گوهر ناب
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری ظهر امروز در بیست و پنجمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه اظهار داشت: قرآن کریم پیروی از رسول خدا و توجه به امر حق را موجب موفقیت امت اسلامی عنوان کرده است. قادری با بیان اینکه امروز شاهد تفرقه در برخی کشورهای اسلامی هستیم، ادامه داد: تلاوت آیات، تعلیم کتاب و آموزش چگونه زیستن فلسفه بعثت پیامبر (ص) بود. وی قرن بعثت پیامبر (ص) را قرنی عجیب توصیف کرد و بیان داشت: زمان بعثت پیامبر (ص) حدود 6 قرن بود که رابطه آسمان با زمین از طریق انبیای الهی برقرار نشده بود و تحریف کتب آسمانی سایر ادیان و بازیچه قرار گرفتن ادیان در جریان بود. امام جمعه پاوه رهبران دینی زمان بعثت پیامبر (ص) را افرادی در خدمت حکام یا منزوی شده در دیرها عنوان کرد و افزود: بعثت پیامبر (ص) زمانی اتفاق افتاد که جامعه بشری نیاز داشت. وی خاطرنشان کرد: در دو قرن گذشته جنگها و انقلابهای متعددی در دنیا رخ داده که جنگهای اول و دوم جهانی و هشت سال دفاع مقدس و انقلابهای کبیر فرانسه، شوروی و انقلاب اسلامی ایران مهمترین موضوعات بودند. قادری تصریح کرد: ملت ایران با هدایت روحانیت یک نظام را عوض کرد و اسلامیت، نفی سلطه و جمهوریت برای دشمنان اسلام قابل پذیرش نبود. امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه دشمنان هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند و کشورهای بسیاری در آن نقش داشتند، گفت: جنگ ایران با موفقیت و پیروزی ملت ایران همراه بود. قادری با بیان اینکه بیداری اسلامی توسط غرب به تفرقه کشیده شده، متذکر شد: فرقههای مختلفی در ایران اسلامی با حکمت مقام معظم رهبری در سایه وحدت وجود دارند. به گفته وی، شیعه و سنی در کرمانشاه با تکیه بر عقلانیت فریقتین و مسئولان مشکلی ندارند و اخلاق معنوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در تجمع اهل سنت و رونق آن موثر است. قادری معیار برای حفظ وحدت را مقام معظم رهبری بیان کرد که منادی وحدت هستند و افزود: مشکلاتی در اورامانات در زمینه مساجد، بازارچه و اشتغال وجود دارد و مسئولان باید در این زمینه رسیدگی بیشتری انجام بدهند.امام خامنهای منادی وحدت هستند
مؤمن هرگز در بنبست قرار نمىگیرد، چون خدا ولى و سرپرست اوست و او را از تاریكىها و ظلمات خارج مىكند «یخرجهم من الظّلمات الى النّور»(بقره، 257) مؤمن یك سرپرست دارد و او خداست، «اللّه ولىّ الذین آمنوا...»(بقره، 257) ولى كسى كه دستش در دست خدا نباشد، هر لحظه یك نفر دستش را مىگیرد و به هر سمتوسویى كه بخواهد، مىبرد، او به جاى یك سرپرست، سرپرستان متعددى دارد، «والذین كفروا اولیائهم الطاغوت» آرى، راه حق یكى است؛ ولى راههاى باطل متعدد است، لذا در قرآن كلمهى «نور» مفرد آمده؛ ولى كلمهى «ظلمات» جمع آمده است، در نور امكان حركت، رشد، امید و آرامش وجود دارد؛ امّا در ظلمات، دغدغهى روانى، ركود، تحیّر و ترس مىباشد. حضرت یوسف در دعوت به توحید، با رفقاى زندانى خودش اینگونه استدلال كرد، «یا صاحبى السّجن ءأرباب متفرّقون خیرٌ أم اللّه الواحد القهّار»(یوسف، 39.) اى دو یار زندانى من! آیا خدایان متعدد و پراكنده بهترند یا خداى یگانه قدرتمند؟ كوتاه سخن آنكه راضى كردن یك خدا زودتر و آسانتر است؛ ولى راضى كردن خدایان و اربابان متعدد یا نشدنى است و یا سخت و طاقتفرسا. آرى، خدا یكتاست، «قل هو اللّه أحد» و زود راضى مىشود، «یا سریع الرضا» در نتیجه در صورت یكتاپرستى است كه انسان آرامش و امید پیدا مىكند. ظهر دعا بودند، شبانه روز در حال تلاش و كوشش نیز بودند. در روایت مىخوانیم كه دعاى افرادى كه بیكارند وهیچ تلاشى نمىكنند، مستجاب نمىشود.