• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1309روز قبل
ایرانگردی



 
 
همایش معرفی بستر ققنوس مبتنی بر فناوری بلاک چین با حضور کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و همچنین مدیران عامل واعضای هیات مدیره بانک های ملی، ملت، پاسارگاد ، معاون و مدیران قوه قضاییه، معاون وزیر و مدیران وزارت اقتصاد و دارایی و مدیرعامل فرابورس درمحل سالن همایش های هتل اسپیناس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
 

در این مراسم اعلام شد اپلیکیشن تاپ متعلق به مجموعه بانک پارسیان، نخستین اپلیکیشن بانکی خواهد بود که دسترسی به توکن‌های شبکه ققنوس را فراهم خواهد کرد.
سید ولی‌الله فاطمی اردکانی مدیرعامل ققنوس در این گردهمایی سخنرانی خود را با عنوان «گامی به سوی اقتصاد دیجیتال» ارائه کرد و افزود : اکنون به یک نقطه خوبی رسیده‌ایم که حاکمیت و دولت آمادگی شنیدن و پذیرش فناوری‌های نوین و برهم‌زننده را دارند و در این راستا بین بازار بورس، نهادهای ناظر و اجزای دولت رقابتی در استفاده از این فناوری‌ها شکل گرفته است.
دنبال احراز هویت دیجیتال هستیم
مدیرعامل ققنوس با اشاره به اینکه ۳ محور مهم اقتصاد دیجیتال شامل هویت دیجیتال، اسناد دیجیتال و دارایی دیجیتال است، گفت: «همانطور که در دهه ۸۰ نظام بانکی نشان داد که در مسیر الکترونیکی کردن سرویس از همه اجزای سرویس‌‌دهنده پیشتاز است و این موضوع را به حاکمیت نیز نشان داد، احساسمان این است که در اقتصاد دیجیتال نیز می‌توانیم پیشتازی خود را حفظ کنیم. در حوزه هویت دیجیتال بازار سرمایه اقدامات خوبی را در بخش احراز هویت شروع کرده است ولی چون ما یک کشور بانک‌محور هستیم و بیش از ۹۴ درصد جمعیت ایران دارای یک حساب بانکی هستند و این بدین معناست که این افراد یک بار تاکنون احراز هویت شده‌اند، ما از این موضوع استفاده کردیم و اشتراک فرایند احراز هویت ایده‌ای بوده که در این راستا به آن رسیده‌ایم.
به گفته مدیرعامل ققنوس، اگر در گام اول بانک‌هایی که در حال حاضر سهامدار ققنوس هستند بتوانند در صدور و پذیرش توکن احراز هویت کمک کنند، سرعت رشد این توکن احراز بسیار سریع خواهد شد. فاطمی با اشاره به اینکه نظام بانکی باید شروع‌کننده دیجیتالی کردن دارایی‌ها و اسناد املاک باشد، گفت: «انتظار داریم سهامداران و فعالان صنعت بانکداری فرایند صدور و پذیرش توکن دیجیتالی‌شده ملک را در یک فرایند دو تا سه ماهه اجرا کنند. در نتیجه اگر قرار است اسناد ملکی در ایران دیجیتال شوند، بهترین مکان شعب بانک‌ها است.
عرضه توکن ریال از اهداف ققنوس است
مظفر پوررنجبر رئیس هیات مدیره بنیاد ققنوس نیز در این همایش به برنامه های آتی ققنوس اشاره کرد و افزود : در برنامه‌های آتی ققنوس، بر این هدف متمرکز خواهیم بود که همه ابزار و دارایی‌های ارزشمند در زندگی عموم افراد جامعه را به توکن‌های قابل تبادل، تغییر دهیم و در گام بعدی شرایط توسعه این کسب‌و‌کار را در بیرون از مرزهای کشور نیز فراهم سازیم.
رئیس هیات مدیره بنیاد ققنوس گفت: «یکی از توکن‌های استراتژیکی که به دنبال آن هستیم، عرضه توکن ریال در بستر ققنوس با حمایت و نظارت نظام بانکی جهت تکمیل زیست‌بوم ققنوس است.
کنسرسیوم ققنوس با بهره برداری از فناوری بلاک چین و با مشارکت بانک ها و شرکت های خصوصی برای حل برخی از مشکلات اقتصادی و شبکه بانکی پا به عرصه ظهور گذاشته است و بستر ققنوس به عنوان پلتفرم اقتصاد دیجیتال با کمک‌ بانک ها و هلدینگ‌های فناوری اطلاعات آن‌ها تولید شده است.

شنبه 24/3/1399 - 14:49
ایرانگردی

 

در نهمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه، ارزیابان انجمن مدیریت پروژه با هدف بررسی پروژه زیرساختی عظیم و فرامنطقه‌ای بزرگراه شهید لشگری-بلوار کرمان خودرو(دوگاز) در منطقه۲۱ حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، رحمانی شهردار منطقه در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به ارزیابان انجمن مدیریت پروژه گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی و بودجه های تخصیص یافته در سازمان بزرگ شهرداری تهران؛ چاره‌ای جز تغییر شیوه مدیریت شهر نداریم و این مهم جز در سایه مشارکت و تعامل همه جانبه با شهروندان ، بخش خصوصی و  صنایع فعال در محدوده منطقه۲۱ محقق نخواهد شد.

رحمانی در  ادامه تاکید کرد: با انجام عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید لشگری-بلوار کرمان خودرو(دوگاز) و بهره برداری از آن به شیوه مشارکتی در محدوده دروازه ورودی غربی پایتخت، علاوه بر رفع معضل گره ترافیکی، شاهد سهولت تردد شهروندان، مسافرین عبوری و جمعیت شناور در منطقه نیز می باشیم.

 

شنبه 24/3/1399 - 14:32
ایرانگردی

 

مسابقه انشاءنویسی با موضوع "شهری که من دوست دارم" با انتخاب 38  نفر برتر این دوره از مسابقه توسط هیئات داوران، به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی دانشور با اعلام این خبر افزود: این مسابقه به مناسبت روز دانش آموز سال گذشته از تاریخ 13 آبان الی 30 آذر با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران و آموزش و پرورش شهرستان های تهران (نواحی ۱و ۲ شهر ری) برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دانش آموزان  کلاس های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی مدارس سطح شهر تهران در اولین دوره مسابقه انشاء نویسی با موضوع "شهری که من دوست دارم" تصریح کرد: 7500 اثر توسط معاونین پرورشی - فرهنگی آموزش پرورش مناطق از سطح مدارس جمع آوری و دریک مرحله با حضور کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش و مدیران ادارات آموزش های شهروندی مناطق، 5 درصد آثارگزینش و جهت داوری نهایی در اختیار کمیته داوری متشکل ازمعصومه رئوفی بازنشسته آموزش و پرورش و فعال فرهنگی و مناف یحیی پور سردبیر سابق هفته نامه های دوچرخه و رشد جوان قرارگرفت که در نهایت 38 اثر به عنوان آثار منتخب برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش های شهروندی ، برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقه با حضور دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی، شیوع کرونا و ادامه دار شدن این بیماری  جهت حفظ سلامتی دانش آموزان در زمان های برنامه ریزی شده قابل اجرا نبود ، لذا مقرر شد جوایز به همراه کتاب چاپ شده از آثار نفرات برگزیده به درب منازل دانش آموزان منتخب ارسال شود.

شنبه 24/3/1399 - 14:26
ایرانگردی

 

 

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران ضمن تشریح شرایط واگذاری غرفه های بازارچه های خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار گفت: این موضوع بخشی از پروژه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کارآفرین و صاحب کسب و کارهای خانگی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروزآذر گفت: طبق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مورخ 29/02/1389 مصوب مجلس شورای اسلامی" فراهم نمودن بازارهای محلی جهت عرضه محصولات تولید شده توسط صاحبان کسب و کارهای خانگی" از وظایف شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: اداره کل امور بانوان بر اساس ماموریتش مبنی بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تلاش می کند در راستای خودکفایی اقتصادی و بهبود معیشت ایشان، فضاهایی را جهت فروش محصولات در اختیار زنان سرپرست خانوار کارآفرین و دارای کسب و کار خرد و خانگی قرار دهد، که از جمله این فضاها می توان به بازارچه های خوداشتغالی بانوان و نمایشگاه زنان و تولید ملی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بازارچه ها از نظر مدت زمان فعالیت، به دو دسته دائم و موقت تقسیم می شوند، گفت: بازارچه‌های دائم به صورت سالانه و بازارچه‌های موقت شامل بازارچه های مناسبتی، فصلی و روز بازارها، در طول سال و برای دوره های چند روزه تا چند هفته‌ای به متقاضاین واجد شرایط واگذار می شوند.

بهروزآذر در خصوص مراحل واگذاری غرفه ها به متقاضیان گفت: اداره کل بانوان پس از شناسایی زنان سرپرست خانوار، اقدام به بررسی وضعیت ایشان از طریق سازوکارهای مشخص می نماید، و در صورت احراز شرایط و تشکیل پرونده توانمندسازی، غرفه به مدت حداقل شش ماه و حداکثر یک سال در اختیار آنها قرار گرفته تا امکان ارائه محصولات در بازارچه ها برای زنان سرپرست خانوار صاحب مشاغل خانگی فراهم شود.

وی در خصوص علت محدودیت زمانی و چرخشی بودن استفاده از غرفه ها گفت: از آنجا تعداد غرفه ها بسیار کمتر از تعداد متقاضیان واجد شرایط است، جهت رعایت عدالت و فراهم کردن امکان استفاده همه افراد، ناچاریم برای استفاده از غرفه ها محدودیت زمانی قائل شویم. از سوی دیگر این امر باعث می شود که بانوان متقاضی به این فرصت به عنوان امکانی موقت برای پیشرفت نگاه کنند و از آن حداکثر استفاده را ببرند.

بهروزآذر در پایان افزود: در حال حاضر 6 بازارچه دائم در مناطق 4 و 5 و 22 با 136 غرفه و 145 نفر شاغل در حال فعالیت هستند که بر اساس زمانبندی جایگزینی غرفه داران(پایان شش ماهه اول و دوم هر سال)، تعدادی از آنها می بایست طی اسفندماه سال گذشته جایگزین می شدند اما به علت شیوع کرونا این امر به تعویق افتاد. این در حالی است که تعداد افراد متقاضی بازارچه‌های خوداشتغالی که در لیست انتظار جهت دریافت غرفه هستند و تاکنون موفق به دریافت آن نشده اند، بالاست. لذا امیدواریم که در راستای رعایت عدالت در دسترسی به امکانات و با همکاری و درک متقابل بانوان، بتوانیم اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم.

شنبه 24/3/1399 - 14:20
ایرانگردی

 

 

در راستای فرهنگسازی محیط زیستی، آشیانه پرنده در بوستان های منطقه سه تهران نصب شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، عباس فخارمنش معاون خدمات شهری و محیط زیست در این خصوص گفت: آشیانه پرنده، آبخوری و دانه خوری براساس نوع، گونه پرندگان و ارتفاع درختان موجود در بوستانها ساخته شده اند.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه، لزوم حمایت از پرندگان، احیای حیات پرندگان در قطعات فضای سبز و جلب آنها به فضای شهر تهران از اهداف نصب این آشیانه ها است.

فخارمنش اذعان داشت: این آشیانه ها از جنس چوب و پایه فلزی است که در ارتفاع و حاشیه ی بوستان های ملت طالقانی نصب شده و در هریک از آشیانه ها حفره های متعدد برای ورود و خروج پرندگان و ساخت لانه تعبیه شده است .

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش آشیانه پرندگان در بوستان های منطقه سه شاهد بازگشت پرندگان به زندگی روزمره شهری و بهره مندی بیشتر شهروندان از فضاهای طبیعی باشیم.

در حال حاضر در این بوستان ها درخت ، برکه ، دریاچه و آبنما وجود دارد ، اما به دلیل آلودگی هوا متاسفانه پرندگان وحشی که جزئی از حیات طبیعی هستند به این نقاط رفت و آمد نمی کنند.

شنبه 24/3/1399 - 14:15
ایرانگردی


شهردار منطقه۲ در مراسم اهدای احکام کارگروه های تخصصی شورایاری محلات منطقه2 که با حضور آرش میلانی، نایب رییس ستاد شورایاری های در شورای اسلامی شهر تهران و دبیران شورایاری برگزارشد، گفت:پروژه های کوچک مقیاس با رویکرد تقویت محلات و متناسب با نیازهای واقعی اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه2، رسول کشت پور، شهردار منطقه2 دراین مراسم با اشاره به اینکه  شورایاران  به عنوان بازوی توانمند مدیریت شهری می توانند همگام با برنامه‌های شهرداری پیش رفته تا امور هر چه بهتر اجرا و مسائل رفع شود، گفت: شورایاری ها ابداع شورای شهر اول تهران است و پس از چند دوره فعالیت، به سطحی از بلوغ رسیده است و با توجه به جایگاهی که دارند می توانند با ارائه طرح و لایحه به شورای شهر و شورای عالی استان ها در بهبود زندگی شهری و کیفیت خدمات رسانی به شهروندان  تاثیرگذار باشند.
کشت پور  با بیان اینکه کارگروه‌های تخصصی در شورایاری‌ها از ارکان اصلی است گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور مشارکت دهی شورایاران در شناسایی و رفع مشکلات محلات اقدامی مطلوب است که می‌تواند بستر توسعه همه جانبه محلات را فراهم کند.
 وی اجرای پروژه های کوچک مقیاس در محلات  را اولویت مدیریت شهری در سال 99 برشمردو افزود: پروژه های کوچک مقیاس با مشارکت شورایاران و منطبق با  دستورالعمل های ابلاغی تدوین شده  واهتمام مدیریت منطقه بر تسریع  در اجرایی شدن این پروژه ها  است.
شهردار منطقه 2  طرح آموزش حقوق شهروندی را ازدیگر اولویت های منطقه برشمرد و گفت: این برنامه آموزشی با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی  در 20سرفصل اجرا می شود و تاکنون 2500تحت آموزش قرار گرفته اند و امید می رود با همکاری شورایاران محلات  این موضوع را  توسعه داده و شاهد اتفاق خیلی مهم در منطقه باشیم .
 آرش میلانی، عضو شورای شهرو نایب رییس ستاد شورایاری های در شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم بر لزوم افزایش مشارکت مردم در محلات برای حل مسائل محل زندگی خود تاکید کرد و گفت:  شورایاران پتانسیل و تشکل اجتماعی محلی و ظرفیتی برای احصا و رفع  مشکلات و مسائل موجود در محلات خود  هستند.
وی با تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیریت منطقه 2 و مشارکت شورایاران در بحث پیشگیری از کرونا گفت: با توجه به موج دوم گسترش ویروس کرونا، امید می رود با همراهی و همکاری موثر  نهادهای مردمی و مدیریت شهری در حفاظت از سلامت شهروندان اقدامات موثری انجام شود
عضو شورای شهر تهران در ادامه سرای محلات را به عنوان پاتوق فرهنگی در محلات برشمرد و افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوچوانان از جمله مسائل قابل اهمیت است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سرای محلات، می بایست به دنبال راهکارهای موثر برای بهره مندی مناسب از این ظرفیت های فرهنگی محلی برای غنی سازی اوقات فراغت این گروه هدف باشد.
میلانی همچنین اجرای طرح کاپ و هوشمند سازی شهر را از اولویت برنامه های مدیریت شهری برشمرد و گفت:  با تلاش و برنامه ریزی مدیریت منطقه 2 شاهد اتفاقات خوبی  در زمینه  هوشمند سازی شهرهستیم و امید می رود در اجرای طرح کاپ نیز با ابتکار عمل مدیریت منطقه و مشارکت شورایاران در بحث حفظ محیطزیست پیشرو باشد.

شنبه 24/3/1399 - 14:10
ایرانگردی

 

انتقال مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه موضوعی است که هر از چندگاه توسط برخی مسئولان در رده های مختلف مطرح می شود بدون آنکه هیچ راهکاری برای این انتقال اعلام شود. اما آیا جا به جایی مجتمع آرادکوه با این زیرساخت‌ها و امکانات عظیم، آن هم بعد از 60 سال امکان پذیر است؟

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور مدیرعامل این سازمان در پاسخ به اظهارات حسین توکلی کجانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرری، مبنی بر ضرورت انتقال مجتمع آرادکوه به دلیل مشکلاتی که برای شهرری ایجاد می کند، گفت: بعضی از موضوعات تخصصی است و اظهارنظر درباره آن ها نیاز به مطالعات و اطلاعات کارشناسی و تخصصی دارد. مجتمع آرادکوه متعلق به شهرداری تهران نیست بلکه از آن شهری است با جمعیت بیش از 10 میلیون نفر. 60 سال پیش، مسئولان وقت حدود دو سال زمان برای انتخاب مکان فعلی صرف کردند. دلیل انتخاب آرادکوه هم این بود که در مسیر جریان باد به سمت شهر قرار نداشت، هیچ مجموعه مسکونی یا فرودگاهی در اطراف آن نبود و خاک آن نفوذناپذیر بود.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران در زمان مسئولیت خود موضوع مربوط به انتقال آرادکوه را به شکل ژورنالیستی مطرح کرده و هیچ راهکاری ارائه نمی دهند و در نهایت با سپردن مسئولیت به دیگری فقط برای شهر و شهروندان هزینه تولید می‌کنند، ادامه داد: واقعیت این است که در گذر زمان برخلاف پروتکل های محیط زیستی مجوز ساخت فرودگاه و مجموعه های مسکونی در اطراف مجتمع آرادکوه داده شد و حالا صحبت از انتقال این مرکز می شود. اما پیش از اینکه این موضوع مطرح شود باید فکر کرد که تهران شهر محصوری است و امکان پیدا کردن مکانی با وسعت زیاد برای دفن زباله و انتقال زیرساخت ها در چنین شرایطی اگر ناممکن نباشد، بسیار سخت است. از طرف دیگر آیا استان های همجوار می پذیرند که مکانی را به دفن زباله تهران اختصاص دهند؟

علیپور تاکید کرد: با اینکه از نظر سازمان مدیریت پسماند این ایده علمی نیست و تبعات بسیاری به دنبال دارد، در صورت اصرار همکاران، ما با انتقال آرادکوه هیچ مشکلی نداریم و برای این امر مانعی ایجاد نمی کنیم، اما این کار تخصصی است و همکاران محیط زیست باید چندین سال مطالعه و مکان مناسب را انتخاب کنند و هزینه حداقل 20 تا 30 هزار میلیارد تومانی این جا به جایی هم تامین شود، پس از آن می‌توان از انتقال آرادکوه صحبت کرد.

علیپور با تاکید بر اینکه هزینه انتقال آرادکوه تقریبا برابر با بودجه یک سال شهرداری تهران است و هیچ گاه از شهرداری نمی توان انتظار تامین این منبع مالی را داشت، تصریح کرد: به غیر از بحث مالی، اظهارنظرها برای انتخاب مکان جدید برای دفن پسماند در حالی است که دنیا در حال پیاده کردن سیاستی است که از طریق آن دفن پسماند را با روش تفکیک از مبدا به صفر برساند، پسماند تر را به کمپوست تبدیل کرده و در نهایت از طریق دستگاه زباله سوز از پسماند باقی مانده انرژی تولید کند.

وی با بیان اینکه انتخاب مکان جدید برای مرکز دفن پسماند پایتخت به هیچ وجه با رویکردهای علمی رایج در دنیا مطابقت ندارد، گفت: تمام تلاش ما این است که با شیوه های روز دنیا، اولویت قراردادن طرح جامع پسماند و اجرای روش های اصولی میزان دفن را به حداقل و در نهایت به صفر برسانیم و از پسماند برای تولید کمپوست یا انرژی استفاده کنیم. آن وقت برخی از همکاران در این شرایط به جای کمک به اجرای طرح هایی نوین همچون کاپ که این هدف را دنبال می کند و به جای حل معضلی که سال های سال گریبان گیر تهران است صورت مساله را پاک می کنند و سعی دارند مرکز فعلی را به جای دیگری انتقال دهند و مشکلات موجود را از فضایی به فضای دیگر انتقال دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران این را هم گفت که اجرای روش های مدرن همچون کاپ نیازمند زمان و مشارکت همه دستگاه هاست، اما برخی از مسئولان نه تنها در زمینه تحول مدیریت پسماند و ارتقای استانداردها همکاری نمی کنند بلکه به صورت غیرکارشناسی اظهاراتی را مطرح می کنند که به هیچ وجه به بهبود شرایط فعلی کمک نمی کند.

علیپور پیشنهاد کرد تا مسئولان پا پیش گذاشته و در طرح شهرداری تهران برای کاهش تعداد ایستگاه های میانی پسماند و ایجاد مراکز پردازش تمیز (MRF) همکاری کنند: به جای انتقال آرادکوه می توان مرکز فعلی را مجهزتر و از مراکز دفن پیشین برای استحصال انرژی استفاده کرد.
وی در پاسخ به این سوال که یکی از گلایه ها در مورد فعالیت مرکز آرادکوه مربوط به نشت شیرابه در محدوده شهرری است، تصریح کرد: اتفاقاً شهرری یکی از مکان هایی است که پسماند آن به آرادکوه منتقل می شود؛ پس این بخش هم از امکانات آرادکوه استفاده می کند. اما این موضوع دلیل نمی شود که شهرداری از توجه به نکات بهداشتی برای انتقال پسماند غافل شود.
علیپور در پایان یادآور شد: در 60 سال گذشته شیوه جمع آوری پسماند در تهران تقریبا به یک شکل ثابت است و همواره زباله ها در آرادکوه دفن می شوند که قطعا این امر مشکلاتی را برای محیط زیست به همراه داشته و هیچ کس منکر این امر نیست. اما حالا که مساله انتقال آرادکوه و به عبارتی جا به جایی مشکلات از مکانی به مکان دیگر مطرح می شود، بهتر نیست که مسئولان به جای اظهارنظرهای غیرکارشناسی کمک کنند تا طرح های سازمان پسماند در خصوص اجرای طرح های مدرنی چون کاپ به نتیجه برسد؟ آیا بهتر نیست که با صدور مجوزهای لازم کمک کنند تا الگوی صحیح مدیریت پسماند در تهران و پس از آن در کشور حاکم شود؟ شاید وقت آن رسیده باشد که به جای طرح های بلند مدت بی بازده به دنبال فرهنگ سازی برای ارتقای مدیریت پسماند باشیم.

شنبه 24/3/1399 - 14:5
ایرانگردی

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در راستای اجرای طرح کاپ و به مناسبت هفته محیط زیست، از نیروهای خدماتی كه با جدیت در اجرای اصولی طرح تفكیك در مبداء در ساختمان های اداری شهرداری فعالیت داشتند، تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند،  مراسم تجلیل از 22 نیروی خدماتی شهرداری تهران که با جدیت در اجرای اصولی طرح تفکیک پسماند در مبدا در ساختمان های اداری فعالیت داشتند، برگزار شد. در این مراسم صدرالدین علیپور مدیرعامل، نرگس رجایی معاون اجتماعی و فرهنگی، مجید نوربخش معاون امور مناطق و مسعود عابدی مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند حضور داشتند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست گفت: برای پیمودن مسیر درست مدیریت پسماند و رسیدن به اهداف طرح کاپ (کاهش پسماند) نیازمند همراهی، همت و مشارکت تمام شهروندان از جمله نیروهای خدماتی هستیم.
علیپور ادامه داد: این قشر علاوه بر نقش تاثیرگذار در خانواده خود، در محل کار هم سفیران انتقال مفاهیم کاپ به همکاران خود محسوب می شوند.
وی گفت: تفکیک پسماند در مبدا یکی از گام های اصلی طرح کاپ است و با توجه به اینکه شهرداری تهران متولی اجرای این طرح است باید الگو و نمونه مطلوبی در این زمینه ارائه دهد. اجرای این مهم توسط پرسنل مناطق 22 گانه نقش موثری در فرهنگ سازی میان شهروندان دارد.
در ادامه این مراسم، معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد مدیریت شهری و سازمان اجرایی کردن طرح کاهش پسماند(کاپ) در پایتخت است، گفت: برای موفقیت در طرح تفکیک پسماند در مبداء که یکی از گام های اجرایی طرح کاپ است، نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان هستیم. در این زمینه اطلاع رسانی لازم درخصوص کاهش پسماند، تفکیک در مبدا، آب گیری زباله، کاهش حجم پسماند و ... میان اقشار تاثیرگذار جامعه مانند هنرمندان، ورزشکاران ، پاکبانان و ... صورت گرفته است تا از طریق این سفیران، پیام های فرهنگی کاپ به شهروندان منتقل شود.
رجایی با تاکید بر نقش تاثیرگذار نیروهای خدماتی بر بقیه کارکنان بیان کرد: نیروهای خدماتی به دلیل ارتباط با کارکنان نقش موثری در انتقال پیام های زیست محیطی و فرهنگی به همکاران خود دارند و می توانند اهداف طرح کاپ (کاهش پسماند) را در حوزه خود به نتیجه برسانند.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در انتهای جلسه که در قالب دو گروه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، با ارائه لوح تقدیر و هدایا از کلیه نیروهای خدماتی حاضر تقدیر به عمل آمد.

شنبه 24/3/1399 - 14:0
ایرانگردی

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت که در راستای اجرای طرح کاپ، روز دوشنبه ۲۶ خردادماه، با حضور شهردار تهران از دو اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک «به زی» و «جاروب» رونمایی می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور
با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی دو اپلیکیشن جمع آوری پسماندهای خشک از سطح شهر گفت: اپلیکیشن های «به زی» و «جاروب» به گونه ای طراحی شده اند که شهروندان با نصب آن ها روی تلفن های همراه و ثبت نام در سامانه، می توانند زمان و مکان موردنظرشان برای تحویل دادن پسماندهای خشک را اعلام کنند. متولیان امر نیز طبق همین درخواست، پسماندها را جمع آوری، وزن کشی و مبلغی را پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه راه اندازی اپلیکیشن های مذکور در راستای اجرای طرح کاپ صورت گرفته است، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، کاهش تولید پسماند، بهینه سازی روش های جمع آوری پسماندهای خشک، مقابله با زباله گردی و حمل پسماند خشک کمتر به مجتمع دفن زباله است. نتیجه این امر هم کاهش دفن پسماند خشک و افزایش کیفیت کمپوست های تولیدی در آرادکوه است.

علیپور همچنین با تاکید بر اینکه احتمال می رود در آینده تعداد اپلیکیشن های مربوط به جمع آوری پسماندهای خشک در تهران افزایش پیدا کند، تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا با آغاز فعالیت اپلیکیشن های «به زی» و «جاروب»، حدود ۲۰ دستگاه خودروی حمل پسماند خشک به ناوگان فعلی افزوده شود که این امر‌ سرعت بیشتر در جمع آوری و حمل پسماند را به همراه دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران؛ قرار است روز دوشنبه ۲۶ خردادماه، با حضور شهردار تهران از اپلیکیشن های «به زی» و «جاروب» و ۲۰ دستگاه خودروی حمل پسماندهای خشک رونمایی شود.

علیپور در پایان از آغاز اجرای پایلوت طرح کاپ در ۴ منطقه پایتخت در روز دوشنبه خبر داد و عنوان کرد: در روزهای آینده در مناطق ۲۲، ۲۱، ۱۶ و ۶ شاهد اجرای پایلوت طرح کاپ و نصب مخازن جداگانه پسماند خشک و تر خواهیم بود.

شنبه 24/3/1399 - 13:53
ایرانگردی


نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: برای اجرا شدن صد درصدی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از همراهی هر ارگان و سازمانی برای فرهنگ سازی بیشتر اجرای این مصوبات استقبال می كنیم.
 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه شهروندان و مسافران در شبکه متروی تهران و حومه به نکات ایمنی و بهداشتی توصیه شده برای سلامتی خود و دیگران  توجه می کنندافزود: شركت بهره برداری متروی تهران از ابتدای شیوع ویروس كرونا در رابطه با اجرای پروتكل های وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با كرونا با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت خود اقدام كرده و تمامی برنامه های اجرایی را بر اساس ابلاغیه های اعلام شده انجام می دهد.
نوبخت با اعلام اینکه هواساز ایستگاه‌های خطوط مترو به منظور خنک كردن فضای ایستگاه ها فعال هستند تصریح کرد: كولر تمامی قطارها طی چند مرحله در طی روز کنترل می‌شوند تا با توجه به گرم شدن هوا، شهروندان و مسافران راحت تر از ماسك استفاده كنند.
وی با بیان اینکه  سرفاصله حرکت قطارها در خط سه از ۷ دقیقه به ۶ دقیقه و در خط دو از ۳/۵ دقیقه به ۳ دقیقه کاهش یافت گفت: در بیش از صد روز گذشته اقدام های مختلفی در بخش های آموزشی و اطلاع رسانی از جمله تولید خبر، کلیپ، چاپ بنر، پوستر و برچسب های هشدار دهنده در خصوص  پیشگیری از شیوع ویروس نیز در شهر زیر زمینی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: ما درشرکت بهره برداری متروی تهران وحومه از ابتدای شیوع ویروس کرونا روزانه در چند نوبت اقدام به ضد عفونی و شستشوی ایستگاه ها و قطارهای خطوط هفتگانه کرده ایم و این کار را در این روزها با دقت بیشتری انجام می شود. 
 وی با اشاره به اینكه متروی تهران با بكارگیری و استفاده از تمامی ظرفیت ناوگان در روزهای تعطیل و غیر تعطیل به شهروندان و مسافران مترو در حال خدمات رسانی است تصریح كرد، سعی کرده ایم تمامی شرایط را برای استفاده شهروندان از ماسك مهیا کنیم و با اختصاص فضای مناسب به فروشندگان ماسك در خطوط هفتگانه مترو و اطلاع رسانی به مسافران اقدام و در صورتی که برخی از مسافران به هنگام ورود به ایستگاه فاقد ماسک باشند توسط پرسنل برای تهیه و استفاده از ماسك راهنمایی می شوند. 
وی تاكید كرد: برای استفاده صد درصدی مسافران از ماسک باید فرهنگ آن را در بین شهروندان و مسافران نهادینه کنیم و در این راستا مسافرانی که از شبکه متروی تهران استفاده می کنند در صورت مشاهده افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند، با ترغیب آنها برای استفاده از ماسک در سلامتی خود و دیگران سهیم شوند.
 وی خاطرنشان کرد: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تمامی تلاش خود را می کنیم تا افراد را نسبت به رعایت پروتكل های بهداشتی ترغیب كنیم.

شنبه 24/3/1399 - 13:38
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته