دوشنبه 18 تير 1403 - 29 ذيحجه 1445 - 8 ژولاي 2024
تبیان، دستیار زندگی
در حال بار گزاری ....
مشکی
سفید
سبز
آبی
قرمز
نارنجی
بنفش
طلایی
همه
متن
فیلم
صدا
تصویر
دانلود
Persian
Persian
کوردی
العربیة
اردو
Türkçe
Русский
English
Français
مرور بخشها
دین
زندگی
جامعه
فرهنگ
صفحه اصلی تبیان
شبکه اجتماعی
مشاوره
آموزش
فیلم
صوت
تصاویر
حوزه
کتابخانه
دانلود
وبلاگ
فروشگاه اینترنتی
ffvfdhfhk
آخرین مطلب
تعداد مطالب : 340
تعداد نظرات : 413
زمان آخرین مطلب : 5157روز قبل
آموزش و تحقيقات
معرفی و نقد و بررسی فرقه شیطانپرستی- قسمت چهارم
روانشناسان میگویند: با سه بار گوش دادن به موسیقی راك، تبدیل به یك خشونت طلب میشوید. گالت یكی از ستارگان موسیقی شیطانی میگوید: جلال و ستایش تا ابد برای توست شیطان، لذا روح من، روزی در زیر درخت نیك و بد آرام میگیرد. چندین جوان پس از شوی مذكور خودكشی كردند. در بین تمام گروههای راك، گروه بوسه، ملقب به «لژیونر شیطان» است كه این لقب به واسطه وحشیگری این گروه، از طرف گروههای شیطانپرستان دیگر به آنها نسبت داده شده است.
·
«نقد و بررسی» بررسی علل گرایش به شیطانپرستی
مبانی واصول: ظاهرا پرستش شیطان را میتوان در موضوعات زیر بررسی كرد:
1- ترس از شیطان و ایمان به رحمانیت خدا
2- نیاز به كسی كه بتوان در مواقع نیاز به او تكیه كرد
3- از بین رفتن جایگاه و قداست دین
4- تنوع طلبی
5- جذابیت این مذهب
امور ناشناختهای همچون طوفان، جنگ، زلزله، كسوف، خسوف، بیماری، مرگ، قحطی و ... از طرفی انسان همواره احساس نیاز به قدرتی قابل تكیه كردن میكند. قدرتی ماورای قدرتهای دیگر، و چه بسا قدرتی مخوفتر از قدرتهای دیگر. از این رو به سحر و جادو به خصوص جادوی سیاه و گرایش به شیطان و پرستش او به عنوان عظیمترین قدرت شر در جهان میپردازد و هر گاه حادثهای ناگوار در راه راست میپندارد و شیاطین غضبناك هستند و عنقریب است كه انسانها را قتل عام كنند و در نتیجه پیشدستی كرده و برای شیطان قربانی میكنند تا آرامش یابد. گرایش به شیطان در ابتدا به دلیل جهل بشر و مرموز بودن جهان و عدم تسلط او نیروهای طبیعی و در نتیجه ترس او بیشتر از عوامل طبیعی بوده. در كتاب شیطانپرستی كلمات عبری یافت میشود. گفته شده پرستندگان شیطان به او روی آوردند چون اعتقاد داشتند خدا به نژاد اینان خیانت كرده است و شیطان را در مراسمی كه عملاَ اعتراض به خدای حقیقی داشت، پرستیدند. پروراندن این آئین عملی از روی یاس بود. اینها در حقیقت افرادی منزوی بودند كه تنها با كمك اشخاص محدودی در رسیدن به اهداف خود فعالیت میكردند.
شیطانپرستان به خاطر اعتقاد به اینكه كلیسا عامل بدبختی مردم است به شیطان گرویدند و اعمالی كه برعكس اعمال كلیسا در پرستش شیطان انجام دادند. علاوه بر اینكه بنا به اعتقاد شیطانپرستان علت اختراع شیطان قدرتی برتر از مسیح بود بلكه ایجاد ترس بود زیرا كمتر عنصری همانند ترس اشخاص را به اطاعت وامیدارد. برای نیل به این مقصود (تسلط بر ذهن و دل جوانان دنیا و سپس استعمار آنها)، نخستین گام بزرگنمایی قدرت شیطان است. ترس از قدرت شیطان مقدمه شیطانپرستی است و هر كه از شیطان در هراس باشد در حقیقت بندگی او را گردن نهاده است. قرآن مجید در این باب میفرماید:
«همانا شیطان یاران خویش را میترساند، پس ای مؤمنان، اگربه خدا ایمان دارید، از شیطان نهراسید و تقوای مرا پیشه سازید»
در نقد و بررسی عقاید شیطانپرستان به چند مورد اشاره میكنیم: آنها بر وجود شیطان به عنوان موجود (جوهر هستیة بحث میكنند.
نقد: شیطانپرستان برای این مفهوم در اولین كلیسای شیطان جواب درستی پیدا نكردند. موضوعات به سهولت (در این فرقه) به عنوان اسرار یا رموز مطرح میشوند كه این به دلیل عدم حضور شواهد غیر علمی است تا بتوان واقعیت تئوری (علمی) خود را تثبیت كنند. در بسیاری از مذاهب، این مسأله به عنان «خیزش ایمان» محسوب میشود. وجود شیطان به عنوان جوهر نوعی فرضیه است و باید بدانیم كه فرضیات هیچگاه به این دلیل كه توسط علم قابل آزمون و خطا نیستند به حقایق (واقعیات) بدل نمیشوند. باید گفت كه این اصل نوعی نتیجهگیری شخصی است كه پایه و اساس ثابتی ندارد. – از دیگر عقاید شیطانپرستان آن است كه: كلیسای شیطانی، تاییدكننده نظریه دموكراتیك ”برتری از آن همه“ است. این اصل را میتوان به پیام آقای ”جان آلی“ ملقب به ”كشیش ارشد كلیسای شیطان“ ارتباط داد. او معتقد است: «پیام ما كاملا برخلاف تمام پیامهای تبلیغی است من به همه مردان و زنان میگویم كه شما وجودی مستقل و بیهمتا دارید و مركز توجه عالم و جهان هستید، این پیام كاملاَ براساس مغالطههای پیش از پیدایش فلسفه است. در آن زمان استدلال معروفی بود كه میگفت: حقیقت محض وجود ندارد. حقیقت به تعداد مردم جهان است و حقیقت همان چیزی است كه هر كس فكر میكند. مثلاَ گرما وسرما برای آب وجود ندارد. آب رودخانه برای كسی كه آن را سرد مییابد، سرد است و برای كسی كه آن را سرد نمییابد گرم است.
بنابراین حقیقت وجود ندارد اما ارسطو ابطالی به این استدلال زد و اثبات كرد كه حقیقت یكی است و این همه تشتت آرا به این دلیل است كه آرا برای رسیدن به حقیقت واحد تلاش میكنند هرچند كه دستیابی به آن مشكل ولی ممكن باشد – آنها معتقدند شیطان همه آنچه را كه گناه شمرده میشود حاوی لذت فیزیكی میداند. در مورد این نظر باید گفت كه از دید پژوهشگرانه و بررسی دادهها اینطور به نظر میرسد كه هدف اولیه شیطانپرستان تغییر دادن مردم و قرار دادن آنها در جهت مخالف اعتقادات، خانواده، جامعه و خداوند است و ایستادن دربرابر همه اینهاست. رسیدن به نهایت لذائذ فیزیكی و جسمانی نشان دهندة ذهن بیمار و عقاید و برداشت حیوانی – شهوانی همراه با خودنمایی یك شیطانپرست است كه همه اینها براساس اعتقاد به جبر ذاتی قاهرانه و جابرانه استوار است. آنها معتقدند كه در آینده باید جان خود را در این راه بگذارند و خودكشی یكی از عمدهترین این راههاست. و میگویند اگر خود را فدای شیطان كنند در زندكی بعدی باز خواهند گشت و قویتر از قبل زندگی جاودانهای را به همراه او خواهند داشت. عقیده دیگر شیطانپرستان: خدایی جز انسان وجود ندارد.
نقد: سستی اعتقاد و زوال اندیشه در این پیام به نحو اعلا مشهود است. به حدی كه گوینده بدون توجه به جریان خلقت و قانون علت و معلول و نظم، خدایی و قدرت خلاقه را برای انسان قائل است و به نظر میرسد در این مكتب حتی انسانشناسی صحیحی وجود ندارد وگرنه هیچگاه انسان را به تمام خدایی و ربوبیت و خلاقیت نمیرسانند. در بسیاری از پیام شیطانپرستان از كلمه حق استفاده شده همه میدانیم كه بیان كلمه حق مسلماَ تكالیفی را هم به همراه دارد و بر این اساس هر حقی، تكلیفی میآورد و اینطور نیست كه زندگی انسان سراسر حقوق او باشد صرف نظر از تكالیف و وظایفی كه در قبال دیگران دارد.
آنها معتقدند كه مردم به اندازه كافی آگاهند تا قوانین اخلاقی را در یك پیكره اجتماعی نشر دهند بدون تهدید یك موجود خیالی خارقالعاده كه حكم به نابودی مجرم دهد – در این جملات اشاره به قوانین اخلاقی شده است بدون توجه به منبع صدور اخلاق: زیرا دسته زیادی از اخلاقیات كه تا امروز برای ما حفظ شدها ند در پرتو تعالیم دینی بودهاند و این سخن ناصحیحی است كه بدون وجود خدا هم مردم در اجتماع، اخلاقی رفتار میكنند. زیرا تجربه نشاه داده جوامعی كه شناخت خدا در میانشان وجود ندارد به اخلاقیات هم آنچنان معتقد نیستند. گرچه بیشترین نقدها از ناحیه بزرگ صورت میپذیرد ولی بیشترین انتقادات به شیطانپرستی از طرف مسیحیان شكل میگیرد. این ادعا كه شیطانپرستی به طور صرف یك دین و فلسفه است در كنار معنای ضد آن تعریف میشود كه چه چیزی به عنوان ریاكاری، حماقت و خطاهای مسیر اصلی فلسفهها و ادیان ضعیف عمل میكند. بسیاری از شیطانپرستان، شیطان را به عنوان یك نیروی سركش معرفی میكنند. به هر حال آنها ادعا میكنند كه چنین هویتی بر مبنای قبول كردن این كه شیطان موجودی با قدرتی افضل است شكل میگیرد. حال گفته میشود با توجه به اینكه شیطان به عنوان موجودی شناخته میشود كه با خداوند مخالفت میكند در صورت قبول كردن او به عنوان راهنما، باید با خودش نیز مخالفت كرد (تناقض). شیطانپرستی یك «سراب فلسفی» و «علم بیان سنگین» است چرا كه گفته میشود آنتوان لاوی «رهبر كلیسای شیطان» دراستفاده از لغات تبحر خاصی داشته است. شیطانپرستی یك طلسم كم ژرفای عقلانی از خدای ساخته شده توسط بشر است.
یكی از نقدهای كاربردی شیطانپرسستی این است كه ضمن اینكه شیطانپرستی معمولاَ خود را به عنوان راه نجاتی برای تودههای تسلیم شده مردم در مقابل دینهای اصلی معرفی میكند، بر شایستگیهای آنها در بینیازی از دیگران و انزواگری تاكید میكنند و انزواگرایی میتواند به سوء استفادههای مختلفی ناشی شود چرا كه طبیعت انزواگرایانه شیطان معمولاَ در باز خورد جوامع ناكار آمده است. و برای جبران این خلأ از قوانین ادیان و سنتی استفاده كرده است.
همانطور كه گفتیم شیطانپرستان واقعی منتسب به یزیدبن معاویه میشوند و طایفه كردان یزیدی را در كردستان عراق فرقه یزیدیه مینامند. این فرقه همچون بسیاری از ملل و محل دستخوش تغییرات زمان شده و به تدریج از حوزه عقل و دین دور شده، دستخوش انحرافات گشتهاند.
یزیدیها یا عدویه به دلیل احترام به شیطان (از جنبه جلب رضایت و ترسیدن از او به تاثیر از ثنویتگرایی آریاییها) به شیطانپرستان معروف شده و به علت انزاوا و مورد حمله واقع شدن، رو به اضمحلال فكری و انسانی میروند. شیطانپرستان امروزی شیطان را عبادت نمیكنند آنها حتی مسحیان را در این مورد قبول ندارند. شیطانپرستان خداشناس به وجود شیطان معتقد هستند همچنین كسانی كه شیطان را عبادت میكنند شیطان را خدا معرفی میكنند كسانی كه شیطان را عبادت میكنند افرادی جز مسیحیان مرتد بیانگیزه نیستند كه هنوز بر این باورند كه یك شیطانپرست باید به اصولی پایبند باشد كه درست نقطه مقابل اصول مسیحیت است. این فرقه افراد آزاداندیشی هستند كه از طریق جهانپژوهی فردی و برانگیختن روح به سمت معنویت حركت میكنند. به بیان دیگر پرستش شیطان را به عنوان معنویت مطلق تلقی میكنند. آنها شیطانپرستی را به عنوان یك مذهب و فلسفه میدانند. در طول تاریخ، مبلغان مذاهب مختلف مردم را فقط به فرمانبرداری و ایمان توصیه كردهاند و قدرت شخصی آنها و شعورشان را شر نامیدهاند. شیطانپرستی دقیقاَ برعكس عمل میكند. از این رو به معنای مخالفت یا ضد است. آنها میگویند: «تو تنها كسی هستی كه كنترل زندگیت را به دست میگیری. چیزی به اسم خدا زندگیت را بهتر نمیكند. ما به چیزی كه نمیبینیم اعتقاد نداریم». اینگونه است كه شیطانپرستان ضد خدا و مسیح، كسانی كه بیرون راندن گناه را نادرست و دردناك می دانند برای رسیدن به دنیای خوب بعد از مرگ به شادی خویش و جسم معتقدند. شیطانپرستی دنیایی را ترسیم میكند كه هیچ روزنه امیدی بر آن متصور نیست.
به همین دلیل شیطانپرستی را جهان تاریك میگویند. آنها معتقدند كه این دنیا بر پایه دروغ است و همه – باورهای مردم برپایه همین دروغ شكل گرفته. شیطانپرستی آئینی است كه همه چیز را منفی ارائه میدهد. آنها واقعیات جهان را نمیپذیرند. آنها مخالف تعقل و اندیشه هستند میگویند: فكر نكن، نقش تو همانند تماشاچی در این دنیاست. شیطانپرستی معجونی است كه هر آدم گرفتاری را به وحشیگری و نفرت سوق میدهد. آنها برای اعضای خود تفهیم میكنند جادهای كه در آن قرار دارند پر از خطكشیهای درهم برهم است و او در یافتن راه خروج تا سر حد جنون پیش میرود و سرانجام مطمئن میشود راه بازگشتی وجود ندارد. ترس را شیطانپرستان به ارمغان آوردهاند. قدرت یكی از وسواسهای فكری و عقدههای درونی جوانان شیطانپرست است. یكی از اهداف این جریان پنهانی رسیدن به دانشی است كه دیگران به آن دسترسی ندارند. وقتی نوع خاصی از توانمندی با دانش از حالت انحصاری خود خارج شده و فراگیر شود، دیگر آن درجه قدرت و نیرویی كه آنها میخواستند به آن برسند از دست میرود و عمومی میشود. این یكی از اصلیترین دلایل مخفی و پنهان بودن فعالیتهای آنهاست. شیطانپرستان مروج بخشی از تفكر هستند كه به گفته آنها در نفع شخصی به شكلی منطقی و خردمندانه و ارضای تمایلات نفسانی به شكلی آزادانه اصل مهمی فرض میشود و شیطان در واقع نمادی از وموجودی و متمرد است كه از سرشت عصیانگر خود لذت میبرد. گوهر وجودیش همانا طرد و لذت است عناصری كه در جوانان به وفور یافت میشود. آنها معتقدند كه جامعه كنونی مملو از ضعف است. بنابراین جوانان و نوجوانانی كه میبایست به توانایی و لذت تشویق شوند از سالهای آغازین میآموزند كه خود را ضعیف فرض كنند.
شیطانپرستان ضد مسیح، مسیح را به مضحكه میگرفتند و كارهایی درست برخلاف مراسم مسیحیان و دستورات مسیح انجام میدادند. علت این كار نیز این بود كه شیطانپرستان اعتقاد داشتند كه مراسم مسیحیت موجود قدرت است. منتهی این قدرت از آنها بیرون میرود و حال آن كه با معكوس كردن این مراسم قدرت به درون آنها راه خواهد یافت. شیطانپرستان فرمانهای آسمانی را كه رفتار و اصول اخلاقی خاصی را به ما نشان میدهد را برهم میزنند و واژگون میكنند. آنها میل و هوس به ناشناختههای بیارزش دنیوی را در میان اعضاء و پیروان خود تهییج میكنند و ضد ارزش را ارزش میپندارند و آن را ارواح میدهند. شیطانپرستان هیچگونه ارزش و احترامی برای زندگی بشری و حتی بشریت قائل نیستند و تمام عقاید و آداب و رسومشان سراسر نفرت و اعمال پست حیوانی است. طبق گفته آنتوان لاوی كه میگوید:
«شیطانپرستی كیش لذتجویی است فارغ از ملاحظات اخلاقی». از دیدگاه جامعهشناسی باید گفت كه یك شیطانپرست بیمار «روان پریش» است و خوی حیوانی در او رشد یافته. آزار و اذیت و قتل و تجاوز به افراد برای او بسیار معمولی و عادی است. از جمله مهمترین عوامل شناخته شده بیماریهای روانی شالودهای زیست شناختی دارند. یك شیطانپرست معتقد است هركس باید آزاد باشد. هرگونه عقیده و احساسی را بیان كند. باید گفت در بعضی مواقع كه رفتار بعضی از اعضای جامعه غیرعادی و هنجارشكن باشد لطمات و صدمات جبرانناپذیری بر افراد جامعه میگذارد. هدف عمده شیطانپرستان در آداب و رسوم و مناسكشان كوچك شمردن معیارها و اصول اخلاقی مسیحیت است، همچنین ترویج اندیشههای دروغینی كه بنیه اخلاقی مسیحیان را تضعیف میكند. انتشار و گسترش این عقاید باطل و پوچ نه یك انحطاط طبیعی، بلكه توطئه حساب شده و ویرانگری است كه هماكنون بسیاری از جوانان ما از جمله جامعه مسیحیت در دام آن گرفتار شدهاند. یكی از انواع موسیقی شیطانپرستی موسیقی «متال» (
Metal
) است كه سبك اعتراضگونه همراه با خشونت دارد و به سه عمده تقسیم میشود.
متال آشال: كه بر مسائلی چون خشونت، تندی، غضب و مرگ تمركز دارد.
متال جشن و پارتی: كه بیشتر متمایل به مسائل جنسی و اجتماعی است.
متال سیاه: كه به طور واضع و آشكار به شیطان می پردازد. متن این ترانهها به وضوح به مسائل چون زنای با محام، تجاوز، شكنجه، و قربانی كردن انسانهای میپردازد. یكی دیگر از گروههای معروف – موسیقی شیطانپرستان گروه راك است. این گروه طبق نوشتههایشان نفس و زندگی خود را به شیطان سپردهاند و شیطان را چون خدای خود میپرستند آنها در بیانیههای خود اعلام كردهاند كه شیطان به آنها قدرتی داده تا به وسیله آن معجزاتی انجام دهند كه حتی باعث خودكشی اشخاصی میشود كه برای شنیدن كنسرت این گروهها در محل حاضر میشوند. برپایه آمار منتشر شده در غرب، از هر هفت جوانی كه به موسیقی راك گوش میدهند یك نفر آنها خودكشی كرده است. یكی از هواداران این موسیقی میگوید:
ما هر كاری را هر چند زشت و بد باشد انجام میدهیم. هواداران شیطان بر این عقیدهاند كه اخلاقیات بیاهمیت هستند.
روانشناسان میگویند: با سه بار گوش دادن به موسیقی راك، تبدیل به یك خشونت طلب میشوید. گالت یكی از ستارگان موسیقی شیطانی میگوید: جلال و ستایش تا ابد برای توست شیطان، لذا روح من، روزی در زیر درخت نیك و بد آرام میگیرد. چندین جوان پس از شوی مذكور خودكشی كردند. در بین تمام گروههای راك، گروه بوسه، ملقب به «لژیونر شیطان» است كه این لقب به واسطه وحشیگری این گروه، از طرف گروههای شیطانپرستان دیگر به آنها نسبت داده شده است.
شیطانپرستان از تساهل و تسامح مطلق جانبداری میكنند و آن را سمبل مبارزه با فرهنگ حاكم میدانند آنها كه همه ارزشها را ساخته دست و فكر بشر میدانند دچار نسبیت و شكاكیت معرفتی هستند. تاكید بر مجموعه خاصی از ارزشها و بینشها و ضرورت پذیرش، حاكمیت و دفاع از آن را امری غیرمعقول تلقی میكنند. این نگرش، با آنچه در تعالیم ادیان آسمانی به ویژه اسلام آمده، به كلی از جهات مختلف ناسازگار، بلكه متضاد است از یك سو، مبانی تساهل و تسامح (بشری بودن و نسبیت ارزشها و معرفت) با بینشهای دینی سازگار نیست و در بینش دینی، خاستگاه ارزشها خداوند است نه انسان. نه در بعد هستیشناختی و معرفتشناختی دلیلی بر وانهادگی و آزادی مطلق انسانها، نفی خدا و نظام ناشی از آن و بینیازی از وحی وجود دارد و نه در بعد ارزششناختی، دلیل متعقنی بر اتبنای ارزشهای اخلاقی و حقوقی بر آمال، آرزوها، پنداشتهها و اندیشههای بشری اقامه شده است. شیطانپرستان همانند انسانمداران و وجودگرایان برای انسان اختیاری بیحد قائلند و معتقدند كه انسان، هرگونه بخواهد میتواند خود را تحقق بخشد.
هرچند انسان در جهانبینی اسلام و ادیان ابراهیمی از جایگاه ویژهای برخوردار است و جهان آفرینش و دست كم جهان ماده به واسطه انسان كامل و برای انسان آفریده شده ومسخر او است. بنابراین نمیتوان این عقیده باطل شیطانپرستان را قبول كرد كه خدایی وجود ندارد زیرا همه هستی انسان وابسته و تحت تدبیر تكوینی و تشریعی خداوند و نیازمند به اوست و بدون امداد خداوند، در دو بعد تكوین و تشریع دستیابی به سعادت برای وی غیرممكن است. از دیگر اشكالات و نقطه ضعفهای شیطانپرستان «بیدلیل بودن مدعیات» آنهاست. زیرا آنها، آنچه را كه مدعی آن بودند و هستند نمیتوانند در پرتو براهین و دلایل اثبات كنند. امروزه بعضی از كشورها شیطانپرستان از پرداخت مالیات و معاف هستند و دارای دانشكده ویژه خود میباشند، تا جائی كه صدها دانشجو در رشته علوم شیطانپرستی و جادوگری تحصیل میكنند. حتی به زندانیان شیطانپرست اجازه میدهند كه آداب و رسوم خاص عبادتی خود را ا نجام دهند. متاسفانه بیشتر پیروان این مذهب شیطانی، سیاستمداران، پزشكان، افرادی در ردههای بالای پلیس و حتی كشیشانی به ظاهر خادم خدا هستند. جشن هالوین زیربنای شیطانی و بتپرستی دارد. این جشن آمیخته با شب مقدس كاتولیكهاست.
هالوین در ابتدا
holly evening
نام داشته: زمانی كه رومیها فاتحانه بریتانیای كبیر را تسخیر كردند جشن شیطانپرستی را به انگلستان آورده. انگلیسها با مهاجرت به آمریكا این رسم را به ارمغان آورده و اشاعه دادند. مردم در چنین روزی معتقدند كه شیطان شیپور مینوازد و ارواح شریر سربلندی تپهها با جادوگران به رقص و پایكوبی میپردازند. امروزه آنچه ظاهراَ از این بخش میبینم شادی برای بچهها و تعارف شیرینی و شكلات است. اما هوشیار باشیم كه در پس پرده قدرت شیطان است كه – تقویت می شود. حتی دیده میشود كه شیطانپرستان در چنین شبی خوردنیهای مسموم در میان مردم توزیع میكنند. اگر به اخبار حوادث در شب هالوین توجه كنید حوادثی نظیر: آتشسوزی، ضرب و شتم و حتی مرگ و میر بیشتر از هر وقت دیگر به چشم میخورد. در این شب انسان بیخبر از حقیقت قربانی میشود. با كمی تأمل درمییابیم كه اسكلت، ماسك دراكولا، زخمهای مصنوعی روی صورت، ماسكهای گربه و خفاش، جارو، كدوهای نورانی، بادام، سیب و خانههای تزئین شده توأم با نور زرد فقط یك جشن معمولی برای تفریح و داشتن وقتی خوش نیست. زمانی كه مسیحیت رواج یافت، دشمنان كلیسا با تحقیر و آزار مسیحیان در شب هالوین، شیطان را میستودند. پرستندگان شیطان، جمجمه و مذبح و صلیب و منبر را در برابر خانههای خود قرار میدادند و در قرون گذشته بر دیوارهای كلیسا صلیبهای زشت كشیده و مسیحیان را منحرف میكردند.
كلام آخر:
با مطالعه كتب و آثار و فیلمهای اخیر صهیونیستهای جنایتكار به این نتیجه رسیدم كه آنها با اهداف از پیش تعیین شده سعی دارند تا جهان را هر چه بیشتر به سمت شرارت و تباهی و فساد پیش ببرند و با ایجاد فرقههایی چون شیطانپرستی – كابالائیسم – رئال و ... و گسترش موسیقیهای منحط غربی و ترویج ظلم و ستم و خشونت در اذهان مردم جهان اینگونه وانمود میكنند كه ما طرفدار مسیح هستیم. آنها تشكیل دولت اسرائیل را نشانه ظهور عیسی میدانند و معتقدند برای شتاب دادن به ظهور باید دست صهیونیستها را باز گذاشت!! جای تعجب است كه آنها در جاری شدن امر خداوندی اصرار و تعجیل دارند!!
در آستانه سال 2000 م. نیز دیدیم كه شور و التهاب و اشتیاق در جوامع مسیحی چه غوغایی به پا كرده بود مسیحیان منتظر، به ویژه در ایالات متحده آمریكا، فرقههای مذهبی عجیب و غریبی درست كرده و به رسوم و آیینهای شگفتآوری روی آورده بودند. برخی از این فرقهها برای پیوستن به حضرت عیسی، علیهالسلام، خودكشی كردند!
توجه به وضع جهان علاوه بر علایم سنتی ظهور منجی كه در متون دینی آمده، نشانههای مدرن ظهور را مشخص میكند كه بزرگترین آنها «امكان جهانی شدن» اقوام و ملل و كمرنگ شدن مرزهای سیاسی كشورها به لحاظ رواج تكنولوژی ارتباطات در كل عالم و همچنین رواج خشونت و فساد و بیبندوباری در جهان است. كه به عنوان بستر حكومت جهانی منجی ارزیابی میشود. دیگری «سازماندهی جهانی ظلم» و تك قطبی شدن جهان به دست اشرار عالم است كه در زمانه ما ا تفاق افتاده و بدیهی است «عدلی جهانی» باید آن را جبران نماید.
«با امید به آنكه خداوند یكتا كه تمام زیباییها و مهربانیها و منتهای كمال را دارا میباشد ما را از لغزشها و انحرافات نجات دهد تا بتوانیم با نگاهی زیبا و امیدوار به جهان هستی بنگریم»
منابع
هیوم، رابرت: ادیان زنده جهان، مترجم: دكتر عبدالرحیم گواهی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، شماره اول، 1369، ص 286.
نبی سلیم، محمد: مقاله یزید به شیطانپرستی یا ثنویتگرایی، مجله مشكوه، تابستان 1379، شاهرود شماره 67.
سخنرانی دكتر حسن عباسی با عنوان «شیطانشناسی و مدرن و عینیت یافتن شیطان در قرن 21»
4. گیذتر، آنتونی: جامعهشناسی، مترجم: منوچهر صبوری، تهران: شرنی، چاپ شانزدهم 1376 و جلد 9، بخش دوم: شماره 5، صص 150 – 149.
5. رجبی، محمود: انسانشناسی، قم، مركز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمها..)، چاپ هشتم، مجموعه كتابهای آموزشی از راه دور، 1385، 2 / 60 – 43.
حسامی – نازی (شیروا): مقاله «شیطان در همین نزدیكی است»، مجله خانواده سبز، شماره 163، صص 37 – 36.
فصلنامه مكتب اسلام، شماره 4، مقاله گروه شیطانپرستان مصر.
توسلی، بابك: مقاله شیطان در موسیقی غرب، نشریه نگاه تازه، شماره سوم و چهارم، ص 147.
قزوینی، سید محمد كاظم: امام مهدی از ولادت تا ظهور، ترجمه و تحقیق: علی كرمی و سید محمد حسینی، قم، دفتر نشر الهادی، چاپ اول، زمستان 1376، بخش 18. صص: 688 – 687.
جمعی از نویسندگان: پیشگوییها و آخرالزمان، تهران، مؤسسه فرهنگی موعود عصر عج، چاپ اول، 1382، جلد دوم، بخش اول، مقالات «فاطمه شفیعی سروستانی». صص: 179 – 177.
ر. ك: مقاله ضد مسیح (
Anti christ
)، محمد اسماعیلنژاد، 1384، دفتر ثبت كرامات مسجد مقدس جمكران.
ر. ك: مقاله خرافات دینی در سینما. سایت علمی پژوهشی یهود، اومانیسم و صهیونیسم بینالملل.
ر. ك مقالات:
The Nine Satanism Statements , The
Eleven satanic Rules of the Earth , isnt sata nism a brutal religion? What a
bout curses
? ,
Whzt is your position con cernhng satanic
?
Stratification
?
Staanism 101
: در سایت
ر. ك:
Robert garves and raphael patais , hebrew myths
ر. ك:
Jodan , the
hebrew story in the middle ages
.
ر. ك:
I. Epstein , the baby Loniun
talmud . Lon don: socino
ر.ك:
Raphael patai , the hebrew goddess
,
detroit
ر.ك: هولزر، پروفسور هانس: نویسنده كتاب: حقایقی درباره جادوگریه، مقاله:
Anton szandor lavey
در آدرس:
Azidahak
ر. ك: بخش آداب و رسوم شیطانپرستان
Ranginkaman
ر. ك: بخش: قوانین آداب و رسوم شیطانپرستان
Satanism 101
ر. ك: بخش: پنتاگرام در ادیان
Kasrafilth
ر. ك. بخش: مقاله موسیقی شیطانی
Baztabroh. Tk
ر. ك: متال چیست
وبلاگ
Sanitarium
ر. ك: سخنرانی دكتر حسن عباسی
Bachehayeghalam
ر. ك. مقالات مربوط به جنگیری و شیطانپرستی «بخش اخبار و حوادث»
Iranheal ersocom
شنبه 7/6/1388 - 19:4
[
نظر به این مطلب
] - [
نظرات این مطلب : 0
]
آموزش و تحقيقات
نمونه سؤالات درس زبان انگلیسی (سوم راهنمایی
نمونه سؤالات درس زبان انگلیسی (سوم راهنمایی)
S
مالكیت
1 – جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید.
(them – newspaper-small-from-tired-lone)
1. Do you have a …. Ruler? No,it is short.
2. He likes his students and he practices with…..
3. The house isn’t large . It’s ….
4. His father was very … Last night.
5. This woman is ……Tehran.
6. Maryam’s father is reading a ……
جواب :
1. Longe
2. them
3. small
4. tired
5. from
6. newspaper
2 – جمله های زیر را با کلمه ی پرسشی مناسب سؤالی کنید؟
1. Ali is 18 years old.
2. Reza’s father prays every day.
جواب:
1. How old is Ali?
2. who prays every day?
3 - کلمات ناقص زیر را کامل کنید؟
1. Ther - - f of the house is green.
2. A car has four we – l - .
3. His fri- nd is sit – ing on ab- n – b.
جواب :
1. roof
2. weels
3. friend – sitting – bench
4 – با هر گروه از کلمات زیر یک جمله ی صحیح بنویسید؟
1. Jacket – is – a – There – the – on – ground.
2. is not / the bicycle – the colour – of – black
جواب :
1. There is a Jacket on the ground.
2. The colour of the bicycle is not black.
5 – گزینه های صحیح را انتخاب کنید.
1. That man isn’t young. He is …..
a. old
b. fat
c. tall
d. thin
2.My father is not old. He’s …..
a. new
b. thin
c. young
3. The walls ……..my house are short.
a. ‘s
b. Of
c. The
d. It
4. This park is very …
a.small park
b. the small
c. small
c. a small park
5. my Amini ……brother is sick.
a. of
b. ‘s
c. The
d. Her
6. This is an ….
a. easy books
b. book easy
c. easy book
d. books easy
7- کدام گزینه از نظر تلفظ با بقیه ناهماهنگ است.
1. a.Large
b. big
c.gun
d. garden
8. How many people …. There in the house last Thursday?
a. is
b. are
c. was
d. were
پاسخنامه
1
2
3
4
5
6
7
8
D
A
C
B
C
B
C
A
شنبه 7/6/1388 - 19:3
[
نظر به این مطلب
] - [
نظرات این مطلب : 0
]
دعا و زیارت
احكام روزه - كفاره روزه و مقدار آن
س 801: آیا دادن پول یك مد طعام به فقیر تا با آن غذائى براى خودش بخرد، كافى است؟
اگر اطمینان داشته باشد كه فقیر به وكالت از او طعام خریده و سپس آن را به عنوان كفاره قبول مىكند، اشكال ندارد.
س 802: اگر شخصى وكیل در غذا دادن به عدهاى از مساكین شود، آیا مىتواند اُجرت كار و پختن غذا را از اموالى كه به عنوان كفاره به او داده شده است، بردارد؟
مطالبه اجرت كار و پخت غذا براى وى جایز است، ولى نمىتواند آن را بابت كفاره حساب نماید و یا از اموالى كه باید به عنوان كفاره به فقرا داده شود، بردارد.
س 803: زنى به علت باردارى و نزدیكى وقت زایمان، نمىتواند روزه بگیرد و مىداند كه باید آنها را بعد از زایمان و قبل از ماه رمضان آینده قضا نماید، اگر به طور عمدى یا غیرعمدى تا چند سال روزه نگیرد، آیا فقط كفاره همان سال بر او واجب است یا آنكه كفاره تمام سالهائى كه روزه را به تأخیر انداخته، واجب است؟
فدیه تأخیر قضاى روزه ماه رمضان هر چند به مدت چند سال هم به تأخیر افتاده باشد، یكبار واجب است و آن عبارت است از یك مد طعام براى هر روزى، و فدیه هم زمانى واجب مىشود كه تأخیر قضاى روزه ماه رمضان تا ماه رمضان دیگر بر اثر سهل انگارى و بدون عذر شرعى باشد، ولى اگر به خاطر عذرى باشد كه شرعا مانع صحت روزه است، فدیهاى ندارد.
س 804: زنى به علت بیمارى از روزه گرفتن معذور است و قادر بر قضا كردن آنها تا ماه رمضان سال آینده هم نیست، در این صورت آیا كفاره بر او واجب است یا بر شوهرش؟
اگر افطار روزه ماه رمضان از جهت بیمارى و تأخیر قضاى آن هم از جهت ادامه بیمارى بوده است، براى هر روز یك مدطعام به عنوان فدیه بر خود زن واجب است و چیزى بر عهده شوهرش نیست.
س 805: شخصى ده روز روزه بر عهده دارد و در روز بیستم شعبان شروع به روزه گرفتن مىكند، آیا در این صورت مىتواند عمدا روزه خود را قبل یا بعد از زوال، افطار كند؟ در صورتى كه قبل یا بعد از زوال افطار نماید، چه مقدار كفاره دارد؟
در فرض مذكور افطار عمدى براى او جایز نیست و اگر عمدا افطار كند، در صورتى كه قبل از زوال باشد، كفارهاى بر او واجب نیست و اگر بعد از زوال باشد، كفاره بر او واجب است كه عبارت است از غذا دادن به ده مسكین، و در صورت عدم تمكّن، واجب است سه روز روزه بگیرد.
س 806: زنى در دو سال متوالى در ماه مبارك رمضان حامله بوده و قدرت روزه گرفتن در آن ایام را نداشته است، ولى در حال حاضر توانائى روزه گرفتن را دارد، حكم او چیست؟ آیا كفاره جمع بر او و اجب است یا فقط قضاى آن را باید به جا آورد؟ تأخیر او در قضاى روزه چه حكمى دارد؟
اگر بر اثر عذر شرعى روزه ماه رمضان را نگرفته، فقط قضا بر او واجب است، و اگر عذر او در خوردن روزه خوف از ضرر روزه بر جنین یا كودكش بوده، باید علاوه بر قضا، براى هر روز یك مد طعام به عنوان فدیه بپردازد، و اگر قضا را بعد از ماه رمضان تا ماه رمضان سال بعد، بدون عذر شرعى به تأخیر انداخته، فدیه دیگرى هم بر او واجب است یعنى باید براى هر روز یك مد طعام به فقیر بدهد.
س 807: آیا رعایت ترتیب بین قضا و كفاره، در كفاره روزه واجب است یا خیر؟
واجب نیست.
شنبه 7/6/1388 - 19:1
[
نظر به این مطلب
] - [
نظرات این مطلب : 0
]
دعا و زیارت
حضرت عیسی(ع)
ادوار نبوت: دوره پنجم نبوت
القاب:مسیح،روح ا...
معنای اسم:عیسی در زبان عبری به معنی نجات دهنده است.
مادر:مریم(ع)
تاریخ ولادت:۵۵۸۵ سال بعد از هبوط آدم.
مدت عمر:۳۳ سال
بعثت:در فلسطین مبعوث شد.
محل دفن: ان حضرت به اسمان عروج نمود.
نسب مادر ان حضرت:مریم دختر عمران بن ماتان بودو ماتان به۲۷ پدر نیز به یهود بن یعقوب بن اسحاق بن ابراهیم خلیل ا...
می رسد.
مختصری از زند گینامه:
حضرت عیسی (ع) از پیامبران اولوالعزم می باشد که نام و سرگذشتش در قران ذکر شده است خداوند متعال با قدرت لا یزال خود وی را بدون پدر در رحم مادرش مریم، که در زهد و چاکدامنی شهرت بسیار داشت، قرار داد. پس از تولد در گهواره لب به سخن گشود و فرمود: من بنده خدا هستم و خداوند به من کتاب داده و مرا به پیامبری برگزیده است حضرت عیسی با پشتکار دین الهی را تبلیغ می نمود او به هر شهر و دیاری که می رسید بیماران،کران و کوران را شفا می داد. ولی جمعی از یهودیان متعصب، با وی سخت دشمنی کردند و تصمیم گرفتند. با کمک پادشاه وقت او را به صلیب بکشند اما ان حضرت به امر خداوند به اسمانها عروج نمود و شخص دیگری را که به قدرت خداوند شبیه ان حضرت گردید به جای ایشان به صلیب کشیدند.
فهرست سورههایی که در ان نام عیسی یا مسیح یا ابن مریم ذکر شده:
بقره- ال عمران- نساء- مایده- انعام- توبه- مریم- مومنون- احزاب- شوری- زخرف- حدید- صف
شنبه 7/6/1388 - 19:0
[
نظر به این مطلب
] - [
نظرات این مطلب : 0
]
دعا و زیارت
حضرت ابراهیم(ع)
ادوار نبوت:دوره ی سوم نبوت
لقب:خلیل ا...
معنای اسم:ابراهیم یا ابرام بزبان عبری به معنی پدر عالی است.
پدر:تارخ
مادر:ورقه
تاریخ ولادت:۳۳۲۳ سال بعد از هبوت آدم.
مدت عمر:۱۷۵ سال
بعثت:آن حضرت دربابل مبعوث شد.
محل دفن:در شهر خلیل الرحمان واقع در کشور فلسطین.
نسب:ابراهیم بن تارخ بن ناحور بن سروج بن رعوبن فالج بن عابربن شالخ بن ارفخشد بن سام بن نوح(ع).
تعداد فرزندان:بروایتی آن حضرت ۱۳ فرزند داشت.
مختصری از زندگینامه:
حضرت ابراهیم(ع)ازپیامبران اولواالعزم است. محل تولدش شهر(اور)در نزدیکی رودخانه ی فرات میباشد.آنحضرت در زمان سلطنت نی نیاس(نمرود ثانی) پسر سمیرا میس ملکه ی افسانه ای متولد شد ودر همانجا رشد نمود.چون آن حضرت بت ها را نکوهش می کردوآنها را در هم می شکست،در طول تاریخ به ابراهیم بت شکن مشهور شده است.حضرت ابراهیم نیز مانند دیگر پیامبران مردم را از بت پرستی منع وبه پرستش خدای یگانه دعوت می نمود،به همین جهت نمرود فرمان داد،او را به آتش اندازند،ولی آتش بر وی سرد شد وآنحضرت سالم ماند.تجدید بنای خانه کعبه بدست آنحضرت وفرزندش،اسماعیل که به ذبیح ا... معروف میباشد،صورت گرفته است.
فهرصت سوره هایی که نام ابراهیم در آن ذکر شده:بقره،آل عمران،نساء،انعام،توبه، هود، یوسف، ابراهیم، حجر، نحل، مریم ،انبیاء، حج ،شعراء، عنکبوت ،احزاب، صافات، ص، شوری، زخرف، ذارایات، نجم، حدید، ممتحنه، اعلی
شنبه 7/6/1388 - 18:59
[
نظر به این مطلب
] - [
نظرات این مطلب : 0
]
خواستگاری و نامزدی
حضرت الیاس (ع)
معنای اسم:لفظ الیاس یا الیا در زبان عبری به معنای((بزرگوار من خداست))می باشد
پدر:یاسین
مادر:امٌ حکیم
ظهور:۴۵۰۶ سال بعد از هبوط ادم
دعوت بحق:۲۲ سال مردم را دعوت بحق نمود
یعثت:خداوند او را برای مردم بعلبک مبعوث کرد
محل دفن:ان حضرت به اسمان عروج کرد
بروایتی نسب ان حضرت:الیاس بن یاسین بن فنحاص بن عزاربن هارون بن عمران
تعداد فرزندان : ان حضرت ۱ فرزند داشت.
مختصری از زندگینامه:
چنانچه بعضی نوشته اند:حضرت الیاس یکی از انبیاء بنی اسراییل و اهل بعلبک لبنان بود ودر زمان اخار (احهب)می زیست .ان حضرت . مردم بنی اسراییل را به راه راست و ترک بت پرستی دعوت می کرد. ولی قوم او دعوتش را اجابت نمی کردند . عاقبت الیسع را در نبوت جانشین خود قرار داد. و به اسمان عروج کرد. البته در پارهای از روایات و تواریخ امده است که الیاس همچون خضر پیامبر از اب حیات نوشیده و همیشه زنده است و موکل بر دریاهاست همانطوریکه خضر پیامبر موکل برخشکی است
فهرست سورههایی که در ان نام الیاس ذکر شده:انعام- صافات
شنبه 7/6/1388 - 18:59
[
نظر به این مطلب
] - [
نظرات این مطلب : 0
]
آموزش و تحقيقات
الکترونیک
الکترونیک
علم مطالعه ی عبور جریان الکتریکی از مواد مختلف - مانند نیمه هادیها, مقاومتها, القاگرها و خازنها - و آثار آن است. الکترونیک همچنین به عنوان شاخهای از فیزیک نظری شناخته میشود. طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی برای حل مشکلات عملی, قسمتی از مباحث موجود در
مهندسی الکترونیک
و را تشکیل میدهد.
در برخی موارد مطالعه المانهای جدید نیمههادی و فنآوریها نزدیک به آن, شاخهای از فیزیک در نظر گرفته میشود. این مقاله بیشتر به مفاهیم مهندسی الکترونیک میپردازد.
یک نمونه چیپ الکترونیکی
SMD
.
مختصری بر سیستمها و مدارهای الکترونیکی
مدارهای الکترونیکی برای ایفا کردن وظایف مختلفی استفاده میشوند. کاربردهای اصلی مدارهای الکترونیکی عبارتند از:
1) کنترل و پردازش دادهها
2) تبدیل و توزیع توان الکتریکی
هر ردی این کاربردها با ایجاد و آشکارسازی
میدان الکترومغناطیسی
و
جریان الکتریکی
سرو کار دارند. گرچه از انرژی الکتریکی در سالهای انتهایی قرن 19 برای انتقال پیام به وسیله
تلگراف
و
تلفن
استفاده میشد اما بیشتر پیشرفتهای مربوط به علم الکترونیک پس از ساخت
رادیو
شکل گرفت. در یک نگاه ساده, یک سیستم الکترونیکی را میتوان به سه بخش تقسیم کرد:
ورودی:
حسگرهای
الکترونیکی و مکانیکی (یا مبدلهای انرژی) . این تجهیزات سیگنالها یا اطلاعات را از محیط خارج دریافت کرده و سپس آنها را به جریان, ولتاژ یا سیگنالهای
دیجیتال
تبدیل میکنند.
پردازشگر سیگنال: این مدارها در واقع وظیفه اداره کردن, تفسیر کردن و تبدیل سیگنالهای ورودی برای استفاده آنها در کاربرد مناسب را بر عهده دارند. معمولاً در این بخش پردازش سیگنالهای مرکب بر عهده پردازشگر سیگنالهای دیجیتال است.
خروجی: فعال کنندهها یا دیگر تجهیزات (مانند مبدلهای انرژی) که سیگنالهای ولتاژ یا جریان را به صورت خروجی مناسب در خواهند آورد (برای مثال با ایفای یک وظیفه فیزیکی مانند چرخاندن یک موتور).
برای مثال یک
تلویزیون
دارای هر سه بخش بالا است. ورودی تلویزیون سیگنالهای پراکنده شده را دریافت کرده (به وسیله یک آنتن یا کابل) و آنها را به ولتاژ و جریان مناسب برای کار دیگر تجهیزات تبدیل میکند. پردازشگر سیگنال پس از دریافت دادهها از ورودی اطلاعات مورد نیاز مانند میزان روشنایی, رنگ و صدا را از آن استخراج میکند. در نهایت قسمت خروجی این اطلاعات را دویاره به صورت فیزیکی در خواهد آورد این کار به وسیله یک لامپ اشعه کاتدیک و یک بلندگوی آهنربایی انجام خواهد شد.
انواع مدارها
مدارهای آنالوگ
بیشتر دستگاههای الکترونیکی آنالوگ مانند رادیو از تعدادی مدار اساسی تشکیل شدهاند. مدارهای آنالوگ بر خلاف مدارهای دیجیتال از یک دامنه مداوم ولتاژ استفاده میکنند. تعداد مدارهای مختلف آنالوگ بسیار زیاد است به دلیل که یک مدار آنالوگ میتواند از یک مدار تشکیل شده از یک قطعه تا یک مدار متشکل از هزاران قطعه مختلف باشد.
مدارهای آنالوگ
مدارهای خطی
نیز مینامند گرچه از بسیاری از عوامل غیر خطی مانند آشکارسازها, تلفیقکنندهها و ... در آنها استفاده میشود. به عنوان مثالهای خوب برای مدارهای آنالوگ میتوان از تقویت کنندههای ترانزیستوری یا لامپ خلاء, تقویت کنندههای عملیاتی و نوسانسازها نام برد.
امروزه برخی از مدارهای آنالوگ از المانهای دیجیتال و یا حتی
ریزپردازندهها
برای بهبود عملکرد مدار استفاده میکنند. این مدارهای معمولا مدارهای «سیگنال مرکب» مینامند. برخی موارد ممکن است تشخیص مدارهای آنالوگ از دیجیتال سخت باشد چراکه در برخی از مدارها از هر دو نوع عناصر خطی و غیر خطی استفاده شده است.
مدارهای دیجیتال
مدارهای دیجیتال مدارهایی هستند که بر پایه چند سطح ولتاژ مجزا طراحی شدهاند. مدارهای دیجیتال رایجترین مثال برای معرفی سیستمهای
جبر بول
هستند و اصول پایه همه رایانههای دیجیتال را تشکیل میدهند. در بیشتر موارد تعداد حالتهای ولتاژ در یک مدار دیجیتال دوتا هستند که با بالا (
High
) و پایین (
Low
) نمایش داده میشوند. که در این حالت ولتاژ پایین ولتاژی نزدیک به صفر و ولتاژ بالا ولتاژی غیر صفر است که با توجه به نوع تغذیه متفاوت است.
رایانهها, ساعتهای الکترونیکی و کنترل کنندههای منطقی برنامهپذیر (
PLC
) بر پایه مدارهای دیجیتال ساخته میشوند.
اجزای اصلی:
درگاههای منطقی
جمع کنندهها
ضرب کنندههای باینری
فلیپ فلاپها
شمارندهها
ثباتها
مالتی پلکسرها
(تسهیم کننده)
دیکدر
(رمزگشا)
رهاساز اشمیت
و به عنوان تجهیزات جامعتر:
ریزپردازندهها
( میکروپروسسور)
ریزکنترلگرها
(میکروکنترلر)
پردازندههای سیگنال دیجیتال
(
DSP
)
جستارهای وابسته
مدار منطقی
فوتونیک
خره چه طوری
منابع
مشارکتکنندگان ویکیپدیا، «
Electronics
»، ویکیپدیای انگلیسی، دانشنامهٔ آزاد. (بازیابی در 27 ژانویه 2008).
شنبه 7/6/1388 - 18:58
[
نظر به این مطلب
] - [
نظرات این مطلب : 0
]
دعا و زیارت
خواص سوره حمد
از رسول خدا
روایت شده كه فرمود
:
هركس سوره حمد را قرائت كند خداوند به عدد تمام آیاتی
كه از آسمان نازل شده به او ثواب و پاداش عنایت می فرماید
.
پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم
فرمودند
:
سوره حمد برترین سوره ها در كتاب خداست و شفای هر دردی جز مرگ
امام صادق علیه السلام فرمودند
:
اگر
سوره حمد را بر مرده ای هفتاد مرتبه بخوانی و زنده شود تعجب نكن
.
از ابن
عباس روایت شده
:
به درستی كه هر چیزی اساس و شالوده ای دارد اساس شالوده
قرآن سوره حمد است
.
برای رفع
درد
:
امام حسن عسكری
علیه السلام از اجداد گرامیش از امام صادق علیه السلام روایت كرده و
فرمود
:
كسی كه به او دردی برسد، هفت مرتبه سوره حمد را در گریبان
خودش بخواند، اگر درد بر طرف شد كه هیچ و اگر نه حمد هفتاد مرتبه بخواند، من ضامن
عافیت او هستم
.
عمل پیامبر اكرم برای رفع امراض
:
از امام صادق علیه السلام روایت شده
:
هر گاه بر
پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم كسالتی عارض می شد و یا دچار چشم و نظر می
گشت و یا سردردی می گرفت، دست هایش را باز می كرد به حالت قنوت و سوره حمد و
معوذتین (سوره ناس، فلق) را قرائت می كرد و بعد با آب دستش روی مباک را
مسح می كرد. پس آنچه كه بر وجود مقدسش عارض شده بود رفع می شد
.
ذكر شده كه نوشتن هفت مرتبه سوره حمد و به همراه داشتن آن
موجب حفظ از بلایا می شود
.
شفای بیماران
:
از امام صادق
علیه السلام روایت شده كه پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم
فرمودند
:
هر بیماری كه بعد از نماز صبح چهل مرتبه سوره حمده را خوانده و
در هر مرتبه بعد از قرائت سوره حمد بگوید
:
و
دست بر محل درد وبیماری بمالد، صحت یابد و خداوند او را شفا عنایت
فرماید
.
ایمنی از درد گوش و دندان
:
از علی امیر المؤمنان
علیه السلام روایت شده
:
ک
سی كه عطسه كند و بگوید«الحمد لله رب
العالمین» از درد گوش و دندان ایمن گردد
.
برآورده شدن جمیع ادای قرض
ذكر شده كسی كه در شب اول ماه، هزار مرتبه سوره حمد را قرائت كند
خداوند بركت و گشایش در روزی را نصیبش می كند. ان شاء
الله
.
به جهت برآورده
شدن جمیع حوائج و ادای قرض و وسعت رزق از روز جمعه تا چهل و یک روز، روزی چهل و یک
مرتبه در یک محل و یک زمان سوره حمد خوانده شود و پس از
اتمام، هر روز
این دعا را سیزده مرتبه بخواند
:
«
یا مفتح فتح، یا مفرح فرح، یا مسبب
سبب، یا میسر یسر، یا مسهل سهل، یا مدبر دبر، یا متمم تمم، برحمتك یا أرحم
راحمین
»
توسل فوق از مجربات است و البته حاجت برآورده می شود ان اشاء
الله
.
برای برآورده شدن همه حوایج جزئی و كلی، هر روز یک صد مرتبه
سوره فاتحه (حمد) را به شیوه ذیل قرائت كنند، إن شاء الله جمیع حوایج به ید قدرت
الهی بر آورده می شود
:
بعد از نماز صبح بیست و یک مرتبه، بعد از نماز
ظهر بیست دو مرتبه، بعد از نماز عصر بیست و سه مرتبه، بعد از نماز مغرب بیست و
چهار مرتبه، بعد از نماز عشا ده مرتبه سوره
حمد خوانده شود، اگر حاجت
در هفته اول بر آورده نشد، این ختم در هفته دوم تكرار شود إن شاء الله بر آورده
خواهد شد. (در برخی نسخ آورده شده كه بهتر است این ختم از روز پنج شنبه آغاز
شود
.)
دستور العمل مقدس اردبیلی برای بر آورده شدن
حوائج
:
از مرحوم مقدس اردبیلی منقول است كه هر كس سوره حمد را با دو آیه
ذیل تا ده روز، هر روز یازده مرتبه بخواند به طوری كه مجموع آن صد و ده مرتبه شود،
برای هر حاجت و مطلب
مهم مجرب می باشد و به اجابت مقرون
است
:
خواص سوره بقره و آل عمران
از امام صادق علیه السلام روایت شده كه
فرمودند
:
هر كس سوره بقره و آل عمران را بخواند، روز قیامت این دو سوره
مانند دو قطعه ابر، یا دو عبا و یا دو سایبان، بر سر او سایه می
افكنند
.
از امام صادق علیه السلام روایت شده كه پیامبر اكرم صلی
الله و علیه و آله و سلم فرمودند: هر كس چهار آیه اول سوره بقره را با آیه الكرسی و
دو آیه بعد از آن به همراه سه آیه آخر سوره بقره
را تلاوت كند هیچ
گونه بدی و ناراحتی در جان و مال خود نمی بیند، شیطان به او نزدیک نمی شود و قرآن
را فرموش نمی كند
.
از پیامبر صلی الله علیه واله
و سلم روایت شده: هر كس سوره آل عمران را تلاوت نماید، خداوند به هر آیه ای از آن
امانی از آتش جنهم به او مرحمت می فرماید و اگر به زعفران نوشته شود
و
به زنی كه حمل خود را نگه نمی دارد آویزان نمایند، حملش را به اذن
خداوند نگه می دارد و هم چنین اگر بر درختی كه ثمر خود را نگه نمی دارد، آویزان
نماید به اذن خداوند ثمرش را نگه می دارد
.
امام صادق علیه السلام فرمود
:
اگر این سوره با زعفران نوشته شود و زنی كه دوست دارد بچه دار شود آن را همراه خود
نگه دارد به اذن خداوند متعال حامله گردد و اگر كسی كه گرفتار است
آن
را همراه خود نگه دارد، مشكلش به اذن خدا آسان شود و خداوند او
را روزی دهد
.
دو گنج الهی برای
برآورده شدن حوائج
امام سجاد علیه السلام فرمود: به درستی
كه دو آیه آخر سوره بقره، گنجی از گنج های بهشتی است كه خداوند به دست قدرت خود دو
هزار سال قبل از آنكه چیزی را خلق كند نوشته است، كسی
كه آن دو
آیه را قرائت كند خداوند تمام حوایج دنیا و آخرتش را برآورده می كند و شیطان به او
نزدیک نمی شود
.
دو آیه آخر سوره بقره
از رسول خدا صلی
الله علیه واله و سلم روایت شده: دو آیه آخر سوره بقره
«
آمن الرسول بما
انزل...... فانصرنا علی القوم الكافرین
»
هم قرآن و هم دعا و هم خشنودی
خداست و هر كس بعد از نماز عشا آن را بخواند او را از قیام در شب كفایت می كند(مثل
این است كه شب را به عبادت گذرانده
)
پیامبر اكرم صلی الله علیه و اله و
سلم فرمود: هر كس این دو آیه آخر سوره بقره را در منزل قرائت كند، شیطان داخل آن
منزل نخواهد شد
.
شنبه 7/6/1388 - 18:57
[
نظر به این مطلب
] - [
نظرات این مطلب : 0
]
دعا و زیارت
خواص سوره واقعه
هر کس هر شب جمعه سوره واقعه را قرائت کند خداوند او را دوست دارد و او را
نسبت به تمام مردم محبوب میگرداند و در این دنیا هیچ فقر و بد بختی و آفتی از
آفات دنیا رانمی بیند و در آخرت از دوستان حضرت محمد (ص) میباشد.
موجب فراخی روزی و مقهور کردن دشمن است. پیامبر اکرم(ص) در «خواص القرآن» روایت است هر که سوره «اذا وقعت الواقعه» را قرائت کند نوشته
نشود از غافلان؛ و اگر بنویسد و در منزل گذارد، خیر و برکت در آن پبدا می شود و کسی که مواظبت بر قرائت آن کند فقیر و بیچاره نشود و موجب زیادی حفظ و توفیق و وسعت در مال گردد.
شنبه 7/6/1388 - 18:57
[
نظر به این مطلب
] - [
نظرات این مطلب : 0
]
دانستنی های علمی
شعیب بن مکیل بین یشجب
شعیب بن مکیل بین یشجب از پیامبران الهی است که نام و
قصّه او در قرآن مجید آمده است گفته شده که مکیل که پدر شعیب است مادرش دختر
لوط
علیه السلام است
.
به شعیب، خطیب الانبیاء گفته می شود زیرا قوم خود را با
سخنانی نیکو و فصیح و مستدل دعوت به توحید و خداپرستی می نمود
.
امام
سجاد علیه السلام
می فرماید: اول کسی که توزین و ترازو را به کار گرفت شعیب بود
که به وسیله پیمانه و ترازو اجناس را وزن می کرد و مردم نیز به پیروی از او وزن و
ترازو به کار می بردند. سپس در پیمانه و ترازو راه انحراف و کم فروشی پیش گرفتند و
به نصایح و توصیه های شعیب اعتنا نکردند تا اینکه عذاب الهی نازل شد و همه آنها را
از بین برد
.
حضرت
موسی
هنگامی که از
مصر
فرار کرد، به
مدین
رفت و به حضور
شعیب رسید وقتی داستان خود را بیان کرد، شعیب به او گفت: از قوم ستمکار نجات پیدا
کردی و یکی از دختران خود را به حضرت موسی تزویج نمود و در مقابل حضرت موسی هشت سال
یا ده سال برای حضرت شعیب کار کرد
.
رسول
خدا صلی الله علیه و آله و سلّم
فرموده است که شعیب از محبّت خدا آنقدر گریست
تا نابینا شد و خداوند بینائی او را بازگرداند و باز آنقدر گریست تا نابینا شد
. . . . .
خداوند به او وحی نمود: ای شعیب اگر گریه تو برای ترس از آتش است من تو را از
آتش حفظ می کنم و اگر گریه تو برای شوق به بهشت است تو را
بهشت
می
دهم
!
شعیب عرض کرد : پروردگارا تو خود می دانی که سبب گریه من نه ترس از
آتش تست و نه شوق به بهشت تو، بلکه عشق و محبت تو در دلم جا گرفته و نمی توانم صبر
کنم مگر آنکه به زیارت و دیدار تو نائل شوم
!
خداوند به او وحی نمود: حال که
چنین است به علت این محبت و عشق تو به زودی کلیم خود موسی بن عمران را به خدمت تو
خواهم فرستاد تا خادمت باشد
.
منابع
:
سفینة البحار، قرآن مجید، قصص
الانبیاء، علل الشرایع
شنبه 7/6/1388 - 18:56
[
نظر به این مطلب
] - [
نظرات این مطلب : 0
]
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
گزارش محتوا
محتوای مخالف با موازین شرعی
محتوای مخالف با مصالح نظام جمهوری اسلامی
محتوای نقض کننده حریم شخصی من
محتوای مخالف با موازین اخلاقی
مورد توجه ترین های هفته اخیر
لینک ها
جستجو در مطالب روزانه
ثبت مطلب جدید
مطالب روزانه اعضا
فعالان مطالب روزانه
مطالب من
نظرات مطالب من
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته