• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1301روز قبل
ایرانگردی

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 از اجرای اولین برنامه پنجشنبه های گردشگری به مقصد موزه هفت چنار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، سعید شرف دوست معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 ضمن اعلام این خبر با اشاره به توسعه فعالیت های گردشگری منطقه گفت: با تدابیر شهردار محترم منطقه، ظرفیت های گردشگری محلات شناسایی شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته، قصد داریم پنجشنبه هر هفته مکانی را به شهروندان معرفی کنیم.

وی هدف از اجرای این طرح را رونق گردشگری و ایجاد روحیه نشاط و نشاط در بین شهروندان برشمرد و افزود: اولین برنامه گردشگری بدون خودرو با طی مسیر به صورت پیاده از خیابان قزوین خیابان شهید عرب آغاز و تا موزه هفت چنار ادامه خواهد داشت.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، در این برنامه راهنمایی و توضیحات لازم پیرامون پیشینه منطقه و مکان های گردشگری ارائه می شود.

 گفتنی است  این برنامه  در شب نوزدهم اردیبهشت از ساعت 20:30 برگزار خواهد شد.

چهارشنبه 18/2/1398 - 15:4
ایرانگردی

 

معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 از اجرای ویژه برنامه های طرح استقبال از ماه مبارک رمضان در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ حجت الاسلام و المسلمین شاهین معبودی با بیان این مطلب گفت: ویژه برنامه های رمضان با مشارکت سرای محلات، خیرین و سمن ها در قالب برنامه های فرهنگی اجتماعی با رویکرد ایده های جدید برگزار می شود.

معبودی با تاکید بر ضرورت نکوداشت آئین های اسلامی و ایرانی با مشارکت شهروندان گفت: ویژه برنامه های این ماه با عنوان پروژه «شهر رمضان» با اجرای برنامه هایی از جمله جشن روزه اولی ها، گرامیداشت ولادت حضرت امام حسن (ع)، روز ملی جمعیت و روز ایرانگردی، روز اهداء عضو و اهداء زندگی، ،توسعه و ترویج سبک زندگی و معارف دینی، فراگیری مباحث معنوی با تأکید بر انس با قرآن، گسترش نشاط معنوی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرانی، ویژه برنامه های مهمانی خدا،انس با قران، جشن برزگ رمضان، مهر آسمانی، حمایت از نذر افطاری ساده، تجلیل از برگزارکنندگان جلسات فعال خانگی قران، تهیه و توزیع بسته های حمایتی ویژه خانواده های کم برخودار از دیگر برنامه های تدارک دیده شده ماه رمضان است.

چهارشنبه 18/2/1398 - 15:1
ایرانگردی



مرکز علوم و ستاره شناسی تهران به مناسبت هفته جهانی نجوم و تقارن این روز با ماه مبارک رمضان ، جشن نجوم را با شعار" آسمان، ضیافت بدون مرز"، در کنار شهروندان برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک ، امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با اعلام این خبراظهار داشت: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برای پانزدهمین سال پیاپی، هفته جهانی نجوم را با برگزاری ویژه برنامه ای با شعار جهانی ۱۰۰ سال زیر یک آسمان با IAU (اتحادیه بین المللی نجوم) روز جمعه 20 اردیبهشت ماه 98 از ساعت16:30 الی21 با حضور اساتید ، منجمان آماتور و علاقه مندان به نجوم در تالار کهکشان مرکز علوم برگزار می شود.
مدیر مرکز علوم افزود: اولین سخنران این برنامه کاظم کوکرم منجم و مدرس نجوم با موضوع «چرا میلیاردها دلار خرج اکتشافات علمی می کنند؟» و دومین سخنران یاشار بهمند منجم آماتور و استاد حوزه المپیاد است که با موضوع «آخرین داده ها از سیاهچاله»مطالب خود را ارائه می کنند.
چیذری تصریح کرد: در کنار برپایی نشست های علمی، کارگاه آزمایشهای فیزیک و زیست شناسی ،«تجلیل از پیشکسوتان علوم» ، « برگزاری مسابقه ،اهداء جوایز به نفرات برتر» و «رصد آسمان شب» اجرا میشود.
گفتنی است این مراسم در سراسر جهان برگزار می شود و هر سال یکی از روزهای 15 آوریل تا 15 مِی که ماه در وضعیت تربیع اول است به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب می شود و مرکز علوم امسال 10 مِی مصادف با 20 اردیبهشت را به جشن روز جهانی نجوم اختصاص داده است که در این روز ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی قابل رصد است. »
علاقه مندان جهت حضور در این برنامه که به صورت رایگان برگزار می شود می توانند به نشانی تجریش، میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، پلاک22، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای 96027012 و 96027657 تماس بگیرند و یا به سایت و اینستاگرام مرکز sactehran.irمراجعه نماید

 

چهارشنبه 18/2/1398 - 14:58
ایرانگردی



 

 

 معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 19 از برپایی بیش از 20 عنوان کارگاه آموزشی سلامت محور ویژه شهروندان روزه دار درسراهای محلات 13 گانه و مساجد منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی با اعلام مطلب فوق گفت: همزمان با حلول ماه مبارك رمضان، ماه بندگی و رحمت الهی اداره سلامت این حوزه در نظر دارد برنامه های سلامت محور با هدف ارتقای سلامت شهروندان در این ماه برپا کند.

وی درخصوص عناوین آموزشی ارائه شده در این کارگاه ها به تاثیر معنویت بر سلامت روان و خود مراقبتی روزه داران، اصول تغذیه صحیح سالمندان، تغذیه سالم از افطارتا سحر، فواید استفاده ازمیوه وسبزیجات، مشکلات استفاده از ظروف یکبار مصرف و...اشاره کرد.

همچنین ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی وتوزیع بروشور تغذیه در سراهای محلات بهمنیار،خانی آبادنوشمالی، دولتخواه جنوبی و مسجد فاطمی محله اسفندیاری بستان انجام و ایستگاه سلامت در سراهای محلات از جمله سرای محله  نعمت آباد، براداران شکری و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دولتخواه شمالی برپا می شود.

بهرامی با اشاره به برپایی سكوی سلامت در بوستان بزرگ ولایت به مدت 15 شب خاطر نشان کرد: این برنامه با استقرار كانون های اجتماع محور سلامت، حضور سازمان‌های مردم نهاد با ارائه خدمات مشاوره تغذیه سالم، مشاوره طب سنتی و... پس از افطار تا 12 شب اجرا می شود.

معاون شهردار منطقه در خصوص آموزش عدم استفاده از ظرف یکبار مصرف بویژه در این ایام یاد آور شد: در این خصوص برنامه ای در قالب" سلامت در ضیافت " اجرا خواهد شد كه طی آن اعضای كانون خادمین مساجد كمپین تغییر الگو و كاهش مصرف كیسه‌ها و ظروف پلاستیكی و جایگزینی مواد قابل بازیافت را پیاده می کنند تا شاهد ارتقای فرهنگ توجه و حفظ محیط زیست باشیم.

ضمن اینکه بازدید از وضعیت بهداشتی مساجد با هدف ارتقای سطح سلامت نمازگزارن در دستور كار اداره سلامت منطقه قرار دارد.

چهارشنبه 18/2/1398 - 14:55
ایرانگردی

 

 

معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه دو به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از ۱۸ الی ۲۹ اردیبهشت ماه جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در فاز ۱ بوستان نهج البلاغه برنامه های فرهنگی اجرا می کند.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو، رسول کشت پور  شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت : شهرداری منطقه دو با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی چون تلاوت آیات نورانی قرآن، سخنرانی مذهبی، موسیقی اقوام، برنامه های آیینی، موسیقی تلفیقی سنتی و پاپ در کنار تاتر و استند آپ کمدی در سکوی هنر، ارایه خدمات آموزشی در حوزه های حقوق و تکالیف شهروندی، فرهنگ ترافیک، تفکیک زباله از مبدا و بازیافت، محیط زیست، تفریحات و سرگرمی های متنوع ورزشی، فعالیت استارتاپ های خدماتی در منطقه، بازی های قرآنی و قصه گویی میزبان شهروندان عزیز می باشد.

وی با اشاره به اینکه گذر مهارت نیز در این بوستان جهت برگزاری کارگاه های زنده صنایع دستی و سفال گری با کمک خیرین و هنرمندان منطقه فعالیت می نماید گفت : کافه کتاب، غرفه های صنایع دستی و محصولات خود اشتغالی ، شربت خانه و محصولات گیاهی ، خدمات گردشگری با کمک هلال احمر و دیگر بخش های مرتبط در این پیاده راه فرهنگی به شهروندان  خدمات ارائه می کنند.

وی افزود : در آخرین شب برنامه ها نیز به مناسبت  میلاد کریمه اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام جشن بزرگی با حضور هنرمندان در این محل برپا خواهد شد و آثار هنری دستی تولید شده توسط هنرمندان منطقه به موزه شهرداری اهدا خواهد شد . 

رسول کشت پور در پایان گفت : فضاسازی محیطی با طراحی المان های نوری متناسب با ماه مبارک رمضان، غبار روبی مساجد، اطعام نیازمندان با کمک خیرین، حمایت از برپایی بیش از ۵۰ برنامه قرآنی در سطح مساجد و جلسات محلی قرآنی،  برگزاری جشن روزه اولی ها ، فعالیت اماکن گردشگری منطقه همانند پارک ژوراسیک و حشرات غول پیکر ، پارک پرواز ، پل معلق آسمان و دیگر اماکن عمومی و تفریحی از دیگر اقدامات منطقه ۲ در ایام ماه مبارک رمضان است .

گفتنی است از ۲  لغایت ۹ خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء؛ برنامه های آیینی تعزیه خوانی ویژه شب های احیا و شهادت حضرت علی علیه السلام  در محل فاز ۱ بوستان نهج البلاغه پیش بینی شده که از متمایز ترین رویدادهای ماه مبارک رمضان در تهران خواهد بود .

چهارشنبه 18/2/1398 - 14:53
ایرانگردی

 

 

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش از اجرای شبکه توزیع آب مکانیزه در بزرگراه مدرس و رمپ ولوپ کردستان-حکیم خبر داد و گفت: این طرح به منظور آبیاری بهینه فضای سبز منطقه و با هدف افزایش بهره بری و کاهش هدر رفت آب صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، افشین خدامی توضیح داد: اجرای شبکه توزیع آب مکانیزه (هانتر ومه پاش) در بزرگراه مدرس، بوستان بهجت آباد، رمپ ولوپ کردستان - حکیم وگلخانه بوستان ساعی اجرا شده و طول توزیع آب مکانیزه و مه پاش 5200 متر و توزیع آب مکانیزه ومه پاش گلخانه ای 250 مترمربع است.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش همچنین از ترمیم دریچه و نصب سنگ دال در بزرگراه شهید مدرس خبر داد و گفت: این عملیات حد فاصل پل شهید همت تا خیابان شهید آیت الله بهشتی صورت گرفت.

خدامی با اشاره به پاکسازی برچسب های تبلیغاتی از کف پیاده رو های میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر گفت: پاکیزه سازی معابر شهری تاثیر بسزایی در افزایش آرامش و شادابی شهروندان دارد.

چهارشنبه 18/2/1398 - 14:52
ایرانگردی

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 15 ‌از توسعه 10 هزار و 666 مترمربعی فضای سبز بوستان مسافر در ورودی جنوبشرق تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، علی اکبرکریمی پور با اعلام این خبر گفت:  این اقدام با توسعه بوستان مسافر و اتصال آن بوستان گلشن با هدف تعدیل آب و هوا، زیبایی‌ شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان  انجام  شد.

وی با اشاره به اینکه گونه های گیاهی کاشته شده سازگار با شرایط کمبود آب است، گفت: درخت و درختچه هایی نظیر زیتون تلخ، اکالیپتوس، اقاقیای پیوندی، یاس شیروانی، سرو خزنده، انار گل و یوکا کاشت شده است.

کریمی پور ادامه داد: پیش از عملیات کاشت، به منظور آماده سازی محوطه عملیات خاکریزی به حجم 2 هزار متر مکعب انجام و همجنین عملیات آبرسانی با هزار متر طول  لوله گذاری به اجرا درآمد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: در راستای تأمین امکانات این بوستان  نیز 20 عدد نیمکت و 10 عدد سطل زباله نصب شده است.

شایان ذکر است؛ بوستان مسافر با امکاناتی نظیر‌آلاچیق،‌ وضوخانه، ‌زمین بازی کودکان، وسایل بدنسازی در بزرگراه امام رضا(ع) محدوده ناحیه 4 است.

چهارشنبه 18/2/1398 - 14:48
ایرانگردی

 

دومین جشنواره «فامیل چتر خانواده» با هدف تحکیم بنیان خانواده با مشارکت ۱۰ منطقه در ماه رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و رییس فرهنگ‌سرای رازی با اشاره به دومین جشنواره «فامیل چتر خانواده» گفت: این جشنواره همزمان با ماه مبارک رمضان در ۱۰ منطقه و با هدف گسترش شبکه فامیلی، هدفمند کردن دورهمی‌ها، شناسایی و فعال کردن ظرفیت‌های خانواده‌ها و ایجاد خوداتکایی در بین خانواده‌ها با شعار «شهر خدا؛ شهر همدلی» برگزار می‌شود.

 

بختیاری ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای اجرای این طرح دانست و اضافه کرد: محوریت این طرح خانواده است. اعضای فامیل در دورهمی‌های ماه رمضان یک پروژه‌ای را اجرا می‌کنند. موضوع پروژه می‌تواند به پیشنها ما یا ایده‌ای از سوی خودشان باشد.

 

وی درباره موضوع‌های اجرای پروژه توضیح داد: پروژه‌ها باید به صورت گروهی و توسط اعضای فامیل انجام شود. این پروژه‌ها می‌تواند اجرای مراسم‌های مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی مانند مسابقه حفظ و قرائت قرآن، کارگاه سبک زندگی قرآنی، تجلیل از روزه‌اولی‌ها، شب شعر فامیلی، نشست نقد فیلم، مسابقات ورزشی، کارگاه مشاوره خانواده، مسابقه عکاسی، کوه‌پیمایی و... باشد.

 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ در ادامه گفت: از هر منطقه پنج تسهیلگر انتخاب می‌شوند و تسهیلگران حلقه‌های فامیلی را معرفی می‌کنند. در حقیقت تسهیلگران واسطه‌ای بین مراکز فرهنگی هنری در مناطق و حلقه‌های فامیلی هستند. هر تسهیلگر حداقل چهار حلقه فامیلی معرفی می‌کند که در هر منطقه می‌شود ۲۰ حلقه فامیلی و در کل حداقل ۲۰۰ حلقه فامیلی در این طرح شرکت می‌کنند. هر حلقه فامیلی باید حداقل از هشت خانواده تشکیل شده باشد.

 

بختیاری در ادامه اضافه کرد: بعد از اجرای پروژه باید ۱۰ قطعه عکس، یک تا دو عدد فیلم یک دقیقه‌ای و یک گزارش از طرف تسهیلگر از اجرایی شدن پروژه به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند. در پایان ماه مبارک رمضان مراسم اختتامیه برگزار می‌شود و از ده حلقه فامیلی برگزیده تجلیل می‌شود. داوران جشنواره با توجه به خلاقیت و نوآوری، دست‌آوردهای فرهنگی هنری، میزان مشارکت، میزان تاثیرگذاری، ارسال عکس‌های با کیفیت و... از پروژه‌های انجام شده، حلقه‌های فامیلی برتر را انتخاب می‌کنند.

 

اکبر بختیاری در پایان با بیان این نکته که در سالیان اخیر با توجه به زندگی صنعتی رشته‌های فامیلی تا حدودی دچار ضعف شده، گفت: ولی با توجه به ریشه عمیق ارتباطات فامیلی در فرهنگ کهن و ریشه‌دار ایران این رشته‌ها هرگز گسستنی نیست و اجرای برنامه‌هایی از این دست در تقویت این رشته‌ها سودمند است.

 

چهارشنبه 18/2/1398 - 14:44
ایرانگردی

 

مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر حضور میدانی مدیران شهری در سطح محلات گفت: رفع مشکلات محلات نیازمند بازدید و حضور میدانی در محلات است و باید در اولویت مدیران شهری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "دکتر مصطفی موسوی لاری" مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران ضمن تشکر از اقدامات منطقه چهار گفت: با توجه به مساحت و جمعیت قابل توجه منطقه چهار متاسفانه در سال های گذشته توجه جدی به این منطقه نشده است و در این منطقه شاهد عقب ماندگی های بسیاری زیادی هستیم.

وی افزود: جبران عقب ماندگی های منطقه چهار نیازمند تلاش و همت مضاعف است که امیدوارم در این دوره این عقب ماندگی ها جبران شود.

مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به نحوه ارزیابی های مناطق در دوره کنونی مدیریت شهری افزود: در سال های گذشته بیش از 500 شاخص ارزیابی نواحی و یکهزار شاخص ارزیابی مناطق وجود داشت و اکثراً هم سلیقه ای بود که در این دوره با لحاظ کردن کمیت از شاخص های کلیدی در ارزیابی های مناطق استفاده شده است.

موسوی لاری افزود: همچنین در گذشته توجه به رتبه بندی ها از اهمیت بالایی برخوردار بود که در این دوره ضمن حذف رتبه بندی ها نسبت به استفاده از شاخص ها برای ارزیابی نواحی اقدام شد.

وی تصریح کرد: امور مناطق شهرداری تهران به دنبال شناسایی نقاط ضعف ستاد های شهرداری تهران است تا این ارزیابی ها به صورت دقیق به واقعیت ها نزدیک شود.

مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گفت: تفویض اختیار به مناطق از دیگر اقداماتی است که از زمان دکتر نجفی شهردار اسبق تهران در دستور کار قرار گرفت و ما به دنبال این بودیم که مناطق بتوانند به تنهایی برای بودجه خود تصمیم بگیرند و در پروژه ها هزینه کنند.

موسوی لاری موضوع نگهداشت را یکی از موضوعات مهم و کلیدی شهر تهران عنوان کرد و گفت: معاونت امور مناطق به دنبال اصلاح مستمر ارزیابی ها است و در این خصوص نیز جلساتی نیز با معاونان مناطق گذاشته می شود تا بتوانیم به یک جمع بندی نهایی برسیم.

وی با تاکید بر انجام بازدیدهای میدانی توسط شهرداران نواحی گفت: نظارت و بازدیدهای مستمر شهرداران نواحی از سطح محلات می تواند در رفع بسیاری از مشکلات محلات و شهروندان مؤثر باشد.

چهارشنبه 18/2/1398 - 14:41
شعر و قطعات ادبی

 

سلام

آخرین بار که اینجا بودم یادم نیست کی بود فقط یادمه روزای خوبی و لحظه های نابی بود، و الان این جا هستم، یا شاید باید بنویسم این جا ایستادم، به یاد اون روزها و شب ها، شب که می شد کسی تو تبیان نبود سوت و کور  بی صدا، خالی از هر جنبنده ای  مگر چی می شد که  یکی پیدا می شد و انگار در یه کویر یا بیابان کسی را دیده باشی، هیجان زده می شدی ، برای من که اون وقتا شیفت شب هم کار می کردم بهترین سرگرمی بود  مطالب من معمولا از دست نوشته های خودم بودند و چند نفری هم با ثبت نظراتشون تشویقم می کردند و من هم که مثل اکثر آدما جویای نام بودم و توجه دیگران را دوست داشتم ،به قول همان کاربرها که معمولا مشوقم بودند بیشتر کارکنان خود تبیان بودند که مهربان و خونگرم بودند و من هم که ظرفیت چنین توحهاتی را نداشتم دسته گل آب می دادم، سوتی می دادم ولی اونا اصلا به روم نمی آوردند و صبورانه مشق های خط خطی و بی مفهوم منو با چنان جذابیت و آب و تابی تحویل می گرفتند که حس می کردم نویسنده رو دست من نیومده وباز من دسته گل به آب می دادم و اونا جمع و جورش می کردند، حالا چند سالی گذشته و هر یک جایی، بی خبر از هم، و یا شاید فراموش شده و فراموش کرده دنبال زندگی خود هستیم البته من نوشتم زندگی ولی همه می دونیم که این زندگی نیست و بیشتر زنده بودن و نفس کشیدن هست، بگذریم، به یاد اون روزا، اون آدما  اون لحظه ها و دیگه هیچی، همین و بس،

هرچه بود گذشت، خاطره ماند و خاطره هم گاهی نماند 

سه شنبه 17/2/1398 - 19:11
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته