• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1307روز قبل
ایرانگردی

 

20 خانه دوچرخه در محله های منطقه 15 به منظور گسترش حمل و نقل پاک همزمان با دهه کرامت به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی با تبریک ایام فرارسیدن دهه کرامت گفت: 20 خانه دوچرخه با ظرفیت 300 دستگاه دوچرخه در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش آلودگی هوا در محله های منطقه 15 احداث شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه این خانه های دوچرخه ظرف سه، چهار ماه گذشته آماده سازی شده است افزود: ایستگاه دوچرخه در محوطه شهرداری منطقه 15، فرهنگسرای خاوران، بوستانهای، صالحی، آموزش ترافیک، پردیس بانوان، خلیح فارس، کوهسار، تقاطع 15 متری اول، شهرک والفجر و ناحیه 8 خیابان موحد دانش احداث شده است.

شهردار منطقه ادامه داد: یک دستگاه کانکس با 20 دستگاه دوچرخه به همراه کلاه ایمنی در محوطه دانشگاه فنی و حرفه ای  ولی عصر(عج) نصب شد تا دانشجویان این دانشکده بتوانند از دوچرخه برای رفت و آمد در محله های عمومی استفاده کنند.

وی افزود:  دوره های آموزش رفتار ترافیکی و دوچرخه سواری نیز در سه سطح از مقدماتی تا پیشرفته تحت تعلیم مربی فدراسیون در بوستان ترافیک برای دانشجویان برپا است.

محمدی یادآور شد: همچنین11 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در بوستان آزادگان آماده شده تا شهروندان منطقه در توسعه حمل و نقل پاک  مشارکت داشته باشند

شایان ذکر است، این 20 خانه دوچرخه همراه با 14 پروژه فرهنگی، ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و رفاهی همزمان با دهه کرامت با حضور شهردار تهران به منظور ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان محلات کم برخور دار روز گذشته به بهره برداری رسید.

چهارشنبه 19/4/1398 - 19:8
ایرانگردی



نصب شیرهای آتش نشانی در بافت های فرسوده شمال تهران توسعه می یابد تا ضریب ایمنی در این محلات افزایش و رضایت شهروندان حاصل شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم کلنگ زنی احداث ایستگاه آتش نشانی محله قیطریه که با حضور زهرا صدر اعظم نوری عضو و رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ، خانواده های معظم شهدا و شهدای آتش نشانی، شورایاران و... چهارشنبه 19 تیر ماه - در محله قیطریه برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: طبق مصوبات شهرداری منطقه یک با سازمان آتش نشانی شهرداری تهران برای افزایش ضریب ایمنی در بافت های فرسوده شیرهای آتش نشانی (هیدرانت) در معابر کم عرض این محلات نصب می شود.
وی گفت: با نصب این شیرها در این محله ها به فاصله 40-45 متر می توان برای اطفاء اولیه حریق در این گذرهای کم عرض بدون حضور ماشین های آتش نشانی اقدام و حادثه را مهار کرد.
موسوی گفت: شناسایی گودهای پر خطر و تعیین تکلیف آنها، شناسایی ساختمان های بلند مرتبه نا ایمن و ... از دیگر اقدامات اجرایی در راستای ارتقاء ضریب ایمنی محلات است که در دستور کار مدیریت شهری این منطقه قرار گرفته است.
شهردار منطقه یک افزود: در حال حاضر زمان استاندارد رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه 4 دقیقه و 13 ثانیه است ولی در منطقه یک بدلیل ترافیک بالا 4 دقیقه و 40 ثانیه و در محله قیطریه بدلیل وسعت ناحیه و تراکم جمعیتی و ترافیک نزدیک به 7 دقیقه به طول می انجامید لذا بر اساس نیاز سنجی های سازمان آتش نشانی و محله ، نهمین ایستگاه آتش نشانی در این محله در مقیاس محلی احداث می شود تا بتواند محله های اطراف را در زمان استاندارد پوشش دهد.

*خرید 21 نردبان بلند آتش نشانی
صدر اعظم نوری نیز در این مراسم گفت: شورای پنجم همه توان خود را برای تجهیز ایستگاه های آتش نشانی به کار گرفته و توانسته ایم در سال گذشته با هزینه بیش از 200 میلیارد تومان حدود 21 نردبان آتش نشانی بلند و دیگر تجهیزات را برای سازمان تهیه کنیم و شورا همچنان تلاش می کند تا با تصویب بودجه های لازم ایستگاه ها را تجهیز کند.
وی آرامش ، امنیت و ایمنی را از مطالبات به حق شهروندان دانست و گفت باید بتوانیم محله ها را از نظر نظافت ، نگهداشت،ایمنی ، ارایه خدمات فرهنگی ، سلامتی، زیست محیطی و... ارتقا دهیم تا رضایت شهروندان افزایش یابد .
نوری کمبود زمین و گرانی آن در این منطقه را یکی از علل عدم تامین زمین مناسب برای اجرای پروژه ها دانست و گفت: تدبیر شهردار منطقه یک باعث شد با کمترین هزینه زمین مناسبی برای احداث این ایستگاه آماده سازی شود که امیدواریم با طراحی و اجرای مناسب به زودی به بهره برداری برسد
.
* کشف دیر هنگام حریق ها مشکل اصلی شهر تهران
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز کشف دیر هنگام حریق ها را مشکل اصلی شهر تهران دانست و گفت: باید شهروندان با آموزش های لازم نسبت به علایم یک حریق آگاهی پیدا کنند و بتوانند در زمان اتفاق اولیه نیروهای آتش نشانی را مطلع کنند.
وی گفت: وجود یک ایستگاه آتش نشانی فقط مهار آتش سوزی نیست بلکه آموزش های شهروندی نیز از وظایف اصلی این ایستگاه ها است و در حال حاضر 130 ایستگاه آتش نشانی در شهر تهران داریم که هر ایستگاه سه محله را پوشش می دهد و این ایستگاه جدید نیز در کنار ارایه آموزش های لازم به شهروندان می توان بخش بزرگی از محله های ناحیه 7 منطقه یک و همجوار آن را پوشش دهد

چهارشنبه 19/4/1398 - 19:3
ایرانگردی

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 19 از اجرای برنامه‌ کوچه‌های تهران با حضور شهروندان و چهره های شاخص و فرهیخته علمی، ورزشی و... پنجشنبه 20 تیر ساعت 21 در بوستان بزرگ ولایت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی  با بیان اینکه برنامه‌ کوچه‌های تهران یکی از برنامه‌های جشنواره شادستان است، عنوان کرد: این برنامه با هدف آگاهی بیشتر مردم نسبت به شورایاری ها همزمان با پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران، فعالیت آنها در سنوات گذشته، مشارکت شورایاران با مدیران شهری در اجرای پروژه ها، معرفی مکان های شاخص گردشگری و ویژه برنامه شناخت شهدای منطقه برگزار می شود.

وی درخصوص بخش های مختلف این برنامه افزود: معرفی معتمدین، شهدا، هنرمندان محله‌ها، تورهای تهرانگردی، گفتگو با گردانندگان شهر در مشاغل مختلف مانند ( آتش نشانان ،رانندگان تاکسی، مسئولین فضای سبز و....)  از جمله این برنامه ها هستند.

این مسئول ضمن دعوت از شهروندان برای حضور در برنامه کوچه های تهران یاد آور شد: برنامه کوچه های تهران پنجشنبه 20 تیر ساعت 21 مقابل قلعه شادی بوستان بزرگ ولایت برگزار می شود.

چهارشنبه 19/4/1398 - 19:0
ایرانگردی

 

 


شهردار منطقه 20 در چهارمین جلسه هیئت اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری محلات منطقه 20 با اشاره به اصل و فلسفه حضور شورایاریها گفت: یکی از ارکان حکمروایی خوب شهری که از سوی مدیریت شهر تهران ترسیم شده، بحث شورایاری است که با انجام انتخابات در راستای سیاستگذاری شورای اسلامی شهر تهران محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ افشار شفافیت، کارائی، اثربخشی و پاسخگویی را از ارکان حکمروایی خوب شهری عنوان کرد و گفت: رویکرد حکمروایی خوب شهری به عنوان اثربخش ترین، کم هزینه ترین و پایدارترین شیوه اعمال مدیریت است که جلب مشارکت مردم در تصمیم گیری های مدیریتی و پاسخگویی به مطالبه های شهروندی از مهمترین مولفه های این رویکرد به شمار می رود که با تحقق کامل آن شاهد رضایت مندی و افزایش حس تعلق شهروندان به محل زندگی شان خواهیم بود.

افشار با بیان اینکه امید است با شکل گیری این ساختار اجتماعی این مولفه ها نهادینه شود، افزود: آنچه حائز اهمیت رسیدگی به مشکلات اجتماعی شهر و مشارکت مردم در آن است و برای حل مشکلات و مسائل اجتماعی جامعه پیچیده شهری، حضور شورایاران به عنوان یک ساختار اجتماعی در کنار مدیران شهری ضروریست.

وی با بیان اینکه این انتخابات در راستای مشارکت مردمی و بحث حکمروایی خوب شهری انجام می شود گفت: شورایاران به واسطه مسئولیت اجتماعی بالا و تعلق خاطر به محله و شهر خود در این فعالیت حضور می یابند و تلاش مدیران شهری آنست که معتمدین محلی در کنار عوامل اجرایی شهرداری در راستای ارتقاء شاخص های زیستی شهر و به طبع آن بهبود زندگی شهروندان و رضایت آنان فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه سکونت و حضور شورایاران در محله ای که منتخب آن هستند و افزایش حس تعلق شهروندان به محله و شهر خود در حل مشکلات و توسعه محلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: خوشبختانه در دوره های گذشته منتخبین شورایاری در شهرری تعلق خاطر و تعهد بالا داشته اند و امید است در این دوره نیز در این منطقه و سایر مناطق شاهد حضور افرادی شایسته با حس تعلق بالا و ساکن همان محله به عنوان پشتیبانی برای مجموعه شهری باشیم .

افشار به تشکیل هیئت اجرایی انتخابات شورایاریها اشاره کرد و افزود: اعضای هیئت اجرایی شامل کمیته های پشتیبانی، تبلیغات، نظارت و پشتیبانی فنی است که هر یک وظایف و مسئولیتی را برعهده دارند و امید است با تعهد بالا انتخاباتی سالم و با دقت نظر بالا را شاهد باشیم تا اعتماد مردم فراهم شود.

شهردار منطقه 20 به روند فرایند الکترونیکی شدن انتخابات شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: الکترونیکی شدن این انتخابات در این دوره از نقاط مثبت آن است و امید است با افزایش دقت و سرعت رای گیری شهروندان تجربه ای متفاوت از مشارکت در انتخابات را شاهد باشیم.

افشار ضمن تشریح مسئولیتها و وظایف هیئت های نظارت و اجرایی، برنامه های پیش بینی شده و نحوه پشتیبانی برگزاری انتخابات، خواستار تدوین برنامه انتخابات و اطلاع رسانی به شهروندان شد.

شهردار منطقه 20 بر استفاده از پتانسیل ائمه جماعات، معتمدین محل، نخبگان ورزشی و سرای محلات برای اطلاع رسانی فلسفه شورایاریها و اهمیت مشارکت شهروندان تاکید و تصریح کرد: امید است با عملکرد خوب کمیته تبلیغات و حمایت کمیته اجرایی و پشتیبانی، مشارکت شهروندان که رکن اصلی این انتخابات است افزایش یافته و با انتخاب افرادی شایسته، اعتماد شهروندان به پاسخگویی مدیران شهری و حس تعلق آنان به شهر خود و کشور اسلامی ارتقاء یابد.

حجت الاسلام شاهین معبودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 ضمن تشریح گزارش برگزاری انتخابات دوره قبل شورایاریها و نیز اهم اقدامات و فعالیتهای انجام شده بر اساس آئین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری های محلات شهر تهران گفت: این انتخابات اوایل مرداد ماه برگزار می شود و شعب پیش بینی شده در مدارس،مساجد و حسینیه ها مستقر خواهد شد.

در این همچنین جلسه گزارش اقدامات و  تمهیدات هیئت های اجرایی و نظارتی انتخابات پنجمین دوره شورایاری محلات منطقه 20 ارائه شد.

این گزارش حاکی است اعضای هیئت نظارت در منطقه 20 شامل نماینده هیئت نظارت مرکزی، نماینده فرمانداری شهرری و 3 نفر نماینده معتمدان محلات با معرفی هیئت نظارت مرکزی و اعضای هیئت اجرایی انتخابات شورایارای متشکل از شهردار یا معاون اموراجتماعی منطقه به عنوان نماینده تام الاختیار، نماینده ستاد هماهنگی شورایاری ها، نماینده نیروی انتظامی، نماینده آموزش و پرورش شهرری، 2 نفر نماینده از معتمدین محلات و دبیر اجرایی منطقه است.

چهارمین جلسه هیئت اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری محلات منطقه 20 با حضور شهردا،ر مدیران ارشد شهری منطقه 20، اعضای هیئت های اجرایی و نظارت و اعضای ستاد راهبری انتخابات این منطقه برگزار شد.

 

 

چهارشنبه 19/4/1398 - 18:58
ایرانگردی

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه شش با بیان اینکه جلسات کمیته نما هر هفته با حضور اعضای معاونت شهرسازی، اعضای هیئت علمی چند دانشگاه و جامعه مهندسین مشاور برگزار می شود گفت:هویت قلب پایتخت در نماهای زیبا و دارای شناسنامه این منطقه است که در تلاشیم زمینه مناسب برای مالکین در میل به حفظ این نماها ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، شراره معدنیان با بیان اینکه در این کمیته شهروندان نماهای پیشنهادی ساختمان خود را ارایه و ایرادهای موجود از سوی تیم کارشناسی بررسی می شود، گفت: از ابتدای سال تا کنون ده جلسه تشکیل شده و نمای پیشنهادی ۱۴۴ساختمان مورد بررسی قرار گرفته که صد و نه مورد آن مورد تایید اعضای کمیته نما قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه شش تصریح کرد: نما با توجه به اینکه بسترکالبدی شکل دهنده به تصویر ذهنی شهروندان از محیطی است که در آن قرار گرفته اند مورد توجه ویژه قرار دارد.
او با بیان اینکه در شهرهای پیشرفته صوابط ویژه ای در ارتباط با سیما و کالبد شهر وجود دارد، گفت: در طی سال های اخیر با توجه به نقشی که نما در معرفی بنا و ارزش افزوده ساختمان دارد شاهد تلاش خودجوش شهروندان برای مشارکت در زیباسازی شهر بوده ایم.
معدنیان تصریح کرد: شهرداری منطقه ۶ در تلاش است جلسات کمیته نما را در دانشگاه تهران برگزار کند.هدف از این امر گسترش اطلاعات حاصل از این جلسات دربین مهندسین دانشجویان و حرفه مندان ساخت و ساز است، که امیدواریم با ایجاد این شفافیت در برگزاری کمیته نما، به بهبود نمای شهری با تاکید بر جنبه آموزش و پژوهش در کنار تصویب و نظارت طرحها دست یابیم

چهارشنبه 19/4/1398 - 18:50
ایرانگردی

 

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 از مشارکت معلولین این منطقه در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، کاظم کمالی نسب گفت: به علت پیشبرد اهداف و طرح مناسب سازی و رعایت استانداردهای مرتبط برای تردد مناسب تر معلولین جسمی-حرکتی، برخی از اعضای کانون های معلولین اقدام به ثبت نام در انتخابات شورایاری نمودند.

 وی ابراز داشت: باید از مشارکت مردم در اجرای سیاست های سلامت بهره گرفت و افراد آگاه با مطالبه گری سلامت، مسئولان را در اجرای وظایف یاری داد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 اظهار داشت: مشارکت شهروندان و دستگاه های بین بخشی دو بازوی اجتماعی شدن سلامت در جامعه است که باید با جدیت دنبال شود در همین راستا کانون های 10 گانه سلامت محلات در حرکتی مشارکت جویانه نسبت به کاندیداتوری تعدادی از افراد فعال خود در پنجمین دوره انتخابات شورایاری بصورت پیشرو اقدام نمودند

چهارشنبه 19/4/1398 - 18:39
اخبار

دفتر روابط عمومی نقش اول کیفیت در کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی که با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد ، از شرکت نقش اول کیفیت به پاس اقدامات موثر درحوزه مسئولیت های اجتماعی همچون اختصاص هزینه های چاپ سررسید به بازسازی تعدادی از آمبولانس های اورژانس تهران و کار آفرینی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در پروژه های مخابرات، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نقش اول کیفیت، کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی با سخنرانی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون وضعیت تولید، صنعت، بازرگانی و اقتصاد کلان کشور آغاز به کار کرد.

در این رویداد سراسری که با موضوع بررسی مباحث مرتبط با برند ملی، با حضور مقامات و مدیران عالی رتبه بخش های خصوصی و دولتی، کارآفرینان، اصحاب رسانه، صاحب نظران و نمایندگان دولت و مجلس برگزار شد ، بر اساس ارزیابی کمیته علمی این کنگره و به پاس تلاش های شرکت نقش اول کیفیت به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات مدیریت شده مخابراتی در کلاس جهانی در حوزه مسئولیت های اجتماعی با محوریت اختصاص هزینه های چاپ سررسید این شرکت به بازسازی تعدادی از آمبولانس های اورژانس تهران و کار آفرینی و اشتغال در پروژه های مخابراتی ، تندیس برند ملی به این شرکت اعطا شد.

گفتنی است کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی در راستای سیاست های برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور به منظور حمایت از کالای ایرانی با مشارکت دفتر حمایت از مالکیت صنعتی معاونت آموزش وزارت صنعت، معدن و تجارت با رویکرد شناسایی مزیت ها و توانمندی های بنگاه های اقتصادی ایرانی و معرفی فرصت های همکاری مشترک با بنگاه های بین المللی برگزار شد.

همچنین در اختتامیه کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی از فعالان اقتصادی منتخب که حائز شرایط مورد نظر کمیته علمی و ارزیابی بودند با اعطای تندیس کنگره تجلیل به عمل آمد.

چهارشنبه 19/4/1398 - 17:13
اخبار

کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع فقط سقف قطع میان دوره مشترکان دائمی را بالا می برد.
پیرو انتشار مطالب نادرستی در شبکه‌های اجتماعی با موضوع بازپرداخت وجوه دریافتی از مشترکان خطوط دائمی همراه اول از طریق قبوض، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد که کد «ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع» صرفا برای بالا بردن سقف قطع میان دوره مشترکان دائمی بوده و موجب بستانكاری مشترکان نمی شود.
همراه اول تاکید کرده بدیهى است كه این سرویس براى ایجاد تجربه بهتر براى مشتركان دائمى در میان دوره بوده و تسویه حساب قبوض با هر میزان مصرف در پایان دوره الزامى است.
این اطلاعیه می افزاید: حساب كلیه كاربران همراه اول كاملا بر خط است و اگر مشتركی به هر دلیل، اضافه پرداخت داشته باشد، این مبلغ بلافاصله بحساب بستانكاری وی منظور می شود و نیازی به گرفتن كد خاصی در این خصوص نیست.
همراه اول در پایان تاکید کرده مشترکان برای کسب اطلاعات صحیح به درگاه های رسمی اپراتور مراجعه کنند.

چهارشنبه 19/4/1398 - 10:14
آموزش و تحقيقات

چهارشنبه 19/4/1398 - 1:39
آموزش و تحقيقات

چهارشنبه 19/4/1398 - 1:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته