• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1308روز قبل
ایرانگردی


مدیرعامل شرکت یادمان سازه به اتفاق مدیرکل راه آهن تهران و شهردار منطقه 17 از پروژه احداث محور شارباغ (باز آفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز) بازدید مشترک به عمل آوردند.
به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ، در بازدید مشترک مهندس "حسن صفات" مدیرعامل شرکت یادمان سازه، "علی کاظمی منش" مدیرکل راه آهن تهران و "داود لطفی" شهردار منطقه 17 بخش های مختلف پروژه احداث محور شارباغ در محدوده منطقه 17 مورد بازدید میدانی قرار گرفت و تصمیماتی درخصوص مستحدثات راه آهن اتخاذ شد.
طی بازدید دیگری که با حضور مهندس صفات مدیرعامل شرکت یادمان سازه و "سید محمد فیاض" شهردار منطقه 18 از کارگاه پروژه محور شارباغ در محدوده این منطقه صورت پذیرفت، آخرین وضعیت اجرایی پروژه مورد پایش و بررسی قرار گرفت.
همچنین در جلسه ای که متعاقب این بازدید و در محل کارگاه پروژه برگزار شد شهردار منطقه 18 از آمادگی این منطقه برای تامین فضای سبز محور شارباغ خبر داد.
در ادامه این جلسه نیز مدیرعامل شرکت یادمان سازه بر اجرای کارشناسی و دقیق این پروژه از سوی مشاور و پیمانکار پروژه تاکید کرد.
گفتنی است 91 درصد بارگذاری عرصه 50 هکتاری شارباغ مطابق با مصوبه کمیسیون ماده 5 فضای سبز و باز می باشد.

دوشنبه 19/8/1399 - 13:3
ایرانگردی

 

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 4 تهران گفت: عملیات زیرساخت های مسیر دوچرخه سواری تا کنون  با حدود 22 درصد پیشرفت فیزیکی در بیش از 10  هزار متر از معابر این منطقه در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4 تهران، " مهدی پورشاسب" با اشاره به احداث حدود 45 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در محلات این منطقه گفت: عملیات احداث مسیر دوچرخه سواری از اردیبهشت سال جاری در معابرمنطقه 4 آغاز شده و تا کنون حدود 10هزار متر از این مسیر آماده شده است.

او در ادامه به اقدامات صورت گرفته دراحداث این مسیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اقدامات زیرساختی  نظیر بتن ریزی در بیش از 5 هزار متر ، نصب بیش از 4 هزار متر کفپوش در بیش از 33 معبر اجرایی شده که پیش بینی می شد تا پایان آبان ماه سال جاری مسیر دوچرخه سواری در محلات مهران، نارمک، تهرانپارس غربی، حکیمیه، جوادیه و قاسم آباد راه اندازی شود.

معاون فنی و عمرانی منطقه 4 با بیان اینکه همزمان در 9 ناحیه مسیر دوچرخه سواری احداث می شود، افزود:  در هر ناحیه اصلی ترین معابر برای احداث این مسیر در نظر گرفته شده و در حال حاضرناحیه یک ، چهار و شش با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی  و  بیش از 4 هزار متر طول در حال تکمیل بوده و دیگر نواحی نیز در حال احداث می باشند.

پورشاسب در پایان یادآور شد: معابر احداث پیاده روسازی در فاز اول اجرای طرح، زیرسازی وبتن ریزی شده و معابری که نیاز به مرمت دارند، با نصب کفپوش بازسازی شده  در نهایت با احداث و تکمیل مسیر برای تجهیز و نصب علایم ترافیکی در اختیار معاونت حمل نقل و ترافیک منطقه قرار خواهند گرفت.

دوشنبه 19/8/1399 - 13:1
ایرانگردی

 

 

 

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران از انتشار دومین شماره مجله چند رسانه ای «وقایع شمیران» از سوی اداره روابط عمومی این منطقه خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک؛ محمد رضا پارسیان با اشاره به این مطلب گفت: این مجله چندرسانه ای با هدف ایجاد فرصتی برای ارتقاء سطح ارتباطات شهروندی با مدیریت شهری شمال تهران هر هفته به صورت آن‌لاین برای مردم شمیران با آخرین اتفاقات این منطقه، گشت و گذار در شهر، شمیران‌گردی، معرفی محله‌ها و خیابان‌های شمیران و ... به صورت مجموعه متن، عکس، ویدیو و پادکست منتشر می‌شود.

 

پارسیان تصریح کرد: نشریه الکترونیک وقایع شمیران که پیش از این و تا شماره ۸۰ به صورت تک صفحه ای با ارائه نسخه pdf در اختیار مخاطبان قرار می گرفت، با توجه به در نظر گرفتن نیاز شهروندان به دریافت حجم بیشتری از رویدادهای شمال تهران و نیز انعکاس مطالب متنوع در حوزه شهری و شهروندی از هفته نخست آبان ماه ۱۳۹۹ در ۱۲ صفحه به صورت چندرسانه ای توسط تیم کارشناسان اداره روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهیه شد و دومین شماره آن در 16 صفحه به صورت چند رسانه ای در پرتال رسمی شهرداری منطقه یک به آدرس region1.tehran.ir در منوی روابط عمومی و زیرمنوی مجله وقایع شمیران بارگذاری شده و با قابلیت نمایش ویدئو، صوت، عکس و متن از طریق تلفن همراه، رایانه، تبلت و سایر دستگاه های دیجیتال قابل مشاهده و تورّق است.

 

وی بیان داشت: در این شماره به اجرای طرح های بزرگ منطقه ای از جمله یک طرفه شدن خیابان شهرداری، آمادگی منطقه برای بارش ها، کسب رتبه برتر منطقه در نگهداشت شهر و پیشرفت فیزیکی پروژه های خدمات شهری، معرفی خانه موزه سفال و سرامیک نیاوران، تاریخ در اراج و ازگل و ... پرداخته شده است و هر آنچه بخواهید از پادکست تا ویدئو و عکس را می توانید با یک کلیک ساده بخوانید و بشنوید. پس فرصت مطلع شدن «وقایع شمیران» را به آسانی از دست ندهید.

 

 

دوشنبه 19/8/1399 - 12:50
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 19 از اتمام طرح مطالعاتی شناسایی مسائل زیست محیطی میدان مرکزی میوه و تره بار و مدیریت این مسائل در قالب تدوین یک برنامه عملیاتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی توکلی با اشاره به احصاء مسائل زیست محیطی میدان مرکزی میوه و تره بار در قالب پروژه مطالعاتی صورت گرفته در این مرکز گفت: پس از اتمام این طرح مطالعاتی، ضمن تدوین برنامه مدیریت محیط زیست میدان مرکزی میوه و تره، اقدامات لازم برای رفع آن ها با تعیین معضلات اولویت دار در قالب یک برنامه مدون عمیاتی می شود.

او یادآور شد: در طرح مطالعاتی انجام شده مدیریت پسماند ها، مدیریت مصرف آب و نحوه دفع پساب و شیرابه ، کاهش آلودگی هوا،  بررسی محیط بیولوژیک و مدیریت محیط زیست در شرایط اضطرار طی بازدید از وضعیت موجود میدان مرکزی و پایش مشکلات مورد بررسی قرار گرفتند.

به گفته شهردار منطقه ارائه آموزش های لازم به کارکنان و شاغلین و نیز مراجعه کنندگان به میدان مرکزی با هدف کاهش مشکلات زیست محیطی و کمک به رفع آنها از دیگر برنامه های اجرایی برای کاهش معضلات زیست محیطی این مرکز هستند. 

براساس این گزارش به منظور تسریع در اجرای برنامه مدیریت محیط زیست میدان مرکزی میوه و تره بار نشست تخصصی با حضور نماینده اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، نمایندگان سازمان میدان میوه و تره بار مرکزی، مدیر محط زیست منطقه و مشاور پروژه برگزار و نتایج پروژه و کاربست های اجرایی مورد بحث و تعامل قرار گرفت که پس از تأیید نهایی اجرایی خواهد شد.

دوشنبه 19/8/1399 - 12:47
ایرانگردی

 

مدیر عامل پروژه تامین و انتقال آب خلیج فارس از نقش شبکه‌ی بانکی به ویژه بانک پارسیان در تامین مالی این پروژه تقدیر کرد.

 در مراسم بهره‌برداری از مرحله‌ی نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری که روز پنجشنبه پانزدهم آبان‌ماه و در حضور رییس جمهور و وزرای نیرو و صمت و نیز مدیرعامل پروژه تامین و انتقال آب خلیج فارس و به صورت مجازی برگزار شد ، یاری مدیر عامل این پروژه از نقش شبکه‌ی بانکی به ویژه بانک پارسیان در تامین مالی این پروژه تقدیر کرد
مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج‌فارس در مراسم بهره برداری از این طرح درباره تامین مالی پروژه گفت: این طرح بزرگ ملی با حمایت دولت و مشارکت بانک‌ها و آورده نقدی سهامداران به شرح زیر تامین منابع شده است: از طریق منابع ارزی صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن و کنسرسیوم بانکی با مسئولیت بانک تجارت و منابع ارزی بانک ایران و اروپا با عاملیت بانک پارسیان تاکنون 300 میلیون یورو در این بخش هزینه شده است. تسهیلات ریالی دریافتی از کنسرسیوم 9 بانک دولتی 1200 میلیارد تومان و تسهیلات ریالی بانک سپه، به‌عنوان سهامدار طرح از طریق شرکت‌های معدنی با مشارکت کنسرسیوم بانکی 100 میلیارد تومان بوده است. جمع آورده سهامداران تاکنون 6 هزار میلیارد تومان بوده و جمع هزینه‌ها در قطعه‌ای که امروز به افتتاح می‌رسد نیز 163 هزار میلیارد تومان است.
این مقام مسئول در پایان گفت: این طرح عظیم انتقال آب با مشارکت گسترده مهندسان، مشاوران و پیمانکاران داخلی و 194 شرکت سازنده داخلی از 15 استان کشور، پس از تلاش چندساله به بار نشست و میانگین اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه 16 هزار نفر است و در زمان بهره‌برداری قطعه‌ای که افتتاح خواهد شد، 12 هزار نفر مشغول کار خواهند شد.
گفتنی است پارسیان با حمایت از تامین مالی و سندیکایی پروژه از طریق کانون و شورای مشترک بانک‌ها، تضمین تسهیلات بخشی از تامین مالی پروژه به مقدار ۳۸ میلیون یورو و اعطای تسهیلات موردی تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال  در حمایت از این پروژه بزرگ را عهده دار شده و در عملیاتی شدن آن نقش موثری ایفا نمود.
بانک پارسیان با توجه بر اینکه تامین آب، همیشه یکی از موضوعات و چالش‌های اساسی کشور بوده و خواهد بود، تلاش کرده به موازات افزایش و تشدید خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی؛ در طرح‌های تامین آب در سه بخش «آشامیدنی، کشاورزی و صنعت»، حضور فعالی داشته باشد.

 

يکشنبه 18/8/1399 - 23:53
ایرانگردی


در پی ریزش قسمتی از سقف گالری تاسیسات ایستگاه شهدای هفده شهریور در تقاطع خطوط ۶ و۷ مترو، مسافرگیری از ایستگاه بسیج فردا دوشنبه نوزدهم آبان ماه ۹۹ انجام نمی گیرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران؛ مسافرگیری در ایستگاه بسیج خط ۷ متروی تهران که به علت ایمن سازی و تحکیم بیشتر تونل در حال ساخت ایستگاه شهدای هفده شهریور در محدود خیابان قیام در خط ۷ متروی تهران ظهر روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه ریزش کرده بود، تا اطلاع ثانوی انجام نمی گیرد.
لازم به توضیح است مسافرگیری در سایر ایستگاه های فعال خط هفت بدون هیچ تغییری انجام می شود و مسافران می توانند از سایر ایستگاه های این خط استفاده کنند.
گفتنی است آغاز مسافرگیری از ایستگاه بسیج در خط هفت نیز بعد از اتمام کار، اطلاع رسانی خواهد شد

يکشنبه 18/8/1399 - 22:0
ایرانگردی

 

قیمت انواع حبوبات بسته‌بندی در محل و بسته‌بندی شرکتی در میادین میوه و تره بار اعلام شد که براساس آن، به ترتیب لوبیای کشاورزی و لپه ریز، گران‌ترین و عدس ریز و نخود، ارزان‌ترین حبوبات محسوب می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ همزمان با افزایش سهم حبوبات در سبد خرید خانواده‌ها، لوبیا چیتی، لپه و عدس، به ترتیب پرمصرف‌ترین حبوبات از سوی خانوار‌های تهرانی هستند.
براساس نرخنامه جدید سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع حبوبات پرمصرف به شرح زیر اعلام شده است.
1- عدس ریز هر کیلوگرم 19500 تومان و هر بسته 900 گرمی 20500 تومان
2- عدس درشت هر کیلوگرم 23 هزار تومان و هر بسته 900 گرمی 23700 تومان
3- لپه ریز هر کیلوگرم 33 هزار تومان و هر بسته 900 گرمی 32700 تومان
4- لپه درشت هر کیلوگرم 22500 تومان و هر بسته 900 گرمی 23100 تومان
5- لوبیا قرمز جگری هر کیلوگرم 26500 تومان و هر بسته 900 گرمی 26900 تومان
6- لوبیا قرمز قلمی هر کیلوگرم 30 هزار تومان و هر بسته 900 گرمی 30 هزار تومان
7- لوبیا چیتی هر کیلوگرم 30 هزار تومان و هر بسته 900 گرمی 30 هزار تومان
8- لوبیا کشاورزی هر کیلوگرم 34 هزار تومان و هر بسته 900 گرمی 33600 تومان
9- نخود هر کیلوگرم 22 هزار تومان و هر بسته 900 گرمی 22800 تومان

يکشنبه 18/8/1399 - 18:51
ایرانگردی

 

حق شناس گفت: استاد ندوشن شخصی بود که برای علم، فرهنگ و دانش ایران تلاش کرد و دانشجویان خود را به خوبی تربیت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم رونمایی و نصب سردیس استاد محمدعلی اسلامی ندوشن گفت: متاسفانه در این مراسم به خاطر رعایت دستور العمل ستاد مرکزی مبارزه با کرونا شاهد حضور بسیاری از مهمانان دعوت شده، نیستیم.

وی افزود: قرار بود مراسم اصلی رونمایی از سردیس استاد محمدعلی اسلامی ندوشن با همکاری شورای شهر، شهرداری تهران و دانشگاه تهران برگزار شود؛ محل برگزاری این مراسم نیز در فضای رو به روی دانشکده ادبیات بود اما به خاطر حفظ سلامت شهروندان لغو شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه در دستورالعمل قانونی ضوابط نام گذاری آمده که باید در زمان مشخص رونمایی انجام شود نمی توانستیم این مراسم را به تاخیر بیاندازیم.

حق شناس اضافه کرد: خوشبختانه در یک فضای باز با همت سازمان زیباسازی شهر تهران و شهرداری منطقه 6 شاهد رونمایی از نیم تنه استاد ندوشن بودیم. خوشحالیم که برای ماندگار کردن نام اساتید و بزرگان این شهر که سالیان زیادی مشغول خدمت به کشور بودند تلاش های زیادی انجام شده است.

وی بیان کرد: استاد ندوشن شخصی بود که برای علم، فرهنگ و دانش ایران تلاش کرد و دانشجویان خود را به خوبی تربیت کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: خوشحالیم که این رویداد ارزشمند در زمان حیات استاد محمدعلی اسلامی ندوشن اتفاق افتاد. امیدواریم بتوانیم این مسیر را برای دیگر بزرگان کشور ادامه دهیم.

 

يکشنبه 18/8/1399 - 18:49
ایرانگردی

 

 

 معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه از شارژ مخازن شن مخصوص در 70 نقطه منطقه 15 خبر داد و گفت: مخازن شن مخصوص براساس نقشه GIS مستقرشد.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، علیرضا جعفری سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه از آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری به منظور مواجه با شرایط متنوع جوی در روزهای سرد سال خبر داد و افزود: این مخازن پیش از آغاز بارشها در بزرگراه ها، رمپ و لوپ ها، معابر و پلهای عابر پیاده در دسترس شهروندان قرار دارند.

 جعفری ادامه داد: 1371 نیروی انسانی در بخش خدمات شهری، فضای سبز، مسیل ها و قنوات و معبربان و شهربان در آمادگی کامل هستند.

 او به برگزاری مانور برف تکانی توسط اداره فضای سبز و نیز بازدیدهای مستمر از تجهیزات خدمات شهری اشاره کرد و افزود: این مانور به منظور آمادگی نیروهای اداره فضای سبز برای مواجه با شرایط جوی پربارش در روزهای سرد آتی با بهره گیری از 180کارگر فضای سبز آموزش دیده و کارشناسان و ناظرین نواحی به همراه تجهیزات مربوطه در بوستان آزادگان برگزار شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه به تشریح اقدامات این حوزه در ارائه خدمات سریع و به هنگام در رفع آبگرفتگی و یخ زدگی احتمالی معابر در هنگام نزولات آسمانی پرداخت و گفت: تشکیل ستاد برف روبی با مدیریت شهردارمنطقه،کنترل آنلاین ماشین آلات، استقرار مسئول فوریت ها و خدمات اضطراری در سایت مرکزی برف روبی و سایت های نواحی، از جمله این تمهیدات است.

 او اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد برفروبی سه موقعیت قبل از بارش، حین بارش و بعد از بارش برنامه ریزی شده است که امیدواریم بتوانیم آن را به خوبی اجرا کنیم.



يکشنبه 18/8/1399 - 18:46
ایرانگردی


با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد شهرداری تهران در دوران شیوع کرونا برای کمک به نیازمندان و افراد آسیب پذیر ، طرح ها ی کمک مومنانه تا اطلاع ثانوی در محلات منطقه ۱۳ تداوم دارد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح کمک های مومنانه به نیازمندان منطقه گفت: به مناسبت های مختلف و اخیرا همزمان با هفته وحدت، سبدهای کالا بین نیازمندان محلات منطقه توزیع شد .
وی افزود :در این طرح ها، پس از شناسایی خانواده های نیازمند منطقه با همکاری و مشارکت مرکز خدمات اجتماعی، خیرین و تشکل های مردمی محلی نسبت توزیع انواع کمک های مردمی شامل اقلام بهداشتی، سبد کالا، غذای گرم و گوشت نذری اقدام می شود .
وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی در شهرداری منطقه برای مقابله با بیماری کرونا گفت: این کارگروه های تخصصی شامل اطلاع رسانی، بهداشت محیط و دفع پسماند ، فرهنگسازی‌ و مشارکت مردمی، بودجه ، پشتیبانی و منابع انسانی و... توسط معاونت های منطقه با به کارگیری امکانات ، فعالیت هایی برای مقابله با بیماری کرونا انجام می دهند.
وی ادامه داد : با تشکیل جلسات کارگروه ها ، کلیه اعضای کارگروه ها ، تمامی مصوبات را به صورت مستمر پیگیری و به فوریت به مرحله اجرا در آورده و به صورت مستمر و هفتگی گزارش عملکرد خود را به ستاد کرونا منطقه اعلام می کنند.
وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله و کنترل ویروس کرونا گفت: این اقدامات شامل ضدعفونی محیط، برگزاری دوره های آموزشی ، جلسات کارگروه های پنجگانه، تولید اخبار و اطلاعات ارائه شده در فضای مجازی ، جلب مشارکت های مردمی و... است .
رحمان زاده در خصوص دیگر تمهیدات منطقه افزود: گروهی از نیروهای داوطلب در ایستگاه های مترو و اماکن پر تردد حضور داشتند که ضمن توزیع ماسک، تذکرات لازم را برای رعایت اصول بهداشتی به شهروندان ارائه کردند.
تولید محتواهای آموزشی، ارسال پیامک های آموزشی ویژه شهروندان منطقه۱۳ با قابلیت ارسال کد پستی ، فعال سازی رادیو پارک جهت پخش پیام های آموزشی ، انتشار تولیدات محتوای آموزشی در سرای محلات ، تولید پوستر های آموزشی جهت نصب در منازل و... بخشی دیگر تمهیدات منطقه با محوریت آموزش های شهروندی برای مقابله با کروناست.

يکشنبه 18/8/1399 - 18:43
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته