• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 449
تعداد نظرات : 350
زمان آخرین مطلب : 4380روز قبل
دعا و زیارت
پر آب ترین رود بهشتی           در جامع الا خباربا استناد از رسول خدا روایت شده است؛ پر آب ترین رود بهشتی نهر کوثر است که هیچ چیزی در ساحل آن نیست مگر زنان بهشتی واولیای خدا آنها را زیارت می کنند و هر که را دوست داشته باشند با خود می برند. سپس فرموند: من خطیب اهل بهشت هستم. همان،ص146،حدیث72.
سه شنبه 6/5/1388 - 17:48
دعا و زیارت
پاداش هر مرد در بهشت با همان اسناد با استناد از رسول خدا(ص) روایت شده است: برای هر مرد در بهشت زمینی است که آن زمین هفتصد برابر دنیا است و برای او هفتاد هزار گنبد و هفتاد هزار قصر و هفتاد هزار تخت و خانه ی آراسته برای عروس و هفتاد هزار جامه ی مزّین به جواهرات و هفتاد هزار زن بهشتی (حورالعین) وجود دارد که هر حورالعین هفتاد هزار کنیز وچهل تخت مجهّز و هفتاد هزار جامه دارد. همان،ص127.
سه شنبه 6/5/1388 - 17:46
دعا و زیارت
بهشت با استناد از معصومین(ع) روایت شده است: روزی از پیامبر اکرم(ص) درباره ی بهشت سوال شد که بهشت چگونه است؟ ایشان فرمودند: آجرش از طلا و نقره، ملات آن از مشک زرد و خاک آن زعفران و سنگ ریزه هایش مروارید و یاقوت است. هر کس وارد آن شود از نعمت های فراوان آن بهره مند خواهد شد و در آن ابدی زندگی خواهد کرد و هرگز نخواهد مرد و لباس و جوانی اش از بین نخواهد رفت و همیشه جوان و خوش سیما خواهد ماند.
سه شنبه 6/5/1388 - 17:45
دعا و زیارت
بازار بهشت شیخ سبزواری در جامع الا خبار با استناد از امام علی(ع) روایت کرده است: رسول خدا فرمودند: به راستی در بهشت بازاری هست که در آن هیچ خرید و فروشی صورت نمی گیرد مگر از صورت زن و مرد. هر کس به صورتی علاقه مند شد نزد آن صورت می رود و صورتش به آن تبدیل می شود.همان،ص174،حدیث76.
سه شنبه 6/5/1388 - 17:43
دعا و زیارت
یک وجب از بهشت رسول خدا(ص) فرمودند: به خدا قسم هر وجب از بهشت از دنیا و آنچه در دنیا است با ارزش تر و بهتر است. همان،حدیث77.
سه شنبه 6/5/1388 - 17:35
دعا و زیارت
فرشته ی مسئول جهنم شیخ صدوق(ره) در امالی با استناد از امام محمد باقر(ع) از رسول خدا(ص) روایت کرده است: وقتی به معراج رفتم ،تمام خلایق را به نشان دادند و تمام فرشتگان از دیدن من خوشحال شدند، به جز یک فرشته پریشان و غمگین بود. به جبرئیل (ع) گفتم: این کیست که این طور غمگین و عصبانی است؟ جبرئیل امین(ع) فرمود: این فرشته مالک مسئول جهنم است. به او گفتم: به او بگو که آتش را به من نشان دهد. آن گاه جبرئیل(ع) نزد مالک رفت و به او گفت: ای مالک ایشان محمد رسول خدا خاتم الا نبیا است، او از من خواسته است به تو بگویم که آتش جهنم را به او نشان بدهی. مالک یک شعله از آن را به من نشان داد. امام صادق(ع) می فرماید: از آن به بعد هرگز ایشان را متبسم ندیدند. همان،ص357.
سه شنبه 6/5/1388 - 17:33
دعا و زیارت
جهنم          علی بن ابراهیم در تفسیرش با استناد از ابن ابی عمیره، از ابن بصیر روایت کرده است: روزی نزد امام صادق(ع) مشرّف شدم و عرض کردم: ای رسول خدا(ص) مرا بترسان زیرا دلم سیاه شده است. رسول خدا(ص) فرمودند: ای ابی بصیر برای یک زندگی طولانی آماده باش. روزی جبرئیل امین(ع) در حالی که غمگین و پریشان بود نزد رسول خدا(ص) مشرّف شد(او همیشه با تبسم و خوش رو نزد پیامبر(ص) می آمد). رسول خدا(ص) به او فرمودند: ای جبرئیل (ع) چرا امروز پریشان هستی؟ جبرئیل (ع) فرمود: ای رسول خدا(ص) هم اکنون دمیدن ها ایستادند. پیامبر فرمودند: دمیدن ها چیست؟ جبرئیل (ع) فرمود: خدای تبارک وتعالی امر فرمود که بر آتش جهنم دمیده شود، پس به اذن خدای تبارک و تعالی هزار سال بر آتش دمیده شد تا وقتی که سفید شد،سپس امر فرمود که دوباره بر آن دمیده شود. پس بار دیگر هزار سال برآن دمیده شد نا وقتی که قرمز شد و بار سوم امر فرمود و برای بار سوم هزار سال بر آن دمیده شد تا وقتی که سیاه و تاریک و ترسناک شد و اگر یک قطره از ضریع(بوته ی خاری که تیغ های بزرگ و آلوده دارد)داخل آب اهل دنیا بیفتد، تمام اهل دنیا از شدّت تلخی آن خواهند مرد یا اگر یک پیراهن از پیراهن های اهل جهنم را بین آسمان و زمین آویزان کنند، تمام اهل دنیا از بوی گند آن خواهند مرد. راوی می گوید: در همان حال جبرئیل(ع) و رسول خدا(ص) گریه کردند و خدای تبارک وتعالی به وسیله ی فرشته ای وحی نمود و آن فرشته به اذن خدای تبارک وتعالی نزد رسول خدا(ص) و جبرئیل امین(ع) آمد و عرض کرد: پروردگار شما به شما سلام و درود می فرستد و می فرماید: شما در امان هستید که گناهی نکنید؛ زیرا شما معصوم خواهید بود. امام صادق(ع) می فرماید: از آن موقع به بعد رسول خدا(ص) و جبرئیل امین(ع) و همسر گرامیشان را تبسم ندید. سپس امام صادق(ع) فرمودند: به راستی که اهل جهنم آتش جهنم را بزرگ می پندارند و اهل بهشت نیز بهشت و نعمت هایش را با عظمت و بزرگ می پندارند. وقتی اهل جهنم وارد جهنم شوند به مدّت هفتاد سال پایین می روند و هرگاه پس از هفتاد سال بالا بیایند فرشتگان مسئول با گرزهای آهنی بر سر آنها می کوبند و آنها دوباره به پایین جهنم پرتاب می شوند. خداوند می فرماید:( كُلَّمَا أَرَادُوا أَن یَخْرُجُوا مِنْهَا مِنْ غَمٍّ أُعِیدُوا فِیهَا وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِیقِ)سپس پوست هایشان به پوست های دیگر تبدیل می شود. راوی می گوید: امام صادق(ع) به من فرمودند:آیا این برایت کافی است؟ عرض کردم بله کافی است کافی است.بحار،ج8،ص434.
سه شنبه 6/5/1388 - 17:27
دعا و زیارت
منازل بهشتی                           علی بن ابراهیم در تفسیرش در مورد آیه ی مبارکه ی:( لَكِنِ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ غُرَفٌ مِّن فَوْقِهَا غُرَفٌ مَّبْنِیَّةٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَعْدَ اللَّهِ لَا یُخْلِفُ اللَّهُ الْمِیعَادَ)؛لیکن آنان که متقی و خدا ترس شدند برای آنها کاخ و عمارت ها بالای یکدیگر بنا شده است که در جلوی آنها نهرهای آب جاری است،این وعده ی خداوند است و خداوند هرگز وعده ی خود را خلاف نخواهد کرد. با استناد از امام صادق(ع) روایت کرده است:امام علی(ع) در مورد آیه ی فوق از رسول خدا(ص)سوال کردند:این اتاقها برای چه کسانی آفریده شده اند؟ رسول خدا فرمودند: همانا خدای تبارک و تعالی آن اتاقها را برای اولیای خودش آفریده است. آن اتاقها از مروارید غلطان و بی همتا و یاقوت و زبرجد درست شده اند و سقفشان از طلا و زمینشان از نقره است. هر اتاق هزار در از طلا دارد و جلوی هر کدام از این درها فرشته ای ایستاذه و داخل هر یک از این اتاقها فرشهایی از ابریشم و دیباج روی هم انباشته شده که نخ های آناز مشک و عنبر و کافور با رنگهای گوناگون و متنوع است،خداوند تبارک وتعالی می فرماید:( وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ)؛ و فرشهای بالا برده شده. وقتی که مؤمن در بهشت به منزلش وارد می شود روی سرش تاج پادشاهی و کرامات قرار می دهند،سپس لباسهایی از طلا و نقره و یاقوت و مرواریدکه با جواهرات دیگر زینت داده شده است به او خواهند داد و هفتاد لباس دیگر نیز به آنها می پوشانند، خداوند تبارک و تعالی می فرماید:( جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَهَا یُحَلَّوْنَ فِیهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَلُؤْلُؤًا وَلِبَاسُهُمْ فِیهَا حَرِیرٌ)؛ همان بهشت ابدی که در آن داخل شده و با زر و گوهر های آن به دست و بدن خود زیور بندند و جامه ی حریر بپوشند. و هرگاه مؤمن روی تخت خود بنشیند آن تخت از خوشحالی تکان می خورد. وقتی ولیّ خدا(مؤمن) در جای خودش مستقر شد فرشته ی مسئول بهشت(رضوان) نزد او می آید و اذن دخول می خواهد تا نزد مؤمن برود. خادم آن مؤمن به رضوان می گوید: ای رضوان!صبر کن، به راستی که حورالعین بهشتی نزد ولیّ خدا(مؤمن) آمده است، صبر داشته باش تا ایشان از کار خود فارغ شود. آن گاه آن حورالعین در حالی که هفتاد لباس از یاقوت و مروارید و زبرجد بر تن دارد و با مشک و عنبر، عطر آگین شده است از خیمه ی آن خارج می شود. او بر سزش تاج کرامت است و کفش های او با طلا و یاقوت زینت داده شده است.فرشتگان به اذن خدای تبارک و تعالی نزد مؤمن می روند و جلوی در می ایستند و به فرشته ی مسئول آن می گویند: آیا اجازه می دهی نزد مؤمن برویم و بهشت را به او بشارت دهیم؟ آن فرشته می گوید: صبر کنید تا نزد دربان بروم تا آمدن شما را به ولیّ خدا اطلاع بدهد. اتاق مؤمن نیز هزار در دارد و هر یک از فرشتگان از یک در وارد می شوند و بهشت را به مؤمن بشارت می دهند و این همان تفسیر سخن خداوند تبارک و تعالی است که می فرماید:( وَالمَلاَئِكَةُ یَدْخُلُونَ عَلَیْهِم مِّن كُلِّ بَابٍ) و نیز می فرماید:( سَلاَمٌ عَلَیْكُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ) همچنین می فرماید:( وَإِذَا رَأَیْتَ ثَمَّ رَأَیْتَ نَعِیمًا وَمُلْكًا كَبِیرًا) و به راستی فرشتگانی که خداوند آنها را فرستاده بدون اجازه ی ولیّ خدا وارد منزلش نمی شوند.بحار، ج7، ص577-575 . اصول کافی ،ج8 ،ص 100- 95.
سه شنبه 6/5/1388 - 8:53
دعا و زیارت
پاداش ذکر (لا اله الا الله)           رسول خدا(ص) فرمودند: هر کس یک بار (لا اله الا الله) بگوید خدای تبارک و تعالی برای او در بهشت درختی از یاقوت می کارد که ریشه ی آن در مشک سفید است و میوه اش شیرین تر از عسل و سفید تر از برف و بوی آن بهتر از مشک است و آن درخت پستانی مانند پستان شتر دارد. همان.
سه شنبه 6/5/1388 - 8:51
دعا و زیارت
پاداش روزه گرفتن در ماه مبارک شعبان شیخ صدوق (ره) در ثواب الاعمال با استناد از ابن عباس(ره) از رسول خدا(ص) روایت کرده است: هر کس سه روز از روز های ماه مبارک شعبان را روزه بگیرد خدای تبارک و تعالی  او را در بهشت هفتاد درجه بالا می برد و هر کس نوزده روز از روزهای ماه مبارک شعبان را روزه بگیرد خدای تبارک و تعالی هفتاد هزار قصر از مروارید و یاقوت در بهشت به او می دهد و هر کس بیست و دو  روز از ماه مبارک شعبان را روزه بگیرد خدای تبارک و تعالی به او هفتاد هزار جامه از سندس و استبرق به همراه هفتاد هزار قصر و...عطا خواهد کرد.همان،ص223،222.

 

سه شنبه 6/5/1388 - 8:45
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته