• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1304روز قبل
ایرانگردی

 

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 15 از آغاز اجرای  پروژه های ترافیکی در سه معبر مهم منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، لواف زاده با اعلام این خبر گفت: این اقدامات در راستای کاهش بار ترافیکی و تسهیل تردد خودروها در معابر بزرگراهی خاوران، امام رضا ع و خیابان شهید ناصری به اجرا درمی آید.

وی به تشریح این سه پروژه پرداخت و افزود: خیابان شهید ناصری (محله مینابی) با تملک ملکی در تقاطع کوچه شهید قاسمی بازگشایی می شود که این اقدام نقش بسزای در روانسازی بار ترافیکی این محدوده و خیابان خاوران خواهد داشت.

 لواف زاده اضافه کرد: باتوجه به ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی در محور امام رضا ع روی پل کیسون (خاوران) به تدبیر شهردار منطقه لوپ شماره 4 پل بسیج که راه عبوری خودروها به آزادگان است، تعریض خواهد شد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی به پروژه احداث دوربرگردان در لاین کندروی بزرگراه امام رضا ع مقابل مسجد سید الشهدا اشاره کرد و گفت: این عملیات به منظورتسهیل تردد اتوبوس ها در بین لاین دسترسی و کندروی بزرگراه امام رضا (ع) انجام می شود تا به یکی از درخواست های شهروندان محله مشیریه درخصوص منع رفت و آمد اتوبوس ها به داخل محله و کاهش مسیر عبوری آنها پاسخ داده شود.

 

دوشنبه 9/2/1398 - 17:18
ایرانگردی

 

شهردارمنطقه 13 از برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری با حضور جمعی از مسئولین ارشد شهرداری تهران روز پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه در محدوده این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، مرتضی رحمان زاده، شهردارمنطقه در خصوص برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری گفت: در راستای تدابیر دکتر حناچی شهردار تهران مبنی بر استفاده از وسایل حمل و نقل پاک و تحقق شعار تهران ،شهری برای همه ، همایش بزرگی با همکاری هیات دوچرخه سواری شمال شرق تهران در روز پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه ، تدارک دیده شده است .

وی با اشاره به حضور مسئولان ارشد شهرداری تهران در این همایش بزرگ افزود: در این همایش دوچرخه سواران ، محدوده این خیابان را از خیابان پیروزی ، مترو ابن سینا به سمت بوستان پیروزی ، رو بروی مجموعه ورزشی شهید وصالی رکاب می زنند .

شهردارمنطقه 13 اظهار داشت : در پایان، علاوه بر برپایی استیج شاد و مفرح، مراسم قرعه کشی همراه با اهدای جوایز نفیس و ارزنده برگزار می شود

دوشنبه 9/2/1398 - 17:16
ایرانگردی

 

 

مدیر بوستان بزرگ ولایت از حرکت قطار تفریحی و درشکه سواری در آینده نزدیک در بوستان بزرگ ولایت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، عادل خزائی پول با اعلام این خبرگفت : در راستای فراهم کردن شرایط برای استفاده بهینه از فضای بوستان بزرگ ولایت برای شهروندان حرکت درشکه و قطار دور رینگ بوستان بزرگ ولایت آغاز می شود.

وی ادامه داد: این درشکه با ظرفیت چهار نفر و قطار نیز با ظرفیت سه کوپه و هفتاد و دو نفر برای گذراندن اوقات فراغت و تفریحات فردی، خانوادگی وگروهی تدارک دیده شده است. 

به گفته خزائی با توجه به دسترسی آسان این فضا از تمام نقاط تهران شهروندان علاقمند به بهر ه مندی از خدمات تفریحی و تجربه استفاده از درشکه و قطار این بوستان می توانند به آدرس انتهای بزرگراه شهید نواب لاین کندرو خیابان برادران شهید عبدی درب شماره 2 مقابل قلعه شادی مراجعه کنند.

گفتنی است سازمان ها و نهادها در صورت بهره مندی جمعی از این امکانات می توانند برای هماهنگی به مدیریت بوستان مراجعه کنند.

 

دوشنبه 9/2/1398 - 16:57
ایرانگردی


رضا عبدلی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند از اعزام دهمین کاروان تجهیزات و ماشین آلات به مناطق سیل زده کشور خبر داد .
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند؛ مهندس عبدلی با اشاره به کمک‌های ارسالی این سازمان به مناطق سیل زده استان های گلستان، لرستان و خوزستان از ابتدای فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه سال جاری گفت: با حضور دکتر یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از مدیران این سازمان،دهمین کاروان از تجهیزات و ماشین آلات تخصصی مورد نیاز برای رفع گل و لای و پاکسازی نهایی شامل: جدول شوی، واتر جت، مکنده، جاروی مکانیزه و بابکت و گروه دیگر از نیروی کارگری خدمات شهری این سازمان به تعداد 200 نفر با تجهیزات پاکسازی ورفت و روب به مناطق سیل زده استان خوزستان اعزام شد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در خصوص تعداد ماشین آلات سبک و سنگین و تجهیزات و نیروی انسانی اعزامی به مناطق سیل زده  افزود: از ابتدای وقوع سیل تاکنون بیش از 170 دستگاه ماشین آلات سنگین شامل: لودر، کامیون کمپرسی، بیل مکانیکی، جرثقیل، کشنده ، دستگاه غلتان، تانکر آب، دستگاه خاور، دستگاه بابکت وسایر ماشین آلات به همراه 400 عدد مخزن 1100 و 660 لیتری ، 10 دستگاه ماشین آلات سبک و  بیش از 550 نفر نیروی انسانی( کارگر خدمات شهری) به همراه 10 نفر از کارشناسان سازمان  و حدود 180 نفر راننده در قالب 10 کاروان  به مناطق سیل زده اعزام شده اند .
وی در ادامه افزود: با توجه به هماهنگی ها و بررسی های  انجام شده در خصوص اقلام مورد نیاز مردم آسیب دیده درمناطق سیل زده کشور این سازمان ضمن ارسال اقلام مورد لزوم ایشان با اعزام نیروی انسانی و ماشین آلات تخصصی خود از ابتدای وقوع سیل تا کنون به مناطق سیل زده استان های گلستان، لرستان و خوزستان تمام  سعی خود را در جهت امداد رسانی بکار گرفته است.
مهندس عبدلی با تاکید بر حساسیت موضوع  و اهمیت سرعت بخشی به ارسال کمک های مردمی به هموطنان عزیز در مناطق سیل زده کشور از  حضور و همراهی عوامل محترم نظارتی( بازرسی و حراست) و یگان حفاظت شهرداری تهران در کلیه اعزامات انجام شده خبر داد و افزود: پیرو دستور معاون محترم خدمات شهری مقرر گردید کلیه اقلام و کمک های غیر نقدی شهرداران مناطق 22 گانه نیز که شامل: لوازم بهداشتی، آب معدنی، کنسرو، پوشاک، پتو، دیگ، فرش و ...  بصورت متمرکز از این سازمان اعزام گردد.
 مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه به ارسال بیش از 1000 عدد از تجهیزات انفرادی کارگری به مناطق سیل زده  اشاره کرده و گفت: سایر تجهیزات شستشو و نظافت شهری شامل جاروب بزرگراهی، جدول شوی و تجهیزات انفرادی کارگران  شامل لباس کارگری، چکمه، کلاه،  دستکش ، بیل، کلنگ و جارو بوده که طی 10 کاروان به مناطق سیل زده ارسال شده است.
وی در انتها گفت: سازمان مدیریت پسماند در کنار سایر دستگاه ها تا کنون با بکارگیری امکانات و تجهیزات خود تمام سعی خود را در کاهش و رفع مشکلات هموطنان عزیزمان در مناطق سیل زده بکارگرفته است و همچنان آمادگی دارد تا  با به کارگیری تمام ظرفیت ها و توان خود تا رفع کامل مشکل سیلاب درصورت اعلام نیاز ازسوی مناطق سیل زده و دستور شهردار محترم تهران و معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری ،  تجهیزات و امکانات مورد لزوم را جهت عادی سازی شرایط اعزام نماید.
  
 
 

 

دوشنبه 9/2/1398 - 16:52
ایرانگردی

 

 

سیستم دوربین گوشی هوشمند Huawei P30 Pro به لطف یک پریسکوپ ساده، توانسته است قابلیت زوم بی‌سابقه‌ را در میان گوشی‌های هوشمند به نمایش بگذارد. این مطلب می‌خواهیم برای نخستین بار نگاهی به داخل این گوشی هوشمند ‌بیاندازیم و این پریسکوپ را بررسی کنیم.

لنز پریسکوپی شاید آن‌قدرها هم بزرگ به نظر نرسد، اما هوآوی برای این‌که این لنز را داخل گوشی قرار بدهد، مجبور شده که آن را از قسمت پهلو در داخل بدنه جا بدهد. در حالت عادی، تولیدکنندگان گوشی، حسگری را به شکل مستقیم پشت لنز قرار می‌دهند تا نوری که از لنز عبور می‌کند، به‌صورت مستقیم به این حسگر برسد. ولی این کار محدودیت‌هایی را هم ایجاد می‌کند.

اگر گوشی‌های هوشمند ضخامت نسبتا زیادی داشته باشند، این امکان وجود دارد که ماژول دوربین کاملا درون بدنه قرار بگیرد و لنز دوربین پشتی از بدنه گوشی بیرون نزند. در گوشی‌هایی هم که ضخامت کمتری دارند، مانند آیفون ایکس‌اس، گوگل پیکسل ۳ و حتی Huawei P30 Pro، شاهد برجستگی دوربین در پشت بدنه گوشی هستیم. اما لنز پریسکوپی روش هوشمندانه‌ برای تقویت قدرت زوم دوربین گوشی‌های هوشمند است، چون باعث می‌شود فضای بیشتری برای ماژول دوربین گوشی‌های هوشمند ایجاد شود. ایده بسیار جذابی که فعلا با اولین مراحل پیاده‌سازی آن مواجه هستیم.

آیا زوم بیش از این هم ممکن است؟

روی کاغذ این امکان وجود دارد که گوشی‌های هوشمند با تکیه بر این نوآوری به قدرت زوم بیشتری دست پیدا کنند؛ اگر طراحان و مهندسان گوشی‌های هوشمند بتوانند قطعات داخلی گوشی‌ها را به شکل دیگری طراحی کنند، این امکان وجود دارد که فضای بیشتری برای لنزهای پریسکوپی باز شود و در نتیجه امکان استفاده از لنزهای بلندتر و با قدرت زوم بیشتر به وجود بیاید.

هوآوی اولین شرکتی بوده که از این روش، طراحی لنز های خود را درگرگون ساخته است. انتظار می رود در آینده نزدیک سایر شرکت ها نیز گام در این مسیر که هوآوی در آن پیشگام است گذاشته و قابلیت زوم قدرتمند به بخشی جدا نشدنی از گوشی های آینده تبدیل شود.

دوشنبه 9/2/1398 - 16:45
ایرانگردی

 

با وجود اعلام خبر گران شدن 20 درصدی قیمت خرما در یک هفته گذشته و افزایش قیمت خرمای مضافتی به 40 هزار تومان، قیمت انواع خرما و رطب در میادین میوه و تره بار طی دو هفته گذشته ثابت بوده و گران نشده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ در حال حاضر هر کیلوگرم رطب زرد طلایی درجه یک با قیمت 17 هزار تومان، رطب مضافتی درجه یک با قیمت 20 هزار تومان و رطب مضافتی ممتاز با قیمت 31500 تومان در میادین و بازارهای میوه و تره بار عرضه می‌شود.
گفتنی است، در میادین رطب مضافتی ممتاز 21 درصد و رطب مضافتی درجه یک 33 درصد زیر قیمت سطح شهر به فروش می‌رسد و علاوه بر انواع رطب، قیمت انواع خرما نیز در میادین میوه و تره بار از زمان صدور نرخنامه این محصول یعنی از 27 فروردین امسال ثابت بوده و یک درصد نیز گران نشده است.

دوشنبه 9/2/1398 - 15:15
ایرانگردی

 

در رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری به عنوان اولین نشست از سلسله رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران که در روز نهم اردیبهشت ماه در ایوان شمس برگزار شد، دکتر حناچی، شهردار تهران بر حمایت از استارتاپ‌ها برای رفع چالش‌های شهری تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری، پیروز حناچی در این نشست ضمن تأکید بر حرکت‌های نوآورانه برای حل چالش‌های شهری گفت: مهم‌ترین مشکلات شهر را اگر با مشارکت و حضور مردم حل کنیم، موفق‌تر هستیم.

او با بیان اینکه روزانه ۹ هزار تن زباله در سطح شهر جمع آوری و حمل می‌شود، گفت: زباله‌ها را به جنوبی‌ترین مناطق تهران می‌بریم و همچنین ۴۵ هزار تن نخاله را به سمت جاده آبعلی منتقل می‌کنیم. هزینه حمل و ارزش این مواد و بی‌استفاده بودنش و همچنین مشکلات زیست محیطی که پیش می‌آورد از جمله چالش‌هایی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

حناچی افزود: ما سیاست کلی‌مان برای حل معضلات در تهران استقبال و حمایت از استارتاپ هاست اما آنچه نیازمندیم در حوزه پسماند، دیدن این مسئله به عنوان یک چرخه است و نه یک پروژه.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: قدم اول در حوزه پسماند، کاهش تولید زباله است و قدم بعدی تفکیک از مبدأ که باید تمام توانمان را ابتدا بر روی این دو گام متمرکز کنیم.

در ادامه این رویداد، دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به برنامه تهران هوشمند در افق 1400 گفت: آغاز 100 پروژه شهر هوشمند، تخصیص فضای لازم برای 100 کسب و کار نوآور، راه اندازی 10 مرکز زندگی هوشمند (living lab)، راه اندازی 5 مجتمع فناوری و نوآوری شهری و راه اندازی آزمایشگاه شهر هوشمند (Test Bed) از مهم‌ترین برنامه‌های آینده ما برای تبدیل پایتخت به شهری هوشمند است.

مدیرعامل سازمان فاوا سپس ضمن مروری بر پروژه‌های سازمان برای هوشمندسازی تهران گفت: فرصت‌های زیادی در کنار چالش‌های شهر موجود است که شرکت‌های نوآور و استارتاپ‌هایی با ایده‌های خلاق می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند. ما می‌توانیم در این خصوص برای این شرکت‌ها فضای کار ایجاد کنیم. همچنین اعطای مجوزهای لازم برای انجام فعالیت‌هایشان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. سرمایه گذاری، تخصیص فضای تبلیغات شهری و زیرساخت‌های فنی لازم از دیگر امکانات و کمک‌های شهرداری تهران به کسب و کارهای خلاقانه است.

فرجود در ادامه با ابراز رضایت از برگزاری اولین نشست از سلسله رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران گفت: از ابتدای کار مدیریت شهری جدید سعی بر تعامل با همه بازیگران اکوسیستم نوآوری داشتیم. رویداد "اینوتهران" که امروز اولین گام آن را برداشتیم در ادامه این تعاملات و موجب دسته بندی چالش‌ها و نیازهای شهری و جمع آوری ایده‌ها و ارائه راهکارهاست.

او سپس با تأکید بر اینکه در همه موضوعات پسماند شهری از زنجیره تولید تا تفکیک، جمع آوری، دفع و بازیافت زباله زمینه انجام کار جدی و نوآورانه فراهم است گفت: با تغییر روال‌ها و تبدیل شیوه‌های دستی به مکانیزه می‌توان به داده‌های درست رسید و تحلیل این داده‌ها می‌تواند در توصیف شرایط موجود به ما کمک بسیاری کند و پس از آن و بر اساس اطلاعات به دست آمده است که می‌توان تصمیمات درستی گرفت و مدیریت و نظارت هوشمندانه‌ای داشت.

رضا عبدلی، مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به تولید روزانه ۵۸ هزار تن زباله در کشور گفت: این در حالی است که تهران به تنهایی نزدیک به ۱۵ درصد زباله تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: با ایجاد شرایط اقتصادی جدید و همچنین بهره گیری از الگوی صرفه جویی توسط شهروندان و ساماندهی که در حوزه پسماند ظرف سال‌های گذشته اعمال شده است نسبت به سنوات قبل شاهد کاهش هزار تنی پسماند در غرب تهران بوده‌ایم.

مدیرعامل سازمان پسماند در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تهیه طرح جامع پسماند شورای شهر تهران تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: امیدواریم طرح جامع پسماند شهر تهران تا پایان سال جاری تهیه شود و چشم انداز آینده شهر تهران در حوزه پسماند به‌روشنی مشخص شود؛ همچنین مدرن سازی ناوگان مدیریت پسماند نیز در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفته است.

علی وحدت، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در ادامه، رونق نوآوری را مستلزم تعامل همه ذی‌نفعان دانست و گفت: عرصه شهری مملو از فرصت‌هاست و با راه‌های خلاقانه می‌توان بسیاری از چالش‌ها را حل کرد و با ایجاد خدمات نوآورانه می‌توان تحریم‌ها را بی‌اثر کرد و موجب رونق تولید شد.

در ادامه این نشست، محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران نیز با ابراز رضایت از برگزاری این رویداد، رفتن به سمت هوشمندسازی را الزامی دانست و گفت: در دنیا انقلابی در عرصه کسب و کارهای نوین انجام شده و اگر ما به این حرکت نپیوندیم متضرر خواهیم شد.

در پایان این رویداد جلسه پرسش و پاسخی میان شرکت کنندگان از استارتاپ‌ها، شتاب دهنده‌ها و شرکت‌های نوآور و همچنین دانشجویان و پژوهشگران شهری با مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری و مدیرعامل سازمان پسماند و همچنین نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

 

دوشنبه 9/2/1398 - 15:14
ایرانگردی

 

نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه از تغییر قیمت بلیت مترو بر مبنای پایین تر از نرخ تورم اعلامی از طرف مركز آمار ایران از اردیبهشت ماه ۹۸ خبر داد.


به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شركت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، مهندس فرنوش نوبخت با بیان اینكه از روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ قیمت جدید در بلیت های متروی تهران و حومه اعمال می شود افزود: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۸ قیمت بلیت تك سفره متروی تهران و حومه از هزار تومان به هزار و200 تومان و قیمت بلیت ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) از 7500 تومان به ۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه كرایه اخذ شده از مسافر صرفا جهت استفاده از مترو برای حداكثر مدت زمان لازم جهت طولانی ترین سفر (2 ساعت پس از ثبت ورود ) می باشد تصریح کرد : بلیت مسافران درطول مدت سفر كنترل می شود مسافران باید بلیت های خود را تا پایان سفر همراه داشته باشند.
نوبخت افزود: شهروندان و مسافران در صورت ادامه سفر باید دوباره نسبت به تهیه بلیت و یا پرداخت از طریق کارت بلیت ها اقدام کنند.
مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: امسال هم همانند سال گذشته بلیت اقشار خاص شامل تخفیف و كارت بلیت مدت دار هم بدون افزایش قیمت خواهد بود.
وی خاطرنشان كرد: بلیت ارائه شده به اقشار خاص، منزلت، دانش آموزان، دانشجویان و غیره صرفا جهت استفاده همان شخص معتبر بوده و چنانچه در اختیار فرد دیگری قرار گیرد از ورود وی جلوگیری می گردد.
شهروندان و مسافران مترو در صورت وجود ابهام و سوال می توانند به وب سایت eticket.tehran.ir مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینكه مسافرانی كه از كارت بلیت استفاده می نمایند با توجه به مسافت طی شده هزینه سفر اعتبار كارت ایشان كسر خواهد شدخاطرنشان كرد: درهنگام ثبت ورود توسط مسافران دارای كارت بلیت مبلغ دار، مبلغ پایه كارت بلیت از اعتبار آنها كسر خواهد شد در صورتیكه دارندگان كارت بلیت مبلغ دار در هنگام خروج بلیت خود را در دستگاه های كنترل قرار ندهند مابه التفاوت بالاترین بها كارت بلیت مبلغ دار كسر خواهد شد.
نوبخت گفت: توصیه می گردد مسافران محترم از كارت بلیت جهت سهولت و صرفه جویی در هزینه و زمان سفر استفاده نمایند.

نوبخت با اشاره به اینكه امسال با راه اندازی خطوط ۶ و ۷ طول خطوط افزایش یافته و دسترسی افراد به تمامی سطح شهر با اتصال ایستگاه های تقاطعی در خطوط مختلف آسان تر شده است خاطرنشان كرد: امسال نیز مسافران به نسبت مسافت سفر، هزینه پرداخت خواهند كرد.
وی در پایان گفت: امیدواریم امسال با تكمیل خطوط ۶ و ۷ مترو شهروندان و مسافران از خدمات رسانی بهتر و با کیفیت تری در شبكه حمل و نقل عمومی درون شهری بهرمند شوند.

 

دوشنبه 9/2/1398 - 15:6
ایرانگردی

 

 

 

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت پرهیز از اقدامات جزیره ای در حوزه سلامت روان گفت: مجموعه مدیریت شهری می تواند با بهبود عملکرد و سیاست هایش، بر مولفه های اجتماعی و محیطی در راستای ارتقای سلامت روان شهروندان تاثیرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زینب نصیری در خصوص رویکردهای جدید اظهار داشت: توجه به سلامت روان و سلامت اجتماعی از جمله رویکردهای دوره جدید شهرداری تهران است که بر اساس آن اقداماتی انجام شده و در دستور کار است.

وی با اشاره به ضرورت احصاء شاخص ها و وضعیت سلامت روان شهروندان گفت: توجه به سلامت روان مردم برای اولین بار در مجموعه مدیریت شهری در برنامه سوم توسعه شهری لحاظ شده است که امیدواریم بتوانیم گام های مثبتی در این زمینه برداریم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت هم افزایی علمی و کار تیمی تمام حرفه های مرتبط در حوزه سلامت روان، تصریح کرد: اساسا اقدامات جزیره ای منشا نگاه تک ساحتی می شود و نمی تواند مسائل شهری را مدیریت و به ارتقای سلامت شهروندان کمک کند. بنابراین ما تلاش کردیم بستر را برای حضور باکیفیت ذینفعان سلامت، از طریق دراختیار نهادن تمام ظرفیت های مدیریت شهری به انجمن های علمی و تمام شرکای اجتماعی سلامت روان دانشگاه های تخصصی فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته با اتخاذ رویکرد تسهیلگری اجتماعی، بیشترین همکاری را با مجموعه های سلامت روان در بخش های دانشگاهی و انجمن های علمی داشته ایم که با به هر گیری از ظرفیت انجمن های علمی اتفاقات مثبتی در این حوزه رقم خورد.

نصیری، مسئولیت اصلی شهرداری و سیاست های شهری را توجه به کالبد شهر و ارتقای سلامت روانی و سلامت اجتماعی شهروندان دانست و افزود: تلاش کردیم در این زمینه بسته های خدمتی را به شهروندان ارائه دهیم زیرا  باور داریم که مجموعه مدیریت شهری می تواند با بهبود عملکرد و سیاست هایش، بر مولفه های اجتماعی و محیطی تاثیرگذار باشد.

وی ایفای نقش تسهیلگری اجتماعی، توسعه زیرساختهای شهری، بهبود مستمر در مجموعه مدیریت شهری و بهره گیری از ظرفیت انجمن های علمی و دانشگاهی در سراهای محلات را در راستای ارتقای سطح سلامت روان شهروندان ضروری برشمرد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر حمایت طلبی از سازمان ها  و شرکت ها و مجموعه های شهری گفت: تمام بخشها باید برای ارتقاء مسئولیت پذیری خود در حوزه سلامت روان و اجتماعی تلاش کنند و بناداریم از ظرفیت انجمن های تخصصی و مجموعه های مردم نهاد در این ارتقای بهره وری و افزایش کیفیت زندگی شهروندان استفاده کنیم.

 

دوشنبه 9/2/1398 - 15:4
ایرانگردی

 

رییس سامانه مدیریت شهری 137 شهرداری منطقه چهار از کاهش 20 درصدی زمان پاسخگویی به درخواست های شهروندان در سال 97 در مقایسه با سال 96 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه چهار تهران "شایان یوسفی" با بیان این خبر افزود : منطقه چهار در سال گذشته با ثبت تعداد 113 هزار و 469 پیام در سامانه 137، حدود 10 درصد از کل پیام ورودی شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: علیرغم فراوانی بسیار بالای پیام ، منطقه چهار در شاخص میانگین زمان پاسخگویی پیامها، در سال 97 رتبه پنجم شهر تهران را در بین مناطق 22گانه کسب کرده است.

رییس سامانه مدیریت شهری 137 منطقه چهار بابیان اینکه میانگین، به زمان پاسخگویی از لحظه تماس شهروند با سامانه و ثبت درخواست وی تا لحظه انجام آن پیام توسط واحد اجرایی اطلاق می شود افزود: شرایط و امکانات و نوع پیام های ارسالی به واحدهای اجرایی، عوامل محیطی و جغرافیایی مانند انواع بافتهای شهری، معابر اصلی و فرعی، میزان حجم ترافیک شهری و ... تاثیر دارد که در نهایت سرعت حضور واحدهای اجرایی در محل وقوع پیام را افزایش می دهد.

یوسفی تصریح کرد: برای پاسخگویی به پیام های شهروندان سه اصل صحت، دقت و سرعت و بهره گیری از کلیه تجهیزات و امکانات در جهت کاهش زمان پاسخگویی تاثیر بسزایی دارد.

وی در پایان گفت: از مهمترین اهداف سامانه مدیریت شهری منطقه در سال 98 ، افزایش سطح رضایتمندی شهروندان بوده و امیدواریم در سال جاری بتوانیم در کسب رضایت شهروندان این منطقه بیش از پیش کوشا باشیم.

 

دوشنبه 9/2/1398 - 15:1
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته