• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4728
تعداد نظرات : 377
زمان آخرین مطلب : 3529روز قبل
دعا و زیارت

امام صادق علیه السلام در حدیث شریفی سفارش فرموده‌اند که با عبرت از گذشت و عفو خداوند، از خطاهای دیگران گذشت کنیم و پاسخ بدی را با خوبی بدهیم.

امام جعفر صادق علیه السلام در بخشی از سفارش‌های خود به ابن جندب فرمودند: 
با كسى كه از تو بریده، وصل كن؛ به كسى كه چیزى به تو نداده، عطا کن؛ با كسى كه به تو بدى كرده، خوبى كن؛ به كسى كه به تو دشنام داده، سلام كن؛ باكسى كه با تو دشمنى كرده، انصاف داشته باش؛ و از كسى كه به تو ظلم كرده، در گذر؛ همچنان كه دوست دارى از تو در گذرند.
پس از گذشت خداوند از خودت عبرت بگیر. آیا نمى بینى خورشید خداوند برخوبان و بدان مى تابد و بارانش بر صالحان و مجرمان نازل مى شود؟ 

متن حدیث:

یابن جندب! صل من قطعك واعط من حرمك واحسن الى من اسإ الیك وسلم على من سبك و انصف من خاصمك واعف عمن ظلمك كما انك تحب ان یعفى عنك فاعتبر بعفوالله عنك  الاترى ان شمسه اشرقت على الابرار و الفجار و ان مطره ینزل على الصالحین و الخاطئین

«مستدرک، جلد 9، صفحه 11»

* مشرق



يکشنبه 10/6/1392 - 20:3
کامپیوتر و اینترنت
همین دیروز بود که نسخه نهایی ویندوز 8.1 راه خود را به فضای اینترنت باز کرد و امروز روش نصب و فعال‌سازی آن نیز توسط کاربران کشف شده است.
 
اکنون که نسخه نهایی ویندوز 8.1 مثل سیل همه اینترنت را پر کرده است، بسیاری از کاربران ممکن است به دنبال راهی برای فعال (اکتیو) کردن این نسخه از ویندوز باشند؛ این کار از آن‌چه ممکن است فکرش را بکنید بسیار آسان‌تر است.
 
از آن‌جا که ویندوز 8.1 یک آپدیت رایگان برای ویندوز 8 است، بسیاری از کاربران می‌گویند می‌توان این ویندوز را با همان شماره سریال ویندوز 8 فعال و پیغام مزاحم روی صفحه آن را حذف کرد. روش کار به همین سادگی است و تعداد زیادی از کاربران نیز موفقیت‌آمیز بودن این روش را تأیید کرده‌اند.
 
البته از شماره سریال ویندوز 8 نمی‌توان برای نصب مستقیم بیلدهای ویندوز 8.1 استفاده کرد که در اینترنت پخش شده‌اند؛ هرچند شماره سریالی هم در اینترنت وجود دارد که اجازه نصب ویندوز 8.1 را نیز می‌دهد. پس از نصب می‌توانید این شماره را به شماره اصلی ویندوز 8 خود تغییر دهید و ویندوز 8.1 خود را فعال نمایید. البته این روش برای نسخه‌ای که دیروز در اینترنت منتشر شد و برای نسخه‌های ترجمه شده بیلد چینی منتشر شده در اینترنت جواب نمی‌دهد و ممکن است نتایج دیگری در پی داشته باشد.
 
به گزارش سافت‌گذر ؛ می‌توانید مطمئن باشید که به زودی در اینترنت شایعه می‌شود که مایکروسافت شماره سریال‌هایی را که در این مدت برای فعال‌سازی ویندوز 8.1 استفاده می‌شوند، بلوکه خواهد کرد. این نوع شایعه‌ها همیشه در اینترنت پراکنده می‌شود؛ اما بسیار بعید است که مایکروسافت چنین اقدامی را انجام دهد.
 
به علاوه، اگر می‌خواهید ویندوز 8.1 را نصب کنید، احتمالاً مجبور خواهید شد تا به طور دستی آپدیت .Net 3.5 Framework را نیز نصب کنید. برای این کار کافی است در منو یا صفحه استارت خود عبارت cmd را جستجو کنید، سپس با راست‌کلیک کردن روی گزینه cmd در لیست نتایج جستجو، گزینه Open as administrator را انتخاب کنید. سپس در پنجره باز شده عبارت زیر را تایپ کنید (توجه داشته باشید که X نام درایو یا دی‌وی‌دی رامی است که ویندوز 8.1 را از روی آن نصب می‌کنید):
 
dism.exe /online /enable-feature /featurename:NetFX3 /Source:X:/sources/sxs
 
مثل همه کپی‌های به بیرون درزکرده ویندوز، در نصب نسخه 8.1 نیز باید نهایت دقت را انجام دهید؛ زیرا هنوز پشتیبانی رسمی از مراحل نصب و اجرای این نسخه وجود ندارد.
 
 
منبع:سافتگذر


يکشنبه 10/6/1392 - 20:1
خودرو

در لیست جدید وارداتی‌ها، یک نام نه چندان غریبه به چشم می‌خورد. خودرویی با برند هیوندای که بی‌‌اندازه شبیه سوناتا از آب درآمده است. الانترا در حالی در اتاق انتظار گمرک خاک می‌خورد که رقبای سرسختی برایش دندان تیز کرده‌اند.

 بازار خبر ، گمرک، آمار واردات و صادرات کل کشور طی سه ماهه ابتدایی سال را منتشر کرد.

در این گزارش، لیستی از خودروهای آشنا به چشم می‌خورد. کیا موتور که با انواع و اقسام اسپرتیج‌ها،‌ سراتوها و موهاوی‌ها قسمت اعظم جدول را به خود اختصاص داده است. بعد از آن تویوتا را می‌بینیم که هم‌چنان با مدل‌های جدید کمری خود مانور می‌دهد. مدل‌های سبک مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و مشاهده می‌شود. اما در بین وارداتی‌های هیوندای غیر از توسان‌ها و سوناتاها، یک نام نه چندان آشنا به چشم می‌خورد؛ هیوندای الانترا.

همان آوانته

درست 23 سال است که هیوندای چیزی تولید می‌کند که کل دنیا را گرفتار کرده. از 1990 به این سو این شرکت با معرفی Elantra که در ایران و برخی کشورهای دیگر با نام Avante معرفی می‌شود، سود کلانی از فروش بی‌نظیر آن کسب کرد.

هیوندای دهه 90، خودروسازی بود که به شدت تلاش می‌کرد از بزرگان درس بگیرد. به طوری که روی الانترا یا همان آوانته‌های اولیه‌اش پیشرانه میتسوبیشی ژاپن را نصب می‌کرد. هنوز هم می‌شود نسل اول این خودرو را در بازار دست دوم‌های ایران مشاهده کرد.

نسلی که بین 1990 تا 1995 تولید می‌شد. نسل بعد زمانی بود که این شرکت تصور می‌کرد خیلی در بحث طراحی توانمند است. از 1996 تا 2000 به طور قطع یکی از نامطلوب‌ترین الانتراها و چه بسا هیوندای‌ها را دیدیم. مدل استیشن و پیشرانه‌های 2 لیتری در این دوره تولید شدند.

نسل سوم حکایت دیگری برای ما دارد. آن زمان که خودروسازان کرمان هنوز سراغ چینی‌ها نرفته بودند و بازار با انواع دووها و هیوندای‌ها روزهای خوب و با کیفیتی را پشت سر می‌گذاشت، آوانته به عنوان یک سدان مرغوب و مقرون به صرفه راهی بازار ایران شد. این آوانته فیس‌لیفت GLS نسل سوم تولیدات بود. خودرویی که برای اولین بار توانست راهی بازار آمریکا و اروپا شود. همان‌طور که همه می‌دانیم قیافه‌اش مقبول و منطقی بود. قطعاتش اگر نگوییم فوق‌العاده باید گفت که با کیفیت عالی تولید می‌شدند. کسی تا به حال از خرابی وخیم آوانته اعتراض نکرده است.

جعبه‌دنده اتوماتیک و یک پیشرانه قدرتمند 2 لیتری را که در نظر می‌گرفتی، با بیست و سه چهار میلیون آن موقع هرگز سراغ انتخاب دیگری نمی‌رفتی. دقیقاً به خاطر همین ویژگی‌ها بود که محبوبیتش اوج گرفت و تولید آن به شدت گسترش یافت. حالا دیگر چین، ونزوئلا، روسیه، اوکراین، تایوان و همانطور که گفتیم ایران نیز به جمع تولیدکنندگان آن اضافه شده بودند. نسل سوم با تمام شهرتش بین 2000 تا 2006 در تاریخ ثبت شد.

همان سالی که دنیا داشت با آوانته نسل سه خداحافظی می‌کرد، نسل چهارم به سرعت معرفی شد. باز هم مرض خاص بودن در بین طراحان هیوندای شیوع پیدا کرد و این مدل دوباره به دو نسل قبل بازگشت. چراغ‌هایش بزرگ شدند و زوایای بدنه نرم.

از دور خودرویی فربه به چشم می‌آمد. البته باید اشاره کرد که جنجال‌ها فقط مربوط به چهره می‌شد چرا که از نظر فنی و ایمنی به کلی می‌توانست با سلیقه بازارهای جهانی هم‌خوانی داشته باشد. به طوری که الانترای نسل چهار توانست از موسسه ایمنی IIHS آمریکا رتبه Good دریافت کند. حتی روی این مدل ESC کنترل الکترونیکی پایداری نیز نصب شد.

مدتی بعد LG برای آن یک سیستم نقشه‌خوان طراحی کرد. کارایی و مکانیزم این خودرو بارها از سوی موسسات و مجلات معتبری چون «جی‌دی پاور» و «کانسیومر ریپورت» تایید و تحسین شده بود. کیا موتورز تقریباً با معرفی این مدل بود که توانست پایه و اساس Cerato را طراحی کند.

آنچه منتظرش هستیم

از سال 2008 هیوندای با استخدام یکی از خبره‌ترین طراحان دنیا به کلی ساز و کار خود را متحول کرد. دقت کنید تقریباً بعد از آن بود که انواع سانتافه‌ها، سوناتاها، آزراها، توسان‌ها، جنسیس‌ها و وراکروزها با چهره‌هایی دلفریب راهی بازار شدند.

نسل پنجم آوانته در سال 2011 هم یکی از آن‌ها. خودرویی مدرن که به وضوح می‌شود ژن طراحی مدل‌های جدید سوناتا و i30 را دید. جالب است بدانید تنها سه خط تولید، این الانترا را می‌سازند. خود کره، تایوان و البته آلابامای آمریکا. محصولی که کلاس‌های کوپه و سدان آن نیز تولید شده است. برای این خودرو سه نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است. 1.6 لیتری Gamma، 1.8 لیتری NU و 2 لیتری Theta که هر سه با توجه به قوانین جدید می‌توانند کاندیدای ورود باشند.

جعبه‌دنده‌ها نیز شامل 6 سرعته دستی و اتوماتیک خواهند بود. به احتمال 99 درصد نسخه اتوماتیک وارد بازار ایران می‌شود. تغییر قیافه این خودرو تنها با جسورتر شدن چراغ‌ها و جلوپنجره و سپرها همراه نبوده است. کاهش ضریب اصطکاک مقابل هوا نیز یکی از ویژگی‌های این الانترا است. شاید حجم پیشرانه‌ها آشنا باشد ولی هیوندای به تایید موسسه EPA آمریکا هر سه این پیشرانه‌ها را تقویت و به عبارتی بهینه کرده است.

اجازه بدهید حالا که اینجا هستیم به داستان جنجال بزرگ این خودرو در بازار آمریکا اشاره کنیم. شرکت‌های خودروسازی قدرت، گشتاور، ابعاد، سرعت و خلاصه کلیه مشخصات فنی محصولات خود را در کاتالوگ‌های رسمی در اختیار خریدار (خواه یک فرد خواه یک کشور) قرار می‌دهند. این هیوندای به همراه چند مدل دیگر در کنار برخی از تولیدات کیاموتورز سال گذشته میلادی محکوم به درج اطلاعات نادرست در قسمت مصرف سوخت شدند.

اتهامی که می‌توانست به اعتبار جهانی این خودروساز لطمه بزند. البته قضیه با مطرح کردن این نکته که عدد مربوطه مربوط به بازارهای دیگر است و برای بازار آمریکا مصرف به گونه‌ای دیگر خواهد بود،‌ فیصله پیدا کرد.

این داستان زمانی فاش شد که سایت «پاپیولار مکانیک» در تست‌های درازمدت مصرف میانگین این خودرو را بررسی می‌کرد.

این خودرو چه دارد؟

الانترا با 8 نوع ترکیب رنگی برای بیرون و 3 نوع رنگ‌بندی برای داخل کابین تولید می‌شود. از نظر ایمنی 5 ستاره‌ای که از NHTSA کسب کرده است، نگرانی را برطرف می‌کند. این خودرو 10 سال یا 160 هزار کیلومتر گارانتی شده است.

این خودرو قوی‌تر از کرولا است. محض اطلاع آنهایی که این کره‌ای را با آن ژاپنی هی مقایسه می‌کنند. حتی فضای داخلی‌اش از سیویک نیز بیشتر است. روی کنسول این خودرو یک صفحه LCD لمسی 7 اینچی نصب شده است که تصویر دوربین عقب را نمایش می‌دهد. روی مدل‌های GLS می‌توان سیستم صوتی 360 واتی حرفه‌ای را دید. روی همین مدل سان‌روف هم تعبیه شده است. تهویه مطبوع دو حالته و گرم‌کن تنها برای سرنشینان جلو تعبیه شده است.

در تست‌های میدانی مجلات خارجی به این نکته اشاره شده است که معکوس کشیدن روی جعبه‌دنده اتوماتیک این خودرو به کندی همراه است. شتاب‌گیری و گشتاورش هم نسبت به رقبا تعریف چندانی ندارد.

در بازار ایران

طبق گزارش گمرک، هیوندای الانترای سفید 2013 با قیمت جهانی 16 هزار و 500 دلار وارد شده که ارزش ریالی آن 40 میلیون و 877 تومان است. این تازه می‌شود قیمت خام خودرو. از آنجایی که ارزان‌ترین محصول هیوندای i20 است که آن هم 85 میلیون تومان قیمت خورده،‌ هرگز پیش‌بینی نمی‌شود این خودرو از i20 ارزان‌تر باشد.

هزینه‌های شماره‌گذاری، حمل و نقل، مجوزهای ثبت، عوارض و مهم‌تر از همه سود عرضه‌کننده را که در نظر بگیری بابت چنین خودرویی حداقل باید در بازار بین 110 تا 120 میلیون تومان قیمت داشته باشد. آن وقت می‌دانید یعنی چه؟

یعنی هیوندای الانترای 2013 یا همان نسل جدید آوانته رقیبی شده است برای مزدا3 هاچ‌بک تیپ 3 که 118 میلیون قیمت دارد. مدل سدان این خودرو 116 میلیون می‌ارزد. شما با این پول از بین کمری‌ها باید مدل 2012 GL را انتخاب کنید. مدل 2013 یاریس 100 میلیون قیمت خورده است.

جدی‌ترین رقیب این خودرو کرولا XLI است که بین 115 تا 123 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. به غیر از آن در شرکت هم‌وطن سراتو چهار درب 2000 سی‌سی را می‌بینیم که 115 میلیون تومان می‌ارزد. شاید مشتری هیوندای الانترای جدید بدش نیاید روی خرید ام‌جی 6 هم حساب کند که حداقل 98 میلیون تومان است. شاید با این بشود یک رنو فلوئنس خانوادگی هم خرید که 114 میلیون تومان می‌ارزد. آخرین پیشنهاد ما خرید آلفارومئوهای میتو فول و نیمه فول است که بین 105 تا 114 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

Specifications

Hyundai Elantra MD

حجم پیشرانه (cc)

1795

حجم هر سیلندر (cc)

448.7

آرایش

چهار سیلندر خطی

قدرت (hp*rpm)

148 در 6500

بازده قدرت (hp*lit)

87

گشتاور (nm*rpm)

177 در 4700

بازده گشتاور (nm*lit)

104.1

قطر سیلندر (mm)

85.4

نسبت تراکم

10 بر یک

شتاب صفر تا 100 (sec)

9.1

سرعت نهایی (km/h)

200

جعبه دنده

6 سرعته اتوماتیک

فاصله دو محور (mm)

2650

نوع انتقال قدرت

FWD - محور متحرک جلو

طول، عرض و ارتفاع (mm)

4506-1775-1481

اندازه تایر (in)

265.65 - 16

فضای سرنشین (lit)

2860

فضای قسمت بار (lit)

419

گردش فرمان (m)

11

اندازه ترمز (in

جلو: 300 عقب: 285

وزن (kg)

1246

توان کششی (kg)

1207

حجم باک (lit)

53

مصرف میانگین (lit)

7.1

قیمت

خارج: شروع از 16 هزار و 500 دلار

 

داخل: احتمالاً بین 110 تا 120 میلیون تومان

 

 

يکشنبه 10/6/1392 - 19:58
خواص خوراکی ها

تحقیقات نشان می دهد میوه‌های با رنگ‌های قرمز تیره، نارنجی روشن و بنفش تیره غنی از مواد ضد سرطان هستند.

جام ، خوردن انواع میوه‌های تابستانی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های دهان، مری، ریه و ابتلا به سرطان معده را کاهش و رژیم غذایی سرشار از فیبر آنها به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک می‌کند.

 

 از جمله برخی از میوه‌های ضد سرطان می توان به بلوبری به عنوان منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های K و  C و منگنز اشاره کرد. این میوه به عنوان منبع غنی از آنتی اکسیدان محسوب می‌شود. آنتوسیانین‌ها، کاتکین‌ها، کوئرستین‌ها، کامپفرول‌ها و دیگر فلاونوئیدها موجب رنگ آبی این نوع توت‌ها می‌شود. ضمن اینکه از آسیب رادیکال آزاد به DNA که می‌تواند منجر به سرطان شود جلوگیری می‌کند. همچنین در مطالعات سلولی این ترکیبات باعث کاهش رشد سلول‌های سرطانی دهان، پستان، روده بزرگ و پروستات می‌شوند.

 

کلم ها غیر از کلسیم، منبع غنی "سولفورافان" ( sulforaphane ) هستند. این ماده خطر بروز سرطان های معده ، سینه و پوست را کم می کند.

گوجه فرنگی غیر از ویتامین C ، محتوی مقدار زیادی "لیکوپن" می باشد. لیکوپن ماده ای است که خطر سرطان های پروستات و تخمدان را کم می کند.

هویج دارای "بتاکاروتن" زیادی می باشد و برای جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا ، پروستات و سینه بسیار مفید می باشد.

 

هندوانه نیز از دیگر میوه‌های فصل تابستان است که حاوی ویتامین‌های A و C و پتاسیم بود و با دارا بودن یک آنتی اکسیدان قوی به نام لیکوپن به محافظت در برابر سرطان پروستات کمک می‌کند. هندوانه میوه بسیار خوبی برای کنترل وزن است. مصرف تنها یک وعده از آن می‌تواند فقط با 49 کالری افراد علاقمند به مواد غذایی شیرین را راضی کند و این ویژگی، هندوانه را به یکی از میوه‌های با حداقل قند و کالری تبدیل می‌کند.

 

پرتقال منبع غنی ویتامین C است. تحقیقات نشان داده است که، این میوه اثر ضد سرطانی نیز دارد. پرتقال، از سرطان معده و ریه جلوگیری می کند.

هلو نیز حاوی پتاسیم و ویتامین C است. یک هلوی متوسط تنها 58 کالری دارد اما وجود گروه‌های 2 گرمی فیبر، این میوه را برای کنترل وزن ایده آل ساخته است. رنگ نارنجی روشن این میوه به خاطر وجود بتاکاروتن است که به کاهش التهاب، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، محافظت از DNA و کنترل رشد سلولی با روش‌هایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد کمک می‌کند.

 

از توت فرنگی به عنوان منبع خوبی از فیبر، ویتامین C و منگنزمی توان نام برد و افزود: این میوه حاوی اسید الاجیک است، این ماده توانایی‌اش را در کاهش رشد سلول‌های سرطانی دهان، پستان، گردن رحم، روده بزرگ و پروستات نشان داده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده است که اسید الاجیک از چند روش متفاوت برای مبارزه با سرطان عمل می‌کند: این اسید به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند، برای غیر فعال کردن مواد سرطان‌زای ویژه به بدن کمک می‌کند و باعث کاهش سرعت تولیدمثل سلول‌های سرطانی می‌شود.

 

 همچنین می توان از انگور به عنوان یکی دیگر از میوه های ضد سرطان نام برد و گفت: پوست انگور در هر دو نوع قرمز و سبز آن غنی از رسوراترول، فیتوکمیکال (ماده شیمیایی گیاهی) که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد، است. تحقیقات آزمایشگاهی توانایی رسوراترول را در کاهش رشد سلول‌های سرطانی و مهار تشکیل تومورها در پوست، کبد، روده بزرگ، ریه و پستان نشان می‌دهد.

 
يکشنبه 10/6/1392 - 19:52
اهل بیت

آتش فقط بر ابراهیم خلیل سرد نمی شود، بلکه آتش بر شیعه واقعی نیز بردآ و سلاما خواهد بود.

 

آتشی که نمی سوزاند!
 سهل بن حسن خراسانی خدمت امام

سهل بن حسن خراسانی خدمت امام صادق علیه السّلام شرفیاب شده، عرض ارادت و اخلاص کرده گفت: با آن که صد هزار شیعه ی مسلح دارید چرا برای گرفتن حق خود (بدست گرفتن زمامداری و خلافت) قیام نمی کنید؟ 

حضرت فرمود: از این بحث صرف نظرکن خراسانی! اما مرد خراسانی اصرار کرد. آنگاه امام به خدمتکارشان فرمودند: تنور را روشن و گرم کن، تنور گرم و سرخ شد، به حدی که قسمت بالای آن تمایل به سفیدی پیدا کرد. امام خطاب به خراسانی فرمودند: برخیز و در تنور بنشین! 

خراسانی عرض کرد: ای آقای من! یابن رسول الله مرا به آتش عذاب مکن، مرا عفو کن، خدا تو را عفو کند. 
امام فرمود: از تو گذشتم. 

در همان حال هارون برمکی داخل شد و نعلین خود را در دست گرفته عرض کرد: السّلام علیک یابن رسول الله!

حضرت بعد از جواب سلام، فرمودند: نعلین را بگذار و در آتش بنشین. 

هارون کفش ها را گذاشت و در تنور نشست. و حضرت همراه خراسانی درباره خراسان گفت و گو می کردند، آنچنان که همه چیز را می دیدند، بعد به خراسانی فرمود: برخیز و نظر کن به داخل تنور، خراسانی نظر کرد و دید هارون چهارزانو نشسته. آنگاه از تنور بیرون آمد و سلام کرد. 

حضرت فرمودند: در خراسان چند نفر مثل این مرد وجود دارد؟ 
عرض کرد: به خدا قسم یک نفر نیست. 

امام فرمودند: تا پنج نفر نداشته باشیم قیام نمی کنیم و ما به وقت قیام آگاهیم. 

منبع: 
۱. منتهی الآمال، ج۲، ص۱۴۱.

 

 

يکشنبه 10/6/1392 - 19:50
خواص خوراکی ها


میوه‌ی ستاره‌ای

 

نام این میوه کاملا مناسب با شکل ظاهری آن است. "کارامبولا" به طور کلی بومی جنوب شرق آسیا است، اگرچه کارشناسان معتقدند به راحتی در نقاط گرمسیری دیگر نیز رشد می کند. هنگامی که کارامبولا برش می خورد کاملا شبیه به یک ستاره پنج پر است. این میوه شیرین نه تنها مزه خوبی دارد، بلکه غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها بوده و از اسید، قند و سدیم پایینی برخوردار است.

 

پیتایا (Pitaya) - اژدها میوه

 

"پیتایا" حاوی طیف وسیعی از مواد خوشمزه از انواع مختلف کاکتوس است. این میوه در کشورهای مختلف آسیایی رشد کرده و به واسطه کشور یا منطقه‌ای که در آن می روید دارای نام‌های مختلفی است که از آن جمله می توان به "توت فرنگی گلابی" یا "میوه مروارید" اشاره کرد. گوشت میوه پیتایا دارای دانه‌های سیاه - مشابه با کیوی - بوده و به صورت خام خورده می شود. این میوه اندکی ترش مزه است.

 

دوریان (Durian) - میوه بد بو

 

"دوریان" از بویی به واقع بد برخوردار است که بسیاری را حتی از مزه کردن آن باز می دارد. اما دوریان به عنوان پادشاه میوه‌ها نیز شناخته می شود زیرا بخش خوراکی آن بسیار خوشمزه بوده و در بسیاری از بشقاب‌های کشورهای جنوب غرب آسیا استفاده می شود. در شرایطی که بیش از 30 نوع گیاه دوریان وجود دارد، اما تنها 33 درصد از آنها خوراکی هستند.

 

یانگ‌می (Yangmei) - توت فرنگی چینی

"یانگ‌می" یا توت فرنگی چینی همان گونه که از نامش مشخص است بومی چین بوده و از درختانی زیبا و رنگارنگ برخوردار است. درختان یانگ‌می عمدتا در پارک‌ها و باغ‌ها جنبه زینتی داشته و میوه‌های قرمز رنگ آنها دارای طعمی دوست داشتنی هستند. هسته بزرگ یانگ‌می حدود نیمی از کل حجم میوه را به خود اختصاص می دهد.

 

نونی (Noni)

 

"نونی" با ظاهر عجیب خود دارای نام‌های عجیبی مانند "پودینگ سگ" و "میوه‌ی پنیری" نیز است. این میوه بومی آسیا است. از نونی بیشتر برای تهیه نوشیدنی‌های میوه‌ای که گفته می شود از لحاظ پزشکی مفید هستند، استفاده می شود. از آبمیوه نونی به طور سنتی به عنوان دارو برای درمان بیماری‌هایی مانند بی نظمی کارکرد روده و عفونت‌های دستگاه ادراری استفاده می شد، اما آزمایش‌های عملی، موثر بودن آن را اثبات نکرده است.

 

رامبوتان (Rambutan)

 

"رامبوتان" بیشتر در مالزی رشد می کند و از پوست چرمی قرمز رنگ برخوردار است. رامبوتان یکی از معروف‌ترین میوه‌های جنوب شرق آسیا محسوب می شود. گوشت این میوه، آبدار و شیرین بوده و به طور گسترده در تولید مربا استفاده می شود. گوشت رامبوتان سفید یا صورتی رنگ بوده و هر میوه دارای یک هسته ترد و نرم است که اگر به صورت نپخته خورده شود، خاصیت سمی ملایمی دارد.

 

میوه جک (Jackfruit)
شگفتی‌های میوه‌‌ای!

 

جنوب غربی هند، بنگلادش، فیلیپین و سریلانکا زادگاه "میوه جک" هستند که در استرالیا نیز شناخته شده است. در داخل این میوه، دانه‌ها با گوشتی آبدار احاطه شده که مزه ملایم آناناسی دارد. از گوشت این میوه در تولید چیپس شیرین و پخت و پز نیز استفاده می شود.

 

لیچی (Lychee)
شگفتی‌های میوه‌‌ای!

 

در شرایطی که بسیاری "لیچی" را میوه‌ای چینی در نظر می گیرند، اما تنها بومی این کشور نبوده و در هند و تایوان نیز یافت می شود. درختان این میوه همواره سبز هستند. لیچی با پوششی سخت احاطه شده و از گوشتی سفید با بافتی شبیه میوه انگور برخوردار است. لیچی شیرین مزه و غنی از ویتامین C است.

 

مانگوستین (Mangosteen) 
شگفتی‌های میوه‌‌ای!

 

"مانگوستین" روی درختانی همیشه سبز می روید و بومی جزایر "سوندا" و "مولوکاس" است. این میوه دارای پوششی بنفش رنگ، بافتی خامه‌ای و مزه‌ای منحصر به فرد بوده که چیزی شبیه به مرکبات و هلو عنوان شده است. مانگوستین غنی از آنتی اکسیدان‌ها بوده و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سرطان کمک کند. البته این مساله هنوز ثابت نشده است.

 

کامکوات (Kumquat) 
شگفتی‌های میوه‌‌ای!

 

"کامکوات" میوه‌ای کوچک و بومی چین است. این میوه‌ کوچک شبیه به پرتقال بوده، اما از درختانی که رابطه نزدیکی با خانواده مرکبات ندارند، می روید. کامکوات به صورت خام و با پوست خورده می شود. این میوه اغلب در تهیه مارمالاد و ژله کاربرد دارد. حتی تایوانی‌ها این میوه را به چای اضافه می کنند و برخی معتقدند کامکوات پخته شده در آب می تواند به تسکین گلو درد کمک کند.

 

ملون شاخدار (Horned Melon)
شگفتی‌های میوه‌‌ای!

 

"ملون شاخدار" بومی صحرای کالاهاری در آفریقا است که به نام "خیار آفریقایی" نیز شناخته می شود. امروزه، ملون شاخدار در نقاط مختلف جهان مانند نیوزیلند، استرالیا، شیلی و آمریکا رشد می کند. هنگامی که این میوه را قارچ می کنید با گوشتی سبز رنگ و جالب مواجه شده و مزه و بوهای مختلفی - نه تنها خیار بلکه موز، لیمو و میوه گل ساعت - را حس می کنید. این میوه در آمریکا به نام "بلوفیش" (Blowfish) نیز شناخته می شود.
يکشنبه 10/6/1392 - 18:34
شهدا و دفاع مقدس

گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com


   

شوخ طبعی یک رزمنده ایرانی تا لحظه آخر !!!

مصاحبه گر :

ترکش خمپاره پیشونیش رو چاک داده بود
روی زمین افتاد و زمزمه میکرد
دوربین رو برداشتم و رفتم بالای سرش
داشت اخرین نفساشو میزد
ازش پرسیدم این لحظات اخر چه حرفی برای مردم داری
با لبخند گفت: از مردم کشورم میخوام وقتی برای خط کمپوت میفرستن.عکس روی کمپوت ها رو نکنن
گفتم داره ضبط میشه برادر یه حرف بهتری بگو
با همون طنازی گفت..اخه نمیدونی سه بار بهم رب گوجه افتاده
از خاطرات یک رزمنده

يکشنبه 10/6/1392 - 18:29
کامپیوتر و اینترنت
با افزیاش تمایل کاربران  به استفاده از اینترنت پر سرعت در هر مکان اپراتورهای تلفن همراه با چالش های فنی ارائه خدمات  باند وسیع همراه به خیل  وسیع مشترکان مواجه شدند به همین دلیل اپراتورها با ارائه خدمات wifi  به صورت رایگان در مناطق مختلفی از محدوده تحت پوشش بار ترافیکی دنیای شبکه های خود را به سوی شبکه ثابت هدایت کرد  .

بنابر این  گزارش،  اگر چه ارائه رایگان wifi   بار شبکه اپراتورهای کاهش داد اما میزان در آمد اپراتورها از ارائه باند وسیع همراه را نیز تحت تاثیر قرار داده است همین دلیل انتظار می رود اپراتورهای تلفن همراه در سال 2013 نیز  با توجه به مزایای ارائه باند وسیع همراه کاربران را به این سمت سوق دهند و مسائل فنی خود را از طریق شیوه های دیگری برطرف نمایند.

باشگاه خبرنگاران
يکشنبه 10/6/1392 - 18:25
کامپیوتر و اینترنت

اگر فکر می‌کنید تمیز‌کردن صفحه‌نمایش‌ مانیتورهای LCD یا تلویزیون‌های HD به پاشیدن چند قطره از شیشه‌پاک‌کن روی یک دستمال و کشیدن آن روی صفحه ختم می‌شود سخت در اشتباهید، چرا که انجام این کار روی صفحه‌نمایش‌های مانیتورها و تلویزیون‌های امروزی همچون به آتش کشیدن آنهاست!!

همان‌طور که می‌دانید نمایشگرهای امروزی بسیار پیشرفته شده‌اند. تصاویر به مراتب شفافی را در اختیار شما قرار می‌دهند، زمان پاسخگویی در آنها بسیار سریع است و از وضوح کیفیت بسیار بالایی نیز پشتیبانی می‌کنند. این نمایشگرها که گویی جادو می‌کنند، بسیار ظریف هستند و ظرافت بیش از حد آنها موجب شده‌است تا حساسیت‌شان نسبت به روش‌های نگه‌داری نیز افزایش یابد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در نگه‌داری از این نمایشگرها، روش تمیز‌کردن آنهاست، چرا که هنگام تمیز‌کردن نمایشگرهای LCD مستقیما با صفحه‌نمایش سر‌و‌کار دارید و کوچک‌ترین اشتباه شما می‌تواند اولین و آخرین دلیل برای تباه‌کردن کیفیت، وضوح و روشنایی تصویر در آنها باشد.

از این کارها پرهیز کنید
همان‌طور که گفتیم انجام برخی کارها هنگام تمیز‌کردن صفحه‌نمایشگرهای LCD همچون به آتش کشیدن آنهاست. پس پیش از هرچیز بهتر است شما را با این موارد آشنا کنیم.

همچنین بهتر است پیش از شروع مطلب، تکلیفمان را با جنگ و جدل‌های بعدی برخی خوانندگان مشخص کنیم! متاسفانه در موارد بسیار زیادی مشاهده شده است که با انتشار چنین مطالبی برخی خوانندگان اصرار می‌کنند که فعالیت‌های ذکر شده را ماه‌ها و سال‌هاست انجام می‌دهند و با هیچ مشکلی نیز مواجه نشده‌اند!

در پاسخ به این عزیزان باید یادآور شویم ممکن است شما خوش‌شانس بوده باشید و تابه‌حال این آتش دامن شما را نگرفته باشد، اما این خوش شانسی دلیل نمی‌شود تا کار اشتباه را به دیگران نیز توصیه کنیم یا آنها را از انجام آن منع نکنیم!

به‌عبارت دیگر شاید راننده‌ای طی چهار یا پنج سال روغن ماشین خود را پس از طی 50 هزار کیلومتر تعویض کند و تابه‌حال نیز به مشکلی برنخورده باشد، اما این خوش‌شانسی دلیلی نمی‌شود تا کارشناسان این زمینه نیز بهترین زمان تعویض روغن ماشین را طی 50 هزار کیلومتر مسافت عنوان کنند!

1‌ـ‌ هرگز مایع تمیزکننده را مستقیما به صفحه اسپری نکنید: پاشیدن مستقیم مایع تمیز‌کننده روی صفحه‌نمایش دستور بسیار خوبی برای پیدایش یک فاجعه است! اگر کمی دقت کنید در بروشور تمامی محلول‌های تمیزکننده نیز اسپری روی دستمال پاشیده می‌شود و هیچ‌گاه این محلول‌ها را نباید مستقیما روی صفحه‌نمایش اسپری کرد.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگرهای امروزی برخوردار نبودن از قاب یا صفحات محافظ است. به‌عبارت دیگر هرچه این دستگاه‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند قسمت‌های اضافه در آنها کمتر شده و ظرافت آنها افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی اسپری‌شدن محلول‌های مایع روی صفحه‌نمایش موجب می‌شود تا محلول براحتی از قاب باریک کنار صفحه به لایه‌های داخلی نمایشگر نفوذ کرده و مایع به سرعت در کل سطح زیرین صفحه‌نمایش پخش شود.

یکی از نمونه‌های بارز نفوذ مایع به لایه‌های تصویر در نمایشگر‌های LCD، پیدایش لکه‌های سیاه وحشتناک در گوشه‌های تصویر است. اگرچه این لکه‌ها ممکن است خیلی کوچک باشند، اما شانس تبخیرشدن آنها بدون برجای گذاشتن اثر معیوب روی نمایشگر تقریبا صفر است!

2‌ـ‌ هرگز از الکل یا محلول‌های آمونیاکی استفاده نکنید: همان‌طور که گفتیم نباید محلول تمیزکننده را مستقیما به صفحه اسپری کنید، اما این به‌آن معنا نیست که شما مجاز به اسپری‌کردن هر محلولی روی دستمال هستید! بسیاری از کاربران شیشه‌شورهای معمولی را برای تمیزکردن انواع شیشه و دیگر موضوعات شبیه به شیشه مورد استفاده قرار می‌دهند!

توجه داشته باشید که صفحه‌نمایشگرهای LCD و تلویزیون‌های HD با شیشه پنجره تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. این صفحات در برابر مواد شیمیایی مقاوم نیستند و ممکن است با یک‌بار تماس با مواد شیمیایی به‌طور کامل صدمه ببینند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات هیچ‌گاه از محلول شیشه‌پاک کن، محلول‌های دارای الکل و دیگر محلول‌های آمونیاکی استفاده نکنید.

3‌ـ‌ هرگز از حوله‌های کاغذی آشپزخانه و دستمال‌های چندمنظوره استفاده نکنید: حوله‌های کاغذی که در آشپزخانه استفاده می‌شوند برای خشک‌کردن دستان شما و پاک‌کردن چربی از روی آن بسیار مفیدند، اما این حوله‌ها به‌هیچ وجه برای پاک‌کردن سطوح ظریف طراحی نشده‌اند و مشکل از همین‌جا شروع می‌شود، چرا که نمایشگرهای امروزی فوق‌العاده ظریف و حساس هستند.

سطح حوله‌های کاغذی در تصاویر میکروسکوپی همچون سنباده حالت سایندگی دارد و می‌تواند براحتی روی صفحه‌نمایش مانیتور یا تلویزیون شما خش بیندازد و به آن صدمه بزند.



نمونه مشابه دیگری که صدمات مشابهی همچون حوله‌های کاغذی را به‌دنبال دارد نیز دستمال‌های چندمنظوره هستند. دستمال‌های چندمنظوره برای نظافت هر چیزی ممکن است استفاده شوند. ممکن است براده‌های فلزی، خرده‌های چوب و بسیاری از موارد بسیار ریز دیگر در بافت‌های این دستمال‌ها گیر کرده باشند و هنگام کشیدن روی صفحه‌نمایش، براحتی آن را ساییده و صدمات جبران‌ناپذیری را به آن وارد کنند.

این کارها را انجام دهید

حالا که با خطرات احتمالی که مانیتور و تلویزیون شما را تهدید می‌کند آشنا شدید نوبت به روش‌های تمیز‌کردن صحیح این نمایشگرهای حساس می‌رسد.

پیش از هرچیز به شما توصیه می‌کنیم برای افزایش عمر نمایشگرهای خود شرایطی را به‌وجود آورید تا کمتر نیازمند تمیز‌کردن آنها باشید. به‌عبارت دیگر شما ‌باید کارهایی را انجام دهید که موجب می‌شوند نمایشگرهای شما تمیز بمانند. برخی از این کارها عبارتند از قراردادن نمایشگر در مکان‌های دور از گرد و غبار، آموزش به فرزندانتان درخصوص تماس نداشتن دست‌ها روی صفحه تلویزیون، درخواست از همسر یا سایر دوستانتان درخصوص نبود تماس مستقیم نوک انگشتان با صفحه‌نمایش برای نشان دادن بخشی از تصویر به شما و... .

در ادامه شما را با روش‌های مختلف تمیز‌کردن نمایشگرهای LCD و تلویزیون‌های HD آشنا می‌کنیم. توجه داشته باشید که این مراحل را باید به ترتیب انجام دهید. همچنین در صورتی که یک مرحله به اتمام می‌رسد ‌باید دست نگه‌دارید و چنانچه نمایشگر تمیز شده بود کار را به اتمام برسانید. در غیر این‌صورت اگر همچنان آثاری از کثیفی روی نمایشگر به چشم می‌خورد به مرحله بعد رفته و از روش بعدی کمک بگیرید.

‌ـ‌ آماده‌سازی نمایشگر: کمترین کاری که ‌باید برای آماده‌سازی دستگاه انجام دهید خاموش‌کردن آن است، اما توصیه ما به شما جدا‌کردن کابل برق دستگاه از پریز برق است. (هرگز صفحه‌نمایش را تا زمانی که خنک نشده است تمیز نکنید)

‌ـ‌ گردگیری صفحه‌نمایش: یکی دیگر از کارهایی که پیش از تمیز‌کردن کامل ‌باید انجام دهید گردگیری است. گردگیری به معنای زدودن گرد و غبار از صفحه‌نمایش بدون لمس‌کردن آن است. به عبارت دیگر استفاده از روش‌هایی همچون به‌کارگیری هوای فشرده برای زدودن گرد و غبار بهترین کار برای گردگیری بدون لمس صفحه‌نمایش است.

مرحله اول؛ پاک‌کردن آرام صفحه‌نمایش با دستمال میکروفیبر خشک و تمیز: دستمال کاغذی، حوله کاغذی آشپزخانه، دستمال‌های چندمنظوره و به‌طور کلی هیچ چیزی غیر از دستمال میکروفیبر نباید صفحه‌نمایش‌ها را لمس کند! دستمال‌های میکروفیبر را براحتی می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری کنید و در اولین مرحله استفاده از یک دستمال خشک و تمیز را به شما توصیه می‌کنیم.

بسیاری از گرد و غبارهای باقی‌مانده و لکه‌های برجای مانده در اثر تماس نوک انگشتان با صفحه‌نمایش با همین دستمال خشک، تمیز می‌شود. فراموش نکنید که هنگام تمیز‌کردن صفحه‌نمایش به‌هیچ وجه نباید روی صفحه فشار آورید و این عملیات را کاملا به آرامی انجام دهید. به هیچ وجه حرکت دایره‌ای روی صفحه نداشته باشید و دستمال را از بالا به پایین یا از چپ به راست روی صفحه حرکت دهید.

مرحله دوم؛ پاک‌کردن آرام صفحه‌نمایش با دستمال میکروفیبر مرطوب شده با آب مقطر: در بسیاری از موارد یک دستمال میکروفیبر به‌تنهایی می‌تواند لکه‌ها را از روی صفحه‌نمایش پاک کند. اما اگر لکه‌ها پاک نشد و نیازمند افزایش قدرت پاک‌سازی این دستمال‌ها بودید می‌توانید آنها را با آب مقطر مرطوب کنید (استفاده از آب شیر توصیه نمی‌شود، چرا که مواد معدنی محلول در آب شیر می‌تواند به صفحه‌نمایش صدمه بزند).

دستمال باید به حدی مرطوب باشد که خیسی را در آن کاملا مشاهده کنید، اما میزان خیسی نیز به حدی باشد که آب به هیچ وجه از آن چکه نکند. (توجه داشته باشید که شما به‌هیچ وجه قصد ندارید یک قطره آب نیز از دستمال چکه کرده و به لایه‌های درونی صفحه‌نمایش نفوذ کند)

مرحله سوم؛ پاک‌کردن آرام صفحه‌نمایش با دستمال میکروفیبر مرطوب شده با مخلوطی از آب مقطر و سرکه سفید: در 99درصد از موارد یک دستمال میکروفیبر به تنهایی برای تمیز‌کردن صفحه‌نمایش کافی است. اما شاید کودک شما هنگام مشاهده پرنده‌ای بزرگ در تلویزیون قصد داشته باشد به آن غذا بدهد و صبحانه خود را که روی آن کره بادام زمینی مالیده شده است را با کشیدن روی صفحه تلویزیون به پرنده تعارف کند!



در چنین شرایطی نباید انتظار داشت دستمال به‌تنهایی لکه‌های به‌وجود آمده را پاک کند. در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم دستمال خود را با مخلوطی از آب مقطر و سرکه سفید مرطوب کنید. نسبت هریک از این موارد ‌باید 50درصد باشد و حرکت آرام دستمال روی صفحه‌نمایش و میزان رطوبت آن نیز همچون موارد فوق است.

بیتوته

يکشنبه 10/6/1392 - 18:16
کامپیوتر و اینترنت
در حالی که در این تابستان شاهد عرضه محصولات فوق العاده ای چون Samsung Galaxy IV، HTC One و تلویزیون های OLED بودیم ولی خیلی از محصولاتی هم بودند که داغ آنها بر دل همه ماند که می خواهیم پنچ تا از آنها را معرفی کنیم.

 


-    iPhone 5c :

 


قبل از اینکه نامی از iPhone 5s به میان بیاید، عکس هایی بسیار عجیب از آی فونی به دنیای وب انتشار یافت که کاملا مشخص بود که به خاطرصفحه پلاستیکی اش، 5s نیست و پس از چند روزی مشخص شد که به احتمال زیاد این گوشی نسخه ای جدید از آی فون است که به قیمتی پایین عرضه خواهد شد. پس از مدتی این گوشی ، iPhone 5c نام گرفت.


-    IPhone 5S :

 


پس از انفجار شایعات در مورد iPhone 5c، تصویری عجیب همه را شگفت زده کرد و باعث شد که همه گمان کنند که 5s در راه است. البته این آی فون جدید طلایی رنگ است و به احتمال زیاد به همراه 5c در رویداد روز ده سپتامبر اپل رونمایی می گردد.


-    Xbox One :


هیچ چیزی در این تابستان داغ نمی تواند جای یک بازی ویدیویی خوب به همراه باد کولر و یک کاناپه راحتی را بگیرد. برای طرفداران بازی های ویدیویی خیلی ناراحت کننده است که باید در فصل مدارس منتظر Xbox One باشند. این کنسول در ماه آبان عرضه خواهد شد و تا به امروز با عناوین انحصاری اش دل همه را بدست آورده.


-    PlayStation 4:


سونی هم نتوانست چهارمین نسخه از ایستگاه بازی معروفش را به تابستان برساند و آن را در پاییز عرضه خواهد کرد و این هم زیاد خبر خوشی باری طرفدارانش نبود. با توجه به میزان پیش خرید بالای این کنسول، مشخص است که به احتمال زیاد سونی برنده جنگ نسل هشتم است.


-    Sumsung Galaxy Note III:

 


چهار سپتامبر هم این کهکشانی جدید رونمایی می گردد و از همین الان مشخص است که سامسونگ نسل جدیدی از گوشی های همراه را به همگان نشان خواهد داد و همچنین ممکن است پس از عرضه به یکی از رقیبان اپل تبدیل گردد.

يکشنبه 10/6/1392 - 18:14
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته