• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 9190
تعداد نظرات : 108
زمان آخرین مطلب : 3789روز قبل
دنیای گیاهان و حیوانات


این گیاه با نام علمی Rhododendron sp درختچه گلداری است كه جزو زیر رده‌های خرزهره هندی محسوب می‌شود. آزالیا در فصل بهار به اوج شكوفایی خود می‌رسد و اغلب در زیر یا اطراف درختان كاشته می‌شود. تمام اجزای این درختچه، سمی به نام «آندرومدوتوكسین یا گری‌آنوتوكسین» را در خود دارند. آزالیاها برخلاف خرزهره‌های هندی به ازای هر‌گل ستاك، یك گل دارند. در ضمن آنها برای پرورش به صورت بونسای (هنر پرورش درختان و گیاهان در اندازه‌های كوچك) ایده‌آل هستند. میزان سم این گیاه اندك بوده اما به هر حال بهتر است كه از تماس كودكان با آن پرهیز شود. یك ویژگی مشترك آزالیا با خرزهره هندی این است كه هر دو می‌توانند حشرات را از اطراف خود دور نگه دارند.

جمعه 21/4/1392 - 15:56
دنیای گیاهان و حیوانات

 

این گیاه با نام علمی Philodendron sp دارای دو نوع است، نوع اول برگ‌های قلبی‌شكل دارد و یك گیاه آپارتمانی است كه اغلب به دور میله‌ای پوشیده از خز می‌پیچد. نوع دوم آن برگ‌های توری مانند دارد و آن هم یك گیاه آپارتمانی است. برگ‌ها و شیره این گیاه كه حاوی سم كلسیم اكسالات است می‌تواند حیوانات و انسان‌ها را براحتی مسموم كند. از شایع‌ترین علائم مسمومیت با این گیاه التهاب پوست و خارش شدید است. در صورت خوردن برگ‌ها یا شیره گیاه، درد شدیدی در ناحیه دهان و گلو ایجاد خواهد شد. این گیاه در تصفیه هوای داخل منزل فوق‌العاده مثبت عمل می‌كند.

جمعه 21/4/1392 - 15:56
دنیای گیاهان و حیوانات

 

این گیاه علفی با نام علمی Chrysanthemum sp تقریبا 15 قرن قبل از میلاد مسیح در چین پرورش داده ‌شد و نزدیك هشت قرن پیش از میلاد نیز به عنوان گیاهی غیر‌بومی وارد كشور ژاپن شد. گل‌های داوودی در قرن 17 میلادی سرانجام به اروپا راه یافتند. دو نوع گیاه داوودی وجود دارد؛ یك نوع آن كه مخصوص باغ و باغچه است، نسبت به نوع دوم مقاوم‌تر بوده و نیازی هم به جابه‌جایی در فصل زمستان ندارد. برخی افراد به محض تماس با برگ‌ها و ساقه گل داوودی دچار آماس پوستی می‌شوند. این عارضه به دلیل وجود سم «آرتگلاسین آ» در این اندام‌هاست. از تخم‌های گل داوودی، « پیر ترین» استخراج می‌شود كه حشره‌كشی قوی است. این سم روی ماهیان اثر دارد اما در پرندگان و پستانداران تاثیر چندانی ندارد. این حشره‌كش برخلاف حشره‌كش‌های مصنوعی، قابلیت تجزیه بیولوژیك دارد. سم پیرتروئید كه از انواع سنتزی «پیرترین» است، از همین ماده طبیعی استخراج می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مركز فضایی ناسا، گل‌های داوودی تاثیر فوق‌العاده‌ای در تصفیه هوا دارند.

جمعه 21/4/1392 - 15:56
اخبار

کاخ گلستان در ایران هفته گذشته ثبت جهانی شد؛ اولین میراثی که در تهران است و حالا مهر ثبت جهانی دارد. این شانزدهمین اثر ایران است که وارد فهرست جهانی یونسکو می‌شود.

کاخ گلستان با قدمتی 442 ساله از منحصربه‌فردترین مجموعه‌های تاریخی ایران است. شروع ساخت این بنا در زمان شاه طهماسب اول در دوران صفویه در بخش قدیمی شهر تهران بازمی‌گردد، ولی در دوره قاجار گسترش فراوانی یافت و محل سکونت شاهان قاجار بود. در زمان پهلوی برای مراسم رسمی استفاده می‌شد. با وجود این قسمت‌هایی از آن در این زمان تخریب گردید. کاخ گلستان در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید.‌ اما در کنار اینها آثار دیگری نیز بودند که توانستند در یونسکو ثبت شوند. یکی از معروف‌ترین آنها کوه فوجی‌یامای ژاپن بود؛ اثری طبیعی که ثبت جهانی شد. جالب این که در میان 16 اثر ثبت جهانی ایران هیچ کدامشان اثر طبیعی نیست. پارک ملی تاجیکستان هم از دیگر آثاری بود که به فهرست جهانی یونسکو راه یافت.

این پارک به وسعت بیش از 5 /2 میلیون هکتار در شرق این کشور و در مرکز فلات پامیر در فهرست میراث طبیعی جهان ثبت شد. این پارک به دلیل برخورداری از رودخانه‎ها و یخچال‎های بکر و نیز به دلیل آن که زیستگاه امن صدها گونه گیاهی و جانوری است که برخی از آنها در حال نابودی هستند، همچنین به دلیل آن که از هر گونه تخریب یا دست‌اندازی فعالیت‎های کشاورزی یا عوارض منفی ناشی از استقرار دائمی انسانی در امان بوده، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.‌ کوه اتنا در ایتالیا با بیش از 19 هکتار مساحت، به عنوان بلندترین جزیره کوهستانی در منطقه مدیترانه و یکی از فعال‎ترین منطقه آتشفشانی جهان در فهرست میراث طبیعی یونسکو ثبت شد.‌ همچنین سایت طبیعی «ال پیناکیت» و ذخیره‌گاه طبیعی در صحرای «گرن دسیرتو د آلترا» نیز از کشور مکزیک، با تصویب نمایندگان شرکت‌کننده، در فهرست اخیر کمیسیون میراث جهانی یونسکو جای گرفت.‌ به گزارش یونسکو علاوه بر این یک اثر طبیعی نیز به نام «شینجیانگ تیانشان» واقع در چین و نیز دریای شن «نامبیب» در کشور نامیبیا و نیز منطقه کوهستانی و حفاظت شده حیات‌وحش کوه کنیا از کشور کنیا، از دیگر آثار طبیعی است که در نشست اخیر یونسکو به فهرست میراث جهانی افزوده شده است.

جمعه 21/4/1392 - 15:53
ایرانگردی
رشته‌های مرتبط با گردشگری یکی از گزینه‌های مهم‌داوطلبان کنکور است


هول و ولای کنکور تمام و فصل داغ انتخاب رشته‌ها آغاز شده است. پذیرفته‌شدگان مرحله اول در تلاشند با کمک مشاوران متعدد شانس خود را برای انتخاب بهترین رشته دانشگاهی امتحان کنند. در بین داوطلبان دانشگاه‌ها افراد بسیاری هستند که علاقه‌مندند یکی از رشته‌های مرتبط با حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری را انتخاب کنند.

اگر شما هم به یکی از رشته‌های مرتبط با جهانگردی علاقه‌مندید، توجه داشته باشید شرایط موجود گردشگری کشور که در حد و اندازه واقعی خود قرار ندارد نباید به عنوان عاملی بازدارنده، پیش روی شما قرار بگیرد، پس به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای اقتصاد جهانی در شرایط فعلی و آینده و با اطمینان کامل از اهمیت و آینده شغلی رشته مورد علاقه‌تان در زمینه جهانگردی که البته به دو رشته مدیریت جهانگردی و مدیریت هتلداری محدود می‌شود می‌توانید این رشته‌ها را انتخاب کنید. فراموش نکنید انتخاب گرایش‌های مختلف این رشته مثل بازاریابی یا برنامه‌ریزی و... در مقطع کارشناسی ارشد برایتان مهیاست. در این گزارش نگاهی داریم به پراکندگی رشته جهانگردی در چهار گروه اصلی.

ارزیابی کلی دفترچه کنکور به شما می‌گوید برای انتخاب رشته جهانگردی و گرایش‌های مختلف آن گزینه‌های مختلفی پیش‌رو دارید که پراکندگی جغرافیایی آنها در کشور به چند استان و شهر بزرگ محدود می‌شود؛ تهران، تبریز، اردبیل، یزد، اصفهان و کرمان. رشته صنعت جهانگردی در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های مختلف تجربی، ریاضی و گروه رشته‌های مشترک، نسبت به رشته انسانی از تنوع بیشتری برخوردار است و اگر به جدول رشته‌های تحصیلی که از چند گروه آزمایشی دانشجو می‌پذیرند، مراجعه کنید، می‌بینید‌ رشته مدیریت جهانگردی در هشت دانشگاه، دانشجوی روزانه می‌پذیرد؛ مانند: دانشگاه تبریز، تهران، بابلسر، سمنان، شیراز، اردبیل، یزد و بم. در این رشته‌های مشترک سهم دانشجوی شبانه به شش دانشگاه و پذیرش در مناطق محروم به شهر بم و به داوطلبان بومی سیستان و بلوچستان و داوطلبان بومی شهرستان‌های جنوب استان کرمان اختصاص یافته است.

در مجموع، ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی که از چند گروه آزمایشی دانشجو می‌پذیرد 614 نفر در دو نیم سال اول و دوم است که سهم زنان 183 نفر و سهم دانشجویان مرد 148 نفر است و برخی دانشگاه‌ها ظرفیت این رشته‌ خود را بین زنان و مردان تقسیم کرده‌اند که در مجموع زنان 328 سهم و مردان 286 سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز در گرایش‌های مختلف جهانگردی مثل مدیریت هتلداری و مدیریت جهانگردی در هفت شهر اصفهان، گرگان، تنکابن، قزوین، لنگرود، نوشهر و رشت در مجموع 685 نفر پذیرش دانشجو دارند.

در این موسسات، غیر از دانشگاه‌ تنکابن که 45 زن و 30 مرد پذیرش می‌کند، بقیه مراکز ظرفیت خود را بین دو جنس زن و مرد به طور مساوی تقسیم کرده‌‌اند مثلا قشم و رویان در مدیریت هتلداری 120 نفر را می‌گیرند که هر کدام 30 زن و 30 مرد پذیرش می‌کنند. در جدول رشته‌های تحصیلی که از چند گروه آزمایشی دانشجو می‌پذیرند رشته کاردانی، صنعت جهانگردی با زیرمجموعه‌های مدیریت جهانگردی و مدیریت هتلداری هر یک به تنهایی با ارائه هر دو رشته در 12 دانشگاه و موسسه 575 نفر از داوطلبان پذیرفته شده را با ظرفیت مساوی بین زن و مرد ثبت‌نام می‌کنند.‌جدول رشته‌های انسانی در دفترچه کنکور به شما می‌گوید؛ باستان‌شناسی با زیر گروه چهار در مقطع کارشناسی‌، ‌خدمات مسافرتی و جهانگردی با زیرگروه سه در مقطع کاردانی، مدیریت جهانگردی در مقطع کارشناسی، مدیریت هتلداری و ایران‌شناسی در مقطع کارشناسی و گزینش کشوری ارائه شده‌اند. کاردانی صنعت جهانگردی نیز با دو گرایش مدیریت جهانگردی و مدیریت هتلداری با زیرگروه سه و گزینش استانی در رشته انسانی گنجانده شده است. انتخاب داوطلبان انسانی از این رشته به دلیل تنوع اندک دانشگاه‌ها در شهرها محدودند مثلا رشته ایران‌شناسی با ظرفیت پذیرش 30 نفر که 10 زن و 20 مرد هستند، فقط در دانشکده الهیات شهرستان میبد ارائه می‌شود.

برخلاف محدودیت برای داوطلبان رشته صنعت جهانگردی و گرایش‌های مختلف آن در رشته انسانی، باستان‌شناسی حضور پررنگ دارد و 19 دانشگاه در شهرهای مختلف در دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و محروم ارائه می‌شود. ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته 359 نفر است که ‌غیر از ظرفیت پذیرش تعیین شده برای 71 زن و 95 مرد در این مراکز، بقیه ظرفیت اعلام شده بین دو جنس مرد و زن به طور مساوی تقسیم می‌شود از مجموع داوطلبان رشته باستان‌شناسی 312 نفر در نیمه سال اول و 47 نفر در نیمه سال دوم پذیرش می‌شوند. در جدول رشته‌های انسانی برای کاردانی باستان‌شناسی نیز پذیرش 75 نفر تدارک دیده شده است.‌داوطلبان رشته تجربی علاقه‌مند به تحصیل در رشته جهانگردی در مقطع کارشناسی با دو گزینه مدیریت هتلداری و مدیریت جهانگردی روبه‌رو هستند که البته در انتخاب رشته خود فقط می‌توانند گزینه مدیریت جهانگردی را انتخاب کنند چراکه مدیریت هتلداری برای این گروه در هیچ دانشگاهی ارائه نشده است. برای رشته تجربی با زیرگروه چهار علاوه بر آن دو رشته مدیریتی، کاردانی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی نیز آمده است که البته این رشته هم در هیچ یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه نشده است. مدیریت جهانگردی روزانه برای داوطلبان رشته تجربی مجموعا 264 نفر پذیرش می‌کند که از این تعداد سهم استان تهران در دانشگاه علامه طباطبایی 30 نفر است. بقیه این ظرفیت میان شهرهای تبریز، شیراز ، بابلسر، اردبیل، یزد و بم پراکنده شده است که چهار نفر از ظرفیت شهر بم به داوطلبان بومی تعلق دارد. سهم زنان در رشته تحصیلی مدیریت جهانگردی برای گروه تجربی 132 کرسی است و بقیه ظرفیت به مردان تعلق دارد. در بخش نیمه‌متمرکز رشته تجربی، رشته‌های مرتبط با جهانگردی، سهمی ندارند، اما در بخش شبانه 229 نفر برای رشته مدیریت جهانگردی پذیرش می‌کنند که 135 نفر دانشجوی زن و بقیه دانشجوی مرد‌خواهند بود.‌در رشته ریاضی و فنی کنکور هم مانند رشته تجربی، داوطلبان باید به انتخاب رشته مدیریت جهانگردی اکتفا کنند. این رشته در مجموع 295 کرسی برای داوطلبان علاقه‌مند در بخش روزانه تدارک‌دیده که سهم زنان 156 کرسی است. بخش شبانه رشته ریاضی و فنی هم مدیریت جهانگردی را مجموعا به 197 نفر ارائه می‌کند که از این تعداد سهم مردان 88 و سهم زنان 109 نفر است.
جمعه 21/4/1392 - 15:52
اخبار



امروزه نمایشگاه از شکل ابتدایی آن خارج شده و دیگر صرفا محلی برای خرید و فروش کالا نیست؛ بلکه برخی از افراد در خلال برپایی یک نمایشگاه به دنبال پیدا کردن موقعیت‌های استثنایی یا تحقیقی در مورد مساله ویژه‌ای هستند و چه‌بسا نوآوری‌ها و ابتکارات و اختراعاتی پس از بازدید یک صنعتگر یا محقق از یک نمایشگاه اتفاق می‌افتد. تکامل و توسعه تولید یا دستیابی به منابع جدید عرضه کالا از دستاوردهای برپایی یک نمایشگاه می‌تواند باشد. نمایشگاه محل تلاقی بازدیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات و نقطه برخورد عرضه و تقاضاست. در یک نمایشگاه، عرضه‌کنندگان کالا، اقلام مورد نظر خود را درمعرض نمایش گذاشته و نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها و ابتکارات خود را عرضه و قیمت کالاهای خود را بیان می‌کنند.

بر همین اساس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز به منظور ایجاد فرهنگ سفر و معرفی بسته‌های سفر ارزانقیمت از سوی دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین معرفی مسیرهای ناشناخته گردشگری، اقدام به برپایی «نمایشگاه سفر» کرد که این نمایشگاه تا هجدهم‌تیر در مجموعه فرهنگی‌ـ‌تاریخی نیاوران ادامه دارد و پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

فرصتی برای آغاز سفرهای تابستانی

جشنواره‌های سفر در سایر کشورها برای تشویق مردم در فصول مختلف برگزار می‌شود که در این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز خدمات گردشگری، شرکت‌های حمل و نقل و دیگر بخش‌های وابسته به صنعت گردشگری تخفیف‌هایی ‌اعمال می‌کنند که در نهایت سبب ارزان‌تر شدن سفر می‌شود.

هم‌اکنون چنین نمایشگاهی در ایران نیز برگزار شده است که 120 شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری کشور در 110 غرفه گردشگری مجموعه فرهنگی ـ تاریخی نیاوران تهران حضور یافته‌اند تا به مدت یک ماه به معرفی، ارائه، فروش و ارتباط با علاقه‌مندان به سفر در این مکان باشند.

با توجه به این که مهم‌ترین ویژگی یک نمایشگاه آن است که فعالیت‌های اقتصادی را در یک محدوده خاص از نظر زمان و مکان متمرکز ‌سازد، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات یا افرادی که علاقه‌مند به انتخاب کالا هستند می‌‌توانند از این تمرکز، بیشترین بهره را ببرند. به نظر می‌رسد همزمانی برگزاری نمایشگاه با آغاز دور نخست سفرهای تابستانی، فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب شهروندان برای استفاده از خدمات سفرهای گروهی و آشنایی بیشتر جاذبه‌های گردشگری ملی و استانی باشد.

از همین رو این نمایشگاه با حضور انجمن شرکت‌های خدمات گردشگری، اتحادیه هتلدارها و مهمان‌پذیرها، اتحادیه قهوه‌خانه‌دارها و سفره‌خانه‌های سنتی در کنار ده‌ها شرکت دیگر ازجمله آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی به معرفی و ارائه خدمات خود می‌پردازند و بسته‌های خدماتی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار داده‌اند.

ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 16 تا 22 ‌ است که به مدت یک ماه ادامه دارد و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه از تخفیف 10 تا 30 درصدی خدمات سفر از سوی غرفه‌داران نیز بهره‌مند می‌شوند.

پیشنهاد برای جاذبه‌های کمتر شناخته شده

آنچه از ظاهر امر پیداست این‌ که در این نمایشگاه تلاش شده مسیرهای گردشگری کشور بویژه مناطق کمتر شناخته ‌شده به هموطنان معرفی و به گردشگران اعلام شود ‌چگونه با تور سفر کنند. همچنین گردشگران می‌توانند به منظور مدیریت زمان و سفر به مناطقی که برای آنها کمتر شناخته شده است با مراجعه به این نمایشگاه، بسته‌های گردشگری را در این یک ماه با میزان تخفیف ذکر شده خریداری کنند.

همزمان با برپایی ‌نمایشگاه سفر‌ که با فرارسیدن فصل تابستان و با موضوع ترویج سفرهای گروهی، ارزانقیمت و همچنین معرفی مسیرهای جدید و کمتر شناخته شده گردشگری دایر است، هر شب یک استان مجری برنامه شب فرهنگی است و به معرفی جاذبه‌ها و فرهنگ خود می‌پردازد. در این شب‌های فرهنگی، هر استان با اجرای موسیقی و رقص محلی و همچنین ارائه سوغات و بسته‌های سفر مربوط به آن مناطق به ‌ میزبانی علاقه‌مندان را می‌کند.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالان حوزه سفر و گردشگری نیز در این نمایشگاه حضور یافته و دستاوردهای خود را در زمینه ارائه خدمات نوین به گردشگران در نمایشگاه سفر تهران به نمایش گذاشته‌اند.

هرچند گرمای تابستان و دوری راه، دلیل بسیاری از مردم برای نرفتن به این نمایشگاه باشد، اما با تبلیغات موثر و ایجاد انگیزه با معرفی جذابیت‌ها و مزایای این نمایشگاه و بویژه با توجه به زمان مناسب بازدید ـ تا ساعت 22 ـ می‌توان تعداد بیشتری از افراد را برای بازدید از نمایشگاه سفر ترغیب کرد. ‌با توجه به این که سازمان میراث فرهنگی در حوزه همگانی‌کردن سفر تا حد زیادی مدیون بخش خصوصی است و این بخش با فعالیت‌های خود جریان سفر در کشور را به یک جریان سیال تبدیل کرده است، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز همزمان با برپایی این نمایشگاه اعلام کرده که وظیفه سازمان میراث فرهنگی، برنامه‌ریزی، نظارت و آموزش است و مراحل اجرایی‌شدن مانند تمدید مجوز و صدور پروانه دیگر به هیچ وجه در اختیار سازمان نخواهد بود و فرآیند صدور مجوزها به 31 استان واگذار می‌شود.
جمعه 21/4/1392 - 15:48
جهانگردی

 

کشور استرالیا به عنوان یکی از معروفترین مقاصد گردشگری دنیا بخصوص برای گردشگران ماجراجو است. اما نکته بسیار جالب در این کشور فرهنگ گردشگران و ماجراجویان در نحوه کمپ زدن هایشان است. اقامت در دل کویر، کوه یا جنگل و جزایر دیدنی این کشور به عنوان برترین جاذبه های گردشگری برای ماجراجویانی است که می خواهند در این کمپ ها از سفر خود لذت ببرند. اما نکته مهم روش و شرایط اقامت در کمپ ها یا چادرها در این مناطق است. بدون تردید آشنایی با ابزار و لوازم جدید در این زمینه از ضروری‌ترین اطلاعات مورد نیاز ماجراجویان است و «گوکمپینگ» به عنوان بهترین مجله در این باره از سوی چمدان به آنها پیشنهاد می شود.

جمعه 21/4/1392 - 15:48
جهانگردی

این کتاب به کوشش چاک. وای.گی و ادواردو فایوسولا گردآوری و توسط علی پارسیان و سیدمحمد اعرابی ترجمه شده است.

نویسنده سعی دارد در طول 17 فصل و پنج بخش با تاکید بر توسعه روزافزون این صنعت، جهانگردی را که دارای ابعاد گوناگون و پیچیده‌ای است، بسنجد و چشم‌انداز جامعی از جهانگردی در اختیار خواننده بگذارد. مقدمه‌ای بر جهانگردی نام نخستین فصل از این کتاب است. در این فصل ابتدا تعریفی از مسافرت و جهانگردی و واژگان فنی داده شده است. به دنبال آن نویسنده اجزای تشکیل‌دهنده صنعت مسافرت از قبیل: حمل و نقل، اقامتگاه‌ها و سرویس‌های پذیرایی، خدمات جانبی و... شرح می‌دهد.

 

جمعه 21/4/1392 - 15:47
جهانگردی

 

سی و هشتمین شماره ماهنامه سفر که اوایل تیر امسال منتشر شد، بیشتر به بررسی دیدنی‌های جیرفت و تمدن آن پرداخته است. طبیعت‌گردی و البته تنوع جانوری این منطقه از دیگر سوژه‌هایی است که این شماره سفر بررسی کرده است. این ماهنامه از دیدنی‌های شمالی کشور و شهرهای گرگان و رامسر نیز غافل نشده است. نکته بسیار جالب این ماهنامه این است که صرفا به داخل مرزهای کشور بسنده نکرده و دیدنی‌های خارجی را برای علاقه‌مندان و ماجراجویان ایرانی معرفی می‌کند. البته اطلاعات دقیق و به‌روز گردشگری منتشر شده در ماهنامه سفر باعث شده این مجله جایزه بین‌المللی «کیناری» مالزی را به عنوان نشریه برتر به خود اختصاص دهد.

جمعه 21/4/1392 - 15:47
ایرانگردی

 

با تکراری ‌شدن خبرها، تاثیرگذاری‌شان هم کم می‌شود. این، حکایت تخریب خانه‌های قدیمی شده است. تازه‌ترینش تخریب خانه تاریخی شعاعی کاشان است که از قرار معلوم می‌خواهد خیابان شود! خانه‌ای به جا مانده از دوره افشار که ثبت ملی هم شده است.. این خانه تاریخی که اکنون غیرمسکونی است، تا حدود دو سال پیش متعلق به آقای اسدالله شعاعی بوده است که بعد از فروختن آن به شهرداری شهرستان کاشان از املاک این ارگان دولتی به حساب می‌آید. اکنون قرار است شهرداری کاشان زمین این خانه را با زمین‌های خالی اطرافش به خیابان تبدیل کند، به همین منظور بخش‌هایی از آن را تخریب کرده است./ مهر

جمعه 21/4/1392 - 15:47
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته