• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 13516
تعداد نظرات : 591
زمان آخرین مطلب : 1307روز قبل
آموزش و تحقيقات

چهارشنبه 8/8/1398 - 23:4
آموزش و تحقيقات

چهارشنبه 8/8/1398 - 17:3
آموزش و تحقيقات

چهارشنبه 8/8/1398 - 16:59
آموزش و تحقيقات

چهارشنبه 8/8/1398 - 16:51
ایرانگردی



با اقدام به شناسایی نقاط حساس و آبگیر انهار و خطوط انتقال آب های سطحی ، طرح شبانه روزی شستشو و لایروبی انهار فرعی خیابان پیروزی به سمت کانال اصلی با حضور و نظارت مستقیم مرتضی #رحمانزاده شهردار منطقه ۱۳ اجرا شد.

شهردار منطقه ۱۳ در حاشیه اجرای این طرح، از رهاسازی بطری ها و ظروف یکبار مصرف در انهار و کانال ها به عنوان عامل اصلی انسداد كانال ها یاد کرد و گفت: متاسفانه رها سازی ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف، عامل اصلی مسدود شدن منهول ها و کانال های انتقال آب های سطحی بوده و موجب آبگرفتگی خیابان ها در فصل بارندگی می شود.

وی افزود: در خیابان های شهر سطل زباله بزرگ قرار داده شده و انتظار می رود كه كسبه و شهروندان ضایعات را به داخل این سطل ها قرار دهند و از رهاسازی آن در كانال ها و سطح خیابان ها خودداری كنند.

رحمان زاده در عین حال تصریح کرد: به منظور پیشگیری از آبگرفتگی معابر در مواقع بارندگی، طرح شستشو و لایروبی انهار فرعی خیابان پیروزی طی چند شبانه روز گذشته با بسیج نیروها و تجهیزات و ماشین آلات منطقه اجرا شده است تا ان شالله پس از بارندگی ها شاهد آبگرفتگی در سطح منطقه نباشیم.

چهارشنبه 8/8/1398 - 15:16
ایرانگردی

 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه مسئله مهم امروز شهرداری تهران تلاش برای افزایش درآمدهاست، تأکید کرد که شهرداری تهران سازمان قدرتمند و ثروتمندی است و بحث اقتصاد شهری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا با مولد کردن سرمایه‌های راکد و کسب درآمدهای جدید، افزایش بودجه هزینه‌های عمرانی تحقق یابد.

حامد مظاهریان، در اولین جلسه کمیته طرح‌ها و لوایح ستاد توسعه درآمدهای پایدار شهرداری تهران که با حضور مشاور شهردار، مدیران کل تخصصی و شهرداران برخی مناطق تهران برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری تهران این عارضه را در طول سال‌های متمادی داشته که به‌واسطه دسترسی به درآمد ناشی از عوارض ساخت‌وساز و تراکم، به سمت توسعه درآمدهای پایدار حرکت نکرده است و شرایط رکود فعلی، این فرصت را فراهم کرده تا شهرداری با ایجاد درآمدهای جدید و پایدار، این وابستگی به درآمد ناپایدار را تا حد زیادی کاهش دهد.
وی اضافه کرد: در همین راستا، باتدبیر شهردار تهران، ستادی برای توسعه درآمدهای پایدار شهرداری تشکیل‌شده که در ذیل آن چهار کمیته تخصصی در حوزه‌های مختلف تعریف‌شده است؛ یکی از این کمیته‌ها که در معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا، قرار دارد، کمیته طرح‌ها و لوایح است که وظیفه تدوین، تنقیح و آماده‌سازی لوایح مناسب در این حوزه را برای ارائه به شورای شهر و سایر مراجع قانونی دارد.
مظاهریان گفت: تمامی مدیران، مشاوران و مسئولان حوزه شهری می‌توانند پیشنهادهای خود را در حوزه افزایش درآمدهای پایدار به کمیته طرح‌ها و لوایح ارائه کنند، تا طرح‌ها بررسی، کارشناسی و در صورت لزوم تبدیل به لایحه شده و تقدیم شورای شهر شود.
به گفته معاون شهردار تهران، با توجه به الزام قانونی برای تصویب نرخ عوارض و وضع عوارض جدید تا 15 بهمن‌ماه هرسال در شورای شهر، این طرح‌ها و لوایح باید هرچه سریع‌تر آماده و تحویل شورا شود. البته از شورای شهر نیز انتظار می‌رود انعطاف‌پذیری لازم در این در این موارد از خود نشان دهد.
وی افزود: برای مثال بلیط ورودی برج میلاد مطابق با مصوبه شورا عدد ثابتی است ولی با توجه به اینکه فصل‌های با رونق زیاد و یا با رونق کم در طی سال اتفاق می‌افتد، مناسب است که مدیریت برج، قدرت لازم برای تعیین بها را با توجه به موقعیت‌های فصلی داشته باشد.
سید مناف هاشمی، دبیر ستاد توسعه درآمدهای پایدار شهرداری تهران نیز در این جلسه، با بیان اینکه شهرداری باید رایزنی و تلاش در زمینه ایجاد درآمدهای جدید را در همه حوزه‌ها پیگیری کند، گفت: بخشنامه دولت برای تدوین بودجه سال 1399 کل کشور ابلاغ شده است و شهرداری باید از همه ظرفیت خود استفاده کند تا پیشنهاد‌های خود برای سهم دولت در یارانه بلیت مترو و اتوبوس، کمک به توسعه حمل‌ونقل عمومی، اوراق مشارکت و سایر کمک‌های دولت را در طرح اولیه لایحه بودجه بگنجاند. شهردار تهران نیز از فرصت حضور در هیأت دولت برای دفاع از این پیشنهاد‌های استفاده کرده و پس‌ازآن نیز باید تلاش کنیم تا این پیشنهاد‌ها در مجلس به نتیجه برسد.
وی اضافه کرد: تاکنون حدود 10 تا 15 مورد پیشنهاد برای درج در بودجه برای مجلس شورای اسلامی آماده‌شده است که به نظر می‌رسد نیاز به رایزنی و تلاش گسترده برای نتیجه رسیدن آن از طریق مجمع کلان‌شهرها، نمایندگان مجلس و کمیسیون خاص تهران و کلان‌شهرهای هیأت دولت وجود دارد.

فرصت‌ها و تهدیدهای لایحه مالیات بر ارزش افزوده

مشاور شهردار تهران همچنین در گزارشی از آخرین وضعیت بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس بند 3 ماده 41 لایحه که به تصویب کمیسیون مربوطه رسیده، سهم عوارض شهرداری‌ها از 3 درصد به 4 درصد افزایش پیدا کرده است و باید تلاش کنیم تا پیشنهاد کمیسیون در مجلس به تصویب برسد.
هاشمی اضافه کرد: البته علی‌رغم این افزایش، در ماده 9 این لایحه، معافیت‌های مختلفی برای کالاها و خدمات دیده شده است که افزایش موارد این معافیت، در نهایت منجر به کاهش سطح عمومی مالیات و عوارض شده باید تلاش کنیم تا دامنه این معافیت‌ها به‌خصوص در حوزه شهر کاهش یابد.
وی افزود: مشکل دیگر این لایحه این است که اختیار وضع عوارض در ماده 53 لایحه از شوراها گرفته‌شده و تا حدود زیادی به وزیر کشور داده‌شده که این برخلاف روح قانون اساسی و فلسفه تشکیل شوراهای اسلامی در کشور است که باید تلاش کنیم تا این مقرره نیز در تصویب نهایی مجلس اصلاح شود.
در ادامه این جلسه شهرداران مناطق 3، 6، 21 و مدیران کل مجامع عمومی، درآمدها و تدوین قوانین و برنامه‌وبودجه به بیان نظرات خود در خصوص راهکارهای افزایش بودجه پرداختند.

 

چهارشنبه 8/8/1398 - 15:11
ایرانگردی

 

 

 

همزمان با فرا رسیدن ماه اکتبر، ماه جهانی مبارزه با بیماری سرطان سینه، اداره کل سلامت و اداره کل امور بانوان در اقدامی مشترک اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای و غربالگری رایگان تشخیص بیماری سرطان سینه در مجموعه های مختص بانوان در سطح شهر تهران کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، این برنامه روز پنج شنبه 2 آبان در مجموعه های شهربانوی مناطق 3، 16، 18، 21 و 22 برگزار شد و مقرر است روز پنجشنبه هفته جاری نهم آبان ماه نیز در 15 منطقه دیگر پایتخت اجرا شود.

سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع سرطان و دومین علت مرگ و میر در میان زنان است، اما نکته حائز اهمیت در این زمینه آن است که سن شیوع این بیماری در ایران پایین تر از کشورهای جهان است. یگی از نکتن مهمی که پزشکان بر آن تاکید دارند زمان تشخیص این نوع از سرطان است که مهم ترین عامل در روند درمان است به ویژه در میان زنانی که دارای ریسک بیشتری هستند و تشخیص به موقع آن احتمال مرگ، استرس و آسیب های روحی و جسمی و مخارج ناشی از مراحل درمان را کم خواهد کرد.

گفتنی است این خدمات تشخیصی با همکاری اداره کل سلامت، اداره کل امور بانوان و مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجرا می شود.

چهارشنبه 8/8/1398 - 15:2
ایرانگردی


کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی در بستر فرهنگ و ارزشهای دینی بانگاهی به ارزشهای دفاع مقدس» صبح روز پنجشنبه نهم آبان ماه، ساعت 8:30 تا 10:30 در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می گردد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف افزایش مهارت های ضروری زندگی برای کارکنان موزه، کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی در بستر فرهنگ و ارزشهای دینی بانگاهی به ارزشهای دفاع مقدس» برگزار می کند.
بنابراین گزارش؛ کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی در بستر فرهنگ و ارزشهای دینی بانگاهی به ارزشهای دفاع مقدس»، یکی از برنامه های فرهنگی و تربیتی ویژه بانوان شاغل در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که صبح روز پنجشنبه نهم آبان ماه، ساعت 8:30 تا 10:30 با حضور دکتر علی صدرا عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می گردد.

چهارشنبه 8/8/1398 - 14:59
ایرانگردی

 

 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اعلام اینکه منطقه 4 بالاترین غرفه های بازیافت را به خود اختصاص داده است، از وجود بیش از 460 غرفه بازیافت در کلانشهر تهران که آمادگی دریافت پسماندهای خشک شهروندان طی 8 ساعت در طول شبانه روز را دارند، خبر داد.  

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، صدر الدین علی پور، مدیر عامل سازمان،ضمن اعلام این خبر گفت:  افزایش میزان تفکیک پسماند در مبدا و تلاش در زمینه آموزش و فرهنگ سازی شهروندان در این زمینه با رویکرد اصلاح الگوی مصرف و کاهش پسماند(کاپ) ، از برنامه های مهم و اصلی  این سازمان بوده  بگونه ای که رضایت شهروندان حاصل شده و تهران به شهری برای همه تبدیل شود.

علیپور با اشاره به جمع آوری پسماند خشک توسط ادارات مدیریت پسماند در کلیه مناطق 22 گانه  و تحت نظارت این سازمان، عنوان کرد: این ادارات از طریق بخش خصوصی  و به دو روش ثابت و سیار اقدام به جمع آوری پسماند خشک شهروندان می کنند.  روش اول با مراجعه خودروهای ملودی دار حداقل هفته ای یکبار به درب منازل  و روش دوم توسط غرفه های بازیافت  مستقر در سطح شهرو خرید روزانه پسماند خشک شهروندان انجام می شود.

او افزود: مسئولین غرف بعد از تحویل گرفتن پسماندهای خشک شهروندان و ارائه برگه توزین،  مبلغ تعیین شده یا لوازم شوینده مطابق با وزن اقلام بازیافتی را به آنها می دهند. همچنین در کنار پاسخگویی به مراجعین و اطلاع رسانی، آموزش و توزیع بروشور، نظرات و پیشنهادات  شهروندان را دریافت می کنند.

 مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به انواع پسماند های خشک دریافتی شامل نان خشک، کاغذ و روزنامه، مقوا و کارتن، پلاستیک، مشمع، پت، شیشه، آهن، مس، آلو مینیم، چدن، سرب، برنج و استیل در غرفه های بازیافت، خاطرنشان کرد: در میان اقلام بازیافتی قابل فروش در غرف بازیافت، مس و شیرآلات برنجی به ترتیب بالاترین قیمت را به خود اختصاص داده اند.

علیپور با تاکید بر تاثیرشرایط ظاهر غرف برای جذب مخاطب تصریح کرد: غرف بایدبه لحاظ متراژ و محل استقرار، مورد تایید این سازمان باشد. همچنین مجهز به  ترازوی دیجیتال، تابلوی لیست اقلام قابل پذیرش، کپسول آتش نشانی، وسایل گرمایشی، فرم گزارش عملکرد روزانه و ... بوده و متصدیان آن نیز دارای تابعیت ایرانی باشند.

علیپور ارائه پسماندهای خشک به صورت جداگانه به غرف واقع در سطح مناطق 22 گانه را یکی از راه های تعامل و همکاری شهروندان با این سازمان معرفی کرد و ادامه داد: شهروندان محترم می توانند از ساعت 8 صبح تا 12 و از ساعت 13 تا 17 پسماند های خشک  تفکیک شده خود را به نزدیک ترین غرفه بازیافت اطراف محل سکونت خود ارائه دهند و در قبال آن وجه نقد و یا مواد شوینده دریافت کنند.

 

چهارشنبه 8/8/1398 - 14:56
ایرانگردی



افزایش پارکینگ های طبقاتی ، میل به جذب خودروها را بیشتر کرده و این امر نه تنها ترافیک را کاهش نمی دهد بلکه باعث ایجاد ترافیک در میادین و معابر اصلی می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار منطقه یک در جلسه نشست با شورایاران محلات امامزاده قاسم(ع)، گلابدره، دربند و... در ناحیه سه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: مهمترین معضل منطقه یک ترافیک آن است که رویکرد مدیریت شهری منطقه حل این مشکل با تبدیل شهر به انسان محور و نه خودرو محور است.
وی گفت : پارکینگ های طبقاتی به خصوص در نزدیکی میادین و در معابر اصلی خود به یک گره ترافیکی تبدیل شده اند در حالی که در علم شهرسازی احداث پارکینگ های طبقاتی در شعاع معقول و نسبتا دور از میادین هم اجرا نمی شود چون باعث انسداد مسیرها می شود.
شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه تعریض معابر، احداث پارکینگ ها و پل های طبقاتی تاثیری بر روند کاهش ترافیک محلی ندارد تصریح کرد: اگر یک باغ 5 هزار متری را هم تبدیل به پارکینگ کنیم باز ترافیک معابر منطقه یک کاهش نمی یابد چرا که خود پارکینگ ها جاذب سفر هستند.
موسوی افزود : تنها راهکار ساماندهی ترافیک منطقه یک توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و خطوط مترو است تا سهم پیاده را به حداکثر و سواره را به حداقل برسانیم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان سنجی و مطالعات لازم در خصوص اتصال خط 1 به 3 مترو، اجرای رینگ ترافیکی میدان قدس و تجریش و... در حال انجام است

چهارشنبه 8/8/1398 - 14:53
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته