• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1299روز قبل
ایرانگردی

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 3 تهران مرمت و رفع خطر چاله های معابر آسفالتی بوسیله دستگاه بلوپچر در فصول بارش و سرد سال از سال گذشته در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، امیر هوشنگ گل محمدی گفت: با استفاده از دستگاه بلوپچر که وظیفه اش رفع نقص و پر کردن چاله های خطرآفرین در کمترین زمان است، چاله های موجود در سطح معابر و بزرگراه ها را با عملیات لکه گیری، مرمت می نماییم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 3 تهران خاطرنشان کرد: کاربرد و وظیفه دستگاه بلوپچر، رفع خطر چاله های معابر آسفالتی است که در عملیات پخش شن و نمک زمان بارش برف، پدیدار می شوند که در این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: تمامی عملیاتی که در سطح آسفالت ها اجرا می شود به صورت فایل های GIS ذخیره و نگهداری می شوند. که این موضوع اطلاعات غنی را از نوع مرمت، زمان مرمت و .... به دست خواهد داد و از انجام دوباره کاری ها کاسته شده و با سیکل منظمی که دارد یک دوره بازگشتی 5 ساله می توانیم سطح کیفی آسفالت منطقه را به حالت خوب و مناسب ارتقاء بدهیم.

سه شنبه 17/2/1398 - 16:6
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 15 از برپایی جشن بزرگ روز اولی ها ویژه دختران در بوستان پردیس بانوان منطقه 15 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به شهروندان گفت: این برنامه با هدف تقویت نشاط معنوی، افزایش همدلی و محبت در بین دختران روزه اولی و خانواده هایشان، تکریم وتشویق دختران روزه اولی و ارتقای آگاهی آنان در خصوص تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان فردا همزمان با روز دوم ماه مبارک به همت اداره بانوان منطقه برپا می شود.

 به گفته وی، در این جشن بیش از 60 دختر روزه اولی به همراه خانواده که اغلب آنان فرزندان زنان سرپرست خانوار حضور دارند.

 محمدی به برنامه های این جشن اشاره کرد و گفت:  برپایی ایستگاه گذر فرهنگی با غرفه هایی شامل نقاشی، کاردستی ، تکنیک بازی و یادگیری ، مسابقات فرهنگی ، محصولات طب سنتی و غرفه ورزش و هیجان و برگزاری مسابقات خاطره گویی، استندآپ کمدی، اجرای تواشیح  و اهدای هدایایی فرهنگی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای روزه اولی های در این جشن است.

شایان ذکر است؛ جشن روز اولی ها چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه از ساعت 18 لغایت 21 در مجموعه بوستان پردیس بانوان منطقه و با حضور شهردار، معاونین و مسئولین منطقه 15 برگزار خواهد شد.

سه شنبه 17/2/1398 - 15:56
ایرانگردی



 

مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران، معاون اقتصادی رئیس جمهور، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهرداران مناطق و سایر مقامات ارشد مدیریت شهری و دولتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به ارائه مختصری از تاریخچه تأسیس سازمان نوسازی و اهم اقدامات صورت گرفته در طی نیم قرن از فعالیت های این سازمان پرداخت.
علی اکبری با بیان این که در پی تشخیص نشانه های فرسودگی برخی بافت های فرسوده شهری تهران در ابتدای دهه 1340 و تشدید چالش هایی همچون چندپارگی، از هم گسیختگی و عدم یکپارچگی فضایی شهر سه موضوع اصلی تهیه نخستین طرح جامع شهر؛ نوسازی شهر تهران و تهیه برنامه ای برای زمین گودهای تهران در دستور کار انجمن شهر و شهرداری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: همزمان با تصویب قانون نوسازی و عمران شهری در سال 1347، سازمان نوسازی شهر تهران با مأموریت اصلی تهیه و اجرای طرح نوسازی چند محله قدیمی از جمله عودلاجان، تأسیس شد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن مرور مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در دهه های گذشته، تصریح کرد: در دهه پنجاه و دهه شصت اقدامات عمرانی مثل ساخت پایانه ها و مراکز مسکونی و اداری و تجاری و ساخت نخستین پارکینگ در محله لاله زار از سوی این سازمان انجام گرفت.
کاوه حاج علی اکبری به دهه ۷۰ و ساخت و ساز در حاشیه اتوبان نواب اشاره کرد و گفت: در دهه ۸۰ شهرداری تهران، نوسازی بافت فرسوده را در اولویت برنامه های خود قرار داد و سال ۸۱ را می توان مبدأ ماموریت های کنونی سازمان نامید.
وی گفت: امروز، سازمان نوسازی شهر تهران در آغاز ششمین دهه فعالیت خود و با بهره گیری از نیم قرن تجربه و اندوخته، در تلاش است تا جایگاه خود را به فلسفه تشکیل آن که "نوسازی شهر تهران" است، ارتقاء دهد و در این راستا اصول حاکم بر نوسازی را در 4 رکن مهم زمینه محوری؛ دربرگیرندگی؛ همکاری و کلیت باوری تبیین کرده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، خاطرنشان کرد: توسعه محله ای اولین مأموریت پیش روی سازمان نوسازی است که استقرار محله ای و میانکنش مستمر و مستقیم با همه دخیلان از طریق 58 دفتر توسعه محله ای؛ برنامه محوری و تهیه برنامه توسعه برای ۱۵۰ محله هدف؛پایش وضعیت موجود محلات و تغییرات ایجاد شده در آنها در طول زمان؛ ترغیب ساکنان و مالکان به نوسازی مسکن از طریق هدفمند کردن مشوق ها؛ توجه به اهمیت توسعه اجتماعی؛ طراحی و اجرای فضاهای شهری مجهز و تعریف و اجرای مسکن پشتیبان نوسازی را در بر می گیرد.
به گفته علی اکبری اجرای پروژه های بازآفرینی شهری از طریق برنامه ریزی و اقدام در عرصه های ناکارآمد غیرسکونتگاهی و سیاست گذاری و برنامه ریزی همکارانه از طریق فعال کردن ظرفیت ستاد بازآفرینی پایدار شهر تهران از جمله دیگر مأموریت های پیش روی این سازمان است.
نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز ضمن حضور در این مراسم، عنوان کرد: من پی بردم که در برنامه های شهرداری تهران بر روی محله محوری تأکید شده است که اقدامی اساسی برای حفظ بافت اجتماعی شهر است.
معاون اقتصادی رئیس جمهور، تصریح کرد: یکی از نکاتی که در این طرح مورد تأکید رئیس جمهور بوده، رکن محله محور بودن در بازآفرینی شهری است.
وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی انجام شده، همگام با سایر شهر‌ها، از امکاناتی که در هیئت وزیران تعیین شده، استفاده شود.
نهاوندیان با اشاره به جزئیات مصوبه هیئت وزیران، اظهار کرد: درآن مصوبه، دولت زمین‌های دولتی را در اختیار طرح بازآفرینی قرار داده و منابع را برای مراحل ساخت مصوب کرده است.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در این مصوبه توقعمان از شهر تهران، شهری پیشگام است، اظهار کرد: در سه سال اخیر در کنار عوارض و مشکلاتی که رخ داد، موهبات فراوانی هم داشتیم که یکی از آن‌ها خیزش ادراک عمومی جامعه نسبت به مسائل محیط زیستی بود.
وی در پایان با تأکید بر این که همه جامعه برای رعایت و ملاحظات زیست محیطی مطالبه دارند، گفت: ملاحظات زیست‌ محیطی باید در ساخت و ساز مورد توجه قرار گیرد و این یک سرمایه است.
پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران، در ابتدای سخنانش ضمن تشکر از سازمان نوسازی شهر تهران برای فراهم کردن فرصت گردهمایی، حول این موضوع گفت: ان شاءالله تجربیاتی را که در این رویدادها کسب می کنیم، چراغ راه آیندگان خواهیم کرد.
حناچی با بیان این که دهه ۴٠ و ۵٠ ، دهههای طلایی نوسازی محسوب میشدند چرا که سازوکارها و برنامهریزیهای اساسی و ریشهای این حوزه در این سالها انجام شده است، خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از شهر می شود، از بافت شهری نام می بریم؛ بافت، یعنی آن چیزی که در علم آناتومی شناخته میشود، موجودی زنده است، متشکل از سلولهایی که میمیرند و سلولهای دیگر جایگزینشان میشوند؛ از همین رو است که بافت را اصطلاح بجایی میدانم.
شهردار تهران تصریح کرد: نباید فراموش کرد که تا پیش از نقطه ای، معاونت عمرانی نداشتیم و سازمان نوسازی بود که پروژههای عمرانی را نیز انجام میداد که پروژه نواب یکی از عظیم ترین پروژه ها از این جنس بود.
قبل از پروژه نواب در مباحث دانشگاهی، اتصال چمران به سایر بزرگراه ها نادیده گرفته می شد و کاری غیرعملی شناخته می شد اما ما نواب را ساختیم و کار بزرگی هم برای اولین بار شکل گرفت.
شهردار تهران گفت: مطالعه ای که در خصوص نواب شده است، نشان داد هیچ یک از ساکنان قبلی محدوده نواب، در حال حاضر در آنجا زندگی نمی کنند و میانگین استقرار خانواده ها در این منطقه ۳ تا ۵ سال است.
وی ادامه داد: براساس آمار، عموما مجردها و کارمندان دولت در آن زندگی می‌کنند و از داخل نواب به طور کلی، کیفیت زندگی بیرون نمی آید.
حناچی افزود: از تجربه نواب باید درس گرفت و البته درس هم گرفته ایم و امروز می‌دانیم که بدون توجه به منافع ذی نفعان نمی شود کاری را انجام داد.
وی تأکید کرد: امروز سازمان نوسازی میداند که بدون توجه به منافع ذینفعان، هیچ پروژهای به درستی پیش نمیرود.
حناچی گفت: در کشور تجربیات زیادی را پشت سر گذاشتیم و تلاش شد درس بگیریم. برای مثال در حادثه پلاسکو، درس بزرگی گرفتیم و با گزارش ملی تولید شده، توانستیم آمادگی خودمان را برای برخی حوادث بالا ببریم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: بعد از زلزله بم این سوال پرسیده شد که اگر زلزله ای مشابه در سایر کشور رخ بدهد چه بلایی سر کشور می آید؛ البته زلزله بم جز زلزله های نادر بود.
شهردار تهران گفت: تجربه بم، تکان دهنده بود و حرکتی که بعد از آن آغاز شد و کمک دولتی اختصاص یافته ناشی از تجربه بم بود البته در کل دنیا همین تجربیات وجود دارد.
وی افزود: بررسی گسل های تهران حکایت از آن دارد که زلزله ناشی از گسل جنوبی تهران خرابی و کشتار بزرگتری را رقم خواهد زد که البته بخشی از آن به دلیل بافت فرسوده جنوب تهران است.
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در سخنرانی خود در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: از نام نوسازی این بر می آید که دلیل تأسیس آن وجود خانه های فرسوده و نامناسب شدن کوچه هایمان بوده است.
وی ادامه داد: سیزده سال طول کشید تا به قانون شهرداری ها و بافت فرسوده توجه شود و دو سال بعد از آن طول کشید تا سازمان تشکیل شود و در زمان تأسیس، در متن قانون به نوسازی اشاره شده است.
محسن هاشمی گفت: در اینجا اشاره شده است که سالگرد پنجاهمین سال فعالیت این سازمان را جشن می‌گیریم، در حالی که به نظر می رسد سال هایی بوده است که این سازمان دچار رکود بوده است.
رئیس شورای شهر تهران افزود: در نکاتی که مدیران قبلی این سازمان در کلیپ پخش شده اشاره کردند، این موضوع نهفته بود که برخی سال ها، کاری انجام شده است که اصلا مأموریت این سازمان نبوده است.
وی ادامه داد: بهتر است بگوییم در نصف عمر این سازمان، به وظایف این سازمان عمل نشده است. البته بعد از جنگ فعالیت های سازمان پر رنگ تر شده است؛ مثالش هم پروژه نواب بوده است که آن هم هدف اصلی اش بازسازی بافت فرسوده نبوده است.
محسن هاشمی گفت: دیده می شود که از این سازمان مثل آچار فرانسه استفاده شده است و نگذاشته اند که به مأموریت خودش برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از ۳۵۰ محله گفته می شود که ۱۸۰ محله بافت فرسوده دارد که ۶۰ محله آن در اولویت اقدام قرار دارد، هرچند این اولویت ها هم در ۲۵ سال گذشته ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: می بینم که در برخی پروژه های شهر، اسم نوسازی می آید اما در واقع نوسازی واقعی نیست و مسؤولیت های اصلی مان کم می شود.
محسن هاشمی گفت: آنچه باید انجام شود، استفاده از مواد ۵ و ۹ و ۸ است که البته این مواد به درستی استفاده نمی شود در حالی که برای مثال با استفاده از ماده ۹ می توان در پروژه های تجمیعی به خوبی عمل کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به اسلامی وزیر راه هم گفت: در پروژه نیلوفری که در زمان احمدی نژاد شروع شد، خط راه آهن به زیر زمین رفت و قرار بود از ۴ خط، دو خطش را به مترو بدهند تا ما به موفقیت توسعه مترو دست پیدا کنیم.
وی افزود: این پروژه ۸ سال است افتتاح شده در حالی که این خطوط بلا استفاده شده است و با یک سری کارها می شود قلعه حسن خان را به تهران متصل کرد.
محسن هاشمی گفت: اگر مردم بفهمند که ما ۳۰۰ میلیارد تومان ریل گذاری کرده ایم اما ۸ سال است دارد خاک می خورد حتما جنجال به پا می کنند؛ پس از شما می خواهیم که این دستور را بدهید این دو خط برای استفاده مردم به مترو داده شود.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن حضور در این مراسم و تقدیر از شورای شهر و شهرداری تهران، با اشاره به پروژه بازآفرینی فضای شهری؛ طراحی محور فوقانی تونل راه‌آهن تهران- تبریز، گفت: این یکی از پروژه های حیات بخشی به شهر تهران است و به صورت مسابقه ای میان تعدادی از گروه های مهندسی برگزار شد و توانستیم بهترین تیم را برای اجرای این طرح انتخاب کنیم. شیوه برگزاری مسابقه عادلانه ترین و خردمندانه ترین راه است.
وی در ادامه گفت: همه باید در جهت بازآفرینی شهری با تأکید بر محله محوری تلاش کنیم. نوسازی شهرها با مشارکت مردم و بر اساس ضوابط مصوب باید انجام شود. ساختمان های سست و ناپایدار و نزدیک بر روی گسل ها در صورت بروز بحران، خسارات جانی و مالی زیادی دارد و ضرورت دارد برنامه های نوسازی بافت های فرسوده را شتاب دهیم. باید اولویت ایمن سازی اماکن را مد نظر قرار دهیم و خیلی خوب است که شورای شهر تهران از ظرفیت این نهاد، در پیشبرد این هدف استفاده می کند.
اسلامی با بیان این که بر اساس اهداف برنامه ششم، در اولویت اول 2700 محله باید بازآفرینی شود و بافت ها بر اساس ضوابط خود اجرا شود، گفت: امیدواریم در سال 98 به آنچه فکر کرده ایم و برنامه داریم با مشارکت مردم برسیم و آن طرح ها را اجرایی کنیم. نقش مردم کلیدی و محوری است و امیدواریم با مشوق های فراهم شده بتوانیم شاهد رونق ساخت وساز باشیم. 

 


بهره برداری از مرکز محله شیرین دخت در منطقه 15
در این مراسم، به دستور شهردار تهران از طریق برقراری ارتباط ویدیو کنفراس با شهردار منطقه 15، مرکز محله شیرین دخت به بهره برداری رسید.
وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه 15 در ارتباط با این پروژه، عنوان کرد: ساخت این مجموعه با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ایجاد سرانه فرهنگی در محله مینابی در زمینی به مساحت 2 هزار و 600 متر مربع از اواخر آذر سال گذشته آغاز شده و بالغ بر 150 میلیارد ریال هزینه تملک و اجرای آن بوده است که به همت سازمان نوسازی شهر تهران انجام شده است.
شهردار منطقه 15 با بیان این که 30 پلاک برای اجرای مرکز محله شیرین دخت مورد تملک قرار گرفته است، درباره امکانات این مرکز محله افزود: کتابخانه، آلاچیق، بوفه، زمین بازی و 6 چشمه سرویس بهداشتی احداث و به منظور استفاده توان یابان، مناسب سازی در این پروژه انجام شده است.

 

تجلیل از مدیران عامل اسبق سازمان نوسازی در طی 50 سال گذشته
گفتنی است در این مراسم، مدیران عامل اسبق سازمان نوسازی شهر تهران (بشردوست، سلمانزاده، رئوف، مهماندوست، خسروی، الیجانی، خروشی، اسماعیل زاده، رازقی، عندلیب، درویش زاده، جعفری، فتح اللهی و میرصادقی) مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

رونمایی از 8 کتاب محله
در مراسم پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران از 8 کتاب محله، شامل کتاب محله امیریه، دولاب، بریانک، امامزاده عبداله، فرحزاد، ایران، جوادیه و کن که به همت سازمان نوسازی شهر تهران تألیف شده است، رو نمایی شد.
عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز در این مراسم، گام نخست نوسازی را حیثیت بخشی به محلات توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف تبیین شده این است که چگونه می شود شأن مناطق و محلات را افزایش داد.
معاون شهرسازی شهرداری تهران به جمع آوری اطلاعات محلات در قالب کتاب های توسعه محلات اشاره کرد و گفت: در این کتابها تلاش شده است تا هویت محلات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

 

رونمایی از سامانه پیشخوان توسعه محلات
سکینه اشرفی، معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با بیان این که به دنبال برنامه ریزی با مردم به جای برنامه ریزی برای مردم هستیم، خاطرنشان کرد: این برنامه سه هدف مهم را پیش رو داریم اول، برنامه شهر تهران؛ دوم، برنامه مناطق شهر تهران و سوم، برنامه محلات مناطق شهر تهران.
اشرفی گفت: مهمترین سطح برنامه ریزی، برنامه ریزی برای محلات هست که در حقیقت برنامه ریزی با مردم به جای برنامه ریزی برای مردم را در پیش گرفته ایم و در آستانه محقق شدن قرار دارد.
معاون برنامه ریزی شهردار تهران ضمن حضور در بخش رونمایی از سامانه پیشخوان توسعه محلات در این مراسم، عنوان کرد: اقدامی که امروز در قالب سامانه توسعه محلات رونمایی شد، سندی است برای پیدا کردن اولویت بندی اقدامات محلات از آنچه مردم خواسته اند.
وی گفت: این پیشخوان در دست اعضای شورای شهر، معاونین شهردار و شهردار تهران قرار خواهد گرفت و به زودی به دست اعضای محلات هم می رسد.

 

تقدیر از برگزیدگان مسابقه بازآفرینی شهری (طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز)
شایان ذکر است در این مراسم، ضمن تجلیل از 15 تیم راه یافته به مرحله دوم مسابقه بازآفرینی شهری (طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز)، نفرات برگزیده اول تا سوم نیز معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

سه شنبه 17/2/1398 - 15:50
ایرانگردی

 

قیمت انواع قارچ دکمه‌ای و صدفی فله و بسته بندی شده و 5 نوع جوانه گیاهی در میادین میوه و تره بار اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، براساس نرخنامه این سازمان قیمت هر کیلوگرم قارچ دکمه‌ای فله درجه یک 9900 تومان و قارچ صدفی فله درجه یک نیز 9900 تومان اعلام شده، ضمن اینکه قیمت قارچ دکمه‌ای اسلایس شده در بسته بندی یک کیلوگرمی 11 هزار تومان و قارچ دکمه‌ای در بسته‌بندی یک کیلوگرمی 11800 تومان است.
براساس این گزارش، قیمت جوانه شبدر در بسته بندی 200 گرمی 2400 تومان، جوانه گندم 2400 تومان، جوانه ماش 3700 تومان، جوانه یونجه (آلفا) 4400 تومان و جوانه مخلوط سالادی نیز 4800 تومان اعلام شده است.
گفتنی است، قیمت قارچ صدفی در بسته بندی 500 گرمی 6500 تومان، قارچ دکمه‌ای اسلایس شده در بسته بندی 500 گرمی 6500 تومان و قارچ دکمه‌ای در بسته بندی 400 گرمی 6200 تومان تعیین شده، ضمن اینکه قارچ دکمه‌ای قهوه‌ای فله نیز با قیمت 10500 تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

سه شنبه 17/2/1398 - 15:28
ایرانگردی

 

تاکید بر رفع مشکلات و ایجاد انس بیشتر با شهروندان به منظورکسب رضایت عمومی، رویکرد ائمه جماعت منطقه 5 در رمضان امسال است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، نشست فصلی ائمه جماعات منطقه با حضور امینی نائب رییس شورای اسلامی و مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، صادق زاده رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، مزدجو مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد، صالح نیا امام جمعه بخش کن، شهردار، معاونین، مدیران و ائمه جماعات مساجد سطح منطقه به منظور هم افزایی و تقویت برنامه های فرهنگی و قرآنی با نگاه ویژه به نقش مساجد برگزار شد.

مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست، منطقه 5 را به لحاظ جغرافیایی و تاریخی، یک منطقه دارای پیشینه دانست و به برنامه ریزی فرهنگی برای افزایش همبستگی اجتماعی شهروندان با مساجد تاکید کرد.

وی از ائمه جماعات خواست تا بزرگان محلات را شناسایی کرده و با تکیه بر سرمایه های ارزشمند محلی، تاثیر گذاری بر مردم را بالا ببرند و نفع جمعی برای کسب رضایت عمومی، شنیدن درد دل های شهروندان، صمیمیت و خوشرویی، گرم نگه داشتن جلسات دینی محلی مخصوصا در ماه رمضان و عدالت محوری را در اولویت کاری قرار دهند، تا سیره قرآنی انتشار یابد.

خسروآبادی شهردار منطقه نیز، به استمرار حضور خود در مساجد و شنیدن مشکلات شهروندان اشاره و برکسب رضایت مردم تاکید کرد.

همچنین صالح نیا امام جمعه بخش کن، ضمن تشکر از شهردار فرهنگی، مردمی و پرتلاش منطقه، پی گیری و شنیدن در خواست مردم و حضور شهردار منطقه در نماز جمعه کن، ترویج روحیه کار تیمی و پی گیری مداوم در خواست شهروندان از جانب شهردار منطقه را ارزشمند خواند و خدمت به مردم را هم پایه مجاهدت در راه خدا دانست.رمضان و حضور در مساجد ، فرصتی برای انس بیشتر با شهروندان منطقه 5

تاکید بر رفع مشکلات و ایجاد انس بیشتر با شهروندان به منظورکسب رضایت عمومی، رویکرد ائمه جماعت منطقه 5 در رمضان امسال است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، نشست فصلی ائمه جماعات منطقه با حضور امینی نائب رییس شورای اسلامی و مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، صادق زاده رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، مزدجو مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد، صالح نیا امام جمعه بخش کن، شهردار، معاونین، مدیران و ائمه جماعات مساجد سطح منطقه به منظور هم افزایی و تقویت برنامه های فرهنگی و قرآنی با نگاه ویژه به نقش مساجد برگزار شد.

مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست، منطقه 5 را به لحاظ جغرافیایی و تاریخی، یک منطقه دارای پیشینه دانست و به برنامه ریزی فرهنگی برای افزایش همبستگی اجتماعی شهروندان با مساجد تاکید کرد.

وی از ائمه جماعات خواست تا بزرگان محلات را شناسایی کرده و با تکیه بر سرمایه های ارزشمند محلی، تاثیر گذاری بر مردم را بالا ببرند و نفع جمعی برای کسب رضایت عمومی، شنیدن درد دل های شهروندان، صمیمیت و خوشرویی، گرم نگه داشتن جلسات دینی محلی مخصوصا در ماه رمضان و عدالت محوری را در اولویت کاری قرار دهند، تا سیره قرآنی انتشار یابد.

خسروآبادی شهردار منطقه نیز، به استمرار حضور خود در مساجد و شنیدن مشکلات شهروندان اشاره و برکسب رضایت مردم تاکید کرد.

همچنین صالح نیا امام جمعه بخش کن، ضمن تشکر از شهردار فرهنگی، مردمی و پرتلاش منطقه، پی گیری و شنیدن در خواست مردم و حضور شهردار منطقه در نماز جمعه کن، ترویج روحیه کار تیمی و پی گیری مداوم در خواست شهروندان از جانب شهردار منطقه را ارزشمند خواند و خدمت به مردم را هم پایه مجاهدت در راه خدا دانست.

سه شنبه 17/2/1398 - 15:19
ایرانگردی



 شهردار تهران در مراسم گرامی‌داشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران بر ضرورت استفاده از تجربیات گذشته در توسعه عمرانی شهر تأکید کرد.


 پیروز حناچی شهردار تهران  برای حضور در گرامی‌داشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران به باغ‌موزه دفاع مقدس آمده بود. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محسن هاشمی رئیس شورای‌شهر نیز در این مراسم حاضر بودند.

حناچی در ابتدای سخنانش ضمن تشکر از سازمان نوسازی شهر تهران برای فراهم کردن فرصت گردهم‌آیی حول این موضوع، گفت: ان‌شاءالله تجربیاتی را که در این رویدادها کسب می‌کنیم، چراغ راه آیندگانمان خواهیم کرد.

او گفت: قانون نوسازی در سال ١٣۴٧ به تصویب رسید. دهه ۴٠ و ۵٠ دهه‌های طلایی نوسازی محسوب می‌شدند چرا که سازوکارها و برنامه‌ریزی‌های اساسی و ریشه‌ای این حوزه در این سال‌ها بود که انجام شد.

شهردار تهران با اشاره به این‌که وقتی صحبت از شهر می‌شود، از بافت شهری نام می‌بریم، گفت: بافت، یعنی آن چیزی که در علم آناتومی شناخته می‌شود، موجودی زنده است متشکل از سلول‌هایی که می‌میرند و سلول‌های دیگر جایگزینشان می‌شوند؛ از همین رو است که بافت را اصطلاح به‌جایی می‌دانم.

او گفت: در این مراسم سرگذشت و عملکرد سازمان نوسازی مرور شد. نکته‌ای را در این مورد نباید فراموش کرد؛ تا پیش از نقطه‌ای ما معاونت عمرانی نداشتیم و سازمان نوسازی بود که پروژه‌های عمرانی را نیز انجام می‌داد. همان دوران بود که پروژه نواب انجام شد؛ یکی از عظیم‌ترین پروژه‌ها از این جنس. تا قبل از پروژه نواب، اتصال اتوبان شهید چمران به شبکه‌های جنوب شهر مشکل بود. حالا که تجربه این پروژه را در کشور داریم، اگر بخواهیم به آن نمره دهیم، قطعا به‌خاطر حمل‌ونقل نمره قابل‌قبول می‌گیرد؛ اما اگر به جهت شاخصه‌های دیگر از قبیل خدمات‌شهری یا اجتماعی به آن بنگریم، نمی‌توان با قاطعیت این‌طور گفت.

حناچی ادامه داد: مطالعات سازمان نوسازی در این مورد می‌گوید که حتی یکی از خانواده‌های قدیمی ساکن این منطقه نیز در پروژه جدید زندگی نمی‌کند؛ میانگین استقرار خانواده‌ها در آن بین ٣ تا ۵ سال است؛ طبیعتا خروجی چنین پروژه‌ای افزایش کیفیت زندگی شهری نیست. درست است که دیگر‌ در شهر مداخلات به این شکل نداریم، اما باید از این ماجرا درس بگیریم.

شهردار تهران افزود: خاطره‌ای از اواخر دهه ٧٠ می‌گویم که وزیر مسکن تونس به تهران آمده بود. ما در شرکت اکباتان نقشه یک‌دوهزارم منطقه نواب را به دیوار آویخته بودیم؛ وزیر مسکن این کشور مدت طولانی به این نقشه خیره بود و سپس گفت که می‌خواهم از این پروژه بازدید کنم؛ ساعت ٩ شب بود؛ به موقعیت اجرای پروژه رفتیم؛ دیدم که با تعجب نگاه می‌کند؛ دلیلش را جویا شدم؛ گفت امکان ندارد قانون در کشور ما اجازه دهد این پروژه اجرا شود مگر آن‌که ساکنان چنین منطقه‌ای اولین ذی‌نفعان آن باشند.

او در ادامه تأکید کرد: امروز سازمان نوسازی می‌داند که بدون توجه به منافع ذی‌نفعان، هیچ پروژه‌ای به درستی پیش نمی‌رود.

حناچی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در کشورمان تجربیات زیادی را پشت سر گذاشتیم که تلاش شده از آن‌ها درس بگیریم. خوشبختانه دولت بعد از حادثه پلاسکو گزارش ملی‌ای تهیه کرد که بر خیلی چیزها تاثیرگذار بود؛ آموزش و تجهیزات. فهمیدیم آمادگی‌مان فقط روی ساختمان‌های عادی است، فهمیدیم بسیاری از ساختمان‌هایمان آسیب‌پذیر است. خوشبختانه درمورد سیل نیز دولت همین روش را در پیش گرفته است؛ هر چند این سیل در کنار خسارات فراوان، نعمات بسیاری نیز داشته است، اما بدیهی است که باید از آن درس بگیریم.

او گفت: پس از زلزله بم این سوال پیش آمد که اگر این زلزله دوباره اما در نقطه‌ای دیگر اتفاق بیافتد، چه می شود؛ آیا این بار وضعیت بهتر خواهد بود؟ زلزله بم شرایط ویژه‌ای داشت؛ بسیار سنگین بود و در ساعتی رخ داد که همه در منزل‌هایشان حضور داشتند؛ شهر بم در آخرین نقطه پهنه‌بندی زلزله بود و کسی فکر نمی‌کرد آن‌جا زلزله‌ای با این شدت رخ دهد. اما این تجربه تکان‌دهنده بود و این سوال پیش آمد که اگر همین اتفاق در هر شهر دیگری بیافتد، آیا تبعات آن نیز مشابه خواهد بود یا خیر. در سازمان نوسازی حرکتی آغاز شد که تحت‌تاثیر زلزله بم بود.

شهردار تهران ادامه داد: در کوبوی ژاپن نیز سال ١٩٩۵ زلزله‌ای به شدت ٧/٣ ریشتر رخ داد که حدود بیست٢٠ ثانیه طول کشید، ولی یکی از شدیدترین زلزله‌های گزارش‌شده بود؛ ۶۴٣٣ کشته و ۴٣ هزار نفر زخمی داشت که ١٠ درصد تلفات آن ناشی از آتش‌سوزی بعد از زلزله بودند؛ دو شاهراه اصلی و بخش عظیمی از شبکه‌های زیرزمینی از بین رفتند؛ پل‌های بزرگی از شهر واژگون شدند، کمااین‌که بخش عمده‌ای از تلفات مربوط به عدم امکان کمک‌رسانی بود؛ این زلزله ٢۵٠ هزار ساختمان را تخریب کرد، اما شیوه و رفتار دولت و مدیران محلی این کشور نیز بعد از آن دستخوش تغییر شد.

ژاپنی‌ها از وقوع این زلزله تجربیات بسیاری کسب کردند و بعدها در تهران نیز این تجربه را توسط شرکت جایکا تعقیب کردند؛ سناریوهای متعددی را برای حادثه در تهران تدوین کردند. تصورات اولیه این بود که گسل شمالی تهران انرژی بیشتری آزاد می‌کند، اما مطالعات بعدی نشان داد که گسل ری به دلیل آسیب‌پذیری بافت و فرسودگی ساختمان‌ها و عدم آمادگی درمورد زیرساخت‌ها و نبود آموزش، تخریب بیشتری خواهد داشت.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: این تجربیات می‌تواند مسیر روشنی را برای آینده روشن کند. تلاش بر این است که در سازمان نوسازی بنا بر تجربیات گذشته، الگوهایی بسازیم که کمترین خطا و بیشترین بهره‌وری را دارند.

گفتنی است در این مراسم، مرکز محله شیرین‌دخت در منطقه ١۵ نیز توسط ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید؛ پروژه‌ای که ١۵٠ میلیارد ریال هزینه آن بود و به همت سازمان نوسازی شهر تهران انجام شد.

منبع : شهرنوشت

سه شنبه 17/2/1398 - 15:7
ایرانگردی

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 از برگزاری کلاس های آموزشی گل و گیاه ویژه ماه مبارک رمضان هر روز  از ساعت 10 تا 11:30 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، سعید صالح محمود رباطی با اعلام این خبر گفت: امسال نیز همچون سال گذشته کلاسهای آموزشی مختلفی درخصوص گل و گیاه تدارک دیده شده که از شنبه در مراکز آموزش و مشاوره گل و گیاه، سراهای محلات، پایگاه های بهداشت و مساجد منطقه آغاز می شود.

وی افزود: این کلاس ها با عناوینی همچون خواص عسل، میوه های قرآنی، دمنوش های گیاهی، خشكبار، خواص

خواص میوه مناسب افطار، خواص عسل و خرما نوشیدنی های سحر و افطار، خواص زعفران، میوه های قرآنی و دمنوش ها زعفران، خواص قهوه و سایر موضوعات برای ایام ماه مبارک پیش بینی شده است.

رباطی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از کلاسهای آموزشی میوه های قرآنی در سال گذشته گفت: این کلاس آموزشی سال گذشته در بیش از 50 مسجد و حسینیه منطقه برگزار شد و ماه رمضان امسال نیز بعد از نماز ظهر و عصر در مساجد منطقه همراه با توزیع بروشور برگزار خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی گل و گیاه ویژه بانوان در مجموعه شهربانوی بوستان ولایت بیان کرد: در همین راستا کارشناس فضای سبز با حضور در مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه این مجموعه به ارائه توضیحات و آموزشهای لازم در خصوص کاشت و نحوه نگهداری، آبیاری و قلمه زدن و نیز شرایط اقلیمی درخت و درختچه می پردازد که تاکنون با استقبال خوبی از سوی بانوان روبرو شده است.

سه شنبه 17/2/1398 - 15:0
ایرانگردی

 

 

به منظور افزایش رفاه حال شهروندان منطقه21 در موضوع "نگهداشت شهر" طرحی 20 روزه به صورت ویژه از اول اردیبهشت ماه 98 با هدف استقبال از "ماه مبارک رمضان" آغاز شده است.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، سیاوش زابلی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه ضمن تبریک فرارسیدن "ماه میهمانی خدا" گفت: تمامی معابر منتهی به مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی ورودی غربی پایتخت در "آستانه ماه صیام"؛ با هماهنگی ادارات خدمات شهری نواحی سه گانه منطقه21 مورد پاکسازی دقیق و شستشوی المانهای شهری، امحای برچسب های تبلیغاتی، لایروبی انهار، حوضچه های زباله گیر و رسوب گیر و همچنین شستشوی مخازن و زیر مخزنی ها قرار گرفت.

 

وی در ادامه افزود: تمامی معابر و خیابان های منتهی به مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی به طور کامل پاکسازی شد و تا پایان ماه مبارک رمضان به ویژه شب های پرفضیلت قدر نیز نظارت ویژه بر این مسیرها ادامه خواهد داشت.

 

زابلی در خاتمه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان فهیم پایتخت در "ماه میهمانی خدا" تاکید کرد: تمامی آموزش های لازم درخصوص اصول تفکیک پسماند خشک در مبدا و راه های مبارزه با جانوران مضر شهری به مسئولین و خادمین مساجد شاخص سطح نواحی سه گانه منطقه21 ارائه شده است.

 

سه شنبه 17/2/1398 - 14:52
ایرانگردی

 

 

دوره های آموزشی رایگان گل و گیاه ویژه فصل بهار و کارگاه های تغذیه سالم ویژه ماه رمضان در مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 20 برپا می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ با هدف استفاده از دانش روز و فناوری های نوین و به منظور ارتقاء آگاهی شهروندان در زمینه پرورش و نگهداشت گیاهان همزمان با فصل بهار دوره های آموزشی با عناوین گیاهان آپارتمانی ، سبزیکاری ، پرورش قارچ ، کشت زعفران ، باغ شیشه ای ، آفات و بیماریهای گیاهی به صورت تئوری و عملی به صورت رایگان برگزار می شود و شهروندان علاقه مند می توانند از این امکان آموزشی بهره مند شوند.

با توجه به تقارن دوره های آموزشی فصل بهار و ماه رمضان، کارگاه های آموزشی ویژه این ماه مبارک با رویکرد تغذیه سالم در ماه رمضان نیز از سوی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 20 اجرا می شود.

در این مرکز علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی ،نگهداری و تکثیر گیاهان، مشاوره گیاهپزشکی برای معاینه و درمان گونه های گیاهی بیمار نیز در آزمایشگاه تخصصی این مرکز تحقیقاتی انجام می شود.

شهروندان می توانند برای ثبت نام به  مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 20 واقع در شهرری بعد از چهار راه چشمه علی، بزرگراه شهید کریمی، جنب پل امام علی (ع) ، بوستان فجر و  همچنین خیابان 13 آبان انتهای خیابان شهید عنایتی مرکز تحقیقات فضای سبز مراجعه کنند و یا با شماره تلفن های 96025949 و 96029547 تماس بگیرند.

 

سه شنبه 17/2/1398 - 14:50
ایرانگردی

 

 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار از برپایی پیاده راه فرهنگی در بوستان پلیس خبر داد و گفت: پیاده راه فرهنگی با عنوان "شهر رمضان"  با برپایی برنامه های متنوع میزبان روزه داران است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تهران" معصومه سادات عمارتی" با اعلام این مطلب گفت: پیاده راه فرهنگی بوستان پلیس با برپایی 15غرفه و با ارائه خدمات متنوع فرهنگی ، ورزشی ، کودک ، سلامت و هنر ، رونق تولید و تغذیه سالم از 16 تا 29 اردیبهشت ماه از افطار تا ساعت 24 آماده پذیرایی از شهروندان روزه دار است.

وی مهمترین بخش پیاده راه را ورزش و سرگرمی برشمرد و گفت : سرگرمی هایی چون طناب کشی ، تفریحات ورزشی ، اوریگامی ، بازی با گل و بازی های فکری و حرکتی برای شهروندان در همه گروههای سنی در قسمتی از پیاده راه بوستان پلیس مهیا شده است .

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه چهار با تاکید بر لزوم ایجاد فضاهای شاد و مفرح برای  حضور روزه داران در برنامه های منطقه گفت : در بخش دیگری از پیاده راه فرهنگی با برپایی سکوی هنر به مدت 15 شب برای شهروندان منطقه برنامه های شاد و متنوع تواشیح ، خیمه شب بازی ، تئاتر عروسکی و موسیقی اجرا می شود.  

عمارتی در ادامه با اشاره به سایر برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: این برنامه ها در دو بخش ستاد و نواحی شامل 11 برنامه با عناوین غبار روبی و عطر افشانی مساجد، انس با قرآن ، برپایی محافل انس با قرآن در مساجد، افطاری ساده ، جلسات خانگی قرآن ، جشن کریم اهل بیت ،  محافل قرآنی در منازل خانواده شهدا، مراسم شب های قدر ، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر و.. اجرایی می شود .

 

سه شنبه 17/2/1398 - 14:49
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته