• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 652
تعداد نظرات : 57
زمان آخرین مطلب : 6228روز قبل
ادبی هنری

‌ يكي از مشکلاتي که همواره گريبانگير فرهنگ بوده و آن را تا حد مسايل اجتماعي پايين آورده رنگ و لعاب بخشيدن به فرهنگ است. در زندگي ما آدم‌ها معمولا دغدغه‌هاي بسياري وجود دارد که ممکن است برخي از آنها داراي ارزش هم باشند و براي برآوردن آن دغدغه ها گاه از چيزهاي زيادي مايه مي‌گذاريم که فرهنگ هم از آن چيزهاست. اينجاست که فرهنگ را تا حد دغدغه‌هايمان پايين آورده‌ايم.

مشکل اصلي ما اين است که فرهنگ را آن گونه که خود مي‌خواهيم تعريف مي‌کنيم و به همان اندازه که خودمان مي‌خواهيم آن را کوچک مي‌کنيم و به همان شکلي که مي‌خواهيم از آن استفاده مي‌کنيم و به همان رنگي که دوست داريم آن را در مي‌آوريم. بعد هم بسته به حوزه نفوذ و تاثيرگذاري‌مان از امکانات جامعه استفاده مي‌کنيم و تمام آنچه خود ساخته‌ايم و به آن باور پيدا کرده‌ايم را به جامعه القا مي‌کنيم.

خاستگاه فرهنگ در انديشه‌ي انسان‌هاست. اساس فرهنگ ريشه در فکر انسان‌ها دارد. انسان هايي که در طول تاريخ زيسته‌اند و در تعامل با يکديگر انديشيده‌اند و انديشه‌هايشان را بارور کرده اند و حاصل باروري انديشه‌هايشان را در جامعه جاري ساخته‌اند.

فرهنگ تنها متعلق به امروز نيست. ريشه در تاريخ و گذشته دارد. ما ميراث دار فرهنگ گذشتگانمان هستيم همان گونه که آيندگان نيز ميراث داران فرهنگ ما هستند. يادمان نرود ما در مقابل فرهنگ مسووليم و نبايد رنگي که خودمان دوست داريم بر قامت فرهنگ بپاشيم.

شنبه 9/4/1386 - 1:51
سياست

مادري فرزندش را شير مي‌داد. شايد دختركي خردسال با عروسك پارچه اي خود بازي مي كرد. شايد پسري كوچك در گاهواره‌اش به خواب شيريني فرورفته بود. شايد پدري زحمت كش و شايد... مگر مردم سردشت چه گناهي داشتند؟

چرا تعداد بيشماري از آنها هنوز هم بايد در كنج خانه يا بيمارستان‌هاي داخل و خارج كشور عذاب بكشند و درد روزگاري غريب را در تمام وجود خود هميشه همراه داشته باشند...

چه فريادها كه در پس گازهاي شيميايي برآمد. چه عزيزاني كه با رنج‌هاي جانكاهي سر بر خاك نهادند. به قول شاعر كرد: ما خون كودكان دو ساله‌مان را مي‌طلبيم. درود بر روان پاكشان كه با يادشان و در سوگشان قلم از نوشتن عاجز است..

شنبه 9/4/1386 - 1:50
دنیای گیاهان و حیوانات

اين قلعه شامل نقوش افسانه‌اي و اسطوره‌اي، زندگي روزمره، گل وگياه، گل و گلدان، گل و مرغ، نقوش پيچش گياهي و نقوش فرشته است. اين نقوش به صورت ماهرانه و زيبا خلق شده و در برخي موارد به صورت برجسته حجاري شده است. دراين مجموعه قلعه، اندروني با يک دالان به ‌قسمت خان‌نشين ارتباط داشته و ايوان آن داراي ‌١٠ ستون سنگي است.

اتاق‌هاي اين مجموعه قلعه نيز با نقوشي به سبک نقاشي لندني که تلفيقي از هنر نقاشي ايراني و غربي است، مزين است. که اين سبک نقاشي در دوره قاجار به اوج خود مي‌رسد شامل نقوش گل و گلدان،افسانه ليلي ومجنون و نقوش اسلامي شامل يوسف و زليخا به همراه خط نوشته‌اي از آيات قرآن است. در بخشي از سر درهاي اين مجموعه قلعه، همچنين معماري سنتوري که‌ به صورت مثلثي شکل با نقوشي به سبک شير و شکر است، به چشم مي‌خورد.

حمام قلعه تاريخي چالشتر نيز مزين به کاشي‌آبي فيروزه‌اي و سفيد سربي بوده است. سقف اندروني اين قلعه به صورت قاب‌هايي از چوب گردو است و درها وپنجره‌هاي اتاق‌هاي اين مجموعه ‌نيز از جنس چوب گردو به صورت گره چيني شده است. اين مجموعه قلعه داراي پنج ايوان است و پنج اتاق نيز در اندروني آن وجود دارد.

شنبه 9/4/1386 - 1:50
ورزش و تحرک
: داوران و کمک داوران ليگ برتر، يک ماه ديگر در آکادمي فوتبال ايران کلاس توجيهي سالانه را پشت سر خواهند گذاشت.
در اين کلاس که با حضور 80 داور و کمک داور و 30 ناظر مسابقات ليگ برتر از 16 تا 19 مرداد در آکادمي فوتبال ايران (کنار کمپ تيمهاي ملي فوتبال) برگزار مي شود، مسعود عنايت ، رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال و مدرس داوري فيفا تدريس خواهد کرد.کلاس ديگري هم براي 110 داور و کمک داور فوتبال کشور که قضاوت ديگر مسابقات فوتبال کشور را به عهده دارند ، 23 تا 26 مرداد برگزار خواهد شد.
شنبه 9/4/1386 - 1:48
ورزش و تحرک
  : 9 شهر ونزوئلا از جمله کاراکاس ، پايتخت پررمز و راز اين کشور، اين روزها به قلب فوتبال امريکاي لاتين بدل شده اند.
رقابت هاي گروهي در 3گروه 4تيمي در حالي اولين دور خود را به پايان رساند که شکست برزيل و اروگوئه و پيروزي پرگل آرژانتين همه چيز را زير سايه خود گرفته بود.بامداد ديروز آرژانتين براي آن که به همه بقبولاند چيزي جز قهرماني اين تيم را آرام نمي کند، 4بر يک امريکا را شکست داد که چند روز پيش با شکست دادن مکزيک در فينال گلدکاپ (جام ملتهاي عضو کونکاکاف) عنوان قهرماني اين منطقه را به دست آورده بود.پس از پنالتي ادي جانسون (دقيقه 9) موتور گلزني آرژانتين به کار افتاد تا روزگار بر امريکايي ها سياه شود. هرنان کرسپو (11 و 63) ، پابلو آيمار (77) و کارلوس ته وز (85) براي آرژانتين گل زدند تا اين تيم ضمن انتقام شکست 12سال پيش ، در برابر چشمان ديه گوي بزرگ نمايش قدرت دهد.آخرين باري که 2 تيم در کوپا امه ريکا رودرروي هم قرار گرفته بودند، به کوپاي 12 سال پيش بازمي گردد که امريکا 3بر يک به پيروزي رسيد اگرچه اميدهاي آرژانتين در المپيک آتلانتا (سال 96) با همين نتيجه امريکا را شکست دادند اما پيروزي تيم ملي چيز ديگري بود.در ديگر بازي گروه سوم ، پاراگوئه 5 بر صفر کلمبيا را شکست داد تا در صدر جدول قرار گيرد. 3 گل روکه سانتاکروز (29 ، 46 و 80) و 2گل سالوادور کاباناس (84 و 87) که در امه ريکا در ليگ مکزيک بازي مي کند ، پاراگوئه را به بالاي جدول هدايت کرد. در ادامه اين بازيها و در گروه اول ، پرو تنها تيم 3 امتيازي با ميزبان يک امتيازي بازي مي کند و اروگوئه شکست خورده در بازي اول ، مقابل بوليوي مي ايستد. در گروه دوم برزيل که شانس آورد مقابل مکزيک فقط با 2 گل شکست خورد ، با شيلي (که بازي اول مقابل اکوادور را به سود خود پايان داده و انگيزه بسياري براي مسابقه دوم دارد) بازي مي کند تا تکليف برزيل روشن شود. شايد شکست مقابل شيلي ، پايان کار دونگا با تيم ملي کشورش باشد.
شنبه 9/4/1386 - 1:48
ورزش و تحرک
: دور چهارم تمرينات تيم ملي ، عصر امروز در حالي آغاز مي شود که تنها 5 روز به پرواز اين تيم به جنوب شرق آسيا مانده است.
تيم ملي پس از بازي با تيم اميد غنا که انتقاد بسياري از کارشناسان را به دنبال داشت ، براي بازي دوشنبه با جامائيکا آماده مي شود تا آخرين برنامه هاي تاکتيکي خود را درآن بازي پياده کند.کادر فني در شرايطي براي اين بازي آماده مي شود که هنوز نمي داند داستان غنا در اين بازي هم تکرار مي شود يا خير.

قلعه نويي : قرار ما اين نبود

امير قلعه نويي ، سرمربي تيم ملي در اين باره به خبرنگار جام جم گفت : قرار کادر فني اين نبود که مقابل تيم اميد غنا بازي کنيم ؛ با اين حال از اين بازي به دليل مشخص کردن برخي نقاط ضعف تيم راضي هستيم.
او ادامه داد: تيم ما در بدترين شرايط بدني با غنا بازي کرد و از اين بابت به تيم اميدوار شديم که در چنين شرايطي بچه ها توانستند برنامه هاي تاکتيکي تيم را پياده کنند. قلعه نويي افزود: قرار ما اين است که جامائيکا که يکي از تيمهاي خوب منطقه کونکاکاف است و سابقه چندبار حضور در جام جهاني را دارد، با تيم اصلي خود با ايران بازي کند، يعني آن تيمي که با اندونزي بازي کرد، نه آن تيمي که مقابل ويتنام شکست خورد. جامائيکا بامداد امروز وارد شدحريف روز دوشنبه ايران ساعت 2بامداد امروز با پرواز دبي - تهران وارد فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) شد و قرار است امروز و فردا 2جلسه در تهران تمرين کند.

مراسم بدرقه تيم ملي

فدراسيون فوتبال براي آنکه تيم ملي با خاطره اي خوش ايران را به قصد جام ملتها ترک کند ، دو مراسم براي بدرقه تيم ملي درنظر گرفته است.
مراسم اول که با اهداي جوايز نقدي همراه است ، امشب در محل استقرار تيمملي (هتل المپيک) برگزار مي شود و مراسم دوم نيز پس از بازي تيم ملي و جاماييکا در ورزشگاه آزادي تهران.
اميدواريم تماشاگران براي مراسم دوم تيم ملي را تنها نگذارند.

بازي با مالديو

بازي با مالديو آخرين بازي تدارکاتي تيم ملي پيش از آغاز بازيهاي جام ملتها خواهد بود.اين بازي 16 تير در محل تمرين تيم ملي در مالزي انجام مي شود. پيش از اين قرار بود تيم ملي 6 روز در سنگاپور بماند اما به نظر مي رسد برنامه تيم تغيير کرده و اين تيم تنها 3 روز پس از سفر به سنگاپور ، محل اردوي خود در اين کشور را به مقصد کوالالامپور مالزي ترک خواهد کرد تا يک روز پيش از آغاز بازيها در مالزي باشد.
شنبه 9/4/1386 - 1:47
ورزش و تحرک
: سرمربي جديد استقلال از امروز کارش را براي فصل آينده آغاز مي کند. از روزي که فتح الله زاده به استقلال آمد ، مي شد حدس زد که مربي اين فصل چه کسي است.
حجازي که چهارشنبه شب نظر موافق هيات مديره باشگاه را گرفت ، از امروز برنامه هاي خود را براي فصل آينده شروع مي کند.اگر صمد مرفاوي موافقت کند، همراه صادق ورمزيار کمکهاي حجازي خواهند بود ولي در صورت تمايل نداشتن سرمربي فصل قبل براي همکاري با حجازي ، گزينه ديگري مطرح مي شود که شايد آن گزينه رضا احدي باشد. اين که مرفاوي مي پذيرد با حجازي همکاري کند يا خير، پرسشي است که روزهاي اين هفته پاسخ آن را خواهند داد. حسين تراب پور که در زمان حضور حجازي در استقلال رشت ، دروازه بان اين تيم بود ، مربي دروازه بان ها و دکتر بهمني به عنوان بدنساز و دکتر نوروزي هم پزشک استقلال خواهند بود.حجازي در گفتگو با ايسنا اعلام کرد: دوست دارم همه بازيکنان تيم را براي فصل آينده نگه دارم ، مگر آن که خودشان بخواهند از تيم بروند.اين حرف حجازي به معناي آن است که مي داند چند بازيکن با آمدن او از تيم خواهند رفت.
سرمربي جديد استقلال از برنامه اي حرف زده است که راه قهرماني را در سال اول نشان نمي دهد: من قول قهرماني نداده ام و قرار نيست در سال اول حضورم در اين تيم قهرمان شوم اما در سال دوم تلاش مي کنيم به اهدافمان برسيم.
شنبه 9/4/1386 - 1:47
کامپیوتر و اینترنت
هکری با نام مستعار "rEmOtEr" توانسته است با موفقیت سایت بریتانیایی کمپانی مایکروسافت را هک کند. این هکر پس از نفوذ به سایت مایکروسافت موفق شده است با دستکاری صفحه ای درون سایت بریتانیایی مایکروسافت و قراردادن چندین عکس از جمله عکس بچه ای که پرچم کشور عربستان سعودی را تکان میدهد، نفوذ خود را به اثبات رساند.

مشاور ارشد امنیتی مایکروسافت در اروپا، خاور میانه و آفریقا در این خصوص میگوید:" حفره امنیتی مورد استفاده قرار گرفته ترمیم شده است و مورد نگرانی دیگری وجود ندارد اما مایه تاسف است که سایت بریتانیایی مایکروسافت اولین قربانی این آسیب پذیری بوده است."

هکر مذکور با استفاده از روش تزریق کد در SQL یا (SQL Injection) و اجرای کد مخرب، دسترسی بدون اجازه ای به پایگاه داده وب سایت بریتانیایی مایکروسافت پیدا کرده است. در این نمونه از روش حمله، درخواست های SQL در آدرس اینترنتی (URL) جاسازی میشوند و به سرویس دهنده میرسند. هکر نیاز دارد تا شکلی نادرست از درخواست خود را به سرویس دهنده ارسال نماید تا در نتیجه پیغام خطائی را از سرویس دهنده دریافت کند.

به این صورت هکر می تواند با برگشت پیغام های خطا، ساختار ریخته شده پایگاه داده را کشف نماید. در قدم آخر هکر نمونه ای از درخواست مخرب خود را به سرویس دهنده ارسال میکند که در این مرحله پایگاه داده به دلیل آسیب پذیر بودن در عوض نمایش داده ها، داده جدید مد نظر هکر را وارد پایگاه داده می کند.

در حمله به سایت مایکروسافت، هکر مسیر حمله مشابه ای را پیموده است بطوریکه بازدیدکنندگان صفحه هک شده در عوض مشاهده صفحه اصلی با تعدادی فایل تصویر مواجه می شدند که از سایت های دیگر درون صفحه هک شده نمایش داده می شده است.

Halbheer در مورد روش های جلوگیری از این سبک از حملات میگوید:" مایکروسافت می توانسته به وسیله دو راه کار آسان بطور کامل روش نفوذ به این سبک را متوقف نماید. اول آنکه میتوانسته پایگاه داده را طوری تنظیم نماید که هیچ زمان پیغام خطا برگشت دهد و در روش دوم می توانسته است برنامه کاربردی تحت وب را طوری تنظیم کند که آدرس های اینترنتی (URL) وارد شده توسط مهاجم را مورد ارزیابی و تایید اعتبار قرار دهد."

قابل ذکر است که در سال گذشته سایت فرانسوی زبان مایکروسافت هک شد و در حدود چند ماه گذشته نیز سایت Microsoft IEAK قربانی حملات هکرها بود.
منبع : WinB
توسط : Saratan X
شنبه 9/4/1386 - 1:45
خواستگاری و نامزدی

زمان جزو مطالبي است که در فلسفه بحث‌هاي متعددي از آن شده . زمان جزئي از هستي است و رابطه هر چيز با زمان نشان دهنده هستي آن است و اصولا هر چيزي که در جهان وجود دارد به نوعي محصور به زمان است و تنها واجب الوجود است که در ماوراي زمان وجود دارد .

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگ "اميرنامه" به نشاني http://ameer.persianblog.com در ادامه مي‌خوانيد:‌ زمان از بي‌نهايت لحظه تشکيل شده و اين بي‌نهايت لحظات که پشت سر هم واقع شده‌اند و هر لحظه جانشين لحظه‌ي ديگر مي‌شود و در اين حرکت نسبت به موقعيتي که به من دارند يا بهتر بگويم، نسبت به موقعيتي که من با آن ها دارم، گذشته ، حال و آينده شکل مي‌گيرد .

اين سه زمان در واقع هر کدام کليتي هستند داراي هستي و وجود مستقل که به نوعي وجود و نوع هستي من را نيز در اين جهان مشخص مي‌کنند، پس لازم است بر روي هر کدام از اين سه به صورت جدا بحث شود . البته قصد من يک بحث فلسفي نيست چرا که اصلا کار من فلسفه نيست و از اين که اين بحث را مطرح کردم قصد ديگري دارم و چون بيشتر آنچه که به منظورش اين متن را مي‌نويسم در مورد زمان حال و اهميت آن است به ناچار براي راحت بيان کردن مساله‌ي اين زمان‌ها را ازترتيب خارج کرده‌ام .

گذشته:

تقريبا مي‌توان گفت، گذشته شامل تمام چيزهايي است که يک زماني وجود داشته، ولي در حال حاضر وجود ندارد ، و براي ما به يک خاطره تبديل شده است. گذشته را در رابطه اي که با حال حاضر دارد مي‌توان شناخت و ارزش گذاري كرد. در حقيقت گذشته يک نوع نيستي است که قبلا داراي هستي بوده ، وجود داشته ، فقط رابطه‌اش با زمان حال قطع شده است و همواره به صورت يک تخيل در زمان حال مي لغزد . وقتي که ما خاطراتمان را به خاطر مي آوريم در حقيقت به آن چيجزي که يک روزي داراي هستي بوده و حالا به نيستي فرو رفته نوعي هستي تخيلي داده و آن را به زمان حال مي آوريم و يعني گذشته با اينکه به نيستي فرو رفته و رابطه اش با زمان حال قطع شده ولي همواره اثر خود را در زمان حال دارد.

آينده :

آينده هستي است که به مرحله‌ي وجود نرسيده، و در درون هر هستي همواره موجود است . آينده حاصل همان هستي است که در گذشته وجود داشته ، در حال، هست و به سوي هستي آينده خويش مي‌رود ، يعني "بودني" است که به سمت "شدن" ميرود . به قول سارتر "آينده‌اي که من در انتظارش هستم کاملا حالت امکان خودم است که مي‌تواند چيز ديگري شود." آينده ساخته‌ي انتخابي است که من در زمان حال کرده‌ام يعني ما با هر انتخابي که مي‌کنيم در همان حالي که به سمت آينده مي‌رويم ، آينده را مي‌سازيم و چگونگي وجود داشتنش را تعيين مي‌کنيم. آينده در هستي خود همان چيزي است که من مي‌توانم آن باشم .

حال:

زمان حال ، چيزي است که وجود دارد و بر خلاف گذشته‌اي که ديگر وجود ندارد به طرف آينده‌اي مي‌رود که هنوز نيامده. همان طوري که گفتم زمان از بي‌نهايت لحظات تشکيل شده و هر لحظه جانشين لحظه ديگر مي‌شود. حال به گذشته تبديل مي‌شود، آينده به حال و اين سه هميشه در حال جانشين شدن يکديگرند . حال در همان حالي که گذشته را به وجود مي‌آورد و مي‌سازد، چگونگي امکان آينده را نيز مشخص مي‌کند.

اما اين حال چيست و در کجاي زمان قرار دارد ؟

حال دقيقا نقطه مشترک بين گذشته‌اي است که ديگر وجود ندارد و آينده‌اي که ميخواهد به وجود بيايد . چيزي است به کوچکي يک لحظه و تنها چيزي است که کاملا وجود دارد. يک هستي کامل در برابر من ، ولي فقط به اندازه يک لحظه که من آن را لحظه انتخاب مي‌گويم و چون وجود من در هر لحظه در زمان حال واقع است پس من در هر لحظه در حال انتخاب هستم و اين انتخاب من است که گذشته را مي‌سازد و تکليف من را در برابر آينده مشخص مي‌کند. فراموش نکنيد که زمان فقط در برابر موجوداتي معني مي‌دهد که داراي هستي براي خود هستند يعني تمام موجوداتي که داراي "خودِ خودآگاه" هستند ، نه اشيائي مثل ميز و صندلي که هستيشان وابسته به هستي من است. انسان در همان حال که از جهان اطراف خود آگاهي مي‌يابد ، نسبت به خود نيز آگاه مي‌شود و به خود در برابر تمام هستي‌هاي ديگر هستي مستقلي مي‌دهد، ولي اين در مورد چيزهايي مثل ميز و سنگ حاکم نيس

جمعه 8/4/1386 - 12:33
ادبی هنری
سفر يك آرزوست. فرار از دغدغه ها از بايد و نبايدهاي [بيهوده]. نفسي عميق بكش و راهي شو. سفر بايد تا پخته شود خامي.
جمعه 8/4/1386 - 12:33
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته