• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1301روز قبل
ایرانگردی

 

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از آغاز طرح تخفیفات ویژه ماه مبارک رمضان در میادین میوه و تره بار از صبح فردا و همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اعلام اینکه به مناسبت ماه مبارک رمضان و در قالب طرح تخفیفات، خدمات ویژه‌ای را برای شهروندان در نظر گرفته‌ایم، گفت: میانگین قیمت انواع میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره بار به طور متوسط 34 درصد زیر قیمت سطح شهر است که این اختلاف قیمت در مورد برخی میوه‌ها به 50 درصد نیز می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه طرح تخفیفات ویژه ماه مبارک رمضان همه محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار را شامل می‌شود، اظهار کرد: این تخفیفات برای انواع عسل 20 درصد، انواع دستمال کاغذی در بسته بندی پلاستیکی 15 درصد، انواع آب معدنی و آب آشامیدنی 15 درصد و انواع نمک، ادویه و سبزیجات خشک بسته بندی شده 15 درصد است.
راد با بیان اینکه میزان تخفیفات پیش بینی شده برای انواع آب میوه 12 درصد و انواع زعفران 12 درصد است، تصریح کرد: برای انواع کمپوت، کنسرو، مربا، ترشی، شور، آبلیمو، آبغوره، سرکه و عرقیات گیاهی نیز 10 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه برای انواع بستنی 10 درصد، انواع دستمال کاغذی در بسته بندی جعبه‌ای 10 درصد و سایر محصولات بهداشتی سلولزی شامل دستمال توالت، دستمال حوله‌ای و پوشک بچه 10 درصد تخفیف تعیین شده است، اظهار کرد: برای انواع لبنیات 10 درصد و انواع رب گوجه فرنگی نیز 10 درصد تخفیف منظور شده است.
راد با بیان اینکه برای انواع رشته، ماکارونی، لازانیا و ورمیشل 10 درصد، انواع پودر قهوه، کاکائو و نسکافه (بسته بندی داخلی) 10 درصد و انواع ارده، حلوا ارده ، شیره انگور و شیره خرما 10 درصد تخفیف پیش بینی شده است، تصریح کرد، انواع بیسکویت، ویفر، کیک، کلوچه، شکلات، تافی، نبات، آب نبات، سوهان، گز، آدامس، چیپس، پفک، پودر ژله، پودر شربت و آجیل شرکتی بسته بندی (با وزن کمتر از 200 گرم) نیز 8 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پایان با اعلام اینکه انواع فرآورده‌های گوشتی همچون سوسیس، کالباس، همبرگر و ناگت، انواع نان حجیم و غیر حجیم بسته بندی شده، انواع سُس و تُن ماهی از 8 درصد تخفیف برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: میزان تخفیفات انواع محصولات بهداشتی شامل شوینده و پاک کننده، کیسه فریزر و کیسه زباله نیز 6 درصد است.
گفتنی است درصد این تخفیفات از قیمت مصرف کننده مندرج بر روی محصول محاسبه شده و مدت زمان اجرای آن در میادین و بازارهای میوه و تره بار از 16 اردیبهشت تا 14 خرداد در نظر گرفته شده است.

يکشنبه 15/2/1398 - 16:31
ایرانگردی





پذیرش ادبیات کسب و کارهای نوپا و خلاق، هم­افزایی و هماهنگی بین دستگاهی و باورمندی به ظرفیت بخش خصوصی، از الزامات اصلاح و بهسازی رفتار دستگاه های حاکمیتی است. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه­ های دیجیتال، محمدرضا بهمنی رئیس این مرکز  در همایش فرصت‌های تولید محتوا و کسب و کارهای دیجیتال با بیان اینکه وضعیت کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی، برآیند رفتار چهار عامل کلیدی، شامل دستگاه­های حاکمیتی، تولید کنندگان و توسعه دهندگان محتوا، اپراتورها و پلتفرم­ ها و صاحبان سرمایه است، گفت: برای رونق تولید در این عرصه، هر یک از این بازیگران، می­توانند نقش پیش­برنده داشته باشند.  

بهمنی با تحلیل رفتار دستگاه­های حاکمیتی در توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی به سه ضرورت کلیدی در بهبود رفتار بخش حاکمیت در این زمینه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: پذیرش ادبیات کسب و کارهای نوپا و خلاق، هم­افزایی و هماهنگی بین دستگاهی و باورمندی به ظرفیت بخش خصوصی، از الزامات اصلاح و بهسازی رفتار دستگاه های حاکمیتی است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: به نظرم اکنون وقت آن رسیده است که با همکاری مجلس و دولت، «تشکیل سازمان صنایع خلاق» به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته و در سال رونق تولید عملیاتی شود.

او در تبیین این پیشنهاد افزود: متاسفانه ناهماهنگی­ دستگاه­های حاکمیتی از یک سو و ضعف دانش و ادبیات ناظر به صنایع خلاق و نرم در این دستگاه از سوی دیگر، فرصت کسب و کار پر رونق در حوزه فرهنگ و هنر و عرصه دیجیتال را از فعالان و توسعه دهندگان با انگیزه و جوان این عرصه سلب کرده است. این در حالی است که عقبه افتخار آمیز فرهنگ و هنر کشور و فرصت تحولات فضای مجازی، زمینه بسیار ارزشمندی برای توسعه کسب و کارهای فرهنگی و نرم در عرصه فضای مجازی است. لذا محوریت ­بخشی و اختیاردهی به یک دستگاه جدید که هم ادبیات این بحث را درک کرده و نهادینه کند و هم به ناهماهنگی­ های پایان دهد، به مثابه یک تدبیر حیات بخش برای رونق کسب و کارهای فرهنگی و نرم میتواند عمل کند.

رئیس مرکز رسانه دیجیتال تصریح کرد: فضای کسب و کارهای نوپا در اقتصاد بسیار مهم است اما نیاز نیست که دوگانه ایدئولوژی – اقتصاد مطرح شود و به تبع آن رشد اقتصاد صنابع نرم و خلاق در مقابل مباحث ارزشی قرار داده شود. چراکه مبحث تولید ارزش در حوزه اقتصاد ، مطلب روشن و پذیرفته شده­ای است. البته به این نکته هم باید توجه کرد که ما نیاز داریم به این که از رویکرد تهدیدانگاری مطللق فضای مجازی هم عبور کنیم. امروز و فردا فرصت­ های بی­نظیری به واسطه تحولات فضای در اختیار عرصه فرهنگ و هنر و میراث معنوی کشور قرار گرفته است که با توسعه و ایمن­ سازی زیرساخت­ها از یک سو و ارتقای قدرت انتخاب­گری مردم از سوی دیگر، می­توان از این فرصت­ ها به نفع فرهنگ اسلامی – ایرانی و آینده تمدنی انقلاب، بهره­ برداری کرد.

وی در ادامه تحلیل نقش بازیگران دخیل در رونق تولید کسب و کارهای فرهنگ و هنر در فضای مجازی، بخش خصوصی فعال در حوزه تولید  محتوا و کسب وکار دیجیتال را مورد خطاب قرار داد و گفت: بخش خصوصی نیز باید چند الزام مهم را برای توسعه و رونق تولید محتوا و کسب و کارهای دیجیتال مورد توجه داشته باشند. که از مهمترین آنها به این موارد می­توان اشاره کرد؛ اول این که فعالان و توسعه دهندگان باید نوآوری و خلاقیت در این حوزه را جدی بگیرند. همچنین همانطور که فعالان توانمند می­دانند، باید به بازارهای فراملی توجه شود و برای صادرات محتوا و محصولات فرهنگی و هنری برنامه داشته باشند.

بهمنی تاکید کرد: در کانون توجه قرار دادن ویژگی های فرهنگی کشورمان از مولفه های دیگری است که پلت‌فرمهای کسب و کار دیجیتال باید به آن توجه داشته باشند.

وی اپراتورها و پلتفرم‌های کسب و کار ایرانی را از بازیگران اصلی در تولید محتواهای فرهنگی دانست و گفت: امروز کاملا روشن شده است که اقتصاد پلتفرمی، جایگاه مهمی در آینده اقتصاد کشور خواهند داشت. بنابراین هم گریزی از پذیرش نقش اپراتورها و پلتفرم­ها نیست و هم از سوی دیگر، باید ارزش­مداری و رویکرد فرهنگی در اپراتورها و پلتفرم­ها را به عنوان الزامات توأمان رونق کسب و کارهای محتوامحور و فرهنگی دانست.

بهمنی در پایان ضمن تأکید بر نقش سرمایه­ گذاران و صاحبان منابع مالی در رونق کسب و کارهای خلاق و نرم از آنان و نیز از خیرین و واقفین برای حمایت از صنایع خلاق و نرم در فضای مجازی دعوت کرد و افزود: بی­تردید همکاری و هم ­افزایی صاحبان سرمایه و توسعه ­دهندگان کسب و کارهای دیجیتال نه تنها می‌تواند برای آنها آورده مالی بسیاری خوبی داشته باشد بلکه ارزش افزوده فرهنگی نیز برای کشور به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در پایان سخنان خود گفت: نگاه سیستمی به انسجام و هماهنگی فعالان و توسعه دهندگان محتوا، اپراتورها و پلتفرم­ها، دستگاه­های حاکمیتی و سرمایه­ گذارن و خیرین و ورود متوازن هریک از آنها در حوزه تولید محتوا و کسب و کار دیجیتال می تواند اتفاقات بسیاری خوبی را برای کشورما رقم بزند که منافع آن برای همه آنها خواهد بود.

يکشنبه 15/2/1398 - 16:29
ایرانگردی

 

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 از برپایی پردیس"شهر رمضان" در بوستان ملت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، کاظم کمالی نسب با اشاره به فعالیت پردیس "شهر رمضان" در بوستان ملت گفت: این پردیس ها با برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی و هنری از روز اول ماه مبارک رمضان تا عید فطر ازساعت 20 تا 24 میزبان شهروندان است.

وی با تاکید اینکه، پردیس "شهر رمضان" در شب های قدر برگزار نمی شود افزود: برنامه های این پردیس شامل: استیج و جشن های مفرح و شاد است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 ابراز داشت: پیاده راه فرهنگی با 28 غرفه با مضامین ورزشی، سلامت و آموزشی از جمله: کتاب و کتابخوانی، آموزش شهروندی، کودک، ورزش، سلامت محور، گذر اقوام و ... در ایام ماه مبارک رمضان پذیرای شهروندان است.

برپایی محافل انس با قرآن در مساجد قبا، بقیه ا...، الزهرا(س)، شاه آبادی و ...، بررسی ایمنی برق سیستم و کپسول آتش نشانی، گذر سلامت شامل غرفه های "مشاوره سلامتی، پزشکی، طب سنتی"، کارگاه های آموزشی در سطح محلات با عنوان تغذیه سالم از دیگر برنامه های این ماه است.

يکشنبه 15/2/1398 - 16:18
ایرانگردی

 

حوزه هنری کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی در قالب فیلم نامه نویسی کارتی ویژه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار کرد.

بهنام بهادری مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به فیلم نامه نویسی کارتی گفت: فیلم نامه نویسی کارتی شیوه جدیدی است که علاقه مندان با استفاده از کارت ها و نه تئوری ها، و به صورت غیرمستقیم و حداقل نظریات دست و پاگیر، به طرح فیلم نامه می رسند.

وی افزود: در ابتدای این کارگاه آموزشی، به صورت کوتاه، مفاهیمی که بن مایه فیلم نامه نویسی هستند آموزش داده شد و سپس کارگاه عملی به صورت گروه برگزار شد.

بهادری اضافه کرد: دانشجویان مفاهیم مدنظر خود را روی کارت های مخصوص نوشتند و پس از مبادله کارت ها میان دانشجویان، ما حصل کارگاه، ده ها طرح های فیلم نامه دو خطی شد.

مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به اولین تجربه دانشگاهی فیلم نامه نویسی کارتی گفت: این طرح با مشارکت جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر برگزار شد که دانشجویان علاقه مند به فیلم نامه نویسی بویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در آن حضور یافتند.

بهادری ادامه داد: فیلم نامه نویسی کارتی شیوه جدیدی از فیلم نامه نویسی است که اولین بار است در ایران تجربه می شود و پیش از این به همت حوزه هنری کودک و نوجوان در برخی مدارس و هنرستان‌های سطح تهران نیز برگزار شده بود.

 

 

يکشنبه 15/2/1398 - 16:15
ایرانگردی

 

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه از اجرای مسیر دوچرخه سواری در محوطه پایانه فتح آباد حدفاصل ایستگاه متروی پالایشگاه واقع در خط یك تا ساختمان های اداری پایانه فتح آبادخبر داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه، این كار با پیگیری های مهندس نوبخت نایب رئیس هیات مدیره ومدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری اجرا شد.


در این مراسم كه صبح امروزیكشنبه 15 اردیبهشت ماه 98 با حضور مدیران و كاركنان شركت بهره برداری مترو تهران و حومه برگزار شد مدیر ارشدخط ضمن تشكر از مدیریت عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: این طرح برای اولین بار در پایانه فتح آباد با همكاری واحد توسعه سیستم های حمل‌ونقل پاک در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اجرا شد.


وی با اشاره به اینکه پایانه فتح آباد با وسعت ۴۴هکتار دارای فضاهای مختلفی است افزود: این پایانه سرمایه عظیمی مالی و ااستراتژیکی برای شرکت است چرا که بزرگترین پایانه مترو است.


شهبازی با اشاره به اینکه این پایانه دارای ۱۰هزار مترمربع ساختمان اداری، ۳۸هزار مترمربع انبار و ۱۲هزار مترمربع کارگاه های فنی است خاطرنشان کرد: بزرگترین سوله تعمیرات مترو و ساختمان پارکینگ با ظرفیت ۵۰ رام قطار در این پایانه قرار دارد.


مهندس شهبازی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح یك كانكس و 20 دستگاه دوچرخه تهیه شده و با بازسازی كانكس امروز از این طرح رونمایی کردیم امیدواریم به همت مدیران ارشد شرکت و  مدیریت حمل ونقل پاک معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران بخش های مکمل این طرح که احداث مسیر دوچرخه و جانمایی فضایی برای پارك دوچرخه ها در مقاصد مورد نظر نیز اجرا شود.


مدیر ارشد خط یک تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح  توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در بین كاركنان شركت بهره برداری متروی تهران و حومه است تلاش كردیم تا با احداث مسیر ویژه دوچرخه، در محدوده پایانه فتح آباد ارتباط با ایستگاه مترو و كاركنان را به استفاده از دوچرخه ترغیب کنیم.


گفتنی امروز تعدادی از دوچرخه سواران به صورت نمادین از ساختمان مركزی شركت تا پایانه فتح آباد را رکاب زدند.

 

يکشنبه 15/2/1398 - 16:8
ایرانگردی

 

شهردار منطقه شش از غبارروبی مساجد قلب پایتخت خبر داد و گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان مساجد در سطح محلات مرکزی تهران برای میزبانی از روزه داران و نمازگزاران، غباروبی و عطر افشانی شده است.
محمدرضا دهداری پور ادامه داد: رنگ‌آمیزی، جمع‌آوری پرده‌ها و پوسترهای زاید، معطر‌سازی و تجهیز وسایل بهداشتی در مساجد و شستشوی فرش‌های مساجد نیز صورت گرفته است.
دهداری پور با بیان اینکه نظافت و زیبایی بصری پیرامون مساجد و حسینیه‌ها نیز صورت گرفته است، اضافه کرد: بازپیرایی فضای سبز محوطه بیرونی مساجد به همت اداره فضای سبز انجام گرفت.
شهردار منطقه شش همچنین از برپایی نمازجماعت ظهر و عصر در مساجد منطقه خبر داد و گفت: برپایی بازارچه‌های خیریه و حمایت از خانواده‌های نیازمند با توزیع بسته غذایی در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار دارد.

 

يکشنبه 15/2/1398 - 16:4
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار از آغاز طرح مبارزه با آفت سفیدبالک در معابر منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "پیمان پورنصر" با اشاره به این خبر افزود: در طی چند سال اخیر آفت سفید بالک در سطح شهر تهران به یک معضل جدی تبدیل شده و کنترل آن یکی از اهداف مهم مدیریت شهری در شش ماهه اول سال است؛ از طرفی حضور شهروندان در سطح شهر باعث شده تا استفاده از سموم شیمیایی و کنترل آفت با محدودیت هایی مواجه شود.

وی با بیان اینکه طی یکی دو سال گذشته و با اقدامات پیشگیرانه شهرداری تهران، هجوم سفیدبالک ها به شهر به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است، ادامه داد: به نظر می رسد عواملی مثل تغییر اقلیم و به وجود آمدن شرایط محیطی مناسب جهت فعالیت حشره، کاشت بیش از حد درختان توت به عنوان گیاه غالب در شهر تهران (گیاه میزبان)، در دسترس نبودن دشمنان طبیعی و كارآمد در فضای سبز شهری از دلایل اصلی وجود این حشره است.

پورنصر گفت: خوشبختانه با اجرای عملیات به زراعی و هرس صحیح درختان و عملیات کنترلی سال های قبل  تاکنون آفت سفید بالک در فضای سبز شهری منطقه چهار مشاهده نشده است  اما همچنان  اداره فضای سبز و  کارشناسان  مرکز تحقیقات ،آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه و عوامل اجرایی نواحی در تلاش هستند تا با اقدامات کنترلی همچون پایش های روزانه طبق نقشه های تهیه شده از کانون های آلودگی ، شناسایی دشمنان طبیعی این آفت ، بررسی سطوح برگی ،کاشت کمتر درختان توت و حذف پاجوش و تنه جوش آنها، استفاده صابون ها و حشره کش های گیاهی و برگزاری کلاس های آموزی شهروندی و کارشناسی سفید بالک ،جمعیت این  این حشره را در سطح منطقه چهار کنترل  کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار خاطرنشان کرد: در این راستا و در صورت مساعد شدن هوا آب شویی های شبانه با استفاده از صابون ها و سموم گیاهی کم خطر  طبق برنامه هایی تنظیم شده و بر اساس  دستورالعمل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران ، در سطح نواحی 9 گانه  منطقه چهار آغاز شده تا در ادامه فصل گرما از طغیان این آفت مزاحم برای شهروندان در فضای سبز شهری جلوگیری به عمل آید.

 

يکشنبه 15/2/1398 - 16:2
ایرانگردی

 

 

فعالیت هواوی از چهارچوب شرکتی که صرفاً در حوزه تولید تجهیزات مخابراتی یا عرضه گوشی‌های هوشمند فعالیت داشته، فراتر رفته است و حالا آمار منتشر شده از عملکرد این شرکت در بازارها و حوزه‌های مختلف، از رشد چشمگیر حکایت دارد.

بر اساس اعلام مسئولان هواوی، این شرکت موفق شده در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی تعداد ۵۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به بازار عرضه کند اما این تمام نتایج مثبت مشاهده شده در کارنامه این شرکت نبوده و هواوی در بازارهای دیگر نیز عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته است.

 

عملکرد در بازار گوشی‌های هوشمند؛ پیشتازی در آینده نزدیک

هواوی اعلام کرده درآمد این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی با ۳۹ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، حالا به ۲۶.۷۸ میلیارد دلار رسیده است. با درنظر گرفتن حاشیه سود ۸ درصدی، دریافتی مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی برای هواوی به ۲.۱ میلیارد دلار می‌رسد.

مسئولان این شرکت چینی مدعی شده‌اند در مدت سه ماهه اول سال جاری میلادی، تعداد ۵۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار کرده‌اند. رقمی که افزایش حدود ۵۰ درصدی را در مقایسه با میزان عرضه ۳۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می‌دهد. مسئولان هواوی اظهار خوش‌بینی کرده‌اند که با تداوم روند فعلی، این برند بتواند جایگاه اول بازار فروش گوشی‌های هوشمند را در آینده‌ای نزدیک به خود اختصاص دهد.

عکس شماره ۱

بر اساس گزارش شرکت تحلیلگر HIS Markit، هواوی از نظر میزان فروش، به احتمال زیاد در سال جاری میلادی، پیشتازی را در مقایسه با اپل ادامه خواهد داد. در گزارش یادشده، پیش‌بینی شده تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، میزان فروش این شرکت  در گوشی های هوشمند، به آنچه از پیشتاز بازار فروش گوشی‌های هوشمند یعنی سامسونگ سراغ داریم برسد.

مدیر گروه تجاری محصولات مصرفی هواوی نیز با تایید این موضوع، مدعی شده در صورت تحقق نیافتن این مهم در سال جاری میلادی، در سال آتی به طور حتم شاهد وقوع این اتفاق خواهیم بود. به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر از هر سه گوشی هوشمند به فروش رسیده در بازار چین، یکی از برند هواوی بوده و در آینده‌ای نزدیک، این رقم به دو گوشی از مجموع سه گوشی، افزایش خواهد یافت.

 

 این در حالی است که به گفته هواوی، تا پایان ماه مارس، ۴۰ قرارداد مرتبط با بهره‌برداری از شبکه نسل پنجم یا همان 5G به ثبت رسیده و بیش از ۷۰ هزار ایستگاه اصلی برای پشتیبانی از شبکه‌های نسل پنجم، برپا شده است. هواوی، بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات شبکه برای گوشی‌های هوشمند و بخش اینترنت در جهان به حساب می‌آید.

درآمد سالیانه هواوی، در مقایسه سال به سال، با افزایش ۱۹.۵ درصدی حالا به ۷۲۱ میلیارد یوان چین یا ۱۰۷.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی رسیده است. این در حالی است که گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی، اصلی‌ترین منبع درآمدی این شرکت بوده‌اند.

 هواوی اعلام کرده درآمد این شرکت از بخش تجاری محصولات مصرفی، با ۴۵ درصد افزایش به ۳۴۹ میلیارد یوان یا ۵۲ میلیارد دلار رسیده است. فروش از بخش محصولات تجاری اپراتوری، با کاهش ۱.۳ درصدی به ۲۹۴ میلیارد یوان چین یا ۴۳.۸ میلیارد دلار رسیده است. سرویس‌های شرکتی و تجاری نیز ۷۴.۴ میلیارد یوان باقی‌مانده را به خود اختصاص داده‌اند.

 

حضور در بازار محصولات شرکتی و تجاری؛ حرکت به روی شانه های نوآوری

در بخش محصولات شرکتی و تجاری، نتایج مثبتی نظیر بهره‌برداری از اولین اکسس پوینت وای‌فای ۶ جهان در بستر شبکه نسل پنجم، در کارنامه هواوی به چشم می‌خورد. تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی، هواوی بیش از هر شرکت دیگری، محصولات توسعه یافته برپایه استاندارد وای‌فای ۶ را به بازار عرضه کرده است.

سرویس ابری HUAWEI CLOUD نیز همچنان با حفظ تعهد به ارائه نوآوری، پیشتازی می‌کند. هدف این سرویس، ایجاد بهترین بستر سرویس‌های ابری هیبریدی ممکن است تا با ارائه راهکارهای توسعه‌یافته برپایه فناوری‌های هوش مصنوعی، خدمات متفاوتی را به کاربران، ارائه دهد. بنابر گزارش هواوی، بیش از یک میلیون کاربر تجاری یا توسعه دهنده، تعامل با HUAWEI CLOUD را انتخاب کرده‌اند.

عکس شماره ۲

بنابر اعلام هواوی، این شرکت از نظر میزان رشد سهم از بازار سرویس‌های مبتنی بر ذخیره‌سازی اطلاعات تمام فلش (All-Flash Data Storage) نیز در سال ۲۰۱۸ میلادی، پیشتاز بوده است.

سرویس‌ ذخیره‌سازی هوشمند هواوی (HUAWEI Intelligent Storage) موفق شده نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) ۴۰ درصدی را در بازه زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ میلادی به ثبت برساند. امری که در پرتو ارائه نوآوری بی‌وقفه، میسر شده است. ادغام این سرویس‌ها با فناوری‌های هوش مصنوعی باعث شده مشتریان، مدیریت بهتر حجم روز‌افزون داده‌ها را شاهد باشند و نگهداری ، تحلیل و کنکاش اطلاعات نیز با سرعت بالاتری انجام شود.

عکس a

در بخش پایگاه‌های اطلاعاتی سنتی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها، هواوی با تمرکز روی دیتاسنترها، فضاهای ذخیره‌سازی شرکتی OceanStor نظیر SAN، NAS و  Dorado را ارائه داده است. هواوی در گزارش ماه آوریل سال جاری میلادی Gartner Peer Insights که تحلیل بیش از ۲۰۰ هزار دیدگاه را در بیش از ۳۰۰ بازار، در نظر دارد به عنوان گزینه منتخب، برگزیده شد.

در بخش تحلیل داده‌های شرکتی یا کاربردهای مربوط به دستگاه‌های الکترونیکی همراه نیز هواوی FusionStorage 8.0 را در کنگره جهانی موبایل که در ماه فوریه ۲۰۱۹ میلادی برگزار شد معرفی کرد.

بر اساس گزارش گارتنر، فضای ذخیره‌سازی هوشمند هواوی، برای سومین سال متوالی در صدر فهرست Magic Quadrant قرار گرفت. در گزارش آماری سه ماهه آخر ۲۰۱۸ گارتنر عنوان شده حافظه تمام فلش هواوی موفق شده بیشترین میزان رشد را در بازار جهانی حافظه‌های فلش به ثبت برساند. در بازار چین نیز حافظه‌های هوشمند هواوی موفق شدند از نظر درآمدی، میزان عرضه و ظرفیت، در صدر قرار گیرند.

هواوی در نشست ۲۰۱۹ تحلیلگران که در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۱۹ میلادی برگزار شد از استراتژی جدیدش در حوزه شبکه‌های IP یا همان IP Networking خبر داد. در این راستا، رونمایی از چهار دسته محصول جدید در دستورکار قرار گرفت.

 این رونمایی‌ها، در واقع تلاش بی‌وقفه هواوی را برای ایجاد شبکه ارتباطی یکپارچه نشان می‌دهند. تلاشی که قرار است ۱۰۰ درصد توان عملیاتی هوش مصنوعی را در پرتو استفاده از شبکه‌ فرا پهن‌باند و بدون افت، به نمایش بگذارد. این شبکه، امکان اتصال کاربران به شبکه‌ای کاملاً پیوسته را به سریع‌ترین شکل ممکن فراهم می‌کند.

این چهار دسته محصول عبارتند از AirEngine، CloudEngine، NetEngine و بالاخره HisecEngine.

عکس شماره ۳

AirEngine اولین محصول تجاری وای‌فای ۶ هواوی در بستر توان بالای شبکه 5G است. در این بخش، آنتن هوشمند 5G هواوی و فناوری‌های هوشمند شتاب‌دهنده برای اپلیکیشن‌ها می‌توانند پوشش وای‌فای را از نظر محدوده، تا ۵۰ درصد بهبود دهند. کاهش تاخیر شبکه وای‌فای تا ۱۰ میلی ثانیه و دست‌یابی به تجربه بهینه در  استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همراه، از دیگر مزایای این محصول است.

CloudEngine روی به‌کارگیری تراشه‌های هوش مصنوعی و الگوریتم‌های هوش مصنوعی منحصر به فرد در منتفی کردن میزان تلفات شبکه و اطلاعات، همچنین دست‌یابی به بالاترین سطح عملکرد، تاثیرگذار است.

روترهای هوشمند NetEngine از بالاترین ظرفیت در بازار برخوردار بوده و به طور پیش‌فرض از SRv6 پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از NetEngine، یک شبکه می‌تواند سرویس‌های تجاری به تجاری (B2B)، تجاری به مصرف‌کننده (B2C) و همچنین تجاری به شخص (B2H) را ارائه دهد.

بالاخره برپایه راهکار امنیتی HiSec هواوی، موتور امنیتی یادشده می‌تواند تهدیدات ناشناخته را برای اطمینان از تداوم ارائه با کیفیت سرویس‌ها، با دقت بالایی شناسایی کند.

 

چشم انداز آینده؛ جاه‌طلبانه اما نزدیک به واقعیت

به گفته مسئولان هواوی، از آنجایی که سال ۲۰۱۹ میلادی، بهره‌برداری گسترده را از شبکه نسل پنجم به همراه خواهد داشت، زیرمجموعه صنایع ارتباطی گروه تجاری هواوی، شانس چشمگیری را برای رشد و توسعه، در مقابل می‌بیند.

عکس شماره ۴

در صورتی که نیم‌نگاهی به اعداد و ارقام منتشر شده توسط این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی داشته باشید، مسیر حرکتی این شرکت را ترسیم‌شده خواهید یافت. به بیان کوتاه، حضور بیشتر در بازار تولید و عرضه دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی، هدفی است که در طالع این برند خوش‌نام چینی دیده می‌شود.

سرپرست بخش فناوری هواوی اظهار امیدواری کرده درآمد گروه تجاری محصولات مصرفی این شرکت، در آینده نزدیک با رشد چشمگیر همراه شود. این مقام مسئول پیش‌بینی کرده در بخش گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی، این درآمد در مدت سه سال به ۱۰۰ میلیارد دلار و تا پنج سال آینده به ۱۵۰ میلیارد دلار برسد.

Richard Yu مدیرعامل هواوی مدعی شده تا پنج سال آینده، گوشی‌های هوشمند چیزی حدود دو سوم یعنی ۱۵۰ میلیارد دلار از هدف درآمدی این بخش را به خود اختصاص خواهند داد.

این در حالی است که کامپیوترها، ساعت‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های عرضه شده در بازار اینترنت اشیا نیز چیزی حدود یک سوم یعنی چهل درصد از درآمد این زیرمجموعه را تشکیل خواهند داد.

Jia Mo‌ تحلیلگر شرکت Canalys معتقد است در صورتی که روند فعلی رشد هواوی ادامه داشته باشد این شرکت می‌تواند به اهداف درآمدی جاه‌طلبانه خود برسد. به گزارش China Daily، Fu Liang به عنوان تحلیلگر مستقلی که تحولات بازار محصولات مخابراتی را برای چیزی حدود یک دهه رصد کرده، پیش‌بینی می‌کند فروش کامپیوترهای شخصی و ساعت‌های هوشمند این شرکت نیز به سرعت اوج بگیرد.

Richard Yu اعلام کرده هواوی آماده است تا مودم‌های 5G تولیدی خود را به عنوان مولفه‌ای کلیدی در بازار پیش روی گوشی‌های هوشمند، به اپل بفروشد. این در حالی است که گفته می‌شود اپل با محدودیت‌های جدی در یافتن یک تامین کننده، مواجه شده است.

عکس شماره ۵

با این تفاسیر، می‌توان اطمینان یافت که چشم‌انداز روشن چه در حوزه محصولات مصرفی و چه در بخش سرویس‌های تجاری و شرکتی برای هواوی، قابل تصور است.

 

يکشنبه 15/2/1398 - 16:1
ایرانگردی

 

 

همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، استیج برنامه های فرهنگی و هنری به مدت 15 شب از ساعت 22 تا 24 مقابل قلعه شادی بوستان بزرگ ولایت ورودی درب شماره دو برپا می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی با اشاره به استفاده از عنوان و شعار مشترک" شهر رمضان" در کلیه برنامه های این ماه افزود: ایجاد و توسعه بستر مناسب برای بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل این ماه، توسعه و ترویج سبک زندگی و معارف دینی، تأکید بر انس با قرآن،گسترش نشاط معنوی در شهر و نکوداشت آیین های اسلامی و ایرانی با مشارکت حداکثری شهروندان و... را از اهداف اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی این ایام نام برد.

معاون شهردار منطقه در ادامه تصریح کرد: جشن بزرگ رمضان در قالب برگزاری استیج فرهنگی و هنری با اجرای استندآپ کمدی، موسیقی و تواشیح، مشاوره و سخنرانی، روایت کتاب به همراه معرفی یک کتاب و...در پیاده راه منطقه ( بوستان بزرگ ولایت) تا شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) برپا خواهد شد.

ضمن اینکه 5 غرفه فرهنگی ورزشی، صنایع دستی، گریم کودکان، کارگاه ساخت عروسک دست ساز ایرانی،کارگاه ایده پردازی، خلاقیت و 3 غرفه ویژه کودکان نیز تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی هیئت امنای مساجد درطرح " مهمانی خدا" غبارروبی مساجد و اماکن مقدس، شستشوی فرش و نماهای بیرونی در نواحی پنجگانه انجام خواهد شد .

 بهرامی درخصوص برپایی برنامه های فرهنگی در این ایام بیان کرد: تدارک مسابقات نهج البلاغه، ویژه برنامه شکوه رستگاری ( مشارکت و همکاری با مساجد در اجرای مراسم شهادت امیرالمومنین (ع) در شبهای قدر)، اجرای مسابقات حفظ قرآن ویژه کودکان و نوجوانان در سرای محلات ناحیه دو ، تقدیر از جمعی از نو روزه داران توسط مسئولین فرهنگی درسرا های محلات شریعتی شمالی و جنوبی، عبدل آباد و رسالت، برگزاری مسابقات ورزشی در محلات به مناسبت ماه  مبارک رمضان و... از جمله برنامه های اجرایی این ایام است.

 معاون شهردار منطقه اجرای کلاس های آموزشی قرآنی را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان اعلام و خاطر نشان کرد: این کلاس ها به شکل رایگان در دوره های رو خوانی، روانخوانی و تفسیر مفاهیم قرآنی در مساجد و سراهای محلات 13 گانه برگزار می شود .

به گفته وی برگزاری مراسم معنوی شب های آسمانی قدر، بزرگداشت مقام حضرت خدیجه (س)، جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) موضوعات اعتقادی و احکام و معارف دینی و... از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

 

يکشنبه 15/2/1398 - 15:58
ایرانگردی


ساعت شروع و پایان فعالیت واحدهای بانک ملت در ماه مبارک رمضان، طبق روال معمول و بدون هیچ گونه تغییر خواهد بود.
 
 

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد که شعب و واحدهای این بانک در ماه ضیافت الهی، همچون ماه های قبل و بدون هیچ گونه تغییر ساعت شروع و پایان کار، به خدمات دهی به مشتریان خواهند پرداخت.
در عین حال، در صورت ابلاغ رسمی استانداری ها، فرمانداری ها یا کمیسیون هماهنگی بانک ها و نیاز به تغییر ساعت کار واحدهای بانک در این ایام، بانک ملت نیز نسبت به این امر اقدام خواهد کرد

يکشنبه 15/2/1398 - 15:55
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته