• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1304روز قبل
ایرانگردی


معاون سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران با تأکید بر اینکه هیچ سندی بی‌ارزش نیست، از تجلیل و اعطای تندیس به اهداکنندگان اسناد که توسط استاد تناولی ساخته شده است، خبر داد و گفت: همچنین دارندگان اسناد می‌توانند اسنادشان را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی بفروشند.
 نشست خبری علی زرافشان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران به مناسبت روز آرشیو ملی ایران ظهر امروز11 اردیبهشت با حضور اصحاب رسانه در محل سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران برگزار شد.

در این نشست، علی زرافشان - معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران با بیان اینکه هفدهم اردیبهشت روز آرشیو ملی ایران نامگذاری شده است، گفت: نیم قرن از تأسیس آرشیو ملی ایران در سال 1349 می‌گذرد.

وی با بیان اینکه اسناد ملی، میراث مردم و حکومت هستند، افزود: در طول تاریخِ آرشیوها، روند حرکتی از سمت نگهداری به سمت دسترسی مردمی متمایل شده است بطوریکه می‌توان گفت امروزه آرشیو به جای سند محوری، رویکرد مردم محوری دارد.

زرافشان مردم محوری و دسترسی عموم به اسناد را از مهمترین رویکردهای آرشیو جهانی دانست و ادامه داد: آرشیوها نقش مهمی در شکل‌گیری هویت نسل آینده و به تبع آن جامعه دارند.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران اضافه کرد: آرشیوها به دلیل نقش مهمی که در تعیین هویت جامعه و ارتباط افراد با تاریخ و فرهنگ اقلیم بومی دارند، می‌توانند تأثیرگذاری بسزایی در تحقق مردم‌سالاری و دموکراسی داشته باشند که دسترسی به اسناد ملی یکی از ارکان نیل به این هدف است.

وی آشنایی با پیشینه غنی فرهنگی و اجتماعی و همچنین زمینه‌سازی برای نهادینه‌شدن حقوق شهروندی را از دیگر فواید آرشیو ملی اسناد دانست و اظهار کرد: جریان آزاد اطلاعات و شفافیت در عملکرد و پاسخگویی از دیگر مواردی است که می‌توان با ایجاد امکان دسترسی به اسناد ملی محقق کرد.

زرافشان تصریح کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز بنا بر رویکرد مردم محوری، به دو شکل حضوری و غیرحضوری امکان دسترسی پژوهشگران، دانشگاهیان و محققان به اسناد ملی را فراهم کرده است. تالار جستجوی اسناد برای خدمات‌دهی به مراجعان فعال است و افراد می‌توانند با استفاده از امکانات این مکان به سند خود دسترسی داشته باشند. اتصال به شبکه سازمان نیز راهی است که برای مراجعان غیرحضوری فراهم شده تا بتوانند در کمترین زمان به سند مورد نظر دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم طبقه‌بندی اسناد ملی، تصریح کرد: اسناد به سه دسته دولتی، اهدایی و خریداری در سازمان اسناد ملی وجود دارند. با توجه به اینکه بسیاری از اسناد موجود در کشور توسط مردم نگهداری می‌شود؛ سازمان اسناد و کتابخانه ملی آمادگی دریافت این اسناد را به دو شکل اهدایی و یا خریداری، در خود ایجاد کرده است. علاوه بر آن، اگر دستگاه‌های دولتی و یا خانواده‌ای بخواهد سند را نزد خود نگهداری کند، سازمان اسناد آمادگی دارد مرمت سند را انجام دهد بدون آنکه صاحبان سند مکلف و یا ملزم به تحویل آن به سازمان باشند.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران اضافه کرد: اسناد از دو حیث ارزش‌گذاری می‌شوند؛ اول از حوزۀ ارزش اولیه خود سند و دوم از حوزه‌های ثانویه‌ای مانند ابعاد فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی؛ بنابراین می‌توان ادعا کرد هیچ سندی بی‌ارزش نیست.

وی از تجلیل اهداگران در سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی خبر داد و یادآور شد: برای ایجاد فضای انگیزشی و ترغیب بیشتر جامعه به اهداء اسناد، تندیس استاد تناولی به عنوان یادمان اهداگران به افرادی که سند خود را به سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی اهداء می‌کنند، اعطا می‌شود.

زرافشان در ادامه گفت: نهادهای حاکمیتی خاصه سه قوه و به‌ویژه قوه قضائیه از مراجعان سازمان اسناد هستند و برای مسائل حقوقی خود بعضاً از اسناد ملی استفاده می‌کنند. لازم به یادآوری است که بازگشت سردیس سرباز هخامنشی به کشور در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک با استفاده از اسنادی بود که سازمان در اختیار دیپلمات‌های کشور قرار داده بود.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران به عنوان مرجعیت مرمت و نگهداری اسناد در منطقه مطرح است، یادآور شد: کتابداران و کارشناسان حوزه اسناد در کشورهای مختلف، به طور مستمر در کارگاه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران حضور می‌یابند که برای نمونه می‌توان به حضور کارشناسان ازبکستانی در هفته آینده اشاره کرد. این کارگاه‌ها تاکنون برای ۲۱ کشور مختلف برگزار شده است.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران خاطرنشان کرد: شناخت نهادهای کشور خاصه نهادهای علمی نسبت به گنجینه اسناد ملی سبب می‌شود این مهم بتواند به عنوان یکی از حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی مورد توجه محققان قرار بگیرد و حتی موضوع برخی پایان‌نامه‌های دانشگاهی را با محوریت اسناد ملی تعریف کرد؛ چراکه این اسناد نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در شناخت و معرفی میراث غنی فرهنگی کشور دارند.

زرافشان در بخش دیگری از این نشست، با بیان اینکه قدیمی‌ترین سند موجود مربوط به 714 سال پیش و یک سند حکومتی برای اخذ مالیات است، یادآور شد: 739 هزار پرونده که هر یک بین 10 تا 20 برگ سندی دارند در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد که از این تعداد بیش از 31 هزار پرونده توسط سازمان خریداری شده و در مکان مناسب با بالاترین استانداردها محافظت و نگهداری می‌شود. علاوه بر این‌ها، بالغ بر 6753 پرونده اسناد اهدایی نیز موجود است. در این بین، بیش از 300 میلیون برگ سند نیز در مرحلۀ پیش‌آرشیو و در حال بررسی، ارزیابی و ارزشیابی هستند.

وی با اشاره به لزوم تسهیل و تسریع دسترسی به اسناد ملی، دیجیتال‌کردن اسناد را یکی از اقدامات مهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برشمرد و گفت: بیش از 6 میلیون برگ سند تا به حال دیجیتال شده است که سبب شده کشور در این حوزه جایگاه خوبی داشته باشد. یکی از اقدامات مهم سازمان اسناد در سال‌جاری ایجاد شبکه ملی اسناد است که می‌تواند دسترسی به اسناد را تا حد قابل‌قبولی تسهیل کند که البته این مهم نیازمند زیرساخت‌هایی است که تاکنون به‌طور کامل فراهم نشده‌اند. تلاش بر این است که همه دستگاه‌ها یک نسخه از اسناد خود را در این شبکه بارگذاری کنند.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران با بیان اینکه در هیچ کشوری، همه اسناد موجود دیجیتال نمی‌شود، تصریح کرد: برای دیجیتال‌شدن اسناد، سه شاخصه کلی وجود دارد؛ اول اینکه متقاضی‌محور باشد، دوم اینکه سند مربوطه یکی از حوزه‌های رایج تحقیقاتی کشور باشد و سوم اینکه سند در معرض آسیب‌و آسیب‌پذیر باشد.

زرافشان با اشاره به لزوم یکسان‌سازی فعالیت‌های حوزۀ اسناد ملی در سراسر کشور، تأکید کرد: بر حسب نیاز، 12 مرکز در سراسر کشور فعال هستند که برخی به صورت استانی و برخی به صورت منطقه‌ای فعالیت می‌کنند؛ اقدامات این مراکز دقیقاً بر طبق استانداردهای سازمان اسناد ملی ایران است. این مراکز وظیفه شناسایی، احصاء و دریافت اطلاعات مربوط به سند و در نهایت بارگذاری آن در سامانۀ رسا را دارند تا پژوهشگران و محققان بتوانند به تمام اسناد موجود در کشور دسترسی داشته باشند. خوشبختانه در این بین با حمایت استانداران، بیش از 5 میلیون برگ سند در قالب یک‌میلیون و 200 هزار پرونده سندی دریافت شده است.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران در پایان خاطرنشان کرد: بر حسب قانون تنها اسنادی را می‌توان به سازمان اسناد تحویل داد که راکد باشند؛ به عبارت بهتر، اسناد جاری دستگاه‌ها و یا اشخاص را نمی‌توان در آرشیو نگه‌داری کرد. سند راکد، سندی است که قابل انتقال نباشد و یا از آخرین برگ آن حداقل 40 سال گذشته باشد.

زرافشان همچنین با تاکید بر ضرورت شناخت اهمیت سندهای تاریخی توسط مردم، گفت: سازمان اسناد سندهای تاریخی مردم را می‌خرد.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به اسناد تاریخی اهدایی و خریده شده از مردم گفت: علاقمندان می توانند اسنادشان را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی بفروشند.

زرافشان افزود: در این راستا دارندگان اسناد تاریخی می توانند اسنادشان را برای ارزیابی در اختیار ما بگذارند و در صورت داشتن ارزشمندی برای ما از سوی کارشناسان خبره قیمت گذاری شده و خریداری می شود.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره اسناد دولتی گفت: تاکنون قوه قضائیه، وزارت نفت و دارایی اسناد تاریخی خوبی در اختیار ما قرار دارند.

 منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
 

چهارشنبه 11/2/1398 - 18:39
ایرانگردی

 

 

 

آیین تغییر نام خیابان شصت و چهارم اسد آبادی و رونمایی از سردیس محمد بهمن بیگی، بنیانگذار آموزش عشایر در ایران با حضور اعضای شورای شهر تهران، رییس سازمان زیباسازی و شهردار منطقه شش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، بعد از تغییرنام خیابان شصت و چهارم اسد آبادی به نام استاد بهمن بیگی مراسم بزرگداشتی نیز به مناسبت سالروز در گذشته معلم بزرگ ایل در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در این مراسم محمد رضا دهداری پور، شهردار منطقه شش با اشاره به یکی از جملات مرحوم بهمن بیگی «کلید مشکلات ما در لابه لای الفبا خفته است و من اینک شما را به یک قیام مقدس دعوت می کنم، قیام برای باسواد کردن مردم ایلات.»، گفت: مرحوم بهمن بیگی تمام هدف زندگی خویش را بر پایه آموزش مردم عشایر استوار ساخت چراکه این معلم به نام کشور، خوب دانسته بود که راه برون رفت از مشکلات و سختی ها به علت نبود آگاهی هست و بر همین اساس برای آگاه ساختن مردم از هیچ تلاشی فروگذار نبود‌.

شهردار منطقه شش تصریح کرد: وقتی نحوه خدمت رسانی مردمان دلیر سرزمینمان را نگاه می کنیم می بینیم چه خون دل ها برای آباد شدن این مرز و بوم ریخته شده و وظیفه ماست ادامه دهنده راه این بزرگوارانی باشیم که از زندگی شخصی خود گذشته و خود را وقف مردم کردند.

دهداری پور با بیان اینکه امروز خوشحالم خیابانی در منطقه شش به عنوان قلب فرهنگی پایتخت به نام این بزرگوار نامگذاری می شود، گفت: این نامگذاری سبب می شود یادمان بماند آنچه آدمی را عزیز و شریف می دارد خدمت رسانی به مردم میهن است.

شهردار منطقه شش تصریح کرد: منطقه شش به عنوان منطقه ای که بیشترین دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی و همچنین مراکز اداری و فرهنگی در آن فعالیت دارد به عنوان یکی از مناطق کلیدی شهر تهران در حوزه آموزش شناخته می شود و در همین راستا مدیریت شهری در منطقه شش با حمایت از استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی و دانشجویان سعی دارد در چارچوب وظایف خود، تاثیر گذار باشد.

دهداری پور با بیان اینکه آموزش مبنای توسعه بوده و اگر می خواهیم شهر و میهنمان در اوج شکوه باشد باید به صورت ویژه تر آن را مورد توجه قرار دهیم، گفت: امروز و این مراسم، فرصت مناسبی برای تک تک ماست تا بدانیم قدرت آموزش برای کشور ما بی انتهاست و به همین منظور پیشنهاد می دهم از تجارب پدر آموزش عشایر ایران بهره برده و کتاب های ایشان را که طراحی جدید این کتاب ها امروز در مراسم رونمایی شد، مطالعه کنیم.

شهردار منطقه شش در پایان گفت:مرحوم بهمن بیگی  برای ساختن زندگی بهتر برای مردم عشایر نشین زحمت کشید و مزد این زحمات خود را گرفت و به حق پدر آموزش ایل خوانده شد و حال نوبت تمام ماست تا در حوزه فعالیت های خود ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

 

مسجدجامعی: بهمن بیگی عشایر را در میان فرهنگ و هنر ایران شناساند

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه عشایر از پدیده های ارجمند تاریخ ایران هستند و نام ایران با آن ها پیوند خورده است، گفت: در روایت های کهن هنگامی که اولین حکومت ایرانی از نهاوند تا دماوند تشکیل می شود و وقتی این سرزمین دچار مشکل می شود این عشایر بودند که سینه سپر می کردند و بازوان ستبر و  اندیشه بلندشان که کمتر دیده شده به کمک می آمده و این سرزمین مینویی را در هر شرایطی حفظ می کردند.

مسجدجامعی با بیان اینکه شوق در رزم عشایر را دیده ایم اما فکر و اندیشه آن ها را ندیده ایم گفت: زندگی در شرایط سخت، ویژگی روحی و شخصیتی  را در عشایر به وجود آورده بود که از جمله مهمترین این ویژگی ها عشق و محبت است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: جامعه عشایر ایران در همه فراز و فرودها، هیچ گاه این معلم بزرگ خود را فراموش نکردند و پیوسته نام و خاطره و یاد او را تجدید می کنند و بزرگ می دارند.

مسجدجامعی با بیان اینکه بهمن بیگی وجه دیگری از زندگی عشایر را که کمتر دیگران به آن پرداخته بودند نشان داد، گفت: بهمن بیگی عشایر را در میان فرهنگ و هنر ایران شناساند و بزرگترین هنرمندان کشور ما در این رفت و آمدها در کنار ایشان بودند و بزرگانی همچون پرویز کلانتری، ابراهیم گلستان، ابراهیم حقیقی، عباس کیارستمی به بیان زیبای خودشان زندگی عشایر را به نمایش گذاشتند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بهمن بیگی بالاترین ظرفیت های ماندگار کشور را بسیج کرد تا توانست این حوزه را معرفی کند و هنرمندان و عکاسان و فیلمسازان کشور را با زندگی و طبیعت این سرزمین پهناور و کوه ها و دشت ها آشنا کرد.

مسجدجامعی با اشاره به شخصیت علمی هنری بهمن بیگی و مدارجی که طی کرده بود گفت: ایشان فارغ التحصیل رشته حقوق دانشگاه تهران بوده و به موسیقی و هنر علاقه وافر داشت و همچون تمام بزرگان خوشنویس ماهری بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به عقیده بهمن بیگی فعالیت های پلکانی و کوچک زیبا بود، گفت: بهمن بیگی با همین دیدگاه کمک های ارزنده ای برای جامعه داشت و عشایر 12 استان کشور را زیر پوشش خود قرار داد و برای بسیاری از فارغ التحصیلان این حوزه بورس تحصیلی فراهم کرد.

مسجدجامعی با اشاره به اهدای جایزه اخلاق به پاس یک عمر فعالیت های مرحوم بهمن بیگی به خانواده ایشان گفت: بهمن بیگی را بنیانگذار آموزش نوین ایران می شناسند اما می خواهم بگویم بهمن بیگی بنیانگذار آموزش و پرورش نوین ایران، بنیانگذار فهم درست و شناخت درست از عمق معنا در زندگی عشایر، بنیانگذار اخلاق و مدنیت شهروندی در ایران و نگاهدارنده بنیان های اخلاقی در ایران بود و به همین مناسبت چند سال پیش جایزه اخلاق به همسر و خانواده محترم ایشان اهدا شد.

به گفته این عضو شورای شهر یکی از وجوه شخصیتی بهمن بیگی جوشش درونی بودکه به شکوه بیرونی منجر شد.

مسجدجامعی در پایان تصریح کرد: برای من باعث افتخار است که قدم کوچک دیگری برای بزرگداشت نام ایشان برداشتیم و نام ایشان ماندنی است و نام ایشان با نام ایران پیوند خورده و نام عشایر ایران با نام تاریخ ایران پیوند خورده و تاریخ ایران خواهد ماند چراکه ایران برای همیشه خواهد ماند.

 

امینی: دبیرخانه و بانک اطلاعاتی عشایر ایجاد شود

سید ابراهیم امینی، نائب رییس شورای شهر تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه بین زندگی و مرگ انسان رمز و رازی است گفت: عشق مرحوم بهمن بیگی به معلمی و با سواد کردن عشایر به عنوان مهم ترین و پر رنگ ترین رکن زندگی ایشان شناخته می شود و حتما حکمتی است که چنین شخصیتی در روز بزرگداشت مقام معلم فوت می کند.

امینی با بیان اینکه عشق خدمت به عشایر در بهمن بیگی ستودنی بود گفت: در شرایطی که عشایر به عنوان مهم ترین سرمایه و استعداد و پتانسیل انسانی کشور از داشتن مدرسه ابتدایی نیز محروم بودند بهمن بیگی با تلاش فراوان توانست امکانات آموزشی را برای آن ها تدارک ببیند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مرحوم بهمن بیگی در راه عشق خود به تمام فرصت های مادی پیش رو همچون زندگی در پیشرفته ترین کشورها نه گفت، ادامه داد: بهمن بیگی گمشده خود را در میان عشایر پیدا کرده بود و تلاش کرد تا فرصت آموزش برای تمام جامعه عشایری کشور فراهم شود.

امینی با بیان اینکه نباید رسالت مرحوم بهمن بیگی فراموش شود به ایجاد دبیرخانه و بانک اطلاعاتی عشایر اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه باید راه اندازی شده تا اطلاعات عشایر در حوزه های مختلف جمع آوری شده و تمام عشایر نیز باید تلاش کنند تا ادامه دهنده راه ایشان باشند.

نائب رییس شورای شهر با تقدیر از نامگذاری خیابانی در قلب پایتخت به نام این معلم بزرگ کشور گفت: نام بهمن بیگی در جوامع بین المللی فرهنگی خوش درخشیده و امیدواریم راهش ادامه داشته باشد.

 

نظری: جشن صدسالگی بهمن بیگی را برگزار کنیم

حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه مسئولیت پذیری مرحوم بهمن بیگی باید سرلوحه کار جامعه ایران قرار گیرد گفت: دو سال پیشنهاد نامگذاری خیابان به نام بهمن بیگی را دادم که با موافقت اعضای شورای شهر همراه شد و امروز می خواهم به مناسبت جشن تولد 100 سالگی استاد بهمن بیگی، بهمن ماه جشن بزرگی را برگزار کنیم و کمیسیون فرهنگی شورای شهر در این راستا هماهنگی های لازم را خواهد داشت.

 

حق شناس: بهمن بیگی پایه گذار یکی از نهادهای مهم آموزشی کشور بود

محمدجواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با بیان اینکه امروز تهران مفتخر است که نام بهمن بیگی بزرگ را در دل خود جای داده است گفت: شهر موجودی زنده است و بدون عشق و مهر و دوستی نمی تواند سرپا بماند و بهمن بیگی همواره به شاگردان و دوستدارانش یاد می داد که قبل از اینکه عالم و دانشمند باشند انسان باشند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بهمن بیگی نشان داد ریاضی، حقوق، آموخته های پزشکی و ادبیات و تمام علوم زمانی ارزش دارند که عشق به همنوع را اصل و اساس زندگی قرار دهیم.

 او با بیان اینکه بهمن بیگی می توانست مدرس یکی از بزرگترین دانشگاه های جهان باشد گفت: عشق به ایل و هموطن سبب شد تا در ایران بماند و پایه گذار یکی از نهادهای مهم آموزشی کشور باشد.

حق شناس با اشاره به اینکه سیستم آموزشی کشور نظام آموزشی شهر و روستا را می شناخت گفت: با پایمردی بهمن بیگی نظام آموزشی عشایر راه اندازی شد و بهمن بیگی با این خدمت ارزنده نامش را ماندگار ساخت.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تصریح کرد: اگر امروزه می خواهیم در صدر منطقه بایستیم و جایگاه واقعی خود را در دنیا داشته باشیم باید جایگاه و مقام رفیع معلم را به او بازگردانیم.

حق شناس با بیان اینکه معلم جامعه را به نقطه ایده آل رهنمون می سازد گفت: کار معلم مقابله با ظلمت است و همانطور که بهمن بیگی می گفت مشکلات ما در لا به لای الفبا خفته است و اگر می خواهیم بر مشکلات فائق آییم باید به سراغ دانش برویم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در پایان تصریح کرد: ما باید فرهیختگان و سرمایه های جامعه را شناسایی و به مردم معرفی کنیم و در راه آگاه سازی جامعه قدم برداریم.

 

بهمن بیگی از هفت خوان رستم گذشت تا به شکوه پیری رسید

بی بی سکینه همسر مرحوم بهمن بیگی نیز با یادآوری خاطراتی از این معلم به نام ایل گفت: مرحوم بهمن بیگی در طی سالیان زندگی خود از هفت خوان رستم گذشت تا به شکوه پیری رسید و همیشه می گفت من ثروتمندم که چنین دانش آموختگانی را تقدیم میهن کرده ام.

همچنین در پایان مراسم جمعی از دانش آموختگان بهمن بیگی با اشاره به کسب مجوزهای لازم برای ساخت آرامگاه بهمن بیگی خواستار همراهی ارگان های مرتبط برای هرچه سریعتر ساخته شدن این آرامگاه شدند. 

چهارشنبه 11/2/1398 - 18:29
ایرانگردی

 

چهره های ماندگار فرهنگ و هنر متعلق به یک شهر نیستند و باید در همه شهرهای ایران معابر و مکان هایی به نام این اساتید بزرگوار نامگذاری شود .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک علی دهکردی قائم مقام خانه سینما در حاشیه ستاد برگزاری بزرگداشت استاد جمشید مشایخی و رونمایی از سردیس و تابلو خیابان این استاد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت : بزرگترین پشتوانه تاریخی و کهن کشور ما فرهنگ آن است و تمدنی که اتکای اصلی آن به فرهنگ باشد باید به هنرمندان نام آور کشور خود ادای احترام کند.
وی از این اقدام شایسته مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران تقدیر کرد و افزود: امیدوارم این اقدام آغازی برای ارزش گذاری به تمامی هنرمندان با تجربه و پیشکسوت مان در همه رشته های مختلف هنری باشد و به آنها خارج از همه سلایق سیاسی، جناحی و حزبی توجه ویژه شود.
دهکردی نصب سردیس و نام هنرمندان در معابر شهری را برای آشنایی نسل نوجوان و جوانان با فرهنگ کشورمان حایز اهمیت دانست و گفت: این تابلو و سردیس ها کنجکاوی را در مخاطبین خود ایجاد می کند تا آنها با تاریخچه زندگی این اساتید آشنا شوند .
وی افزود: آشنایی با هنرمندان معاصر باید در دروس آموزشی نیز لحاظ شود تا هنرجویان با تاریخ زند گی ، زحمات ، مشقات ، موفقیت ها، تکنیک و ابداعات آنها آشنا شوند

چهارشنبه 11/2/1398 - 18:22
ایرانگردی

 

 

تلفن‌های همراهی که چند دهه پیش اختراع شدند، به آهستگی به دستگاه‌هایی چندمنظوره تبدیل شدند.  می‌شود گفت این دستگاه‌ها در طول این مدت بیشترین اطلاعات و ابزار مورد نیاز انسان مدرن را در زمینه سرگرمی و کار فراهم کردند. با آغاز دوران 5G نسل جدیدی از ارتباطات در حال وقوع است و شاهد یکی دیگر از تغییرات در توسعه گوشی‌های هوشمند هستیم؛ آن هم به لطف شرکت هوآوی و گوشی جدیدش HUAWEI Mate X که سریع‌ترین گوشی تاشوی 5G جهان است.

وقتی گوشی به تبلت تبدیل می‌شود

HUAWEI Mate X با ویژگی‌های نوآورانه‌اش کاربر را تجهیز می‌کند؛ ویژگی‌هایی که تعاملی بی‌نظیر بین کاربر و دستگاه برقرار می‌کنند. تاشو بودن گوشی یکی از اولین‌ها و برجسته‌ترین ویژگی این دستگاه است، به کاربر این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز آن را به تبلت تبدیل کند. لولایی با طراحی پیچیده به نام Falcon Wing Foldable Design با صفحه نمایش ادغام کند. تا این صفحه رو به بیرون باز شود؛ بعد از باز شدن صفحه نمایش، دستگاه به یک تبلت 8 اینچی کاملا تخت تبدیل می‌شود. سطح نمایشگری که در این حالت به کاربر عرضه می‌کند، دو برابر وقتی است که در حالت تاشده (حالت گوشی عادی) قرار دارد.

این دستگاه صفحه نمایش OLED منعطف جدیدی دارد که تجربه تماشای با کیفیتی را روی یک پنل با صفحه نمایش 6.6 اینچی در حالت تا شده فراهم می‌کند. در این حالت، قطر دستگاه همچنان باریک می‌ماند (5.4 میلی‌متر) و با توجه به آزمایش‌های هوآوی و به لطف عملکرد خنک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای که دارد، دستگاه امن و با دوام خواهد بود. نمایشگر این گوشی هوشمند بدون حاشیه است و هیچ‌گونه بریدگی (ناچ یا سوراخ) ندارد و با این هدف طراحی شده که در حالت تماشای فیلم و بازی و حتی هنگام کار کردن، تجربه‌ای به‌یادماندنی فراهم کند.

انعطاف‌پذیری هنگام تغییر حالت از گوشی به تبلت، به کاربر این امکان را می‌دهد تا حداکثر بهره‌وری خود را به نمایش بگذارد. حالا دیگر لازم نیست تمام یا بخشی از انرژی و زمان خود را صرف لجستیک و حمل چند دستگاه کند. از طرفی دیگر  هم کار را برای کاربر آسان‌تر می‌شود، چرا که می‌تواند اسناد را در یک صفحه بزرگ‌تر اصلاح کند یا بخواند که کاربردی‌تر است؛ مخصوصا وقتی چند ویژگی مثل «کشیدن و رها کردن» (drag and drop) با هم ترکیب می‌شوند.

 

عکاسی تعاملی

این گوشی بخش‌های تعاملی دیگری هم در زمینه سرگرمی دارد. یکی از آن‌ها Mirror Shooting یا عکاسی با آینه است. در این حالت هم عکاس و هم سوژه، به لطف صفحه نمایشی که دو تکه است، می‌توانند پیش‌نمایش عکس مورد نظر را قبل از اینکه گرفته شود، ببینند. در این حالت چه صفحه نمایش اصلی و چه صفحه نمایش ثانویه به حالت نمایاب دیجیتالی (Viewfinder) درمی‌آیند تا نیاز به عکاسی چندباره برای رضایت سوژه از بین برود.

«کارایی در تعامل» یکی دیگر از المان‌های مهم HUAWEI Mate X است و این در دکمه خاموش/روشن و حسگر اثر انگشت 2 در 1 گوشی نمایش داده شده است. این حسگر هویت کاربر را به سرعت تشخیص داده و دستگاه را به صورت موثر امن و مطمئن نگه می‌دارد.

 

 مجهز به اولین تراشه چند کاره 5G

از آنجایی که وارد دوران 5G شده‌ایم، HUAWEI Mate X با تراشه Balong 5000 که اولین تراشه چندکاره 5G جهان با معماری 7 نانومتری و اولین مودم تجاری 5G تلفن‌های همراه است، کار می‌کند. Balong 5000 مودم کوچک و قدرتمندی است و توانایی این را دارد تا با یک تراشه از 1G ، 2G ، 3G و 4G پشتیبانی کند؛ آن هم در حالی که مصرف انرژی و تاخیر در اتصال را به شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد. در ضمن این مودم با پشتیبانی از باند فرکانسی کامل زیر 6گیگاهرتز (6G)، پوشش شبکه بزرگی را مهیا می‌کند.

Balong 5000 همچنین اولین مودم 5G است که به بالاترین نرخ سرعت دانلود 5G -4.6 گیگابایت روی باند زیر 6گیگاهرتز- دست پیدا می‌کند. این مودم، اولین تراشه‌‌ای است که از شبکه‌های مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و توانایی این را دارد با نیازهای مختلف سخت‌افزاری و فرمتی اپراتورهای مخابراتی و کاربران سازگاری داشته باشد.

اگرچه بدنه HUAWEI Mate X باریک است اما چهار آنتن 5G در آن قرار گرفته تا کاربران از اتصال باکیفیت و انتقال اطلاعات با حجم بالا 5G در هر جا لذت ببرند.

با باتری HUAWEI Mate X  زندگی جریان دارد

برای اینکه به کاربران قدرت بیشتری داده شود و دستگاه نهایت کارایی را داشته باشد، در داخل گوشی هوشمند HUAWEI Mate X یک باتری پرظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرار دارد تا کاربر ساعت‌ها بتواند به کارهایش با گوشی رسیدگی کند. این گوشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده می‌کند و در نتیجه طول عمر باتری بسیار بالایی در اختیار کاربر می‌گذارد. به لطف فناوری به‌روز شده   HUAWEI SuperCharge 55W ، پروسه شارژ طوری طراحی شده که کوتاه‌تر از هر زمان دیگری باشد. گوشی HUAWEI Mate X به کمک این شارژر می‌تواند ظرف ۳۰ دقیقه، ۸۵ درصد شارژ شود تا به این شکل از اتلاف وقت و وقفه‌های طولانی‌ که بین فعالیت‌های کاربر ایجاد می‌شود، جلوگیری کند.

 

HUAWEI Mate X نتیجه نیاز کاربران و تکامل تکنولوژی است و از تعهد هوآوی برای نوآوری خبر می‌دهد. هر ویژگی‌ که در دستگاه می‌بینید جوابی است به یکی از مشکلات مدرن کاربران که روزانه با آن مواجه می‌شوند. با تعامل بالا و اتصال بهتر، کاربران می‌توانند پتانسیل‌هایی را آزاد کنند که به خاطر توسعه ناقص تکنولوژی در گذشته، امکان‌پذیر نیست.

 

 

چهارشنبه 11/2/1398 - 18:10
ایرانگردی

 

 

به مناسبت گرامیداشت "روز سه شنبه های بدون خودرو"؛ رحمانی شهردار منطقه21 مسیر منزل تا محل کار را با استفاده از مترو و وسایل حمل ونقل عمومی پیمود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21، رحمانی شهردار این منطقه با بیان اهمیت روزافزون استفاده از "دوچرخه و مترو" به عنوان "وسایل حمل ونقل پاک" در حفظ پاکیزگی هوای شهر تهران گفت: کلانشهری مانند تهران به شدت نیازمند بهره گیری از راهکارهایی است تا در پرتو آن بتوان به کاهش آلودگی هوا و کم حجم تر شدن بار ترافیک کمک کرد؛ در همین راستا "روز سه شنبه های بدون خودرو" گامی موثر در تحقق این مهم برداشته است.

وی در ادامه افزود: با عنایت به شعار دکتر حناچی شهردار کلانشهر تهران مبنی بر "تهران؛ شهری برای همه"؛ نقش یکایک شهروندان و مسئولین در جامه عمل پوشانیدن به این مهم است.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: ایجاد حس مسئولیت اجتماعی و تقویت حس تعلق مکانی، خود به تنهایی می تواند راهگشای تحقق شعار "تهران؛ شهری برای همه" در سایه مسئولیت پذیری همگانی آحاد جامعه شهری تهران باشد.

رحمانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با پیوستن تمامی اقشار جامعه به کمپین سراسری "روز سه شنبه های بدون خودرو"؛ شاهد آسمان آبی و روان تر شدن حجم ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی در پایتخت باشیم.

 

 

 

چهارشنبه 11/2/1398 - 18:6
ایرانگردی

 

 مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از اجرائی شدن تفاهم نامه سه جانبه فی مابین سازمان نوسازی شهر تهران، سازمان امور اجتماعی و استانداری تهران با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی و جذب اولین اعتبار دولتی معادل 1 میلیارد و 230 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری با اشاره به این که بافت های
حاشیه ای و ناکارآمد شهر تهران همواره دغدغه برنامه ریزان و مدیران در حوزه نوسازی و بازآفرینی شهری بوده و در طی سالیان گذشته اقداماتی از سوی هریک از دستگاه ها به صورت پراکنده و محدود صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طبق سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری، تهیه برنامه اقدام مشترک از جمله ضروریات تحقق برنامه مذکور در همکاری و هماهنگی فی مابین کلیه دستگاه های مسئول و دخیل
در بازآفرینی می باشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره افزود: دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران مأموریت انجام امور هماهنگی و انعقاد تفاهم نامه های دو یا چند جانبه جهت اجرایی شدن ابعاد مختلف مدیریت هماهنگ در راستای اثربخشی هر چه بیشتر اقدامات و ارتقای شاخص های توسعه محلات ناکارآمد و حاشیه نشین شهر تهران را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، اظهار داشت: براساس مذاکرات کارشناسی و مدیریتی متعدد فی مابین سازمان نوسازی شهر تهران و سازمان امور اجتماعی کشور مقرر شد تا تفاهم نامه ای سه جانبه فی مابین سازمان های مذکور و استانداری تهران
جهت تعریف اقدامی مشترک در تأسیس و راهبری 14 دفتر تسهیلگری و توسعه محله ای در محلات سکونتگاه های غیررسمی،
حاشیه نشین و ناکارآمد شهر تهران منعقد شود.

حاجی علی اکبری با بیان این که بر مبنای تفاهم نامه منعقده، اعتبارات مشترک از سوی طرفین تفاهم نامه تعریف شده است از جذب اولین اعتبار نقدی از دولت معادل 1 میلیارد و 230 میلیون تومان در قالب شرح خدمات مورد توافق طرفین تفاهم نامه خبر داد و تصریح کرد: این اعتبار با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت ساختار دفاتر توسعه محله ای از طریق افزایش کارشناسان حقوقی، اقتصادی و مددکار اجتماعی، برای سال 98 جذب شد.

وی یادآور شد: خط اعتباری مذکور مستمر بوده و در آینده نیز نسبت به تخصیص اعتبارات بیشتر اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. 

چهارشنبه 11/2/1398 - 18:2
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار گفت: برای استقبال هرچه شایسته تر از ماه مبارک رمضان بیش از یکصد مسجد شمال شرق تهران مناسب سازی، رنگ آمیزی و غبارروبی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "پیمان پورنصر" با اعلام این خبر گفت: مساجد همواره به عنوان  مهم‌ترین پایگاه حضور و مشارکت شهروندان در عرصه های اجتماعی به شمار می رود؛ از این رو رسیدگی به این مکان مقدس به خصوص در ایام خاص مذهبی یکی از اولویت های مدیریت شهری به حساب می آید.

وی افزود: از این جهت در آستانه ماه مبارک رمضان 125  مسجد مناسب سازی، دیواره ها و نماهای مساجد شستشو و در صورت نیاز مرمت و رنگ آمیزی شد.

پورنصر با اشاره به دیگر اقدامات این طرح گفت: رسیدگی به نواقص و کمبودهای نورپردازی و روشنایی های مساجد، لایروبی معابر و کوچه های اطراف مساجد و حذف زواید فیزیکی که برای نمازگزاران می توانست مانع و مشکل ایجاد کند، از دیگر اقداماتی است که در آستانه ماه مبارک رمضان انجام گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه چهار گفت: وجود جانوران موذی در معابر و انهار یکی از مشکلات همیشگی است که در این طرح با انسداد منافذ غیرفعال، توزیع تله های چسبی و نصب دریچه در نقاط آلوده اطراف مساجد، تکایا و هیات های مذهبی در جهت کاهش این مشکل اقدام شد.

پورنصر در پایان افزود: از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان به غبارروبی، عطر‌افشانی و فضاسازی محیطی، شستشوی فرش‌ها، نظافت عمومی، رسیدگی به سرویس های بهداشتی ، تعمیرات مورد نیاز و نصب بنر  اشاره کرد

چهارشنبه 11/2/1398 - 17:56
ایرانگردی



مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در آستانه «روز جهانی کارگر» با اشاره به اهمیت و جایگاه کارگران میادین و بازارهای میوه و تره بار در خدمات رسانی به شهروندان گفت: برای ارتقای ایمنی و سلامت کارگران شاغل در این مراکز، استاندارد HSE را در تمامی میادین اجرا خواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با تاکید بر لزوم توجه به کارگران به عنوان سرمایه انسانی سازمان‌های خدمات رسان افزود: تا کنون 18 میدان و 95 بازار میوه و تره بار بر اساس اصول و ضوابط HSE استانداردسازی شده و بخش‌های رفاهی استاندارد ویژه کارگران برای آنها در نظر گرفته شده و این روند تا اجرای استاندارد HSE در تمامی میادین و بازارهای میوه و تره بار ادامه خواهد یافت.
وی به وجود تشکیلات HSE در سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ارتقای ایمنی و سلامت کارگران، با استقرار و نگهداشت مدیریت سامانه HSE در هر میدان و بازار، نظارت مستمر و دائم بر عملکرد آنها صورت می‌گیرد.
راد، تامین آسایش و رفاه کارگران به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان مدیریت میادین را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در حال حاضر 210 خوابگاه با ظرفیت 3931 نفر و 40 سالن غذاخوری در میادین و بازارهای میوه و تره بار در اختیار کارگران قرار داده‌ایم و در تلاش هستیم تا امکانات رفاهی و تسهیلات خدماتی بیشتری را به این عزیزان اختصاص دهیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اشاره به اینکه موضوع بیمه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران است، تصریح کرد: در حال حاضر 3470 نفر از کارگران میادین و بازارهای میوه و تره بار تحت پوشش بیمه قرار دارند و بر موضوع بیمه کارگران از سوی بهره برداران و غرفه داران تاکید داریم.
گفتنی است، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار هر سال با کمک سازمان‌های مربوطه، برنامه‌های متنوعی را به مناسبت‌های مختلف نظیر هفته کارگر، هفته سلامت، هفته دیابت، هفته سرطان، هفته کارگر و ... برای کارگران شاغل در میادین و بازارهای میوه و تره بار اجرا می‌کند.

سه شنبه 10/2/1398 - 17:51
ایرانگردی

 

ساماندهی نقاط شناسایی شده سیل برگردان غرب تهران (کانال میانرود )، در اولویت کاری معاونت فنی و عمرانی منطقه 5 است .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، بازدید میدانی و جلسه ساماندهی و هماهنگی کانال سیل برگردان غرب تهران با حضور حبیب پوش پارس سرپرست معاونت فنی و عمرانی منطقه، نمایندگان سازمان مشاوره فنی و مهندسی شهرداری تهران، سازمان های خدمت رسان نظیر آب، برق، گاز، مخابرات و مدیران پروژه عملیاتی (شرکت خاک ریز آب )، با هدف برنامه ریزی، اقدامات لازم و پیشگیری از آسیب های ناشی از وقوع سیلاب ها برگزار شد.

براساس این خبر، گزارش نتایج مطالعات پایه و تفصیلی انجام شده از شبکه مجاری اصلی و فرا منطقه ای حوزه آبریز رودخانه کن و مسیل سیل برگردان غرب، ارزیابی فنی شد و 5 نقطه بحرانی پل های بعد از صادقیه، ولیعصر، سلیمی جهرمی ، رمپ پل ستاری و ورودی پارک ارم مورد کارشناسی قرار گرفت.

تخریب پل بعد از صادقیه و ارم و همچنین مناسب سازی و بهینه سازی زیر ساختی پل سلیمی جهرمی، رمپ پل ستاری و محدوده ارم ( اتصال وسک تا کن ) از اولویت های کاری منطقه شناخته شد.

این برنامه ها در سه فاز اجرایی کوتاه مدت، میانی و بلند مدت برای مدیریت مطلوب سیلاب ها تا سطح سیلاب دوره 100ساله در دستور کار قرار گرفت.

مسیر سیل برگردان غرب یا میانرود که در دهه 40 احداث شده است، از مهم ترین مسیر جمع آوری آب های غرب تهران است که مجموعه سیلاب رودخانه های درکه، فرحزاد، تپه نیزار و حصارک را هدایت کرده و به رودخانه کن می ریزد.

سه شنبه 10/2/1398 - 17:46
ایرانگردی


نشست تخصصی "بازخوانی نقش شوراها در تحقق حکمروایی شهری" به مناسبت روز ملی شوراها به همت انجمن علمی، دانشجویی مدیریت شهری در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه22، نشست تخصصی "بازخوانی نقش شوراها در تحقق حکمروایی شهری" به مناسبت روز ملی شوراها با حضور دکتر حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، دکتر کاظمیان استاد شهرسازی دانشگاه علامه طباطبایی، علی نوذرپور شهردار منطقه22 تهران و دکتر بصیرت مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری در سالن اجتماعات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
شهردار منطقه22 طی سخنانی در این نشست گفت: چندین سال است شورایاری ها شکل گرفته است؛ اما هنوز جایگاه قانونی در شورا ندارند و باید برای این مهم چاره ای بیاندیشیم.
نوذرپور با بیان اینکه، فلسفه وجودی شوراها بر دو رکن مشارکت و نظارت استوار شده است، ادامه داد: شهرها با خواست مردم طراحی و مدیریت می‌شوند و نظارت عمومی موثر مردم نیز در اداره شهرها باید فراهم شود. شوراها آمده‌اند که امکان نظارت موثر بر امور شهر را ایجاد کنند اما در قوانین فعلی ما شوراها به جز حوزه شهرداری‌ها در سایر حوزه‌ها نقشی ندارند. این در شرایطی است که آنها زبان نقد دارند اما هیچ الزامی را نمی‌توانند اعمال کنند.
شهردار منطقه ۲۲ توجه به دوگانگی موجود بین وظایف شورای شهر و شهرداری را مهم دانست و اظهار داشت: شورای شهر وظایفش محدود به کلیات شهر است؛ اما شهرداری اینگونه نیست و در موضوعاتی مانند آب، فاضلاب و برق هیچگونه حق مداخله ندارد، در حالی که تجربه دنیا نشان داده که مدیریت این امور را اگر به مدیریت شوراهای محلات بسپارند بسیار مفیدتر به انجام می رسد.
نوذرپور گفت: اساسا در هیچ جای دنیا، دولت ها متولی مباحث خدماتی نیستند و باید این موضوعات را به مدیریت‌های محلی بسپاریم و از ظرفیتهایشان استفاده کنیم.
شهردار منطقه ۲۲ با انتقاد از روحیه تمرکزگرایی در دولت و عدم واگذاری بخشی از وظایف از مدیریت مرکزی شهر تهران به مدیریت شهری مناطق خاطرنشان کرد: قانون اساسی ما اداره امور کشور را در دو سطح ملی که توسط قوای سه گانه انجام می‌شود و سطح محلی که اداره آن به شوراها سپرده شده، در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: قانون شهرداری ها برای سال ۱۳۳۴ است و باید به روز شود. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به روشنی به حضور و استفاده از نیروهای بالقوه مردمی و محلی تاکید شده است. پس چه بهتر که بسیاری از مدیریتهای دولتی به دست مردم و شوراهای محلی واگذار شود.
نوذرپور مشارکت و همکاری شورای محلات با مدیریت شهری را یک ضرورت خواند و گفت: با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، مشارکت شهروندان در انجام امور و بکارگیری ظرفیت اسمن ها در زمینه های مختلف می تواند کمک حال مدیریت شهری باشد.
وی با تاکید بر اینکه نهاد شورایاری به عنوان یک ابزار نظارتی شورای شهر در محلات شکل گرفت اند گفت: متاسفانه هیچگونه جایگاه قانونی برای شورایاری ها درنظر گرفته نشده است که این امر نیازمند اصلاح قانون شوراها است تا شورایاران بر حسب قانون، حیطه اختیارات خود را بدانند و عمل کنند. بنده اعتقاد دارم اداره شهرهای ما بدون همراهی شورای محله و مردم میسر نخواهد شد و وجود شورایاری و شورای محلات به نفع مدیریت شهری خواهد بود.

 
 
 
 

سه شنبه 10/2/1398 - 17:41
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته