• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1305روز قبل
ایرانگردی


مدیرعامل بانک ملت به همراه عضو هیات مدیره و تعدادی از مدیران ارشد این بانک، از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بازدید کرد.
 
 

به گزارش روابط عمومی بانک  ملت، دکتر محمد بیگدلی در این بازدید که دکتر حمید تاجیک عضو هیات مدیره، مرتضی نجف و محمدتقی صمدی معاونان مدیرعامل، علی اکبر صابریان مدیر امور روابط عمومی و همچنین دکتر ابراهیم پور مدیرعامل گروه مالی ملت، وی را همراهی می کردند از غرفه بانک ملت و شرکت های وابسته دیدن کرد و با کارشناسان حاضر در این غرفه به گفت و گو پرداخت.
وی در این بازدید از خدمات ارائه شده از سوی بانک ملت و شرکت های وابسته و همچنین نحوه استقبال بازدیدکنندگان، از نزدیک آشنا شد.
مدیرعامل بانک ملت در حاشیه این بازدید در گفت و گویی، با تاکید بر این نکته که بورس، بانک و بیمه از بازیگران اصلی صحنه اقتصادی کشور هستند، اظهار داشت: هم راستایی و باهم بودن این سه صنعت در نمایشگاه، نشان دهنده هماهنگی آنها برای تامین مالی صنایع و کمک به رونق تولید و اشتغال در کشور است.
وی ادامه داد: هراندازه این هم افزایی بیشتر باشد بی تردید نقش آفرینی این سه صنعت در بخش تامین مالی کشور نیز افزایش خواهد یافت.
دکتر بیگدلی اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اثرات مثبتی را در توسعه اقتصادی کشور به جای بگذارد.
وی در عین حال با بیان این نکته که بیش از ۹۰ درصد تامین مالی کشور در شرایط کنونی از طریق بانک ها انجام می شود، اقتصاد ایران را بانک محور خواند و افزود: رونق تولید بدون همراهی بانک ها امکان پذیر نخواهد بود.
مدیرعامل بانک ملت، مسوولیت بانک ملت را به عنوان یک بانک بزرگ در این شرایط، بسیار سنگین خواند و ادامه داد: این بانک برای افق چشم انداز ۱۴۰۰، برنامه هایی را تدوین کرده که حمایت از تولید نیز در آن وجود داشت اما با نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید، رویکردهای بانک ملت با تغییراتی رو به رو شد و به سمت اعطای تسهیلات به بخش تولید و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و به تبع آن رونق تولید، سوق پیدا کرد.
وی درباره وضعیت بانک ملت در سال گذشته نیز اظهار داشت: این بانک در سال گذشته در اکثر شاخص ها عملکرد مثبتی را به ثبت رساند و توانست که سود پیش بینی شده هر سهم را بدون درنظرگرفتن سود حاصل از تسعیر نرخ ارز، محقق کند.
دکتر بیگدلی انضباط مالی حاکم بر بانک ملت را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: این بانک یک ریال هم اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی نداشته و در سال گذشته برای نخستین بار، تراز مالی آن مثبت شده است.
وی قیمت سهام بانک ملت را جزو قیمت های بالا در بورس اوراق بهادار کشور خواند و یادآور شد: هم اکنون بعد از ۱۰ سال بالاترین قیمت سهام بانک در بورس به ثبت رسیده است.
مدیرعامل بانک ملت در بازدید از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از چند غرفه دیگر در این نمایشگاه نیز دیدن کرد.

يکشنبه 8/2/1398 - 17:57
ایرانگردی

 

 

 هواوی با ارائه راه‌کاری جذاب که در قالب آن نیمه بالایی صفحه‌نمایش، با لرزش، صدا را به کاربر منتقل می‌کند، روشی نوین را برای برقراری مکالمه با کیفیت بالا، ایجاد کرده است. روشی که نه‌تنها در بخش قابلیت‌های صوتی بلکه در مواردی نظیر طراحی و نوآوری ارائه شده توسط محصول نیز تاثیرگذار شده است.

هواوی با رونمایی از پرچمدار جدید خود یعنی HUAWEI P30 Pro از قابلیت ویژه‌ای به نام Acoustic Display پرده‌برداری کرده است که با لرزش صفحه‌نمایش، صدا را به طور مستقیم به گوش کاربر انتقال می‌دهد. با توجه به اینکه استفاده از لرزش صفحه‌نمایش به منظور انتقال صدا، راهکاری مدرن، حداقل در حوزه گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید، بدنیست ‌نگاهی دقیق‌تر به مزایا و معایب این فناوری داشته باشیم.

سازوکار: جذاب و رازآلود!

 جای خالی اسپیکر ویژه مکالمه، در نمای جلویی HUAWEI P30 Pro از همان نگاه اول احساس می‌شود. این تغییر شگرف را باید مدیون حضور فناوری دانست که هواوی از آن با عنوان Acoustic Display یادکرده است.

این فناوری عملکردی مشابه با آنچه از اسپیکرهای معمولی شاهد هستیم ارائه می‌دهد اما این‌بار به جای لرزش یک پرده یا غشا برای ایجاد امواج صوتی، از لرزش سطحی سفت و سخت که همان صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند است برای تبدیل صفحه‌نمایش به اسپیکر، استفاده شده است.

 

بخش اصلی این ماژول، از یک سیم‌پیچ با آهن‌ربایی در وسط آن تشکیل شده است. این قسمت در تعامل با جزئی قرار گرفته که وظیفه لرزش را برعهده داشته و به قسمت پشتی صفحه‌نمایش، چسبیده است.

در نظر داشته باشیم که این بخش، جدا از موتور لرزشی درنظر گرفته شده برای هشدارها بوده که روی فریم فلزی گوشی، جا خوش کرده است.

در ظاهر به نظر می‌رسد نکته مبهمی در سازوکار این فناوری وجود نداشته باشد و نمونه‌ای که پیش از این در محصولاتی مانند تلویزیون‌های سطح بالا شاهد بودیم حالا در یک گوشی هوشمند پیاده‌سازی شده است. با این وجود، ارائه نشدن جزئیات بیشتر از سوی هواوی و اینکه مدیر ارشد بخش بازاریابی این شرکت، اعلام کرده با فناوری کاملاً نو روبرو هستیم که پیش از این مشابهش را ندیدیم، باعث  شده  HUAWEI P30 Pro  با این راهکار جدید، همچنان رازآلود باقی بماند.

 

مزایای صفحه‌نمایش آکوستیک

ارائه راهکارهای نوآورانه، در صورتی که مزایایی برای کاربر یا حتی شرکت تولیدکننده به همراه نداشته باشد، جذاب و اثربخش نیست. با این تفاسیر،‌ بد نیست مزایای این راهکار نوآورانه هواوی را مرور کنیم.

1) طراحی ساده‌ و مدرن‌تر

هواوی اسپیکر ویژه مکالمه که معمولاً در قسمت بالای صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند تعبیه می‌شود را حذف کرده است. این اقدام، به طور خودکار باعث شده فقط دوربین جلو را در نمای روبروی HUAWEI P30 Pro داشته باشیم و طراحی ساده‌تر و خلوت‌تری در مقابل کاربر قرار بگیرد. طراحی که فضا را برای تعبیه المان‌های نوآورانه‌ای که در آینده ممکن است برای گوشی‌های هوشمند درنظر گرفته شوند، باز می‌کند.

علاوه بر این، صفحه‌نمایشی یک‌پارچه‌تر را در فضای جلویی گوشی شاهد هستیم که نسبت صفحه به بدنه در آن، در مقایسه با محصولی که قرار بود اسپیکر را هم در خود جا دهد، بیشتر است.

2) حریم خصوصی مطمئن‌تر

 استفاده از راهکار لرزش صفحه‌نمایش برای انتقال صدا به گوش کاربر باعث می‌شود اطرافیان نتوانند صدای مکالمه شما را بشنوند و از جزئیات آن باخبر شوند. به این ترتیب، حریم خصوصی مطمئن‌ و استاندارد‌تری را تجربه خواهیم کرد.

نکته قابل توجه اینکه همچنان می‌توانیم با هدفون‌های بلوتوثی و حتی در حالت پخش با صدای زیاد، مکالمه‌های خود را انجام بدهیم. صدای دریافتی هنگام مکالمه نیز نه‌تنها دستخوش تاثیرات منفی نخواهد شد بلکه با توجه به انتقال مستقیم و بدون واسطه صدا به گوش، بهبود عملکرد را به ویژه در محیط‌های شلوغ به همراه خواهد داشت.

3) تکامل در جزئیات، مزیت در رقابت

زمانی که گوشی را در کنار گوش خود قرار می‌دهید، صدا از طریق لرزش صفحه‌نمایش شنیده می‌شود. در نگاه اول، راهکارهای مشابهی را پیش از این در محصولاتی نظیر Xiaomi Mi Mix یا حتی الجی G8 نیز شاهد بودیم. این در حالی است که حالا با راهکار مغناطیسی هواوی، وابستگی کم‌تر کیفیت خروجی به مکان قرارگرفتن گوش را روی صفحه، شاهد هستیم.

 

لازم به ذکر است که الجی در G8 از راهکاری به نام CSO استفاده کرده بود که لرزش صفحه‌نمایش را مشابه با آنچه دیافراگم در بدن انسان انجام می‌دهد به همراه داشت. الجی در G8 از کل صفحه‌نمایش به عنوان اسپیکر استفاده کرده است که گزینه‌ای ایده‌آل برای مشاهده محتویات ویدئویی به حساب می‌‌آید اما در اجرای بازی‌های ویدئویی که لمس صفحه توسط انگشت‌ها، به متوقف کردن این لرزش‌ها منجر می‌شود، خروجی متفاوتی را شاهد هستیم.

اما هواوی با آگاهی از این موضوع، لرزش صفحه‌نمایش به منظور تولید صدا را تنها به بخش مکالمه اختصاص داده و در پخش موسیقی با صدای بلند نیز از یک اسپیکر مستقل استفاده کرده‌است.

نوآوری رازآلود هواوی و نظر رسانه‌ها

 علی‌رغم تمامی مزایایی که راهکار استفاده از صفحه‌نمایش لرزشی با خاصیت مغناطیسی برای ارائه بستری مدرن در جهت برقراری مکالمه به همراه دارد، باید درنظر داشت که هواوی جزئیات کاملی از آن را منتشر نکرده است. به عنوان مثال، هنوز مشخص نیست آیا این راهکار توسط متخصصان هواوی توسعه یافته یا از شرکت دیگری خریداری شده است. پیتر گائودن مدیر ارشد بازاریابی جهانی محصولات هواوی اعلام کرده قرار نیست جزئیاتی در این خصوص اعلام شود. او تاکید کرده این برای اولین بار است که از چنین سیستمی، با سازوکار مغناطیسی استفاده می‌شود.

 

وب‌سایت iFixit که مشهور‌ترین وب‌سایت برای کالبدشکافی تخصصی در دنیاست، در کالبدشکافی Huawei P30 Pro به وجود مولفه‌ها و قابلیت‌های متفاوت از آنچه در بازار گوشی‌های هوشمند شاهد هستیم، اعتراف کرده است. این وب‌سایت مدعی شده وجود Acoustic Display باعث شده تعمیر صفحه‌نمایش این محصول، کمی پیچیده‌تر شود اما به همین میزان اظهارنظر، اکتفا کرده و جزئیات بیشتری را در این خصوص منتشر نکرده است.

در دسترس نبودن جزئیات بیشتر باعث می‌شود حداقل در زمان فعلی، با موضوعی  به نسبت مبهم و سربسته روبرو باشیم. اما وجود اسپیکری با مکانیزم مغناطیسی برای مکالمه آن‌‌هم با کیفیت بالا در استفاده نهایی کاربر و سطح «بسیار بالا» تکنولوژی در هواوی امروز است؛ تکنولوژی که حداقل یک سر و گردن از رقبا بالاتر است.

 

 

 

يکشنبه 8/2/1398 - 17:36
ایرانگردی

 

کتاب «عروسی لاکچری» اثر جدید محمدعلی جعفری، با حضور نویسنده اثر، مدیر انتشاراتی شهید کاظمی و رییس سازمان فرهنگی هنری در فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب «عروسی لاکچری» اثر جدید محمدعلی جعفری نویسنده کتاب زندگینامه شهید حججی، شنبه هفتم اردیبهشت با حضور نویسنده اثر، مدیر انتشاراتی شهید کاظمی، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری در فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شد.

 

محمدعلی جعفری درباره کتاب «عروسی لاکچری» گفت: این کتاب شامل پنچ داستان کوتاه با زمینه مذهبی است که هر کدام موضوع جداگانه‌ای دارد. این داستان‌ها در فضای بومی یزد و در کوچه پس کوچه‌های آن رخ می‌دهد.

 

این نویسنده جوان افزود: شخصیت‌های داستان‌ها یزدی و روایتگر برخی از رسم و رسومات یزدی‌ها بوده که در بستر این شهر رخ داده است. برای روایت داستان‌ها یزد را انتخاب کردم زیرا خودم یزدی هستم و دوست دارم از طریق داستان فضای یزد را به مخاطب نشان دهم.

 

جعفری در ادامه بیان کرد: نوشتن داستان‌های این کتاب را از پنج سال گذشته آغاز کردم. در کنار کارم هر سوژه‌ای که به نظرم می‌آمد آن را به صورت داستان می‌نوشتم و بعد از اینکه دیدم این داستان‌ها قابلیت کتاب شدن دارد، به فکر آن افتادم تحت عنوان «عروسی لاکچری» که عنوان یکی از داستان‌های کتاب نیز هست، آن را منتشر کنم.

 

جعفری در مورد بهترین نوشته خود گفت: قصه دلبری که خاطرات شهید محمدخانی از زبان همسر شهید روایت شده است، بهترین اثری بوده که بنده نوشتم و مورد استقبال ویژه مخاطبان قرار گرفته است. من با دغدغه فرهنگی وارد وادی نویسندگی شدم و بیشتر آثارم با زمینه مذهبی و فرهنگی بوده اما با نگاهی آثار خود را می‌نویسم که همه اقشار جامعه بتوانند با آن مانوس و ارتباط داشته باشند.

 

کتاب «عروسی لاکچری» در سال ۱۳۹۸ در ۸۰ صفحه  توسط انتشاراتی شهید کاظمی منتشر شده است.

 

محمد علی جعفری نویسنده جوان یزدی متولد ۱۳۶۶ است و پیش از این کتاب‌هایی در حوزه زندگینامه داستانی شهدا و بزرگان نوشته است. «سربلند»، «قصه دلبری»، «شغل شریف»، «عمار حلب» و «خانه مغایرت» از آثار این نویسنده برجسته یزدی است.

 

همچینین در این مراسم از حمید خلیلی مدیر انتشاراتی شهید کاظمی به عنوان یکی از ناشران فعال در عرصه دفاع مقدس و مدافعان حرم و «ناشر برگزیده» طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ ، تقدیر و لوح تقدیری به پاس قدردانی از تلاش مخلصانه و فرهنگ‌ساز این تلاشگر عرصه نشر، به او اهدا شد

يکشنبه 8/2/1398 - 17:30
ایرانگردی

 

سازمان مدیریت پسماند ضمن پاكسازی مصلی بزرگ امام خمینی (ره) پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب و روزهای برپایی آن و اعزام ماشین آلات و نیروی انسانی جهت  نظافت و پاكیزه سازی  نمایشگاه بین المللی كتاب تهران،  با برپایی غرفه فرهنگی و اطلاع رسانی شهروندان را با روند مدیریت پسماند شهر تهران آشنا می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، رضا عبدلی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به حضور مستمر سازمان جهت انجام امور اجرایی  مربوط به  نظافت و پاکسازی محوطه بیرونی  و غیر مسقف محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  در طول ایام برگزاری افزود: این سازمان از روزهای پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران کار رفت و روب، نظافت و پاکیزگی  محوطه درونی و بیرونی نمایشگاه را انجام داده و از زمان  آغاز سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب در تاریخ 4 اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون نیز بیش از 220 سرویس خاک و نخاله، سرشاخه، تیر و تخته و... ازمحوطه  نمایشگاه به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه انتقال داده است.

مهندس عبدلی با اشاره به حضور مستمر کارشناسان و ناظرین سازمان  در طول ایام برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار داشت: این سازمان  علاوه بر بکارگیری 2 دستگاه تانکرآب،  5 دستگاه مخزن غلطان، 5تا 7 دستگاه خودروی حمل کننده پسماند ، 2دستگاه خودروی خاور روباز ، همچنین 2  دستگاه واترجت ،  جهت  پاکسازی، نظافت و رفت‌وروب محوطه و سالن‌ها،   با تعبیه و تخلیه به موقع  مخازن پسماند مکانیزه 1100 لیتری و 240 لیتری در نقاط مختلف نمایشگاه موجبات سلامت، بهداشت و رفاه شهروندان را فراهم آورده اند.

نصب پوستر آموزشی در غرفه و ارائه بروشورهای اطلاع رسانی ، کتاب های داستانی ویژه سنین مختلف، لوح های فشرده آموزشی، پخش انیمیشن آموزشی و انجام بازیها و سرگرمی ها ی کودکانه و همچنین فیلم های آموزشی ویژه بزرگسالان در زمینه مدیریت پسماند و توزیع کتاب های تخصصی این حوزه ویژه بزرگسالان بخشی از فعالیت های آموزشی این سازمان در نمایشگاه کتاب تهران می باشد که توسط مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اعلام شد.

مهندس عبدلی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مستمر در زمینه مدیریت بهینه پسماند و اثر استمرار در نهادینه شدن باور های زیست محیطی از جمله کاهش تولید پسماند، تفکیک پسماند در مبدا، کم حجم سازی وآبگیری زباله گفت: نمایشگاه کتاب تهران  فرصت مناسبی جهت آشنا نمودن شهروندان با دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند و تشویق ایشان به تعامل و همکاری با این سازمان می باشد و در همین راستا کارشناسان این سازمان تا پایان برگزاری این نمایشگاه در تاریخ 14 اردیبهشت ماه سال جاری  با حضور مستمر و فعال و بکارگیری امکانات مربوطه  شهروندان را یا اصول مدیریت بهینه پسماند آشنا نموده و به تعامل با این سازمان دعوت می کنند.

 

 

يکشنبه 8/2/1398 - 17:26
ایرانگردی

 

منطقه یک شهر تهران با دارا بودن ارزش های اکولوژیک و فضاهای سبز ، منطقه ای تفرجی و گردشگری است و باید حفظ و صیانت از فضاهای سبز بعنوان شعار این منطقه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، زهرا صدر اعظم نوری عضو و رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه یک و بازدید از پروژه های زیست محیطی این منطقه که با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و معاونان و مدیران شهری این منطقه برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: رویکرد جدید مدیریتی در منطقه یک از نگاه صرفا اقتصادی به هر معبر، گذر و کوچه به سمت خدمات رسانی شهری تغییر کرده است.
وی گفت: بارگذاری ها در این منطقه از مصنوعی به سمت تفرجی و گردشگری در حال تبدیل است وشورای شهر و کمیسیون مربوطه نیز در کنار منطقه برای عملی شدن ایده های مطرح شده در این زمینه تلاش خواهد کرد.
عضو شورای شهر تهران رفع نواقص، ایمن سازی و مناسب سازی در بوستان ها و معابر و ساماندهی سرویس های بهداشتی را اصول اولویت دار در منطقه دانست که باید با اهمیت دادن به آنها و اجرای اقدامات لازم رضایتمندی شهروندان ارتقاء یابد.
صدراعظم نوری به آموزش و فرهنگ سازی برای کاهش زباله های تولیدی در منطقه یک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حجم زباله استاندارد تولیدی به ازای هر نفر 600 تا 700 گرم در روز است که در منطقه یک حدود 1 کیلو گرم است که این رقم بالا ست و باید با توسعه آموزش در مدارس، سراهای محلات، ادارات ، منازل مسکونی و... این حجم کاهش پیدا کند.
شهردار منطقه یک نیز رویکرد منطقه را از سمت ساخت مسکن به سرمایه گذاری های خدماتی و گردشگری عنوان کرد و گفت: با همکاری سازمان ها، نهادها، ارگان ها و... مکان های گردشگری و فضاهای سبز عمومی در منطقه توسعه می یابد.
وی در خصوص مناسب سازی معابر افزود: در سال گذشته 1 معبر، بوستان و دو ساختمان برای تردد کم توانان جسمی و حرکتی در منطقه مناسب سازی شد که با ابلاغ دیگری از شهرداری تهران 2 معبر، 2 بوستان و 4 ساختمان دیگر در منطقه یک مناسب سازی خواهد شد.
موسوی مدیریت متمرکز در مسیل ها، آبراه ها و رود دره ها را لازم دانست و گفت: نیاز است مدیریت این مجموعه متمرکز شود تا اقد امات لازم تحت مدیریت واحد انجام شود.

 

يکشنبه 8/2/1398 - 17:24
ایرانگردی

 


شهردار منطقه شش از اصلاح هندسی معابر و تقاطع ها و همچنین احداث پهلوگاه معابر در خیابان های سطح منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، محمدرضا دهداری پور گفت: منطقه شش به عنوان منطقه مرکزی پایتخت به عنوان یکی از شاهراه های ارتباطی تهران شناخته می شود و روزانه بین یک تا یک و نیم میلیونی شهروند در معابر و خیابان های این منطقه تردد دارند و اصلاح هندسی معابر و تقاطع ها و احداث پهلوگاه معابر در خیابان ها از اولویت های اصلی ترافیکی قلب پایتخت شناخته می شود.
دهداری پور تصریح کرد: اصلاحات هندسی صورت گرفته در خیابان زرتشت تقاطع جویبار، خیابان شیخ بهایی، انتهای خیابان 51 جهان آرا، انتهای خیابان 60 جهان آرا و احداث پهلوگاه در بزرگراه کردستان از جمله شاخص ترین فعالیت های صورت گرفته در این راستا است.
شهردار منطقه شش ادعان کرد: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده عبور و مرور شهروندان در سطح منطقه با سهولت بیشتری صورت گیرد

يکشنبه 8/2/1398 - 17:20
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 10 از احداث کانال جمع آوری آب های سطحی در خیابان امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، حسین بحیرائی با اشاره به اجرای کانال جمع آوری آب های سطحی در رفیوژ میانی خیابان امام خمینی (ره) افزود: یکی دیگر از توافقات صورت گرفته در قالب تهاتر با شرکت آب و فاضلاب احداث کانال به طول 2 کیلومتر می باشد که اجرای آن امکان جمع آوری انهار فرسوده منطقه و تبدیل آن ها به کانیو را فراهم خواهد کرد.

به گفته شهردار منطقه 10 با احداث این کانال علاوه بر افزایش عرض معابر، گام بزرگی در جهت کاهش هزینه های رفت و روب و کاهش جمعیت حیوانات موذی برمی داریم.

يکشنبه 8/2/1398 - 17:18
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه21 از کنترل سطح PH خاک؛ با کمک و بهره گیری از کاهنده های PH به منظور بهبود وضعیت درختان موجود در ورودی غربی پایتخت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهردای منطقه21، سیاوش زابلی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه ضمن بیان گستردگی سطح فضای سبز شهری موجود در محدوده ورودی غربی پایتخت گفت: با عنایت به اهمیت بالای حفظ فضای سبز شهری؛ مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه اقدامات ویژه ای را در خصوص کنترل PHخاک با بهره گیری از کاهنده های PH برای درختان منطقه21 انجام داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه PH خاک به طور مستقیم و غیر مستقیم رشد و بهبود وضعیت درختان را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: مهم ترین نقش PH، کنترل حلالیت عناصر غذایی در خاک است، به عبارتی جذب عناصر غذایی وابستگی زیادی به سطح PHخاک دارد و یکی از مشکلاتی که در خاک های فضای سبز  وجود دارد PH قلیایی آن است، یعنی PHبالاتر از 7 و کمبود بارندگی در تهران و دارا بودن اقلیمی خشک باعث تجمع بازهای تبادلی در خاک می شود که افزایش غلظت یون هیدروکسید را در خاک به همراه دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه21 در همین راستا تاکید کرد: PH قلیایی باعث می شود که حلالیت عناصر غذایی ضروری برای گیاه کاهش پیدا کرده و کمبود عناصر غذایی مثل سرب، آهن، روی و منگنز در گیاه مشاهده شود؛ در مقابل خاک های اسیدی که PH آنها کمتر 4.5 تا 5 است، حلالیت عناصری مثل آهن، آلومینیوم و منگنز به قدری افزایش می یابد که برای گیاه مسمومیت ایجاد می کند.

زابلی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به PH مناسب 5 تا 7 برای اکثر گیاهان و بالا بودن سطح PH خاک منطقه21؛ مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه 21 نسبت به استفاده از کاهنده های PH و گوگرد در آب آبیاری درختان سرو بوستان های سطح محله های 13گانه این منطقه که باعث کاهش تدریجی سطح PH می شود اقدام کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

يکشنبه 8/2/1398 - 16:59
ایرانگردی

 

 

 معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 ازآغاز پایش "آفت سفید بالک" در فضای سبز این منطقه همزمان با شروع فصل گرما و یورش این آفت به درختان توت و زیتون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، سعید صالح محمود رباطی با اشاره به آغاز پایش سفید بالک درختان از 16 فروردین افزود: کارشناسان مرکز تحقیقات،آموزش و مشاوره فضای سبز، ناظرین نواحی پنجگانه اقدام به پایش آفت با توجه به تجمع بیشتر سفید بالک ها در برگ های درختان توت و زیتون می کنند.

ضمن اینکه در این فرآیند آبشویی درختان انجام و در صورت مشاهده شرایط حاد آنها سم پاشی می شوند.

وی با اشاره به استمرار پایش سفید بالک درختان تا فصل خزان گفت: در راستای مبارزه با حشرات موذی و پیشگیری از گسترش آفت و بیماری درختان نصب کارت و رول های زرد برای تجمع حشرات بر روی آنها  نصب می شود .

رباطی خاطر نشان کرد: کارت ها و رول های زرد رنگ نصب شده بر روی درختان توت و زیتون به صورت هفتگی بررسی و تعویض می شوند و میزان آلودگی به آفت برگ درختان با پایش روزانه و هفتگی توسط کارشناسان مرکز تحقیقات،آموزش و مشاوره فضای سبز  در قالب گشت های مستمر در معابر نواحی پنجگانه انجام می شود.

معاون شهردار منطقه بیان کرد: طرح مبارزه مکانیکی با آفات در تمامی بوستان ها و فضاهای سبز محورهای عبوری از جمله بلوار میلاد، معلم، مطهری وخیابان صمدی انجام شده است و تا پایان فصل گرما نظارت های میدانی کارشناسان حوزه فضای سبز ادامه خواهد داشت.

این مسئول یادآور شد: مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 19 نیز آمادگی پاسخگویی به شهروندان در خصوص دفع آفات گیاهان خانگی و آپارتمانی را دارد و علاقه مندان برای بهره مندی از این امکان می توانند با شماره های 55852121 ( مرکز شریعتی) 55460877 ( مرکز شهربانو)  تماس بگیرند.

يکشنبه 8/2/1398 - 16:57
ایرانگردی

 

 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 تهران از برگزاری سی و سومین نمایشگاه دست آوردهای علمی دانش آموزان نخبه و سمینار علوم و فنون از نهم تا دوازدهم اردیبهشت در دبیرستان علامه حلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، محمد جواد رشیدی در این باره گفت: دور اول، سی و سومین نمایشگاه دست آوردهای علمی دانش آموزان نخبه  و سمینار علوم و فنون  دبیرستان علامه حلی متشكل از هشتاد  غرفه از تاریخ نهم تا دوازدهم اردیبهشت 1398 به منظور معرفی دست آوردهای نوین علمی 200  دانش آموز نخبه  با هدف ایجاد انگیزش وارتقای توانمندی و خلاقیت دیگر دانش آموزان بازدید كننده برگزار خواهد شد.

وی افزود: این غرفه ها با محوریت علوم ریاضی، فیزیك، شیمی، علوم آزمایشگاه، كامپیوتر، مكانیك، مكاترونیك، رباتیك، نجوم و اختر شناسی، زیست شناسی، پراتیك و علوم آناتومی، اجتماعی و بازیهای ریاضی و هیجان و ابزار های نوین ساخته در علوم مرتبط به دست توانمند نخبگان است كه هرساله با استقبال بی نظیر علاقمندان واقع می شود

بر اساس این گزارش دبیرستان علامه حلی در خیابان شیخ هادی – کوچه شهید زمانپور –پلاک 14 واقع شده و علاقمندان می توانند برای  بازدید از این نمایشگاه در روزهای نهم تا دوازدهم اردیبهشت از ساعت 9 صبح الی 15 مراجعه کنند.

 

يکشنبه 8/2/1398 - 16:55
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته