ساعتها منتظر وانت می ایستند.

 

تولید صیفی جات در منزل :

با داشتن یک حیات کوچک و کمی دقت و حوصله می توان انواع سبزیجات و صیفی جات از جمله گوجه فرنگی و خیار و بادمجان و … را در منزل چه در زمستان و چه در تابستان به عمل آورد و آنها را فروخت.


آموزش موسیقی :

اگر شما در نواختن یک نوع ساز مهارت دارید، میتوانید آنرا به دیگران اموزش داده و علاوه بر پیشرفت خود، درآمد ناچیزی هم داشته باشید.

 

ارائه مقاله به مجلات و روزنامه ها :

با مطالعه دقیق و تحقیق بر روی موضوعی خاص، می توان آنرا به مجلات و روزنامه ها فروخت . این کار علاوه بر درامد زا بودن به علم و اگاهی ما نیز اضافه می کند..


فروش فضای اینترنی :

این کار کمی تخصص در اینترنت نیاز دارد ولی کار پر درآمدی محسوب می شود اما کیفیت را نمی توان نادیده گرفت (من خودم همیشه از شرکت های معتبر که سایر شرکتهای دولتی با آنها کار می کنند، خرید می کنم)

 

باغبانی :

شغلی پر درآمد در ایام تابستان است که باعث باز شدن روحیه و آشنا شدن با خانواده های مثبت نظر می شود. ابزار لازم هم یک عدد بیلچه، یک عدد قیچی باغبانی، و در صورت نیاز یک عدد اره درختی.

 

طراحی و فروش زمینه های وبلاگ و وبسایت :

با کمی وقت گذاشتن، می توان طراحی های فوق العاده ای پدید آورد. همچنین نرم افزار هایی این امور را انجام می دهند.


پشتیبانی و انجام امور کامپیوتری :

با تهیه چندین عدد سی دی شامل سیستم عامل های مختلف و نرم افزارهای پرکاربرد و همچنین درایورهای مختلف می توان یک اورژانس کامپیوتر خانگی بوجود آورد.

 

طراحی سوالات امتحانی :

این کار یک کار بسیار بسیار مفید است. علاوه بر آسان کردن کار اساتید و معلمان در رده های مختلف، از خود یک استاد در زمینه درسهای گوناگون خواهیم ساخت .


فروش کتابهای الکترونیک :

کتابهای الکترونیک امروزه کاربردهای بسیاری دارند. حتی بسیاری از کتابهایی که در بازار عرضه نمی شود و یا فروش آن تمام شده است را می توان در اینترنت یافت.


بازاریابی :

این کار که ید طولایی در میان شغل دومی ها دارد خود نوعی شغل اول حساب شده و در صورت داشتن پشتکار می تواند درآمد بسیاری داشته باشد.


ساخت صنایع دستی :

از جمله می توان به انواع گلدوزی، بافتنی، سبدبافی، کاربا چوب، کنده کاری، رنگ آمیزی و… اشاره کرد.


آرایگشری در منزل :

می توان در منزل همه کارهای یک آرایشگاه را انجام داد. البته کمی هنر و ظرافت نیاز دارد. همچنین یک دوره آموزش آرایشگری بخصوص برای بانوان.


رزومه نویسی :

این هم که دغدغۀ بسیاری از افراد جویای کار است که رزومه نویسی را یاد نداشته و یا اصلا نمی دانند رزومه نویسی چیست.

دوشنبه 15/8/1391 - 19:59
مصاحبه و گفتگو

مصاحبه استخدامی را می توان مهمترین و سخت ترین خوان استخدام دانست. مرحله ای که اگر به سلامت آن را پشت سر گذارید، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که از خیل بیکاران جدا شده و به جمع شاغلان می پیوندید.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، تا به حال در باب اینکه انجام چه کارهایی برای مصاحبه استخدامی ضروری است، سخن های زیادی گفته شده، اما بعضی کارها هم هستند که انجام شان به سادگی می تواند موقعیت به دست آمده برای شغل مورد نظر را بپراند.

نکاتی ساده اما بسیار مهم که در این گزارش به آنها می پردازیم:

1. فراموش کردن نام مصاحبه کننده

لطفا نام مصاحبه کننده را بدانید  و تلاش کنید آن را فراموش نکنید، چرا که هم احترام به طرف مقابلتان می گذارید و هم وقتی وارد محیط مصاحبه شدید، دست کم نام شخصی را که روبرویتان نشسته و سوال و جواب می کند را می دانید.
این امر به شما کمک می کند که اعتماد به نفس بیشترییدا کنید. ظاهرا البته ربطی به اعتماد به نفس ندارد، اما امتحان کنید تا ببینید که چه تاثیر مثبتی بر شما دارد.


2. گم شدن و دیر رسیدن

این خواهش ما را لطفا رد نکنید! به نفع خودتان است. پیش از اینکه روز مصاحبه فرا رسد، به محل مصاحبه بروید تا مسیر را یاد بگیرید و در روز مصاحبه دیر نرسید و یا حتی گم نشوید!
اگر به هر دلیل مسیر را گم کنید یا دیر برسید، استرسی که بر شما وارد می شود، باعث می شود مصاحبه را خراب کنید.


3. سکوت مطلق در برابر یک سوال سخت

سکوت مطلق در برابر سوالاتی که برایتان سخت است، بدترین واکنشی است که می توانید در برابر آن پرسش از خود نشان دهید. این واکنش مصاحبه کننده را به سرعت به این نتیجه می رساند که شما توان کنار آمدن با شرایط سخت را ندارید و این امتیازی منفی برای شما به شمار می آید. پس تلاش کنید، پاسخ دهید، هر چند که کوتاه باشد.


4. نداشتن پیش زمینه مناسب

تا آنجاییکه امکان دارد از نوع شغل و شرایط شغلی که می خواهید برای مصاحبه اش بروید، اطلاعات جمع کنید و حتی درباره مدیرانش هم اگر اطلاعات کسب کنید، بسیار به شما کمک می کند. بدون پیش زمینه بودن مثل این است که وارد یک سرزمین جدید و ناشناخته شده اید که هیچ اطلاعاتی از آن ندارید.


5. سوال نپرسیدن

معمولا مصاحبه کننده ها مصاحبه خود را با این سوال به پایان می رسانند: شما سوالی ندارید؟ فکر نکنید که عین روشنفکری و لیاقت است که هیچ سوالی از مصاحبه کننده نپرسید. بلکه اتفاقا کاملا برعکس اگر از مصاحبه کننده سوالی در چارچوب همان مصاحبه بپرسید، در واقع اهمیتی که برای آن موضوع قائل هستید را به او نشان داده اید.

دوشنبه 15/8/1391 - 19:57
کامپیوتر و اینترنت

.شریل سندبرگ، مدیر اجرایی ارشد فیس بوک که از او با عنوان دست راست زاکربرگ یاد می کنند، یش از هفت میلیون دلار از سهام خود را فروخت

 

به گزارش بانکی دات آی آر، همچنین دو مدیر ارشد دیگر فیس بوک نیز میلیون ها دلار از سهام خود را به فروش رساندند.

در این اقدام خانم سندبرگ 353 هزار از سهم خود در فیس بوک را فروخت که ارزش آن به هفت میلیون و 440 هزار دلار می رسد.

تئودور اولیت و دیوید اسپیلان دو مدیر دیگر شبکه اجتماعی محبوب فیس بوک هستند که از خیر میلیون ها دلار از سهام خود گذشتند و آن را فروختند.

فروش سهام مدیران ارشد فیس‌بوک در حالی صورت می‌گیرد که ارزش سهام این شرکت روز جمعه با کاهش سه درصدی به ۲۱ دلار و ۱۸ سنت رسیده است.

وقتی سهام فیس بوک در بورس عرضه شد، قیمت هر سهم 38 دلار تعیین شد که این ارزش مدتی پیش به نصف یعنی 19 دلار هم رسید.

دوشنبه 15/8/1391 - 19:55
موفقیت و مدیریت

زندگی کامل نیست. همیشه طوفان‌ها می‌آیند و می‌روند.

احساس ناامیدی می‌کنید؟ به بالا نگاه کنید! خدا بزرگ است.

خداوند از روزهای سختی که برایمان بوجود می آید برای بیرون کشیدن ما از افسردگی و ناامیدی و قوی کردن ما استفاده می‌کند.

نباید دلسرد شوید. همیشه امید وجود دارد.

سختی‌ها معمولاً باعث می‌شوند احساس تنهایی کنیم.

آدمها هر روز با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. در این زمانی که مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد، به ایمانتان تکیه کنید و بدانید که خداوند بزرگتر از آن سختی‌هایی است که برایتان پیش آمده است.

امید اعتمادی است که همه ما دوست داریم داشته باشیم.

 

اولین کاری که بعد از احساس ناامیدی انجام می‌دهید چیست؟
به زانو می‌افتید و دعا می‌کنید و حکمت خدا را طلب می‌کنید.
یا به رختخواب می‌افتید و آرزوی مرگ می‌کنید؟

وقتی ناامیدیم، داشتن امید کار سختی است

باید به نقطه‌ای در زندگیتان برسید که دیگر نتوانید ادامه دهید. گناهتان، گذشته‌تان، سختی‌ها و مشکلاتی که هر روز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنید، ظاهرتان یا وضعیت زندگیتان. وقتی هیچوقت به آن نقطه نرسید که تغییرات مثبت در زندگیتان به یک انتخاب تبدیل شود، زندگیتان پوچ و بیهوده خواهد بود.

به یک بطری کوکاکولا نگاه کنید. نیمی از آن را بنوشید و بعد بگذارید زمین. نگاه کنید مایع درون آن چه می‌کند. تلاشی بیهوده دارد و به ناکجا می‌رود، مگراینکه محتوی بطری را بیرون بریزید. اما سر و صدا کرده و داخل محدوده ظرف می‌جوشد. هیچ هدفی جز مصرف شدن ندارد.

اگر به قدم زدن در جاده پهناور ناامیدی ادامه دهید، درست مثل محتوی آن بطری خواهید شد. مثل امید یک دیوانه برای فرار از تیمارستان و نداشتن قدرت لازم برای آن. باید اولین قدم به سمت آزادی را برداریم. باید از محیط ناامیدکننده اطرافتان پا را بیرون گذاشته و بقیه را به خدا بسپارید.

آدمها همیشه دور انتخاب‌ها، افسوس‌های گذشته و سختی‌هایی که برایشان پیش آمده می‌چرخند. روز به روز، محیط به دیوی برای آنها تبدیل می‌شود که ذهنشان را به اسارت می‌کشد. توانایی فرار ندارند. ناامیدند. احساس گم‌گشتگی کرده و تصور می‌کنند هیچکس دوستشان ندارد.

بعد در اوج سختی‌ها و مشکلات به سمت خدا فریاد می‌کشند که آنها را از این ناامیدی نجات دهد. امید اعتمادی در اعماق وجود ماست که قدرت لازم برای وارد عمل شدن و رسیدن به هدفمان را به ما می‌دهد.

ایمان یعنی اعتقاد به چیزی که قادر به دیدن آن نیستید. امید یعنی دوست داشته باشیم چیزی که ایمانمان می‌خواهد به ما نشان دهد را ببینیم. این دو در کنار هم هستند و نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد.

من در شرایط سختی در زندگی خود قرار داشتم و دیگر قادر نبودم قدمی به جلو بردارم. قادر به تامین خود و خانواده‌ام نبودم. نه ماشینی داشتم، نه شغلی و نه پولی. از خجالت نمی‌توانستم سرم را بلند کنم. تابحال چنین شرایطی داشته‌اید؟ این یعنی فقر. این یعنی حتی برای کوچکترین نیازهای روزانه‌تان هم سختی بکشید.

و مسئله ناراحت‌کننده این است که خیلی‌ها حتی شرایطی بدتر از من داشتند. در زندگی به نقطه‌ای می‌رسیم که می‌توانیم تصمیم بگیریم جاده‌ای که پیش روی داریم را ادامه دهیم یا ایستاده و صبر کنیم. و مطمئناً وقتی ناامیدانه نیاز به کمک داریم، صبر کردن برای خدا بسیار سخت است.

خداوند راهی دارد که به ما نشان می‌دهد تا چه اندازه مهم هستیم. همه ما برای دلیلی به دنیا آمده‌ایم و سختی‌ها و ناامیدی‌هایی که برایمان پیش می‌آید اهمیتی ندارند.

شما بیهوده و بی‌دلیل برای گذراندن این زندگی کوتاه به دنیا نیامده‌اید.

منتظر ماندن برای خدا به معنی منفعل بودن نیست. به این معنی نیست که بیکار بایستید، به آسمان خیره شوید و منتظر یک میلیون دلاری باشید که خداوند از آن بالا برایتان می‌فرستد.

امید یک عمل است. اکر فقط یک جرقه از آن در روحتان وجود داشته باشد، خیلی زود ایمان صدایتان می‌کند که پایتان را بیرون گذاشته و کاری برای ناامیدی‌تان بکنید. خداوند در هر کدام از ما قوه درک و بصیرت قرار داده است. قدرتی درون ما قرار داده که باعث می‌شود بتوانیم دربرابر سختی‌ها بایستیم.

امیدتان را از دست ندهید. احساس ناامیدی کردن درد بزرگتری است تا قدم بیرون گذاشتن و با کمک ایمان به خدا کاری برای تغییر شرایط انجام دادن. خدا بزرگ است و شما را برای هدفی مهم خلق کرده است. اینطور به آن نگاه کنید، احساس ناامیدی کردن فقط شما را عقب می‌اندازد و در هم می‌شکند. پس بایستید، به بالا نگاه کنید و در دریای ناامیدی غرق نشوید. خدا بزرگ است و بیشتر اوقات او تنها کسی است که می‌توانید در زمان سختی‌ها برای کمک به سراغش بروید.

دوشنبه 15/8/1391 - 19:54
کامپیوتر و اینترنت

اینجا یکی از مهمترین و معظم ترین ساختمان های دنیاست، جایی که از همه جای دنیا و هر کسی که فکرش را می کنید یا حتی فکرش را نمی کنید، اطلاعات و داده در آن وجود دارد، بله! اینجا ساختمان دیتا سنتر گوگل است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، فرصت و شانس گشت و گذار در ساختمانی که یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین دیتا سنترهای دنیا به شمار می آید، نصیب هر کسی نمی شود، هر چند به مدد عکس ها می توان به داخل این ساختمان راه یافت.

عکس های پیش رو، هم فضای کاری کارمندان گوگل را به شما نشان می دهند و هم تصاویری از سرورهای عظیم، هزاران متر لوله های رنگارنگ در سیستم های خنک کننده و چندین و چند مایل کابل های اترنت را برای شما دارد:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سه شنبه 2/8/1391 - 21:15
ازدواج و همسرداری

چگونه می‌توان انتظارات مالی در زندگی زناشویی را مدیریت کرد؟

مشکلات مالی یکی از رایج‌ترین دلایل اختلافات میان همسران است. گرچه شرایط سخت اقتصادی می‌تواند بیشترین فشار را بر خانواده بیاورد، هنوز می‌توان راه‌هایی را یافت که خانواده را حفظ کرد و حتی شکوفایی آن را تداوم بخشید.

چه شغل‌تان را از دست داده باشید و چه میزان حقوق پرداختی‌تان کم شده باشد، همیشه به یاد داشته باشید آنچه که باعث تداوم رابطه شما با همسرتان می‌شود، عشق به کسی است که به او اعتماد دارید.

اگر رابطه‌ای عاشقانه و بر مبنای اعتماد با فردی دارید، به این رابطه باور داشته باشید. اگر شخصی را تمام و کمال دوست دارید، باید بدانید که عشق حقیقی هم باید در بهترین دوران‌ها و هم در بدترین زمان‌ها تداوم پیدا کند.

مشکلات مالی که تجربه می‌کنید در صورتی بهبود خواهد یافت که با یکدیگر برای یافتن راه‌حل همکاری کنید و برای مدیریت موضوعات مالی در ازدواج‌تان این رویکرد گروهی را ادامه دهید. تنها اشخاص بی‌تجربه و بی‌اطلاع هستند که معتقدند موضوعات مالی ربطی به اختلافات خانوادگی ندارند. کسی که چنین چیزی را می‌گوید از پژوهش‌‌ها در نیم قرن اخیر در باره این موضوع بی‌اطلاع است.

سه دهه پژوهش درباره ازدواج نشان داده‌ است که علت شماره یک اختلافات زناشویی و عدم موفقیت در ازدواج فشار مالی است.

اگر می‌خواهید از عهده مشکلات اقتصادی برآیید، شما و همسرتان باید این هفت اقدام مهم را انجام دهید:

 

1-در مورد موضوعات مالی همسرتان به طور صریح با او صحبت کنید.

در این راه سخت باید همراه هم حرکت کنید. هیچ خرید عمده‌ای را بدون صحبت کردن با همسرتان درباره آن و رسیدن به توافق دوطرفه انجام ندهید. شاید تعجب کنید که چه تعداد خریدهایی را اگر شب قبل در مورد انجام آنها فکر کرده بودید، انجام نمی‌دادید.

ارتباط برقرار کردن با همسرتان در این مورد بهترین تصمیم است؛ به این ترتیب هر دوی شما در مورد خرید یک چیز معین توافق دارید و مسوولیت آن را می‌پذیرید. چنین راهبردی از ایرادگیری از یکدیگر در صورتی که معلوم شد تصمیم به خرید آن چیز درست نبوده است، جلوگیری می‌کند.

2-در خرید با وام یا به صورت اعتباری افراط نکنید

به خاطر داشته باشید که این کار یکی از عوامل مهم وارد آمدن استرس بر رابطه ازدواجی است. پرداخت بخش عمده ای از حقوق دریافتی ماهانه برای بازپرداخت اقساط وام‌ها موجب سلب آرامش خانواده می‌شود. بودجه خانواده را با همفکری هم تنظیم کنید و این برنامه را رعایت کنید. خرید خود را به زمانی واگذار کنید که پول کافی برای پرداخت هزینه آن پس‌انداز کرده باشید یا اینکه به طور مشترک با پول دو نفرتان امکان خرید آن را داشته باشید.

3-مشکلات مالی را دونفری و با همکاری هم حل کنید

به توافق رسیدن درباره اقدامات هماهنگ باعث می‌شود، هدف روشنی را در چشم‌‌‌انداز داشته باشید که برای یافتن راه‌حل ضروری است. حقیقت قطعی این است: اگر رابطه‌تان را به عنوان یک کار گروهی ضروری در نظر نگیرید، همه چیز از دست می‌رود. اگر به همراه یکدیگر برای مقابله با چالش‌های اقتصادی در رابطه‌تان با یکدیگر اقدام نکنید، امیدی برای موفقیت مالی در ازدواج‌‌تان وجود نخواهد داشت.

4-بدبیاری‌ها را به گردن یکدیگر نیندازید

گرایش طبیعی وجود دارد که در دوران‌های سخت تقصیر بدبیاری‌تان را به گردن کس دیگر از جمله همسرتان بیندازید. این بازی دیگری را مقصر قلمداد کردن در مورد عشق و ازدواج بی‌فایده است. این راهبرد را به کلی فراموش کنید.

5-خودخوری نکنید

خلاص شدن از یک بحران مالی به حفظ تمرکز و رویکرد مثبت بر اساس همکاری نیاز دارد. به خاطر داشته باشید هیچ مشکل مالی تا به حال با احساس تاسف برای خودتان یا موقعیت خودتان بهبود نیافته است. احساس تاسف برای خودتان یا دیگری معمولا راهبردی شکست‌خورده و نامولد است.

6-در هنگام موفقیت جشن بگیرید

هر وقت به موفقیت مالی می‌رسید برای مثال پرداخت وام را به پایان می‌رسانید یا راهی برای کم کردن هزینه‌ها پیدا می‌کنید، جشن بگیرید. مسوولیت‌پذیری مالی یک مزیت است. اختصاص دادن زمان به جشن گرفتن با یکدیگر احساسی در شما ایجاد می‌کند که رسیدن به هدف بعدی حتی دست‌یافتنی‌تر است.

7-برای حل مشکلات مادی به همراه هم «عمل کنید»؛ از همین امروز!

هنگامی که عاشق یکدیگر هستید، به تنهایی عمل کردن باعث موفقیت شما نخواهد شد. زوج‌هایی که زندگی مشترک موفقی دارند، به همراه هم با مشکلات روبه‌رو می‌شوند و برای یافتن راه‌حل تلاش می‌کنند و می‌دانند که تنها راه برای حل یک مشکل مالی همکاری کردن با یکدیگر است.

سه شنبه 2/8/1391 - 21:7
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته