• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 477
تعداد نظرات : 128
زمان آخرین مطلب : 5365روز قبل
دانستنی های علمی

برگی از خاطرات پروفسور حسابی و آلبرت انیشتین


پروفسور حسابی چند نظریه مهم در علم فیزیک داشتند که مهم ترین و آخرین آن ها نظریه بی نهایت بودن ذرات بود، در این ارتباط با چندین دانشمند اروپایی مکاتبه و ملاقات می کنند و همه آنها توصیه می کنند که بهتر است که بطور مستقیم با دفتر پروفسور انیشتین تماس بگیرد بنابر این ایشان نامه ای همراه با محاسبات مربوطه را برای دفتر ایشان در دانشگاه پرینستون می فرستند بعد از مدتی ایشان به این دانشگاه دعوت میشوند و وقت ملاقاتی با دستیار انیشتین برایشان مشخص میشود پس از ملاقات با پروفسور شتراووس به ایشان گفته می شود که برای شما وقت ملاقاتی با پروفسور انیشتین تعیین می شود که نظریه خود را بصورت حضوری با ایشان مطرح کنید. پروفسور حسابی این ملاقات را چنین توصیف می کنند:

وقتی برای اولین بار با بزرگترین دانشمند فیزیک جهان آلبرت انیشتین روبرو شدم ایشان را بی اندازه ساده، آرام و متواضع یافتم و البته فوق العاده مودب و صمیمی! زودتر از من در اتاق انتظار دفتر خودش، به انتظار من نشسته بود و وقتی من وارد شدم با استقبالی گرم مرا به دفتر کارش برد و بدون اینکه پشت میزش بنشیند کنار من روی مبل نشست، نظریه خود را در ارتباط با بی نهایت بودن ذرات برای ایشان توضیح دادم، بعد از اینکه نگاهی به برگه های محاسباتی من انداختند، گفتند که ما یکماه دیگر با هم ملاقات خواهیم کرد.

یکماه بعد وقتی دوباره به ملاقات انیشتین رفتم به من گفت : من به عنوان کسی که در فیزیک تجربه ای دارم می توانم به جرات بگویم نظریه شما در آینده ای نه چندان دور علم فیزیک را متحول خواهد کرد باورم نمی شد که چه شنیده ام، دیگر از خوشحالی نمی توانستم نفس بکشم، در ادامه اما توضیح دادند که البته نظریه شما هنوز متقارن نیست باید بیشتر روی آن کار کنید برای همین بهتر است به تحقیقات خود ادامه دهید من به دستیارم خواهم گفت همه امکانات لازم را در اختیار شما بگذارند، به این ترتیب با پیگیری دستیار و ارسال نامه ای با امضا انیشتین، بهترین آزمایشگاه نور آمریکا در دانشگاه شیکاگو، با امکانات لازم را در اختیار من قرار دادند و در خوابگاه دانشگاه نیز یک اتاق بسیار مجهز مانند اتاق یک هتل در اختیار من گذاشتند، اولین روزی که کارم را در آزمایشگاه شروع کردم و مشغول جابجایی وسایل شخصی بر روی میزم و کشوهای آن بودم، متوجه شدم یک دسته چک سفید که تمام برگه های آن امضا شده بود در داخل یکی از کشوها جا مانده است، بسرعت آن را نزد رئیس آزمایشگاه بردم و مسئله را توضیح دادم، رئیس آزمایشگاه گفت این دسته چک جا نمانده متعلق به شما است که تمام نیازمندیهای تحقیقاتی خود را بدون تشریفات اداری تهیه کنید این امکان برای تمام پژوهشگران این آزمایشگاه فراهم شده است، گفتم اما با این روش امکان سوء استفاده هم وجود دارد؟ او در پاسخ گفت درصد پیشرفت ما از این اعتماد در مقابل خطاهای احتمالی همکاران خیلی ناچیز است.

بعد از مدتها تحقیق بالاخره نظریه ام آماده شد و درخواست جلسه دفاعیه را به دانشگاه پرینستون فرستادم و بالاخره روز دفاع مشخص شد، با تشویق حاضرین در جلسه، وارد سالن شدم و با کمال شگفتی دیدم انیشتین در مقابل من ایستاد و ابراز احترام کرد و به دنبال او سایر اساتید و دانشمندان هم برخواستند، من که کاملا مضطرب شده و دست و پای خود را گم کرده بودم با اشاره ی پروفسور انیشتین و نشتستن در کنار ایشان کمی آرام تر شده، سپس به پای تخته رفتم شروع کردم به توضیح معادلات و محاسباتم و سعی کردم که با عجله نظراتم را بگویم که پروفسور انیشتین من را صدا کرده و گفتند که چرا اینهمه با عجله؟ گفتم نمی خواهم وقت شما و اساتید را بگیرم ولی ایشان با محبت گفتند خیر الان شما پروفسور حسابی هستید و من و دیگران الان دانشجویان شما هستیم و وقت ما کاملا در اختیار شماست.

آن جلسه دفاعیه برای من یکی از شیرین ترین و آموزنده ترین لحظات زندگیم بود من در نزد بزرگترین دانشمند فیزیک جهان یعنی آلبرت انیشتین از نظریه خودم دفاع می کردم و مردی با این برجستگی من را استاد خود خطاب کرد و من بزرگترین درس زندگیم را نیز آنجا آموختم که هر چه انسان وجود ارزشمندتری دارد همان اندازه متواضع، مودب و فروتن نیز هست. بعد از کسب درجه دکترا انیشتین به من اجازه داد که در کنار او در دانشگاه پرینستون به تدریس و تحقیقاتم ادامه دهم.

دوشنبه 13/8/1387 - 18:24
کامپیوتر و اینترنت

.:: رایت یک گیگابایت اطلاعات روی یک سی دی معمولی ::.

برای انجام اینكار :
ابتدا برنامه nero را باز كنید و بخش Nero Burnning ROM را انتخاب كرده و كلید های Ctrl+R را فشار دهید.در پنجره باز شده ببینید جلوی عبارت OverBurn كلمه Supported نوشته شده یا نه ؟ اگر ننوشته رایتر شما از انجام این كار معذور است و گرنه مراحل زیر را دنبال كنید :
به منوی فایل رفته و در بخش Preference به قسمت Expert Feature بروید. عبارت Enable OverBurn را فعال كنید. در زیر این گزینه مقدار مجاز را به 90 دقیقه تغییر دهید.حالا از منوی فایل New را برگزینید و در قسمت Multisession گزینه No Multisession را انتخاب كنید. سپس در قسمت Burn عبارت عبارت Write Method را به عنوان Disc at Once تبدیل نمایید. حالا سی دی مورد نظرتان را رایت كنید. البته مقدار رایت در این روش بستگی به اصل بودن یا نبودن و همچنین كیفیت رایتر شما دارد.

پنج شنبه 9/8/1387 - 18:44
دانستنی های علمی

.:: تبدیل اس ام اس فینگلیش به اس ام اس فارسی ( جهت کاهش هزینه ) ::.

حتما اخبار گران شدن نرخ اس ام اس های فینگلیش ( مثلا : salam ) رو شنیدید ؟
خوب میگن برای حمایت از رسم الخط فارسی هست (چه حرفا !) اما همه می دونیم که اس ام اس فارسی برای یک متن کوتاه تقریبا 2 تا محسوب میشه چون محدودیت 70 کاراکتر رو داره ! اما اس ام اس فینگلیش محدودیت 160 كاراكتر رو داره .
حال این سوال پیش می آد که مخابرات از کجا می فهمه اس ام اس فارسی هست و از کجا می فهمه اس ام اس انگلیسی یا همون فینگلیش !!؟؟
همه متن ها در اینترنت دارای یونیکد هستند که اینجا جاش نیست بحث یونیکد را باز کنم فقط در همین حد که یک نوع ساختار هست برای متون می بندم.

حالا چه طوری هزینه اس ام اس فارسی که کمتر هست را برای اس ام اس های فینگلیش به کار ببریم ؟

روش کار :
برای این کار کافیه یک کاراکتر فارسی در ابتدای اس ام اس خودتون بنویسید !! در ادامه متن فینگلیش اس ام اس را تایپ کنید به این شکل کل اس ام اس شما از طرف مخابرات به عنوان اس ام اس فارسی محسوب می شود و با هزینه نصف ارسال می گردد !

نکته : فقط در این زمینه شما دارای محدودیت 70 کاراکتر می شوید ...
توجه : اگر شما نمی توانید فارسی تایپ کنید می توانید کاراکتر فارسی را از اس ام اس های رسیده Copy و Paste کنید.

منبع : Ir-Tci.org

پنج شنبه 9/8/1387 - 18:42
دانستنی های علمی
فال روز - چهارشنبه 8 آبان ماه 87

متولدین فروردین : فکر آغاز برنامه و فعالیت جدید را به دوره های بعد واگذار نمائید و در موقعیت بسیار خوب مالی و فکری قرار دارید . بهتر است انرژیتان را صرف خانه و بودن با عزیزان بکنید و بر در آمدتان اضافه گشته و جبران همه عقب افتادگی های مالی گذشته خواهد گشت . آخرین نگرانیتان در رابطه با عشق و ازدواج خواهد بود . ورود مسافرینی از راه دور فوق العاده خوشحالتان خواهد نمود . در قبول پیشنهادهای شراکتی دقت بیشتری بکار گیرید .

متولدین اردیبهشت : فرد مورد علاقه متولدین این ماه خیلی روی رفتار و اخلاق مهربان و انسانی شان حساب میکند . اگر دلیل خستگی و مشغله و غیره ، این رفتار تغییر کند مسلما" این روابط را بهم میریزد . روحیه کمک در متولدین این ماه بسیار بالا ست . همیشه برای یاری دادن به محتاجان و اطرافیان آماده هستند ، در این میان بدلیل اشتباه و یا سوء تعبیر عده ای تصمیم گرفته اند دیگر دست یاری به سوی کسی دراز نکنند که مسلما" صحیح نیست .

متولدین خرداد : برای قانع نمودن دیگران در رابطه با هدفها و نقشه هائی که برای آینده دارید ، گرفتار مشکلات زیادی خواهید گشت. کسی در اطراف شما وجود دارد، همکلاسی، همکار و یا قوم و خویشی که با شما زندگی میکند، دوست ندارد که شادی شما را ببیند و بهمین دلیل نیز هر کلامی از دهانتان بیرون بیاید، به هر اقدامی که دست بزنید، مورد انتقاد او قرار خواهید گرفت. سعی کنید نگذارید این مسائل ناامیدتان سازند.

متولدین تیر : متولدین این ماه باید در حفظ دوستان خوب خود و در مراقبت و پایداری روابط فامیلی تا حد امکان کوشا باشند. چرا که همین روابط خوب و محکم، در همه شئونات زندگی آنها و حتی آینده ای که در پیش دارند موثر خواهد بود، اینروزها ریسک برای متولدین این ماه با نتایج خوب همراه است، البته این ریسک در زمینه های خرید و فروش و اقداماتی برای تغییر و تحول در کسب و کار با پیش بینی های منطقی حتما" توام با موفقیت خواهد بود.

متولدین مرداد : بعد از مدتهای طولانی متوجه خواهید شد که کسی که مورد اعتماد شما بوده است نسبت به شما احساسی عاشقانه دارد. عجولانه قضاوت نکنید و برای قبول این احساس بزرگ سعی کنید تلاش مثبتی بکنید. موقعیت مالی ممکن است تغییر بخصوصی نداشته باشد ولی نگرانی نیز ایجاد نخواهد نمود. موقعیت سفری چند روزه و تفریحی را از دست ندهید. از طرف بچه ها فوق العاده خوشحال خواهید شد و متاهلین نیز با تمام تلاششان نخواهند توانست بر سوءتفاهمات غلبه نمایند.

متولدین شهریور : در دوره متعجب شدن قرار دارید. خبرهائی که بطور غیر منتظره خواهید شنید، مژده هائی خواهند بود در رابطه با پول، موفقیت در رشته فعالیت و قضایای دیرین و کهنه قانونی. آشنائی با جنس مخالف میتواند تبدیل به رابطه عشقی بسیار زیبائی باشد که در انتها به عروسی و تشکیل خانواده نیز بیانجامد. مسافرتی ناگهانی یا ورود مسافرانی باعث خواهد شد که بعد از سالیان دراز عزیزانتان را بار دیگر ملاقات کنید. گرفتاریهای جزئی را بی اهمیت نشمارید.

متولدین مهر : اوقات فراغت خود را بیهودگی نگذارنید و کوشش داشته باشید که به نوعی از این اوقات ، بهره برداری صحیح بکنید . هفته ای آرام بسیار دلنشین در پیش دارید.

متولدین آبان : روزهای خوب و خوشی در پیش دارید و برای حل یک مشکل بزرگ به سفری طولانی خواهید رفت. دوستان قدیم را ملاقات میکنید و شنبه آینده روز مهمی برایتان خواهد بود.

متولدین آذر : برای تغییر خانه ، زمان خوبی را برگزیده اید . خوشبختانه آرزوهای شما پشت سر هم بر آورده خواهد شد. یکی از دوستان قدیمی را ملاقات میکنید و به راز بسیار مهمی پی خواهید برد.

متولدین دی : شرایط فعلی خود را در محیط کار حفظ کنید. تغییر و تحول در این مقطع زمانی برای شما مفید نیست. با افراد خانواده بحث و جدل نکنید چرا که ممکن است باعث دلخوری یکی از آنها شوید. کمی قرار و آرام داشته باشید و در کارها عجله نکنید تا به آرامش لازم دست یابید نسبت به کسی که اشتباهات شما را برایتان بر می شمارد نه تنها ناراحت نمی شوید بلکه به نتایج جالبی هم دست می یابید.

متولدین بهمن : امروز برای شما به منزله وفور و نعمت و فراوانی محسوب میشود. اگر مجرد هستید ، اکنون زمان مساعد برای همسری دلخواه در شهرهای دور فرا رسیده است. به احتمال زیاد در اواخر این هفته اعضای خانواده تان حرفهای زیادی راجب خواستگار اخیرتان خواهند داشت. شاید بهتر باشد که گوش دل و جان به حرفهایشان بسپارید.

متولدین اسفند :  شخصیت واقعی و نوع تفکرتان میباشید. این روش بسیار خوبی است و نشانه ای از بالغ شدن، ولی سعی کنید در این مورد مثل شخص ثالثی بدون تعصب قضاوت نمائید. اگر قصد داشتید که شغل خانگی آغار نمائید بدانید که در بهترین دوره در این رابطه قرار دارید. پیشنهاد شراکت و همکاری کسانی که دوستتان دارند را رد نکنید. خبر کسالت عزیزی نگرانتان خواهد نمود. در روابط عشقی و زناشوئی آسایش بیشتری پیدا خواهید نمود.
 

چهارشنبه 8/8/1387 - 18:16
ورزش و تحرک

:: مخالفت با تصمیم كریمی برای خداحافظی از تیم ملی ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مهر: حضور علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان در رختكن تیم فوتبال پرسپولیس و دیدار با علی دایی اتفاقی مثبت به نفع فوتبال ایران بود كه تا حدود زیادی خاطرات تلخ چند ماه اخیر را از ذهن ها پاك كرد.

یكی از مدیر برنامه ها و مشاوران علی كریمی كه در ماههای گذشته مورد اتهامات زیادی برای تیره تر كردن روابط كریمی و دایی قرار گرفته بود، پس از این اقدام مثبت سرمربی تیم ملی، ابراز امیدواری كرد علی كریمی نیز از مواضع قبلی خود كوتاه بیاید و مثل گذشته در خدمت تیم ملی باشد.

ابوالفضل جلالی با ارسال نمابری به گروه ورزشی مهر ضمن اعلام این موضع خود نوشت: حركت علی دایی نه تنها علی كریمی بلكه همه جامعه فوتبال را شگفت زده كرد و نشان داد او به سربلندی تیم ملی و صعود این تیم به جام جهانی می اندیشد و برای رسیدن به این امر مهم بر روی خیلی موارد پا می گذارد.

وی افزود: به نظر من علی دایی با این اقدام بهترین گل زندگی اش را زد اما باید از این پس نیز گوش هایش را بر حرف های خبرچینان و دشمنان تیم ملی ببندد.

جلالی در پایان با بیان اینكه مخالف خداحافظی علی كریمی از تیم ملی فوتبال كشورمان است گفت: من از همان ابتدا هم مخالف تصمیم وی بودم اما او تصمیمش را گرفته و ظاهرا مرغش یك پا دارد. با این حال امیدوارم دوستی علی دایی و علی كریمی سالهای سال تداوم داشته باشد و هر دو بتوانند به فوتبال كشورمان در راه رسیدن به جام جهانی خدمت كنند.

چهارشنبه 8/8/1387 - 18:15
اخبار

:: مصاحبه فارس با افشین قطبی در خصوص آخرین وضعیت پرسپولیس ::

فارس: شرایط پرسپولیس پس از دو شكست را چگونه می‌بینید؟
همه شوكه شده اند؛ ولی پس از جلسه ای كه داشتیم فكر می كنم بازیكنان با انگیزه ای دو برابر برای موفقیت در بازی های آینده آماده هستند.

فارس: و اگر باز هم مغلوب شدید؟
بعید می‌دانم اینطور باشد، چون با شرایط خاصی كه داریم و با حمایت هواداران می توانیم پیروز شویم. اگر این بازی را ببازیم وضعیت جالبی پیش نخواهد آمد.

فارس: مشكلات خط دفاعی را حل كرده اید؟
با صبحت های اختصاصی و گوشزد كردن نقاط ضعف در تمرینات سعی كرده ایم بازیكنان از خط حمله تا دفاع به گونه ای كار كنند كه دیگر اشتباهی پیش نیاید.

فارس: باز هم امكان تغییر نفرات وجود دارد؟
بهترین ها در تمرین در تركیب اصلی قرار می گیرند، ضمن اینكه وقتی بازیكنی محروم یا مصدوم شود مبجور به ایجاد تغییرات هستم.

فارس: گفته می شود پتروویچ و واعظی را به عمد در بازی مقابل ابومسلم و فولاد روی نیمكت قرار داده ‌اید؟
در فوتبال بین المللی این جمله هیج معنایی نمی‌دهد. به خود اجازه نمی‌دهم با قلب میلیون‌ها هوادار و مسئولان بازی كنم. خبرنگارانی كه در محل تمرین بودند دیدند پتروویچ قبل از بازی با ابومسلم تمرین نداشت و خودش به من گفت كه توانایی بازی كامل را ندارد.

فارس: اما گفته شد واعظی مشكلی برای بازی مقابل فولاد ندارد؟
می‌توانید از خود او بپرسید. با درد روی نیمكت پرسپولیس نشست چون من از او خواستم. بی شك اگر آماده بود از حضورش در تركیب استقبال می كردم.

فارس: به نظر می رسد حواشی این فصل به مراتب بیش از فصل قبل است؟
به هر حال مسئولان باشگاه از من حمایت می كنند و حامیان خود را دارم؛ اما منتقدانم زیاد شده اند كه از همه آنها دعوت می كنم در محل تمرینات ما حاضر شوند.

فارس: چه تدبیری برای خاتمه دادن به انتقادات دارید؟
بازی های لیگ 34 هفته است و فقط 10 هفته از آن گذشته است. من كاری به شایعات ندارم و به آینده بسیار امیدوارم.

فارس: چرا بسیاری از اخبار كذب را تكذیب نمی‌كنید؟
وقتی مطلبی نوشته می شود و هزاران نفر آن را می خوانند، تكذیب روز بعد دردی را درمان نمی كند.

فارس: حمید استیلی عنوان كرده كه پای شما را به ایران باز كرده است؟
بله. من وقتی قرار بود به ایران بیایم با استیلی صحبت كردم. یك فصل خوب در كنارش داشتم و با هم تیم را قهرمان كردیم. خاطرات خوبی از بودن در كنار استیلی دارم.

فارس: اما معتقد است با صد هزار دلار شما را به ایران آورده است!
خب بارها در مورد من در رسانه ها صحبت كرده است. فقط سكوت می‌كنم و سعی می‌كنم مردم خودشان قضاوت كنند چون آنها همه چیز را می‌دانند.

فارس: حتی اگر به شما توهین شود سكوت می كنید؟
من یك مربی حرفه ای هستم و می دانم كه این حرف ها در فوتبال وجود دارد.

فارس: بعدها نیز جوابی برای او ندارید؟
خیر. اگر قرار بود جواب بدهم، باید با پاسخ صدها نفر را می دادم.

فارس: منظورتان چه كسانی است؟
مگر خبرنگاران نیامدند سر تمرین تا از من جواب حرف های مایلی كهن را بگیرند؟ من فقط سكوت كردم و فكر می كنم بهترین تصمیم بود.

فارس: معتقدید كار شما باعث شد تا مایلی كهن خودش در محل تمرینات حاضر شود؟
خیر. همانطور كه گفتم بزرگی و حرفه ای بودنش را نشان داد. شاید حتی به انتقادهای وی نیاز داشتم. مایلی كهن، مصطفوی و بزرگانی دیگر در پرسپولیس برای این تیم عرق ریخته اند و من هم وظیفه ام احترام گذاشتن به آنها است.

فارس: آماده كمك گرفتن از آنها هستید؟
بله. از روز اولی كه به ایران آمدم این حرف را زدم. از صمیم قلب دوست دارم پیشكسوتان، منتقدان و بزرگانی مثل علی پروین كه دلشان با پرسپولیس است را در تمرینات بیینم تا از آنها راهنمایی بخواهم و به آنها نزدیك تر شوم، چون گرفتن مشاوره از بزرگان برای هیچكس عیب نیست.

فارس: به بازیكنان بپردازیم. اغلب كارشناسان معتقدند مدافعان فعلی در حد پرسپولیس نیستند. موافقید؟
خیر. مدافعان ما جزو بهترین های ایران هستند. اگر گل خورده ایم 24 نفر در آن نقش داشته اند. نباید فقط مدافعان را مقصر دانست.

فارس: و انتقادها از دی كارمو؟
هنوز به او اعتقاد دارم، ولی خوشحالم كه زبان ایرانی را بلد نیست، چون اگر این همه انتقاد را متوجه می‌شد از ایران فرار می‌كرد. دی كارمو به وقت نیاز دارد و قدرت او عصای دست پرسپولیس می‌شود.

فارس: گفته اید كه رحمان رضایی را نمی‌خواهید؟
هرگز نگفته ام رحمان را نمی‌خواهم. او بازیكن كوچكی نیست ولی مدت ها بازی نكرده و به زمان نیاز دارد. باید بیشتر فكر كنم. ما در پست های دیگر مانند دروازه بان مشكلات بیشتری داریم.

فارس: آیا افشین قطبی علاقه ای به فسخ قرارداد در شرایط فعلی دارد؟
هرگز. با حمایتی كه مسئولان از من كردند دلگرم شدم و باز هم رو به جلو حركت می‌كنم. كاری خواهم كرد كه اگر درب یك منزل به رویم بسته شد درب كاخ به رویم باز شود.

فارس: هنوز هم معتقدید قهرمان می شوید؟
بله. از قبل مصمم تر هستم. فقط امیدوارم در بازی بعدی نتیجه دلخواه را بگیریم.

فارس: برق شیراز را چگونه تیمی می‌بینید؟
تیمی سخت كوش، جوان و حادثه ساز در اوایل فصل؛ ولی به تیم خودم ایمان دارم و برای رسیدن به بالای جدول از هیچ تلاشی دریغ نمی‌كنیم.

فارس: درباره لیدرها و تماشاگران حرفی نزدید. آنها ناراحت هستند.
حق دارند، چون عاشق پرسپولیس هستند؛ ولی باید بدانند تمام اعضای باشگاه و تیم به دنبال یك هدف هستند و آن موفقیت پرسپولیس در ایران و آسیا است. بهتر است صبور باشند و در برابر اتفاقات فوتبال دل شیر داشته باشند.

فارس: و صحبت پایانی؟
دوست دارم همه بدانند كه من برای پول به ایران نیامدم چون در لیگ امارات و حتی لیگ كره می شد پول بیشتری بگیرم و بدون این همه حاشیه كار كنم. امیدوارم آنهایی كه نمی خواهند موفقیت قطبی را ببیند حداقل به خاطر پرسپولیس و میلیون ها هوادارانش از حاشیه سازی دست بردارند.

چهارشنبه 8/8/1387 - 18:14
اخبار

:: سرویس ایاب و ذهاب برای كارمندان مایكروسافت در چین ::

از 29 سپتامبر 2008 كمپانی مایكروسافت سرویس های ویژه ای برای ایاب و ذهاب كارمندان خود در نظر گرفته است. كارمندان در این اتوبوس های مجهز می توانند فعالیت كاری خود را به محض ورود به سرویس شروع كنند و ساعت كاری كارمندان از هنگام شروع كار در اتوبوس محاسبه خواهد شد. مایكروسافت این اتوبوس ها را برای جلوگیری كردن از تلف شدن وقت كارمندان در ترافیك و مسافت های طولانی طراحی كرده است.

شركت مایكروسافت (به انگلیسی: Microsoft Corporation) یك شركت آمریكایی چند ملیتی با ۸۹۰۰۰ كارمند در ۱۰۵ كشور دنیا است كه در زمینه فناوری‌های رایانه‌ای فعالیت می‌كند. درآمد سالیانهٔ این شركت در سال ۲۰۰۷ میلادی ۵۱٫۱۲ میلیارد دلار بود. مایكروسافت در زمینهٔ طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائهٔ خدمات نرم افزاری برای وسایل كامپیوتری فعال است.دفتر مركزی مایكروسافت در ردموند، واشنگتن در ایالات متحده آمریكا قرار دارد.

البته بعضی ها هم در این مورد میگویند : این اتوبوس مخصوص كارمندان مایكروسافت نیست، برای تبلیغات و نمایش محصولات مایكروسافت ساخته شده تا مردم بتونن در مسیر حركتشون ویندوز اكس پی رو امتحان كنن و با اون كار كنن، عكس هم برای چندین سالِ پیش هست.

چهارشنبه 8/8/1387 - 18:13
اخبار

:: امداد و نجات خواهران بسیجی ::

مانور امداد و نجات با هدف افزایش میزان آمادگی و ارتقای توان مقابله با حوادث احتمالی با حضور گردان 260 عاشورا و الزهرا (س) ناحیه بسیج ابوذر سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در پادگان شهید جان بزرگی برگزار شد.

چهارشنبه 8/8/1387 - 18:11
اخبار

:: بحران اقتصادی به سازمان ملل هم رسید ::

سازمان ملل متحد در نظر دارد تا در راستای مقابله با ابعاد و پیامدهای بحران اقتصادی جهانی در دو سال آینده بودجه برنامه‌های خود را 2 درصد كاهش دهد: "بان كی‌مون" دبیركل ملل متحد با اعلام این مطلب افزود كه سازمان ملل در نحوه برخورد با بحران اقتصادی با جامعه جهانی هماهنگ خواهد بود.

دبیركل ملل متحد كه پس از دیدار با هیات مدیران اجرایی سازمان در میان خبرنگاران سخن می‌گفت؛‌ دغدغه اصلی سازمان ملل را كمك به بهبود و توسعه شرایط زندگی فقرا به ویژه در كشورهای كمتر توسعه‌یافته دانست كه ممكن است از تبعات ناشی از بحران اقتصادی، آسیب‌های جدی را متحمل شوند.

سازمان ملل متحد اخیرا طی آماری اعلام كرد كه حدود سه میلیارد نفر از جمعیت جهان (بیش از 40 درصد) با درآمدی كمتر از دو دلار در روز زندگی می‌كنند. بان‌ كی‌مون با اشاره به تلاش‌های سازمان ملل برای خروج از بحران اقتصادی جهانی گفت: "ما به این نتیجه رسیده‌ایم كه اهداف توسعه هزاره و كمك‌های عمرانی نباید متوقف شود و مبارزه علیه گرمایش جهانی باید همچنان ادامه یابد."

چهارشنبه 8/8/1387 - 18:10
سياست

:: "سونی" از مسلمانان عذرخواهی کرد ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در پی اعتراض مسلمانان به ترکیب موسیقی و آیات قرآن در جدیدترین بازی شرکت سونی، بخش‌های اهانت‌آمیز این بازی حذف شد.

به گزارش مهر به نقل از "پی سی ادوایزر"، این بازی قرار بود هفته گذشته، وارد بازار شود، اما پس از مطرح شدن احتمال اهانت به مسلمانان، فروش آن به تعویق افتاد. این در حالی است كه متن ترانه یکی از بازی‌ها از قرآن اقتباس شده بود. اما به دلیل اعتراض‌هایی که به این كار شد، هفته گذشته، سونی از مسلمانان عذرخواهی کرد. "پاتریک سیبولک"، مدیر روابط عمومی سونی گفت: ما صادقانه برای هر اهانتی که در این باره صورت گرفته، عذرخواهی می‌کنیم.

اینها همه در حالی است كه تصمیم سونی، واکنش‌های مثبت و منفی در پی داشت، به گونه‌ای كه بسیاری از علاقه‌مندان به بازی، انجمن‌های آنلاینی برای بحث درباره این اقدام تشکیل داده‌اند. پیش از این، بازی با نام "افسانه زلدا" به علت دربرگیری ترانه‌های اسلامی از بازار خارج شده بود و ماه پیش نیز یک بازی آمریکایی که با هدف از بین بردن نژاد مسلمانان منتشر شده بود، خشم مسلمانان بریتانیایی را برانگیخت.

چهارشنبه 8/8/1387 - 18:9
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته