• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1305روز قبل
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار گفت: با مرمت معابر، کفپوش ها و پیاده راه های بوستان ها شهروندان در فضاهای تفریحی منطقه، ایمنی بیشتری را تجربه می  کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "پیمان پورنصر" با اعلام این خبر گفت: به منظور سهولت هرچه بیشتر در امر رفت و آمد شهروندان در آستانه گرم شدن هوا و استفاده بیشتر از بوستان ها توسط کودکان و والدین ایشان، مدیریت شهری منطقه چهار با مرمت بیش از شش هزار و هفتصد مترمربع از معابر بوستانی ایمنی بیشتری را به شهروندان ارمغان می دهد.

وی در ادامه گفت: این طرح در بوستان های مختلفی از جمله بوستان پلیس، نارنج، رسالت و ملت انجام شده و این برنامه همچنان برای سایر بوستان ها نیز در دست اجراست.

پورنصر با اشاره به جزییات این طرح افزود: مرمت و تعویض کفپوش های قدیمی و فرسوده، مرمت جداول پیاده راه های بوستانی، مرمت پله‌های بوستان‌ها، حذف زوائد فیزیکی، رنگ آمیزی و شستشوی کفپوش ها و جداول، بتن ریزی زمین های بازی و نصب کفپوش مناسب در معابر به همراه نصب مجموعه های بدنسازی در بوستان ها از اقدامات صورت گرفته در راستای ایمن سازی بوستان‌هاست.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه چهار در پایان ضمن اظهار خرسندی از رضایت شهروندان در این زمینه گفت: ما بسیار خرسندیم که شهروندان از اقدامات صورت گرفته در بوستان ها رضایت دارند و قابل ذکر است مدیریت شهری منطقه چهار به طور پیوسته و مداوم اولویت مناسب سازی بوستان ها را در چهار فصل سال به خصوص فصل بهار و تابستان در دستور کار خود دارد.

سه شنبه 31/2/1398 - 16:52
ایرانگردی

 

 

همزمان با ماه مبارک رمضان، غرفه های آموزشی و قرآنی در بوستان ملت در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: اداره آموزش های شهروندی به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری غرفه های قرآنی و آموزشی در موضوعات مختلف در بوستان ملت از تاریخ هجدهم اردیبهشت تا سی و یکم اردیبهشت ماه نمود.

 این غر فه ها شامل رنگ آمیزی طرح های نقاشی همراه با پیام آموزشی تهیه شده توسط اداره آموزش های شهروندی در موضوعات مختلف مانند ماه مبارک رمضان، محیط زیست، آموزش های شهروندی، ترافیک و..... می باشد. از دیگر برنامه های این غرفه می توان به برگزاری مسابقات قرآنی، آموزش های شهروندی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان  و قصه خوانی با موضوعات ترافیکی و زیست محیطی برای کودکان اشاره نمود.

وی پویش حال خوب را گسترش دهیم را از برنامه های برجسته این پردیس دانست که به ارایه محصولات آموزشی به شهروندان در موضوع های تفکیک پسماند از مبدا و خط سفید می پردازد.

همچنین سیل مهربانی با گردآوری هدایا به همراه دل نوشته، کاردستی و ...ویژه کودکان مناطق سیل زده کمک شایانی را برای این مناطق فراهم می نماید.

سه شنبه 31/2/1398 - 16:37
ایرانگردی

 


250 کامیون هزار و 800 تن خاک و نخاله را در راستای نگهداشت شهر و نظافت، پاکیزگی خیابان ها از معابر منطقه 19 جمع آوری کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، سعید صالح محمود رباطی معاون خدمات شهری و محیط زیست با اعلام این خبر گفت: این حجم عملیات به پاکیزگی و نظافت محدوده شهرک بخارایی پشت زمین چمن بوستان نرگس با هدف مقابله با اغتشاشات بصری شهری و زدودن نازیبایی ها که آثار روحی و روانی ناخوشایندی برای شهروندان دربر دارد انجام شد.

رباطی خاطر نشان کرد: در ناحیه 3 داخل کوچه نظر از ملک تخریب شده توسط شهرداری منطقه به میزان 10 کامیون، انتهای دولتخواه جنوبی منتهی به آزادگان 200 کامیون و در پشت شهرک وصال ساختمان افرا 30 کامیون  نخاله، ضایعات و تیر و تخته جمع آوری شد.

وی در ادامه افزود: در این عملیات نخاله ها جمع آوری و پس از تفکیک،  بخشی از آن به ایستگاه بازیافت،  برخی به سایت چیپر و مابقی برای دفع به اطراف آراد کوه منتقل و محل مورد نظر رفت و روب و شست و شو می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست یاد آور شد:  شهروندان می توانند درصورت مشاهده تخلیه نخاله غیر مجاز و رها شده و پسماندهای شهری در مناطق مسکونی مراتب را با شماره سامانه 137 در 24 ساعت شبانه روز اطلاع رسانی کنند تا در اولین فرصت مأمورین شهرداری منطقه نسبت به جمع آوری این نخاله ها در سطح محدوده اقدام کنند.

براساس این گزارش از دیگر مواردی که در راستای مقابله با اغتشاشات بصری انجام شد جمع آوری خودروهای فرسوده رها شده  و انتقال آن به پارکینگ شهرداری است.

سه شنبه 31/2/1398 - 16:34
ایرانگردی

 

مراسم اختتامیه پیاده راه فرهنگی "شهر رمضان" منطقه 15 با استقبال بی نظیرشهروندان شب گذشته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه15، وحیدرضا محمدی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان افزود: این پیاده راه در بوستان پامچال برگزار شد که در آن هرشب میزبان بیش از 5 هزار نفر از شهروندان منطقه بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه قریب به 65 هزار شهروند از این برنامه ها دیدن کردند، افزود: این پیاده راه به همت اداره فرهنگی در راستای ارتقای نشاط معنوی و اجتماعی و ایجاد حال خوب شهروندان و معرفی ظرفیت های موجود محله ها و با هدف ترویج فرهنگ روزه داری و همچنین آشنایی با فرهنگ و سنت دیرینه ماه رمضان در بین اقوام مختلف برپا بود.

به گفته وی،  بیش از 26 غرفه فرهنگی، تفریحی و ورزشی شامل سوغات اقوام، رادیو نمایشگاه، سرگرمی های قرآنی، بازی و سرگرمی، ایستگاه قصه گویی، مشاوره و تغذیه سالم، طب سنتی ایرانی، مشاوره و روانشناسی، تست قند و فشار خون، کافه کتاب با تعبیه فضایی برای مطالعه شهروندان، عرضه و فروش کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با ماه مبارک رمضان، عرضه و فروش صنایع دستی، غرفه تولید و خودکفایی، ورزش، نقاشی و تصویرگری، اوریگامی و کاردستی، آسمان آبی _ زمین پاک، آموزش های شهروندی با موضوع آیین همسایه داری و غرفه تغذیه سالم در این پیاده راه فعالیت داشتند.

محمدی اضافه کرد: در استیج فرهنگی نیز برنامه هایی چون تلاوت قرآن، تواشیح، نمایش کوتاه، موسیقی اقوام سنتی، خیمه شب بازی، منقبت خوانی، چاووشی خوانی، تئاتر خیابانی، مناجات خوانی با رویکرد مذهبی و نمایش عروسکی اجرا شد.

سه شنبه 31/2/1398 - 16:32
اخبار

در راستای تعامل و همکاری بیشتر مدیر شعب استان آذربایجان بانک ایران زمین با حضور در بیمارستان فوق تخصصی شهریار تبریز با مدیران ارشد این بیمارستان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش تبیان، شهرود مدیرشعب استان آذربایجان بانک ایران زمین با حضور در بیمارستان فوق تخصصی شهریار تبریز ضمن تبریک به دکتر آرمی مدیرجدید این بیمارستان خواستار تعامل و همکاری فی مابین شد.
شهرود مدیر استان جایگاه بانک ایران زمین در بین بانکها و همچنین اهداف بانک بر پایه دیجیتال را بیان کرد و در ادامه مدیریت بیمارستان از مشکلات و عدم تامین نیازهای بیمارستان بر پایه بانکداری دیجیتال از قبیل( دستگاه های ATM ، POS و CASLESH ) ابراز ناراحتی کرده و خواستار تجهیز خدمات دیجیتالی توسط بانک ایران زمین در این بیمارستان شد.
این دیدار در فضایی صمیمانه و دوستانه به منظورآشنایی و ارائه اهداف وچشم انداز بانک ایران زمین در سال 1398 صورت گرفت.

سه شنبه 31/2/1398 - 15:49
اخبار

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین تصریح کرد: پروژه‌ها طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود و به‌زودی شاهد تکمیل یکی از پازل‌های مرتبط با بانکداری دیجیتال خواهیم بود.

به گزارش تبیان، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین گفت: بیش از ۱۶۰ پروژه برای دیجیتالی شدن بانک ایران‌زمین از سه سال قبل آغاز شده است. فرهاد اینالویی با بیان اینکه بانک ایران‌زمین به‌صورت کامل بانک دیجیتالی خواهد شد، گفت: امسال تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های مرتبط با بانکداری دیجیتال به نتیجه خواهد رسید. اولویت اصلی ایجاد زیر ساخت داده‌ای مناسب در بانک ایران‌زمین است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری بانکداری دیجیتال با تعریف بیش از ۱۶۰ پروژه از سه سال قبل آغاز شده، تصریح کرد: امسال تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های مرتبط با بانکداری دیجیتال بانک ایران‌زمین به نتیجه می‌رسد.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین تصریح کرد: پروژه‌ها طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود و به‌زودی شاهد تکمیل یکی از پازل‌های مرتبط با بانکداری دیجیتال خواهیم بود.

اینالویی با بیان اینکه مرکز نوآوری ایران‌زمین با تفاوت اساسی با سایر مراکز مشابه راه‌اندازی خواهد شد، افزود: به‌منظور یکپارچه کردن کانال‌های ارائه خدمات، کانال موبایل و اینترنت در سال‌جاری یکپارچه می‌شود. همچنین با ایجاد تنوع در خدمات شعب دیجیتال بانک، خدمات غیربانکی نیز به مشتریان ارائه خواهد شد.

وی افزود: زمان‌بندی بانکداری دیجیتال طبق برنامه پیش می‌رود و بانک در سال ۱۴۰۰ یک بانک دیجیتال با مفهوم واقعی آن خواهد بود. اینالویی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ایجاد زیرساخت داده‌ای مناسب در بانک است، افزود: به این منظور افزایش توان ذخیره‌سازی و پردازش برای پردازش اطلاعات کلان داده (Big Data) در اولویت قرار دارد.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران تصریح کرد: همچنین با توجه به تغییرات در فضای کسب‌وکار، بررسی مدل‌های مربوطه در بانکداری دیجیتال و تکمیل فرآیندهای مرتبط در اولویت است. بانک ایران‌زمین تصمیم دارد فرآیندهای سمت مشتری را مکانیزه کند. این به آن مفهوم است که مشتریان بانک بتوانند درخواست‌های خود را بدون مراجعه به شعبه انجام دهند.

اینالویی ادامه داد: این درخواست‌ها می‌تواند شامل درخواست تسهیلات، درخواست دسته چک، ضمانت‌نامه، LC داخلی، انواع کارت‌ها، تمکن مالی و سایر خدمات بانکی باشد. براساس این گزارش، پیش‌تر نیز مدیرعامل بانک ایران‌زمین از افزایش محصولات کارتی بانک ایران‌زمین خبر داده بود.

عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل این بانک از ارائه کارت‌های هدیه سه‌بعدی و رایحه‌دار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مشتریان می‌توانند کارت‌های هدیه شارژی را با طرح و نوشته دلخواه خودشان سفارش دهند.

کارت‌های بدون شارژ با سفارش مشتری در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا در زمان و مکان دلخواه خود نسبت به شارژ آن اقدام کنند. بنابراین گزارش، «ایران‌زمین بوم» نیز از دیگر محصولات بانک ایران‌زمین بود که چندی پیش از آن رونمایی شد.

سه شنبه 31/2/1398 - 9:48
ایرانگردی



«آناناس طلایی» با قیمت هر کیلوگرم 17500 تومان، گران ترین و «هندوانه» با قیمت هر کیلوگرم 3200 تومان، ارزان ترین میوه‌های میادین میوه و تره بار هستند.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ بر اساس نرخنامه جدید این سازمان، هر کیلوگرم آناناس جنگلی با قیمت 12 هزار تومان، ازگیل با قیمت 12 هزار تومان، توت سیاه با قیمت 13 هزار تومان، توت فرنگی با قیمت 12900 تومان، گوجه دور شهری با قیمت 14800 تومان و موز با قیمت 12200 تومان، از دیگر میوه هایی هستند که قیمت آنها از سایر میوه ها بالاتر است.
براساس این گزارش، هر کیلوگرم پرتقال شمال با قیمت 4800 تومان، پرتقال جنوب با قیمت 3500 تومان، خیار رسمی و رویال با قیمت 2900 تومان، خیار کوتاه با قیمت 4300 تومان، خیار گلخانه ای با قیمت 3600 تومان، انواع سیب همچون گالا، گلاب و دو رنگ با قیمت 4500 تومان و هندوانه با قیمت 3200 تومان، از جمله میوه های محسوب می شوند که قیمت آنها از سایر میوه ها پایین تر است.
گفتنی است، در نرخنامه جدید انواع میوه، قیمت توت سیاه با 1000 تومان کاهش به 13 هزار تومان، توت فرنگی با 900 تومان کاهش به 12900 تومان، خیار رسمی و رویال با 100 تومان کاهش به 2900 تومان خیار کوتاه با 500 تومان کاهش به 4300 تومان، خیار گلخانه ای با 400 تومان کاهش به 3600 تومان، گوجه سبز دور شهری با 3 هزار تومان کاهش به 13800 تومان، گوجه سبز شمالی با 1000 تومان کاهش به 8 هزار تومان و هندوانه با 200 تومان کاهش به 3200 تومان رسیده است.

 

دوشنبه 30/2/1398 - 18:8
ایرانگردی



رئیس کمیسیون سلامت، ‌محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از سازمان نوسازی شهر تهران بر لزوم توجه به هویت محله به عنوان یک اصل مهم در اقدامات و فرآیند نوسازی تأکید کرد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در بازدیدی که زهرا صدر اعظم نوری، عضو و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به همراه مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، ناهید خداکرمی، عضو و رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران و دیگر اعضاء کمیسیون از سازمان نوسازی شهر تهران به عمل آوردند، رویکردها، برنامه ها و اقدامات این سازمان تشریح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
زهرا صدر اعظم نوری، عضو و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش اقدامات و برنامه های سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: اقدامات ارزنده ای در سازمان نوسازی صورت گرفته است و فعالیت های اجتماعی به دلیل تعاملاتی که این سازمان با ساکنان بافت های فرسوده دارد، به وضوح قابل مشاهده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن تأکید بر لزوم توجه به هویت محله به عنوان یک اصل در اقدامات نوسازی، متذکر شد: اقدامات نوسازی نباید هویت محلات را از بین ببرد، تلاش کنیم در برنامه ریزی ها، به حفظ هویت محلات قدیمی با پیشینه تاریخی و فرهنگی توجه کنیم.
صدر اعظم نوری با اشاره به پروژه بازآفرینی محور نواب تاکید کرد: پروژه نواب، در نوع خود پروژه ای بزرگ بود و اجرای آن، نیاز به جسارت و جرأت داشت، اما در حال حاضر نقدهای جدی به این پروژه وارد است، عمر سکونت در نواب 5 سال است و هیچ یک از ساکنین فعلی نواب، ساکنان قبلی آن نیستند و این محله هیچ جذابیتی برای ساکنانش ندارد.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه به سرانه های خدماتی، خدمات پشتیبان و خدماتی که می تواند منجر به بهبود کیفیت و وضعیت اجتماعی، فرهنگی و رونق اقتصادی در محلات شود، تأکید کرد.
وی با اشاره به گزارش مطرح شده از سوی سازمان‌ نوسازی شهر تهران مبنی بر کمبود ۱۳۶ هکتار فضای سبز و ضرورت تأمین فضای سبز محلی در ۹۴ محله از ۱۸۰ محله ای که دفاتر توسعه محله ای در آن مستقر هستند، خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد و حفظ فضای سبز و باغات است و چنانچه این فضاها در بافت های فرسوده و کم برخوردار که از سرانه فضای سبز پایین تری برخوردار هستند قرار داشته باشند، در اولویت اقدامات قرار خواهند گرفت.
صدر اعظم نوری در این جلسه با اشاره به اقدامات ارزشمند دفاتر توسعه محله ای در محلات، یادآور شد: جلب مشارکت مردم در سایه اعتمادسازی حاصل می شود و دفاتر توسعه محله ای به تناسب گفتگوها و تعاملاتی که با ساکنان محلات دارند، موفق به اعتماد سازی شده اند که اقدام ارزشمندی است و می تواند رضایتمندی شهروندان را بیشتر کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که همه ما موظف هستیم، امیدواری را در دل مردم زنده کنیم، از اقدامات انجام شده در سازمان نوسازی شهر تهران تقدیر کرد و گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران آماده است تا در حوزه هایی که می تواند به ویژه در بحث فضای سبز به پیشبرد اهداف و مأموریت های نوسازی کمک نماید.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به تاریخچه و اهداف تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران، خاطرنشان کرد: پس از انتشار گزارش مطالعات جایکا در مورد آسیب پذیری تهران در مقابل زلزله، شهرداری تهران مأموریت نوسازی را به سازمان نوسازی شهر تهران می سپارد و از آن زمان در دوره های متفاوت این مأموریت با سیاست ها و رویکردهای مختلف پیش رفته است.
علی اکبری با بیان این که مأموریت کنونی سازمان نوسازی شهر تهران که همان بحث بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد است از سال 1381 شروع شده و تا به امروز ادامه دارد، یادآور شد: از سال 1384 نوسازی بافت های فرسوده، به عنوان یکی از اولویت های مدیریت شهری مد نظر قرار گرفته شد و شاخص های شناسایی بافت های فرسوده در سال 1385 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید.
به گفته این مقام مسئول، بلوک های شهری که بیش از 50% از معابر آنها دچار ناپایداری سازه ای است، مساحت کمتر از 200 متر مربع دارد و دسترسی آنها از معابر کمتر از 6 متر میسر است، بافت فرسوده تلقی می شوند.مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که بر اساس شاخص های مصوب، 5% مساحت شهر تهران (3268 هکتار)، بافت فرسوده است که 15% جمعیت را در برگرفته است، تصریح کرد: 96% از بافت های فرسوده در مناطق 7 الی 20 قرار دارند و 85% آن در پائین خط انقلاب، آزادی و دماوند هستند.
علی اکبری خاطرنشان کرد: مناطق 12، 10، 14، 17 و 15 به لحاظ وسعت، بیشترین میزان بافت فرسوده در شهر تهران را دارند.
وی با بیان این که حداقل یک بلوک فرسوده در 196 محله تهران وجود دارد، متذکر شد: بر این اساس 50% محلات شهر تهران، با مشکل فرسودگی مواجه هستند.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به راه اندازی دفاتر تسهیل گری به عنوان ابزار ارتباط سازمان با اجتماعات محلی با هدف ترویج فرهنگ نوسازی در سال 1386، تصریح کرد: از سال 1388 که بحث صدور پروانه رایگان در بافت های فرسوده مطرح شد و دولت شروع به پرداخت تسهیلات بانکی ساخت و ساز در بافت های فرسوده کرد، با مجموع مشوق هایی که برای نوسازی به ساکنان بافت های فرسوده اعطا شد، نوسازی مسکن در بافت های فرسوده شهر تهران ظرف 10 سال گذشته به حدود 40% رسید.
علی اکبری با بیان این که در سال 97، تنها 2 درصد از بافت های فرسوده نوسازی شده است، تأکید کرد: مهمترین دلیل مترتب بر این موضوع، تفاوت در سیاست های تشویقی است که از سوی دولت اعمال می شود؛ در دوره هایی که تسهیلات بانکی به موقع و با سودهای پائین پرداخت می شده، نوسازی مسکن رشد بیشتری داشته و در دوره هایی که اعطای تسهیلات متوقف شده و یا با نرخ های بازار پرداخت شده است، استقبال از نوسازی مسکن کاهش یافته است.
وی نوسازی را امری بین بخشی دانست و متذکر شد: در حوزه نوسازی مسکن، اقدامات و پیشرفت های قابل ملاحظه ای صورت گرفته، اما از آنجایی که نوسازی، امری بین بخشی و چند بعدی است، مجموعه متنوعی از اقدامات از جمله ارتقاء کیفیت فضاهای عمومی، تأمین خدمات پشتیبان سکونت، تأمین زیرساخت های مورد نیاز، توانمندسازی اجتماعات محلی و غیره را نیز در بر می گیرد که دستاوردها در این حوزه ها به اندازه نوسازی مسکن قابل ملاحظه نبوده است.
علی اکبری ادامه داد: از این رو، از سال گذشته راهبردی تحت عنوان " توسعه محله ای" در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفت تا با استناد به آن بتوان مجموعه مشکلات مختلف در فرآیند نوسازی را بصورت متوازن و متناسب پیش برد.

دوشنبه 30/2/1398 - 18:4
ایرانگردی



نشست علمی-تخصصی به مناسبت روز جهانی موزه ها امروز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ نشست علمی-تخصصی به مناسبت روز جهانی موزه ها امروز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه برگزار شد.

**موزه ها امروزه نقش مهمی در محرومیت زدایی فرهنگی دارند

در ابتدای این نشست دکتر یوسف منصورزاده سرپرست مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی اظهار کرد: موزه ها به مثابه کانون های فرهنگی و آینده سنت هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه ای که فاقد فرهنگ باشد مسیر را نمی تواند طی کند ادامه داد: رشد هر جامعه ای وابسته به فرهنگ است.

سرپرست مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی افزود: جامعه جهانی بعد از جنگ جهانی دوم به موضوع فرهنگ اهمیت بیشتری داد، به طوری که یونسکو دهه 90 را دهه فرهنگی و چرخش فرهنگی معرفی کرد.

منصورزاده گفت: فرهنگ از اصالت بیشتری برخوردار است و وظیفه فرهنگ پاسخگویی به مشکلات جاری و رایج جامعه است.

وی با بیان اینکه تجربیات نشان داده توسعه اقتصادی وابسته به توسعه فرهنگی است، افزود: موزه ها مهم ترین شاخصه توسعه فرهنگی هستند.

سرپرست مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه باید اقدامات فراگیری برای فراگیر شدن فرهنگ درجامعه انجام داد، بیان کرد: موزه ها امروزه نقش مهمی در محرومیت زدایی فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه سنت در مفهوم خود به معنی انتقال اتفاقات گذشته به آینده است، خاطر نشان کرد: به نوعی مدرنیته در ذات سنت نهفته است.

** موزه ها برای حضور قدرتمند و جذب مخاطب بیشتر باید از استارت‌آپ ها استفاده کنند

در ادامه نشست دکتر داود ارژنگ مهر استاد دانشگاه علامه طباطبایی امروز در نشست علمی-تخصصی به مناسبت روز جهانی در موزه اظهار کرد: کسب و کار هایی در این دهه به وجود آمده عموما زنجیره ارزش حاصل از تکنولوژی را فراهم و فرصت ها و تهدیدهایی را برای کسب و کار سنتی ایجاد کرده است.

 وی ادامه داد: تجربه نشان داده در هر کسب و کاری استارت‌آپ ها وارد شدند فضاهای جدیدی را نیز ایجاد کردند و استفاده کنندگان از مزایای بیشتری بهره برده اند.

دکتر ارژنگ مهر گفت: فرصت هایی که به وسیله استارتاپ ها در ایران ایجاد شد بیشتر در شبکه توزیع کالاها و محصولات مختلف بوده است البته اگر در خصوص موزه ها نیست از این روش استفاده شود مخاطب بیشتری جذب خواهد کرد.

وی بااشاره به اینکه ۶۵ درصد از بلیت های هواپیما ها را استارت‌آپ ها صادر می‌کنند و فقط ۳۵ درصد آن را آژانس های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار می دهند.

دکتر ارژنگ مهر تاکید کرد: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کارها به صورت حرفه ای انجام و به زیبایی از از ابزار تکنولوژی استفاده شده است.

این استاد دانشگاه در ادامه تعدادی از استارت آپ های روز دنیا در جهت بهبود عملکرد موزه ها را معرفی کرد و تاکید کرد: موزه ها برای حضور قدرتمند و جذب مخاطب بیشتر باید از این استارت‌آپ ها استفاده کنند.

** رئیس کمیته ملی موزه های ایران  : موزه ها شیوه های کهن را در قالب نیاز امروز جامعه معاصر سازی می‌کنند

در بخش پایانی نشست دکتر سید احمد طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه های ایران  ظهار کرد:  اظهار کرد: هر فردی در هر نقطه ای از جهان که زندگی می کند باید شرایط اقلیمی و فرهنگی آن جغرافیا را درک کند البته موزه ها نهادهایی هستند که این کار را بر عهده دارند.

 وی در ادامه افزود: ایران به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ویژه به منزله یک راه در طول تاریخ شناخته شده است و این باعث تفاوت فرهنگی خاص ایرانی ها شده است.

رئیس کمیته ملی موزه های ایران با بیان اینکه دهکده جهانی جدید و جهانی شدن برای فرهنگ ایران مزیت است، ادامه داد: جهانی شدن به معنای کوچک شدن دنیا و تنوع است البته مدل جهانی ایران نوع دوم محسوب می شود.

وی اظهار کرد: ما در ایران بر خلاف بسیاری از کشورها که دارای یک لباس و یک زبان ملی هستند، با زبان ها لباس ها و غذاهای ملی مواجه هستیم از این رو موزه او برای مردم این سرزمین اهمیت ویژه‌ای دارد.

  وی با بیان اینکه موزه ها آینده سنت هستند، افزود: موزه ها به عنوان مکان بیداری، روشنگری، حفاظت از میراث گذشته، شیوه های کهن را در قالب نیاز امروز جامعه معاصر سازی می‌کنند.

رئیس کمیته ملی موزه های ایران گفت: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جریان هشت سال دفاع مقدس بازنمایی و فارغ از باورها و اعتقادات مذهبی شیوه دفاع تاریخی ایران معرفی شده است.

 وی تاکید کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به بسیاری از سوالات افراد با استفاده از ابزار جدید و به روز پاسخ می‌دهد. یکی از مهمترین ویژگی های آموزشی جهان امروز شیوه روایت گونه است.

رئیس کمیته ملی موزه های ایران با بیان اینکه اقتصاد فرهنگی پویاترین و گسترده ترین اقتصاد در جهان است، بیان کرد: موزه ها کانون فرهنگی هستند زیرا فرهنگ را در دل جامعه نشر می دهند.

این نشست از ساعت 10 صبح در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور دکتر سید احمد محیط طباطبایی برگزار گردید.

این نشست علمی- تخصصی در سه بخش موزه ها به مثابه کانون فرهنگی: آینده سنت ها، استارت آپ ها در صنعت موزه داری به ترتیب با حضور دکتر یوسف منصورزاده، دکتر داود ارژنگمهر برگزار شد.

گفتنی است؛ این نشست توسط موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با مشارکت، ایکوم ایران، کمیته ملی موزه های ایران، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی برگزار می گردد.

دوشنبه 30/2/1398 - 17:53
ایرانگردی

 

 شهردار تهران گفت: امیدوارم بتوانیم هر چه بیشتر با نبوغ و استعداد فراوان فرزندان این سرزمین، در شرایطی که بدخواهان برای ایجاد اغتشاش در کشور طمع دارند، مشکلات شهر را حل کنیم و به کار و تولید رونق ببخشیم. 

 پیروز حناچی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از ١۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه ٩ که با حضور چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و یادآوری سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) به عنوان یکی از روزهای خاطره‌انگیز و ماندگار در تاریخ ایران، گفت: خوشحالم فضایی برای خدمت بیشتر به مردم شریف منطقه 9 فراهم شده است. تلاش ما برای افزایش کیفیت زندگی بحث بسیار مهمی است و پروژه‌هایی که در این راستا انجام می شوند، از جایگاه متفاوتی برخوردارند.
وی با بیان اینکه باید برای کار در شهر تعاریف جدیدی داشته باشیم، ادامه داد: ضروری است در مورد انجام اقداماتی که لزوماً به افزایش کیفیت زندگی در شهر نمی‌انجامند و آرامش بیشتری برای شهروندان به بار نمی‌آورند، بیشتر تأمل کنیم.
حناچی ضمن تشکر از خانواده مرحوم دکتر «قریب» برای همکاری در ساخت اندیشکده‌ای به نام این پزشک شهیر، گفت: دکتر قریب به عنوان بنیان گذار طب کودکان در تاریخ و خاطره ایران می‌درخشد. به سهم خود و به نمایندگی از مردم تهران از خانواده گرامی ایشان به خاطر همکاری‌ در اجرای این پروژه قدردانی می کنم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توسعه مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع مهمی است که از شعارهای مهم شورای شهر و شهرداری تهران به شمار می‌رود. استفاده از خلاقیت‌ برای حل مشکلات شهر از سیاست‌های اصلی ما است و امیدوارم بتوانیم هر چه بیشتر با نبوغ و استعداد فراوان فرزندان این سرزمین، در شرایطی که بدخواهان برای ایجاد اغتشاش در کشور طمع دارند، مشکلات شهر را حل کنیم و به کار و تولید رونق ببخشیم.
حناچی در ادامه تاکید کرد: لازم نیست برای افزایش کیفیت زندگی فضاهای باقیمانده شهر را زیر بار ساخت و ساز ببریم. بزرگ ترین مشکلات ما ترافیک و آلودگی است و باید کنترل منشأ آلودگی را هدف قرار دهیم که خدا را شکر امسال به یمن نزولات جوی و تلاش همکارانم، تا حدی به این هدف رسیدیم.
وی افزود: سال‌ها بود که پروانه‌ها به شهرمان نیامده بودند و این در حالی است که امسال به جای سفیدبالک‌ها پروانه ها را در شهر می بینیم.
حناچی همچنین به مشکلات ترافیکی منطقه 9 اشاره و عنوان کرد: این منطقه از جهت دسترسی مشکلات زیادی دارد که با افتتاح زیرگذر استاد معین تا پایان سال، بخشی از این مشکلات حل و دسترسی شمال به جنوب فراهم خواهد شد.
شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم به تناسب فضاهای ایجاد شده، سازمان مناسبی برای نگهداری از این فضاها نیز در نظر گرفته شود تا در طول سال‌های بهره‌برداری خدمات مناسب به مردم ارائه شود.
گفتنی است؛ پروژه‌هایی که با حضور شهردار در منطقه ٩ مورد بهره‌برداری قرار گرفتند عبارتند از اندیشه‌سرای دکتر قریب، مرکز فناوری‌های هوشمند شهری، مرکز رشد و کارآفرینی و توسعه کسب‌وکارهای شهری، بوستان سعیده قدس، بهسازی و نوسازی رویه آسفالت شبکه معابر غیربزرگراهی سطح منطقه، بهسازی آسفالت خط BRT بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بهسازی محور نوری-نیارکی، بهسازی محور هرمزان، ساماندهی و بهسازی انهار، پیاده‌رو و آسفالت خیابان دستغیب، ساماندهی و بهسازی میدان فتح، بهسازی روگذر یادگار امام (ره) جنوب به شمال، بهسازی و نوسازی شبکه فرعی جمع‌آوری آب‌های سطحی، بهسازی آسفالت بزرگراه آیت‌الله سعیدی جنوب به شمال و مقبره‌الشهدا (بوستان کوکب).

منبع :شهرنوشت

دوشنبه 30/2/1398 - 17:49
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته