• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1301روز قبل
ایرانگردی

 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای ۳۰ عنوان برنامه در ماه مهمانی خدا با شعار «شهر خدا، شهر همدلی» خبر داد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه برنامه «شهر خدا، شهر همدلی» با برگزاری ۳۰ عنوان برنامه در ماه مبارک رمضان خبرداد داد.

اوحدی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت ماه رمضان و عبادات و دستورات ویژه آن، این ماه می‌تواند سبک زندگی خاص اسلامی را میان افراد و به خصوص جوانان ترویج دهد. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز به واسطه رسالت ذاتی خود با توجه به پنج بعدِ فرمایشات مقام معظم رهبری در «گام دوم انقلاب»، «رویکرد و عنوان سال ۱۳۹۸»، «موضوعات ماه مبارک رمضان»، «مناسبات ماه مبارک رمضان» و «مقتضیات زمانه» ۳۰ عنوان برنامه را برای اجرا در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه طراحی کرده است.

همدلی و یاری آسیب دیدگان سیل اخیر در «ماه همدلی»

وی با بیان اینکه یاری به آسیب دیدگان سیل اخیر یکی از رویکردهای سازمان فرهنگی هنری در اجرای ویژه برنامه‌های خود در ماه مبارک رمضان است گفت: به همین منظور ویژه برنامه «بر آستان جانان» از ۱۵ اردیبهشت تا اول خردادماه در فرهنگ‌سراهای ابن‌سینا، اشراق، خاوران، بهمن، ولا و بهاران و باغ موزه قصر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اجرا می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: همچنین مسابقه عکس «گِل و دل» با مشارکت شبکه نسیم تلویزیون، سازمان سراج و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف انعکاس تصاویری از مسئولیت اجتماعی و همدلی مردم و مسئولین در شرایط بحرانی تا پایان اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. برگزاری نمایشگاه «گرگان قدیم» مرتبط با موضوع سیل زدگان گلستان در عکسخانه شهر نیز یکی دیگر از برنامه‌های سازمان با رویکرد همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر است.

اجرای ۶ عنوان برنامه ویژه کودکان و نوجوانان

سعید اوحدی با تاکید بر توجه به «کودکان و نوجوانان» در ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: ماه مهمانی خدا، فرصت مغتنمی برای شکل‌دهی شخصیت کودکان و نوجوانان است، به همین منظور ویژه برنامه «راز انسان» با توضیح نقش عبادت بر اعضای بدن در هیومن‌ پارک برگزار می‌شود تا به صورت علمی و جذاب نوجوانان را با این مهم آشنا کند. همچنین «سحرخیزان کوچک» برای تقدیر از روزه‌اولی‌های شهر تهران، ۳۰ اردیبهشت همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: چهارمین جشنواره بچه‌های محراب، مسابقه مکبری و موذنی ویژه پسران نوجوان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می‌شود. «قرار بندگی» کرسی‌های تلاوت قرآنی است که در ایستگاه‌های منتخب مترو با حضور قاریان نوجوان برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد: کارگاه قصه‌گویی و تصویرسازی قصه‌های قرآنی با عنوان «روزهای روشن» ویژه کودکان و نوجوانان ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود. «تصویر بندگی» عنوان پویش عکس و فیلمی است که با موضوع حضور کودکان و نوجوانان در کنار سفره‌های افطاری ساده، نماز جماعت، همدلی و کمک به دیگران، شب‌های قدر و محافل انس با قرآن برگزار می‌شود.

انعکاس تصویر «ماه مبارک رمضان» در ۷ نمایشگاه

سعید اوحدی در توضیح ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حوزه هنرهای تجسمی گفت: ۷ عنوان نمایشگاه از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خردادماه با موضوع بازتابی از ماه مبارک رمضان در هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان هستند.

وی در معرفی این نمایشگاه‌ها گفت: نمایشگاه «چهل آینه» با همکاری موزه ملک در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود؛ این مرکز همچنین با برپایی کارگاه تصویرگری قرآن کریم با حضور استاد سیدکمال طباطبایی میزبان علاقه‌مندان است. نمایشگاه ویژه «لیالی قدر» در موزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود. مجموعه‌ای از آثار خطاطی و آبرنگ دکتر امیر اسماعیل سوندوزی با عنوان «بهار معنوی» در موزه سوندوزی به نمایش در می‌آید.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد: موزه هنرهای دینی امام علی(ع) با نمایشگاهی با محوریت امام علی(ع) و ورکشاپ نقاشی قهوه‌خانه‌ای برنامه ویژه‌ای را در ماه مبارک رمضان تدارک دیده است. گالری مریم و نگارخانه لاله نیز با برگزاری نمایشگاه‌ عکس به استقبال این ماه مبارک می‌روند.

از سوگواری بر «مادر امت» تا مناجات‌خوانی در «سِحرِ سَحَر»

اوحدی درباره دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در ماه رمضان گفت: به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) برنامه «خیر النسا» در مسجد حضرت خدیجه برگزار می‌شود؛ همچنین به همین مناسبت ویژه برنامه «مادر امت»ویژه بانوان با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود. این میدان آیینی همچون سال‌های گذشته با ویژه برنامه «ضیافت‌ الحسین(ع)» و برپایی سفره‌های افطاری ساده میزبان روزه‌داران است.

رییس سازمان فرهنگی‌هنری اضافه کرد: «جشنواره فرهنگی هنری نفس» به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی و روز اکرام، تجلیل از سفیران اهدای عضور در ایستگاه‌های منتخب مترو برگزار می‌شود. همچنین هجدهمین همایش «عمری با قرآن» با تجلیل از ۷ چهره برتر قرآنی به همت فرهنگ‌سرای قرآن برگزار خواهد شد.

وی افزود: ماه رمضان بهانه‌ای برای صله رحم است به همین مناسبت ویژه برنامه «فامیل چتر خانواده» با تشکیل حلقه‌های فامیلی و اجرای پروژه‌های مشترک خانوادگی در قالب مسابقه در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۴، ۵، ۸، ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۹ و ۲۲ برگزار می‌شود. «سِحرِ سَحَر» نیز عنوان برنامه‌ای است که با حضور سحرخوانان و مناجات خوانان ۱۰ استان کشور ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

سعید اوحدی در پایان گفت: برنامه «با رهروان سحر» با برپایی سفره‌های سحری برای پاکبانان، عوامل اورژانس، نیروهای پلیس در منازل مسکونی شهروندان و با مشارکت آنها، «مسابقه کتاب‌خوانی»، تولید برنامه تلویزیونی «دعوت» در پردیس تئاتر تهران، مشارکت در اجرای نمایشگاه قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره)، «محفل انس با قرآن» با حضور قاریان برجسته، «جزء خوانی قرآن کریم در مناطق منتخب و «تجلیل از جوانمردان» که با تحول در زندگی عاقبت به خیر شده‌اند از دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسب فرارسیدن ماه مبارک رمضان است.

ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان با شعار «شهر خدا، شهر همدلی» از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه برگزار می‌شود.

 

يکشنبه 15/2/1398 - 15:50
ایرانگردی

 

رحمانی شهردار منطقه21 با حضور در روستاهای شهر سوسنگرد واقع در شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان، از نزدیک در جریان روند کمک رسانی به هموطنان سیل زده این بخش از کشور قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، رحمانی شهردار این منطقه با همراهی جمعی از مدیران شهری ورودی غربی پایتخت، با حضور در روستاهای هوفل، سید حمد، سابله و شاکریه شهر سوسنگرد واقع در شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان، از نزدیک در جریان روند کمک رسانی به هموطنان سیل زده و برآورد نیازهای اساسی مردم این بخش از کشورمان قرار گرفت.

رحمانی در همین خصوص گفت: نیروهای کارگری اعزامی خدمات شهری شهرداری تهران که با هدف کمک رسانی و ارائه خدماتی مانند تخلیه آب، پاکسازی معابر و ... در روستاهای سوسنگرد حضور دارند، به صورت هدفمند ساماندهی شده اند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: جلسه ای در محل فرمانداری دشت آزادگان (سوسنگرد)، با حضور رستمی معاون امور مناطق شهرداری تهران و مسئولین محلی و استانی خوزستان با هدف جمع بندی، هم اندیشی، ادای دین و نحوه شایسته تر کمک رسانی به هموطنان سیل زده این شهر برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ بازدیدهای میدانی متعددی از "روستاهای هوفل، سید حمد، سابله و شاکریه شهر سوسنگرد" انجام شد که در جریان آن وضعیت سیل بند در روستای سابله بررسی و راهکارهای لازم درخصوص مهار سیلاب باقیمانده و تخلیه سریع تر آب از نواحی مسکونی ارائه شد.

لازم به ذکر است؛ شهردار و مدیران شهری منطقه21 ضمن حضور در شهر سوسنگرد، به عنوان نمایندگان سازمان بزرگ شهرداری تهران در مراسم ازدواج چهار زوج جوان حاضر شده و خود را شریک شادی این جوانان دانستند.

 

يکشنبه 15/2/1398 - 15:45
ایرانگردی

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران از ایجاد 2 محور دوچرخه سواری با عنوان «مسیر سبز» در مرکز پایتخت با هدف ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، عبدالمطلب توجهی با بیان این که طرح ایجاد 2 محور دوچرخه سواری هم اکنون در دست مطالعه است ؛ گفت:  منطقه 11  به‌عنوان یکی از مناطق مرکزی شهر محدودیت‌های ترافیکی دارد که انتظار می رود شهروندان از طرح های استفاده از دوچرخه و "سه شنبه های بدون خود رو"  استقبال بیشتری نسبت به سایر مناطق داشته باشند.

 وی افزود: «برای تحقق اهداف تعریف شده در شهرداری تهران تلاش کردیم ضمن برگزاری همایش بزرگ دوچرخه‌سواری از مردم منطقه برای پیوستن به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو بهره‌مند شویم.»

او با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی پیرامون این موضوع در منطقه خاطر نشان کرد: «برای‌ ترویج و تبلیغ دوچرخه‌سواری در منطقه، 165 بنر تبلیغاتی در ایستگاه‌های اتوبوس عادی و تندرو منطقه نصب شده است.»
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تأکید کرد: پیگیری درباره احداث و توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری منطقه از مهم‌ترین اقدامات در دست اجرای شهرداری منطقه در راستای‌ ترویج استفاده از حمل‌ونقل پاک است.

توجهی ادامه داد: « در همین راستا در منطقه، 2 محور برای ایجاد مسیر سبز در حال مطالعه است. مسیر نخست که یک مسیر مشترک میان مناطق 10، 11 و 12 است از میدان امام خمینی(ره) در منطقه 12 شروع می‌شود و به یادگار امام در منطقه 10 ختم می‌شود.»

او می‌گوید: «مسیر سبز دومی که در نظر داریم برای منطقه 11 ایجاد کنیم شامل مسیر سبز در خیابان معیری حدفاصل خیابان کارگر جنوبی و میدان منیریه است.

به گفته توجهی برای‌ ترویج استفاده از دوچرخه در بین شهروندان تلاش کردیم این کار را از مجموعه کارکنان شهرداری شروع کنیم تا الگویی برای همه ساکنان منطقه شود. برای این کار شهردار منطقه 11علاوه بر اینکه سه‌شنبه هر هفته با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی خود را به شهرداری می‌رساند؛ دستور داده تا معاونت حمل‌ونقل منطقه با تهیه چند دستگاه دوچرخه و استقرار آن در نواحی 4‌گانه شهرداری، بستر پیگیری امور شهری نواحی را با دوچرخه توسط کارشناسان شهرداری فراهم کند

يکشنبه 15/2/1398 - 15:43
ایرانگردی

 

منطقه 10 با فضاسازی مناسب و تدارک برنامه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به استقبال ماه ضیافت الهی می رود.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، مدیریت شهری منطقه برای بهره مندی هرچه بیشتر از فیوضات معنوی این ماه گرامی ضمن آماده سازی فضا و کالبد شهری برای استقبال از ماه میهمانی خدا، برنامه هایی را با هدف ایجاد نشاط اجتماعی تدارک دیده است.

گفتنی است مشارکت در آماده سازی مساجد برای برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی، برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی مسابقات قرآنی و مسابقات ورزشی جام رمضان، راه اندازی جشن و پیاده راه با عنوان شهر رمضان در مقابل موزه هفت چنار، با مضامین هنری، رونق تولید و کار آفرینی، سلامت، کودک و نوجوان،  ورزش، بازی و سرگرمی، تغذیه سالم، کتاب و ...، از اهم برنامه های فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده در ماه مبارک رمضان است.

 

يکشنبه 15/2/1398 - 15:38
اخبار

در مجمع عمومی عادی سالیانه تصویب شد؛
تقسیم سود ۳۱۲۵ ریالی برای هر سهم همراه اول
   در نهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول، سود تقسیمی برای هر سهم ۳۱۲۵ ریال اعلام شد.
به گزارش تبیان و به نقل از اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول صبح روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۹۴ درصد سهامداران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.


• سود ۳۱۲۵ ریالی هر سهم همراه اول
مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول با ریاست مهدی اخوان بهابادی رییس هیأت مدیره همراه اول آغاز شد.
در این مراسم پس از سخنان رئیس مجمع و مدیرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ درباره تعیین سود تقسیمی، پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد.
در این جلسه با نظرخواهی از سهامداران حاضر و استماع سخنان هیأت رئیسه، با توزیع سود ۳۱۲۵ ریالی بابت هر سهم موافقت و مقرر شد سود سهامداران حقیقی از ۲۵ اردیبهشت واریز شود.
همچنین درباره میزان پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد. بر این اساس مقرر شد پاداش اعضای حقوقی هیأت مدیره بدون تغییر و همچون سال گذشته باشد.
• گزارش عملكرد هیأت مدیره


در این مراسم، حمید فرهنگ مدیرعامل شركت ارتباطات سیار ایران، گزارش جامعی از عملكرد سال ۱۳۹۷ شرکت به مجمع سهامداران ارائه كرد.
فرهنگ ضمن تبریك به مناسبت ماه مبارک رمضان و یادآوری اینکه سال ۱۳۹۸ سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، اظهار داشت: در همین ابتدای سال جدید توانستیم گام بلندی در حمایت از تولید سیم کارت های داخلی برداریم که امیدواریم اقدامی درخورِ نام سال باشد.
مدیر عامل همراه اول با بیان اینکه امید است که در این سال با حمایت همکاران همراه اولی و سهامداران، بتوانیم سهمی در تحقق این شعار ایفا کنیم، به ارائه گزارش عملکرد سال مالی قبل پرداخت و گفت: همراه اول توانست با دو پله صعود به نسبت سال ۹۶، به جایگاه ۱۷ دنیا از نظر تعداد مشترکان برسد.
وی تصریح کرد: همراه اول در سال ۱۳۹۷ با جذب بیش از ۸.۳ میلیون مشترک جدید به سهم بازار ۶۰.۱ درصد دست یافت و توانست ضمن توسعه کمی و کیفی شبکه ارتباطی و افزایش سهم ترافیک در نسل ۴(LTE) به ۶۰ درصد و ثبت رکورد ۵۴۱۹ ترابایت مصرف روزانه دیتا بدون در نظر گرفتن ترافیک TD-LTE مبین نت، برتری خود را در بازار رقابتی همچنان حفظ کند.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به فروش حدود ۱۱۰ میلیون سیم کارت تاکنون، درباره مشترکان نسل های جدید ارتباطی این اپراتور ابراز کرد: حدود ۱۲.۱ میلیون مشترک G۴ و ۱۶.۱ میلیون مشترک G۳ در شبکه داریم.
وی با تأکید بر داشتن جایگاه بزرگترین شبکه پهن باند کشور با ۳۲ میلیون مشترک دیتای در بازه زمانی سه ماهه، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با ۱۹۷۰۰ سایت G۴، ۲۰۸۰۰ سایت G۳ و ۳۱۱۰۰ سایت G۲ پوشش شهرهای کشور را به ۱۰۰ درصد رسانده ایم و ضریب نفوذ LTE در شبکه همراه اول ۴۱ درصد و سهم ترافیک LTE نیز ۶۰ درصد است.


• افزایش میزان پهنای باند فرکانسی همراه اول
فرهنگ ادامه داد: همچنین توانستیم ۵۷۰ سایت پهن باند را روی فیبرنوری اجرایی کنیم و ظرفیت IPBB به ۱۸۹۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید که ۳.۱ برابر رشد به نسبت سال ۱۳۹۶ نشان می دهد.
مدیر عامل همراه اول از دو اقدام مهم در راستای افزایش ظرفیت پهنای باند شبکه خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته روی باند فرکانسی ۱۸۰۰ به میزان ۵ و ۷.۵ مگاهرتز به ترتیب به استان ها و تهران اختصاص دادیم و همچنین روی باند ۲۶۰۰ نیز افزایش ظرفیتی ۵ مگاهرتزی را داشتیم که در نتیجه سرعت دیتای همراه اول رشد و بهبود قابل توجهی داشت.
فرهنگ از ارائه ۵۰ محصول و خدمت در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: علاوه بر اینکه هر هفته یک محصول و خدمت را ارائه دادیم، بیش از ۱۵۰۰ سرویس در حوزه خدمات ارزش افزوده پهن باند تعریف و ارائه کردیم.


• افزایش خدمت رسانی به روستاییان
وی اشاره ای به خدمات USO و WLL روستایی نیز داشت و بیان کرد: در این بخش توانستیم ۳۵۷۰ سایت و ۲۵ دستگاه BSC از شبکه WLL را به شبکه همراه اول برگردانیم و توزیع بیش از ۵۰۰ هزار سیم کارت روستایی داشته باشیم.
فرهنگ خاطر نشان کرد: رویکرد جدید همره اول تعامل حداکثری با ذی نفعان به منظور برخورداری آحاد مردم از خدمات توسعه یافته و ارزشمند ارتباطی است و بر این اساس ادغام شبکه WLL در دستور کار قرار گرفت و هم در این راستا سرویس رومینگ ملی به روی اپراتورهای داخلی گشوده شد تا مشترکان اپراتورهای رقیب نیز از شبکه گسترده همراه اول بهره مند شوند.


• کسب رتبه نخست شفافیت اطلاعات
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه رتبه اول شفافیت مالی بین ۳۰۳ شرکت پذیرفته شده در بورس را داریم، اذعان کرد: همراه اول در سال ۱۳۹۷ توانست علاوه بر پوشش ۱۰۰ درصدی سود پیش بینی شده برای هر سهم، از نظر شفافیت اطلاعات رتبه نخست را بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران کسب کند؛ همچنین در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران نیز موفق شد رتبه ۳ بیشترین سودآوری، رتبه ۱۴ بیشترین درآمد و رتبه ۸ بالاترین ارزش افزوده را از آن خود کند.
وی با تشریح دستاوردهای مالی همراه اول اظهار کرد: درآمد عملیاتی شرکت اصلی با ۲۱ درصد رشد به ۱۴۰۴۰۲ میلیارد ریال و سود خالص شرکت هم با ۹ درصد افزایش به ۳۴۲۲۴ میلیارد ریال رسید؛ این در حالی است که سود خالص تلفیقی گروه و درآمد عملیاتی تلفیقی نیز به ترتیب ۲۱ و ۲۲ درصد رشد داشتند.
فرهنگ همچنین هزینه های سرمایه ای در سال ۱۳۹۷ را ۲۹۵۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.


• اجرای یکی از بزرگترین پروژه های بخش فناوری کشور
مدیر عامل همراه اول از راه اندازی سیستم یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتری و صورتحساب (CRM-CBS) هم به عنوان دستاوردی برای این اپراتور یاد کرد و گفت: در پی اجرای این پروژه که یکی از بزرگترین پروژه های بخش فناوری اطلاعات کشور قلمداد می شود، علاوه بر ایجاد ظرفیت های جدید، امکان ارائه سرویس های متنوع به مشترکان انبوه و سازمانی فراهم شد.
وی در ادامه سخنانش از برنامه ۵ساله راهبرد همراه اول که با نام «منظومه» در حال اجراست، یاد کرد و گفت: این برنامه متمرکز بر توسعه زیرساخت های ارتباطی مبتنی بر آخرین تکنولوژی و ایجاد کسب و کارهای نوآورانه است و برآنیم تا از رهگذر اجرای این برنامه، نقشی تعیین کننده در گسترش خدمات دولت الکترونیک و سرویس های دیجیتال در کشور ایفا کنیم.
فرهنگ ادامه داد: در این برنامه چشم انداز شرکت، تثبیت جایگاه همراه اول به عنوان یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال تعیین شده است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین با اشاره به جایگاه این برنامه ۵ ساله تصریح کرد: در راستای اجرای این برنامه سه سطح (فاز) را در نظر گرفته ایم که بخش هسته به «کسب و کار اصلی» اپراتور اشاره دارد و به عنوان Core شناخته می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در نظر داریم در افق ۱۴۰۱ به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد برسیم، لذا نیازمند تعریف سطح نزدیک هسته (Near core) بودیم که ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیاء و ارائه خدمات مدیریت شده شرکت را شامل می شود.
فرهنگ همچنین گفت: اما در سطح سوم که با عنوان Beyond core شناخته می شود، به دنبال سرمایه گذاری در شرکت های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهمی در عرصه سرمایه گذاری های خطرپذیر هستیم تا در نهایت بتوانیم درآمد پیش بینی شده را محقق سازیم.


• همکاری مشترک با اپراتور رقیب در عین رقابت
همچنین در این مراسم مهدی اخوان بهابادی رییس هیأت مدیره همراه اول با بیان اینکه برنامه استراتژی تدوین شده برای شرکت ارتباطات سیار ایران تفاوت چشم گیری با برنامه های قبلی دارد، اظهار کرد: به دلیل ماهیت تکنولوژی و سرعت بالای تغییر و تحولات در این عرصه، ملزم به تدوین برنامه ای در این زمینه بودیم.
اخوان ادامه داد: هدف گذاری کرده ایم در پنج سال آینده حضوری جدی در فضای دیجیتال کشور داشته باشیم و جزو رهبران منطقه ای حوزه ICT باشیم.
وی یکی از استراتژی های جدید همراه اول را همکاری با اپراتورهای رقیب دانست و بیان کرد: شاید این موضوع دور از ذهن به نظر برسد، اما در سال گذشته، نشان دادیم که دو اپراتور در عین رقابت، می توانند در راستای حصول منافع مشترک، همکاری هایی را نیز با هم داشته باشند.
وی یادآور شد: در سال جاری نیز همسو با شعار «رونق تولید»، روند حمایت از کسب و کارهای ایرانی را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد تا جایگاه کنونی همراه اول که دارنده «رتبه اول حمایت از کسب و کارهای ایرانی» است را حفظ کنیم.

يکشنبه 15/2/1398 - 15:24
ایرانگردی


شورای عالی اقامه نماز و امربه‌معروف شهرداری تهران پس از ٢ سال با حضور امام جمعه موقت تهران در محل ساختمان شهرداری تشکیل جلسه داد.

 این جلسه که پیروز حناچی و معاونان شهرداری تهران نیز در آن حضور داشتند، پس از ٢ سال تشکیل و قرار بر این شد که از این پس جلسات این شورا شنبه نخست هر ماه به طور مرتب برگزار شود.
گفتنی است حجت‌الاسلام ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت پایتخت و رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان تهران نیز در این جلسه حضور داشت. شهردار تهران نیز در این جلسه به معاونانش حکم عضویت در شورای عالی اقامه نماز و امربه‌معروف شهرداری تهران را اعطا کرد.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران ضمن تشکر از حجت‌الاسلام صادق‌زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران و مدیران شهری پایتخت برای پیگیری و اصرار بر تشکیل جلسه این شورا، گفت: انتظار این است که فعالیت دوستان در زمینه امر‌به‌معروف ملموس و قابل قبول باشد؛ امیدوارم اعضای این شورا در حالی یک ماه دیگر در جلسه بعد حاضر شوند که کاملا احساس کنند قدم‌هایی برداشته شده است.
او یکی از بزرگترین معروف‌ها در شهرداری تهران را افزایش کارایی نظام مدیریت شهری دانست و افزود: مطلعم که شخص شهردار تهران هم دغدغه افزایش سطح کارایی نهادها، معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه مدیریت شهری تهران را دارد؛ شهرداری تهران به‌واسطه توانایی و ظرفیت ویژه‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند تاثیر و نقش فوق‌العاده‌ای در عمل به واجب امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر داشته باشد.
رئیس شورای امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر استان تهران در ادامه به‌عنوان مثال افزایش سطح فرهنگ و اخلاق در استادیوم‌ها و اماکن ورزشی را مورد مهمی خواند و تأکید کرد: این موضوع از آن‌جایی اهمیت دوچندان دارد که اغلب مخاطبان ورزش، جوانان هستند.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد گفت: معضل معتادان متجاهر نیز یکی از منکرهایی است که مردم را بسیار آزار می‌دهد؛ اگر خداوند توفیق عطا فرماید مسئولان باید با مطالعه و برنامه‌ریزی، قدم‌های مهم و بزرگ در این زمینه بردارند. اگر معتادان متجاهر به‌طریقی به دامان جامعه بازگردند، انقلاب مثبت و فوق‌العاده‌ای صورت می‌گیرد.
امام‌جمعه موقت تهران در پایان سخنانش بر اهمیت مضاعف و دوچندان افزایش کارایی درمیان مدیران و کارکنان شهرداری تهران اشاره کرد.

منبع : شهرنوشت

يکشنبه 15/2/1398 - 11:37
ایرانگردی


ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: به منظور بهتر اجرایی کردن فعالیت های هنری در شهر تهران بهارستان ۹۹ در تعامل بیشتر با هنرمندان برگزار خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ برزین ضرغامی در مراسم چهارمین دوره گردهمایی عصری با هنرمندان با موضوع اختتامیه جشنواره سالانه هنرهای شهری تهران(بهارستان ۹۸)، گفت: به منظور بهتر اجرایی کردن فعالیت های هنری در شهر تهران بهارستان ۹۹ در تعامل بیشتر با هنرمندان برگزار خواهد شد.
وی افزود: بهارستان از جمله اقداماتی است که سازمان زیباسازی هر ساله به منظور حمایت از هنرهای شهری با همکاری هنرمندان همزمان با ایام نوروز در بخش‌های مختلفی مانند تخم‌مرغ‌های رنگی، نقاشی‌های کوچک دیواری، سفره‌های هفت سین، طرح های ابتکاری و خلاقانه‌ برگزار می‌ کند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به فراخوان بهارستان 98 در ماه مهر و آبان، تصریح کرد: هنرمندان طی مدت زمان مشخص آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بهارستان ارسال می‌کنند و پس از داوری، آثار منتخب در ایام نوروز در سطح شهر تهران اکران می شوند.
ضرغامی در ادامه با بیان اینکه امسال نیز این رویداد باشکوه‌تر و کیفی‌تر از سال‌های گذشته در شهر تهران برگزار شد، گفت: قطعاً سازمان زیباسازی تلاش می کند مشکلات و نواقصی که در دوره‌های قبلی وجود داشته را با تعامل بیشتر با هنرمندان برای دوره‌های بعدی برطرف کند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه هنرمندان نسبت به افزایش قیمت آثار هنری و همچنین تقویت شورای داوری و برگزاری جلسات مستمر با سازمان زیباسازی نظراتی را مطرح کردند، بیان کرد: سازمان زیباسازی به منظور افزایش قیمت آثار اقداماتی انجام داده و این افزایش قیمت‌ها در دوره جدید جشنواره بهارستان ۹۸ نیز اعلام شده است. درخصوص تقویت شورای داوری نیز تصمیماتی در حال اتخاذ است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اضافه کرد: سازمان زیباسازی به منظور برطرف کردن هر گونه مشکلی در خصوص اقدامات فرهنگی آمادگی دارد تا به صورت فصلی جلساتی با هنرمندان برگزار کند.
ضرغامی در ادامه با اشاره به موضوع به کارگیری رنگ در سطح شهر تهران، افزود: با توجه به تأکیدات شهردار تهران سال گذشته برای پروژه رنگ‌آمیزی شهر تهران نیز اقداماتی انجام دادیم و در تلاشیم تا این موضوع نه تنها به صورت فصلی و دوره‌ای بلکه در تمام ایام سال به موضوعات و مباحث مختلف توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
به گفته وی قطعاً ساماندهی موضوع رنگ در سطح شهر تهران در دستور کار سازمان زیباسازی قرار دارد به همین دلیل به‌گونه‌ای عمل می کنیم که از آلودگی رنگی کلانشهر تهران جلوگیری شود. برای انتخاب رنگ در شهر مولفه های زیادی مانند تاریخ، فرهنگ، جغرافیا و... وجود دارد که هنرمندان باید به آنها توجه کنند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به موضوع ساماندهی شهرسازی مدرن در شهر تهران، تصریح کرد: یکی از مهمترین مولفه هایی که برای طراحی شهری در نظر گرفته شده پرداختن به مباحث هویتی است.

ضرغامی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی- اسلامی در طراحی ها دیده می شود، گفت: اگرچه در گذشته تهران در حوزه های مختلف دارای ترکیب های متفاوتی بوده اما در وضعیت کنونی نمی توانیم تفکیکی به صورت خط کشی شده در شهر انجام دهیم.
گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه از هنرمندانی که آثار آنها در جشنواره بهارستان به عنوان آثار فاخر و برتر توسط شورای داوران انتخاب شده بود، تقدیر شد

يکشنبه 15/2/1398 - 11:31
ایرانگردی



همزمان با ورود دو محصول جدید «برگ مو» و «ذرت (بلال)» به میادین میوه و تره بار، قیمت پیاز و 7 محصول دیگر شامل «فلفل دلمه رنگی، تره فرنگی، ریواس، کدو مسمایی سبز، کدو گلخانه‌ای رنگی، خیار گلخانه‌ای و هندوانه» در میادین میوه وتره بار کاهش یافت.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ قیمت هر کیلوگرم پیاز زرد و سفید درجه یک در میادین میوه و تره بار با 1600 تومان کاهش نسبت به هفته گذشته به 6 هزار تومان و پیاز زرد و سفید دستچین نیز با 1600 تومان کاهش به 6900 تومان رسیده است، ضمن اینکه هر کیلوگرم فلفل دلمه رنگی با 500 تومان کاهش، 8500 تومان نرخ گذاری شده، اما قیمت فلفل دلمه سبز روی عدد 5700 تومان ثابت مانده است.
بر اساس این گزارش، در میادین میوه و تره بار قیمت هر کیلوگرم تره فرنگی دستچین با 400 تومان کاهش به 2900 تومان، ریواس دستچین با 200 تومان کاهش به 5800 تومان، کدو مسمایی سبز با 300 تومان کاهش به 3500 تومان و کدو گلخانه‌ای رنگی نیز با 300 تومان کاهش به 3500 تومان رسیده است.
این گزارش حاکی است، قیمت خیار گلخانه‌ای دستچین با 100 تومان کاهش به 4600 تومان و هندوانه با 50 تومان کاهش به 2450 تومان رسیده است و دو محصول تازه وارد به میادین یعنی «برگ مو» هر کیلوگرم 11 هزار تومان و «ذرت (بلال)» هر کیلوگرم 4200 تومان نرخ گذاری شده‌اند.
بنابراین گزارش، قیمت اغلب میوه‌ها از جمله انواع پرتقال و سیب، آناناس، توت فرنگی، چاغاله بادام، گوجه سبز، کیوی، گریپ فروت، لیمو ترش سنگی، لیمو شیرین، موز و نارنگی در میادین بدون تغییر بوده و افزایشی نداشته است.
گفتنی است، قیمت محصولات صیفی همچون انواع خیار، بادمجان، فلفل، کاهو و سبزیجات، باقلا سبز، سیر تازه، گل کلم، کلم قُمری و چینی، کنگر، گوجه فرنگی گیلاسی و زیتونی، لوبیا سبز، لیمو ترش سنگی، نخود فرنگی و هویج نیز در میادین میوه و تره بار ثابت مانده‌ است.

شنبه 14/2/1398 - 17:5
ایرانگردی

 

 

اگر به دنبال گوشی هوشمندی با دوربینی قدرتمند هستید، به احتمال زیاد گوشی هوشمند Huawei P30 Pro انتظارتان را برآورده می‌کند. این گوشی هوشمند که آخرین و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های عکاسی با موبایل را دارد، به سیستم دوربین چهارگانه لایکا مجهز شده و این نخستین باری است که یک گوشی هوشمند به سیستم دوربینی از این نوع مجهز می‌شود و می‌تواند در شرایط بسیار کم‌نور، عکس‌هایی بگیرد که پیش از این امکان‌پذیر نبود. همچنین سیستم دوربین این گوشی با قابلیت زوم منحصربه‌فرد خود این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید از سوژه‌های دوردستی که با چشم غیرمسلح به‌خوبی دیده نمی‌شوند، عکس بگیرید.

گوشی هوشمند Huawei P30 Pro که مجموعه کاملی از فناوری‌های عکاسی و فیلم‌برداری با موبایل را ارائه می‌کند، توانسته امتیاز متوسط ۱۱۲ را از DxO  دریافت کند که یکی از بالاترین امتیازهای این وب‌سایت است. این گوشی همچنین برنده عنوان «Best Photo Smartphone» از طرف TIPA برای سال ۲۰۱۹ شده است.

 

عکاسی با کمترین نور موجود

سیستم دوربین چهارگانه لایکا در گوشی هوشمند Huawei P30 Pro، از یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که با حسگر جدید SuperSpectrum هوآوی همراه شده و  دوربین دوم این چیدمان دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید است. دوربین سوم هم دوربینی با کیفیت ۸ مگاپیکسل است که از لنز سوپرزوم استفاده می‌کند. آخرین و چهارمین دوربین این مجموعه دوربینی است که ToF یا «Time of Flight» نام دارد.

دوربین ۴۰ مگاپیکسلی این گوشی حسگری از نوع 1/1.7 RYYB SupersSpectrum دارد و ضریب اف آن ۱.۶ (f/1.6) است. این دوربین به لطف حسگر و گشودگی دهانه لنزی که دارد، می‌تواند تا ۴۰ درصد نور بیشتری جذب کند و در نتیجه عکس‌ها و ویدئوهای پرجزئیات‌تر و شفاف‌تری بگیرد. هوآوی برای رسیدن به چنین کیفیتی به جای حسگر RGB معمولی، از یک حسگر RYYB استفاده کرده است. به بیانی ساده‌تر به جای این‌که از آرایه فیلتر رنگ RGB یا «قرمز، سبز، آبی» استفاده کند، سراغ استفاده از آرایه فیلتر RYYB یا «قرمز، زرد، زرد، آبی» رفته است. به این ترتیب میزان نور دریافتی حسگر افزایش پیدا کرده و امکان ثبت عکس‌هایی با کیفیت بالاتر فراهم شده است.

به لطف حسگر SuperSpectrum و فناوری لرزش‌گیر Huawei AIS+OIS، دیگر لازم نیست کاربران برای عکاسی و فیلم‌برداری در محیط‌های کم‌نور، نگران لرزش دوربین و کاهش کیفیت عکس‌ها و ویدئوها باشند. بنابراین اگر با دوستان‌تان در جایی کم نور هستید، می‌توانید با Huawei P30 Pro به‌راحتی عکس‌های به‌یادماندنی بگیرید.

 

قابلیت زوم بی‌نظیر

گوشی هوشمند Huawei P30 Pro یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو هم دارد. مهندسان هوآوی در طراحی این دوربین گامی خلاقانه برداشته‌اند و از طراحی پریسکوپی استفاده کرده‌اند. به لطف این طراحی، عکاسانی که به قابلیت زوم علاقه دارند، می‌توانند از زوم اپتیکال 5x این دوربین لذت ببرند. این دوربین می‌تواند زوم هیبریدی 10x و زوم دیجیتال 50x را هم در اختیار کاربران بگذارد تا  قواعد بازی زوم در گوشی‌های هوشمند را دگرگون کند.

اما اگر نتیجه عکس‌ها و ویدئوها تار و بی‌کیفیت باشند، قابلیت زوم بالا بی‌معنی خواهد بود. بنابراین برای به حداقل رساندن لرزش دوربین در زوم‌های بالا، هوآوی از فناوری OIS یا «Optical Image Stablization» استفاده کرده است که با تکیه بر آن، کاربر می‌تواند بدون استفاده از پایه عکس و فیلم بگیرد و از کیفیت خیالش راحت باشد.

یکی دیگر از دوربین‌های این مجموعه دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید است که امکان عکاسی از چشم‌اندازهای وسیع را فراهم می‌کند. برای نمونه، اگر  بالای کوهی رفته‌اید و می‌خواهید از چشم‌انداز روبه‌رو عکس بگیرید یا این‌که دوست دارید یک منظره وسیع جنگلی را در قاب عکس‌تان بگنجانید، دوربین گوشی هوشمند Huawei P30 Pro می‌تواند این کار را برایتان انجام بدهد. این دوربین قابلیت عکاسی ماکرو هم دارد و می‌تواند از فاصله ۲.۵ سانتیمتری عکس بگیرد. این دوربین در حالت ماکرو، می‌تواند جزئیاتی ثبت کندکه چشم انسان در حالت عادی قادر به تشخیص آن نیست.

 

عکاسی حرفه‌ای از چهره

در کنار فلاش گوشی، دوربین ToF قرار گرفته است. وظیفه اصلی این دوربین تشخیص عمق میدان است که برای ایجاد جلوه بوکه، به‌ویژه در عکس‌های پرتره،به کار می‌رود. گوشی Huawei P30 Pro، با اتکا به دوربین ToF خود، توانسته کیفیت عکاسی پرتره با موبایل را به سطح جدیدی ارتقا بدهد. به کمک این دوربین می‌توانید از چهره دوستان‌تان عکس‌هایی بگیرید که در آن پس‌زمینه عکس محو و چهره در حالت فوکوس باشد تا جزئیات چهره فرد در عکس برجسته باشد.

 

فیلمبرداری با دو دوربین

یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌‌نظیر Huawei P30 Pro، قابلیت Huawei Dual-View Video است که امکان فیلم‌برداری دو دوربین به صورت هم‌زمان را ایجاد می‌کند. در این حالت، گوشی از دو دوربین پشتی خود استفاده می‌کند که یکی چشم‌انداز کاملی از صحنه را ثبت می‌کند و دیگری تصویری از نمای نزدیک می‌گیرد. به این ترتیب، کاربر می‌تواند هم‌زمان از دو زاویه دید تصویربرداری کند.

گوشی هوشمند Huawei P30 Pro در کنار این قابلیت‌ها، از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند تا کاربر مطمئن باشد که هنگام عکاسی و فیلم‌برداری با کمبود شارژ مواجه نخواهد شد. شارژ باتری این گوشی می‌تواند بیشتر از یک روز دوام بیاورد و به لطف فناوری 40W Huawei SuperCharge، می‌تواند ظرف مدت ۳۰ دقیقه، تا ۷۰ درصد شارژ بگیرد.

گوشی Huawei P30 Pro گوشی هوشمندی با دوربین فوق‌العاده است که مجموعه‌ای چشم‌گیر از دوربین‌های لایکا را دارد. مجموعه‌ای که این امکان را می‌دهد که از هر فاصله‌ای که دوست داشته باشید و در شرایط نوری مختلف، عکس‌هایی شگفت‌انگیز بگیرید و با وجود باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی و قابلیت شارژ سریع هوآوی، هرگز نگران تمام شدن باتری نباشید.

شنبه 14/2/1398 - 16:59
ایرانگردی

 

در آستانه ماه مبارک رمضان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه11 از میزبانی این منطقه در مسابقات جام رمضان ویژه شهروندان مناطق22 گانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، محمد جواد رشیدی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه11 از میزبانی این منطقه در سلسله مسابقات جام رمضان ویژه ایام مبارک ماه رمضان  در سالن های ورزشی این منطقه خبر داد.

رشیدی با بیان این که ایام ماه مبارک رمضان را می توان هم به عبادت پرداخت و هم توجه ویژه ای به سلامتی و نشاط مردم داشت؛ گفت: از نیمه دوم ماه مبارک رمضان مسابقات جام رمضان به میزبانی شهرداری منطقه11 در سطح 22 منطقه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مسابقات در 2 دوره ویژه بانوان و آقایان در رشته های والیبال بانوان برای گروه سنی نوجوانان ، فوتبال چمن مصنوعی برای آقایان و در سالن ورزشی الزهرا ویژه بانوان و زمین چمن مصنوعی بوستان رازی ویژه آقایان بر گزار خواهد شد.

رشیدی خاطر نشان کرد: شهروندان از طریق اطلاعیه های سرای محلات می توانند از شرکت کردن در این مسابقات مطلع شده و شهروندان علاقمند ساکن منطقه11 می توانند به اداره ورزش و تربیت بدنی شهرداری منطقه11 مراجعه و ثبت نام کنند تا به تیم و مربی معرفی شده و بتوانند در مسابقات شرکت کنند و رتبه دار جام رمضان منطقه 11 باشند.

رشیدی به اختتامیه جام رمضان و میزبانی منطقه11 اشاره کرد و افزود: همچون سالیان گذشته مفتخر به میزبانی گروه های ورزشی 22 منطقه شهرداری تهران هستیم و تمام تلاشمان را در برگزاری هرچه بهتر مسابقات به کار بستیم .

وی گفت: در روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان، مراسم اختتامیه جام رمضان 22 منطقه در دو رشته والیبال و فوتبال ویژه بانوان و آقایان در مجموعه ورزشی منطقه11 برگزار خواهد شد.

شنبه 14/2/1398 - 16:52
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته