• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1436
تعداد نظرات : 368
زمان آخرین مطلب : 5127روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
هفته گذشته، مایکروسافت دومین نمایش از تلاش سنگین خود برای بهبود اینترنت اکسپلورر نگارش جدید را منتشر کرد. این انتشار البته شامل مرورگر اینترنت اکسپلورر? نیست و تنها شامل بستری است که اینترنت اکسپلورر بر پایه آن ساخته خواهد شد.

 

مرورگر بعدی مایکروسافت به‌طور قطع از موتور Direct
2D استفاده خواهد کرد و به‌دلیل این که این موتور از API بازی بهره‌مند است، احتمالا موزیلا و دیگر مرورگرها برای نگارش ویندوزی خود به‌سراغ این موتور بروند تا از گردونه عقب نمانند.

به‌گزارش بتانیوز، نگارش دوم پیش‌نمایش با بهبود در پایایی و سرعت نسبت به نگارش قبلی، از تمامی مولفه‌های HTML5 پشتیبانی می‌کند. پیش‌نمایش دوم اینترنت اکسپلورر? تست آلاسکا را در ???میلی‌ثانیه پشت سر گذاشت که در مقایسه با اینترنت‌اکسپلورر? که ????میلی‌ثانیه است بهبود قابل توجهی است.

دوشنبه 27/2/1389 - 19:27
کامپیوتر و اینترنت
گوگل هفته گذشته صفحه نتایج جستجوی خود را تغییر داد. در بلاگ رسمی گوگل آمده است: «نیاز به اینترنت غنی‌تر و قدرت بیشتر جستجو ما را به ایجاد ابزارهایی وا داشت که در سمت چپ نتایج جستجو مشاهده می‌کنید.»

در صفحه جدید نتایج جستجوی گوگل، می‌توان به جستجوی مطالب مرتبط، تعیین بازه زمانی برای نتایج جستجو و ابزارهایی برای دقیق‌تر کردن نتایج اشاره کرد.

در 3 سال گذشته، گوگل 3 فناوری به‌نام‌های Universal Search ، Search Options panel و Google Squared را پایه‌ریزی کرده است و این سه فناوری پانل سمت چپ را شکل می‌دهند.

دسته‌بندی مطالب از نظر ساختاری، قابلیت جستجوی فقط وب‌لاگ‌ها یا سایت‌های خبری و همچنین دیگر لغات پیشنهادی از ویژگی‌های پانل سمت چپ گوگل است.

همچنین گوگل ظاهر صفحه نتایج جستجوی خود را بهینه‌تر کرده است تا با سایت‌های مدرن همخوانی داشته باشد.منبع:كلیك

دوشنبه 27/2/1389 - 19:25
کامپیوتر و اینترنت
مکس پالوسکی (Max Palevsky)، یکی از مهم‌ترین اشخاص در صنعت کامپیوتر و سرمایه‌گذار اولیه اینتل، در سن ?? سالگی، چهارشنبه گذشته در گذشت. وی پیش از مرگش به‌طور طنزآمیزی شک و تردیدهای خود را در مورد کامپیوتر، تلفن همراه، گوگل و بازی‌ها منتشر کرده بود.

 

به‌گزارش CNET، پیشینه کاری پالوسکی جالب توجه است. پیش از این که در تاسیس اینتل نقش داشته باشد، روی نخستین کامپیوتر شرکت Bendix با نام G-15 کار می‌کرد و بعد به Packard Bell در لس‌آنجلس پیوست و در ساخت یکی از نخستین کامپیوترهای آن شرکت دست داشت. او در سال ???? شرکت Scientific Data Systems را تاسیس کرد تا شرکت‌های کوچکتر نیز توان رقابت با آی‌بی‌ام را داشته باشند. این شرکت در سال ???? به‌قیمت ?میلیارد دلار توسط زیراکس خریداری شد و پالوسکی با ??درصد از فروش شرکت کنار رفت. وی به‌دنبال سودی که از فروش شرکتش به‌دست آورده بود، بخشی از آن را در سانتاکلارا سرمایه‌گذاری کرد که بعدا به اینتل تغییر نام داد. به‌نقل از نیویورک تایمز، او در سال‌های آتی عمر خود، تاثیر کامپیوتر بر جامعه را با دیدگاه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داد و در مقاله‌ای که در سال ???? در موزه هنر لس‌آنجلس خوانده شد، آینده بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیغام‌رسانی همزمان را مورد بررسی قرار داد. وی تا سال ???? نه تلفن همراه داشت و نه کامپیوتر و در مصاحبه‌ای که با لس‌آنجلس تایمز داشت، اعلام کرد که ?? سال است نه از کامپیوتر استفاده کرده است، نه تلویزیون تماشا کرده است و نه از کارت اعتباری استفاده کرده است.

دوشنبه 27/2/1389 - 19:24
کامپیوتر و اینترنت
نوکیا بزرگترین شرکت مخابراتی دنیا مجددا به‌اتهام کپی‌برداری غیرقانونی از تکنولوژی این شرکت از اپل شکایت کرد.

به‌گزارش بتانیوز، این شرکت که پیش از این در سال ????، اپل را به‌خاطر کپی‌برداری غیرقانونی از اختراع‌های نوکیا و استفاده در آیفون محکوم کرده بود، این بار با طرح شکایت دیگری، اپل را به‌کپی‌برداری از پنج اختراع این شرکت در آیفون و آیپد?جی متهم کرد.

نوکیا معتقد است این اختراعات مرتبط با بخش انتقال صوت و داده است و از طریق داده‌های موقعیت‌یابی در برنامه‌ها می‌تواند آنتن‌دهی بهتری داشته باشد که بازدهی بیشتری برای تلفن به‌ارمغان می‌آورد.

پاول ملین، مدیر بخش ثبت اختراعات نوکیا شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «ما برای این که از نتیجه تحقیقاتمان محافظت کنیم این شکایت را مطرح کردیم تا دیگر اختراعات نوکیا با بی‌احترامی کپی‌برداری نشود.» منبع:كلیك

دوشنبه 27/2/1389 - 19:24
کامپیوتر و اینترنت
نگارش جدید پردازنده اتم اینتل عرضه شد
اینتل بزرگترین شرکت تولیدکننده نیمه‌هادی‌های دنیا نگارش جدیدی از بستر اتم خود عرضه کرد که کوچک‌تر، ارزان‌تر است و كمتر برق مصرف می‌كند.

آناند چاندراسر، ‌مدیر بخش گروه موبایل اینتل در بیانیه‌ای چهارشنبه گذشته گفت: «اینتل نخستین محصول خود را در این زمینه عرضه می‌کند.»

به‌گزارش رویترز، اینتل در نظر دارد گوشه‌ای از بازار بی‌سیم را در اختیار بگیرد و دقیقا همان کاری را انجام دهد که با بازار نت‌بوک‌ها انجام داد و آن را به‌طور کامل تحت کنترل خود درآورد.

گفته می‌شود که این بستر جدید گستره زیادی از دستگاه‌های کامپیوتری را شامل می‌شود و از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های موبایل را شامل خواهد شد.

اما کارشناسان معتقدند نبرد سختی میان اینتل و شرکت‌های Nvidia، مارول و کوالکام درخواهد گرفت که پردازنده‌های تحت هولدینگ ARM را تولید می‌کنند.

اینتل قبول کرده است که سیستم عامل مابلین لینوکس خود را با سیستم عامل مائمو (Maemo) نوکیا یکی کند تا مسیر حرکت چیپ‌های اینتل به سمت بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان باز شود. تحلیل‌گران پیش از این معتقد بودند که تراشه‌های اینتل برای استفاده در دستگاه‌های موبایل بیش از اندازه انرژی مصرف می‌کند و توان رقابت با تراشه‌های ARM را ندارد.

سال گذشته چاندراسر در مصاحبه با رویترز اعلام کرده بود در فناوری جدید اینتل، مصرف برق بسیار نزدیک به تراشه‌های ARM شده است و رقابت شکل می‌گیرد.

گفتنی است عمر باتری را دو چیز در تلفن همراه از بین می‌برند، صفحه‌های بزرگ و پردازنده‌های قوی که دو معیار مهم در تلفن همراه به شمار می‌روند. سال گذشته یکی از سران اجرایی نوکیا اعلام کرد پردازنده‌های ARM در مصرف انرژی کیلومترها جلوتر از اینتل است.منبع:كلیك

دوشنبه 27/2/1389 - 19:23
موبایل
مشكلات سایت گوگل یك سری مشكلات سیاسی است كه باید از سوی مسوولان حل شود نه مشكلات فناوری كه بشود از راه فیلترینگ آ‌ن‌را حل كرد. دكتر علی‌اكبر جلالی كارشناس فناوری اطلاعات و مجری طرح ICT روستایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به برخی جنجال‌آفرینی‌های گوگل اظهار داشت: «ما شاهد برخی بدعت‌های جدید مسوولان سایت گوگل هستیم كه یكی از آنها تغییر نام خلیج فارس یا ترجمه كلمه خلیج بدون اشاره به فارسی بودن آن است، اما در برخی خبرها آمده است كه مسوولان می‌خواهند برای حل این مشكلات سایت گوگل را به‌صورت كامل فیلتر كنند كه باید گفت این امر در واقع به مثابه پاك كردن صورت مساله است نه حل مشكل!»

وی خاطر نشان كرد: «گوگل تنها یك موتور جستجو مانند تمامی موتورهای جستجو و دارای یك سری اطلاعات است كه به آن داده می‌شود، این‌كه بخواهیم برای رفع هرمشكلی كه در یكی از این موتورهای جستجو به‌وجود می‌آید آن را تحریم و فیلتر كنیم، هیچ مشكلی حل نخواهد شد چرا كه خود را از اطلاعات‌ فناوری در جهان و حتی توانمندی‌های خود محروم كرده‌ایم.»

تئوریسین موج چهارم افزود: «مساله گوگل یك مساله سیاسی است كه باید به‌وسیله ریشه‌یابی حل شود نه این‌كه بیاییم آن را تحریم كرده و فیلتر كنیم.»

جلالی گفت: «آیا بازتاب كارهای گوگل در ایران مهم است یا در خارج از كشور؟ حق مسلم آن است كه این نگاه باید در خارج از كشور حل شود نه در ایران. چرا كه ما در ایران خود از حقایق و تعلق خلیج فارس به ایرانیان آگاه هستیم، بنابراین این حقیقت باید در كشورهای خارجی و برای مردمان دیگر روشن شود كه این امر وظیفه مسوولان سیاسی ما است.»

وی همچنین با اشاره به برخی خبرها در زمینه جهت‌دهی گوگل به ایرانیان اظهار داشت: «وقتی در یك موتور جستجو یك عبارت مورد جستجوی فراوانی قرار بگیرد در زمان‌های بعدی اگر شخص دیگری اولین حرف را كه در زمان‌های قبلی مورد جستجوی بسیار بوده بزند موتور جستجو عبارت مورد نظر را نشان می‌دهد و این بدان معنا نیست كه گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری افكار كاربر خود را جهت‌دهی كند.»

جلالی افزود: «یكی از نكات قابل توجه در گوگل این است كه این مشكلات چند سالی است اتفاق افتاده و می‌توان گفت دلایل آن مربوط به برخی مسایل سیاسی است كه در ایران پیش آمده و نمی‌توان تمامی مشكلات را به گردن گوگل انداخت. مسوولان سیاسی ما باید با یك راه‌حل سیاسی مشكلات گوگل را حل كنند نه اینكه با تحریم خود و ایران از گوگل و اطلاعات آن احساس كنند كه موضوع حل شده است، هم‌اكنون گوگل نزدیك به 2 میلیارد بازدیدكننده دارد و فیلترینگ آن در ایران تنها باعث كم شدن 40میلیون كاربر ایرانی می‌شود نه این‌كه كلمه خلیج عوض شود و این دردی از ما دوا نمی‌كند.»

وی ادامه داد: «هم‌اكنون كه گوگل در دسترس ایرانیان است زمان اعتراض است مانند زمانی كه در یك حمله یك میلیون ایرانی توانستند اعتراض خود را در زمینه درج خلیج مجعول عربی اعلام كنند و گوگل به همین دلیل خلیج فارس را در تمام عبارت‌های خود آورد.» وی در پایان افزود: «گوگل یك ابزار است و نمی‌شود یك ابزار را به‌دلیل مسائل پشت‌پرده از بین برد. مانند این‌كه بخواهیم یك خودكار را به‌دلیل نوشتن مسائل غلط بشكنیم، بدون آن‌كه به نگارنده آن اعتراض كنیم. ما باید با سازنده‌ها و مسوولان سایت گوگل مشكلات را حل كرده و با آوردن اسناد و مدارك تاریخی به آنها و همچنین جهانیان نام خلیج فارس را ماندگار كنیم و یك‌بار برای همیشه این مشكلات را حل كنیم.» منبع:جام جم

دوشنبه 27/2/1389 - 19:22
موبایل
دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در راستای برگزاری دومین همایش ارزیابی وبگاه‌های دولتی و اعطای جایزه بزرگ وب، با هدف فعال‌سازی خدمات‌ الكترونیكی دولت به مردم، از کلیه دستگاه‌های قوای سه‌گانه برای حضور در این همایش دعوت كرد.

به‌گزارش ایسنا، سعید سالاریان، قائم‌مقام دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی، با بیان این مطلب اظهار كرد: «در راستای ابلاغ سیاست‌های كلی نظام اداری كشور توسط مقام معظم رهبری، مبنی بر توسعه نظام اداری الكترونیك كشور و در پی برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین همایش ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی و اعطای اولین جایزه بزرگ وب به برگزیدگان، دومین دوره این همایش اواسط تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.» وی با اشاره به ثبت‌نام و حضور 186دستگاه و وزارت‌خانه در دوره قبل، گفت: «مبنای كار در این دوره از همایش ابتدا بر اساس خوداظهاری و سپس بررسی فعالیت‌ها و انطباق آن‌ها با شاخص‌های بین‌المللی خواهد بود.»

او خاطر نشان کرد: «دبیرخانه شورای‌عالی اطلاع‌رسانی بر اساس وظایف محوله همچون دوره گذشته این ارزیابی را در سطح کلیه وبگاه‌های حکومتی برگزار كرده و بر همین اساس از کلیه دستگاه‌های قوای سه‌گانه برای حضور در این همایش دعوت می‌شود تا در موعد مقرر (تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری) با مراجعه به وبگاه شورا به آدرس www.scict.ir ثبت‌نام كنند. قائم‌مقام دبیر شورای‌عالی اطلاع‌رسانی با بیان این‌كه در این دوره، تیم فنی دبیرخانه با اشراف علمی دانشگاه صنعتی شریف، ارزیابی وبگاه‌ها را برعهده خواهند داشت، افزود: «ارزیابی وبگاه‌های دولتی امسال با برخی تغییرات در 10شاخص خدمات الكترونیك و غیرحضوری، اطلاع‌رسانی، اعتبار و كیفیت محتوا، روزآمدی، تعامل با كاربر، جلوه‌های بصری، گردش‌كار مناسب، امنیت، فناوری روزآمد، پاسخگویی و احترام به كاربران برگزار می‌شود.»

سالاریان با بیان این كه ویژگی ارائه اطلاعات، سرویس‌ها و خدمات به نحو الكترونیكی در سهولت، سرعت و شفافیت آن است، تصریح كرد: «این ارزیابی به‌طور سالانه برگزار می‌شود و با اعلام نتایج، وبگاه‌هایی كه نسبت به دوره قبل نیز در ارائه این سرویس‌ها پیشرفت داشته‌ و تلاش مضاعفی برای ارائه خدمات‌ الكترونیكی به مردم كرده‌اند، اعلام و از آن‌ها تقدیر به‌عمل خواهد آمد.» منبع:جام جم

دوشنبه 27/2/1389 - 19:21
سخنان ماندگار

محال کلمه ای است که در فرهنگ دیوانگان یافت می شود.

دوشنبه 27/2/1389 - 0:16
شعر و قطعات ادبی


.. همه روز روزه بودن همه شب نماز کردن ..
.. همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن ..
.. به خدا که هیچ یک را ثمر انقدر نباشد ..
.. که به روی نامیدی در بسته باز کردن ..

دوشنبه 27/2/1389 - 0:15
سخنان ماندگار

صبر حاصل سختی است. عطا شدنی نیست. بلکه آموختنی است.

دوشنبه 27/2/1389 - 0:15
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته