أولَى النّاسِ بِالتُّهمَةِ مَن جالَسَ أهلَ التُّهمَةِ سزاوارترىن مردم به تهمت كسى است كه با اهل تهمت همنشىنى كند
الأمالى ، صدوق ، ص 73
اِذا ظَهَرَتِ الجِناىاتُ ارتَفَعَتِ البَرَكاتُ هرگاه گناهان آشكار شوند، بركتها از مىان مىرود
غررالحكم، ح 4030
اِنَّ اَخوَفَ ما اَخافُ عَلى اُمَّتى مِن بَعدى هذِهِ المَكاسِبُ المُحَرَّمَةُ وَ الشَّهوَةُ الخَفىةُ وَ الرِّبا آنچه بىش از هر چىز بر امتم بعد از خود مىترسم، درآمدهاى حرام، هواپرستى پنهان و رباست
بحارالانوار، ج 103، ص 54، ح 26
اِستَعىنُوا عَلى اُمُورِكُم بِالكِتمانِ فَإنَّ كُلَّ ذى نِعمَةٍ مَحسُورٌ در كارهاى خود از نهاندارى مدد گىرىد چون هر صاحبِ نعمتى مورد حسد است
تحف العقول ، ص 48
اَلأیّامُ تَهتِكُ لَكَ الأمرَ عَنِ الأسرارِ الكامِنَةِ روزگار رازهاى نهان را بر تو آشكار می كند
بحارالأنوار ، ج 78 ، ص 364
نِعمَتانِ مَكفُورَتانِ الأَمنُ وَالعافِیَةُ دو نعمت است كه شكر آنها گزارده نمی شود : امنیت و سلامتى
الخصال، ص 34
بادِرُوا أولادََكُم بِالحَدیثِ قَبلَ أن یَسبِقَكُم إلَیهِمُ المُرجِئَةُ در آموزش حدیث به فرزندانتان شتاب کنید پیش از آنکه مرجئه (منحرفان) زودتر از شما به سراغ آنها بروند
کافی، ج 6، ص
اَلعِبادَةُ مَعَ أكلِ الحَرامِ كَالبِناءِ عَلَى الرَّملِ عبادت كردن با وجود حرام خوارى مانند ساختن بنایى است بر روى شن
عدّة الداعى ، ص 141
إیّاك وَالإذاعَةَ وطَلَبَ الرِّئاسَةِ فَإنَّهُما یَدعوانِ إلَى الهَلَكَةِ از افشاى اسرار و ریاست طلبى بپرهیز كه این دو آدمى را به هلاكت می كشاند
تحف العقول ، ص 487
أحزَمُ النّاسِ أكظَمُهُم لِلغَیظِ دوراندیشترین مردم كسى است كه بیش از هر كس بر خشم خویش چیره آید
الأمالى ، صدوق ، ص 28