• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4728
تعداد نظرات : 377
زمان آخرین مطلب : 3482روز قبل
اخبار

بالاخره بعد از چند هفته انتظار فعالین عرصه پولی و مالی کشور، رئیس جدید بانک مرکزی معرفی شد.

به گزارش بانکی دات آی آر، ولی الله سیف چهره ای شناخته شده در نظام بانکی کشور است. در این گزارش سعی می کنیم وی را بیشتر برای عموم مردم معرفی کنیم.

ولی الله سیف  متولد سال 1331 دارای مدرک دکترای حسابداری و امور مالی از دانشگاه علامه طباطبایی است. درسایت این دانشگاه به عنوان استادیار پایه 11 گروه حسابداری معرفی شده است.برخی سوابق حرفه ای او عبارتند از:

 

سوابق کاری:
مدیریت مالی و عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملت
معاون اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان
معاون بازرگانی و بین الملل بنیاد مستضعفان و جانبازان
رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صادرات
رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک سپه
رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران
رییس هیات مدیره و مدیرعامل فیوچر بانک در بحرین
عضو هیات مدیره و مدیرعامل بانک کارآفرین
عضوشورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی
نایب رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی
موسس شورای فقهی بانک ملی ایران
عضو شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
چهره ماندگار صنعت بانکداری ایران» در همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی



از سال 1339 تا کنون بانک مرکزی 17 رئیس کل را به خود دیده که هر کدام سیاست ها و عقاید متفاوتی در خصوص بانکداری و بازار پولی و ارزی داشتند و همین امر موجب شد تا اقتصاد ایران در سال های مختلف شاهد وقایع متفاوت ارزی و پولی باشد.

ابراهیم کاشانی، علی اصغر پورهمایون، مهدی سمیعی، خداداد فرمانفرمائیان، عبدالعلی جهانشاهی، محمد یگانه، حسنعلی مهران، یوسف خوش کیش، محمد علی مولوی، علیرضا نوبری، سید محسن نوربخش، مجید قاسمی، سید محمد حسین عادلی، ابراهیم شیبانی، طهماسب مظاهری و محمود بهمنی، روسای بانک مرکزی از سال 1339 تا 1392 هستند. و با حکم  رئیس جمهور نام ولی اله سیف بعنوان هجدهمین رئیس کل بانک مرکزی در تاریخ ثبت شد.

پیشتر اعضای تیم اقتصادی دولت در جلسات رای اعتماد مجلس بر لزوم استقلال بانک مرکزی تاکید کرده بودند از این پس باید منتظر بود و دید رئیس جدید در جهت تحقق این وعده چه خواهد کرد.

سه شنبه 5/6/1392 - 0:34
موفقیت و مدیریت

تازه ترین پژوهش ها نشان می دهد پسرها می خواهند فوتبالیست، خلبان یا پلیش شوند، درحالیکه دخترها بیشتر ترجیح می دهند در حوزه های درمانی یا آموزشی کار کنند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، فوتبالیست، خلبان، ابرقهرمان،پلیس و معلم مجبوبترین شغل ها در میان پسرهایی هستند که به "سوال در آینده می خواهید چه کاره شوید؟!" پاسخ می دهند.

در میان دخترها اما کمی وضع فرق می کند و حس ماجراجویی و حماسی کمتر است. آنها بیشتر ترجیح می دهند دامپزشک، پرستار، پزشک، مهماندار هواپیما یا ستاره موسیقی پاپ باشند.

البته در این نظرسنجی که بریتانیایی ها آن را انجام داده اند، همه انتخاب ها هم چندان منطقی نبود و بعضی ها دلشان می خواست در آینده به دزدان دریایی بپیوندند یا شاهزاده شوند!

البته انتخاب های عجیب کودکان امروزی به اینجا ختم نمی شود. برخی دیگر از شغل های انتخابی آنان راننده فرمول یک، متخصص در شکار کوسه، مخترع، راننده کامیون و سازنده خانه روی درخت است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

سه شنبه 5/6/1392 - 0:31
کامپیوتر و اینترنت

به نظر می آید که شرکت مایکروسافت اخیرا بسیار خاله زنک شده و قصد دارد با بیانیه های عجیب و غریبش، همه را به سمت خود بکشاند. پس از موضوعی که مایکروسافت در مورد iPad اعلام کرد و این تبلت پرطرفدار را وسیله ای برای احمق ها توصیف کرد، حال دوباره به سوی یکی دیگر از غول های تکنولوژی نشانه گرفته است.

 


مایکروسافت روز گذشته بیان کرده که استفاده از موتور جستجوگر گوگل برای کودکان و نوجوانان، کار صحیحی نیست و آنها را به فساد می کشاند. این شرکت گفته نتایجی که توسط موتور جستجوگر گوگل نمایان می گردند بیش از حد گسترده بوده و کنترلی روی محتوای آنها صورت نمی گیرد  و ممکن است که وب سایت هایی وجود داشته باشند که باعث ایجاد تاثیرات منفی و نامناسب روی کودکان گردند.


حال شرکت مایکروسافت برای حل این موضوع دست به کار شده و موتور جستجوگر بینگ را برای مدارس بهینه کرده است. این شرکت معتقد است که بینگی که برای مدارس ساخته شده به والدین، مدرسان و دانش آموزان کمک می کند تا فقط در مسیر علمی قرار گیرند و مسائل انحرافی حذف گردند. الان مدتی است که شرکت مایکروسافت ادعا می کند که در حال ایجاد شرایط مناسبی برای دانش آموزان و دانشجویان است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

سه شنبه 5/6/1392 - 0:29
کامپیوتر و اینترنت
نرم‌افزار CCleaner به شما کمک می‌کند تا با پاک کردن اطلاعات زاید، بتوانید از فضای اشغال شده  دیسک سخت خود استفاده بیشتری کنید و همچنین در سرعت بالا آمدن سیستم‌عامل و پردازش، تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. این نرم‌افزار، در درجه اول تمام اطلاعات شما را بررسی کرده و به نمایش می‌گذارد.
یکی دیگر از خواص CCleaner این است که بوسیله آن می‌توانید کوکی‌های روی سیستمتان را مدیریت کنید.

طریقه نصب:

1.    در مرحله نخست، باید روی آیکون نصب CCleaner کلیک کنید. سپس صفحه خوش‌آمد گویی این نرم‌افزار به شما پدید می‌آید که با کلیک کردن روی Next،  می‌توانید از آن رد شوید.

2.    در این صفحه شما باید انتخاب کنید که CCleaner در چه قسمت‌هایی از سیستم عامل شما، اجازه حضور دارد.



3.    سپس باید منتظر بمانید تا نصب تکمیل گردد.

 

4.    حال می‌توانید وارد این نرم‌افزار شوید.

 

5.     در این قسمت این نرم‌افزار از شما اجازه بررسی اطلاعات مرورگرهای سیستم عامل را می‌خواهد.

6.    در این صفحه می‌توانید اطلاعات مربوط به نرم افزارها که زاید هستند را پاک کنید.

 

7.    با استفاده از CCleaner امکان از بین بردن فایل های رجیستری که زاید هستند، ممکن است و از این صفحه می‌‌توان با کلیک روی Analyze شروع کرده و با Run Cleaner این کار را تکمیل کنید.

 

8.    در این صفحه می‌توانید هر نرم‌افزاری را به صورت تکمیلی پاک کنید.

 

9.    در اینجا می‌توانید انتخاب کنید که کدام نرم‌افزار اطلاعاتش پاک گردد و کدام یک ذخیره شود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

سه شنبه 5/6/1392 - 0:27
اهل بیت


رُوِی  عَنْ أَبی  عَبْدِاللهِ الْحُسَیْن(علیه السلام):

1- پند امام به عالمان

«أَیَّتُهَا الْعِصابَةُ بِالْعِلْمِ مَشْهُورَةٌ وَ بِالْخَیْرِ مَذْكُورَةٌ وَ بِالنَّصیحَةِ مَعْرُوفَةٌ وَ باللّهِ فی  أَنـْفُسِ النّاسِ مَهابَةٌ، یُهابِكُمُ الشَّریفُ، وَ یُكْرِمُكُمُ الضَّعیفُ وَ یُؤْثِرُكُمْ مَنْ لافَضْلَ لَكُمْ عَلَیْهِ وَ لا یَدٌ لَكُمْ عِنْدَهُ، تَشْفَعُونَ فِی الْحَوائِجِ إِذَا امْتُنِعَتْ مِنْ طُلاّبِها، وَ تَمْشُونَ فِی  الطَّریقِ بِهَیْبَةِ الْمُلُوكِ وَ كَرامَهِ الاَْكابِرِ... فَأَمّا حَقُّ الضُّعَفاءِ فَضَیَّعْتُمْ وَ أَمّا حَقُّكُمْ بِزَعْمِكُمْ فَطَلَبْتُمْ أَنْتُم تَتَمَنَّوْنَ عَلَی  اللّهِ جَنَّتَهُ وَ مُجاوَرَةَ رَسُلِهِ وَ أَمانًا مِنْ عَذابِهِ؟!

حضرت ابی  عبداللّه الحسین(علیه السلام) خطاب به عالمان بی عمل و تاركان امر به معروف و نهی  از منكر فرموده اند:ی  گروه نیرومندی  كه به دانش مشهور و به نیكی  مذكور و به خیرخواهی  معروف و با نام خدا و مذهب در نفوس مردم، با مهابت جلوه گرید! شریف از شما حساب می برد و ضعیف شما را گرامی  می دارد، و كسانی  كه بر آنها برتری  و حقّی  ندارید، شما را بر خود ترجیح می دهند، شما وسیله حوائجی  هستید كه بر خواستارانش ممتنع است، و به هیبت پادشاهان و كرامت بزرگان در راه گام برمی دارید...!و امّا حق ضعیفان را ضایع كردید! و حقّ خود را كه به گمانتان شایسته آنید طلب نمودید...! و با این حال آرزوی  بهشت الهی  را دارید و همجواری  پیامبران و امان از عذابش را در سر می پرورانید!

 



2- اصلاح امّت، نه قدرت طلبی

«أَللّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ ما كانَ مِنّا تَنافُسًا فی  سُلْطان وَ لاَ الِْتماسًا مِنْ فُضُولِ الْحُطامِ وَ لكِنْ لِنَرُدَّ الْمَعالِمَ مِنْ دینِكَ وَ نُظْهِرَ الاِْصْلاحَ فی  بِلادِكَ وَ یَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبادِكَ وَ یُعْمَلَ بِفَرائِضِكَ وَ سُنَنِكَ وَ أَحْكامِكَ.»:

در باره فلسفه قیامش فرمود :بار خدایا! تو می دانی  كه آنچه از ما اظهار شده بری  رقابت در قدرت و دستیابی  به كالی  دنیا نیست; بلكه هدف ما این است كه نشانه هی  دینت را به جی  خود برگردانیم و بلادت را اصلاح نماییم تا ستمدیدگان از بندگانت امنیّت یابند و به واجبات و سنّتها و دستورهای  دینت عمل شود.
 


3- بهداشت جسم و خودسازی

«أُوصیكُمْ بِتَقْوَی  اللّهِ وَ أُحَذِّرَكُمْ أَیّامَهُ... فَبادِرُوا بِصِحَّةِ الاَْجْسامِ فی  مُدَّةِ الاَْعْمارِ... فَإِیّاكَ أَنْ تَكُونَ مِمَّنْ یَخافُ عَلَی  الْعِبادِ مِنْ ذُنُوبِهِمْ وَ یَأْمَنَ العُقُوبَةَ مِنْ ذَنْبِهِ.»:

ی  مردم! شما را به تقوی  الهی  سفارش می كنم و از (گناه كردن) در ایّامش برحذر می دارم... در مدّت عمر به سلامت و تندرستی  جسم پیشی  گیرید... و از كسانی  مباشید كه بر گناه بندگان بیم دارند و خود از عقوبت گناه خویش آسودهخاطراند!
 



4- اقسام جهاد


«أَلْجِهادُ عَلی  أَرْبَعَةِ أَوْجُه: فَجِهادانِ فَرْضٌ وَ جِهادُ سُنَّةٌ لا یُقامُ إِلاّ مَعَ فَرْض وَ جِهادٌ سُنَّةٌ، فَأَمّا أَحَدُ الْفَرْضَیْنِ فَجِهادُ الرَّجُلِ نَفْسَهُ عَنْ مَعاصِی  اللّهِ وَ هُوَ مِنْ أَعْظَمِ الْجِهادِ، وَ مُجاهَدَةُ الَّذینَ مِنَ الكُفّارِ فَرْضٌ.
وَ أَمَّا الْجِهادُ الَّذی  هُوَ سُنَّةٌ لا یُقامُ إِلاّ مَعَ فَرْض فَإِنَّ مُجاهَدَةَ الْعَدُوِّ فَرْضٌ عَلی  جَمیعِ الاُْمَّةِ لَوْ تَرَكُوا الْجِهادَ لاََتاهُمُ الْعَذابُ وَ هُوَ مِنْ عَذابِ الاُْمَّةِ وَ هُوَ سُنَّةٌ عَلَی  الاِْمامِ، وَحَدُّهُ أَنْ یَأْتِی  مَعَ الاُْمَّةِ فَیُجاهِدَهُمْ. وَ أَمَّا الْجِهادُ الَّذی  هُوَ سُنَّةٌ فَكُلُّ سُنَّة أَقامَهُ الرَّجُلُ وَ جاهَدَ فی  إِقامَتِها وَ بُلُوغِها وَ إِحْیائِها، فَالْعَمَلُ وَ السَّعْی  فیها مِنْ أَفْضَلِ الاَْعْمالِ لاَِنـَّها إِحْیاءُ سُنَّة وَ قَدْ قالَ رَسُولُ اللّهِ(صلی  الله علیه وآله وسلم): «مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُها وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِها إِلی  یَوْمِ الْقِیمَةِ مِنْ غَیْرِ أَنْ یَنْقُصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَیْئًا.»

جهاد بر چهارگونه است: دوتی  آن فرض، و یكی  سنّت كه جز با فرض برپاداشته نشود، و دیگر جهاد سنّت.
امّا آن دوتایی  كه فرض است، یكی  جهاد شخص با نفس خود در مقابل معصیتهی  الهی  است، و آن بزرگترین جهاد است، و جهاد با كفّار كه هم مرز با شمایند فرض است.
و امّا جهادی  كه سنّت است و جز با فرض برپا نشود، جهاد با دشمن است، و واجب است بر همه امّت، و اگر جهاد را ترك كنند عذاب بر آنان آید و این عذابی  است كه از خود امّت است.
و چنین جهادی  بر امام سنّت است و حدّ آن این است كه امام با امّت به سراغ دشمن روند و با آنها جهاد كنند.
و امّا جهادی  كه سنّت مطلق است عبارت از هر سنّتی  است كه شخص آن را برپا می دارد و در برپایی  و اجرا و زنده كردن آن تلاش می كند.
بنابراین، هر نوع كار و كوشش در اقامه آن از بهترین اعمال خواهد بود، زیرا كه آن زنده نمودنِ سنّت است و پیامبر اكرم(صلی  الله علیه وآله وسلم)فرموده است: «هر كه سنّت و روش نیكویی  را به وجود آوَرَد پاداشش بری  او خواهد بود و نیز ثواب هر كه تا روز قیامت بدان عمل كند، بدون آن كه از ثواب آنها هم چیزی  كاسته شود.»
 



5- تباهی  دنیا


«إِنَّ هذِهِ الدُّنْیا قد تَغَیَّرَتْ وَ تَنَكَّرَتْ وَ أَدْبَرَ مَعْرُوفُها، فَلَمْ یَبْقَ مِنْها إِلاّ صُبابَةٌ كَصُبابَةِ الاِْناءِ وَ خَسیسُ عَیْش كَالْمَرْعَی  الْوَبیل، أَلا تَرَوْنَ أَنَّ الْحَقَّ لا یُعْمَلُ بِهِ وَ أَنَّ الْباطِلَ لا یُتَناهی  عَنْهُ، لِیَرْغَبَ الْمُؤْمِنُ فی  لِقاءِاللّهِ مُحِقًّا، فَإِنّی  لا أَرَی  الْمَوْتَ إِلاّ سَعادَةً وَ لاَ الْحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ إِلاّ بَرَمًا، إِنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنیا وَ الدّینُ لَعْقٌ عَلی  أَلْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ مادَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَإِذا مُحِّصُوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانُونَ.»

امام حسین(علیه السلام) در هنگام سفر به كربلا فرمود:راستی  این دنیا دیگرگونه و ناشناس شده و معروفش پشت كرده، و از آن جز نمی  كه بر كاسه نشیند و زندگی ی  پست، همچون چراگاه تباه، چیزی  باقی  نمانده است. آیا نمی بینید كه به حقّ عمل نمی شود و از باطل نهی  نمی گردد؟ در چنین وضعی  مؤمن به لقی  خدا سزاوار است. و من مرگ را جز سعادت، و زندگی  با ظالمان را جز هلاكت نمی بینم. به راستی  كه مردم بنده دنیا هستند و دین بر سر زبان آنهاست و مادام كه بری  معیشت آنها باشد پیرامون آناند، و وقتی  به بلا آزموده شوند دینداران اندكاند.
 



6- نعمت ناخوش انجام


«أَلاِْسْتِدْراجُ مِنَ اللّهِ سُبحانَهُ لِعَبْدِهِ أَنْ یُسْبِغَ عَلَیْهِ النِّعَمَ وَ یَسْلُبَهُ الشُّكْرَ.»

غافلگیر كردن بنده از جانب خداوند به این شكل است كه به او نعمت فراوان دهد و توفیق شكرگزاری  را از او بگیرد.
 



7- عبادتِ تاجران، عابدان و آزادگان


«إِنَّ قَوْمًا عَبَدُو اللّهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ التُّجّارِ وَ إِنَّ قَوْمًا عَبَدُوا اللّهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ الْعَبیدِ، وَ إِنَّ قَومًا عَبَدُوا اللّهَ شُكْرًا فَتِلْكَ عِبادَةُ الاَْحْرارِ وَ هِی  أَفْضَلُ الْعِبادَةِ»:

گروهی  خدا را از روی  میل و رغبت (به بهشت) عبادت می كنند كه این عبادت تاجران است، و گروهی  خدا را از روی  ترس (از دوزخ) می پرستند و این عبادت بندگان است و گروهی  خدا را از روی  شكر(و شایستگی  پرستش) عبادت می كنند و این عبادت آزادگان است كه بهترین عبادت است.
 



8- پرهیز از ستمكاری


«إِیّاكَ وَ الظُّلْمَ مَنْ لا یَجِدُ عَلَیْكَ ناصِرًا إِلاَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ»

برحذر باشید از ستم كردن به كسی  كه یاوری  جز خداوند عزّوجلّ ندارد.
 



9- روی  آوردن به دیندار، جوانمرد و اصیل


«لا تَرْفَعْ حاجَتَكَ إِلاّ إِلی  أَحَد ثَلاثَة: إِلی  ذی  دین، أَوْ مُرُوَّة، أَوْ حَسَب.»

جز به یكی  از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروّت، یا كسی  كه اصالت خانوادگی  داشته باشد.
 



10- نشانه هی  مقبول و نامقبول انسانها


«مِنْ دَلائِلِ عَلاماتِ الْقَبُولِ: أَلْجُلُوسُ إِلی  أَهْلِ العُقُولِ. وَ مِنْ عَلاماتِ أَسْبابِ الْجَهْلِ أَلْمُماراةُ لِغَیْرِ أَهْلِ الْكُفْرِ. وَ مِنْ دَلائِلِ الْعالِمِ إِنْتِقادُهُ لِحَدیثِهِ وَ عِلْمُهُ بِحَقائِقِ فُنُونِ النَّظَرِ.»:

از دلائل نشانه هی  قبول، همنشینی  با خردمندان است.
و از نشانه هی  موجبات نادانی ، مجادله با مسلمانان.
و از نشانه هی  دانا این است كه سخن خود را نقّادی  می كند و به حقایق فنونِ نظر، داناست.
 



11- نشانه هی  مؤمن


«إِنَّ الْمُؤْمِنَ اتَّخَذَ اللّهَ عِصْمَتَهُ وَ قَوْلَهُ مِرْآتَهُ، فَمَرَّةً یَنْظُرُ فی  نَعْتِ الْمُؤمنینَ وَ تارَةً یَنْظُرُ فی  وَصْفِ المُتَجَبِّرینَ، فَهُو مِنْهُ فی  لَطائِفَ وَ مِنْ نَفْسِهِ فی  تَعارُف وَ مِنْ فِطْنَتِهِ فی  یَقین وَ مِنْ قُدْسِهِ عَلی  تَمْكین.»:

به راستی  كه مؤمن خدا را نگهدار خود گرفته و گفتارش را آیینه خود، یك بار در وصف مؤمنان می نگرد و بار دیگر در وصف زورگویان، او از این جهت نكته سنج و دقیق است و اندازه و قدر خود را می شناسد و از هوش خود به مقام یقین می رسد و به پاكی  خود استوار است.
 



12- بخل ورزی  در سلام


«أَلْبَخیلُ مَنْ بَخِلَ بِالسَّلامِ.»:

بخیل كسی  است كه به سلام كردن بخل ورزد.
 



13- نتیجه پیروی  از گناهكار


«مَنْ حَاوَلَ امْرَأً بِمَعْصِیَةِ اللّهِ كانَ أَفْوَتَ لِما یَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِما یَحْذَرُ.»:

كسی  كه با نافرمانی خدا گِرد كسی  گردد، آنچه را امید دارد از دست رفتنی تر است و از آنچه برحذر است زودتر دچارش گردد.
 



14- احترام به ذرّیّه زهرا(علیه السلام)


«وَ اللّهِ لا أَعْطِی  الدَّنِیَّةَ مِنْ نَفْسی  أَبَدًا وَ لَتَلْقِیَنَّ فاطِمَةُ أَباها شاكِیَةً ما لَقِیَتْ ذُرِّیَّتُها أُمَّتَهُ وَ لا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ أَحَدٌ أَذاها فی  ذُرِّیَّتِها.»:

به خدا قسم من هرگز زیر بار پستی  و ذلّت نخواهم رفت و در روز قیامت، فاطمه زهرا پدرش را ملاقات خواهد كرد، در حالی  كه از آزاری  كه فرزندانش از امّت پیامبر(صلی  الله علیه وآله وسلم) دیده اند به پدر خویش شكایت خواهد برد و كسی  كه ذرّیّه فاطمه را آزار دهد داخل بهشت نخواهد شد.
 



15- فلسفه قیام


«إِنّی  لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا وَ لا مُفْسِدًا وَ لا ظالِمًا وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فی  أُمَّةِ جَدّی (صلی  الله علیه وآله وسلم) أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْروفِ وَ أَنْهی  عَنِ المُنْكَرِ وَ أَسیرَ بِسیرَةِ جَدّی  وَ أَبی  عَلِی  بْنِ أَبیطالب.»:

من از روی  خودخواهی  و خوشگذرانی  و یا بری  فساد و ستمگری  قیام نكردم، بلكه قیام من بری  اصلاح در امّت جدّم می باشد، می خواهم امر به معروف و نهی  از منكر كنم و به سیره و روش جدّم و پدرم علی  بن ابیطالب عمل كنم.
 



16- ما اهل بیت شایسته حكومتیم


«إِنّا أَحَقُّ بِذلِكَ الْحَقِّ المُسْتَحَقِّ عَلَیْنا مِمَّنْ تَوَلاّهُ.»:

ما اهل بیت به حكومت و زمامداری  ـ نسبت به كسانی  كه آن را تصرّف كردهاند ـ سزاوارتریم.
 



17- امام كیست؟


«فَلَعَمْری  مَا الاِْمامُ إِلاَّ الْعامِلُ بِالْكِتابِ والاْخِذُ بِالْقِسْطِ وَ الدّائِنُ بِالْحَقِّ وَ الْحابِسُ نَفْسَهُ عَلی  ذاتِ اللّهِ.»:

به جان خودم سوگند، امام و پیشوا نیست، مگر كسی  كه به قرآن عمل كند و راه قسط و عدل را در پیش گیرد و تابع حقّ باشد و خود را در راه رضی  خدا وقف سازد.
 



18- اهل بیت شایستگان حكومت


«أَیـُّهَا النّاسُ فَإِنَّكُمْ إِنْ تَتَّقُوا اللّهَ وَ تَعْرِفُوا الْحَقَّ لاَِهْلِهِ یَكُنْ أَرْضی  لِلّهِ وَ نَحْنُ أَهْلُ بَیْتِ مُحَمَّد(صلی  الله علیه وآله وسلم) أَوْلی  بِوِلایَةِ هذَا الاَْمرِ مِنْ هؤُلاءِ المُدَّعینَ ما لَیْسَ لَهُمْ وَ السّائِرینَ بِالْجَوْرِ وَ العُدْوانِ.»

ی  مردم! اگر شما از خدا بترسید و حقّ را بری  اهلش بشناسید، این كار بهتر موجب خشنودی  خداوند خواهد بود و ما اهل بیت پیامبر، به ولایت و رهبری ، از این مدّعیان نالایق و عاملان جور و تجاوز، شایستهتریم.
 



19- قیام در مقابل ظالم


«أَیُّهَا النّاسُ إِنَّ رَسُولَ اللّهِ(صلی  الله علیه وآله وسلم) قالَ: مَنْ رَی  سُلْطانًا جائِرًا مُسْتَحِلاًّ لِحُرَمِ اللّهِ ناكِثًا لِعَهْدِاللهِ مُخالِفًا لِسُنَّةِ رَسُولِ اللّهِ یَعْمَلُ فی  عِبادِ اللّهِ بِالاِْثْمِ وَ الْعُدْوانِ فَلَمْ یُغَیِّرْ عَلَیْهِ بِفِعْل وَ لا قَوْل كانَ حَقًّا عَلَی  اللّهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مُدْخَلَهُ.»:

هان ی  مردم! پیامبر خدا فرموده است: كسی  كه زمامداری  ستمگر را ببیند كه حرام خدا را حلال می سازد و عهدش را می شكند و با سنّت پیامبر(صلی  الله علیه وآله وسلم)مخالفت می ورزد و در میان بندگان خدا بر اساس گناه و تجاوز عمل می كند، ولی  در مقابل او با عمل یا گفتار، اظهار مخالفت ننماید، بر خداوند است كه او را با همان ظالم در جهنّم اندازد.
 



20- خشنودی  خالق، ملاك رستگاری


«لا أَفْلَحَ قَوْمٌ إِشْتَرَوْا مَرْضاتِ الَْمخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ.»:

رستگار مباد مردمی  كه خشنودی  مخلوق را در مقابل غضب خالق خریدند.
 



21- بهترین یاران


«إِنّی  لا أَعْلَمُ أَصْحابًا أَوْلی  وَ لا خَیْرًا مِنْ أَصْحابی  وَ لا أَهْلَ بَیْت أَبَرُّ وَ لا أَوْصَلَ مِنْ أَهْلِ بَیْتی  فَجزاكُمُ اللّهُ جمیعًا خَیْرًا.»:

در شب عاشورا فرمود: من اصحاب و یارانی  را بهتر از یاران خود ندیدهام و اهل بیت و خاندانی  بهتر و باوفاتر از اهل بیت خود سراغ ندارم، خداوند به همه شما جزی  خیر دهاد.
 



22- آزمودگان استوار امام(علیه السلام)


«وَ اللّهِ لَقَدْ بَلَوْتُهُمْ فَما وَجَدْتُ فیهِمْ إِلاّ الاَْقْعَسَ یَسْتَأْنِسُونَ بِالْمَنِیَّةِ دُونی  اِسْتیناسَ الطِّفْلِ إِلی  مَحالِبِ أُمِّه.»:

درباره اصحاب خود فرمود:به خدا قسم آنان را آزمودم، دلاور و استوارشان دیدم، به كشته شدن در ركاب من چنان مشتاقاند كه طفل شیرخوار به پستان مادرش!
 



23- بهترین سخن تسلّی  بخش


«إِنَّ أَهْلَ الاَْرْضِ یَمُوتُونَ وَ أَهْلَ السَّماءِ لا یَبْقُونَ وَ أَنَّ كُلَّ شَی ء هالِكٌ إِلاّ وَجْهَ اللّهِ الَّذی  خَلَقَ الاَْرضَ بِقُدْرَتِهِ وَ یَبْعَثُ الْخَلْقَ فَیَعُودُونَ وَ هُوَ فَرْدٌ وَحْدَهُ.»:

در مقام تسلّی  به خواهر بزرگوارش فرمود:اهل زمین می میرند و اهل آسمان باقی  نمی مانند و همه چیز رو به فناست، جز ذات پروردگاری  كه زمین را به قدرتش آفریده، و خلق را برانگیزاند و همه به سوی  او باز می گردند، و او تنهی  یگانه است.
 



24- شكیبایی ، پل پیروزی


«صَبْرًا یا بَنِی  الْكِرامِ فَمَا الْمُوْتُ إِلاّ قَنْطَرَةٌ تَعْبُرُ بِكُمْ عَنِ الْبُؤْسِ وَ الضَّرّاءِ إِلَی  الْجِنانِ الْواسِعَةِ وَ النِّعَمِ الدّائِمَةِ.»

به اصحاب رزمنده خود در روز عاشورا فرمود:ی  بزرگ زادگان! صبر و شكیبایی  ورزید كه مرگ چیزی  جز یك پُل نیست كه شما را از سختی  و رنج عبور داده به بهشت پهناور و نعمتهی  همیشگی  آن می رساند.
 



25- فرجام دنیا


«عِبادَ اللّهِ إِتَّقُوا اللّهَ وَ كُونُوا مِنَ الدُّنْیا عَلی  حَذَر فَإِنَّ الدُّنْیا لَوْ بَقِیَتْ عَلی  أَحَد أَوْ بَقِی  عَلَیْها لَكانَتِ الأَنْبِیاءُ أَحَقَّ بِالْبَقاءِ وَ أَوْلی  بِالرِّضا وَ أَرْضی  بِالْقَضاءِ غَیْرَ أَنَّ اللّهَ خَلَقَ الدُّنْیا لِلْفَناءِ فَجَدیُدها بال وَ نَعیمُها مُضْمَحِلٌّ وَ سُرُورُها مُكَفْهِرٌ وَ الْمَنْزِلُ تَلْعَةٌ وَ الدّارُ قَلْعَةٌ. فَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ الزّادِّ التَّقْوی  وَ اتَّقُوا اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.»:

بندگان خدا! از خدا بترسید و از دنیا برحذر باشید كه اگر بنا بود همه دنیا به یك نفر داده شود و یا یك فرد بری  همیشه در دنیا بماند، پیامبران بری  بقا سزاوارتر بودند و جلب خشنودی  آنان بهتر و چنین حكمی  خوش آیندتر بود، ولی  هرگز! زیرا خداوند دنیا را بری  فانی  شدن خلق نموده كه تازه هایش كهنه و نعمت هایش زایل خواهد شد و سرور و شادی اش به غم و اندوه مبدّل خواهد گردید، منزلی  پست و خانه ی  موقّت است، پس بری  آخرت خود توشه ی  برگیرید.
و بهترین توشه آخرت تقواست، از خدا بترسید، باشد كه رستگار شوید.
 



26- مقاومت مردانه


«لا وَاللّهِ لاأَعْطیهِمْ بِیَدی  إِعْطاءَالذَّلیلِ وَ لا أَفِرُّ مِنْهُمْ فِرارَ الْعَبیدِ.»

نه به خدا سوگند، نه دست ذلّت در دست آنان می گذارم و نه مانند بردگان از صحنه جنگ در برابرشان فرار می كنم.
 



27- آثار غذی  حرام


«وَیْلَكُمْ ما عَلَیْكُمْ أَنْ تَنْصِتُوا إِلَی  فَتَسْمَعُوا قَوْلی  وَ إِنَّما أَدْعُوكُمْ إِلی  سَبیلِ الرَّشادِ فَمَنْ أَطاعَنی  كانَ مِنَ المُرْشَدینَ وَ مَنْ عَصانی  كانَ مِنَ المُهْلَكینَ وَ كُلُّكُمْ عاص لاَِمْری  غَیْرُ مُسْتَمِع لِقَوْلی  قَدِ انْخَزَلَتْ عَطِیّاتُكُمْ مِنَ الْحَرامِ وَ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرامِ فَطَبَعَ اللّهُ عَلی  قُلُوبِكُمْ.»

در روز عاشورا خطاب به سپاه ظلم فرمود :وی  بر شما چرا ساكت نمی شوید، تا گفتارم را بشنوید؟ همانا من شما را به راه هدایت و رستگاری  فرامی خوانم، هر كس از من پیروی  كند سعادتمند است و هر كس نافرمانی ام كند از هلاك شدگان است، شما همگی  نافرمانی ام می كنید و به سخنم گوش نمی دهید، آری  در اثر هدایی  حرامی  كه به شما رسیده و در اثر غذاهی  حرامی  كه شكم هایتان از آنها انباشته شده، خداوند این چنین بر دلهی  شما مُهر زده است!
 



28- هیهات كه زیر بار ذلّت روم!


«أَلا إِنَّ الدَّعِی  بْنَ الدَّعِی  قَدْ رَكَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ یَأْبَی  اللّهُ لَنا ذلِكَ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنـُوفٌ حَمِیَّةٌ وَ نُفُوسٌ آبِیَـةٌ مِنْ أَنْ نُؤْثِرَ طاعَةَ اللِّئامِ عَلی  مَصارِعِ الْكِرامِ.»:

آگاه باشید كه فرومایه، فرزند فرومایه، مرا در بین دو راهی  شمشیر و ذلّت قرار داده است و هیهات كه ما زیر بار ذلّت برویم، زیرا خدا و پیامبرش و مؤمنان از این كه ما ذلّت را بپذیریم دریغ دارند، دامنهی  پاك مادران و مغزهی  با غیرت و نفوس با شرافت پدران، روا نمی دارند كه اطاعت افراد لئیم و پست را بر قتلگاه كریمان و نیك منشان مقدّم بداریم.
 



29- خشم الهی  بر یهود، مجوس و دشمن اهل بیت(علیه السلام)


«إِشْتَدَّ غَضَبُ اللّهِ عَلَی  الْیَهُودِ إِذْ جَعَلُوا لَهُ وَلَدًا وَ اشْتَدَّ غَضَبُهُ عَلَی  النَّصاری  إِذْ جَعَلُوهُ ثالِثَ ثَلاثَة وَ اشْتَدَّ غَضَبُهُ عَلَی  الَْمجُوسِ إِذْ عَبَدُوا الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ دُونَهُ وَ اشْتَدَّ غَضَبُهُ عَلی  قَوْم إِتَّفَقَتْ كَلِمَتُهُمْ عَلَی  قَتْلِ ابْنِ بِنْتِ نَبِیِّهِمْ.»:

خشم خداوند بر یهود آن گاه شدّت گرفت كه بری  او فرزندی  قرار دادند، و خشمش بر نصاری  وقتی  شدّت یافت كه بری  او قائل به خدایان سه گانه شدند، و غضبش بر مجوس آن گاه سخت شد كه به جی  او آفتاب و ماه را پرستیدند، و خشمش بر قوم دیگری  آن گاه شدّت یافت كه بر كشتن پسرِ دخترِ پیامبرشان هماهنگ گردیدند.
 



30- اگر دین ندارید، لااقل آزاد باشید


«یا شیعَةَ آلِ أَبی  سُفْیانَ إِنْ لَمْ یَكُنْ لَكُمْ دینٌ وَ كُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ فَكُونُوا أَحْرارًا فی  دُنْیاكُم وَ ارْجِعُوا إِلی  أَحْسابِكُمْ إِنْ كُنْتُم عَرَبًا كَما تَزْعَمُونَ.»:

ی  پیروان خاندان ابوسفیان! اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی ترسید لااقلّ در زندگی  دنیاتان آزادمرد باشید، و اگر خود را عرب می پندارید به نیاكان خود بیندیشید.
 



31- پیشی  گیرنده در آشتی


«أَیُّما إِثْنَیْنِ جَری  بَیْنَهُما كَلامٌ فَطَلَبَ أَحُدُهُما رِضَا الاْخَرِ كانَ سابِقُهُ إِلَی  الْجَنَّةِ.»:

هر یك از دو نفری  كه میان آنها نزاعی  واقع شود و یكی  از آن دو رضایت دیگری  را بجوید، سبقت گیرنده، اهل بهشت خواهد بود.
 



32- ثواب سلام


«لِلسَّلامِ سَبْعُونَ حَسَنَةً تِسْعٌ وَ سِتُّونَ لِلْمُبْتَدِءِ وَ واحِدَةٌ لِلرّادِّ »:

سلام كردن هفتاد حسنه دارد، شصت و نُه حسنه از آنِ سلامكننده و یكی  از آنِ جواب دهنده است.
 



33- رضی  خدا، نه هوی  مردم


«مَنْ طَلَبَ رِضَا اللّهِ بِسَخَطِ النّاسِ كَفاهُ اللّهُ أُمُورَ النّاسِ، وَ مَنْ طَلَبَ رِضَا النّاسِ بِسَخَطِاللّهِ وَكَلَهُ اللّهُ إِلَی  النّاسِ.»:

هر كس رضی  خدا را به غضب مردم بجوید، خدا او را از كارهی  مردم كفایت می كند، و هر كس خشنودی  مردم را به غضب خدا بجوید، خدا او را به مردم واگذارد.
 



34- ویژگیهی  حضرت مهدی (علیه السلام)


«تَعْرِفُونَ الْمَهْدِی  بِالسَّكینَةِ وَ الْوَقارِ وَ بِمَعْرِفَةِ الْحَلالِ وَ بِحاجَةِ النّاسِ إِلَیْهِ وَ لا یَحْتاجُ إِلی  أَحَد.»:

درباره حضرت مهدی (علیه السلام) فرموده:شما مردم، آن حضرت را به داشتن آرامش و متانت و به شناخت حلال و حرام و به رو آوردن مردم به او و بی نیازی  او از مردم می شناسید.
 



35- رؤیی  دنیا


«وَ اعْلَمُوا أَنَّ الدُّنْیا حُلْوُها وَ مُرُّها حُلْمٌ وَ الاِْنْتِباهُ فِی  الاْخِرَةِ.»

بدانید كه دنیا شیرینی  و تلخی اش رؤیایی  بیش نیست، و آگاهی  و بیداری  واقعی  در آخرت است.
 



36- پرهیز از كلام پست و سبك


«لا تَقُولُوا بِأَلـْسِنَتِكُمْ ما یَنْقُصُ عَنْ قَدْرِكُمْ.»:

چیزی  به زبانتان نیاورید كه از ارزش شما بكاهد.
 



37- جاودانگی  در مرگ با عزّت


«لَیْسَ الْمَوْتُ فی  سَبیلِ الْعِزِّ إِلاّ حَیاةً خالِدَةً وَ لَیْسَتِ الْحَیاةُ مَعَ الذُّلِّ إِلاَّ الْمَوْتُ الَّذی  لا حَیاةَ مَعَهُ.»:

مرگ در راه عزّت جز زندگی  جاوید، و زندگی  با ذلّت جز مرگ بی حیات نیست.
 


38- حرمت حیله و نیرنگ

«وَ الْخَدْعُ عِنْدَنا أَهْلَ الْبَیْتِ مُحَرَّمٌ.»:

حیله و نیرنگ نزد ما اهل بیت حرام است.
 




39- مرگ، پدیده گریبانگیر

«خُطَّ الْمَوْتُ عَلی  وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقِلادَةِ عَلی  جیدِ الفَتاةِ وَ ما أَوْلَهَنی  إِلی  أَسْلافی  إِشْتِیاقَ یَعْقُوبَ إِلی  یُوسُفَ.»:

قبل از حركت از مكّه به سوی  عراق در میان جمعی  از بنی هاشم فرمود:مرگ گردنگیر فرزندان آدم است; همچون گردنبند بر گردن دختر جوان، و من مشتاق دیدن گذشتگانم هستم، مانند اشتیاقی  كه یعقوب به دیدن یوسف داشت.
 


 

40- اندیشه پایان كار

«فَإِنْ تَكُنِ الدُّنْیا تُعَدُّ نَفیسَةًفَدارُ ثَوابِ اللّهِ أَعْلی  وَ أَنْبَلُوَ إِنْ تَكُنِ الأَمْوالُ لِلتَّرْكِ جَمْعَهافَما بالُ مَتْرُوك بِهِ الْمَرْءُ یَبْخَلُوَ إِنْ تَكُنِ الاَْرْزاقُ قِسْمًا مُقَسَّمًافَقِلَّةُ حِرْصِ الْمَرْءِ فِی  الْكَسْبِ أَجْمَلُوَ إِنْ تَكُنِ الاَْبْدانُ لِلْمَوْتِ أُنـْشِأَتْفَقَتْلُ امْرِء بِالسَّیْفِ فِی  اللّهِ أَفْضَلُعَلَیْكُمْ سَلامُ اللّهِ یا آلَ أَحْمَدَفَإِنّی  أَرانی  عَنكُمْ سَوْفَ أَرْحَلُدر »:

حضرت در مسیر حركت به جانب كوفه فرموده است:زندگی  دنیا گرچه نفیس و پربهاست،ولی  پاداش خدا در جهان دیگر بالاتر و پربهاتر است.
و اگر سرانجامِ جمع آوری  مال و ثروت، ترك نمودن آن است،پس نباید مرد بری  آن بخل ورزد.
و اگر روزی  هی  بندگان، تقسیم و مقدَّر شده است،پس كمی  حرصِ مرد در كسب، زیباتر. و اگر بدن ها بری  مرگ آفریده شده است،پس كشته شدن مرد در راه خدا چه بهتر. درود بر شما ی  خاندان پیامبر،كه من به زودی  از میان شما كوچ خواهم كرد.
دوشنبه 13/9/1391 - 20:44
کامپیوتر و اینترنت

بالاخره انتظار ها تمام شد و ویندوز 8 بعد از کلی بحث و بررسی و اظهار نظر از راه رسید. مایکروسافت این ویندوز را به صورت رسمی  منتشر کرد.

مایکروسافت تغییرات فراوانی را روی جدیدترین ویندوز خود اعمال کرده است. نه تنها رابط (اینترفیس) به طور کلی دگرگون شده ؛ بلکه قابلیت ها و ظرفیت های جدیدی هم به این ویندوز اضافه شده که در این مطلب 10 تا از بهترین هایشان را به شما معرفی می کنیم.

 

حرکات لمسی آسان

ویندوز 8 اولین ویندوز حقیقتا لمسی مایکروسافت است. این سیستم عامل حرکات لمسی ساده ای را مثل کشیدن به سمت چپ برای تغییر اپلیکیشن ها و کشیدن به سمت راست برای باز کردن منو ها، پشتیبانی می کند. زوم سمنتیک (یا معنایی) قوی تر ، برگ برنده دیگری برای این ویندوز است. اگر در صفحه استارت یا اپلیکیشن خاصی باشید می توانید با استفاده از حرکت مخصوص زوم کردن ، تصویر را با زوم بیشتری تماشا کنید. مثلا در اپلیکیشن خبر، برای دیدن تمامی اخبار، به جای اسکرول کردن می توانید از زوم سمنتیک استفاده کنید.
از دیگر حرکات لمسی می توان به کشیدن به سمت بالا برای دیدن دستورات خاص هر اپلیکیشن و تنظیمات و درگ کردن اپلیکیشن ها اشاره کرد.


کاشی های زنده و لاک اسکرین

اپلیکیشن های ویندوز 8 ، بدون نیاز به باز کردن میتوانند اطلاعات لازم را به شما بدهند. این قابلیت به خصوص برای اپلیکیشن های مخصوص خود مایکروسافت مثل میل، تقویم، عکس و خبر بسیار مفید است و بدون باز کردن این برنامه ها می توانید از ایمیل های جدید، کارهای روزانه و وقایع پیش رو، اخبار و کوچک شده تصاویر با خبر شوید . البته اپلیکیشن های طراحی شده توسط سایر کمپانی ها هم می توانند این قابلیت یعنی "کاشی های زنده" را به برنامه خود اضافه کنند . اگر هم دوست ندارید مرتبا از تغییرات با خبر شوید می توانید این قابلیت را خاموش کنید .
علاوه براین مایکروسافت در ویندوز 8، طول عمر بیشتری را برای لاک اسکرین در نظر گرفته است. شما می توانید انتخاب کنید که 7 برنامه بی وقفه در بک گراندتان در حال اجرا باشد و به لاک اسکرین اعلامیه هم بفرستد. و حتی می توانید از بین اپلیکیشن آب و هوا و تقویم یکی را انتخاب کنید تا حتی در لاک اسکرین هم اطلاعاتشان را به نمایش بگذارند.


جست و جوی وسیع در سیستم

در ویندوز 8 فقط با تایپ کردن لغت مورد نظر در صفحه استارت می توانید تمامی فایلها، اپلیکیشن ها و تنظیمات خاص را جست و جو کنید. به علاوه اگر اپلیکیشنی قابلیت جست و جوی داخلی هم داشته باشد می توانید از طریق نوار جست و جو درون آن اپلیکیشن را هم بگردید.
بارگذاری و تنظیم مجدد(رفرش و ری ست)

مایکروسافت در ویندوز 8 راه بسیار ساده ای را برای رفرش و ری ست کردن PC ارائه کرده است. هنگامی که حس می کنید سرعت عملکرد کامپیوترتان پایین آمده می توانید از گزینه رفرش استفاده کنید. با یک کلیک یا ضربه و بدون نیاز به تغییر دادن فایلها، استفاده از اپلیکیشن های Windows Store یا حتی تنظیمات شخصی می توانید کامپیوترتان را رفرش کنید. همه تنظیمات دستگاه به حالت پیش فرض برگردانده می شود و اگر اپلیکیشنی داشته باشید که با اکانت ویندوزتان همگام نباشد ، آن را از دست خواهیدداد. اما برگرداندنش بسیار آسان است.

از طرف دیگر ری ست، به درد مواقعی می خورد که به کلی کامپیوتر را کنار می گذارید تا فرد دیگری از آن استفاده کند. اگر می خواهید همه کارهایی که کرده اید از بین برود کافی است دستگاه را ری ست کنید. پس نیازی به پاک کردن فایلهای شخصی و بازگرداندن تنظیمات برنامه نخواهید داشت.
هر دوی این قابلیت ها در نوار Charms وجود دارد.روی تنظیمات کلیک کنید ، "Change PC Settings" را انتخاب کرده و به قسمت "General" بروید .


همگام سازی تنظیمات

صرف نظر از اینکه چه کامپیوتر، تبلت یا نوت بوکی دارید، می توانید تنظیمات شخصی خود را همگام سازی کنید. به لطف اکانت مایکروسافت و پلت فرم ابر پسندش ، تنظیمات شخصی شما می تواند همه جا همراهتان باشد. گزینه "Sync your settings" در بخش تنظیمات دستگاهتان به شما اجازه می دهد تنظیمات شخصی از جمله : بک گراند، رنگها، لاک اسکرین، تصویر اکانت تان ، پسورد ها ، تنظیمات مروگر و اپلیکیشن و زبان و .... را همگام سازی کنید. این قابلیت، استفاده از دستگاه جدید را بسیار راحت تر کرده و تجربه شخصی تری را به کاربر هدیه می دهد.


استفاده از نحوه نمایش اسنپ برای چند تکلیفی

یکی دیگر از قابلیت های مفید ویندوز 8 در نحوه به نمایش گذاشتن تکالیف است. برای ساده تر شدن هر چه بیشتر مولتی تسکینگ ،اپلیکیشن های Windows Store که به طور پیش فرض در حالت فول اسکرین قرار دارند ، به طور ردیفی و چفت هم قرار می گیرند. وقتی شما دو اپلیکیشن را به صورت ردیف شده (اسنپ) کنار هم می چینید، یکی از آنها بخشی از سمت راست یا چپ صفحه نمایش (در حدود یک چهارم)را گرفته و اپلیکیشن دوم برای دید بیشتر فضای بیشتری را اشغال می کند. این ویژگی بیشتر به درد مواقعی می خورد که هنگام چت کردن با یک دوست در حال وبگردی هم باشید. یا در سفر هستید و در حالیکه همسفرتان مشغول تماشای فیلم است ، می خواهید نقشه راه را هم چک کنید.


پین کردن همه چیز

خوبی صفحه استارت فقط به کاشی های زنده و قابلیت شخصی سازی اش نیست ، بلکه این صفحه مثل یک بولتن مجازی می ماند که می توانید وب سایت های دلخواه و قسمت هایی از اپلیکیشن هایی که دوست دارید را پین کنید . به طور مثال اگر به اپلیکیشن های مسافرتی علاقه دارید ولی فقط می خواهید یک مقصد خاص را به طور مداوم چک کنید ، می توانید آن را پین کنید. هر زمان هم دوست داشته باشید می تواند آن را از حالت پین خارج کنید.


مدیریت تکالیف

همه ویژگی های خوب به صفحه استارت ویندوز 8 محدود نمی شود. مدیریت تکالیف محیط دسکتاپ این ویندوز بسیار ارتقا یافته است. به این ابزار چندین قابلیت جدید اضافه شده و خیلی ملموس تر گشته است. با اجرا کردن این برنامه لیست بلند بالایی از برنامه های در حال اجرا را مشاهده خواهید کرد که در سه قسمت مجزا بخش بندی شده اند: اپلیکیشن ها، فرایند های پس زمینه ، فرایند های ویندوز. به علاوه می توانید ببینید که هر عملکرد یا اپلیکیشن چقدر از منابع دستگاه تان را به خود اختصاص داده است.
تنها با یک نگاه به زبانه Performance، به صورت نموداری کاملا از وضعیت CPU، حافظه و پهنای باند خود مطلع می شوید.تاریخچه اپلیکیشن دقیقا به شما می گوید که هر اپلیکیشن چه مقدار از فضای CPU و پهنای باند را اشغال می کند و زبانه Startup هم نشان می دهد که به محض بالا آمدن کامپیوتر، کدام اپلیکیشن ها به صورت خودکار اجرا می شوند. زبانه Users هم که میزان استفاده هر یک از کاربران از دستگاه را نشان می دهد و در نهایت زبانه Services هم به شما اجازه می دهد تا سرویس ها یتان را ری ست کنید.


اینترفیس

شاید یکی از بهترین ویژگی های ویندوز 8، رابط کاربری خاص آن باشد. عملا سایر ویژگی هایی که شرح داریم بدون وجود چنین اینترفیسی بی فایده هستند. صفحه استارت این رابط کاربری تجربه کاملا متفاوتی از ویندوز ها را به نمایش می گذارد. با اینکه ممکن است خیلی ها شکایت داشته باشند که استفاده از این رابط کاربری با دسکتاپ های سنتی و موس و کی برد خیلی مشکل است اما نمی توان انکار کرد که طراحی این رابط کاربری پیشرفته، موفقیت بزرگی برای مایکروسافت محسوب می شود.


دستورات صفحه کلید

بله! ویندوز 8 مسلما روی صفحات لمسی خیلی بهتر کار می کند ولی مایکروسافت برای آن دسته کاربرانی که از موس و کی برد های سنتی هم استفاده می کنند ، یک سری میان بر های صفحه کلیدی معرفی کرده است.

این دستور ها عبارتند از:

Windows logo key + start typing: Search your PC
Ctrl+plus (+) or Ctrl+minus (-): Zoom in or out of many items
Ctrl+scroll wheel: Zoom in or out of many items,
Windows logo key + C: Open the charms
Windows logo key + F: Open the Search charm
Windows logo key +H: Open the Share charm
Windows logo key +I: Open the Settings charm
Windows logo key + K: Open the Devices charm
Windows logo key + O: Lock the screen orientation (portrait or landscape)
Windows logo key + Z: Open commands for the app
Windows logo key + PgUp: Move the Start screen and apps to the monitor on the right
Windows logo key + PgDn: Move the Start screen and apps to the monitor on the left
Windows logo key + Shift+period (.): Snap an app to the left
Windows logo key + period (.): Snap an app to the right

دوشنبه 15/8/1391 - 21:0
موفقیت و مدیریت

هرکسی استعدادی دارد. شاید استعداد شما پاشیدن شیر از دماغتان باشد...اما هرچه که باشد این هم استعدادی است. و تقریباً از همه استعددها می شود پول درآورد. کلید کار این است که آن استعداد پنهانتان را پیدا کنید و بعد آنرا به شکل یک بیزنس دربیاورید. متاسفانه خیلی ها در آن قسمت پیدا کردن استعداد درجا می زنند. به همین خاطر در قسمت دوم این مقاله 55 راه برای پیدا کردن استعدادهای پنهانتان معرفی می کنیم تا کار برایتان ساده تر شود.

 

20. جرقه درونیتان را آتش بزنید
استعدادهای واقعی ما با احساس خود ما شعله می گیرند. به ضربان قلبمان گوش دهید. وقتی سرعت آن بالا می رود، هدفمان با احساس سوختگیری می کند و باعث می شود بتوانیم وارد عمل شویم. عمل کلید کار برای یافتن استعدادهای درونیمان است. اگر آن جرقه آنجا نباشد شما استقامت کافی برای عبور از موانع و مشکلات راه را نخواهید داشت.

21. به صدای درونتان گوش کنید
ببینید صدای درونتان چه می گوید. گاهی وقت ها قبل از اینکه آن صدا را بشنویم راه میافتیم و سقوط می کنیم.

22. شکلک خندان
چه کاری باعث می شود که روی لبهایتان لبخند بنشیند؟ همان کار را بکنید.

23. عصبانی نشوید، پول دربیاورید
وقتی می بینید یک جای کار اشتباه است چرا سعی نمی کنید درستش کنید؟ اگر فکر می کنید چیزی مشکل دارد، مطمئن باشید ایجاد تغییر در آن پولدارتان می کند. این احتمال وجود دارد که وقتی چیزی شما را اذیت می کند، برای دیگران هم همینطور باشد. چه بهتر که بتوانید کاری بکنید که به نفع همه باشد.

24. ناامیدی هایتان را برطرف کنید
از خودتان بپرسید، چه چیزی ناامیدتان می کند؟ آیا می توانید آن را درست کنید؟ شاید درست کردن آن منبع ناامیدی همان استعداد پنهان شما باشد یا همان توانایی که شما را از بقیه آدم ها متمایز می کند.

25. دنبال بزرگترین باشید
همه ایده هایتان را در نظر بگیرید و آنها را یادداشت کنید. دور همه آن کارهایی که دوست دارید یک دایره بکشید و چند روز در مورد آنها فکر کنید. حالا باید آنی را پیدا کنید که از بقیه بزرگتر است و بقیه موارد را هم درخود می گنجاند. حالا همان را انجام دهید.

26. به خودتان روی بیاورید
بهترین راه برای کشف استعداد پنهانتان این است که ... گاهی اوقات استعدادهای ما به این دلیل پنهان می شوند که ما خودمان را مشغول کارهای دیگری می کنیم تا پول دربیاوریم. به جای این باید به کارهایی فکر کنیم که واقعاً دوست داریم. مثلاً من همیشه نویسنده خیلی خوبی بودم ولی هیچوقت فکر نمی کردم که این می تواند شغلم باشد. در دانشگاه محیط زیست خواندم و بعد از فارغ التحصیلی در صنعت محیط زیست وارد کار شدم. آنجا بود که موقع نوشتن گزارش ها فهمیدم استعداد واقعی من نویسندگی است و از آنجا بود که وارد اینکار شدم.

27. از قلمروتان بیرون بیایید
در کلاسی شرکت کنید یا سرگرمی برای خودتان انتخاب کنید که کاملاً خارج از قلمرو آرامشتان است. اگر مطمئن نیستید چه کاری را انتخاب کنید می توانید از دوستانتان، خانواده یا همکارانتان بپرسید.

28. روی سنگ قبرها را بخوانید
به قبرستان بروید و کمی قدم بزنید. روی خیلی از سنگ قبرها هنرها و استعدادهای متوفیان را می توانید بخوانید. خیلی وقت ها به این فکر می کنم که روی سنگ قبر من چه می نویسند، اینکه در چه کاری مهارت دارم و چه چیزهایی را هنوز کشف نکرده ام؟ من استعدادم در شعر را از همین راه خواندن یک سنگ قبر در قبرستان کشف کردم.

29. آیا ماهی می تواند آب را توصیف کند؟
دانستن بهترین استعدادتان مثل شناخت ماهی از آب است. بهترین استعدادهای شما بااینکه خیلی طبیعی هستند اما شناختنشان سخت است. می توانید از گروهی از دوستان و نزدیکانتان، چه متعلق به گذشته و چه حال، استفاده کنید و از آنها بپرسید که به نظرشان در کاری خوب هستید یا نه.

30. گروه های مشاوره استعدادیابی
در گروه های مشاوره به اعضاء آموزش داده می شود که چطور استعدادهای پنهان اعضای دیگر را حدس بزنند. با شرکت در این گروه ها می توانید به بحث و بررسی استعدادهای خودتان و دیگران بپردازید.

31. پرافتخارترین لحظه های زندگیتان را به یاد بیاورید
موفقیت ها و دستاوردهای زندگی گذشته تان را به یاد آورده و جایی یادداشت کنید، حتی موفقیت هایی که در کودکی به آن دست پیدا کردید. مطمئناً یک نقطه مشترک در همه آنها احساس خواهید کرد و به همین ترتیب استعداد پنهانتان را کشف می کنید.

32. به فرزندانتان گوش کنید
وقتی به یک خانه جدید اسباب کشی کردیم، دختر 9 ساله ام گفت که دوست دارد روی سقف اتاقش یک آسمان نقاشی شود و روی دیوارها هم گل کشیده شود. اصرار داشت که من اینکار را انجام دهم و می گفت که میداند از عهده اش برمی آیم. اول گیج بودم ولی با پرسیدن از چند نفر درمورد نحوه قاطی کردن رنگ ها و کشیدن یک طرح جالب کارم را شروع کردم. از همانجا بود که کارم را شروع کردم.

33. دوست دارید زندگیتان چه شکلی باشد؟
خیلی وقت ها برای اینکه بفهمیم علاقه مان چیست از ما می پرسند که دوست داریم چه کار کنیم. اما برای خیلی از ما این لیست چندان طول و دراز نیست. من معمولاً بهترین اطلاعات را از ارباب رجوع هایم وقتی به دست می آورم که از آنها می خواهم یک روز/یک ماه یا یک سال از زندگی ایده آل شان را برای من توصیف کنند. اینکار باعث می شود دقیقاً بفهمید که دوست دارید زندگیتان را چطور بگذرانید و خیلی از علایقتان را کشف خواهید کرد.

34. چه چیزی ضربان قلبتان را بالا می برد و چشهایتان را برق می اندازد؟
چه کارهایی هست که گذر زمان را برایتان ساده تر می کند و می توانید ساعت ها درمورد آن حرف بزنید؟ شاید به نظرتان اینها استعداد نباشد اما اگر اینقدر از انجام آنها لذت می برید، این احتمال وجود دارد که بتواند شما را به استعدادهایتان برساند.

35. توانایی های منحصربه فرد—فقط سوال کنید
یک تمرینی بود که من برای پیدا کردن توانایی منحصر بفردم از آن استفاده کردم. در این تمرین سوالی را برای همه دوستان، اعضای خانواده و همکارانم می فرستادم و از آنها می خواستم بگویند که چه چیزی من را فردی خاص می کند. اکثر آنها جواب دادند و من همه پاسخها را نگه داشتم. بین همه آنها پاسخ های مشترکی پیدا کردم که باعث شد بتوانم استعداد پنهانم را کشف کنم.

36. ذهن ناخودآگاهتان را آشکار کنید
یاد بگیرید که چطور وقتی حتی یک درخت ساده نقاشی می کنید، آنرا بخوانید و تفسیر کنید. این تکنیک ساده به شما این امکان را می دهد تا خود درونیتان را کشف کنید. هرچه بیشتر درمورد ذهن ناخودآگاهتان بدانید بیشتر پی به استعدادهای ذاتی خود می برید.

37. ساز زدن همراه با عشق
اگر فرصت این را نداشتم که موقع جوانی ساز زدن یاد بگیرم، فکر نمی کنم به موقعیتی که الان دارم دست پیدا می کردم.

38. تعریف و تمجیدها را جدی بگیرید
به تعریف و تمجیدهایی که دیگران از شما می کنند خوب فکر کنید. بااینکار متوجه می شوید که در انجام چه کارهایی مهارت و استعداد دارید.

39. به لذت های دوران کودکی فکر کنید
به دوران کودکی خود فکر کنید و ببینید چه کارها و فعالیت هایی بیشترین لذت و رضایت را به شما می داده است. شاید به یاد بیاورید که دوست داشتید با دست هایتان کار کنید یا وقت خود را به آشپزی بگذرانید یا تمام روز را نقاشی کنید. شاید هم دوست داشتید که بیرون از خانه بروید و دست به اکتشاف بزنید یا اینکه برای دوستان و خانواده هنرنمایی می کردید و سرگرمشان می کردید. شاید عاشق کتاب خواندن بوده اید یا اینکه دوست داشتید چیزهای خراب و شکسته را درست کنید. وقتی بفهمید که چه فعالیت هایی در دوران بچگی باعث شادی و رضایت شما می شده راحت تر می توانید استعداد و توانایی پنهان خودتان را کشف کنید.

40. نیایش معنوی و درونی برای یافتن هدف
به درون خودتان برگردید و راهنمایی معنوی طلب کنید. احساسات و ایده هایی که منجر به عشق و هدف می شوند را شناسایی کنید. خودتان را از این زمین بکنید و کمی آسمانی شوید.

41. به علایقتان فکر کنید
به فعالیت هایی فکر کنید که بیشتر به آنها علاقه دارید و تحقیق کنید که بازار کاری برای آن وجود دارد یا نه.

42. گنج های پنهان را در خاطرات جستجو کنید
به آن چیزهای ساده ای فکر کنید که در کودکی شادتان می کرده است. استعدادهای پنهان ما معمولاً در گذشته مخفی شده اند و در زندگی بزرگسالی دیده نمی شوند. به شادترین زمان های زندگیتان فکر کنید و آن نمونه ها را وارد زندگی حالتان کنید. شاید به این وسیله بتوانید استعدادهای پنهانتان را کشف کنید.

43. استعدادها در علایق نهفته اند
این احتمال وجود دارد که کسان دیگری به چیزهایی که شما به آن علاقه دارید، حتی اگر فکر کنید که به هیچ طریقی نمی توانید از آنها پول دربیاورید، علاقه داشته باشند. پس کسان دیگری را باهمان علایق پیدا کنید و ببینید دیگران چطور علایقشان را به استعداد تبدیل می کنند.

44. با پرسیدن یک سوال در 10 دقیقه استعدادتان را کشف کنید

اگر واقعاً می خواهید استعدادتان را کشف کنید و درعین حال یک نفر را در زندگیتان بهتر بشناسید اینکار را انجام دهید: کنار هم بنشینید و از طرفتان بخواهید از شما بپرسد که "تو کی هستی؟". آنوقت شروع کنید به مدت 10 دقیقه با پاسخ های یک کلمه ای جواب او را بدهید، مثلا: "یک شنونده، یک کمدین، انرژی و ...". بعد نوبت به فرد مقابل می رسد. وقتی هر دو شما اینکار را انجام دادید، به همدیگر بگویید که چه شنیده اید.

45. یاد بگیرید که استعدادهایتان را کشف کنید
یک دفترچه بردارید و محیط آرامی پیدا کنید. از قدیمی ترین خاطراتتان در دوران کودکی شروع کنید که سرشار از لذت و خوشبختی بودید. زمانی که همه تعریف و تمجیدها متوجه شما بود. همه کارهایی که می کردید، جاهایی که می رفتید، کسانی که با آنها وقت می گذراندید را یادداشت کنید. آن خیال و رویایی که درمورد آینده خود داشتید را هم یادداشت کنید.

46. چطور استعدادهای پنهانتان را پیدا کنید

برای پیدا کردن استعداد پنهانتان این تمرین را انجام دهید: یک تکه کاغذ بردارید و دو ستون روی آن بکشید. روی ستون راستی همه کارها و سرگرمی هایی که قبلا داشتید و الان دارید را یادداشت کنید. زیر ستون چپی همه مهارت هایی که برای انجام آن فعالیت ها استفاده می کردید یا می کنید را بنویسید. لیست را بررسی کنید و تکراری ها را خط بزنید. آنهایی که باقی می مانند استعدادهای پنهان شما هستند. آنها به این دلیل پنهانند که نمی دانید وقتی کاری را انجام می دهید از آنها استفاده می کنید.

47. پنهان شوید و جستجو کنید
به این فکر کنید که در دوران کودکی از چه کارهایی لذت می بردید. کودکی آزادی بیشتری دارد و ما دنبال علایقی می رویم که به طور طبیعی در ما وجود دارند. ببینید آیا می توانید آن علایق و استعدادها را به چیزی که در زمان بزرگسالی قابل استفاده باشد تبدیل کنید.

48. به تعریف و تمجیدها گوش کنید. خوب گوش کنید.
بقیه خیلی خوب می فهمند که شما در چه کاری مهارت دارید، خیلی کارهایی که خودمان جدی نمی گیریم و توجهی به آنها نمی کنیم. سعی کنید توجه بیشتری به این قبیل تمجیدها بکنید تا به استعدادهای ذاتی خود پی ببرید.

49. از دیگران بپرسید

برای پیدا کردن استعداد ذاتی خود باید از دیگران بپرسید که در چه کاری مهارت دارید. این استعداد به این دلیل پنهان است که خودتان هنوز آنرا کشف نکرده اید. یک راه بسیار عالی برای یافتن این استعدادها این است که از خانواده، دوستان، همکارانتان و حتی خودتان بپرسید.

50. ساختن عطر از رایحه لیمو
من و برادرم همیشه حس بویایی بسیار قوی داشتیم اما بعد از اینکه هاوایی را ترک کردیم، دلتنگیمان برای وطن تنها چیزی بود که به ما کمک کرد اولین عطرهای مخلوط برای کودکان را بسازیم.

51. مهارت یاب برای کشف استعداد

من از تست مهارت یابی گالوپ (Gallup’s Strength Finder 2.0) استفاده کردم و وقتی نتیجه تستم را دیدم متوجه شدم که چطور تک تک استعدادهایم برای تکمیل سایر استعدادهایم عمل می کنند. همچنین متوجه شدم تقریباً همه استعدادهایم نقاط مشترکی داشتند و همین من را ترغیب کرد به سمت کار مشاوره خلاق روی بیاورم.

52. ردپاهای دوران کودکی را دنبال کنید
وقتی درمورد علایق دوران کودکیم فکر می کنم ردپای همه استعدادها و توانایی های امروزم را می بینم. و مطمئنم که احتمالاً ردپاهای دیگری هم در دوران کودکیم هست که من هنوز متوجهشان نشده ام. مطمئناً برای شما هم همینطور است. با کمی بررسی ریشه هایی را در دوران کودکیتان پیدا می کنید که می توانند رشد کرده و شکوفا شوند.

53. به چیزهایی فکر کنید که خوشحالتان می کنند
لیستی از همه کارهایی که در تمام شغل هایی که در تمام طول زندگی داشته اید تهیه کنید. آن شغل هایی که در شادترین دوران زندگیتان داشته اید احتمالاً همان استعدادهای پنهانتان هستند.

54. استعدادتان در روزنامه است
کدام قسمت از روزنامه یا مجله را بیشتر دوست دارید؟ بخش فیلم، مسافرت، ورزش، سلامتی، مذهب، یا سیاست؟ ممکن است استعدادتان در این قسمت پنهان شده باشد.

دوشنبه 15/8/1391 - 20:43
موفقیت و مدیریت

این روزها پیداکردن کار خودش مهارتی شده که از دست همه برنمی آید و همین که یک کار را پیدا کنی کافی به نظر می رسد. اما حقیقت آنست که هر کسی را بهر کاری ساخته اند و اگر شغل مناسب خودت را پیدا نکنی مسلما در طولانی مدت متضرر خواهی شد.

به گزارش بانکی دات آی آر، استعداد یابی شغلی پدیده ایست که از یافتن شغل اهمیت بیشتری دارد اما این روزها به دلیل شرایط کار و نیروی انسانی کمتر مورد توجه قرار می گیرد .

استعداد یابی شغلی

طیف وسیعی از متقاضیان کار متاسفانه از قابلیتها واستعدادهای خود اطلاع کافی نداشته وبه همین خاطر اعتماد به نفس کمی جهت اخذ شغل مورد نظر دارند و از طرف دیگر هیچگاه این قابلیتها در زمان مصاحبه های شغلی ویا تنظیم رزومه و... ابراز نمیشود. از سوی دیگر عمده دلایل تغییر شغل و یا ریزش نیروهای انسانی درسازمانها عدم شناخت قابلیتها واستعدادهای موجود منابع انسانی میباشد.

هرکسی استعدادی دارد. شاید استعداد شما پاشیدن شیر از دماغتان باشد...اما هرچه که باشد این هم استعدادی است. و تقریباً از همه استعددها می شود پول درآورد. کلید کار این است که آن استعداد پنهانتان را پیدا کنید و بعد آنرا به شکل یک بیزنس دربیاورید. متاسفانه خیلی ها در آن قسمت پیدا کردن استعداد درجا می زنند. به همین خاطر در این مقاله 55 راه برای پیدا کردن استعدادهای پنهانتان معرفی می کنیم تا کار برایتان ساده تر شود.

 

 

1. متاسفم، هیچ بهانه ای پذیرفته نیست.
اول ببینید که با پیدا نکردن استعدادهایتان چه منافعی نصیبتان می شود. مثلاً فرض کنید که شدیداً از امتحان کردن چیزهای جدید واهمه دارید چون ممکن است عمل نکند، پس اجازه ندادن به شکوفایی استعدادتان بهانه ای برای عدم موفقیتتان است. شاید هم راحت ترید که مشکلاتتان (خستگی، بی پولی) را گردن کسان دیگر یا چیزهای دیگر بیندازید؟
وقتی بفهمید که با نشناختن استعدادهایتان چه چیزی عایدتان می شود آنوقت خیلی راحت تر می توانید آن عقاید و باورهای قدیمی درمورد خودتان را دور بریزید و به سمت ایده های جدید گرایش پیدا کنید.

2. از سر ناچاری کوزه نقاشی کنید.
من استعداد پنهانم را با نقاشی کردن کوزه در 1998 پیدا کردم که می خواستم برای 80 طعم مختلف چای روی کانتر آشپزخانه ام ظرف های مخصوص داشته باشم. تا حالا 5000 کوزه شیشه ای نقاشی کرده ام که هیچکدام شبیه هم نیستند و بیشتر آنها را هم یا فروخته ام یا هدیه داده ام.

3. آینه، آینه روی دیوار

به چیزهایی فکر کنید که به طور طبیعی انجام می دهید و بقیه می گویند، "کاش می توانستم من هم اینکار را به خوبی تو بکنم". اینکار را همان استعداد ذاتی خود بدانید و در آینه نگاهی به خودتان بیندازید و خودتان را به خودتان معرفی کنید و مثلاً بگویید: "سلام، من آدریان گارلند هستم و میتوانم زندگی شما را ساده تر کنم". و مطمئنم که دقیقاً همان احساس را پیدا خواهید کرد.

4. بقیه قبل از شما آنرا می بینند
یک راه برای کشف استعداد پنهانتان این است که با رویی باز با ایده های جدید برخورد کنید - حتی اگر احمقانه به نظر برسند. سالیان سال کارمندان و ارباب رجوع هایی که در محل کار به من مراجعه می کردند می گفتند که من معلم خیلی خوبی می شوم. من هیچوقت این ایده را جدی نگرفتم چون فکر می کردم اصلاً با درس دادن راحت نیستم. در سال 1994 موضوعی پیدا کردم که شدیداً به آن علاقه داشتم - شکلات - و الان از درس دادن لذت می برم چون برایم مثل تفریح است و شباهتی به کار ندارد.

5. نقاط قوتتان را پیدا کنید

چه چیزهایی در شما وجود دارد که قابل تحسین است و دیگران نقطه قوت شما می دانند.

6. توانایی هایتان را قدرت بدهید.
آنچه در آن مهارت دارید رابشناسید و برای بهبود آن تلاش کنید


7. دنبال غریزه تان بروید
هر چیزی که بیشترین رضایت فردی را به شما می دهد به احتمال خیلی زیاد همان استعداد ذاتی شماست.ازنوشتن لذت می برید،از حرف زدن بامردم شاد می شوید چه کاری واقعا شما را خوشحال می کند؟

8. هرکاری که دوست دارید بکنید.
بهترین راه برای کشف استعداد پنهان این است که فکر کنید به چه کارهایی علاقه دارید. چه کاری را همیشه دوست داشتید انجام دهید اما تا حالا اقدام نکرده اید؟ کدام کار که دیگران انجام می دهند را می بینید و دوست دارید که شما هم می توانستید آنکار را بکنید. مهمترین نکته در کشف استعداد این است که به کارهایی فکر کنید که دوست دارید.


9. خوب گوش کنید
اگر خوب گوش کنید مردم خیلی چیزها درمورد خودشان می گویند. همیشه برای استخدام کردن کسی، دوستیابی یا هر بیزنسی کمی درمورد پیشینه افراد تحقیق کنید.

10. توصیه الینور روزولت را دنبال کنید
"کاری را بکنید که بیشتری واهمه را از آن دارید:. این جمله را دنبال کنید و مطمئن باشید که به پیدا کردن استعداد پنهانتان کمک می کند.

11. همه چیز را امتحان کنید
وقتی دست به هر کاری بزنید مطمئن باشید که استعداد پنهانتان خواه ناخواه پدیدار می شود. فقط باید زود بفهمید که در کدام کارها استعداد ندارید و سریعاً آن را کنار گذاشته و وقتتان را هدر ندهید.

12. قلمرو آسایش مانع رشدتان می شود
بهترین راه برای پیدا کردن استعدادهای پنهان این است که کارهایی کاملاً جدید و ترسناک انجام دهید. چتربازی را امتحان کنید، در رستوران زیر آواز بزنید، برای دیدن مکانی بروید که هیچ چیز درمورد آن نمی دانید، برای یک مرکز بحران داوطلب شوید، در رشته ای تحصیل کنید که هیچ چیز از آن نمی دانید. دیوارهای قلمرو آسایشتان را بشکنید و مطمئن باشید که بااینکار چیزهایی در خودتان پیدا میکنید که هیچوقت فکرش را هم نمی کردید.

13. خلاق باشید
هر روز 3-2 دقیقه ازوقت آرامشتان را برای فکر کردن روی یک پروژه یا ایده ای که روی آن کار می کنید اختصاص دهید. برای اینکار به خودتان وقت و فضا بدهید. اگر حواستان پرت می شود نت برداری کنید. هدف این است که اجازه بدهید فکرتان سرگردان شود. همه ما می دانیم که بهترین ایده ها زمانی به فکرمان خطور می کنند که به هیچ چیز خاصی فکر نمی کنیم. پس بنشینید، آرام باشید و فقط فکرتان را سرگردان کنید و مطمئن باشید که ایده های بسیار خلاقانه و جدیدی به ذهنتان می رسد و باعث می شود به دنیا از یک دریچه تازه نگاه کنید.

14. گوش کنید
به حرفهای کسانی که می شناسید گوش کنید. شاید ندانید که چه کارهایی را می توانید خوب انجام دهید اما آنهایی که می شناسید حتماً می دانند. دفعه بعد که کسی چیزی درموردتان به شما می گوید، از آن سرسری نگذرید، آن کار را دنبال کنید.

15. وقتی بچه بودید می دانستید
به یاد بیاورید که وقتی در زمان کودکی (قبل از هفت سالگی) با خودتان بازی می کردید چه تخیلاتی داشتید. این شما را به هدف روحتان می رساند. آیا آنموقع وانمود می کردید که معلم هستید، یا همیشه چیزهایی می ساختید، یا برای عروسک هایتان لباس می دوختید، یا به مداوای حیواناتتان می پرداختید؟ باید به یاد بیاورید که موقع تنهایی در آن سنین که تحت تاثیر هیچ کسی نبودید و خود درونیتان بسیار پررنگ تر از ذهن آگاهتان بوده، درمورد چه چیزهایی خیالپردازی می کردید.

16. آیا واقعاً پنهان است؟

من فکر می کنم گاهی اوقات استعدادهای پنهان ما چندان هم پنهان نیستند. بیشتر به نظر می رسد که سرکوب شده اند یا نادیده گرفته شده اند. بیشتر به آنچه که دیگران در شما می بینند و خودتان چندان اعتقادی به آن ندارید توجه کنید.

17. چه کاری برایتان ساده تر است
همه ما فکر می کنیم کارهایی را که خوب انجام می دهیم کارهای ساده ای هستند به همین خاطر ارزش و اعتبار چندانی برای آنها قائل نیستیم. و برعکس به چیزهایی ارزش می گذاریم که انجام دادن آن برایمان دشوار است و برای بقیه افراد ساده است. وقتی انجام کاری برایتان ساده است این احتمال وجود دارد که خوب هم انجامشان می دهید و مطمئن باشید که آنهایی که برایشان انجام آن سخت است برای انجام آن به شما پول می دهند.

18. موهبت الهیتان را کشف کنید
برای پیدا کردن آن موهبت خاص الهی در خودتان به چیزهایی فکر کنید که برایتان ساده است. یعنی کارهایی که برای شما خیلی ساده اند اما برای دیگران اینطور نیست. چه کارهایی هست که دیگران برای انجام آن سراغ شما می آیند چون برای شما مثل آب خوردن است و برایتان مهم نیست که حتی درقبال آن به شما پولی بپردازند.

19. یک چیز بدون هیچ تلاشی؟
1) چه کاری بوده که همیشه رویای انجام آن را در سر داشته اید؟ وقتی بچه بودید در انجام چه کاری خیالپردازی می کردید؟ چه موفقیتی در زندگی افراد دیگر باعث می شود احساس حسادت کنید؟
2) چه کاری است که بدون تلاش و زحمت و به آسانی انجام می دهید؟
3) انجام چه کاری را بیشتر از هر چیز دیگر دوست دارید؟ آن کاری که وقتی انجامش می دهید انگار زمان ایستاده است و دقایق بدون اینکه احساسشان کنید می گذرند.
4) هر چیزی حول و حوش آن استعداد پنهان اتوماتیک وار توجه شما را جلب می کند.
5) هر زمان که این کار را انجام می دهید، حتی اگر ناآگاهانه انجامش می دهید، احساس شادی، راحتی،آرامش، و امنیت میکنید.

دوشنبه 15/8/1391 - 20:38
آلبوم تصاویر

طوفان سندی که در حال درنوردیدن نقاط مختلف آمریکاست، این روزها خبر اول رسانه های خارجی است و پوشش لحظه به لحظه این طوفان سهمگین همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، کارشناسان گفته اند قدرت طوفان سندی که 85 مایل بر ساعت (بیش از 135 کیلومتر بر ساعت) عنوان شده، بیشتر از توفان آیزن است که سال گذشته منجر به مرگ 47 آمریکایی شد.

طوفان یک شنبه شب به سواحل نیویورک هم رسید و باعث تعطیلی ادارات، مدارس، فروشگاه ها و حتی سازمان ملل هم شده است.

سیستم حمل نقل در نیویورک تقریبا خالی از سکنه هم کاملا تعطیل شده و بیشترین خسارت ممکن را دیده است. ایستگاه های مترو و قطارها تا زمانی که خشک نشوند، قادر به کار کردن نخواهند بود.

همچین طوفال صدها پرواز فرودگاه نیویورک را هم لغو کرده است.

مردم خانه هایشان را ترک کرده اند و در منزل دوستان و بستگان روزگار میگذرانند تا روزی که اوضاع دوباره عادی شود و به خانه خود بازگردند.

نیویورک شلوغ و تپنده این روزها بیشتر به شهر ارواح می مانند و آنچه در آن مشاهده می شود، باد و طوفان و آب است، نه انسان و جنب و جوش و کار.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوشنبه 15/8/1391 - 20:33
دانستنی های علمی

ایران و ایرانی مدیون زنان و مردانی است که با شجاعت پا در مسیر توسعه و پیشرفت گذاشتند و با وجود موانع فراوان به عشق پیشرفت و سربلندی کشورشان پا در مسیر مشکلات گذاشتند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در هر عصری حتی در تاریک ترین روزهای تاریخ ایران بوده اند کسانی که تمام تلاششان را برای برداشت گامی هرچند کوچک به جلو و حرکت درمسیر درست گام برداشته اند.

در این گزارش شما را با "محمد حسین امین الضرب" کلید دار اتاق تجارت ، "پدر صنعت برق"، موسسه کارخانه ذوب آهن کشور و اولین وارد کنند ماشین های ابریشم کشی آشنا می کنیم.

محمد حسین امین الضرب کیست؟

 


"حاج محمدحسین مهدوی امین الضرب" فرزند حاج "محمد حسن امین الضرب"، نماد تجارت مدرن ایرانی ،در شب ششم محرم الحرام 1289 هجری در تهران متولد شد.

در کودکی و جوانی علوم مختلف را فراگرفت و به دو زبان عربی و فارسی تسلط داشت. در شانزده سالگی کار خود را در تجارتخانه پدر آغاز کرد و چند سفر کوتاه به اروپا رفت.او در معاملات تجاری به سرعت پیشرفت می‌کرد وبه شدت مورد توجه دربار شاه بود تا جایی که حتی پیشنهاد تاسیس بانک ملی را به مظفرالدین شاه داد.

هوش و مهارت هایش از همان کودکی آشکار بود او همچنین طرفدار حکومت قانون و مشروطه و از حامیان مالی مشروطه خواهان بود. در مجلس اول به نمایندگی مجلس شورای ملی از سوی تجار انتخاب و عهده دار نیابت مجلس شد.

پس از کودتای سوم اسفند 1299 به دستور سیدضیاء دستگیر شد و به زندان افتاد. پس از سقوط سید ضیاء از زندان آزاد و در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورا و مجلس موسسان به نمایندگی برگزیده شد.

پدر صنعت برق

 


امین الضرب صاحب نخستین کارخانه برق تهران بود و برای نخستین بار کارخانه ذوب آهن را به ایران آورد.محمدحسین امین‌الضرب تاجر ایرانی در دورهٔ قاجار بود. او در دورهٔ زمامداری مظفرالدین‌شاه اولین دستگاه تولید برق را از روسیه خرید و به این شکل، برق وارد ایران شد و جای گاز را گرفت. به همین دلیل به محمدحسین امین‌الضرب «پدر برق ایران» لقب داده‌اند. در آن زمان مردم برای روشنایی از روغن یا نفت استفاده می‌کردند.

او همچنین با وارد کردن ماشین‌های ابریشم‌کشی از فرانسه به ایران برای کارخانه ابریشم، پا به رقابت صنعتی گذاشت اما در صنعت ابریشم، زیاد موفق نبود، چون در همان آغاز کار، نوعی انگل به مزارع شمال حمله کرد و محصولات آنجا را از بین برد و این امر، خسارات زیادی به صنعت ابریشم ایران وارد کرد. همچنین در صنعت ریلی و تاسیس راه‌آهن ایران نیز، فعالیت‌های زیادی از او به چشم می‌خورد

وی تاجری مشروطه خواه و تجدد طلب بود و مهم ترین یادگار او تلاش برای توسعه تجارت بخش خصوصی است. در سال 1338 قمری به همراه عده ای از تجار هیأت اتحاد تجار را تشکیل داد و ریاست آن را بر عهده گرفت.

او در اواخر عمر به بیماری قند مبتلا شد و برای معالجه به پاریس رفت، پس از چندی به تهران بازگشت و در تاریخ 26 آذرماه 1311 دار فانی را وداع گفت. ماندگار ترین یادگار او،تأسیس اتاق بازرگانی تهران است که درحال حاضر با عنوان اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن تهران 84 سال قدمت دارد.

دوشنبه 15/8/1391 - 20:29
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته