• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1318روز قبل
ایرانگردی

 

 

آژانس جمع‌آوری خاک و نخاله در منطقه 3 تهران به منظور پاکیزگی هر چه بهتر محیط شهری و دسترسی آسان به امکانات ویژه حمل نخاله‌های ساختمانی بزودی راه اندازی می شود.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، با راه اندازی آژانس جمع آوری خاک و نخاله،  صدور مجوز عملیات ساختمانی منوط به انعقاد قرارداد با این آژانس و استعلام میزان پسماند خاک و نخاله است.

شهروندان با مراجعه به واحد شهرسازی ناحیه محل سکونتشان یا با استفاده از نرم افزار "به زی" می توانند ضمن در جریان قرار دادن تخریب و بازسازی ساختمان خود، نسبت به انتقال خاک و نخاله ها با دو خودروی بازو غلطان کوچک و اسکیپ لودر که به تازگی وارد ناوگان خدمات شهری شده اند به مراکز مورد نظر اقدام نمایند.

جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست و حفظ سیمای مناسب شهری، جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی برای پاکیزگی شهر و معابر عمومی، هدایت صحیح خاک و نخاله ساختمانی به مرکز دفن، جلوگیری از حوادث غیر مترقبه ناشی از دپوی ضایعات ساختمانی در معابر و جلوگیری از ورود پسماندهای ساختمانی در بافت زباله شهری از اهداف مهم و اصلی تشکیل آژانس خاک و نخاله بوده است.

مخازن مخصوصی برای خاک ونخاله های ساختمانی در نظر گرفته شده که این مخازن توسط ماشین آلات مخصوصی جمع آوری می‌شوند به عبارتی خاک ونخاله هم در مخازن مخصوص جمع آوری شده، این مخازن بدلیل اینکه خاص می باشند دارای ماشین های خاصی هم هستند که قابلیت حمل این مخازن را هم دارند.

 با توجه به این موضوع که شهروندان تاکنون اطلاع نداشتند که با خاک ونخاله تولیدی حاصل از نوسازی  و بازسازی واحدشان چکار کنند، با وجود این نرم افزار،  براحتی می‌توانند با ارائه درخواست در این نرم افزار، هر تعداد مخزن مورد نیاز در اختیارشون قرار بگیرد تا بدین وسیله نخاله ها در معابر رها نشوند.

دوشنبه 17/4/1398 - 17:35
ایرانگردی

 

پیشخوان تئاتر شهر با همكاری اداره كل هنرهای نمایشی، مجموعه تئاتر شهر و شهرداری منطقه ١١ آماده اجرای تئاترهای خیابانی ، تئاترهای موضوعی و نمایش های آئینی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نشست مشترک شهردارمنطقه 11، مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر مجموعه تئاتر شهر روز گذشته به منظور بررسی راهکارهای تعامل و همکاری برای ارتقای فعالیت های هنری در محوطه تئاتر شهر در ساختمان این مجموعه برگزار شد.

در این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 گفت: طی تفاهنامه ای با اداره كل هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر از هفته اول مرداد تئاترهای موضوعی در پیشخوان تئاتر شهر و محوطه پارك دانشجو توسط گروههای تئاتر به اجرای نمایش می پردازند.

آبادیان ضمن تأکید بر اهمیت حمایت هنرمندان و همکاری دو جانبه برای پیشبرد اهداف و رفع معضلات محدوده تئاتر شهر ، به آغاز عملیات اجرایی پهنه رودکی از اوایل مرداد ماه اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره تئاتر و موسیقی  در بهمن ماه  انجام و اقدام خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: باز طراحی و بازپیرایی پارک دانشجو در دستور کار قرار دارد که نظر مجموعه تئاتر شهر در اجرای کار لحاظ خواهد شد.

همچنین شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح انضباط شهری در خیابان ولی عصر (عج) و محدوده تئاتر شهر که موجب رفع معضلات اجتماعی درمحوطه بیرونی تئاتر شهر شد؛ تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان این که معضلات پیرامونی تئاتر شهر تبدیل به مطالبه چند ساله شده بود؛ علی رغم اهمیت توجه به مشکلات معیشتی دستفروشان، به تعامل و همکاری با مدیریت شهری برای خروج از مشکلات اشاره کرد و گفت: با توجه به این که تئاتر شهر ثبت ملی شده و به عنوان اثری ارزشمند در چهارراه اصلی شهر تهران قرار دارد؛ مهم است که هویت بیرونی مناسب داشته باشد .

کرمی ضمن اعلام آمادگی برای تعامل باشهرداری منطقه 11 ابراز امیدواری کرد: شرایطی ایجاد شود که فقط به بنای تئاتر شهر اکتفا نشود و برنامه ریزی برای شکل گیری اتفاقات هنری در فضای بیرونی هم انجام شود.

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجراهای مختلفی که پیش از این در محوطه بوستان دانشجو و فضای بیرونی تئاتر شهر انجام شده ؛ افزود: با برنامه یزی های انجام شده ازهفته اول مرداد جشنواره آیینی سنتی در این محوطه اجرا خواهد شد. همچنین می توان این برنامه را تداوم داد و در ماه محرم تولید ویژه با موضوعات مرتبط جهت اجرا در فضای بیرونی تئاتر شهر داشته باشیم.

کرمی همچنین ضمن تقدیر از تلاش های مدیریت شهری منطقه 11 در محدوده تئاتر شهر خاطر نشان کرد: بعد از این می توان با برنامه ریزی فصلی دراز مدت و کوتاه مدت هویت هنری مجموعه را حفظ کرد.

بر اساس این گزارش در این نشست مقررشد با توجه به موقعیت تئاتر شهر و پیشخوان که اکنون فضای مناسبی پیدا کرده؛ با تفاهم نامه 3 جانبه بین شهرداری منطقه 11 ، اداره کل هنرهای نمایشی و تئاتر شهر از این فرصت به دست آمده استفاده شود و تئاترهای آیینی و موضوعی شهری در قالب نمایش های خیابانی در محوطه بوستان دانشجو و محوطه بیرونی تئاتر شهر اجرا شود.

 

دوشنبه 17/4/1398 - 17:31
ایرانگردی

 

شهردار منطقه چهار تهران از آغاز پروژه مطالعاتی عملیاتی کمی در محله گلشن(خاک سفید) خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه محله گلشن دچار تغییرات و تحولات عظیم در حوزه های عمرانی، ترافیکی، خدمات و فرهنگی اجتماعی می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تهران" محمد محمددوست" با بیان اینکه محله گلشن( خاک سفید)یکی از محلات کم برخوردار منطقه بوده و سالها با معضلات و مشکلات  زیادی روبرو بوده  است، افزود: در دوره جدید مدیریت شهری جبران عقب ماندگی های محلات محروم و تامین سرانه های استاندارد شهری از سیاست های مهم و اولویت دار منطقه چهار بوده که با تهیه این برنامه عملیاتی مدون امکانات و سرانه های مورد نیاز شهروندان در یک دوره پنج ساله تامین می شود.

وی با بیان اینکه مطلوب شدن وضعیت محله گلشن نیازمند همیاری و مشارکت دستگاه های دولتی و حکومتی است گفت: معضلات و موانع موجود در این محله  فرامنطقه ای بوده و مدیریت شهری به تنهایی قادر به رفع آنها نیست و مشارکت تمامی دستگاه های دولتی و نظارتی را می طلبد.

شهردار منطقه چهار گفت: مرحله اول این پروژه با مطالعات دقیق و بررسی ابعاد مختلف این محله با مشارکت تمامی حوزه ها  در دستور کار قرار گرفته است و پس از بررسی  و استخراج، جمع بندی و تحلیل معضلات و مشکلات و با برنامه ریزی مدون به صورت کمی اجرایی می شود.

محمددوست با بیان اینکه این برنامه عملیاتی زمانبر است، گفت: این برنامه عملیاتی با همیاری و کمک دستگاه های ذینفع از جمله آموزش و پرورش، کلانتری ، پلیس راهور،  بهداشت، شورایاری، تشکل های مردمی، شورایاری ها، آب و فاضلاب، فرمانداری، بهزیستی، کمیته امداد، راهنمایی و رانندگی و .. اجرایی می شود.

دوشنبه 17/4/1398 - 17:21
ایرانگردی

 

شهردار منطقه در راستای برگزاری انتخابات سالم و پرشور با استفاده از تمامی فضاها و سرانه های تبلیغاتی اقدام به اطلاع رسانی در خصوص برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری محلات شهر تهران کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، حسین بحیرائی شهردار منطقه به مناسبت فرا رسیدن پنجمین دوره انتخابات شورایاری محلات شهر تهران با اعلام این خبر گفت: مدیریت شهری منطقه با مشارکت هیات اجرایی این انتخابات و با هدف دعوت از فعالین محلی برای شرکت در انتخابات شورایاری، اطلاع رسانی به منظور ارائه دستورالعمل برگزاری انتخابات شورایاری ها و شرایط ثبت نام کنندگان و رای دهندگان اقدام به استقرار هیات اجرایی این دوره از انتخابات در مجتمع شهید غنی پور نمود.

 وی بیان داشت: در همین راستا دفاتر هیأت های نظارت و اجرایی تجهیز شد و جلسات و نشست هایی با هیأت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات، شورایاران و مدیران محلات دهگانه منطقه با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص انتخاب محل های اخذ رای و نحوه برگزاری بهینه این دوره از انتخابات برگزار و تمهیدات لازم برای تبلیغات محلی کاندیداها در نظر گرفته شد.

شهردار منطقه در ادامه افزود: چاپ و نصب بنر پنجمین دوره شورایاری محلات در پرتابل های سطح محدوده، توزیع پوستر با موضوع مذکور در سرای محلات و نواحی سه گانه، اطلاع رسانی در فضای مجازی، پرتال منطقه و ساب پرتال سرای های محلات، سخنرانی در مساجد، هیات های مذهبی، مراسم دهه کرامت و ... در خصوص چگونگی فعالیت شورایاری ها و نیز اهمیت حضور مشارکت شهروندان در انتخابات شورایاری ها، گفت و گوی چهره به چهره با شهروندان، اصناف و کسبه منطقه از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد.

بحیرائی بیان داشت: با توجه به جمعیت محلات منطقه بیشترین مشارکت در ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شورایاری محلات شهر تهران توسط شهروندان منطقه 10 صورت گرفته است.

در پایان شهردار منطقه خاطر نشان ساخت: مدیریت شهری منطقه پیش از پیش برای انتخاب افراد اصلح در رقابتی سالم و سازنده برای شکوفایی محلات شهر تهران در تلاش است و اخیرا 6 نفر از معتمدین محلات را شناسایی و به هیأت اجرایی مرکزی برگزاری انتخابات معرفی کرده است.

 

دوشنبه 17/4/1398 - 17:18
اخبار

در حضور نمایندگانی از ۱۲ کشور جهان؛
نقش همراه اول در آینده ایران دیجیتال تشریح شد
اپراتور اول تلفن همراه در جریان کارگاه بین المللی اتحادیه جهانی مخابرات، نقش خود را در توسعه اکوسیستم دیجیتال کشور بیان کرد.
به گزارش تبیان و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مهدی غیناقی عضو هیئت مدیره و سید یاسر دیباجی مدیر کل مطالعات و توسعه راهبرد همراه اول در دومین روز از برگزاری کارگاه بین المللی «ظرفیت سازی و توسعه مهارت برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال» که توسط اتحادیه جهانی مخابرات و با همکاری دانشکده عملی کاربردی پست و مخابرات در تهران در حال برگزاری است، به ارائه تصویری کلان از برنامه چشم انداز اپراتور اول تلفن همراه در برابر نمایندگانی از ۱۲ کشور جهان پرداختند.
در این پنل به تشریح تصویری از وضعیت دسترسی و پوشش گسترده اینترنت به ویژه اینترنت تلفن همراه در ایران پرداخته و گفته شد که شرکت ارتباطات سیار ایران نقش خود را طی پنج سال گذشته، در توسعه زیرساخت باند پهن کشور با نصب حدود ۴۰ هزار سایت باند پهن و ایجاد پوشش ۱۰۰ درصدی برای مناطق شهری ایفا کرده است.
همچنین نمایندگان همراه اول اثرات این میزان توسعه را در رشد اکوسیستم دیجیتال کشور بیان کردند و به معرفی ابعاد و گستره اکوسیستم استارتاپ های دیجیتال ایران در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل، مسافرت، خرده فروشی، مالی، پرداخت، بیمه، خدمات منزل و سلامت پرداختند.
نمایندگان همراه اول در جریان برگزاری این کارگاه و در فرصت داده شده برای معرفی ظرفیت های اقتصاد دیجیتال ایران، نقشی که در آینده ایران دیجیتال براساس مأموریت خود که همان «تحقق رویای دیجیتال» است را نیز تشریح کردند.
به این منظور همراه اول یک راهبرد متکی بر تحول دیجیتال را در سه لایه «کسب و کار اصلی»، «نزدیک به کسب و کار اصلی» و «فراتر از کسب و کار اصلی» تدوین کرده که از طریق آن به مهم ترین و بزرگترین پیشران تحول دیجیتال برای مشتریان، سازمان ها، صنایع و دولت ایران مبدل خواهد شد و همچنین در افق آن، یکی از حامیان اصلی رشد و توسعه اکوسیستم دیجیتالی ایران خواهد بود.
همچنین در این مراسم، نمایندگان شرکت ارتباطات سیار ایران به معرفی یک مدل بلوغ دیجیتال که با همکاری دانشگاه لینکشوپینگ سوئد در قالب یک پایان نامه فوق لیسانس MBA تدوین شده است، پرداختند و ابعاد و مفاد آن را تشریح کردند.
گفتنی است، سه مشاور ITU که متخصص حوزه اقتصاد دیجیتال هستند، اداره جلسات این کارگاه را بر عهده دارند و نمایندگانی از ۱۲ کشور طی پنج روز و در ۲۴ جلسه تجربیات شان را منتقل می کنند.
در این کارگاه بین المللی که از ۱۵ تیر در تهران آغاز به کار کرده و تا ۱۹ تیر ماه ادامه دارد، نمایندگانی از برخی شرکت های داخلی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور دارند و قرار است در کنار هم، به اشتراک و گردآوری تجارب شرکت های مختلف و دولت های مختلف در حوزه تحول دیجیتال بپردازند.

دوشنبه 17/4/1398 - 12:8
آموزش و تحقيقات

دوشنبه 17/4/1398 - 0:42
آموزش و تحقيقات

دوشنبه 17/4/1398 - 0:41
آموزش و تحقيقات

دوشنبه 17/4/1398 - 0:38
آموزش و تحقيقات

بسمه تعالی

متاسفانه انگلیس خبیث خودش را سعی میکند خوب نشان دهد.گول این روباه پیر و استثمارگر را نبایدخورد.زیرا:

انگلیس همان کشوری است که باعث تجزیه ایران شد. و افغانستان.پاکستان.کشورهای آسیای میانه .و بحرین .را در سازش با دیگر

بازیگران خبیث از ایران جدا کرد.

الان هم پشت بسیاری از حرکت های تجزیه طلبانه است.

باید او را محاکمه و مجازات کرد. و به او یاد داد که اول یک سوزن به خودش بزند.بعد یک جوالدوز به دیگری.

فریاد جاودانه ما مرگ بر انگلیس .مرگ بر آمریکا

دوشنبه 17/4/1398 - 0:35
آموزش و تحقيقات

دوشنبه 17/4/1398 - 0:24
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته