• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4728
تعداد نظرات : 377
زمان آخرین مطلب : 3490روز قبل
کامپیوتر و اینترنت


در سال گذشته یکی از گزارشگران بیزنس اینسایدر اعلام کرد که گوگل در حال آغاز یک پروژه جدید است و تصمیم دارد که یک ساعت هوشمند تولید کند، این موضوع در حالی مطرح شد که بحث در مورد iWatch هم داغ بود. البته مدتهاست که iWatch به عنوان یک محصول مجازی از سوی اپل مطرح گردیده و می توان گفت فعلا شایعه ای بیش نیست. ولی به نظر می آید که ساعت هوشمند گوگل، چیزی بیشتر از یک شایعه باشد.

 

 

اخیرا از سوی منبعی نامشخص عکسی از یک ساعت هوشمند منتشر شده که WiMM نام دارد و گفته شده که این ساعت، همان محصول گوگل است که همه منتظر آن بودیم. در کنار گوگل، ممکن است که تا هفته دیگر، ساعت هوشمند سامسونگ معرفی شود و در کنار آن شایعاتی از ساعت هوشمند ویندوز فون هم به گوش می رسد.

يکشنبه 10/6/1392 - 0:38
اخبار
ا توجه به تقاضای شما کاربران عزیز جهت پیگیری روند آگهی و آزمون های استخدامی از این به بعد قرار است در این بخش به پیگیری اخبار استخدامی و نحوه برگزاری آزمون ها بپردازیم.

شما می توانید سوال ها و در خواست های احتمالی خود را در تالار گفتگوی بانکی مطرح کنید و ما در حد توان به پیگیری اخبار خواهیم پرداخت.

========================

با معرفی رئیس کل جدیدبانک مرکزی هر کسی از منظری به وظایف بانک مرکزی نگاه می کند و آرزویی دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر، کاربران سایت بانکی مدت هاست به روند استخدامی بانک های مختلف کشور چه دولتی و چه خصوصی اعتراض دارند .

آنها معتقدند که نظارتی برنحوه گزینش کارکنان بانک ها از خارج به عملکردشان وجود ندارد و استخدام بانک ها به شکل گسترده ای سلیقه ایست.

هر بانک سیستم خاص خودش را دارد و برکارش نظارتی نیست.

اگرچه فرض بر این است که بانک ها بهترین ها را برای کار در شعب و اداراتشان انتخاب می کنند که البته تجربه نشان داده در بسیاری از موارد این طور نیست.

اما بهترین چه کسی است؟

کسی که مهارت دارد؟

تحصیلاتش در سطح بالایی است؟

ویژگی های جسمانی معینی دارد؟

این ها همه سوالاتی است که مطرح می شود و هر کس در نظام بانکی از ظن خودش آن را پاسخ می دهد.

آیا لازم نیست سیستم معینی بر بانک ها نظارت کند و متولی امر استخدام به عنوان یکی از حیاتی ترین امور نیروهای انسانی مجموعه بانکداری کشور شود.

کارجویان و شرکت کنندگان آزمون های بانکی امیدوارند منابع آزمون ها، نحوه برگزاری آزمون و گزینش افراد شفاف سازی شود و علاوه بر آن سیستم نظارتی وجود داشته باشد که هر گاه کسی احساس کرد در حقش بی عدالتی صورت گرفته بتواند درخواست نظارت و اعلام اعتراض کند.

درخواستی که به نظر می رسد جای توجه و بررسی دارد. اگر چه شاید متولی اصلی این امر وزارت کار و امور اجتماعی می باشد؛ اما بانک مرکزی به عنوان مهمترین نهاد نظارتی بر عملکرد بانک ها تاثیرگذاری ونفوذ زیادی دارد که می تواند درتغییر مسیر کنونی استخدام ها بسیار تاثیر گذار باشد.

يکشنبه 10/6/1392 - 0:37
موفقیت و مدیریت

کارجویان یا همان بیکارانی که به دنبال کار از این دفتر به آن شرکت می روند، معمولا یک نقطه ضعف عمده دارند و آن هم به دردسر افتادن در مرحله مصاحبه استخدامی است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، خوان مصاحبه استخدامی آنقدر مهم است که اشتباه در آن حتی می تواند منجر به از دست رفتن فرصت شغلی طلایی شود که شما همیشه منتظر آن بودید.

از دست رفتن فرصت های شغلی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. ما اینجا 10 دلیل از این دلایل را برای شما در قالب یک گزارش نوشته ایم. بخوانید و بدانید و رعایت کنید.

1. بد لباس پوشیدن

مصاحبه استخدامی نه عروسی است که ترگل و ورگل و با آریش های تند و غلیظ (برای خانم ها) به آنجا بروید و نه یک جمع دوستانه است که لباس های اسپرت و راحت در آن بپوشید.

در مصاحبه استخدامی باید لباسی پوشید که هم رسمی باشد، هم تمیز و هم مرتب. از ما به شما نصیحت از شلختگی دوری کنید و می تواند به تنهایی آفت یک مصاحبه استخدامی باشد.


2. دروغ گفتن و چاخان کردن

پینوکیو نباشید. اگرچه که دروغ گفتن شما باعث دراز شدن دماغتان نمی شود، اما می تواند باعث عصبانی شدن کارفرمای محترم شود.

نیازی نیست هر آنچه ندارید را با مهارت چاخان به خورد کارفرما دهید، همینکه داشته هایتان را با اعتماد به نفس برای کارفرما شرح دهید، کافی و مطلوب است.


3. بدگویی کردن پشت سر رئیس پیشین

پشت سر رئیستان غیبت نکنید. گذشته از اینکه غیبت گناهی بزرگ است که گریبانتان را می گیرد، اینکه بخواهید درباره یک رئیس با همتایش به بدگویی بنشینید اصلا صورت خوشی ندارد.

آنچه از این غیبت نصیب رئیس جدید می شود این است که اگر این کارمند می تواند به راحتی پشت سر رئیس سابقش حرف بزند، پس پشت سر من هم به سادگی می تواند حرف بزند و بدرد نمی خورد!


4. پسر خاله شدن

خوب است که از حالت رسمی و خشک بعد از چند دقیقه بیرون بیایید و با نهایت ادب و احترام و درعین حال راحت و بی دغدغه با کارفرما صحبت کنید، اما اصلا خوب نیست که حس پسرخاله شدن با او بهتان دست بدهد، چون ممکن است کار دست خودتان دهید.

روی شانه رئیس جدید نزنید و در برابرش بلند بلند نخندید، هنوز خیلی راه مانده تا به آنجاها برسید، اگر برسید!


5. وراجی کردن

وقتی ازتان خواسته می شود حرف بزنید، سر صحبت را باز کنید، متکلم وحده و مونولوگ بودن شما، حوصله مصاحبه کننده را سر می برد و باعث می شود بی خیالتان شود.

پرسش ها را با پاسخ های مختصر و مفید به سرانجام برسانید و حاشیه نروید تا هم انرژی بیش ار حد از خودتان نگیرید و هم احترامتان پیش کارفرما حفظ شود.


6. نداشتن اطلاعات درست و حسابی راجع به کارفرما

بعضی ها آنقدر دنبال کار هستند که هر جا دست داد می روند و روی هیچ آگهی ای را زمین نمی اندازند، آنهم بدون اینکه اطلاعات کاملی راجع به شرکت یا مدیر آن بدست آورند.

این کار بدی های زیادی دارد. از جمله اینکه می تواند توی ذوقتان بخورد یا نتوانید در لحظه واکنش درستی به کارفرما نشان دهید.


7. پیش کشیدن بحث مزایا خیلی زود

عجله نکنید. برای به توافق رسیدن بر سر حقوق و به ویژه مزایا وقت هست. همان اول کاری اگر این موضوع را پیش بکشید، کارفرما فکر می کند تنها هدف شما از آمدن به آنجا پول و درآمد است.

مسلم است که پول و درآمد یکی از مهمترین اهداف کار کردن است، اما همه آن نباید باشد تا بشود راحتتر کار پیدا کرد.


8. عجله و شتاب کردن در مصاحبه

هیجانتان را کنترل کنید. مراقب دست و پایتان باشید که گم نشوند. عرق نکنید و خلاصه بر اعصاب و روانتان مسلط باشید. همه اینها یعنی اینکه شتاب نکنید و اجازه دهید همه چیز روال عادی خود را داشته باشد.

راستی هی به ساعتتان هم نگاه نکنید که ای خدا کی مصاحبه تمام می شود!


9. محافظه کاری بیش از حد

اگر بخواهید زیادی محافظه کارانه و باسیاست عمل کنید، همه چیز طور دیگری خراب می شود. خیلی سعی نکنید که همه چیز را تحت کنترل داشته باشید که یه وقتی به خودتان می آیید و می بینید همه چیز از دستتان در رفته است.

محافظه کاری توصیه می شود اما تا حدی که باعث شود جلوی انجام هر کاری و گفتن هر حرفی گرفته شود.


10. دیر رسیدن

این یکی از همه بدتر است. اگر دیر برسید، در واقع به کارفرما پیام می دهید که این کار اصلا برایم مهم نیست و اهمیتی هم ندارد که شما معطل من شده اید.

دیر رسیدن اولین نشانه بی نظمی و بی مسئولیتی است. خطرش را جدی بگیرید

يکشنبه 10/6/1392 - 0:35
موفقیت و مدیریت

 

یک مشاور ارتباطات،به نام لایل لوندس، 46 فن مختلف را آموزش می دهد که می توانید برای ایجاد احساس خوب نسبت به خود در دیگران از آنها استفاده کنید و اغلب این احساس وقتی به دست می آید که کاری کنید آنها احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند.این تکنیک ها به خوبی کار می کنند، البته وقتی که خالصانه اجرا شوند، نه با اشتیاق ساختگی. هدف شما تملق گویی نیست، بلکه باید در آنها نظر مثبت به وجود آورید.

بر دیگران تمرکز کنید تا بر شما تمرکز کنند
تکنیک های موثر ارتباطات و تدابیر هوشمندانه به شما امکان می دهد تا اعتمادسازی کنید، به راحتی با دیگران سخن بگویید و با هر کسی که ملاقات می کنید، ارتباط مثبتی ایجاد کنید. این تکنیک ها شما را قادر می سازد تا احساس عزت نفس مردم را افزایش دهید و باعث شوید احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند و شما را تحسین کنند.
برای رسیدن به این مرحله از جذابیت شخصی، توانایی های خود در زمینه «پیش بینی احساسی» را افزایش دهید تا دریابید مردم چگونه به اعمال و رفتار شما عکس العمل نشان خواهند داد. برای بهبود این توانایی از نکات زیر استفاده کنید.

اثرگذاری مثبت
در این بخش روش هایی ارائه کرده ایم تا بتوانید به سرعت کاری کنید که دیگران احساس خوبی نسبت به شما پیدا کنند:

- چگونه هنگام ملاقات با مردم اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. وقتی شخص جدیدی را ملاقات می کنید، لباسی را که به تازگی خریده اید نپوشید، زیرا نمی دانید که در این لباس چه احساسی دارید و چگونه به نظر می رسید. ابتدا لباس خود را در خانه بپوشید و امتحان کنید و اگر با آن راحت بودید، آن را هنگام ملاقات بپوشید.

- چگونه کاری کنید که همه آرزومند شنیدن نظرات شما باشند. رمز موفقیت آن است که وقتی دیگران در حال صحبت هستندصحبت آنها را قطع نکنید. به جای آن ساکت باشید، به دقت به سخنان دیگران توجه کنید. آرام و خونسرد باقی بمانید. سرانجام وقتی نوبت صحبت شما رسید، مردم به دقت به سخنان شما یعنی یک ناظر باملاحظه توجه می کنند.

سلام و خداحافظی
روش ملاقات شما با افراد و روش ترک کردن آنها، شما را متمایز می کند. برای ورود و خروج فوق العاده از این نکات پیروی کنید:

- چگونه کارت ویزیت خود را با تشخص به دیگران بدهید و کارت آنها را بگیرید. وقتی کسی کارت ویزیتی به شما می دهد، آن کارت برایش بسیار ارزشمند است. آن را سریعا در جیب خود نگذارید. در عوض آن را با دو دست بگیرید و با دقت به آن نگاه کنید گویی به یک شاهکار هنری نگاه می کنید که قیتی برای آن متصور نیست. سپس آن را پایین تر بگیرید و هر چند لحظه یک بار نگاهی به آن بیندازید.
وقتی کارت خود را به کسی می دهید، آن را از یک جای کارت بسیار شیک خارج کنید، به صورت افقی بالا آورده، روبروی فرد بگیرید و به او بدهید. این کار نشان می دهد که کارت شما و در نتیجه شغل و کسب و کارتان برایتان بسیار مهم است. دیگران نیز به همان ترتیب به شما عکس العمل نشان می دهند. با کارت های ویزیت با احترام برخورد کنید.

- چگونه با افراد مورد نظر خود ملاقات کنید. وقتی شخص مورد نظر می نشیند، یک صندلی در نزدیکیاو انتخاب کنید. اگر نزدیک کسی بنشینید، شروع و ادامه صحبت با او آسانتر است.

ارتباطات
- دیگران را در مکالمات گرم و صمیمانه خود شریک کنید. با این کار آنها احساس خوبی نسبت به شما پیدا می کنند. از روش های زیر استفاده کنید.
 
- چگونه با افرادی که چند لحظه پیش ملاقات کرده اید، گفت و گویی جذاب داشته باشید. مکالمه را طوری هدایت کنید که بیشتر راجع به مخاطب باشد. جزییاتی در مورد کارهای اخیر آنها بپرسید که در چند ساعت گذشته انجام داده اند. صحبت درباره چنین جزییاتی برای مردم آسان است زیرا به تازگی آنها را انجام داده اند و از صحبت راجع به موضوع مورد علاقه خود «یعنی خودشان» لذت می برند.
 
- چگونه با افراد غریبه دوست شوید. غریبه ها را تشویق کنید راجع به موضوعات ادامه دار صحبت کنند تا مکالمه ادامه پیدا کند. برای مثال، از شخصی بخواهید رستورانی معرفی کند تا با همسرتان برای شام به آنجا بروید (ادامه بحث: این رستوران کجاست؟ بهتر است چه غذایی سفارش دهم؟) اگر اسم غذا را فراموش کنید، بهانه ای دارید که با این فرد جدید تماس بگیرید و مجددا از او بپرسید. تماس با فردی که قبلا به او معرفی شده اید، مطمئن ترین روش ایجاد یک دوستی جدید است.

- چگونه پشت سر مردم طوری حرف بزنید که خوششان بیاید. مردم همیشه مشتاقندنظر دیگران را درباره خود بدانند، بنابراین مطلب خوبی درباره آنها بگویید و مطمئن شویدآن را شنیده اند. اگر فکر می کنید آن را نشنیده اند، مجددا بگویید. وقتی مهمانی را ترک می کنید، جمله مورد نظر خود را بگویید: «دیویس واقعا می داند چگونه یک مهمانی خوب برگزار کند، اینطور نیست؟» بلندتر از حد معمول صحبت کنید تا دیوس بتواند سخنان شما را بشنود.

- چگونه کاری کنید که همه در صحبت کردن با شما احساس راحتی کنند. برای شرکت در مکالمه ای که برای دیگرانهم خالی از لطف نباشد، مطمئن شوید که آنها حداقل از نظر فیزیکی راحت هستند. برای مثال، اگر از پشت میز خود با کسی صحبت کنید، ممکن است او را بترسانید. به جای آن، یک صندلی در کنار میز خود قرار دهیدو از او بخواهید در کنار شما بنشیند. آقایان باید از جایی که نشسته اند، در خروجی را ببینند. اغلب آنها از اینکه پشتشان به در باشد، احساس ناخوشایندی دارند.

- چگونه خود را قدرتمند نشان دهید. وقتی کسی نکته ای را می گوید، چند بار چانه خود را از حالت موازی با زمین کمی بالاتر بیاورید (پایین آوردن چانه نشانه توافق است). البته این کار ممکن است متکبرانه به نظر آید. پس با احتیاط از آن استفاده کنید.

- چگونه طوری بخندید که مورد احترام قرار گیرید. خندیدن مسری است. وقتی مردم اطراف شما کاری هوشمندانه یا خنده دار انجام می دهند، اولین کسی باشید که با صدای بلند می خندید. به دیگران نشان دهیدکه از مصاحبت با آنها لذت می برید.

اجتماعی شدن
بسیاری از مردم به مهمانی می روند تا روابط اجتماعی خود را گسترش دهند اما اغلب احساس راحتی نمی کنند. برای اینکه خوش بگذرانید، نکات زیررا به کار گیرید:

- چگونه در یک مهمانی بزرگ دوست پیدا کنید. اگر کمی زودتر به مهمانی بروید می توانید با افرادی که پیش از شما رسیده اند، ارتباط برقرار کنید و وقتی دوستان آنها به مهمانی آمدند، آنها شما را به دوستانشان معرفی می کنند. همچنین، وقتی بچه ها را به مهمانی می برید این تکنیک، تکنیک بسیار موثری است. وقتی کسی تنها به نظر می رسد، لبخند بزرگی به او بزنید. به سرعت وارد صحبت شوید و او را برای همیشه به دوست خود تبدیل کنید.

- چگونه در یک گردهمایی تنها و سردرگم به نظر نیایید. طوری وارد سالن شویدکه گویی مالک آن هستید. به همه جای سالن نگاه کنید و چنان با اشتیاق نگاه خود را بچرخانید که گویی کسی را که می شناسید، دیده اید.

- چگونه دعوت کسی را رد کنید و همچنان ارتباط را حفظ کنید. وقتی احساس می کنید باید دعوتی را برای یک مهمانی بپذیرید که ترجیح می دهید از آن اجتناب کنید، خود را هیجان زده و مشتاق نشان دهید. بعدا با آن شخص تماس بگیرید و بگویی با کمال تاسف برنامه های شما امکان شرکت در آن مراسم را به شما نمی دهند.

ایمیل و موبایل
بایدها و نبایدهای استفاده از ایمیل و تلفن همراه در برقراری ارتباطات عبارتند از:

- چگونه وقتی خارج از محل کارید، ثابت کنید فرد خاصی هستید. به پیام های اتوماتیک اعتماد نکنید، پیام های خصوصی و دوستانه برای افراد ارسال کنید.

- چه کنیدکه ایمیل هایتان مطمئن به نظر آیند؟ در جملات خود از افعال زمان گذشته استفاده نکنید. ننویسید «امیدوار بودم که ...»، بنویسید «امیدوارم که شما ...». زمان گذشته عدم اطمینان را نشان می دهد.

- چگونه از خودپسند به نظر آمدن در ایمیل اجتناب کنید: از کلمه «من» کمتر استفاده کنید.

- چگونه پیام های خود را امضا کنید: هیچ چیز برای یک نفر مهمتر از اسمش نیست. نام گیرنده نام را در جمله آخر پیام خود لحاظ کنید.
 
- چگونه از تحقیر دیگران به وسیله ایمیل اجتناب کنید: همه پیام های زنجیره ای را که ممکن است به صورت اتوماتیک ضمیمه پیام های ارسالی شما باشند دوباره چک کنید پیام های اشتباه را برای افراد اشتباه نفرستید.

- چگونه با استفاده از موبایل خود عزت نفس آنها را افزایش دهید. بودن با کسی که مرتب با جواب دادن به تلفن همراه خود، مزاحم صحبت های شما می شود، بسیار توهین آموز است. وقتی با کسی هستید، با خاموش کردن تلفن همراه خود، نشان دهید که برایش ارزش قائلید.

ارتباطات شخصی
هیچ چیز مهمتر از ارتباطات شخصی نیست. برای ارتقای روابط شخصی خود از نکات زیر کمک بگیرید:

- چه کنید که همیشه تشکر شما را به خاطر داشته باشند. وقتی مردم به شما لطفی می کنند، هدیه ای می دهند یا رفتار با ملاحظه ای انجام می دهند، به سرعت از آنها تشکر کنید. سپس گام دیگری بردارید و مدتی بعد دوباره از آنها تشکر کنید.

- چگونه از آنها طوری تعریف کنید که هرگز فراموش نکنند. تعریف خود را با اضافه کردن جزییات طولانی کنید. باید نشان دهید که همه تلاش های آن فرد را فهمیده اید و به آن ارج می نهید.

- چگونه ارتباط خود با شریکتان را بهبود ببخشید. همیشه مطالب مثبتی راجع به شریک خود بگویید، چه خودش حاضر باشد و چه نباشد.

کارهایی که نباید انجام دهید
مردم گاهی بی معنی ترین سخنان را می گویند و بی معنی ترین کارها را انجام می دهند. از ارتکاب این اشتباه ها اجتناب کنید:

- چگونه طوری رفتار کنید که مردم شما را کم اهمیت نپندارند: هرگز از عبارت «وقت ناهار من» استفاده نکنید. این جمله نشان می دهد که شما مسوول زمان خود نیستید و رییستان تصمیم می گیرد.

- چگونه از گفتن جملات احمقانه معمول اجتناب کنید. از گفتن جملات «متاسفم، وقت نکردم با شما تماس بگیرم، یا برای شما نامه بنویسم یا نزد شما بیایم» اجتناب کنید. این جملات نشان می دهد شخص مذکور لیاقت زمان ما را نداشته است. وقتی افراد را به فرودگاه می رسانید، به آنها نگویید «پرواز ایمنی داشته باشید». این جمله نشان می دهد فکر می کنید آنها می میرند. به کسانی که با آنها قدم می زنید، نگویید «مواظب باشید پایتان نلغزد» زیرا فکر می کنند آنها را دست و پا چلفتی می دانید.

- چگونه بفهمید در چه مواردی نباید دوستانه رفتار کنید. اهی مردم نمی خواهند با آنها دوستانه رفتار کنید، به خصوص وقتی در حال جر و بحث با حمل و اسباب و اثاث هستند. وقتی کسی را دیدید و فهمیدید که نمی خواهد به او نزدیک شوید، پس به او نزدیک نشوید. وقتی کسی غمگین یا بیمار است شاید اطلاعاتی را افشا کند که بسیار خصوصی هستند پس بهتر است سریع موضوع بحث را عوض کنید.

- چگونه از متقلب به نظر آمدن اجتناب کنیم. هرگز از عبارات «صریحا بگویم ...» یا «بگذارید با شما روراست باشم» استفاده نکنید. چنین عباراتی نشان می دهند که بسته به شخصی که در حال مکالمه با او هستید ممکن است روراست یا غیر روراست باشید.
شنبه 9/6/1392 - 23:47
قرآن

شمر از سطر هفت از هفتمین ان
عقیدترا بران ای صاحب فال

ز «ب» از منعمانت ، فتح بابست
ز «ث» دنیا و دین بر دست می آر
ز «ح» از اقربا ، جام خوشی نوش
ز « د » اصحاب دولت را خبرگوی
ز« ر » نیكی بود ، شادان نشینی
ز «س» بینی سعادتهای بی حد
ز «ص» ای خواجه ، صبر و مكث باید
ز «ط» زاهد شوی ، تقوی برانی
ز «ع» امر محبتها عیان است
ز «ف» شادی تو را باشد به هر حال
ز «ك» ایمن نباید بود از هول
ز «م» آید ملامتهای مشهود
ز «واو » ت هست نعمت توی در توی
ز « لا» تشویش باشد نی نه چندان
كه خشنود انی از نعم المابی


گشا مصحف،ورق زان هفت گردان
ز هفتم سطر،حرفِ اولست قال

چو فال آید « الف » خیر و صواب است
چو «ت» آید ، بباید توبه زان كار
چو «ج» آید ، بكن جهدی و می كوش
چو «خ» آید، امان از خوف میجوی
چو « ذ » آید، تو خود آن خوار بینی
چو « ز » آید، بیابی مالِ بی عدّ
چو «ش» آید، خصومت پیشت آید
چو «ض» آید،در آن كار است گرانی
چو « ظ » آید، ظفر بر دشمنان است
چو «غ » آید، خطر باشد،بده مال
چو «ق» آید، شوی مقبول در قول
چو «ل» آید ، برآید حاجتت زود
چو «ن» آید، بود آن كار نیكوی
چو «ه»‌آید ، خدا خشنود و خصمان
چو «ی» آید ، زغایب مژده یابی
 

نحوه گرفتن فال :

با وضو قرآن را بدست بگیر، آن را زیارت كرده و با توجه به نیتی كه در دل داری ،صفحه ای از كتاب خدا را باز كن. از آن صفحه ، هفت ورق جلو برو. بعد از آن ، از ابتدای صفحه، هفت سطر بشمر و پایین بیا. بعد در میان سطرهای بعدی ، هفت بار كلمه « ان » را پیدا كن. بعد از یافتن هفتمین بار از كلمه « ان » ، دوباره هفت سطر بشمر و جلوتر برو. ابتدای سطر هفتم از هفتمین كلمه « ان » كه پیدا كرده ای، اولین حرفی كه سطر با آن شروع شده، معنی فال توست. آن را با فال بالا معنی كن!

شنبه 9/6/1392 - 23:46
کامپیوتر و اینترنت
در دوران حاملگی، باید هوشیار بود که برخی عوامل، سلامت نوزاد را تهدید می کند.یکی از این عوامل خطر، استفاده از تلفن همراه است که دراین مطلب به گوشه ای از پیامدهای آن اشاره می کنیم.

آسیب مغزی: استفاده مکرر از تلفن همراه، خطر آسیب رسیدن به مغز جنین را افزایش می دهد. هنگامی که جنین در حال رشد است، شکل گیری سلول های عصبی، حیاتی است. شکل گیری ناقص سلول های عصبی، احتمال بروز اختلالات عصبی را در سال های آینده زندگی کودک افزایش می دهد. محققان اسکاندیناوی دریافته اند، استفاده از تلفن همراه، میزان یافته های عصبی موجود در مغز جنین را از بین می برد. بنابراین، زن باردار باید استفاده از تلفن همراه را کاهش دهد.

ایجاد مشکلات عاطفی: قرار گرفتن در معرض امواج تلفن همراه در دوران بارداری باعث می شود که در آینده کودکان دچار مشکلات عاطفی شوند. در واقع این کودکان که نمی توانند عواطف خود را کنترل کنند، دچار آسیب می شوند.

مشکل برقراری ارتباط با همسالان: اگر در دوران بارداری جنین در معرض اشعه تلفن همراه قرار گیرد، به احتمال زیاد در آینده این کودک نمی تواند با کودکان دیگر ارتباط برقرار کند. از آن جا که استفاده از تلفن همراه هنگام بارداری در رشد مغز کودک اثر می گذارد این دسته از کودکان به دشواری می توانند با همسالانشان ارتباط برقرار کنند.

شنبه 9/6/1392 - 23:45
اطلاعات دارویی و پزشکی

با بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن، مبارزه با گرسنگی و افزایش طعم و مزه غذا، فقط چند مورد از معجزات ادویه‌هاست، این فواید در فصول سرد سال بیشتر هم می‌شود. ما به شما می‌گوییم که چرا باید در این فصل غذاهایتان را پر از ادویه کنید.ادویه دارکردن مواد غذایی، عطر و طعم طبیعی به آنها می‌بخشد، که باعث کاهش مقدار چربی و نمکی می‌شود که شما نیاز دارید برای خوشمزه و دلچسب کردن غذا به آن بزنید. یکی از روشهای کنترل وزن، کاهش نمک در رژیم غذایی است.
نمک موجب احتباس آب در بدن شده و وزن را بالا می‌برد. با استفاده از ادویه به جای نمک، مصرف آن را کم کرده و علاوه بر کاهش وزن با کاهش فشار خون به سلامت قلبی خود نیز کمک می‌کنید.همچنین، یک مطالعه نشان داد که ادویه جات غنی از آنتی اکسیدان مانند دارچین، فلفل قرمز و... سوخت و ساز را بالا برده و می‌توانند منجر به سوزاندن چربی در بدن شده و مانع تجمع چربی اضافی در بدن می‌شوند.
ادویه‌جات با ایجاد احساس سیری میل شدید به غذا را کنترل و ظاهر و طعم غذا را بهتر می‌کنند. غذاهای خوشمزه و با ظاهر خوب احساس رضایت خاطر بیشتری ایجاد می‌کنند. اگر غذا رضایت بخش نباشد، احتمال پرخوری در شما افزایش می‌یابد.
عادت کنید به خوراکی‌ها و میان وعده‌هایی که قبلا درست می‌کردید ادویه اضافه کنید. مثلا اگر می‌خواهید رنگ سبز بد سوپ عدس را تغییر دهید، به آن زردچوبه اضافه کنید تا زرد شود.اگر می‌خواهید مزه خوراک مرغ شیرین خود را تغییر دهید کمی فلفل به آن اضافه کنید و...
9 ادویه زیر می‌توانند به کاهش وزن کمک کرده و عطر و طعم طبیعی را به غذای شما اضافه کنند:

جینسینگ
برخی از انواع جینسینگ می‌تواند سوخت و ساز بدن را زیاد کرده و انرژی را افزایش دهد. با توجه به تحقیق دانشگاه مریلند، جینسینگ Panax به طور خاص دارای خواص کاهش وزن است.

فلفل قرمز
فلفل قرمز با عنصر اصلی خود یعنی، کپسایسین، بدن را گرم کرده و به سوزاندن چربی کمک و اشتها را سرکوب می‌کند. همچنین با توجه به پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه پاردو، با افزایش سوخت و ساز بدن، سبب می‌شود بدن کالری بیشتری بسوزاند.

دارچین
دارچین، قند خون و کلسترول LDL (نوع بد) را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهند که این ماده می‌تواند سوخت و ساز بدن و سطح انسولین را افزایش دهد و این یعنی کاهش احتمال ابتلا به دیابت. برای ایجاد طعم شیرینی از دارچین استفاده کنید.

فلفل سیاه
این ادویه محبوب خانواده‌ها می‌تواند سوخت و ساز بدن را از طریق ماده اصلی آن، یعنی پپرین افزایش دهد. فلفل سیاه نه تنها به بهبود هضم غذا کمک می‌کند بلکه موجب افزایش سرعت سوزاندن چربی نیز می‌گردد. بر اساس تحقیق دانشگاه اوکلاهما، در واقع، فلفل سیاه می‌تواند به طور بالقوه به اندازه راه رفتن به مدت 20 دقیقه، کالری بسوزاند.

خردل
خردل در واقع یک ماده عالی برای کاهش وزن است. محققان موسسه پلی تکنیک دانشگاه آکسفورد انگلستان می‌گویند که یک قاشق چایخوری می‌تواند سرعت متابولیسم را تقریبا 25 درصد افزایش دهد.

زردچوبه
زردچوبه، این ادویه نارنجی روشن، به شکستن چربی و به تنظیم متابولیسم بدن کمک می‌کند. با توجه به تحقیقات دانشگاه کلمبیا زردچوبه همچنین در کاهش خطر ابتلا به دیابت موثر است.

زنجبیل
مطالعات نشان می‌دهند که زنجبیل می‌تواند اشتها را سرکوب کرده و به هضم غذا کمک کند، سموم را از بدن خارج کرده و با بالا بردن درجه حرارت بدن به افزایش متابولیسم منجر شود. چه کسی می‌دانست که زنجبیل این همه قدرت دارد؟

هل
هل موجب افزایش متابولیسم و کاهش چربی اشباع شده می‌گردد. همچنین می‌تواند به هضم سالم غذا کمک کند.

زیره
زیره ضمن اینکه به مراحل هضم غذا و تولید انرژی کمک می‌کند، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. با توجه به برخی از پژوهش‌ها همچنین ممکن است برای کسانی که مبتلا به آسم، ورم مفاصل، بیماری‌های کلیه و سرطان روده بزرگ هستند نیز مفید باشد.


شنبه 9/6/1392 - 23:44
اطلاعات دارویی و پزشکی

اهدای خون می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و نیز تقویت بدن گردد گفتنی است اهدای خون سبب کاهش وزن شده و هر بار اهدای خون در حدود ۶۵ کالری انرژی می سوزاند در نتیجه افرادی که می خواهند لاغر شوند می توانند در صورت عدم ابتلا به بیماری خاص و ممنوعیت اهدای خون، از این روش برای کاهش وزن خود استفاده کنند.
بررسی ها نشان می دهند دانشمندان و پزشکان به افراد در سراسر جهان توصیه می کنند تا برای بدست آوردن سلامت بیشتر، حتما یکی از اهدا کنندگان خون باشند و این موضوع یک خبر خوب برای بانک های خون در سراسر جهان خواهد بود.
بررسی ها نشان می دهند پزشکان با بررسی بر روی افراد در محدوده سنی ۴۳ الی ۶۱ سال دریافته اند که افرادی که به طور متوسط هر۶ ماه  خون اهدا کرده اند، کمترین سابقه را در حملات قلبی و مغزی و یا انواع سرطان ها داشته اند.این تحقیق بر روی ۱۲۰۰ نفر انجام شده است البته پزشکان توصیه می کنند افراد پس از اهدای خون سعی کنند تا با نوشیدن مایعات فراوان و غذاهای انرژی زا، انرژی از دست رفته را جبران کنند.

شنبه 9/6/1392 - 23:41
پوست و مو

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: استرس‌های روحی سبب تشدید ریزش مو می‌شود.دکتر حسین کاووسی، ریزش مو را به دو دسته ریزش موی قابل برگشت و ریزش موی غیرقابل برگشت تقسیم و اظهار داشت: نوع غیرقابل برگشت آن چندان شایع نیست.

به گفته این متخصص پوست، مو و زیبایی، شایع‌ترین نوع ریزش مو که قابل برگشت نیز هست معمولا با شروع سن بلوغ در افراد دیده می‌شود که در مردان شایع‌تر است.کاووسی گفت: این نوع ریزش مو که ریزش موی هورمونی (آندروژنی) نامیده می شود درصد کمتری از زنان را درگیر کرده و معمولا در افرادی که پوست سرشان چرب است بیشتر دیده می شود.
وی با بیان اینکه این نوع ریزش مو در مردان در قسمت جلو و وسط سر بیشتر دیده می‌شود، افزود: این نوع ریزش مو در زنان به طور یکنواخت در جلوی سر دیده می‌شود و معمولا با نازک تر شدن موها همراه است.این متخصص پوست، مو و زیبایی در ادامه گفت: عوامل هورمونی و ژنتیکی در این نوع ریزش مو دخالت دارند.
به گفته کاووسی این نوع ریزش مو در افرادی که ورزش‌های قدرتی انجام می‌دهند و از مکمل‌ها نیز استفاده می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود.وی با تاکید با اینکه استرس‌های روحی سبب تشدید ریزش مو می‌شوند، اظهار داشت: کم خونی، رژیم‌های غذایی سخت، بیماری‌های غده تیروئید و... در تشدید بیماری اثرگذار هستند.
کاووسی در ادامه با اشاره به اینکه ریزش روزانه 60 تا 100 تار مو طبیعی و قابل جایگزین است، افزود: اکثر افرادی که دچار ریزش مو هستند تا زمانی که 30 تا 40 درصد حجم موی خود را از دست ندهند متوجه بیماری خود نمی‌شوند.وی سپس به کسانی که موهای چرب دارند توصیه کرد: موهای خود را به طور روزانه شست و شو دهند.
این متخصص پوست، مو و زیبایی در ادامه با تاکید بر اینکه نوع شامپو نمی تواند تاثیر زیادی بر ریزش مو داشته باشد، به بیان ویژگی‌های یک شامپوی خوب پرداخت و اظهار داشت: شامپوی خوب شامپویی است که فرد پس از شست و شوی موهای خود احساس خوشایندی داشته باشد.وی به افراد توصیه کرد تا از شامپوهای مناسب موهای خود استفاده کنند.


شنبه 9/6/1392 - 23:39
اطلاعات دارویی و پزشکی

تراشیدن ریش صورت، مخصوصا در نواحی چانه، آكنه را بدتر و پوست صورت را حساس ‏تر می‏كند. هرگاه جوش‏های جوانی بسیار شدید و زیاد باشند باید از تراشیدن ریش جدا خودداری كرد تا زمانی كه جوش‏ها بهبود یابند، گاه موها به داخل پوست برگشته‏اند و تحریك بیشتری ایجاد می‏كنند. بنابراین بهترین راه گذاشتن ریش است.
در تراشیدن ریش تفاوت چندانی بین خودتراش معمولی و ماشین برقی وجود ندارد ولی چون پوست در اثر آكنه متورم است استفاده از ماشین (در صورت لزوم) بهتر است. جوش‏های جوانی را با خراش‏هایی كه در اثر تراشیدن ریش به وجود می‏آید اشتباه نگیرید.
در این حالت پیاز مو توسط باكتریها به عفونت خفیفی دچار می‏شود كه به صورت جوش‏های قرمز و یا چركی روی صورت مردها، معمولا پس از تراشیدن ریش ظاهر می‏شود و با كرم ضدعفونی كننده از بین خواهند رفت.

شنبه 9/6/1392 - 23:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته