• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1304روز قبل
ایرانگردی

 

وجود شیرابه در پسماند های تر و عدم همکاری شهروندان در آبگیری زباله در مبدا یکی از معضلات مدیریت شهری در بحث محیط زیست می باشد که با انجام اموری بسیار آسان و ساده می توان این معضل را حل و کیفیت محیط زیست رااز این دیدگاه  بهبود بخشید.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، رضا عبدلی، مدیر عامل سازمان با تاکید بر نقش شهروندان در کاهش شیرابه تولیدی از پسماند خاطر نشان کرد: تاكنون روشهای متعددی  برای مدیریت كنترل و تصفیه شیرابه درمحلهای دفن پسماند های شهری مطرح شده اما بهینه ترین و بهترین روش مدیریت شیرابه در بدو تولید و در مبدا آن می باشدکه ضمن سهولت انجام آن به بهداشت عمومی شهروندان نیز کمک می گردد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به میزان حدود 60-70 درصد وزنی پسماند تر در زباله های شهری افزود: انباشته شدن این پسماندها به  مرور زمان موجب تراوش مایعی بدبو و قهوه‌ای رنگ بنام شیرابه  شده که چندین برابر فاضلاب‌های خانگی آلودگی داشته و این در حالیست که اگر شهروندان فقط در حد 50 سی سی  از شیرابه های پسماند های خانگی خود را در میدا کاهش دهند ضمن کمک به ارتقاء کیفیت محیط زیست که هدف اصلی و مهم مدیریت شهری می باشد؛ در هزینه های مربوط به تفکیک پسماند ، جمع آوری و انتقال پسماند نیز کمک خواهند کرد.

وی با تاکید بر عواقب عدم آبگیری پسماند واثرات شیرابه ناشی از آن  بر محیط زیست و سلامت شهروندان خاطر نشان کرد: شیرابه یكی از منابع اصلی آلاینده در مراكز دفن پسماند می باشد و نفوذ شیرابه در خاك علاوه بر آلوده ساختن آبهای زیر زمینی، اثرات نامطلوب زیادی بر محیط زیست بر جای می‌گذارد ضمن اینکه حین انتقال و جمع آوری پسماند ریزش شیرابه موجبات انتقال بسیاری از بیماریها ی پوستی، اگزما،  بیماری های تنفسی و باکتریایی شده و  معضلات بهداشتی فراوانی را فراهم می آورد.

مهندس عبدلی در ادامه با اشاره به تولید روزانه 8400 تن زباله در تهران خاطر نشان کرد: 400 مترمکعب شیرابه حاصل  پسماند جمع آوری شده در مقصد نهایی آن در آرادکوه بوده که اگر شهروندان کمک کنند و با انجام اموری ساده مانند استقرار سبد کوچک در سینک ظرفشویی جهت آبگیری پسماند ناشی از مواد غذایی که هنگام شستن ظروف، تفاله چای و پسماندهای غذا را داخل آبكش ریخته تا آب و رطوبت آن گرفته شود همچنین تخلیه کامل بطری های  آب و سایر نوشیدنی ها قبل از انتقال ظروف ناشی از آن به مخزن پسماند و بطور کلی خشک سازی زباله ها و سپس دفع آنها از حجم این شیرابه تولیدی در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه کاسته شده و بسیاری از معضلات زیست محیطی در این حوزه حل خواهد شد.

 مهندس عبدلی ضمن در خواست یاری  از همه شهروندان برای كاهش شیرابه‌ها ی ناشی از پسماند و تفكیك زباله از مبدا اظهار امیدواری کرد که اگرشهروندان همواره ظروف حاوی مایعات مانند چای، آبمیوه یا هر نوشیدنی دیگری را تا اخرین قطره آن تخلیه و سپس  در سطل پسماند قرار دهند دیگر شاهد این حجم بالای شیرابه در آرادکوه نخواهیم بود.

 

چهارشنبه 25/2/1398 - 13:45
ایرانگردی

 

 

شهردار ناحیه 6 منطقه 20 از اجرای طرح ساماندهی ترافیکی در خیابان شهید رستگار(جاده امین آباد) با هدف رضایتمندی شهروندان محله تقی آباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ سروش خرد با بیان این مطلب گفت: در مجاورت پایانه سامانه 6 اتوبوسرانی فضایی برای پارکینگ خودروهای شخصی پرسنل این پایانه احداث و معضل 12 ساله شهروندان محله تقی آباد و نابسامانی ترافیکی در معبر شهید رستگار مرتفع شده است.

خرد با اشاره به اینکه شهروندان هم می توانند از این فضای پارکینگی استفاده کنند افزود: پیش از این پارک خودروها در حاشیه خیابان شهید رستگار و معابر اطراف موجب مسدود شدن این معبر و نارضایتی شهروندان شده بود که با فراهم شدن زمینه احداث پارکینگ ویژه پایانه سامانه 6 اتوبوسرانی، در اولین فرصت نسبت به اجرای این طرح اقدام شد.

شهردار ناحیه 6 گفت: محوطه ای به متراژ 6 هزار مترمربع در مجاورت خیابان شهید رستگار و مقابل پایانه شرکت اتوبوسرانی به عنوان محل پارک خودرو توسط شهرداری منطقه 20 آماده سازی شد تا خودروهای شخصی این پایانه و شهروندان ساکن محله تقی آباد ساماندهی شود.

 

چهارشنبه 25/2/1398 - 13:39
ایرانگردی

 

شهردار منطقه شش از به سرانجام رسیدن وضعیت موزه ایران درودی نقاش مشهور کشور خبر داد و گفت: روز جمعه پس از چند سال وقفه و با رفع موانع حقوقی و قانونی از سند واگذاری زمین رو نمایی و مراحل ساخت موزه این هنرمند نامی کشور با حضور شهردار تهران آغاز می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، محمدرضا دهداری پور با بیان اینکه محل این موزه در خیابان یوسف آباد و در جنب بوستان پرستو است، گفت: طراح این موزه آقای جهانگیر درویش از معمارهای برتر جهان است و طراحی ساختمان موزه به انتها رسیده است.
دهداری پور تصریح کرد: این موزه یک مرکز فرهنگی برای آموزش نقاشی، برپایی همایش‌های تاریخ هنر و ارتباط با کشورهای مختلف خواهد بود.
قرار است در این موزه، ۱۹۵ عدد از بهترین آثار ایران درودی نمایش داده شود

چهارشنبه 25/2/1398 - 13:36
ایرانگردی

 

 

به مناسبت روز جهانی خانواده، برنامه دورهمی در موزه هفت چنار برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، هر ساله 15 ماه مه به عنوان روز جهانی خانواده نامیده می شود بر همین اساس با هدف ایجاد همبستگی و تحکیم بنیان نهاد ارزشمند و پر اهمیت خانواده، برنامه دورهمی در موزه هفت چنار برگزار می شود. گفتنی است تمامی خانواده های محترم می توانند افطاری خودشان را در تاریخ 25 اردیبهشت از ساعت 19 الی 21 در موزه هفت چنار صرف کنند.

 لازم به ذکر است که این برنامه با برنامه های متنوع (تواشیح و ...) نیز همراه می باشد.

چهارشنبه 25/2/1398 - 13:34
ایرانگردی

 

 

دور دوم نظارت ستادی ارزیابی نواحی سه گانه منطقه21 با انجام بازدید میدانی از پروژه ها، بررسی وضعیت کلی نگهداشت شهر و جلسه جمع بندی نهایی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، "دور دوم نظارت ستادی ارزیابی نواحی سه گانه ورودی غربی پایتخت" در قالب دو بازدید میدانی گروهی با محوریت مسائل شهرسازی و موارد نگهداشت شهر و همچنین جلسات ارزیابی وضعیت مالی و جمع بندی نهایی برگزار شد.

سید مصطفی موسوی مدیر کل امور مناطق شهرداری تهران طی این جلسه با بیان اینکه هر منطقه و ناحیه نسبت به خودش و در شرایط زمانی قبلی (بازه زمانی 6ماهه و یکساله) مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: هدف نهایی از انجام دوره های اول و دوم نظارت ستادی مناطق، تنها بهبود عملکرد کلی و افزایش سطح رضایتمندی عمومی شهروندان است.

وی در ادامه افزود: انجام و بهره برداری از پروژه های مشارکتی منطقه21 در قالب ایفای مسئولیت های اجتماعی CSR؛ علاوه بر استفاده مطلوب از ظرفیت صنایع و کارخانجات موجود در محدوده این منطقه، می تواند الگویی نوین در راستای کاهش هزینه ها برای سایر مناطق شهر تهران نیز باشد.

بنا بر این گزارش و طی این نشست جمع بندی؛ آمار دور قبلی نظارت ستادی و 35مصوبه آن نیز که تمامی به انجام رسیده مطرح شد، همچنین از روند پیشرفت عالی مخازن بتنی با هدف مدیریت منابع آب جهت آبیاری فضای سبز، مدیریت صحیح پسماند و دفع بهداشتی و اصولی زباله، ارتقای محسوس وضعیت نگهداشت شهر و انجام چشمگیر و بهره برداری از پروژه های مشارکتی عام المنفعه مانند بوستان های جنگلی التیام و خوارزمی و میزبان تقدیر شد.

در ادامه این جلسه رحمانی شهردار منطقه21 نیز گفت: این منطقه از نظر وسعت چهارمین رتبه را در بین مناطق 22گانه دارد و با توجه به حجم بالای تردد در محورهای بزرگراهی آن که طولی معادل 38کیلومتر را داراست وظیفه مرمت و نگهداشت این معابر عبوری را بیش از پیش مهم می سازد.

وی همچنین یادآور شد: بدون مشارکت فعال شهروندان هیچ کاری محقق نخواهد شد، همچنین با وجود استقرار صنایع در محدوده شهری منطقه21 از این ظرفیت در قالب انجام پروژه های مشارکتی با هدف ایجاد و تقویت حس تعلق مکانی بهره بردیم تا در سایه این مشارکت دوجانبه بتوان تدبیری برای انجام پروژه های شهری با حداقل بودجه و بیشتر با جنبه نظارتی اندیشید.

شهردار منطقه21 در پایان تاکید کرد: دو موضوع اصلی فاضلاب و خطوط حمل ونقل عمومی (مترو،LRTو BRT) جزء موارد درخواستی اصلی شهروندان ساکن در این منطقه از شهر تهران است که امیدوارم با تلاش جمعی، برنامه ریزی دقیق و زمان بندی شده و در سایه انجام پروژه های مشارکتی محقق شود؛ که صدالبته، هدف نهایی مجموعه مدیریت شهری منطقه21 کسب رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان است.

لازم به ذکر است؛ در پایان جلسه نظارت ستادی ارزیابی نواحی سه گانه منطقه21، هر یک از معاونین و شهرداران نواحی این منطقه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه های تخصصی کاری خویش پرداختند.

 

 

چهارشنبه 25/2/1398 - 13:30
ایرانگردی

 

مفاهیم ترافیکی به شهروندان و بازدید کنندگان پیاده راه فرهنگی" شهر رمضان" منطقه 15 آموزش داده می شود.  

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه15، مسعود لواف زاده معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان گفت: غرفه آموزش ترافیک با شعار "آسمان آبی، زمین پاک"و "خط سفید" برای ارتقای فرهنگ ترافیک و آشنایی خردسالان و کودکان با قوانین، علائم و تجهیزات راهنمایی و رانندگی هرشب از ساعت 20 در بوستان خلیج فارس پذیرای شهروندان است.

به گفته وی، فرهنگ و رفتار ترافیک به کودکان و شهروندان منطقه در قالب بازی های متنوع همراه با توزیع بروشور و بسته های آموزشی توسط کارشناسان ترافیکی به شهروندان ارائه می شود.

لواف زاده ادامه داد: غرفه ترافیک در این شبها با استقبال بی نظیر شهروندان مواجهه بوده است.

شایان ذکر است؛ پیاده راه  فرهنگی شهر رمضان در بوستان خلیج فارس واقع در شهرک مشیریه، خیابان بوعلی قرار دارد.

چهارشنبه 25/2/1398 - 13:26
اخبار

همراه اول به مناسبت ماه مبارک رمضان، بسته اینترنت سحر تا افطار با ویژگی‌های جذاب ارائه می‌کند.

به گزارش  تبیان و به نقل از اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هم‌زمان با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان، همراه اول بسته ویژه‌ای را برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری در نظر گرفته که در طول این ایام می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

بر این اساس تمامی مشترکان اپراتور اول ارتباطی می‌توانند تا ۱۵ خردادماه «بسته اینترنت سحر تا افطار» با حجم ۷گیگابایت با قیمت ۷هزار تومان و با مدت اعتبار ۷روز را خریداری کنند. این بسته در بازه زمانی افطار تا سحر ( ۴بامداد تا ۸شب) قابلیت استفاده دارد. همچنین این بسته شامل هدیه ترافیک نامحدود رایگان برای استفاده از اپلیکیشن آموزش جامع قرآن است.

تمامی مشترکان می توانند با شماره گیری کددستوری #۶۷۱*۱۰۰* نسبت به فعالسازی این بسته اقدام کنند و با شماره گیری #۱۰*۱۰۰* از وضعیت بسته خود مطلع شوند.

علاقه مندان می توانند برای دانلود اپلیکیشن آموزش جامع قرآن به نشانی haamim.ir/page/app-jaameمراجعه کنند.

گفتنی است امکان فعالسازی هم زمان این بسته با تمامی بسته های اینترنت وجود دارد.

چهارشنبه 25/2/1398 - 11:4
ایرانگردی



با وجود افزایش قیمت انواع محصولات مورد نیاز شهروندان، هنوز میوه‌هایی در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند که خرید آنها با پرداخت یک قطعه اسکناس 5 هزار تومانی نیز امکان پذیر است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ براساس نرخنامه جدید این سازمان، امکان خرید 10 نوع میوه با قیمت 5 هزار تومان و کمتر در میادین میوه و تره بار وجود دارد که از جمله می‌توان پرتقال تامسون شمال با قیمت هر کیلوگرم 5 هزار تومان، پرتقال شمال با قیمت 4200 تومان و پرتقال جنوب با قیمت 3 هزار تومان را نام برد.
علاوه بر این، قیمت خیار رسمی و کوتاه در میادین میوه و تره بار هر کیلوگرم 2300 تومان، خیار گلخانه‌ای 3300 تومان و خیار کوتاه 4100 تومان، همچنین نارنگی 3 هزار تومان، گریپ فروت 3300 تومان و لیمو شیرین 3800 تومان است و هندوانه نیز با قیمت هر کیلوگرم 3400 تومان در میادین عرضه می‌شود.
براساس این گزارش، در بین میوه‌هایی که بین 5 هزار تومان تا 10 هزار تومان در میادین میوه و تره بار قیمت گذاری شده‌اند، می‌توان به خربزه، دستنبو، طالبی و ملون با قیمت هر کیلوگرم 6600 تومان، سیب زرد و قرمز با قیمت 6400 تومان، سیب سبز با قیمت 5900 تومان، کیوی با قیمت 6900 تومان، گوجه سبز شمالی با قیمت 7 هزار تومان و میوه نوبرانه ازگیل با قیمت 10 هزار تومان اشاره کرد.
گفتنی است، از میوه‌هایی که قیمت آنها در میادین میوه و تره بار بالای 10 هزار تومان است، می‌توان چاغاله بادام با قیمت 18 هزار تومان، آناناس با قیمت هر کیلوگرم 17500 تومان، گوجه سبز دور شهری با قیمت 13 هزار تومان، موز با قیمت 12200 تومان، توت فرنگی با قیمت 12800 تومان و توت سیاه با قیمت 12 هزار تومان را نام برد.

سه شنبه 24/2/1398 - 16:38
ایرانگردی

 

 

مراسم کلنگ زنی پروژه ساماندهی و ارتقای کیفی فلکه دوم نیرو هوایی تهران با حضور ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.

اجرای پروژه ساماندهی فلکه دوم نیروی هوایی به صورت فاز بندی برای رفاه حال شهروندان

شهردارمنطقه 13 در مراسم کلنگ زنی پروژه ساماندهی و ارتقای کیفی فلکه دوم نیروی هوایی گفت : در راستای رفاه حال شهروندان و با توجه جایگاه این فلکه به عنوان پاتوق محلی از سازمان زیباسازی درخواست دارم طبق زمان بندی مشخص و به صورت فاز بندی اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13، رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳ در ابتدای مراسم کلنگ زنی پروژه ساماندهی و ارتقای کیفی فلکه دوم نیرو هوایی تهران گفت: محله نیروی هوایی تهران را به فلکه دوم این منطقه می‌شناسند.

رحمان زاده افزود: این فلکه در سال ۴۶ احداث شد که در مجموع مساحت آن ۲ هکتار است که بزرگترین آبنمای منطقه نیز در این فلکه واقع شده است.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: برای احداث فلکه دوم نیرو هوایی و ارتقای کیفیت آن ۱۲ جلسه با مالکان و ذینفعان این فلکه انجام شد و تمام مسائل جانبی این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

رحمان زاده ادامه داد: فلکه دوم نیرو هوایی به عنوان پاتوق ساکنان این منطقه شناخته می‌شود و علت آن این است که دارای فضای سبز ۲ هکتاری است که در این فلکه وجود دارد.

رحمان زاده با تاکید بر اینکه مردم این‌ منطقه مکان مناسبی برای تفریح ندارند، تصریح کرد: مردم از این فلکه به عنوان پاتوق استفاده می کنند و به همین دلیل از مدیریت سازمان زیباسازی درخواست کردم که پروژه برای به صورت فاز بندی اجرایی شود تا مردم بتوانند همزمان با اجرای پروژه از آن استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این‌ پروژه مشکلی برای مردم‌ منطقه ایجاد نمی شود و با حمایت ویژه مدیریت سازمان زیباسازی پروژه به خوبی به بهره برداری خواهد رسید.

تبدیل شهر خودرو محور به انسان محور، یکی از مهمترین اولویت های شهر تهران

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی و ارتقاء کیفی فلکه دوم نیروی هوایی اتفاق های بسیار خوبی برای منطقه ۱۳ رقم‌می زند، گفت: یکی از مهمترین اولویت های شهر تهران، تبدیل شهر خودرو محور به انسان محور است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهر تهران به صورت کامل در اختیار اتومبیل ها قرار گرفته به همین دلیل موضوع توجه به عرصه های سبز و باز و میادین به عنوان پاتوق های اصلی محله و محل حضور مردم در دستور کار قرار گرفته است.

سالاری اضافه کرد: ‌رویکردی که دوستان ما در زیباسازی برای ارتقاء و ساماندهی کیفی فلکه دوم نیروی هوایی در نظر گرفته اند مبتنی بر تصمیم مدیریت جدید شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه نگاه انسان محور یکی از اولویت های مهم شهرداری تهران است، گفت: یکی از شاخص های مهم در خصوص تحقق این امر توجه به فضاهای عمومی و آرام سازی شهر است. باز پس گیری فضاهای شهری از خودرو و تحویل آن به شهروندان است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در این مقطع از تاریخ شهری باید به مطالبه جدی مردم به عنوان دیده بانان شهری توجه کنیم و پروژه هایی از این ‌دست را در نقاطی از شهر به صورت پایلوت اجرا کنیم. امیدواریم این رویکرد در آینده نیز تداوم پیدا کند.

گفتنی است ، طرح ارتقاء کیفی فلکه دوم نیروی هوایی از سوی سازمان زیباسازی و با همکاری شهرداری منطقه ۱۳ انجام می شود و در این عملیات عمرانی کف‌سازی قدیمی برچیده و کف‌سازی با متد و متریال جدید جایگزین آن خواهد شد. علاوه بر آن آب‌نمای میانی فلکه احیا خواهد شد.

سازمان زیباسازی شهر تهران پیش‌بینی کرده است در کنار این فعالیت‌ها کف‌سازی قدیمی رینگ بیرونی فلکه برچیده و کف‌سازی جدید جایگزین شود. همچنین پیش‌بینی شده است تا مبلمان شهری در فلکه دوم نیروی هوایی و رینگ بیرون آن جانمایی شود.

سه شنبه 24/2/1398 - 16:33
ایرانگردی

 



بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در روز جهانی موزه 28 اردیبهشت ماه رایگان است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در روز شنبه 28 اردیبهشت ماه  برای عموم رایگان است.

علاقمندان می توانند در ساعات کاری از ساعت 13:30 الی 21 از این مجموعه بازدید کنند.

گفتنی است؛ شورای بین المللی موزه (ICOM) روز جهانی موزه را در تاریخ ۲۲ ماه می سال ۲۰۱۱ به منظور افزایش آگاهی عموم مردم از نقش موزه ها در توسعه جامعه ایجاد کرد.

هدف روز جهانی موزه افزایش آگاهی به این واقعیت است که “موزه ها ابزاری مهم برای تبادل فرهنگ، غنی سازی فرهنگ ها و توسعه درک متقابل، همکاری و صلح میان مردم است.

سه شنبه 24/2/1398 - 16:29
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته