• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 449
تعداد نظرات : 350
زمان آخرین مطلب : 4380روز قبل
دعا و زیارت
زراعت امّت رسول خدا(ص) در بهشت       با استناد از ابوایوب انصاری روایت شده است: رسول خدا(ص) فرمودند: وقتی در معراج بودم حضرت ابراهیم(ع) نزد من آمد و به من فرمود: ای محمد(ع) به امّت خود بگو در بهشت زید زراعت کنند زیرا زمین بهشت خیلی وسیع است. من عرض کردم: یا رسول الله کشت در بهشت چیست؟ ایشان فرمودند: گفتن ذکر (لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم). همان ، حدیث83.
جمعه 9/5/1388 - 22:24
دعا و زیارت
خوردن و آشامیدن اهل بهشت               در تنبیه الخاطر با استناد از یکی از معصومین(ع) روایت شده است: روزی مردی از رسول خدا(ص) سوال کرد: آیا اهل بهشت می خورند و می آشامند؟ رسول خدا(ص) فرمودند: بله قسم به خدایی که جانم در دست او است به هر کس در بهشت قدرت صد نفر در خوردن و آشامیدن داده می شود. آن شخص پرسید: ای رسول خدا(ص) کسی که غذا بخورد و بیاشامد باید قضای حاجت کند در حالی که بهشت جای چنین کارهایی نیست پس قضای حاجت اهل بهشت چگونه است؟ رسول خدا(ص) فرمودند: اهل بهشت عرق می کنند و بوی عرق آنها مانند بوی مشک خوش بو است و از این طریق شکم آنها خالی می شود.همان، حدیث82.
جمعه 9/5/1388 - 22:22
دعا و زیارت
مساوی نبودن پاداش  در عیون اجبار الرضا(ع) با استناد از امام رضا(ع) از پدران بزرگوارشان(ع) از امام علی(ع) روایت شده است: رسول خدا(ص) این آیات را تلاوت نمود: (لَا یَسْتَوِی أَصْحَابُ النَّارِ وَأَصْحَابُ الْجَنَّةِ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمُ الْفَائِزُونَ)به راستی پاداش اهل آتش واهل بهشت مساوی نیست و به راستی اهل بهشت پیروز و سعادتمند هستند. سپس فرمود: اهل بهشت کسانی هستند که از دستورات من اطاعت کنند و بعد از من به ولایت علی بن ابی طالب(ع) ایمان داشته باشند و نیز اهل جهنم کسانی هستند که عهد و پیمان خود را شکستند و ولایت علی(ع) را نپذیرفتند و دشمن ایشان هستند. بحار،ج8،ص351.
پنج شنبه 8/5/1388 - 11:21
دعا و زیارت
چشمه های آب گرم  با استناد از رسول خدا(ص) روایت شده است: از چشمه های آب گرم که در اطراف آن آهک و گوگرد وجود دارد برای درمان دردها استفاده نکنید و آن چشمه های آب گرم در بالای کوه ها قرار دارد و بوی کبریت و گوگرد از آن ها خارج می شود. پس به درستی که آن چشمه ها از حرارت آتش جهنم به وجود آمده اند. همان،ج6،ص389 و ج1،ص78.
چهارشنبه 7/5/1388 - 20:26
دعا و زیارت
اسرار عدد هفده شیخ مفید در اختصاص با استناد از ابن عباس روایت کرده است: روزی عبدالله بن سلام از پیامبر(ص) پرسید: ای رسول خدا هفده چیست؟ ایشان فرمودند: هفده اسم از نام های خداوند تبارک وتعالی است که بین بهشت و جهنم نوشته شده است که اگر این هفده اسم نبود آتش جهنم شعله ور می شد و تمام هفت آسمان را می سوزاند. بحار،ج1،ص78. 
چهارشنبه 7/5/1388 - 20:26
دعا و زیارت
عاقبت زنا کار شیخ راوندی در نوادر با استناد از رسول خدا(ص) روایت کرده است: زنا کار را در جهنم بالای اهل جهنم می آورند آنگاه قطره ای از فرجش بر اهل جهنم می افتد و اهل جهنم از بوی گند آن بی زار می شوند. سپس اهل جهنم با صدای بلند به فرشتگان مسئول می گویند: این چه بوی گندی است که ما را آزار می دهد؟ آنگاه به آنها گفته می شود: این بوی گند برای شخص زنا کار است. همان.
چهارشنبه 7/5/1388 - 20:25
دعا و زیارت
هر کس به اندازه ی عملش حساب می شود با استناد از امام صادق(ع) روایت شده است: وقتی رسول خدا(ص) مکه را فتح کردند بالای منبر رفتند و فرمودند: ای بنی هاشم و ای بنی عبدالمطلب به راستی من فرستاده ی خدا هستم و خیلی شما را دوست دارم پس نگویید که محمد از ما است. به خدا قسم که دوستان و اولیای من از پرهیز کاران هستند و من نیز در آخرت شما را نخواهم شناخت و به راستی که من هیچ چیزی از شما نمی خواهم جز اینکه به شما بگویم: هیچ عذری بین من و خدا ندارید و بدانید که عمل من برای من است و عمل شما برای شما است.

 

چهارشنبه 7/5/1388 - 20:24
دعا و زیارت
زنان معذبه شیخ صدوق(ره) در عیون اخبار الرضا(ع) با استناد از امام علی(ع) روایت کرده است: روزی با فاطمه(س) نزد رسول خدا(ص) مشرّف شدیم در حالی که ایشان در حال گریه کردن بودند. به ایشان عرض کردم: ای رسول خدا(ص) پدر و مادرم به فدایت چه چیزی شما را به چنین روزی در آورده است؟ ایشان فرمودند: ای علی(ع) وقتی به معراج رفتم زنانی از امّت خود را در حال عذاب شدید دیدم و خیلی ناراحت شدم و گریه کردم. زنی را دیدم که از موهایش آویزان بود و مغزش پخته می شد. زنی را دیدم که از زبانش آویزان بود در حالی که حمیم در حلق او ریخته بودند. زن زنی را دیدم که گوشتش را می خورد در حالی که آتش از زیر آن شعله ور می شد. زنی را دیدم که دست و پاهایش بر عکس با هم بسته شده بود و مارها و عقرب ها به او نیش می زدند. زنی را دیدم که کر ولال و نابینا در تابوتی از آتش بود و مغزش از پشتش خارج می شد در حالی که بدنش بیماری جذام و پیسی گرفته بود. زنی را دیدم که با قیچی های آتشین گوشت های خود را تکّه تکّه می کرد. زنی را دیدم که دست و صورتش می سوخت در حالی که فضولا تش را می خورد. زنی را دیدم که سرش گراز و بدنش خر بود و هزار نوع عذاب برای او بود. زنی را دیدم که صورت سگ داشت و از پشتش آتش خارج می شد در حالی که فرشتگان با گرزهای آتشین بر سر و بدن او می زدند. آنگاه فاطمه(س) عرض کرد: ای حبیبم ای نور چشمانم به من بگو چرا خدای تبارک و تعالی این عذاب ها را برای این زنان قرار داده است؟ ایشان فرمودند: آن زنی که از پاهایش آویزان بود بدون اجازه ی شوهرش از خانه بیرون می رفت. آن زنی که از موهایش آویزان بود موهایش را از مردان نامحرم نمی پوشاند. آن زنی که از زبانش آویزان بود در دنیا شوهرش را اذیت می کرد. آن زنی که گوشت خود را می خورد بدنش را برای دیگران مزّین می کرد. آن زنی که دست و پایش بسته بود و مارها و عقرب ها او را نیش می زدند وضو می گرفت در حالی که بدنش نجس بود و نماز را سبک می شمرد. آن زنی که کور و کر و لال بود زنا می کرد. آن زنی که بدنش را با قیچی آتشین تکه تکه می کرد خود را به مردان نامحرم عرضه می کرد. آن زنی که دست و صورتش سوخته بود و مدفوع خود را می خورد زنان دیگر را به فحشا راهنمایی می کرد. آن زنی که سرش گراز و بدنش خر بود خبر چین و دروغگو بود و اما زنی که صورتش سگ بود و آتش از پشتش خارج می شد آواز خوان،رقّاص،بد حجاب و حسود بود. سپس فرمودند: وای به حال زنی که شوهرش را عصبانی کند و شوهرش از آن راضی نباشد و خوشا به حال کسی که شوهرش از او و اعمالش راضی است.همان،ص184.
چهارشنبه 7/5/1388 - 19:50
دعا و زیارت
ورود حضرت محمد(ص) به بهشت          شیخ مفید(ره) در مجالس با استناد از امام محمد باقر(ع) و ایشان از پدران بزرگوارشان(ع) و از رسول خدا روایت کرده است: به راستی که بهشت برای پیامبران حرام است تا وقتی که من وارد آن شوم و نیز برای تمام امّت ها حرام است تا وقتی که دوستداران و شیعیان ما اهل بیت وارد آن شوند. همان،ص180،حدیث65.
سه شنبه 6/5/1388 - 17:51
دعا و زیارت
عرض رودهای بهشتی شیخ محمد سبزواری در جامع الخبار با استناد از یکی از معصومین(ع) روایت کرده است: روزی از رسول خدا(ص) در مورد هر رود بهشتی سوال شد. ایشان جواب دادند: عرض هر کدام از رودهای بهشتی پانصد سال راه است که از زیر قصرها و منازل و سراها و درختان بهشت جاری می شود و موج های آن آواز می خوانند همانند آواز در دنیا.بحار،ج8،ص146،حدیث71.
سه شنبه 6/5/1388 - 17:49
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته