• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1304روز قبل
ایرانگردی

 

 

 

با حضور شهردار منطقه 3 تهران، راه های ارتباطی روستاهای سیل زده جنوب کشور بازسازی و بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، راه های ارتباطی روستاهای قدرت آباد، رمیم،مچریه و کسر-مچریه ،حوفل شرقی و غربی، حوفل علی آباد، قدرآباد، شاکریه، سندآنیه و سابله از توابع دشت آزادگان که توسط سیل تخریب شده بود و مشکلات زیادی برای اهالی روستاهای این منطقه ایجاد کرده بود با تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری تهران با مدیریت مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 تهران، بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

عملیات کمک رسانی به هموطنان مناطق سیل زده جنوب کشور توسط شهرداری تهران در حال اجرا است.

در حال حاضر 55 دستگاه ماشین سنگین،ماشین آلات اختصاصی رفت و روب شهری و 250 کارگر از سوی شهرداری تهران در منطقه عمومی دشت آزادگان حضور دارند.

ضمن اینکه 4 اکیپ آتش نشانی، ستاد شهر سالم و بسیج شهرداری تهران بطور مستمر و شبانه روزی، نسبت به انجام عملیات ترمیم و نوسازی مناطق آسیب دیده فعالیت می کنند.

در مدت حضور شهرداری منطقه 3 در مناطق سیل زده، جلوی انحراف آب رودخانه ی معروف به سابله که از رود کرخه منشعب می شود و به علت سیل های اخیر شکسته شده بود گرفته شد. با تداوم جریان آب این رودخانه به علت شکستگی ای که در سیل بند ایجاد شده بود بطور قطع جاده بستان به سوسنگرد بسته می شد و بدلیل اینکه آب در تمامی سطوح خیابان ها و معابر جاری بود مردم در ترددهایشان با مشکل مواجه بودند اما با بسته شدن رودخانه معروف به سابله، مشکل جاده سوسنگرد - بستان پس از 14 روز کار شبانه روزی حل شد.

عوامل اجرائی شهرداری تهران با حضور در روستای شاکریه که دارای 850 نفر جمعیت و 100 خانوار هستند به همراه ماشین آلات راه سازی و 5 عدد موتور پمپ و ... و کارکنان شهرداری و گروه های جهادی، اقدام به احاطه ی روستا با سیل بند نمودند.

 

با توجه به شرایط سختی که ساکنین روستاهای سیل زده با آن مواجه هستند با خارج شدن آب سیل از این نقاط بطور حتم یکی از موضوعات مهم شهر سوسنگرد احصاء خواهد شد.

در ادامه عملیات کمک رسانی به مناطق سیل زده جنوب کشور، روستای سبهانیه نیز به حالت طبیعی بازگشت، چندی پیش فیلمی از این روستا در فضای اجتماعی پخش شد که ساکنانش با ایجاد سیل بند قصد داشتند جلوی سیلاب را بگیرند.

روستای حوفل نیز از جمله مکان هایی بود که توسط عوامل انسانی و ادوات مکانیکی شهرداری تهران و شهرداری منطقه 3 پاکسازی شد.

با توجه به اینکه فصل دروی گندم کشاورزان روستاهای شهرستان بستان نزدیک است، اما بدلیل خرابی جاده ها امکان انتقال کمباین به این منطقه وجود نداشت. شهرداری تهران توانست با اجرای عملیات سیل بند در روستاهای بوستان و مچریه، کمباین را به مزارع شان برساند.

از آنجایی که رودخانه ی موجود در روستای رمیم، انشعابی از رود کرخه است و بر اثر سیل های گذشته شکافته شده و احتمال سرریز شدن آب به شهربستان بود، شهرداری تهران با بستن قسمت شکسته شده عملیات نجات این شهر را آغاز کرده است.

شهرداری تهران در بحث جمع آوری زباله و ضایعات شهر سوسنگرد و موضوعات خدمات شهری نیز در مناطق سیل زده جنوب کشور فعال است.

پیش بینی می شود، آب روستاهای مناطق سیل زده به مدت 15 روز توسط عوامل شهرداری تخلیه وسپس پاکسازی فاضلاب ها، آهک پاشی ها، ترمیم دیوارها توسط مابقی ارگان ها انجام شود.

در مدت حضور عوامل اجرایی شهرداری تهران در مناطق سیل زده، دکتر رستمی معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران، دکتر گودرزی معاون سیاسی استاندار تهران به همراه دکترمصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 به طور مرتب اوضاع این مناطق را زیر نظر داشتند.

سه شنبه 10/2/1398 - 17:35
ایرانگردی

 

رضا عبدلی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند،  در اولین رویداد تهران هوشمند، تهران نوآور که با موضوع «مدیریت هوشمند پسماند شهری» در ایوان شمس برگزار شد، بر تصمیم این سازمان در خصوص هوشمند سازی کلیه امور مربوط به فرایند های  مدیریت پسماند تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، درنشستی که تحت عنوان «اولین رویداد تهران هوشمند، تهران نوآور» در محل ایوان شمس برگزار گردید، مهندس عبدلی ضمن تشریح فرایند مدیریت پسماندقبل، حین و بعد از تولید با اشاره به تولید روزانه حدود 8400 تن پسماند در شهر تهران بر ضرورت مدیریت پسماند قبل از تولید تاکید کرده و افزود: تولید کالای با کیفیت بالا، تهیه شده از مواد بازیافتی و کاربرد مواد که قابلیت بازیافت را داشته باشد از عوامل بسیار مهم در کاهش تولید پسماند بوده که البته آبگیری پسماند و تفکیک زباله در مبدا پس از تولید و حفظ سلامت کالا پس از تولید نیز مانع افزایش پسماند در شهر تهران و نهایتا" رعایت موارد مذکور سبب ارتقاء کیفیت محیط زیست و کاهش هزینه های مدیریت شهری خواهد شد.

وی در ادامه ضمن توصیه به خرید هوشمندانه، پرهیز از خرید کالای یکبار مصرف و در بسیاری از موارد قرض بجای خرید بعنوان عوامل مهم در مدیریت پسماند،  خاطر نشان کرد: حدود 55000 مخزن ویژه پسماند در شهر تهران تعبیه شده است که عدم رعایت شهروندان در تخلیه به موقع پسماند در مخازن، سبب تردد چند باره ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر و به تبع آن آلودگی هوا،سمعی و بصری و افزایش هزینه های نگهداشت شهر گردد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اینکه  کشور های پیشرفته و در حال توسعه  به سمت هوشمند ساز شهر ها پیش می روند خاطر نشان کرد: این سازمان نیز هوشمند سازی فرایند های مدیریت پسماند را در دستور کار خود قرار داده تا ضمن سهولت دسترسی شهروندان به عوامل خدمات رسان و تلاشگران این مجموعه سبب افزایش تعامل مردم با اهداف سازمان گردد.

وی با اشاره به ابزار های موجود جهت جمع آوری  پسماند شامل وانت های ملودی، غرفه های بازیافت ، مخازن مستقر در سطح شهر و سایر ماشین آلات و ابزار جمع آوری افزود: این سازمان مصمم است که با همکاری و تعامل کارشناسان فعال در حوزه مدیریت پسماند و استارت آپ ها بزودی در فرایند های مختلف مدیریت پسماند از شیوه های نوین و هوشمند استفاده نماید.

مهندس عبدلی در ادامه ضمن اظهار خشنودی  از کاربرد اپلیکیشن دریافت پسماند خشک در مبدا در چند منطقه شهر تهران خاطر نشان کرد: کاربرد این اپلیکیشن ضمن دسترسی آسان شهروندان به خدمات مربوط به ارائه پسماند خشک موجبات کاهش هزینه های مدیریت پسماند را نیز فراهم آورده است.

وی در انتها ضمن درخواست همکاری  از کلیه سازمان ها، وزارت خانه ها و سایر ارگان های مرتبط همچنین حاضران شرکت کننده در محل ایوان شمس در زمینه هوشمند سازی و ارتقاء مدیریت پسماند شهر تهران؛ بر هدف کلی سازمان که جلب رضایت شهروندان، ارتقاء کیفیت محیط زیست و بهداشت عمومی مردم و نهایتا" در راستای اهداف شهردار محترم تهران وتحقق شعار تهران شهری برای همه تاکید کرد.

 

سه شنبه 10/2/1398 - 17:22
ایرانگردی



مدیر ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران و حومه گفت: از ابتدای برپایی نمایشگاه تا پایان روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه 98 پانصد و 74 هزارو 154 نفر برای رفتن به نمایشگاه كتاب از طریق دو ایستگاه مصلی و شهید بهشتی تردد كردند. نفر برای رفتن به نمایشگاه كتاب از طریق دو ایستگاه مصلی و شهید بهشتی تردد كردند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران و حومه گفت: از ابتدای برپایی نمایشگاه تا پایان روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه 98 پانصد و 74 هزارو 154 نفر برای رفتن به نمایشگاه كتاب از طریق دو ایستگاه مصلی و شهید بهشتی تردد كردند.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه، محسن محمدیان افزود: خوشبختانه در این چند روز شاهد استقبال خوب بازدیدكنندگان نمایشگاه كتاب از متروی تهران بودیم به طوریكه تنها در 6 روز نخست برگزاری نمایشگاه پانصد و74 هزار و 154 نفر با این ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری، در دو ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) و شهید بهشتی انجام شد.

وی با اشاره به اینكه در سه روز نخست برگزاری نمایشگاه بین المللی كتاب تهران دویست و 77 هزارو 722 نفر برای رسیدن به نمایشگاه از مترو استفاده كرده اند افزود: از روز شنبه 7 اردیبهشت ماه تا پایان روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه  98 با افزایش تعداد مسافران این عدد به دویست و 69 هزار و 432 نفر رسید.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران تصریح كرد: در این روز ها نیز میزان حركت قطارها در خط یك 102 حركت افزایش یافت همچنین در خط سه شاهد افزایش 50 حركت مسافری بوده ایم تا بهترین خدمات رسانی را برای بازدیدكنندگان نمایشگاه كتاب ارائه دهیم.

وی در پایان خاطرنشان كرد: با توجه به ترافیك سطح شهر قطعا استفاده از مترو بهترین، سریع ترین، ایمن ترین و مقرون به صرفه ترین وسیله برای رسیدن به نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران است و شركت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز تا روز پایانی برگزاری نمایشگاه آمادگی ارائه خدمات حداكثری به بازدید كنندگان را دارد.

سه شنبه 10/2/1398 - 16:59
ایرانگردی



سردیس و تابلوی خیابان استاد جمشید مشایخی جمعه - 13 اردیبهشت ماه – همزمان با مراسم بزرگداشت چهلمین روز از درگذشت ایشان، در شمال تهران نصب و رونمایی می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجید صالحی فیروز آبادی مدیر روابط عمومی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: به مناسبت چهلمین روز از درگذشت استاد جمشید مشایخی مراسم بزرگداشت این هنرمند گرانقدر با مشار کت خانه سینما و شهرداری تهران ، منطقه یک و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ،در موزه سینما در باغ فردوس برگزار می شود.
وی گفت: به همین مناسبت سردیس ایشان نیز که به قلم استاد حسن زاده در ابعاد 70 سانتی متر بر روی پایه ای در ابعاد 50 در 50 از جنس سنگ سفید آماده شده است در نزدیکی محل زندگیشان در منطقه یک نصب و رونمایی می شود.
صالحی نامگذاری رسمی خیابان" ج "به استاد جمشید مشایخی را از دیگر برنامه های اجرایی در این روز دانست و گفت : با مشارکت شورای اسلامی شهر تهران، کمیته نامگذاری شهرداری تهر ان ، منطقه یک و زیباسازی شهر تهران با حضور مسئولان شهری و سینمایی تابلوی نام این استاد گرانقدر بر خیابان" ج " نصب می شود.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک با اشاره به اینکه استاد جمشید مشایخی از بزرگان عرصه هنر و سینما بود که در مدت فعالیت هنری خود در حدود ۲۰۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ایفای نقش کرد و در 13 فروردین 98 دارفانی را وداع گفت خاطر نشان ساخت: نصب یادبود این عزیزان در معابر علاوه بر زیباسازی و توسعه فرهنگی شهر برای نسل آتی بعنوان شناسنامه هنری کشور و شهرمان تهران باقی خواهد ماند.

سه شنبه 10/2/1398 - 16:41
ایرانگردی

 

شهردار منطقه۶ از پیوستن تمامی مدیران این بخش از شهرداری تهران به سامانه ی بیدود ، در راستای دست یابی به اهداف مدیریت شهری در زمینه ی کاهش آلودگی هوا خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶،محمدرضا دهداری پور با اعلام خبر فوق ، این امر را الگوسازی قابل اعتنا برای شهروندان ساکن این بخش از کلانشهر تهران، به منظور بهره گیری آن ها از وسایل حمل و نقل عمومی که به سالم تر شدن وضعیت آب و هوای پایتخت می انجامد، دانست.
وی در ادامه به تداوم این امر در تمامی سه شنبه های بدون خودرو از سوی مدیران و کارکنان در این منطقه اشاره کرد و از تَسَری آن به دیگر روزهای هفته نیز سخن به میان آورد. به گفته دهداری پور مقرر شده کارکنان منطقه بخشی از فعالیتها و مأموریتهای روزمره خودرا با استفاده از دوچرخه های اشتراکی سامانه بیدود به انجام رسانند.
دهداری پور در ادامه وظیفه ی خود و همکارانش را در خصوص انتقال فرهنگ صحیح فعالیت های شهروندی ، مضاعف برشمرد و گفت: انتظار ما از شهروندان در زمینه ی مسئولیت پذیری در قبال شهر، زمانی محقق می شود، که خودمان در رعایت موضوعات مرتبط پیشرو و ثابت قدم باشیم.
گفتنی است امروز در آستانه روز جهانی کارگر و همچنین به مناسبت و گرامیداشت روز ملی خلیج فارس برنامه سه شنبه های بدون خودرو شهردار تهران با همراهی مدیران شهرداری منطقه 6 و همچنین تعدادی از کارگران خدمات شهری ،فضای سبز و مدیریت پسماند این منطقه از میدان توحید تا میدان حضرت ولیعصر(عج) اجرا شد و پس از آن شهردار تهران با همراهان خود تا خیابان بهشت رکاب زد.

 

سه شنبه 10/2/1398 - 16:39
ایرانگردی

 

 

شهردار منطقه 10 در حمایت از پویش سه شنبه های «بدون خودرو»، بخشی از مسیر را با استفاده از اتوبوس تندرو و قسمتی را به صورت پیاده طی کرد و در محل کار حاضر شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، حسین بحیرائی در راستای تحقق منویات شهردار تهران مبنی بر پیوستن مدیران به پویش سه شنبه بدون خودرو با استفاده از اتوبوس تندرو، ایستگاه دروازه دولت تا ایستگاه بهبودی را طی کرد و از آنجا پیاده به محل کار خود واقع در خیابان آزادی رفت.

وی این اقدام را راهکاری برای توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی برشمرد و از همکاران و شهروندان خواست تا حداقل در ایام هفته سفرهای درون منطقه ای خود را با استفاده از دوچرخه انجام دهند.

بحیرائی با اشاره به اهتمام منطقه برای ایجاد بسترهای مناسب در راستای تحقق این امر افزود: برنامه ریزی های لازم برای احداث 4 کیلومتر مسیر رفت و برگشت دوچرخه انجام شده و درصددیم با همکاری منطقه 11 این مسیر تا میدان امام خمینی (ره) ادامه یابد.

سه شنبه 10/2/1398 - 16:36
ایرانگردی

 

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه15 گفت: همزمان با فرا رسیدن روز معلم از 400 معلم منتخب منطقه تجلیل می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری ضمن تبریک این روز به تلاشگران حوزه تعیلم و تربیت افزود: این همایش با مشارکت اداره آموزش و مشارکت های شهروندی معاونت اجتماعی فرهنگی و اداره آموزش و پرورش منطقه 15 برگزار می شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش معلم در تربیت نسل های آینده و توسعه نیروی انسانی مولد و مترقی جامعه افزود: آیین تجلیل از 400 معلم با حضور شهردار و مدیران ستادی، رئیس اداره آموزش و پروش ، مدیران مدارس منطقه 15 و مسئولین محلی برگزار می شود.

مختاری با اشاره به سایر برنامه های گرامیداشت این روز افزود : علاوه بر برگزاری جشن های گرامیداشت روز معلم؛ شهرداران و مدیران ادارات اجتماعی نواحی نیز با حضور در مدارس با اهدای شاخه گل به معلمین از آنها تقدیر می کنند.

معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه در پایان خاطرنشان: همچنین از مربیان مجموعه های ورزشی و ایستگاه های فعالیت بدنی تقدیر می شود.

شایان ذکر است؛ این همایش امروز در سالن امام علی (ع) برگزار می شود.

 
 

 

سه شنبه 10/2/1398 - 16:33
ایرانگردی

 

 

 

 به منظور مبارزه با جوندگان مضرشهری بیش از 200 تله چسبی و هزار و 400 بروشورآموزشی و اطلاع رسانی در بین شهروندان منطقه 19 توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، سعید صالح محمود رباطی معاون خدمات شهری و محیط زیست با اشاره به اینکه استفاده از سموم شیمیایی و تله گذاری از جمله راه های مبارزه با موش ها است تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 22 کیلوگرم سم شیمیایی در سطح معابر استفاده و تعداد 210 عدد تله چسبی نیز بین شهروندان توزیع شده است .

وی در ادامه گفت: از شهروندان در خواست می شود تا در دفع زباله های خانگی دقت كنند و از ریختن ضایعات به داخل مسیل ها و انهار خودداری کنند تا موش ها امكان دسترسی به مواد غذایی و آب را نداشته باشند و در صورت مشاهده جانوران موذی و نیاز به تله می توانند با شماره سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

ضمن اینکه محل های حضور جانوران موذی طعمه گذاری وطرح ضربتی مبارزه با موش ها با نصب 32 پلاکارد و برگزاری 8 دوره آموزشی در اماکن عمومی به شهروندان اطلاع رسانی شد.

 رباطی با اشاره به ثبت 59 پیام مردمی درخصوص مبارزه با جانوران مضر شهری در سامانه 137  طی فروردین ماه  خاطر نشان کرد: عملیات ویژه شبانه طعمه گذاری در خیابان های میثاق شمالی و جنوبی، خیابان های ماهان، مهران، مجموعه شهربانوی بوستان بزرگ ولایت و در اطراف میدان میوه و تره بار انجام و نسبت به پاکسازی مکان های اعلام شده اقدام شد.

معاون شهردار منطقه در خصوص زنده گیری سگ های بلاصاحب بویژه در حریم منطقه افزود: طی پیام های ثبت شده در سامانه 137 چهارده قلاده سگ و با گشت زنی 92 قلاده و درمجموع 105 سگ بلاصاحب زنده گیری شد.

 

سه شنبه 10/2/1398 - 16:32
اخلاق

مدیرعامل بانک ایران زمین، در حکمی خانم مهستی نعیمی را به عنوان رئیس اداره خدمات حقوقی، قراردادها و استعلامات این بانک منصوب کرد.
در حکم عبدالمجید پورسعید خطاب به خانم نعیمی آمده است:
نظر به تعهد و تجارب ارزنده شما، به موجب این حکم به عنوان رئیس اداره خدمات حقوقی، قراردادها و استعلامات بانک منصوب می شوید. امید است با توکّل به خداوند متعال و توجه به اصول مدیریت علمی و اخلاق حرفه‌ای، همت خویش را در انجام امور محوله به کار گیرید. از درگاه ایزد منان توفیق روز افزونتان را مسئلت دارم.

سه شنبه 10/2/1398 - 11:27
اخبار

نهاب، سامانه‌ای یکپارچه حاوی اطلاعات هویتی مشتریان است که تخصیص شماره شناسایی منحصر به فرد (کد شهاب) برای هر یک از افراد جامعه را در شبکه بانکی میسر می‌سازد.
 به گزارش تبیان و به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، این بانک جزو اولین بانکهایی است که با راه اندازی سامانه شهاب اقدام به اختصاص کد شانزده رقمی احراز هویت به مشتریان خود نموده است. شهاب یا شناسه هویت الکترونیک بانکی، شناسه منحصر به فردی است که جهت شناسایی مشتریان بانکی به هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص می‌یابد.
از اهداف کلان این پروژه فراهم کردن بستری امن برای انتقال امن اطلاعات هویتی و بانکی مشتریان نظام بانکی به مرکز ریشه گواهی بانکی جهت صدور توکن‌های «نماد» بوده و به‌عنوان پروفایل مشتریان بانکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
براساس این گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در جهت ساماندهی حساب‌های بانکی، تکمیل اطلاعات مشتریان سیستم بانکی، افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پولشویی طی بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری فعال کشور اعلام کرد تا تمامی خدمات بانکی به سپرده‌گذاران منوط به دریافت شناسه هویت الکترونیکی بانکی (شهاب) خواهد بود و بر همین اساس بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید ضمن قطع خدمات بانکی، حساب مشتریانی که به دلیل نقص در اطلاعات هویتی، کد شهاب برای آن‌ها در شبکه بانکی صادر نشده را مسدود کنند.
باتوجه به لزوم احراز هویت صحیح مشتریان در نظام بانکی، شناسه‌ای تحت عنوان «شهاب» برای هر یک از مشتریان بانکی تعریف شده که به صورت یکتا مشتری را در همه بانک‌ها شناسایی می‌کند. البته مشتریانی که پیش از این در بانک‌ها احراز هویت شده‌اند نیازی نیست مجدد به شعب بانک‌ها مراجعه کنند.

سه شنبه 10/2/1398 - 11:26
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته