• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4728
تعداد نظرات : 377
زمان آخرین مطلب : 3529روز قبل
ریزه کاری های خانه داری

چانه زنی برسر قیمت کالاها و خدمات یکی از رسوم قدیمی ایرانی هاست که علاوه بر جنبه های فرهنگی از نظر اقتصادی هم بر اقتصاد خانواده تاثیر گذار است.

به گزارش بانکی دات آی آر، اغلب فروشندگان می دانند مشتری بدون گرفتن تخفیف شاد و راضی از مغازه خارج نمی شود و راه تخفیف را باز می گذارند. اقتصاد خانواده حکم می کند تا شما بهترین کالا را به بهترین قیمت بخرید پس باید چانه زنی را بدانید. اما تکنیک های چانه زنی صحیح چیست؟ در این گزارش به شما خواهیم گفت تکنیک های چانه زنی چیست و حتی امام حسین چرا موقع خرید چانه می زد.

1.وقتی می خواهید چانه بزنید ابتدا تمام شرایط دلخواهتان را به فروشنده نگویید. یعنی وقتی کالایی چشمتان را گرفت به اصطلاح ذوق زدگی تان را به فروشنده نشان ندهید.

2.تا جایی که میتوانید باید از طرف مقابلتان اطلاعات  کسب کنید و سپس او را ارزیابی کنید. در قدم بعدی، قبل از اینکه شما درخواستتان را بگویید، از طرف مقابل درخواست کنید تا شرایط خود را بگوید. بعد، مثلاً وقتی فروشنده قیمت را میگوید شما قیمتی را پیشنهاد دهید که از حد مطلوبتان کمتر است تا امکان چانه زدن بیش تر وجود داشته باشد.

3.دانستن آستانه تحمل طرف مقابل خیلی اهمیت دارد. از طرف دیگرهم، سعی کنید راهی برای رسیدن به خواسته تان بیابید. مثلاً در هنگام استفاده از تاکتیک توپ سخت، که یکی از متداولترین تاکتیکهای چانه زنی بر سر قیمت است، وقتی طرف میگوید 100 تومان میفروشم و شما میخواهید 80 تومان پول بدهید، ابتدا قیمت 60 تومان را مطرح و سپس میگویید:
اصلاً نه حرف من و نه پیشنهاد شما، بلکه قیمت بینابین که میشود 80!!

4.مرسوم ترین شیوه چانه زنی:

از فروشنده قیمت میپرسین بعد میگین تخفیف بده، قیمتش زیاده، بدرد نمیخوره، فلان جا ارزونتر میدن، من زیاد به این احتیاج ندارم، چقدر زیاد داری اگه من نخرم رو دستت باد میکنه و از این دست.

5. زمان چانه زدن

وقتی سر فروشنده شلوغ است و مشغول انجام چند کارهمزمان است چانه زدن بی معنی است کمی معطل کنید تا مغازه خلوت شود، جنس های جدید را تحویل بگیرد و مشتری قبلی را راه بیندازد.

6.جالب است بدانید چانه زدن در دین اسلام هم دیده شده

چانه زدن ـ در شرع ـ در خریدن كفن مكروه و در موارد دیگر مطلوب و ستوده است.

7.بعضی مردم خجالت می کشند یا بیش از این مغرور هستند که بخواهند سر قیمت چیزی با فروشنده چانه بزنند. اما جالب است بدانید که پولدارترین مردم همیشه بیش از سایرین هنگام خرید چانه می زنند.البته باید تکنیک هایش را بدانی.

8.هر فروشنده ای یك قیمت نهایی دارد كه از آن پایین تر نمی آید، پس آزادانه چانه بزنید و ببینید كه چه قیمتی واقعیتر است.

9.یک دلیل چانه زدن از منظر ائمه معصومین

چانه زدن در خرید

«ابوهشام قنّاد بصری» می گوید: من کالاهایی را از بصره برای امام حسین علیه السلام می بردم و گاهی با من در خرید آن ها چانه می زد؛ امّا برخی مواقع هنوز از نزدش برنخاسته بودم که همه را به دیگران می بخشید. [روزی] گفتم: ای فرزند رسول خدا، از بصره برایتان کالا می آورم و با من چانه می زنید امّا هنوز برنخاسته همه اش را[ به فقرا] می بخشید؟

حضرت فرمود:

پدرم برایم نقل کرد و آن را به پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نسبت داد که: مغبون، نه ستوده است و نه پاداش دارد.

( یعنی چانه برای این می زنم که مغبون و فریب خورده در معامله نشوم.)

10.فرق چانه زدن و التماس

چانه زدن با التماس کردن و عشوه گری فرق می کند اگر درست و حسابی از قدرت مذاکره استفاده کنید خواهید توانست بهترین ها را به بهترین قیمت بخرید.

يکشنبه 10/6/1392 - 18:11
کامپیوتر و اینترنت
براساس یک تحقیق انجام شده توسط دولت ژاپن 518 هزار دانش آموز ژاپنی 12 تا 18 سال از نظر آسیب شناختی به اینترنت اعتیاددارند.

این تحقیق توسط دانشگاه نیهون با انجام نظر سنجی از 100 هزار دانش آموز انجام و مشخص شده است که در 8.1 درصد از آنها در وضعیت مشکوک به اعتیاد به سر می برند.

از میان افرادی که علائم ظاهری اعتیاد به اینترنت به ویژه فکر دائم فعالیتهای آنلاین در تمام ساعات روز، نشانه های افسردگی، کاهش عملکرد در مدرسه، ترومبوز سیاهرگی عمقی داشتند ، 23 درصد اختلال خواب و 15 درصد بیداری شب هنگام داشتند.

وزارت سلامت، کار و رفاه ژاپن برای مقابله با این وضعیت در نظر دارد با گسترش تحقیقات خود اردوهای بدون اینترنت راه اندازی کند که طی آن کودکان از رایانه ها، تلفنهای هوشمند و کنسولهای بازی قابل حمل خود جدا شوند.

این اردوها که دولت ژاپن از سال آینده آنها را راه اندازی می کند بر فعالیت در هوای آزاد و فعالیتهای گروهی تمرکز می کند تا بر ارزش ارتباطات چهره به چهره بیافزاید.

علاوه براین کودکان در جلسات مشاوره با روانپزشک و روان درمانگر بالینی شرکت می کنند تا علت و ریشه اعتیاد آنها به اینترنت مشخص شود.

مارک دی گریفیتس استاد روانشناسی دانشگاه ناتینگهام ترنت که کتاب "آیا واقعا اعتیاد به اینترنت وجود دارد" را نوشته اعلام کرده است که اعتیاد به اینترنت دارای پنج معیار کلیدی است.

این معیارها عبارتند از "قابل ملاحظه بودن" به معنای تبدیل شدن اینترنت به مهمترین و برجسته ترین فعالیت در زندگی فرد که بر احساسات، رفتار و تفکراتش تأثیر گذار است. "تغییر حالت" به معنای تحت تأثیرقرار گرفتن عاطفی با استفاده از اینترنت. "تساهل" به معنای صرف زمان قابل توجه در اینترنت برای گرفتن تأثیر عاطفی. "نشانه های ترک" به معنای ایجاد استرس عاطفی یا فیزیکی برای فردی که ناگهان فعالیتهای اینترنتی خود را متوقف می کند. "بازگشت" به معنای تمایل فرد معتاد برای بازگشت ساده به رفتار خود حتی پس از سالها کنترل.

با همه این توصیفات اعتیاد به اینترنت هنوز هم پدیده ای است که شناخت اندکی روی آن وجود دارد.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که برنامه ژاپن می تواند به شهروندان خود و سایر معتادان به اینترنت در سراسر جهان کمک کند تا علتها و ریشه های درمان اعتیاد به اینترنت را بررسی کنند.
يکشنبه 10/6/1392 - 18:9
کامپیوتر و اینترنت

به گزارش بانکی دات آی آر، در این سری آموزشی قصد داریم به شما راهکارهایی ارائه دهیم که با استفاده از آنها بتوانید نتایج مطلوب تری را در موتور جستجوگر گوگل دریافت کنید. این راهکار‌ها به صورت توضیحی و به همراه تصویر ارائه خواهند شد.

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (8)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (7)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (6)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (5)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (4)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (3)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (2)

دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (1)

-    موتور جستجوگر گوگل دارای ویژگی ای است که بوسیله آن می توان اطلاعات مربوط به جمعیت کشور ها و شهر های مختلف جهان را بدست آورد و حتی می توان میزان هر کمیتی که به جمعیت مرتبط است را به صورت تخمینی یافت.  در کنار این اطلاعات، گوگل اطلاعاتی در مورد کشور های دیگر در دست شما قرار می دهد تا بتوانید به مقایسه بپردازید.

 

-    موتور جستجوگر گوگل به شما این امکان را میدهد که اطلاعات دارو ها را  به راحتی بدست آورید.

 

-    به یاد داشته باشید  که موتور جستجوگر گوگل در همه گوشی های همراه قابل استفاده است و در بهترین حالت روی گوشی های همراه هوشمند استفاده می گردند که کاملا امکانات آن با نسخه کامپیوتر های شخصی برابری دارد.

 

-    ویژگی ای در نسخه که به شما اجازه می دهد از صفحه پیش نمایشی مشاهده کنید.

يکشنبه 10/6/1392 - 18:8
کامپیوتر و اینترنت

بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت مدتی است دوباره به خاطر بازنشسته شدن بالمر روی صفحه اول سایت های خبری و روزنامه های جهان رفته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، اگرچه دلیل اصلی رفتن بالمر از مایکروسافت نامشخص است، اما آنچه مشخص است اینکه هر دو نفر به نتیجه رسیده اند که وقت جدایی بالمر از مایکروسافت است.

به همین بهانه و پررنگ شدن نام گیتس در رسانه ها، نگاهی کوتاه می اندازیم به زندگی آقای گیتس، بنیانگذار مایکروسافت:

* گیتس در سیاتل بزرگ شد و قد کشید. او پسر یک وکیل دادگستری است و در بچگی بسیار باهوش و پردردسر بود. پدر و مادرش هزینه تمام کتابهایی که او می خواست را پرداخت می کردند. سن یازده سالگی اوج شکوفایی فکری او بود.

* 13 ساله بود که به مدرسه Lakeside در سیاتل بود و برای نخستین بار با کامپیوتر آشنا شد. آقای گیتس از مدرسه اش به نیکی یاد می کند و آنجا را نقطه شروع ایده ای می داند که با دوستش پل آلن در آنجا به آن رسید و دیگران با آن موافق نبودند.

* بعد از Lakeside نوبت دانشگاه هاروارد بود که پذیرای بیل جوان و باهوش باشد. در آنجا با بالمر آشنا شد. وی فقط دو سال در هاروارد بود و پس از دو سال آنجا را ترک کرد تا به همراه پل آلن به سراع راه اندازی مایکروسافت برود.

* آنها ورژنی از  BASIC  را برای MITS Altair به عنوان اولین کامپیوتر شخصی ساختند. BASIC یک زبان برنامه نویسی بود. آنها شرکتشان را در سال 1970 به واشنگتن منتقل کردند. آلن در سال 1982 مایکروسافت را ترک کرد.

* در سال 1980 گیتس بالمر را از Procter & Gamble قاپید. بالمر نخستین مدیر حرفه ای مایکروسافت بود. گیتس در واقع با دادن بخشی از سهام شرکت به بالمر او را اغوا کرد!

* در سال 1980 شرکت IBM مایکروسافت را اجاره کرد تا برایش سیستم عامل کامپیوتر بسازد. مایکروسافت سیستم عاملی به نام Q-DOS از شرکت تکنولوژی سیاتل خرید و آن را به IBM فروخت. نام این سیستم عامل به MS-DOS تغییر کرد و خیلی زود به سیستم عامل کامپیوترها تبدیل شد.

* استیو جابز شروع به ابراز لطف به جابز می کند. سخت است که اولین دیدار گیتس و جابز را تاریخ برایش تعیین کرد، اما با این حال مایکروسافت بسیاری از پول هایش را خرج سیستم عامل برای اپل می کرد. وقتی جابز مکینتاش را می ساخت، به سیاتل رفت تا گیتس را قانع کند برای مک سیستم عامل بسازد. روابطشان تا چند سال خوب پیش رفت.

* در سال 1983 مایکروسافت برای اولین بار طرح ویندوز را پیش کشید. ویندوز خیلی شبیه مکینتاش بود و همین امر باعث عصبانیت زیاد جابز و داد و فریادهایش بر سر گیتس شد. او می گفت که من به گیتس اعتماد کردم، اما گیتس دزدی کرد.

* سال 1985 مایکروسافت ویندوز را به بازار عرضه کرد. فروش سالانه ویندوز به نقطه ای رسید که 140 میلیون دلار فروش سالانه برایش ثبت شد.

* در سال 1986 ویندوز برای استفاده عموم آزاد شد. سهام مایکروسافت بین سال های 1986 تا 1996 افزایش صد برابری در ارزش را تجربه کرد.

* ویندوز باید اوج گرفتنش را مدیون این بداند که گیتس سیستم عاملی را ساخت که امتیاز انحصاری اش دست خودش است. سال 1990 نیز آفیس و ویندوز 3 را عرضه کرد که هر دو جهانی شدند.

* در سال 1994 گیتس با ملیندا فرنچ، یکی از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. آنها هم اکنو سه فرزند دارند و با هم یک بنیاد خیریه به نام خودشان را اداره می کنند.

* در سال 1995 گیتس درباره جدابیت اینترنت به مایکروسافتی ها هشدار داد. او اینترنت را یکی از مهمترین پیشرفت ها می دانست. طبعا او راست می گفت.

* گیتس در سال 1995 ویندوز 95 را عرضه کرد. او مایکروسافت را هدایت کرد تا به اوج رسید.

* او در دهه 1990 یک خانه بزرگ برای خود ساخت. مالیاتی که به این خانه تعلق می گرفت 1 میلیون دلار بود.

* سال 1995 بود که گیتس ثروتمندترین فرد جهان شد. او هر سال در بین ثروتمندترین هاست.

* در سال 1997 مایکروسافت 150 میلیون دلار روی اپل سرمایه گذاری کرد. این سرمایه گذاری اپل را از مرگ حتمی نجات داد.

* پای گیتس در سال 1998 به خاطر انحصاگرایی در زمینه نرم افزار به دادگاه باز شد.

* . حول و حوش سال 2002 او به یک تیم گلف یعنی آگوستا نشنال پیوست

* در سال 2004 او به هیئت مدیره برکشایر هاتاوای پیوست. این شرکت سرمایه گذاری، متعلق به دوست اقای گیتس یعنی وارن بافت معروف است.

* در سال 2008 از کارهای اجرایی فاصله گرفت و به یک مدیر نظارتی تبدیل شد.

* در دهه 2000 بنیاد خیریه خانواده گیتس اقدامات خوبی مثل ریشه کنی فلج اطفال، تلاش برای کاهش موارد ابتلا به مالاریا، مبارزه با ایدز و کارهای بسیار دیگری را انجام داد. همین اقدامات باعث محبوییت بیشتر آقای گیتس در میان مردم شده است.

يکشنبه 10/6/1392 - 18:7
کامپیوتر و اینترنت

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که درآمد این شرکت در فصل مالی دوم سال 2013 منتهی به 30 ژوئن به 57.46 تریلیون وون رسیده (هر دلار معادل ۱۱۴۲ وون است) که این میزان نسبت به فصل مالی اول امسال رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، سود عملیاتی این شرکت در فصل دوم مالی امسال به 9.53 تریلیون وون رسیده که این میزان نیز حاکی از رشد 9 درصدی است. بنابراین گزارش، سود خالص این شرکت نیز در این بازه زمانی حدود 7.77 تریلیون وون بوده است.

این در حالی است که سامسونگ 5 ژوییه پیش‌بینی کرده بود که درآمد کل فصل دوم مالی امسال حدود 57 تریلیون وون و سود عملیاتی آن به 9.5 تریلیون برسد.

در حالی که در‌ نیمه اول سال 2012، درآمد این شرکت با رشد 19 درصدی و سود عملیاتی آن با رشد 51 درصدی همراه بود، به نظر می‌رسد که میزان سوددهی این شرکت در نیمه اول امسال بهبود یافته است. نرخ سود این شرکت در شش ماهه اول 2013 به 16.6 درصد رسیده که در مقایسه با نرخ سود 13.1 درصدی در همین بازه زمانی در سال گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد. سامسونگ انتظار دارد درآمد کل امسالش با رشد چشمگیری همراه باشد و رفته رفته سود کسب‌وکارهای مرتبط با این شرکت افزایش یابد.

با توجه به عملکرد مالی سامسونگ، عمده درآمد مداوم این شرکت مربوط به کسب‌وکارهای گوشی هوشمند پیشرفته و تلویزیون ممتاز این شرکت می‌شود. نکته مهم اینجاست که رشد چشمگیری هم در زمینه عرضه پنل‌های OLED مخصوص گوشی‌های هوشمند و هم در میزان تقاضا برای سیستم‌های تهویه مطبوع این شرکت به چشم می‌خورد.

علاوه بر این، در حالی که بسیاری از کاربران مدت‌ها بود به انتظار عرضه گلکسی S4 به بازار بودند، عرضه گوشی هوشمند و درآمد حاصل از آن از فصل بهار با افزایش بسیاری همراه است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که رشد قدرتمند بازار گوشی هوشمند این شرکت تا فصل سوم مالی امسال نیز ادامه خواهد یافت؛ البته با روند کندتر.

به نظر می‌رسد که بهبود کسب‌وکارهای دپارتمان‌های مختلف این شرکت هم از نظر کسب درآمد و هم سود عملیاتی از فصل مالی قبل و به دلیل میزان بالای تقاضا برای تجهیزات مرتبط با گوشی موبایل شروع شده است. با این حال، فروش کلی تراشه‌های منطقی (Logic Chips) به دلیل کاهش عرضه پردازنده اپلیکیشن موبایلی (سیستمی روی تراشه که برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌هایی که در فضای سیستم‌عامل موبایل اجرا می‌شود، طراحی شده است) کمتر کاهش یافته است. البته ناگفته نماند که افزایش میزان سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه (R&D) و تقسیم این سرمایه‌ در کانال‌های مختلف و همچنین مخارج این شرکت در عرضه محصولات جدیدش، افزایش درآمد بخش‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات موبایلی (IM) –که شامل ارتباطات و شبکه‌های موبایلی و کسب‌ و کارهای عکس‌برداری دیجیتال می‌شود- این شرکت را تعدیل کرده است.

آی تی رسان

يکشنبه 10/6/1392 - 18:5
موفقیت و مدیریت

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.

از این پس قصد داریم در سلسله گزارش هایی به تبیین اصولی تازه و نو درباره کسب و کار بپردازیم تا کاربران گرامی سایت بانکی بتوانند با دید بازتری درباره کسب و کار خود تصمیم بگیرند.

آنچه در سلسله گزارش های پیش رو می خوانید با آنچه تاکنون درباره راه اندازی و اداره یک کسب و کار شنیده یا خوانده اید تفاوت دارد..

داستان این مجموعه گزارش درباره شرکتی نه چندان بزرگ اما بسیار موفق است که با تکیه بر اصولی که از نظر منطقی چندان درست به نظر نمی رسند به درآمدهای میلیونی رسیده است.

روزهای یک شنبه و پنجشنبه هر هفته منتظر یک قسمت از این گزارش باشید.

پیشنهاد ما به شما این است که خواندن این رشته گزارش ها را از دست ندهید

رزومه یعنی مسخره بازی!

همه ما می دانیم رزومه گاهی می تواند تا سرحد یک یک جوک خنده دار باشد. رزومه زمانی خنده دار می شود که یک بزرگنمایی از همه آنچه نیست و پر از فعل های عملی باشد. فهرست عناوین و مسئولیت های شغلی در بهترین وضعیت باشند و سرشار از کارهایی باشد که هیچگاه انجام نشده اند. رزومه نویسی به این شکل هیچ فایده ای ندارد و از همه بدتر اینکه کاری بسیار ساده است و هرکسی می تواند رزومه ای پروپیمون تهیه کند.

اگر تنها براساس آنچه در رزومه نوشته شده، نیروی خود را استخدام کنید، آنچه به خاطرش این کار را انجام داده اید، از دست می رود. شما نیازمند داوطلبی خاص هستید که کاری خاص در شرکت، برای محصول، برای مشتری یا برای شغلتان انجام دهد. پس چگونه چنین متقاضی ای را می یابید؟!

گام اول: از متقاضی cover letter  بخواهید. این نوع نامه به رزومه پیوست می شود، هدفش ایجاد انگیزه در خواننده و محتویاتش فرصت هایی شغلی است که متقاضی قبلا برایشان درخواست داده است. در واقع به این روش شما صدای واقعی کارجو را می شنوید و می توانید بفهمید به کارتان می آید یا نه. به واکنش های درونی خود ایمان داشته باشید. اگر حس درونیتان نسبت به آن فرد مثبت بود، به مرحله مصاحبه راهش دهید و اگر نه با یک موفق باشید و آرزوهای خوب بدرقه اش کنید.

تجربه های کاری طولانی اما بدرد نخور

آگهی هایی با مضمون "5 سال سابقه کاری"، "دارای سابقه کار" یا از این دست جملات را هم ما و هم شما زیاد دیده ایم. اگرچه میزان سابقه کار در اکثر این آگهی ها مشخص شده است، اما در واقع خیلی وقت ها نتیجه مورد نظر را به همراه ندارد.

اگرچه داشتن سابقه کاری مرتبط می تواند ایده خوبی باشد، اما تجربه ای مفید فایده است که مرتبط باشد، حالا می خواهد شش ماه باشد یا 5 سال. گاهی یک نفر با 5 سال تجربه کاری نمی تواند بدرد کاری بخورد که شما به دنبال نیرو برایش هستید.

در واقع تجربه کاری یعنی فهم اصطلاحات مربوط به آن کار، یادگرفتن اینکه هرچیزی چگونه کار می کند، دست یافتن به درکی از ابزارهای مورد نیاز و غیره. اینها می تواند کلا شش ماه زمان ببرد یا کمتر یا بیشتر. پس می تواند فرق کمی بین کسی که شش ماه تجربه کاری دارد با آنکه شش سال تجربه دارد، باشد. تجربه مفید است. معلم خوبی هم هست، اما بیشتر از سالهای تجربه ای که دررزومه ای ذکر می شود، آنچه مهم است خوب انجام دادن کار است.

يکشنبه 10/6/1392 - 0:45
بهداشت روانی
وقتی صحبت از شادی و نشاط به میان می آید، خیلی ها می گویند: "برو بابا دلت خو شه"! این شاه بیت کلام کسانی است که فکر می کنند با وجود گرانی، ناهنجاری های اجتماعی و مشکلاتی مانند این دیگر شادی مفهومی ندارد!

 

به گزارش بانکی دات آی آر، شاد بودن اما برخلاف تصور این افراد بستگی مستقیم به خود ما دارد. زندگی سخت است، فراز و نشیب دارد، پلشتی و سختی در آن کم نیست، اما آن کسی در زندگی هنرمند خوبی است که در حضور همه این موانع بهانه ای برای شادی پیدا کند.

آنچه پیش روی شماست روش هایی منحصر به فرد و عالی برای شادی است. روش هایی که شاید کمتر درباره ی دست کم بعضی از آنها شنیده باشید. نخوانید از دستتان می رود!

1. غذاهای خوشمزه اما بی خاصیت را در ذهنتان تصور کنید

2. همزمان خوشبین و واقعگرا باشید

3. دستهایتان را کثیف کنید

4. گلکاری یا باعبانی کنید

5. پول های خود را خرج دلخوشی های کوچک و زیاد کنید به جای اینکه برای لذت های بزرگ و کم هزینه کنید

6. در ساحل رودخانه یا دریا ناهار بخورید

7. تخت خوابتان را خودتان بسازید

8. روی کاری که همین الان انجام می دهید، تمرکز کنید

9. به استرالیا بروید (اگر پولش را دارید البته!)

10. هفت بار در روز میوه و سبزی بخورید

11. جایگاه قدرت خود را حفظ کنید

12. در یک مهارت متخصص شوید

13. نگرانی هایتان را در یک پاکت نامه بگذارید و به معنای واقعی مهر و مومش کنید

14. اطرافتان را با افراد شاد شلوغ کنید

15. بعضی کارها را داوطلبانه انجام دهید

16. بخندید حتی اگر مصنوعی باشد

17. در جاهای نسبتا خنک زندگی کنید

18. سه اتفاق خوب امروز را یادداشت کنید

19. مقایسه خود با دیگران را متوقف کنید

20. کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به محل کار را انتخاب کنید

21. ورزش کنید

22. به موسیقی های روز گوش کنید

يکشنبه 10/6/1392 - 0:44
اخبار

آوید مجتبایی‏ متولد ۱۹۶۲ یک ایرانی آمریکایی و نایب‌رئیس ارشد بخش فناوری اطلاعات شرکت ولز فارگو است.

او دانش آموخته دانشگاه استنفورد در رشته مهندسی برق و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه کلمبیا است.

مجتبایی که ۱۴ سال برای شرکت ولز فارگو در سمت بانکدار کار کرده است، هم اینک یکی از مهمترین بانکدارهای آمریکا بر اساس نشریه San Francisco Business Times معرفی گردیده‌است.

او همچنین در حیطه بانکداری یکی از «۲۵ زن مهم آینده آمریکا» توسط نشریه US Banker نامیده شده.

مجتبایی همچنین در سال ۲۰۰۴ توسط نشریه Bank Technology News یکی از ۱۰  نوآور برتر در صنعت بانکداری مجازی اعلام گردید.

به گفته وی داستان مصور پرسپولیس نوشته مرجان ساتراپی بسیار از نظر هویتی برای ایشان حائز اهمیت بوده‌است.

او هم اینک عضو هیئت مدیریت اتحادیه روابط عمومی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار نیز می‌باشد.

ولز فارگو (Wells Fargo‏ یکی از بزرگترین بانکهای آمریکا است که در اکتبر ۲۰۰۸ با پرداخت ۱۵ میلیارد دلار بانک واکویا را ( خریداری نمود.

این بانک امروزه ۲۳ میلیون مشتری داشته و نزدیک به ۶۰۰۰ شعبه اصلی در آمریکا دارد.

این بانک سومین بزرگترین بانک آمریکا بوده و عضوی از S&P ۵۰۰ است.



 


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

يکشنبه 10/6/1392 - 0:42
کامپیوتر و اینترنت

مدت طولانی ای است که شرکت اچ تی سی، فقط به تولید گوشی های صفحه لمسی و هوشمند پرداخته و هیچ وقت ما از این شرکت محصولی ندیدیم که مانند گوشی های قدیمی، از ضفحه ای غیر لمسی و به همراه دکمه طراحی شده باشد. حال این شرکت دست به کار عجیبی زده؛ اچ تی سی از یک گوشی جدید رونمایی کرده که همه را متعجب کرده است. این گوشی کاملا شبیه گوشی های معمولی قدیمی است.

 

 

اچ تی سی گفته که تعداد زیادی از کاربران گوشی های همراه هوشمند از لمس کردن صفحه های لمسی، وب گردی با موبایل های صفحه بزرگ و از همه مهم تر حمل آنها خسته شده اند و به همین دلیل این غول گوشی سازی تصمیم گرفته که چنین گوشی ای تولید کند.


این مدل اچ تی سی، Mini + نام دارد که صفحه نمایش آن 1.5 اینچ است و دارای سخت افزاری بسیار ساده و عادی است. همچنین از بلوتوث هم بهره می برد. هنوز مشخص نیست که اچ تی سی چه زمانی این گوشی را عرضه کند و قیمتی هم برایش مشخص نکرده است.

 

يکشنبه 10/6/1392 - 0:40
اخبار

این روزها حداقل یک کارت بانکی در جیب اکثر ایرانی ها پیدا می شود کوچک و بزرگ هم ندارد استقبال خوب از بانکداری الکترونیک نیاز ما به کارت را افزایش داده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، درعین حال که کارت ها نیاز ما را برطرف می کنند باید در حففظ امنیت آنها هم کوشا باشیم و بیاموزیم از اطلاعات محرمانه مان محافظت کنیم. در این جا به برخی از روش های کلاهبرداری که کمتر به آنها پرداخته شده اشاره می کنیم تا احتیاط های لازم را به کار ببرید.

1. سوءاستفاده از شلوغی

در برخی از ایام ماه و سال مثل اول ماه،هنگام پرداخت یارانه ها و یا سال نو صف های طویلی در پشت خود پرداز ها شکل می گیرد که بهشت کلاهبرداران است. آنها از کلافگی و عجله افراد استفاده می کنند تا به بهانه کمک، سرعت بخشیدن به کار و ... شما بفریبند.

پس هنگام شلوغی صبر خود را حفظ کنید  و به غریبه ها اعتماد کنید.

2. شما برنده اید

چنانچه فردی به هر دلیل از جمله خرید اقلام ، برنده شدن در قرعه کشی ها ، فروش احناس عتیقه ، معرفی خود بعنوان فردی شاخص و... از شما تقاضای مراجعه به عابربانک و پرداخت پول به شما را نماید شک نکنید! او کلاهبردار است و هیچگاه چنین عملی انجام ندهید.

به پیامک های ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نفرمایید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را بصورت تلفنی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.

3. برگ رسید

برخی سوء استفاده گران از قبض های رسید شما به شماره کارت و اطلاعاتتان پی می برند. لطفا علاوه براینکه به فکر حفظ محیط زیست هستید همچنین برای امنیت بیشتر رسید بانکی تان را کنار خود پرداز رها نکنید.

4. سایت های جعلی

از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب و شماره های کارت اعتباری و اعلام رمز آنها و غیره به سایت های متفرقه و مشکوک خودداری کنید و از عملکرد اینترنتی و قانونی بانک ها و سایر مراکز دولتی و رسمی اطمینان حاصل نمائید.

5. کمک

دیده شده افرادی به بهانه کمک به سالمندانی که طرز استفاده از کارت بانک را به خوبی نمی دانند و یا به بهانه کمک گرفتن اطلاعات و رمز های شما را سرقت می کنند. پس نه اینکه به کسی کمک نکنید بلکه هنگام کمک کردن و کمک گرفتن جانب احتیاط را رعایت کنید.

6. دستکاری خودپرداز

هنگام استفاده از خود پرداز های بانکی دقت کنید قطعه ای مشکوک به آن نچسبیده باشد و همچنین اگر به هر دلیل کارت شما در دستگاه باقی ماند ابتدا اطمینان حاصل کنید به داخل دستگاه رفته و جایی در بین مسیر در قسمت ورودی کارت خوان گیر نکرده باشد.

7. کارت خوان

هنگام استفاده از کارت خوان از فروشنده بخواهید دستگاه را در اختیار شما قرار دهد تا خودتان رمز را وارد کنید. از اینکه به فروشنده بر بخورد یا برخورد مناسبی با شما نداشته باشد نترسید . اطلاعات شخصی شما متعلق به شماست و باید در حفظ آن بکوشید.

8.کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی

به هیچ عنوان کارت عابر بانک خود را حتی بدون رمز در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید زیرا کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی آن امکان پذیر است.

يکشنبه 10/6/1392 - 0:39
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته