• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 897
تعداد نظرات : 355
زمان آخرین مطلب : 6000روز قبل
ورزش و تحرک

 

 
   
 
 

 

فرهاد مجیدی کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران پس از پایان بازی تیمش برابر سایپا در حضور خبرنگاران به صورت رسمی از تیم ملی فوتبال خداحافظی کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، مجیدی در پایان بازی تیم های استقلال و سایپا با حضور در نشست خبری پایان بازی گفت:از افشین قطبی سرمربی تیم ملی تشکر می کنم که مرا به تیم ملی دعوت کرد اما تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفتم و امیدوارم تیم کشورمان با بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای که دارد در رقابت‌ها موفق باش

سه شنبه 30/6/1389 - 20:46
اخبار
   
 

 

 
 
 

 

 

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما گفت : 45 شبکه ملی ، بین المللی و استانی صداوسیما ، بزودی از طریق ماهواره " ایران ست " پخش خواهد شد .
به گزارش واحد مرکزی خبر، علی عسکری امروز در نخستین روز همایش مدیران کل مراکز صدا و سیمای کشور در مشهد با اشاره به بهره گیری از فناوری های جدید در پخش برنامه های صدا و سیما گفت : این ماهواره در مدار 26 درجه که هم اکنون حدود 200 میلیون آنتن ماهواره در منطقه به سمت آن تنظیم شده است قرار دارد و برنامه های پخش شده از طریق آن از نیمه ترکیه تا بخشی از چین ، شبه قاره هند ، منطقه خاورمیانه و همه کشورهای فارسی زبان را پوشش می دهد .
او توسعه تلویزیون دیجیتالی در همه استان های کشور تا نیمه سال آینده و سیگنال رسانی از طریق فیبر نوری را از برنامه های مهم صدا و سیما در حوزه فناوری اعلام کرد و افزود : به زودی تحولات مهمی در عرصه فناوری در رسانه ملی روی خواهد داد

 

 

منبع: تبیان تبریز

  
سه شنبه 30/6/1389 - 20:45
اخبار
   
 

 
 
 

 

یک زن 48‌ ساله آمریکایی مجبور شد برای نجات زندگی خود با یک تمساح نیم‌تنی وارد جنگ تن ‌به‌ تن شود .
مارا‌کریستیان، 48‌ساله به‌همراه شوهر خود برای تفریح به‌یک منطقه ییلاقی رفته بود که ناگهان این تمساح غول‌پیکر با 4‌متر طول وارد قایق آنها شد. شوهر ترسوی این زن که52‌کیلوگرم وزن دارد با دیدن این تمساح در داخل کابین پناه گرفت و این زن مجبور به مبارزه با این حیوان شد.
این زن در این مبارزه سرانجام توانست به تفنگ‌شکاری شوهرش برسد و این تمساح را بکشد. قرار است این تمساح که 60‌تا 70‌سال عمر داشته تاکسیدرمی و برای بازدید عموم به‌نمایش گذاشته شود. هنوز علت حمله ناگهانی این تمساح مشخص نشده است.

رکوردشکنی بازنشسته‌ها
لندن: دو بازنشسته انگلیسی موفق شده‌اند بلندترین خیار جهان را پرورش دهند. آنها پس از بازنشسته‌شدن، گلخانه کوچکی برای خودشان درست کرده‌اند که در آن گیاهان و میوه‌های مختلفی را پرورش می‌دهند. طول خیاری که آنها کشت کرده‌اند بیش از 119‌سانتی‌متر است که رکورد جدیدی در جهان به‌حساب می‌آید.
رکورد پیشین این رشته در اختیار یک کشاورز انگلیسی بود که 2‌سال پیش محصول خیاری به‌طول 104‌سانتی‌متر برداشت کرد. آنها اکنون با ارسال نامه‌ای از مسئولان کتاب‌ رکوردهای گینس دعوت کرده‌اند تا برای بررسی و ثبت رکورد آنها اقدام کنند. هنوز رکوردشکنی این دوبازنشسته به‌طور رسمی ثبت نشده اما آنها اکنون در گلخانه کوچک خود در تلاش برای پرورش بزرگ‌ترین گوجه‌فرنگی جهان هستند.

منبع: تبیان تبریز

  
سه شنبه 30/6/1389 - 20:44
اخبار

 

 

 

 

 
 

 

 

 یک مرد فرانسوی پدر دو فرزند، 16 سال پس از اینکه در حادثه برق‌گرفتگی دست‌ها و پاهایش را از دست داده بود، طول کانال مانش میان انگلیس و فرانسه را شنا کرد .
به گزارش خبرگزاری فرانسه فیلیپ کرویزون 42 ساله،‌ فلزکار سابق، پس از این موفقیت خودش را "شادترین انسان زنده" خواند. او گفت این کار برای همه افرادی انجام داده است که "فکر می‌کنند زندگی چیزی به جز رنج نیست."
او که شنایش را که با کمک پاهای مصنوعی باله‌مانندی انجام می‌داد، ساعت 8 صبح‌ از شهر فولک‌استون در جنوب انگلیس شروع کرد و ساعت 9.30 بعدازظهر به ساحل فرانسه نزدیک شهر ویسانت رسید.
او با باقیمانده‌های بازوهایش با سرعتی ثابت در آب و هوایی خوب این مسیر را شنا کرد و در بخش‌هایی از این مسیر 33 کیلومتری دولفین‌های وحشی او را همراهی می‌کردند.
کرویزون در سال 1994هنگامی داشت آنتن تلویزیون را از روی سقف یک خانه بر می‌داشت، در نتیجه تماس با یک خط فشار قوی 20000 ولتی در مجاورت خانه دچار برق‌گرفتگی شد.
او برای دو سال برای این شنای طولانی تمرین کرده بود، و ماه گذشته یک شنای 12 ساعته میان دو بندر فرانسه در کنار اقیانوس اطلس انجام داده بود.
او در نظر دارد که در ادامه برنامه‌هایش،‌ میان آفریقا و اروپا شنا کند.

 

منبع: تبیان تبریز

 

   
سه شنبه 30/6/1389 - 20:43
دانستنی های علمی
   

 

 
 
 

 

 

جنگ هر اندازه که بیهوده و از روی جاه طلبی باشد با کسی شوخی ندارد و قربانیان خود را می گیرد. از این رو کشورهای مختلف با گسترش تکنولوژی انواع سلاح های کشنده در تلاشند با استفاده درست از فناوری میزان خطر موجود در میدانهای جنگ را برای سربازان کاهش دهند.
به گزارش مهر، بکارگیری تکنولوژی های متعدد برای نجات جان سربازها اقدامی که به عنوان مثال آمریکایی ها انجام داده اند.
از وسایل نقلیه روباتیک و بدون سرنشین گرفته تا اسکلت بندی های خارجی و تزریق انرژی. این کشور در تلاش است از میزان مرگ و میر سربازانش در میدان های جنگ بکاهد. در ادامه 10 نمونه از این تکنولوژیها مورد بررسی قرار می گیرند.

بدون سرنشین ها

ترکیب فناوری تجسسی سه بعدی و هلیکوپتری کوچک، بدون سرنشین و خودکار ابزاری به وجود آورده که سرباز می تواند آن را در کنار دیگر سلاح های خود حمل کند و در صورت نیاز از آن برای مشاهده تصاویری سه بعدی در زمان حقیقی استفاده کند و یا حتی می توان با استفاده از آن یورش بردن به منطقه یا ساختمانی را شبیه سازی کرد. این ابزار، رایانه ای دستی دارد که تصاویر سه بعدی را در آن نمایش می دهد.
با ارتقای بیشتر این ابزار در آینده تصویربرداری حرارتی نیز به آن افزوده خواهد شد و نیروها می توانند حرارت ناشی از خودروها یا سلاحها را با کمک این ابزار مشاهده کنند.

اسکن کردن خطر

این سیستم شگفت انگیز تصویربرداری تجسسی که هم اکنون در دست تکمیل است می تواند حرکت دشمن را در میدان جنگ ردیابی کرده و با تحلیل تصاویر ویدیویی زمان احتمالی حمله آنها را محاسبه کند.
سیستم
VIRTA نه تنها می تواند نوع وسایل نقلیه در حال حرکت را تعیین کند بلکه می تواند نوع مسیر آنها را به همراه نفرات احتمالی حاضر در آن مشخص کند. این سیستم سپس با استفاده از الگوریتمهای پیچیده ریاضی نیروهای خودی را از حمله ای احتمالی آگاه می کند.

تحلیل میدان جنگ
شرکتی به نام هریس طی همکاری با پنتاگون سیستم ردیاب اخطار دهنده موقعیتی را ارائه کرده است که در آن با استفاده از تصاویر ویدیویی به ثبت رسیده توسط تجهیزات بدون سرنشین و تجسسی نظامی، گزارشی کلی از میدان جنگ به وجود آورده و تحلیل های دقیقی بر روی آن انجام می دهد.

حرکت روی همه جای زمین
امروزه دیگر بهترین دفاع یک حمله عالی نیست بلکه یکسری پیچیده از چرخها در قالب نقلیه ای سازگار با همه نوع ساختار زمینی است که ترکیبی از تخته اسکیت و متحرک
Segway بوده و می تواند در شرایط دشوار به سربازان کمک کند تا از میان تنگه ای باریک عبور کرده و یا با سرعتی برابر 48 کیلومتر بر ساعت بر روی تپه های شنی حرکت کنند.

برچسب زدن به مجروحان
شرکت موتورولا سیستم هوشمندانه ای ابداع کرده است که می توان با استفاده از آن از رسیدگی مناسب بهداشتی به مجروحان جنگ در منطقه جنگی اطمینان حاصل کرد. در این سیستم یک برچسب رادیویی بر روی تخت هر یک از مجروحان نصب می شود و کارمندان بیمارستانها از دستگاه خواننده این تراشه ها برای اطمینان از هویت سربازان استفاده می کنند. این سیستم همچنین کنترل تجهیزات پزشکی را به عهده دارد.

پشه ها وارد کارزار می شوند
دو شرکت دفاعی با همکاری مشترک، سیستم حمل و نقلی ارائه کرده اند که پشه نام داشته و می تواند هوشمندانه عوامل حیاتی مانند بسته های پلاسما، باطری ها، مهمات، غذا و دیگر مایحتاج ضروری را به میدانهای جنگ انتقال دهد. این مخازن توسط
GPS کنترل شده و توانایی حمل بار تا وزن 68 کیلوگرم را دارند و در نهایت با کمک چترهای نجات و بدون آسیب دیدگی در نقطه ای تعیین شده از میدان جنگ فرود می آیند.

پرواز بی وقفه
شرکت بوئینگ به تازگی هواپیمای بدون سرنشین «فانتوم آی» را مجهز به دو موتور ارتقا یافته فورد ارائه کرده که عرض آن 45 متر بوده و از سوخت هیدروژنی استفاده می کند. این هواپیما می تواند تا چهار روز بدون وقفه پرواز کند که این توانایی نیاز به پرتاب متوالی هواپیماهای بدون سرنشین جدید و آماده و کنترل خسته کننده وضعیت این هواپیماها را از بین خواهد برد.

تنفس در ارتفاع
مدرسه پزشکی کیس وسترن در حال تولید مایع تزریقی شیمیایی است که به سربازان کمک خواهد کرد تا به سرعت با فشار هوا در ارتفاعات انطباق پیدا کنند. این مایع که تزریق آن می تواند به سرعت اکسیژن خون سربازان مبتلا به کم خونی اکسیژن را بالا ببرد، تاثیری سریع داشته و می تواند عملکرد سربازان را در ارتفاع یا در ماموریتهای هوایی افزایش دهد.

لیزر آبی
نشریه ویرد به تازگی تکنولوژی را معرفی کرده که می تواند جریان های باریکی از آب را با سرعت هزاران فوت بر ثانیه پرتاب کند. در واقع این ابزار لیزری آبی است و می توان از آن برای غیر فعال کردن و متلاشی کردن بمب های کنار جاده ای بدون منفجر کردن آنها استفاده کرد.

سربازهایی که روبات می شوند
شرکت لاکهید مارتین در حال تکمیل اسکلت بندی های مصنوعی است که سربازان با بر تن کردن آنها به یک ابرانسان تبدیل شده و انرژی مضاعفی به دست خواهند آورد. این اسکلت بندی قابل انعطاف با تقویت نیروی ماهیچه سربازان امکان حمل 90 کیلوگرم بار را در دشوارترین شرایط برای سربازان به وجود می آورد. با استفاده از تراشه ای رایانه ای حرکات این ابزار کاملا با حرکات بدن سرباز منطبق می شود به اندازه ای که او برای چمباتمه زدن یا سینه خیز رفتن هیچ مشکلی نخواهد داشت.

 

منبع :تبیان تبریز

  
سه شنبه 30/6/1389 - 20:38
سياست

 
 
    
 
 

 

 وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در دیدار وزیر خارجه كشورمان، راه اندازی نیروگاه بوشهر را تبریك گفت. به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به نیویورك، منوچهر متكی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه به وقت محلی در حاشیه اجلاس اهداف توسعه هزاره در مقر سازمان ملل متحد در نیویورك با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود دیدار و گفت وگو كرد.
در این دیدار وزیر امور خارجه امارات راه اندازی نیروگاه بوشهر كه اولین نیروگاه اتمی در خاورمیانه است را به وی و مردم ایران تبریك گفت و اعلام كرد كه امارات متحده عربی نیز در نظر دارد در اواخر سال جاری میلادی ساخت اولین نیروگاه هسته ای خود را آغاز كند.
متكی نیز در این دیدار ضمن تاكید بر حق همه كشورها در استفاده از انرژی پاك، از طرح امارات برای ایجاد نیروگاه اتمی ابراز خرسندی كرد.
وزیر خارجه كشورمان با اشاره به مشكلاتی كه از سوی كشورهای غربی در تكمیل نیروگاه بوشهر بنا به ملاحظات سیاسی خاص به وجود آمد، اعلام كرد كه به رغم همه مشكلات، جمهوری اسلامی ایران عزم راسخ خود را در بهره مندی صلح آمیز از انرژی هسته‌ای به منصه ظهور گذاشت و اكنون نیروگاه بوشهر به بهره برداری رسیده است.
وی تاكید كرد كه همه فعالیت های هسته ای ایران تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و براساس برنامه توسعه اقتصادی قرار است در آینده ای نزدیك ،بخش عمده نیاز كشور به برق، از طریق انرژی هسته ای تامین شود.
برخی تحولات و موضوعات منطقه ای نیز در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر وزرای خارجه ایران و امارات قرار گرفت.

منبع :تبیان تبریز

  
سه شنبه 30/6/1389 - 20:36
سلامت و بهداشت جامعه
 

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت :انجام ورزش‌هایی مانند دویدن ، پریدن ، والیبال ، فوتبال و ژیمناستیك كه با تحمل وزن بدن همراه هستند موجب افزایش جذب كلسیم در بدن می‌شود.
به گزارش ایرنا ، دكتر سید‌ ضیاء الدین مظهری افزود: عدم بهره‌مندی از تغذیه مناسب و فعالیت‌های بدنی لازم در طول زمان رشد، ممكن است موجب كاهش تراكم استخوان‌ها شود.
وی خاطر نشان كرد : اسكلت و استخوان‌بندی استخوان‌ها نه تنها چارچوب و ساختار بدن را تشكیل می‌دهد بلكه از اندام‌های داخلی محافظت می‌كند و در خونسازی مشاركت دارد و به عنوان انبار كلسیم، فسفر و كربنات‌های بدن در تعادل اسیدی بازی، حفظ و هدایت اكثر فعل و انفعالات بدن مؤثر است.
این متخصص تغذیه یادآور شد: پوكی استخوان و از دست‌دادن تراكم استخوان‌ها ممكن است بین 30 تا 40 درصد با عوامل محیطی از جمله میزان فعالیت شخص و نوع تغذیه مرتبط باشد.بهبود كیفیت تغذیه و تغییر روش زندگی می‌تواند تا حد قابل توجهی از پوكی استخوان و شكستگی آنها جلوگیری كند.

منبع: تبیان تبریز

 
سه شنبه 30/6/1389 - 20:35
نوجوان و جوان

 

  

مدرسه علم و تجربه لازم را به دانش آموزان منتقل می کند و دوره نوجوانی یک دوره مهم در این انتقال است تا به کمک آنها نوجوانان سازگاری اجتماعی پیدا کنند و برای زندگی تحصیلی و شغلی آتی خود نیز آماده شوند. نحوه برخورد والدین با مسایل تحصیلی نوجوانان نقش مهمی در پیشرفت یا افت تحصیلی و مشکلات آموزشی آنان دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که بین طرز تلقی نوجوانان از ویژگی های والدین و محیط خانوادگی با پیشرفت تحصیلی آنان همبستگی معنی داری وجود دارد (نتایج براساس توصیف های نوجوانان در سه گروه با والدین هدایت کننده، والدین قدرت مدار و والدین آسان گیر یا آزاد به دست آمد).
نتایج نشان می دهد که بهترین نمره های درسی از آن فرزندان والدین هدایت کننده بوده و برعکس. فرزندان والدین قدرت مدار و فرزندان والدین آسان گیر و والدین بی ثبات کمترین پیشرفت تحصیلی را داشته اند. بیشتر افت و ترک تحصیل در میان فرزندان خانواده های محروم، از نظر فرهنگی- اجتماعی دیده می شود. فرزندان خانواده های از هم گسیخته نیز به خصوص در سال های آخر دبیرستان دچار افت تحصیلی سنگینی می شوند. افت شدید درسی و ترک تحصیل نوجوانان می تواند مقدمه ورود او به برخی انحرافات باشد. ناهمخوانی خصوصیات نوجوانان با ویژگی های مدرسه مشکل دیگری است که باعث ایجاد ناسازگاری هایی در او می شود. انتظارات جدید مدرسه در مقطع بالا، انضباط سخت مدرسه، دشواری و حجم زیاد درس ها در دوره های راهنمایی و دبیرستان و شیوه های متفاوت تدریس، با خصوصیات و توانایی ها و وضعیت رشدی بعضی از نوجوانان همخوانی ندارد. مشکلات رفتاری و انضباطی در مدرسه به صورت اعمال خشونت آمیز در آینده، وقت گذرانی و اهمال کاری، همدستی با رفقا برای مقابله با اولیا مدرسه در نوجوانان بروز می کند که ازجمله مکانیسم های دفاعی نوجوانان برای مخفی نگهداشتن احساس ناتوانی و کمبودها و نارضایتی های آنهاست.
محققان به این نتیجه رسیده اند که:

والدین هدایت کننده:

به نوجوانان خود کمک می کنند تا در برخورد با هر موضوعی هم جوانب آن را بسنجند، از این که فرزندانشان برخی از مسایل را بهتر از آنان بشناسند احساس رضایت می کنند، درباره مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با فرزندانشان گفت و گو می کنند. فرزندان نوجوان خود را در تصمیم گیری های مربوط به خانواده شرکت می دهند. در واکنش به موفقیت های تحصیلی و ایفای نقش های مثبت، نوجوان را تشویق می کنند. اگر فرزندشان نمره پایین بگیرد با تشویق به موفقیت بیشتر به او کمک می کنند.

والدین قدرت مدار:

از نوجوان خود می خواهند که به آنان بحث نکنند و بزرگسالان را زیر سؤال نبرند و به فرزندان خود گوشزد می کنند که وقتی بزرگ تر شوند متوجه اشتباهات کنونی خود خواهند شد. وقتی فرزندانشان نمره بد می گیرند به شدت ناراحت می شوند و به سخت گیری هایشان می افزایند.

والدین آسان گیر:

توجهی به نمرات درسی فرزندانشان ندارند و به آن اهمیتی نمی دهند. هیچ گونه نظم و قاعده ای برای اوقات فراغت و مدت زمان تماشای تلویزیون نوجوان خود در نظر نمی گیرند. در برنامه های اولیا و مربیان که از طرف مدرسه ترتیب داده می شود، شرکت نمی کنند و بر انجام تکالیف درسی فرزندانشان نظارتی ندارند و آنها را کنترل نمی کنند. این دسته از والدین به دو روش با مسایل تحصیلی فرزندانشان مواجه می شوند. گروهی از آنان به طورکلی کاری به درس و مشق فرزندان خود ندارند و گروهی دیگر به درس و تکالیف بچه ها توجه می کنند. اما معتقدند که بچه را باید به حال خود گذاشت تا خود مسئولیت کاری خود را به عهده بگیرند.
عواملی که باعث افت تحصیلی و ترک تحصیل در نوجوانان می شود:
از هم گسیختگی خانواده، کسب نمره های پایین در درس، بی علاقگی به مدررسه، اشتغالات ذهنی ناشی از مشکلات خانوادگی و تزلزل روحی و عدم اعتماد به نفس نوجوانان، سطح پایین فرهنگی- اجتماعی والدین و فقر مالی را می توان در شمار اصلی ترین عوامل ترک تحصیل به دست آورد.


منبع: بانک مقالات فارسی

  
سه شنبه 30/6/1389 - 20:33
موسيقي

رضا صادقی که به تازگی در رودهن به صحنه رفت قرار است 22 و 23 مهرماه نیز در سالن نژاد فلاح شهرستان کرج به صحنه برود.

 در این کنسرت دو شبه که صادقی با گروه مشکی پوش به رهبری بهنام ابطحی به صحنه می‌رود‏، قطعاتی از آلبوم‌های قدیمی این خواننده اجرا می‌شود.بهای بلیت‌های این کنسرت 15 تا 40 هزار تومان تعیین شده است. 
سه شنبه 30/6/1389 - 20:32
سلامت و بهداشت جامعه
   
 
   
 

 

روغن بادام تلخ سرفه را بهبود ‌بخشیده و ضدسرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد.
بادام میوه‌ای است که به دو شکل تلخ و شیرین یافت می‌شود ولی بادام تلخ دارای خواص بیشتری است. روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است.
بادام تلخ، سنگ کلیه و قولنج را برطرف می‌كند. همچنین در درمان سرماخوردگی و سرفه موثر است.
ریختن یک قطره روغن بادام تلخ در گوش برای رفع زنگ زدن گوش مؤثر است.
روغن بادام خاصیت مسهلی دارد و ضد سرماخوردگی است و خشکی و چین و چروک پوست را برطرف می‌کند. ریشه درخت بادام برای پاک کردن طحال و کلیه و دفع کرم روده موثر است.
مغز بادام تلخ مخلوط شده با سرکه، درمانی موثر برای بیماری‌های پوستی و تقویت موها است. از آن جا كه بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن دقت کرد.

منبع :تبیان تبریز

سه شنبه 30/6/1389 - 20:30
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته