• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4681روز قبل
اخبار
 

دنیای اقتصاد - مدیرکل خدمات پس از فروش شرکت پارس کامتل از افزایش تقاضا برای انواع گوشی با قابلیت پشتیبانی از اینترنت توسط مشتریان خبر داد. سید مهدی سیدی با بیان این مطلب اظهار كرد: استقبال گسترده خریداران و استفاده عمومی از گوشی‌های تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی از اینترنت پرسرعت باعث شده تا علاوه بر واردکنندگان رسمی تولیدکنندگان داخلی نیز به تولید این نوع گوشی‌ها در کشور بپردازند.

وی با اشاره به سن خریداران گوشی‌های اینترنت‌دار در کشور گفت: بیشتر کاربران تلفن همراه در میانگین سنی 17 تا 40 سال از اینترنت گوشی استفاده می‌کنند که در این میان افراد میان 17 تا 25 سال بیشتر نگاه سرگرمی به این قابلیت تلفن همراه دارند و سنین 25 سال به بالا با توجه به نوع شغل و حرفه به صورت حرفه‌ای از این سرویس استفاده می‌کنند.

 

سه شنبه 18/5/1390 - 6:24
داستان و حکایت
دو میمون روی شاخه درختی نشسته بودند و به غروب خورشید نگاه میکردند.
یکی از دیگری پرسید: چرا هنگام غروب رنگ آسمان تغییر میکند؟
میمون دوم گفت: اگر بخواهیم همه چیز را توضیح بدهیم، مجالی برای زندگی نمی ماند. گاهی اوقات باید بدون توضیح از واقعیتی که در اطرافت میبینی، لذت ببری.
میمون اول با ناراحتی گفت: تو فقط به دنبال لذت زندگی هستی و هیچ وقت نمی خواهی واقعیتها را با منطق بیان کنی.
در همین حال هزار پایی از کنار آنها میگذشت.
میمون دوم با دیدن هزار پا از او پرسید: هزار پا، تو چگونه این همه پا را با هماهنگی حرکت میدهی؟
هزارپا جواب داد: تا به امروز راجع به این موضوع فکر نکرده ام.
میمون دوم گفت: خوب فکر کن چون این میمون راجع به همه چیز توضیح منطقی میخواهد.
هزار پا نگاهی به پاهایش کرد و خواست توضیحی بدهد:
خوب اول این پا را حرکت میدهم، نه، نه. شاید اول این یکی را. باید اول بدنم را بچرخانم، ...
هزار پا مدتی سعی کرد تا توضیح مناسبی برای حرکت دادن پاهایش بیان کند.
ولی هرچه بیشتر سعی میکرد، ناموفقتر بود. پس با ناامیدی سعی کرد به راه خودش ادامه دهد، ولی متوجه شد که نمیتواند.
با ناراحتی گفت: ببین چه بلایی به سرم آوردید. آنقدر سعی کردم چگونگی حرکتم را توضیح دهم که راه رفتن یادم رفت.
میمون دوم به اولی گفت: میبینی! وقتی سعی میکنی همه چیز را توضیح دهی اینطور میشود.
پس دوباره به غروب آفتاب خیره شد تا از آن لذت ببرد.
سه شنبه 18/5/1390 - 6:15
کامپیوتر و اینترنت

به گزارش فارنت و به نقل از گیزمگ، شرکت ایسوس سرانجام نازک‌ترین و سبک‌ترین نت‌بوک (Netbook) دنیا را که پیش از این در نمایشگاه Computex 2011آن را معرفی کرده بود ، تولید کرد.

این نت‌بوک با نام تجاری Eee PC X101 که به سیستم عامل لینوکس میگو مجهز است تنها ۱۷٫۶ میلیمتر ضخامت و ۹۲۰ گرم وزن دارد و به پردازنده یک گیگاهرتزی اینتل اتمN435 و یا N455مجهز خواهد بود.

Eee PC X101

X101 با برخورداری از حافظه رم یک گیگابایتی DDR3 (قابل افزایش به ۲ گیگابایت) و هارد ۸ گیگابایتی ۲٫۵ اینچی SATA SSD به ۲ گیگابایت فضا بر روی سرورهای ابری نیز مجهز است.

دوربین وب کم VGA به همراه صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی LED backlit با دقت ۱۰۲۴×۶۰۰ پیکسل از دیگر مشخصات این نت‌بوک است.

قابلیت‌های ارتباطی این نت‌بوک شامل WLAN 802.11 b/g/n و دو درگاه USB 2.0، درگاه صوتی خروجی و همچنین Bluetooth 3.0 و یک کارت‌خوان MicroSD است.

با توجه به طراحی نازک این نت‌بوک درگاه Ethernet و VGAبرای آن در نظر گرفته نشده است و تا حد امکان از تعداد درگاه‌های آن کاسته شده است و نکته ناامیدکننده دیگر میزان عمر باطری آن است که برخی آن را حداکثر تا ۴ ساعت گزارش کرده‌اند و این درحالی‌ است که ایسوس اعلام کرده است که در این مدل از فناوری اختصاصی خود به نام موتور سوپرهیبرید (SHE) برای افزایش عمر باتری استفاده کرده است!

ایسوس اعلام کرده است که سیستم عامل این مدل با نام میگو (MeeGo) برای ارتباط با دنیای اینترنت بهینه شده و همچنین در آن روش‌های اتصال به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک از طریق یک رابط کاربری آسان و با کمک نرم‌‌افزارهای اختصاصی بهینه شده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در این مدل دیده می‌شود اضافه شدن مرورگر کروم گوگل به سیستم عامل میگو (MeeGo) است و علاوه بر آن سرویس‌های رایانش ابری اسوس مانند asus@vibe، فروشگاه نرم‌افزاری ایسوس و برنامه پرطرفدار دراپ‌باکس برای ذخیره اطلاعات تا میزان ۲ گیگابایت روی اینترنت هم برای استفاده قرار داده شده‌اند.

asus-eee-pc-x101

این مدل که در رنگ‌های متنوعی شامل سفید، مشکی، قرمز و قهوه‌ای تولید خواهد شد در واقع جایگزین لینوکسی X101H است که با سیستم عامل ویندوز ۷ به بازار عرضه خواهد شد. (البته هنوز تایید نشده است)

ایسوس همچنین یک برنامه آموزش زبان انگلیسی را هم برای یادگیری این زبان بین‌المللی در X101‌ قرار داده که با استفاده از یک مجموعه تعاملی شامل بازی، فیلم و فایل صوتی به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد. این نرم‌افزار منحصر به فرد که به صورت پیش‌فرض روی این نت‌بوک‌ها نصب شده با بیش از ۳۰۰ محتوای آموزشی توسط موسسه آموزشی ELT و شورای آموزش زبان انگلیسی بریتانیا آماده گردیده و موفق به کسب جایزه بهترین راه‌حل آموزشی از شرکت اینتل شده است.

اگرچه هنوز قیمت این نت‌بوک به صورت رسمی از سوی ایسوس اعلام نشده اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از قیمت مناسب ۱۹۹ دلاری برای آن خبر می‌دهد.

سه شنبه 18/5/1390 - 6:9
اخبار

بازهم یکی دیگر از خیل برنامه نویسان خوش ذوق کشورمان این بار بازی فارسی با پشتیبانی از گیم سنتر را برای بستر IOS ارائه کرده است.

نام این بازی فارسی (حدس بزن) است که در واقع نوعی بازی با کلمات فارسی است که کاربر می‌تواند بر اساس حروف داده شده کلمه مورد نظر را حدس زده و بر اساس آن امتیاز دریافت کند.

HADSBEZAN2

انتخاب کلمات از بین ۵ دسته کلمات به صورت تصادفی صورت می‌گیرد.

در ضمن در وب سایت معتبر گیم اسپات نیز به این بازی اشاره شده است و شما می توانید در گیم سنتر با همان مرکز بازی با دوستان خود رکوردهای خود را به اشتراک بگذارید.

HADSBEZAN

گفتنی است که این بازی قبل از قرارداده شدن در فروشگاه Appstore ،در سیدیا و در سورس Modmyrepoقرار داشت که در یکی از نسخه‌ها تعداد دانلود و بارگذاری آن به بیش از ۲ هزار بار رسیده است.

مشخصات بازی:

نام بازی: HADSBEZAN

نسخه بازی:۱٫۲

برنامه نویس:علی پورهادی

تاریخ ریلیز نسخه جدید:۱۴ ژوئن ۲۰۱۱

قیمت:رایگان

پیش نیازها:سیستم عامل IOS نسخه ۴٫۲ و به بعد

حجم برنامه:۲۰۰ کیلوبایت

سه شنبه 18/5/1390 - 6:7
کامپیوتر و اینترنت

شاید برای شما نیز این سؤال پیش آمده باشد که تفاوت سیستم عامل‌های 32 بیتی با 64 بیتی در چیست؟

به گزارش ورد آی تی , وقتی در مورد سیستم عامل 64 بیتی صحبت می‌شود، باید بین دو مفهوم محاسبات 32 بیتی و 64 بیتی تفاوت قائل شد. در سیستم‌های 64 بیتی به منظور دستیابی به کارایی بالاتر و پشتیبانی از حجم بیشتری از حافظه اصلی یعنی RAM، از آدرس‌دهی به صورت 64 بیتی استفاده می شود که با تکیه به آن حجم حافظة قابل آدرس‌دهی تنها 4 گیگابایت است که آن هم کاملاً به حافظه RAM اختصاص نخواهد یافت)

کاربران عزیز شاید با این ابهام مواجه شوند که کدام ساختار جهت استفاده آن‌ها انتخاب بهتری است. اولین قدم مشخص نمودن یکی از 3 سیستم عامل ویندوز XP، Vista و 7 است . اگر ویندوز XP را انتخاب کرده‌اید، مسلماً گزینه‌ای جز 32 بیتی نخواهید داشت. چرا که به دلیل مشکلات بسیار و ناسازگاری‌های آزار دهنده، عملاً نسخة 64 بیتی این ویندوز به کلی کنار گذاشته شده و مایکروسافت نیز Service Pack3 را برای آن عرضه نکرده است. اما در ویندوزهای vista و 7 شرایط کاملاً متفاوت بوده و شاهد سازگاری بیشتر خصوصاً در ویندوز 7 خواهید بود.

مزایای سیستم عامل 64 بیتی

این سیستم عامل دارای دو مزیت عمده نسبت به ویرایش 32 بیتی است. اول اینکه سیستم عامل 32 بیتی به حداکثر 4 گیگابایت حافظه اصلی محدود می‌شود که آن هم تماماً به حافظة RAM اختصاص نداشته و با اضافه شدن سایر حافظه‌ها همچون حافظة گرافیکی و پردازش‌های وابسته، عملاً 3 گیگابایت بیشتر قابل دسترسی نخواهد بود. اما در ساختار 64 بیتی، تا 16 ترابایت حافظه RAM پشتیبانی می‌شود. برتری دوم سرعت و بازدهی بالاتر در نرم‌افزارهایی است که مختص این ساختار نوشته شده است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برنامه‌های گرافیکی مانند Adobe photoshop و نرم‌افزارهای طراحی 2 و 3 بعدی مانند AutoCAD,3dsMax و … اشاره نمود که در عمل و هنگام استفاده توسط کاربران حرفه‌ای، تفاوت محسوسی در کارکرد آن‌ها به چشم می‌خورد. در کل این ساختار در هنگام اجرای چندین برنامه به صورت هم‌زمان بازدة بالاتری از خود نشان می‌دهد. در ضمن امنیت در ویندوزهای 64 بیتی به مراتب بالاتر از ویرایش‌های 32 بیتی است.

 


معایب سیستم عامل 64 بیتی

نخستین ایراد این ساختار را باید در رایانه‌های نسل‌های قبل از سخت‌افزارهای قدیمی عنوان کرد. چرا که قطعات سخت‌افزاری در گذشته درایور 64 بیتی نداشتند و عملاً قابل استفاده در این محیط نیستند. اما مشکل مهم‌تر از آن در دسترس نبودن نسخه 64 بیتی بسیاری از برنامه‌ها است که با توجه به گسترش فعالیت‌ها و بزگتر شدن پروژه‌ها، این مشکل در طراحی تصاویری با Resolution بالا یا Rendering های پیشرفته با برنامه‌هایی مانند V-Ray، کاملاً نمود خواهد کرد. همچنین اکثر نرم‌افزارهای ایرانی مانند برنامه‌های حسابداری فارسی، لغت‌نامه‌ها و … به دلیل عدم پشتیبانی شرکت سازنده، قابل اجرا در ویندوزهای 64 بیتی نیستند. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که مطابق با سیستم عامل رایانه خود، برنامه نیز باید به صورت 64 بیتی نوشته شده باشد تا شما بتوانید از مزایا و قابلیت‌های آن استفاده نمایید. در غیر این صورت نصب یک برنامه 32 بیتی بر روی ویندوز 64 بیتی تفاوت محسوسی با نصب آن بر روی سیستم عامل 32 بیتی ندارد و مفهوم 64 بیتی نیز به معنای دو برابر بودن سرعت و پردازش اطلاعات نیست.
از آنجائیکه در سیستم‌عامل 64 بیتی از الگوریتم‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری برای آدرس‌دهی حافظه استفاده می‌شود، به حجم بالاتری از حافظه نیاز خواهد بود به علاوه برخی نرم‌افزارها نیز نسخه 64 بیتی ندارند که برخی کاربران را به مشکل می‌اندازد.
تمام نرم‌افزارها از انتقال آنها به شکل 64 بیتی بهره مثبت نمی‌برند. برخی اجزای سطح پائین در کامپیوتر نظیر درایورهای سخت‌افزاری، هنوز درایور 64 بیتی ندارند. درایورهای سخت‌افزاری رابط بین سخت‌افزار و سیستم‌عامل هستند و مسئولیت جلوگیری از کارکرد قطعات در حالت Compatibility Mode نیز به عهده آنها است در نهایت چنانچه درایور 64 بیتی برای فلان قطعه سیستم شما موجود نباشد نمی‌توان از آن قطعه درمحیط 64 بیتی استفاده کرد.

معایب سیستم عامل 32 بیتی

همانطور که اشاره شد سیستم عامل 32 بیتی امکان استفاده از تمام 4 گیگابایت حافظه رم را نمی‌دهد. اجزای ویندوز و قطعات سخت‌افزاری از نوعی دسترسی به نام دسترسی نگاشته شده حافظه یا “memory mapped access” استفاده می‌کنند که آنها را در 32 بیت اول (4 گیگابایت) حافظه اصلی سیستم قرار می‌دهد. حافظه گرافیکی نیز دقیقا در همین قسمت قرار می‌گیرد. ملحقاتی (Ass-ons) نظیر محیط برنامه نویسی Net. قادرند 200 مگابایت و حتی بیشتر از فضای آدرس دهی حافظه را اشغال کنند. به همین دلیل است که ویستا حداکثر می‌تواند بین 3 تا 25/3 گیگابایت از حافظه رم را بسته به پیکربندی سیستم استفاده کند. البته لینوکس در این راه از روش دیگری استفاده می‌کند به طوریکه کرنل آن هیچگاه به فضای آدرس‌دهی بیش از یک گیگابایت نیاز نخواهد داشت.
نسخه‌های مختلف ویندوز معمولا هر دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی را دارند. شما هنگام انتخاب نوع ویندوز باید به مشخصات سخت‌افزاری سیستم خود توجه کامل داشته باشید و در صورت انتخاب ویندوز 64 بیتی از وجود درایورهای 64 بیتی برای تمام سخت‌افزارهای سیستم اطمینان حاصل کنید.

برای دارندگان سیستم‌های قدیمی با سرعت پردازش کمتر و حافظه محدود، بهترین گزینه برای نصب ، windows XP (32- bit) است و به کاربران حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز، با ارتقای برخی از قطعات سخت‌افزاری خود، به سمت این فن‌آوری حرکت کنند.

چه زمانی باید روی سیستم عامل 64 بیتی خط بکشیم ؟

درست است که من به شما پیشنهاد می‌کنم که بروید سمت ویندوز 64 بیتی ولی قصد فریب شما را ندارم پس به شما واقعیاتی را باید بگویم.

اگر سیستم شما کمتر از 2 گیگ رم دارد، بعد از رفتن به سمت 64 بیت، تغییر محسوسی مشاهده نمی‌کنید.

اگر یک برنامه دارید که با ویندوز 3.1 یا DOS نوشته شده است احتمالا دیگر نمی‌توانید از آن برنامه استفاده کنید چون در ویندوز 64 بیتی، امکان اجرای برنامه‌های 16 بیتی وجود ندارد. کلا باید حواستان باشد در مورد برنامه‌های قدیمی.

اگر شما سخت‌افزاری بسیار قدیمی دارید که از پشتیبانی سازنده در آمده است یک بدشانسی بزرگ گریبان‌تان را می‌گیرد چون در این صورت ممکن است درایور سخت‌افزار شما برای ویندوز 64 بیتی نوشته نشده باشد. متاسفانه درایور 32 بیتی به درد ویندوز 64 بیتی نمی‌خورد.

در پایان و در یک جمع‌بندی کلی به شما توصیه می‌کنیم که اگر پردازندة کامپیوترتان 64 بیتی بوده و حداقل دارای 4 گیگابایت حافظة RAM هستید، همچنین قطعات سخت‌افزاری رایانه‌تان دارای درایور سازگار با ویندوز 64 بیتی است، از ویندوز 64 بیتی استفاده کنید.در غیر این صورت به دلیل وابسته بودن این ساختار به حافظه RAM، با داشتن 2 گیگابایت حافظه، تفاوت چندانی در استفاده از سیستم‌عامل 64 بیتی وجود نخواهد داشت. ( البته اگر RAM دستگاه خود را به 6 یا 8 گیگابایت افزایش دهید، این تفاوت را به صورت کاملاً محسوسی مشاهده خواهید نمود. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت سازندگان قطعات سخت‌افزاری خود از آخرین درایورهای ساخته شده متناسب با سیستم عامل خود بهره‌مند شوید)

در مورد Laptopها نیز پس از اطمینان از وجود درایور 64 بیتی برای قطعات سخت‌افزاری آن‌ها، می‌توانید از این ساختار استفاده کنید. در غیر این صورت ویندوز 32 بیتی انتخاب مناسب‌تری است. جهت اطمینان از وجود درایور 64 بیتی نیز تنها راه، مراجعه به سایت سازنده Laptop و مشاهده لیست درایورهای موجود برای دستگاه شما است.

سه شنبه 18/5/1390 - 4:23
اخبار
گوگل از سرویس جدید اشتراک گذاری عکس با نام Photovine پرده برداری کرد به نظر می رسد این سرویس همانند Twitter عمل می کند با این تفاوت که کاربران بجای ارسال پیام متنی، عکس ارسال می کنند، افرادی که مشترک کاربر باشند نیز عکس های آپلود شده را دریافت و مشاهده خواهند کرد. این سرویس که برای ابزارهای موبایل طراحی شده به کاربر امکان عکس گرفتن با دوربین تلفن همراه و ارسال آن در Photovine را می دهد تا دوستان و افراد دنبال کننده شخص عکس های او را مشاهده کنند.

 

گوگل یک ماه پیش دامنه Photovine.com را در MarkMonitor ثبت کرد.این سرویس هنوز بصورت کامل راه اندازی نشده است و در حال حاضر بصورت آزمایشی فعال است اگر از این سرویس خوشتان آمده می توانید درخواست دعوتنامه را از طریق وب سایت Photovine تقاضا کنید. هنوز تاریخ شروع به کار رسمی و عمومی این وب سایت اعلام نشده است.

گوگل در رابطه با سرویس جدید خود گفته است:
Photovine سرویس به اشتراک گذاری عکس است که با تعداد کمی از مردم بصورت آزمایشی فعال شده است. این سرویس روش جذاب و سرگرم کننده ایی برای در ارتباط بودن با دوستان یا ملاقات کردن آدم های جدید و به اشتراک گذاری تصاویر مورد علاقه با مردم است.
Photovine تقریبا همزمان با شبکه اجتماعی پرسروصدای این شرکت یعنی Google+ راه اندازی شده است اما هنوز معلوم نیست که این دو سرویس با یکدیگر هم جهت و هم راستا خواهند شد یا خیر.

براساس ویدیویی که گوگل در رابطه با سرویس جدید خود منتشر کرده، مردم تصاویری را با تلفن همراه خود گرفته و برای دیگران به اشتراک می گذارند، موضوعی که در این ویدیو مشخص می باشد این است که کاربران از طریق iPhone از این سرویس استفاده می کنند پس Photovine یک App برای تلفن های iPhone خواهد داشت از طرفی از آنجایی که سیستم عامل اندروید نیز محصول گوگل است به نظر می رسد این سرویس برای تلفن های هوشمند اندروید و شاید سیستم عامل های دیگر موبایل عرضه شود.

 

سه شنبه 18/5/1390 - 3:41
اخبار
اخترشناسان موفق به کشف ابر عظیم و 12 میلیارد ساله‌ای شدند که میزان آب نهفته در آن 140 تریلیون برابر آب‌های موجود در اقیانوس‌های زمین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اخترشناسان موفق به کشف قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین توده آبی شدند که تاکنون در جهان کشف شده است، ابری عظیم و 12 میلیارد ساله که در خود 140 برابر آبی که در اقیانوس‌های زمین در جریان است را پنهان کرده است.

این ابر مملو از بخار آب، سیاهچاله عظیمی که اخترنما نامیده می‌شود را در فاصله 12 میلیارد سال نوری از زمین در بر گرفته است. این کشف نشان می‌دهد آب از زمان آغازین جهان هستی پدیده‌ای عادی و فراوان به شمار می‌رفته است. به گفته اخترشناسان از آنجایی که نور مشاهده شده از این اخترنما 12 میلیارد سال پیش تابیده شده و اکنون به زمین رسیده است، می‌توان گفت آبی که در این ابر قرار گرفته تنها 1.6 میلیارد سال پس از پیدایش جهان هستی به وجود آمده است.

اخترنماها از جمله درخشان‌ترین، قدرتمندترین و پرانرژی‌ترین پدیده‌ها در جهان هستی به شمار می‌روند که قدرت خود را از سیاهچاله‌های عظیمی به دست می‌آورند که غبارها و گازهای کیهانی را در خود مکیده و انرژی زیادی را به خارج ساطع می‌کنند.

در این پروژه محققان بر روی اخترنمایی خاص به نام APM 08279+5255 مطالعه کردند که سیاهچاله‌ای 20 میلیارد برابر عظیم‌تر از خورشید را درون خود داشته و انرژی آن برابر یک کوادریلیون خورشید است.

برای انجام این مطالعه محققان از دو تلسکوپ مختلف، تلسکوپ‌های هاوایی و کالیفرنیا برای تایید وجود بخار آب در این اخترنما استفاده کردند. حجم بالای بخار آب موجود در این ابر موجب شگفتی بسیاری از محققان شد زیرا مقدار این آب 400 برابر بیشتر از آبی است که تا کنون در کهکشان راه شیری کشف شده است، شاید به این دلیل که تمامی آب موجود در کهکشان راه شیری به جای بخار در شکل یخ وجود دارند.

بخار آب در این اخترنما در محدوده‌ای به وسعت صدها سال نوری توزیع شده است. این ابر درجه حرارتی برابر منفی 63 درجه فارنهایت دارد و تراکم آن 300 تریلیون بار کمتر از تراکم اتمسفر زمین است. این ابر نسبت به ابرهای معمولی و رایج در کهکشان راه شیری پنج برابر داغ‌تر و 10 تا 100 برابر متراکم‌تر است.

سه شنبه 18/5/1390 - 3:38
اخبار
سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با زیاد توصیف كردن تعطیلات كشور، خواستار ساماندهی این تعطیلات از سوی دولت و مجلس شد.

"سیدجواد زمانی" در گفت‌وگو با خانه ملت، در رابطه با لایحه دولت برای افزایش تعطیلی عید فطر، گفت: باید منتظر بمانیم تا این لایحه ارائه شود، زیرا اكنون مشخص نیست كه چه روزی عید فطر خواهد بود.

وی با یادآوری اینكه دولت اعلام كرده اگر پنجشنبه عید فطر باشد شنبه را هم تعطیل می‌كند، افزود: شاید عید فطر روز چهارشنبه باشد در این صورت پنجشنبه نیز خود به خود تعطیل می‌شود.

نماینده مردم كنگاور، هرسین و بیستون با اظهار اینكه برای تصمیم گیری نهایی درباره افزایش تعطیلات عید فطر باید منتظر ارائه لایحه از سوی دولت بود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر تعطیلات در كشور زیاد است و به همین دلیل باید سازو كاری برای كل تعطیلات ترسیم شود.

زمانی در این راستا خواستار ارائه لایحه و یا طرح از سوی دولت و مجلس برای سامان دهی تعطیلات در كشور شد و افزود: در این صورت، اگر دولت بخواهد یك روز را پس از یك ماه روزه‌داری تعطیل كند، اتفاق خاصی نمی‌افتد.

دولت به جای پنجشنبه، شنبه‌ها را تعطیل كند

سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به تصمیم دولت برای تعطیلی روز پنجشنبه‌ها، گفت: براساس قانون كار؛ كارگر و كارمند باید 44 ساعت در هفته كار مفید داشته باشند، اگر دولت به گونه ای برنامه ریزی كند تا این 44 ساعت كار مفید از شنبه تا چهارشنبه حساب شود و در عین حال كیفیت و كارایی نیز بالا برود، طبیعتا فرد بهتر می تواند به خود و خانواده اش برسد و زمان بیشتری هم دارد.

زمانی با اشاره به مخالفت خود با طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه، اظهار كرد: اگر این روز را در كشور تعطیل كنیم، مشكلاتی به وجود خواهد آمد كه تاكنون كسی برای حل آنها چاره جویی نكرده است.

وی یادآوری تعطیلی روزهای شنبه و یكشنبه در دیگر كشورها، خاطرنشان كرد: اگر روز پنجشنبه هم در ایران تعطیل شود، برای ارتباط با دیگر كشورهای از لحاظ اقتصادی و سیاسی دچار مشكل خواهیم شد.

زمانی برای رفع مشكل خواستار تعطیلی روزهای شنبه به جای پنجشنبه شد و افزود: در این صورت یك روز از تعطیلی در هفته در ایران، با یك روز تعطیلی كشورهای دیگر هماهنگ می‌شود.

"سید محمدرضا میرتاج‌الدینی" معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفته بود: مباحثی در دولت با پیشنهاد رئیس‌جمهور مطرح شد تا یك روز به تعطیلی عید فطر اضافه شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینكه تعطیلی دیده شده در این لایحه 2 روز است، اظهار كرد: بر اساس این لایحه كه مشتمل بر1 تبصره است؛ اگر روز پنج‌شنبه عید فطر باشد و روز پس از آن با روز جمعه كه تعطیل رسمی كشور است، مصادف شود شنبه نیز تعطیل می‌شود تا مردم فرصت خوبی را برای استفاده از این عید سعید داشته باشند.

میرتاج‌الدینی این نكته را نیز یادآور شد كه لایحه افزایش تعطیلات عید فطر پس از تعطیلات مجلس، با قید فوریت به قوه مقننه ارائه می‌شود تا پایان ماه مبارك رمضان بررسی این لایحه به پایان رسیده و تصویب شود.

سه شنبه 18/5/1390 - 3:34
خانواده

مشتی خاکم. سبک و آزاد و بی تعلق. نامی ندارم و کسی مرا نمی شناسد

با باد سفر می کنم. گاهی در باغچه ای کوچک اقامت می کنم تا به ریشه ای کمکی کنم

و غذای گیاهی کوچک را به او برسانم و

گاهی به بیابان می روم تا خلوتی کنم

و از خورشید، سکوت و سوختن بیاموزم
 

بسیاری اوقات اما خاک پای عابرانم

خاک پای هر کودک و هر پیر و هر جوان

 

 

 

 

سال ها پیش اما تندیسی مغرور بودم با چشم هایی از عقیق،

تراشیده و بالابلند

 

 

زندانی دیوار و سقف و مردم

فریفته ی پیشکش و قربانی و دست هایی که به من التماس می کرد

مردم خود مرا از کوه جدا کردند و تراشیدند و آوردند و بعد خود به پایم افتادند

 

 


هیچ کس به قدر من ناتوان نبود

آنها اما از من می خواستند که زمین را حاصلخیز کنم

آسمان را پرباران

می خواستند که گوسفندشان را شیرافشان کنم و چشمه ها را جوشان

من اما هرگز نه چشمه ای را جوشان کردم و نه گوسفندی را شیرافشان

و نه هرگز زمین و آسمان را حاصلخیز و پرباران


ستایش مردم اما فریبم داد

لذت تمجید، خون سیاهی بود که در تن سنگی ام جاری می شد

هیچ کس نمی داند که هر بتی آرام آرام بت می شود

بتان در آغاز به خود و به خیال دیگران می خندند

اما رفته رفته باور می کنند که برترند

من نیز باور کرده بودم

تا آن روز که آن جوان برومند به بتخانه آمد

پیشتر هم او را دیده بودم

نامش ابراهیم بود و هر بار از آمدنش لرزه بر اندامم افتاده بود

حضورش حقارتم را به رخ می کشید

 

 

دیگران که بودند حقارت خویش را تاب می آوردم

آن روز اما با هیچ کس نبود

بتخانه خالی بود از مردم

تنها او بود و تبری بر دوش


ترسان بودم و توان ایستادم نداشتم

 


ابراهیم نزدیکم آمد و گفت

وای بر تو، مگر تو آن کوه نبودی که مدام تسبیح خدا می گفتی؟

مگر ذره ذره خاک تو نبود که از صبح تا غروب یا سبوح و یاقدوس می گفت؟

تو بزرگ بودی، چون خدا را به بزرگی یاد می کردی

 

 

 

 

چه شد که این همه کوچکی را به جان خریدی؟

چه شد که میان خدا وبندگانش، ایستادی؟

چه شد که در برابر یگانگی خداوند قد علم کردی؟

چه چیز تو را این همه در کفرت پابرجا و مصمم کرده است؟

چرا مجال دادی که مردم تو را بفریبند و تو مردم را؟

وای بر تو و وای بر هر آفریده ای که با آفریدگار خود خیال برابری کند

 


و آن گاه تبرش را بالا برد اما هرگز آن را بر من فرود نیاورد

من خود از شرم فرو ریختم؛

غرورم شکست و کفری که در من پیچیده بود، تکه تکه شد

 

ابراهیم گفت: شکستن ابتدای توبه است و توبه ابتدای ایمان
و من توبه کردم

و بار دیگر ایمان آوردم به خدایی که پاک است و شریکی ندارد
ابراهیم گفت: تو امروز شکستی، ای بت

اما مردم هرگز از پرستش بتان دست برنخواهند دشت

مردم می توانند از هر چیزی بتی بسازند، و

اگر چوبی نباشد که آن را بتراشند و اگر سنگی نباشد که به پایش بیفتند

خیال خود را خواهند تراشید و به پای خود خواهند افتاد و خود را خواهند پرستید

 


و وای که پرستیدن هر چیز بهتر از پرستیدن خویش است
ابراهیم گفت: این مردم، خدا را کوچک دوست دارند؛

کوچک تر از خویش

خدایی یافتنی، خدایی ملموس و دیدنی

خدایی که بتوان بر آن خدایی کرد

 

اما خدایی که مثل هیچ کس و هیچ چیز نیس

خدایی که همه جا هست و هیچ جا نیست

خدایی که نه دست کسی به آن می رسد و نه در ذهن کسی می گنجد

خدایی دشوار است؛ و این مردم خدای آسان را دوست دارند


گفتم: ای ابراهیم! مرا شکستی و رهانیدی

از آن خدای سهل ساختگی،

حالا تنها مشتی خاکم در برابر دشواری خدا چه کنم؟

 

ابراهیم گفت: تو خاکی مومنی و از این پس آموزگار مردم

شهر به شهر و کوه به کوه و دشت به دشت برو

به یاد این مردم بیاور که از خاکند و خاک را جز فروتنی، سزاوار نیست

و اگر روزی کسی به قصه ات گوش داد

برایش بگو که چگونه ستایش مردم

مغرورت کرد و چگونه غرور، مشتی خاک را بدل به بت می کند

 

من گریستم و دست های ابراهیم خیس اشک شد

او مشتی از خاکم رابه آب داد و مشتی را به باد و مشتی را در رهگذار مردم ریخت

سه شنبه 18/5/1390 - 2:55
اخبار
این افراد تاکنون در چند پارک تهران برنامه آب بازی دختران و پسران تهرانی را سازماندهی کرده اند و قرار بوده در روز 14 مرداد ماه نیز در یکی دیگر از پارک های تهران برنامه مشابهی داشته باشند.

متهمین عوامل سازماندهی آب پاشی‌های فیس بوکی در چند پارک تهران، امروز بازداشت شدند.

به گزارش اعتدال، این افراد که در صفحه فیس بوک ، قرار اینترنتی برای تجمع و آب پاشی را سازماندهی می‌کردند، امروز توسط پلیس بازداشت شدند.

.

این افراد تاکنون در چند پارک تهران برنامه آب بازی دختران و پسران را سازماندهی کرده اند و قرار بوده در روز 14 مردادماه نیز در یکی دیگر از پارک های تهران برنامه مشابهی داشته باشند.

اقدامات هنجار شکنانه این افراد اعتراضات بسیاری را در پی داشته است.

این افراد که برای برنامه های خود از فضای اینترنتی استفاده می کردند، با اقدامات حرفه‌ای پلیس شناسایی و دستگیر شدند.


دوشنبه 17/5/1390 - 6:10
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته