• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 652
تعداد نظرات : 57
زمان آخرین مطلب : 6228روز قبل
ورزش و تحرک
"فرناندو تورس" كاپيتان و مهاجم تيم فوتبال آتلتيكو مادريد به احتمال قوي هفته آينده اين تيم را به مقصد باشگاه ليورپول انگليس ترك مي‌كند.

به گزارش یوفا: باشگاه ليورپول به تورس بين ‪ ۳۰‬تا ‪ ۳۵‬ميليون يورو پرداخت خواهد كرد و علاوه بر اين "لوييس گارسيا" بازيكن خط حمله خود را براي به كار گرفتن تورس به آتلتيكو مادريد انتقال مي‌دهد.

اگر چه باشگاه آتلتيكو مادريد اعلام كرده است كه هنوز هيچگونه پيشنهاد كتبي در اين مورد دريافت نكرده اما گفته مي‌شود اكنون فقط توافق ميان اين باشگاه‌وتورس باقي مانده است تا بتوانند توافق هواداران خود را دراين مورد كسب كنند.

تورس ‪ ۲۳‬سال دارد واكنون سالانه ‪۷‬ميليون يورو از باشگاه آتلتيكو مادريد دريافت مي‌كند.

در همين راستا، عمليات خريد "فورلان" بازيكن خط مياني باشگاه ويارئال با مشكلاتي روبرو شده است و به همين دليل، اين بازيكن روز پنجشنبه گذشته از باشگاه آتلتيكو مادريد ‪ ۴۸‬ساعت وقت براي امضاي قرارداد درخواست كرد.

فورلان سالانه سه ميليون يورو از آتلتيكو مادريد دريافت خواهد كرد و اين باشگاه براي خريداري وي ‪ ۲۰‬ميليون يورو به باشگاه ويارئال مي‌پردازد.
شنبه 9/4/1386 - 13:23
ورزش و تحرک

● بخش توصیفی یافته‌های پژوهش

▪ مقایسه وضعیت باشگاه‌های مورد مطالعه با معیارهای یوفا در حیطه برنامه رشد و توسعه در سطح جوانان‌:

باشگاه‌های منتخب خارجی ۷۷ درصد از معیارهای یوفا، باشگاه‌های حرفه‌ای ایران ۶۹ درصد و باشگاه‌های جام آزادگان ۵۳ درصد از معیارهای یوفا را دارا هستند‌.

این وضعیت به این معناست كه برنامه‌های رشد و توسعه در سطح جوانان در ایران پایین‌تر از حداقل‌های باشگاه‌های اروپایی است‌. ضمن آنكه ۸ درصد تفاوت بین باشگاه‌های حرفه‌ای ایران با باشگاه‌های منتخب خارجی وجود دارد كه اگر این فاصله‌‌ها افزایش یابد می‌تواند در آینده فوتبال ایران عقب ماندگی‌های زیادی را به وجود آورد‌.

▪ مقایسه وضعیت باشگاه‌های مورد مطالعه با معیارهای یوفا در حیطه وضعیت مالی‌:
باشگاه‌های منتخب خارجی ۸۷ درصد، باشگاه‌های حرفه‌ای ایران ۶۴ درصد و باشگاه‌های جام آزادگان ۶۱ درصد از معیارهای یوفا در حیطه وضعیت مالی را به خود اختصاص داده‌اند‌.
تفاوتی كه در این بخش وجود دارد به این بازمی‌گردد كه در این بخش، مقایسه‌‌ها در زمینه چارچوب‌های ‌تراز مالی و اصولاً جنبه‌های حسابداری، حسابرسی، شفافیت در هزینه‌‌ها و درآمدها، حقوق و دستمزد‌‌ها و هزینه‌های نقل و انتقال است‌. در این مقایسه توان مالی، درآمدها، هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری و حقوق تلویزیون در نظر گرفته نشده است، زیرا فاصله‌‌ها در این زمینه‌‌ها بسیار فاحش و غیر قابل مقایسه است‌. چنان چه به بخش درآمدها، هزینه‌ها، حقوق و دستمزد بازیكنان، اسپانسرشیب و حقوق تلویزیونی مراجعه شود، تأكیدی بر این مدعا خواهد بود‌.

▪ مقایسه وضعیت باشگاه‌های مورد مطالعه با معیارهای یوفا در حیطه اماكن و فضاهای مورد نیاز فوتبال‌:

باشگاه‌های منتخب خارجی ۸۶ درصد از معیارهای یوفا را دارا هستند ولی باشگاه‌های حرفه‌ای و جام آزادگان هر یك ۲۸ درصد از معیارهای یوفا را برخوردارند‌.

در بخش اماكن و فضاهای مورد نیاز فوتبال نیز وضعیت باشگاه‌های ایران نسبت به باشگاه‌های منتخب خارجی و حداقل‌های یوفا بسیار ضعیف‌تر است‌. نكته مهم این است كه در این تحقیق اماكن و فضاهایی كه مسابقات برگزار می‌شده، در نظر گرفته شده و این اماكن و فضاها، به جز موارد استثنایی (ذوب‌آهن و پاس)، تماما متعلق به ادارات كل‌تربیت بدنی استان‌‌ها و سازمان‌تربیت بدنی بوده نه متعلق به باشگاه‌ها و فقط زمین‌های تمرینی و فضاهای جنبی اختصاصی و یا اجاره‌ای به عنوان فضاهای متعلق به باشگاه‌ها در نظر گرفته شده است‌.
به هر حال چنان چه فرض را بر این قرار دهیم كه تمامی اماكن و فضاهای مسابقه، تمرین و فضاهای جنبی متعلق به باشگاه‌ها باشد، فقط ۲۸ درصد حداقل‌های تعیین شده توسط یوفا را دارا هستند و نیز در مقایسه با باشگاه‌های منتخب خارجی كه ۸۶ درصد حداقل‌های یوفا را دارا هستند، تفاوت فاحش است‌.

این بیانگر آن است كه باشگاه‌های كشورهای آسیایی و به خصوص ژاپن، كره جنوبی (پس از برگزاری موفق جام جهانی ۲۰۰۲) در این زمینه قدم‌های بسیار محكمی برداشته‌اند‌. در اروپا سرمایه‌گذاری‌‌ها در زمینه ساخت و بازسازی استادیوم‌های مخصوص مسابقات فوتبال بسیار زیاد است‌. به طوری كه در انگلستان طی ۱۰ سال بیش از یك میلیارد دلار در زمینه استادیوم سازی سرمایه‌گذاری كرده‌اند و این سرمایه‌گذاری‌‌ها با تسهیلات دولت انجام پذیرفته است‌.

● پیشنهادات برخاسته از پژوهش

۱) پیشنهاد می‌شود باشگاه‌های شركت كننده در لیگ حرفه‌ای و دسته یكم نسبت به برنامه‌های رشد و توسعه فوتبال حساسیت‌های لازم را داشته باشند و اقدامات بایسته انجام دهند تا پشتوانه‌های لازم را خود پرورش دهند‌.

۲) از آنجایی كه تماشاچیان و هواداران جزو اساسی و لاینفك برای زمینه‌سازی و توسعه فوتبال هستند، پیشنهاد می‌شود سازمان‌تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال برای جذب و حفظ تماشاچیان، برنامه‌های مدونی را طراحی كنند تا با همكاری و هماهنگی باشگاه‌ها بتوان بسترهای جذب و نگهداری تماشاگران را تقویت كرد‌. همچنین پیشنهاد می‌شود باشگاه‌ها خود، در هویت دادن به تماشاچیان و هواداران زمینه‌های رشد را فراهم كنند‌.

۳) پیشنهاد می‌شود مقررات و آیین نامه‌های مالی موجود در باشگاه‌ها مورد تجدید نظر قرار گیرد تا در زمینه درآمد‌‌ها و هزینه‌های باشگاه، شفافیت‌های لازم و ضروری فراهم شود‌.

۴) پیشنهاد می‌شود باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای و دسته یكم نسبت به استخدام نیروهای متخصص در حیطه‌های مدیریت، روابط عمومی، حقوقی، امنیت، فنی، بازاریابی و علوم پشتیبانی نظیر بدنسازی، روانشناسی و تغذیه اقدامات بایسته را انجام دهند‌.

۵) از آنجایی كه در بخش اماكن مشكلات عدیده‌ای وجود دارد و این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری‌های كلان و دراز مدت دارد، بنابراین پیشنهاد می‌شود این امر در بخش كلان مجلس و دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با استفاده از تجارب كشورهای پیشرو در این امر، قدم‌های مؤثری برداشته شود تا با واگذاری تسهیلات دولتی به باشگاه‌ها این مشكل در دراز مدت حل شود‌.

۶) با توجه به اینكه كشورهای اروپایی در سایه ایجاد استانداردهای مورد نیاز باشگاه‌ها به موفقیت‌های زیادی نایل شده‌اند، بنابراین پیشنهاد می‌شود فدراسیون فوتبال نسبت به تدوین آیین نامه و مقررات در زمینه ایجاد استاندارد‌‌ها برای باشگاه‌های فوتبال اقدام كند‌. به طوری كه باشگاه‌ها پس از اخذ مجوز رسمی از فدراسیون فوتبال و ارائه استانداردهای لازم بتوانند در مسابقات لیگ حرفه‌ای و دسته یكم جام آزادگان شركت كنند‌.
شنبه 9/4/1386 - 13:22
ورزش و تحرک
لالیگا ۲۰۰۷-۲۰۰۶ با قهرمانی رئال مادرید به پایان رسید و تیم هایی مانند سلتاویگو، رئال سوسیه داد و جیمناستیك جای خود را به رئال مورسیا، وایادولید و آلمیرا دادند.

به گزارش یوفا: بارسلونا به نایب قهرمانی قناعت كرد و سویا با شكست در هفته پایانی مقابل ویارئال به رتبه سوم رضایت داد . آتلتیكومادرید نیز به اینترتوتو راه یافت تا عدالت رعایت شود .

رئال مادرید پس از ۳۸ بازی، موفق شد به ۲۳ پیروزی، ۷ تساوی و ۸ شكست دست پیدا كند، ركوردی قابل قبول برای قهرمانی كه در ابتدای فصل هیچ كارشناسی در مورد حضورش حتی در جمع ۳ تیم برتر جدول خوشبین نبود .قهرمانی این تیم در سایه قانون منحصر به فرد فدراسیون فوتبال اسپانیا حاصل شد، بارسلونا با ۷۸ گل زده و ۳۳ گل خورده بهترین خطوط تهاجمی و دفاعی را داشت.

در لالیگایی كه گذشت، شاگردان فرانك ریكارد نسبتاً درخشیدند؛ هرچند با اینكه در نیم فصل اوللالیگایی ها فوق العاده بودند اما در ۱۰ بازی آخر نتایج عجیب و غریبی كسب كردند كه از جمله می شود به توقف مقابل رئال بتیس و اسپانیول اشاره كرد .این عقب نشینی ها باعث شد مردان فابیو كاپلو مانند لاك پشتی كه غرور كاذب را از خود دور كرده باشد، خرگوشی به نام بارسا را كنار زده و به رتبه اول دست یابند .

صدرنشینی رئال مادرید طی چند هفته پایانی شكل گرفته و فابیو كاپلو دست به كار بزرگی زد كه فقط از دست خودش برمی آمد نه كسانی نظیر لوكزمبورگو، كاماچو و ... سویا هم هیچ امیدی به قهرمانی نداشت و حتی اگر رئال مادرید و بارسلونا در بازی های هفته آخر خود به تساوی می رسیدند نیز نمی توانست به رتبه اول دست یابد.

آنها در هفته پایانی مقابل ویارئال تن به شكست داد ند.بسیاری از كارشناسان وقتی نیم فصل اول لالیگا به پایان رسید اطمینان داشتند كه والنسیا قهرمان خواهد شد . مردان كیكه سانچز فلورس، بارسا و رئال مادرید را تحقیر كرده بودند اما با كسب نتایج بسیار ضعیف در نیم فصل دوم به شدت سقوط كردند و زمانی بیدار شدند كه دیگر خیلی دیر شده بود .

والنسیا با قرار گرفتن در رتبه چهارم به مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت؛ ویارئال نیز در هفته های پایانی خوش درخشید و راهی جام یوفا شد . آنها ۶ پیروزی پیاپی را تجربه كردند تا پس از ۲ فصل اروپایی شوند .رئال زاراگوسا هم یكی از بهترین های این فصل بود كه توانست سهمیه جام یوفا را دریافت كند، در انتهای جدول غوغایی برپا بود .

جیمناستیك زودتر از همه غزل خداحافظی را خواند. در هفته پایانیسوسیه داد و سلتاویگو هم به جمع این تیم پیوستند. به طور كلی لالیگا امسال هیجان انگیزتر از سال های گذشته بود چرا كه تا هفته پایانی تكلیف قهرمان مشخص نبود.

در مجموع ۳۸۰ بازی انجام شد كه ۱۷۲ پیروزی خانگی معادل ۴۶ درصد، ۹۸ تساوی معادل ۲۶ درصد و ۱۱۰ پیروزی خارج از خانه معادل ۲۹ درصد به دست آمد . در مجموع ۹۴۲گل به تور دروازه ها دوخته شد و میانگین گل زده در بازی های خانگی ۳۶/۱ گل زده و در رقابت های خارج از خانه ۱۲/۱ گل بوده است .درهفته سی و پنجم ۴۲گل از خط دروازه ها عبور كرد و در هفته نوزدهم تنها ۹گل زده شد كه بهترین و بدترین آمار این عرصه محسوب می شود.

در پرگل ترین بازی ریسینگ با نتیجه ۵ بر ۴ بیلبائو را شكست داد.خوش شانس ترین تیم، رئال مادرید بود كه در هفته های پایانی با گل های دقایق پایانی به پیروزی رسید .به طور مثال در هفته سی و هفتم رئال با گل دقیقه ۹۰ نیستلروی مقابل رئال زاراگوسا از شكست گریخت تا همچنان صدرنشین بماند.

این در حالی بود كه بارسا در دقیقه ۹۰ با گل تامودو مقابل اسپانیول متوقف شد تا بهترین فرصت را برای رسیدن به صدر جدول از دست بدهد . بیلبائو هم دست كمی از این تیم نداشت. آنها به هر ترتیب در لالیگا ماندند. نیستلروی در نخستین سال حضور در لالیگا موفق شد عنوان آقای گلی را از آن خود كند .

بارسلونا با ۷۸گل زده بهترین خط حمله را به خوداختصاص داد و میانگین ۰۵/۲ گل زده در هر بازی به ثبت رسید .بهترین خط دفاع با ۳۳ گل خورده به بارسلونا و گتافه تعلق گرفت. بیشترین پیروزی از آن رئال مادرید بود و جیمناستیك با ۷ پیروزی كمترین برد را داشت.

بارسا با ۶ شكست كمترین و جیمناستیك با ۲۴شكست بیشترین باخت را رقم زدند. رئال بتیس با ۱۶ بار تساوی بیشترین توقف را داشته و والنسیا نیز ۶ تساوی را به خود اختصاص داد .در مجموع رئال مادرید كه پس از ۴ سال جام لیگ اسپانیا را بالای سر برد، با ثبت سی امین قهرمانی همچنان پرافتخارترین تیم ماتادور ها باقی ماند .
شنبه 9/4/1386 - 13:22
ورزش و تحرک
ويچنزو ياكوينتا كه هفته قبل از تيم اودينزه جدا شد و به يوونتوس تورين پيوست، اظهار داشت، براي حضوري موفق در اين تيم، تدارك زيادي ديده است.

اين مهاجم كه كنار يوونتوس، مورد توجه تيم هاي ديگري نيز بود، ‌گفت: "با انگيزه‌هاي بسياري راهي اين تيم شده‌ام. مي‌خواهم در اين تيم تا مي‌توانم در فوتبال پيشرفت كنم."

وي افزود: "يوونتوس تيم بزرگي در فوتبال ايتاليا و اروپا است. از اينكه فرصت حضور در اين تيم را پيدا مي‌كنم، ‌بسيار خوشحالم."

اين بازيكن عنوان كرد: "فكر مي كنم با وجود ستارگان زيادي كه يوونتوس دارد، بتوانم به آرزوي قهرماني كالچو نائل شوم.

براي اين منظور كار يوونتوس به خصوص بعد از بازگشت به كالچو راحت نخواهد بود چرا كه هم بايد خود را در ليگ تثبيت سازد و هم براي قهرماني بجنگد."

اين مهاجم 27 ساله در ازاي 11.3 ميليون يورو، از اودينزه به يوونتوس ملحق شد. وي براي اين منظور قراردادي 5 ساله بست.
شنبه 9/4/1386 - 13:21
ورزش و تحرک
نايب رئيس باشگاه آ.ث.ميلان ابراز اميدواري كرد كه براي فصل‌ آينده آنتونيو كاسانو براي روسونري ها بازي كند.

مسئولان تيم فوتبال آ.ث.ميلان علاقه زيادي به آنتونيو كاسانو دارند و مذاكرات مقدماتي براي انتقال وي به تيم خود را آغاز كرده اند.

آدريانو گالياني در اين زمينه تصريح كرد: "با احترام به تمامي تيم ها، براي جذب رونالدينيو و ساموئل اتوئو به مسئولان تيم بارسلونا پيشنهادمان را ارائه كرديم؛ اما آن ها هيچ تمايلي به فروش ستاره هاي تيمشان ندارند."

وي افزود: "علاوه بر بازيكنان تيم بارسلونا قصد داشتيم با جلب رضايت مسئولان چلسي بار ديگر شوچنكو را به سن سيرو برگردانيم؛ اما با نارضايتي آن ها اين اتفاق رخ نداد."

گالياني تاكيد كرد: "كاسانو بازيكني است كه به جذب وي تمايل داريم و دوست دارم در صورت توافق نهايي مهاجم ايتاليايي به ميلان ملحق شود."

نايب رئيس باشگاه اظهار داشت: "بدون شك كاسانو با انتقال به ميلان مي تواند بار ديگر توانايي هايش را در مسابقات كالچو به نمايش بگذارد و در سن سيرو پيشرفت خواهد كرد."
شنبه 9/4/1386 - 13:21
ورزش و تحرک
روي ماكاي، ‌مهاجم هلندي بايرن مونيخ بعد از چهار سال حضور در اين تيم راهي فاينورد روتردام شد.

با آمدن لوكا توني و ميروسلاو كلوزه به بايرن مونيخ، ماكاي 32 ساله كه از سال 2003 پيراهن سرخپوشان باواريايي را بر تن داشت، ترجيح داد تا عزم سفر كند و به وطنش بازگردد.

به نقل از روزنامه تلگراف چاپ هلند، مسوولان هر دو باشگاه بر سر مسايل اساسي توافق داشته‌اند و هيچ مشكلي براي اين انتقال وجود نداشته است.

اين مهاجم هلندي كه قراردادش با بايرن تا سي‌ام ژوئن 2008 ادامه داشت، پنجشنبه در تست پزشكي فاينورد شركت كرد و سپس قراردادي 3 ساله با اين باشگاه به امضا رساند.

ماكاي درباره تيم جديدش گفت: "پيشنهادات جالب زيادي داشتم، اما براي من بازگشت به وطنم در اولويت بود. از اينكه به روتردام مي‌روم، خوشحالم و اميدوارم بتوانم كمكي در جهت كسب موفقيت در اين تيم باشم. من 4 سال عالي را در بايرن پشت سر گذاشتم. براي بايرني‌ها هم فصل خوبي را آرزو مي‌كنم."
شنبه 9/4/1386 - 13:21
ورزش و تحرک
استقلالى‌ها امروز از وضعيت‌ آماده‌سازى‌ تيم‌ خود براى‌ فصل‌ آينده‌ اطلاعات‌ دقيقى‌ کسب‌ خواهند کرد زيرا قرار است‌ ناصر حجازى‌ همراه‌ با همکاران‌ خود هماهنگى‌هاى‌ لازم‌ در ارتباط‌ با ليگ‌ هفتم‌ حرفه‌اى‌ را صورت‌ بدهد. يکى‌ از مواردى‌ که‌ امروز مورد توجه‌ قرار مى‌گيرد، بحث‌ برپايى‌ اردوى‌ تدارکاتى‌ در خارج‌ از کشور است‌ که‌ تکليف‌ آن‌ به‌ صورت‌ قطعى‌ مشخص‌ خواهد شد.
ظاهراً‌ استقلالى‌ها مشکلى‌ براى‌ برپايى‌ اردو در ترکيه‌ ندارند اما با توجه‌ به‌ مشکلات‌ مالى‌ باشگاه‌ حضور در خارج‌ از ايران‌ قطعاً‌ فشار مضاعفى‌ را بر روى‌ مديران‌ وارد خواهد کرد روى‌ همين‌ اصل‌ قرار شده‌ که‌ حجازى‌ رأ‌ى‌ نهايى‌ در ارتباط‌ با برپايى‌ اردو در خارج‌ از کشور را صادر کند.
گفتنى‌ است، اگر ناصرخان‌ بر برپايى‌ اردوى‌ خارجى‌ تأ‌کيد داشته‌ باشد، مسئولان‌ باشگاه‌ زمينه‌ براى‌ تحقق‌ خواسته‌ وى‌ را فراهم‌ مى‌کنند تا آبى‌پوشان‌ قبل‌ از ليگ‌ هفتم‌ يک‌ مسافرت‌ خارجى‌ را تجر
شنبه 9/4/1386 - 3:59
ورزش و تحرک
باورش‌ سخت‌ است‌ اما صحت‌ دارد. يک‌ مرد 38 - 37 ساله‌ که‌ از اين‌ به‌ بعد او را ابراموويچ‌ وطنى‌ مى‌خوانيم‌ با واسطه‌ يکى‌ از مديران‌ سابق‌ پرسپوليس‌ به‌ سازمان‌ تربيت‌بدنى‌ معرفى‌ شده‌ است. ابراموويچ‌ وطنى‌ قصد دارد پرسپوليس‌ و سهامش‌ را يکجا خريدارى‌ کند .او به‌ مسئولان‌ سازمان‌ 2 پيشنهاد ارايه‌ کرده‌ است. يکى‌ پرداخت‌ 10 ميليارد تومان‌ به‌ سازمان‌ و ديگرى‌ پرداخت‌ 10 ميليارد بدهى‌ گذشته‌ اين‌ تيم‌ يعنى‌ 20 ميليارد تومان‌ براى‌ کسى‌ که‌ بخواهد صاحب‌ پرسپوليس‌ باشد، هزينه‌ مى‌شود. سازمان‌ قصد دارد در صورت‌ نهايى‌ شدن‌ اين‌ پروژه‌ اقتصادى‌ 10 ميليارد تومان‌ را صرف‌ ساخت‌ ورزشگاه‌ پرسپوليس‌ کند. اگر دوست‌ داشته‌ باشيد طى‌ روزهاى‌ آينده‌ در مورد آقاى‌ ابراموويچ‌ وطنى‌ حرف‌هاى‌ زيادى‌ براى‌ گفتن‌ داريم‌ که‌ قطعاً‌ مورد توجهتان‌ قرار خواهد گرفت، ضمن‌ آنکه‌ آخرين‌ خبر حاکى‌ از آن‌ است‌ که‌ مسئولان‌ سازمان‌ از اين‌ پيشنهاد 20 ميليارد تومانى‌ استقبال‌ کرده‌اند
شنبه 9/4/1386 - 3:59
کنکور
جمعه 8 تير ماه 1386   23:14 فارس: همزمان با برگزاري آزمون ورودي دانشگاه ها که امروز با آزمون گروه علوم انساني ، کنکور 86 به پايان مي رسد، معاون آموزشي وزارت علوم اعلام کرد: از هر 4شرکت کننده در کنکور امسال ، 3 نفر شانس قبولي در دانشگاه هاي کشور را دارند و به دانشگاه مي روند.
حسن خالقي در گفتگو با فارس با اشاره به اين که در آزمون سراسري امسال حدود 450هزار نفر پذيرش مي شوند، افزود: امسال در دانشگاه هاي دولتي پذيرش محدودي خواهيم داشت.
وي با بيان اين که امسال در آزمون سراسري رشد 15درصدي نسبت به سال قبل را شاهد خواهيم بود، گفت : سال گذشته آمار پذيرش دانشجو در کارشناسي حدود 400هزار نفر بود که اين آمار امسال 50هزار نفر افزايش دارد.

کنکور آزاد ، 14 و 15 تير

آزمون سراسري دانشگاه آزاد اسلامي در رشته هاي غير پزشکي روزهاي پنجشنبه و جمعه 14 و 15 تير ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار مي شود. ناصر اقبالي ، رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اعلام اين خبر گفت : کارت ورود به جلسه 733هزار و 298داوطلب آزمون غيرپزشکي دانشگاه آزاد اسلامي در دو نوبت صبح و عصر از يکشنبه 10تير ماه تا سه شنبه 12تير ماه توزيع مي شود.

ثبت نام آزمون کارداني آزاد از امروزر

ثبت نام آزمون کارداني پيوسته دانشگاه آزاد اسلامي از امروز (9 تير) در دفاتر پستي سراسر کشور آغاز مي شود و تا پنجشنبه 21تير ادامه خواهد داشت.
رئيس اين مرکز با اعلام اين خبر تاکيد کرد: تنها دارندگان مدرک ديپلم در يکي از شاخه هاي فني و حرفه اي يا کار دانش نظام جديد متوسطه يا دانش آموزان شاغل به تحصيل در دوره هاي مذکور که تا پايان شهريورماه 86 فارغ التحصيل مي شوند و همچنين دارندگان ديپلم کامل هنرستان نظام قديم متوسطه مي توانند در اين آزمون ثبت نام کنند و فارغ التحصيلان يا دانش آموزان شاخه نظري نظام جديد و يا ديپلمه هاي دبيرستان نظام قديم ، حق ثبت نام در اين آزمون را ندارند.
شنبه 9/4/1386 - 3:57
خواستگاری و نامزدی

‌ زمان از بي‌نهايت لحظه تشکيل شده و اين بي‌نهايت لحظات که پشت سر هم واقع شده‌اند و هر لحظه جانشين لحظه‌ي ديگر مي‌شود و در اين حرکت نسبت به موقعيتي که به من دارند يا بهتر بگويم، نسبت به موقعيتي که من با آن ها دارم، گذشته ، حال و آينده شکل مي‌گيرد .

اين سه زمان در واقع هر کدام کليتي هستند داراي هستي و وجود مستقل که به نوعي وجود و نوع هستي من را نيز در اين جهان مشخص مي‌کنند، پس لازم است بر روي هر کدام از اين سه به صورت جدا بحث شود . البته قصد من يک بحث فلسفي نيست چرا که اصلا کار من فلسفه نيست و از اين که اين بحث را مطرح کردم قصد ديگري دارم و چون بيشتر آنچه که به منظورش اين متن را مي‌نويسم در مورد زمان حال و اهميت آن است به ناچار براي راحت بيان کردن مساله‌ي اين زمان‌ها را ازترتيب خارج کرده‌ام .

گذشته:

تقريبا مي‌توان گفت، گذشته شامل تمام چيزهايي است که يک زماني وجود داشته، ولي در حال حاضر وجود ندارد ، و براي ما به يک خاطره تبديل شده است. گذشته را در رابطه اي که با حال حاضر دارد مي‌توان شناخت و ارزش گذاري كرد. در حقيقت گذشته يک نوع نيستي است که قبلا داراي هستي بوده ، وجود داشته ، فقط رابطه‌اش با زمان حال قطع شده است و همواره به صورت يک تخيل در زمان حال مي لغزد . وقتي که ما خاطراتمان را به خاطر مي آوريم در حقيقت به آن چيجزي که يک روزي داراي هستي بوده و حالا به نيستي فرو رفته نوعي هستي تخيلي داده و آن را به زمان حال مي آوريم و يعني گذشته با اينکه به نيستي فرو رفته و رابطه اش با زمان حال قطع شده ولي همواره اثر خود را در زمان حال دارد.

آينده :

آينده هستي است که به مرحله‌ي وجود نرسيده، و در درون هر هستي همواره موجود است . آينده حاصل همان هستي است که در گذشته وجود داشته ، در حال، هست و به سوي هستي آينده خويش مي‌رود ، يعني "بودني" است که به سمت "شدن" ميرود . به قول سارتر "آينده‌اي که من در انتظارش هستم کاملا حالت امکان خودم است که مي‌تواند چيز ديگري شود." آينده ساخته‌ي انتخابي است که من در زمان حال کرده‌ام يعني ما با هر انتخابي که مي‌کنيم در همان حالي که به سمت آينده مي‌رويم ، آينده را مي‌سازيم و چگونگي وجود داشتنش را تعيين مي‌کنيم. آينده در هستي خود همان چيزي است که من مي‌توانم آن باشم .

حال:

زمان حال ، چيزي است که وجود دارد و بر خلاف گذشته‌اي که ديگر وجود ندارد به طرف آينده‌اي مي‌رود که هنوز نيامده. همان طوري که گفتم زمان از بي‌نهايت لحظات تشکيل شده و هر لحظه جانشين لحظه ديگر مي‌شود. حال به گذشته تبديل مي‌شود، آينده به حال و اين سه هميشه در حال جانشين شدن يکديگرند . حال در همان حالي که گذشته را به وجود مي‌آورد و مي‌سازد، چگونگي امکان آينده را نيز مشخص مي‌کند.

اما اين حال چيست و در کجاي زمان قرار دارد ؟

حال دقيقا نقطه مشترک بين گذشته‌اي است که ديگر وجود ندارد و آينده‌اي که ميخواهد به وجود بيايد . چيزي است به کوچکي يک لحظه و تنها چيزي است که کاملا وجود دارد. يک هستي کامل در برابر من ، ولي فقط به اندازه يک لحظه که من آن را لحظه انتخاب مي‌گويم و چون وجود من در هر لحظه در زمان حال واقع است پس من در هر لحظه در حال انتخاب هستم و اين انتخاب من است که گذشته را مي‌سازد و تکليف من را در برابر آينده مشخص مي‌کند. فراموش نکنيد که زمان فقط در برابر موجوداتي معني مي‌دهد که داراي هستي براي خود هستند يعني تمام موجوداتي که داراي "خودِ خودآگاه" هستند ، نه اشيائي مثل ميز و صندلي که هستيشان وابسته به هستي من است. انسان در همان حال که از جهان اطراف خود آگاهي مي‌يابد ، نسبت به خود نيز آگاه مي‌شود و به خود در برابر تمام هستي‌هاي ديگر هستي مستقلي مي‌دهد، ولي اين در مورد چيزهايي مثل ميز و سنگ حاکم نيس

شنبه 9/4/1386 - 1:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته