• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 449
تعداد نظرات : 350
زمان آخرین مطلب : 4380روز قبل
دانستنی های علمی
خوردن زعفران مسکن درد است، و گردش خون راآسان می کند.                                       کبد بزرگترین غده ی بدن است که حدوددو کیلوگرم وزن دارد.                                               لنف ، مایه بی رنگ متمایل به زرد است که به آب میان بافتی مشهور است.                              سرطان با سوء تغذیه حاصل وبا تغذیه معالجه می شود.                                                             یک ماهی درسال 300 تا 400 هزار تخم می ریزد.                                               عامل هر بیماری یا میکروب است یا سوء تغذیه.
يکشنبه 11/5/1388 - 10:59
دانستنی های علمی
موش های صحرایی چنان سریع تکثیر می کنند، کهدر عرض 18 ماه دو موش صحرایی قادرند یک میلیونفرزند داشته باشند.  صندلی الکتریکی توسط یک دندانپزشک اختراع شد.  استفاده از هدفون در هر ساعت،باکتری های موجوددر گوش شما را تا 700 برابر افزایش می دهد.    فندک قبل از کبریت اختراع شد.   نظیر اثر انگشت اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است.    فاصله بین مچ دست تا آرنج برابر با طول کف پا است.
يکشنبه 11/5/1388 - 10:58
دانستنی های علمی
قلب شما  روزی 101000 بار می تپد.  دهان شما روزی یک لیتر بزاق تولید می کند.      به طور متوسط هر انسان می تواندیـــک دقیقه نفس خود راحبس کنـد.  کلسیم موجود در ماست ، مانع ایجاد سرطان رودهمی شود.    قلب تنها عضو بدن است که اعصاب خودکار دارد.    خوردن گوشت سبب پیری زودرس می شود، چونمقداری از زهرهای خود را در بدن باقی می گذارد.
يکشنبه 11/5/1388 - 10:47
دانستنی های علمی
درسال 1987خطوط هوایی امریکن ایر لاینز توانست باحـــذف یک دانه زیتون از هـــــر ســـالاد سرو شده درپروازهای درجه یک خود ،چهل هزار دلار صرفه جویی کند.                                                  فیل ها تنها جانورانی هستند که قادر به پریدن نیستند.                                                در40000سال قبل ، هیچ حیوانی اهلی نبود.                                                  به طور متوسط ،مردم آنقدر از عنکبوت ها می ترسندکه نمی توانند آن ها را بکشند.                                           مورچه همیشه بر روی سمت راست خودسقوط می کند.                                                 قلب انسان فشاری کانی ایجاد می کند تا به فاصلهسی فــوتی تقریبا 8 مترخون را به خارج از بدن پمپاژکند.
يکشنبه 11/5/1388 - 10:34
دانستنی های علمی
وقتی که به شدت عطسه می کنید ، ممکن است دنـده شما بشکند و اگر عطسه خود را حبس کنیدمــمکــن است یک رگ خــــونی در ســر و یا گردن شما پاره شود وشما بمیرید.          جلیقه ضد گلوله،ضدآتش،برف پاک کن های شیشه جلوی اتومبیل و چاپگرهای لیزری توسط زنان اختراع شدند.            تنها غذایی که فاسد نمی شود عسل است.             کروکودیل نمی تواند زبانش را به بیرون دراز کند.            حلزون می تواند سه سال بخوابد.         تمامی خرس های قطبی چپ دست هستند.
شنبه 10/5/1388 - 22:57
دانستنی های علمی
عمومی ترین نام درجهان محمداست.   اسم تمام قاره ها باهمان حرفی که آغازشده است پایان می یابد.     مقاوم ترین ماهیچه دربدن زبان است.      چشمک زدن زنان تقریبا دو برابر مردان است.            شما نمی توانید با حبس نفستان خودکشی کنید.         محال است که آرنجتان را بلیسید.         وقتی که عطسه می کنید مردم به شما عافیت باشمــــــی گویند چرا که وقتی عطــــــسه می کنید قلب شما به اندازه یک میلیونیم ثانیه می ایستد.      خوک ها به لحاظ فیزیک بدنی قادر به دیدن آسمان نیستند.
شنبه 10/5/1388 - 22:42
دعا و زیارت
بهترین نوشیدنی در بهشت    با استناد از رسول خدا(ص) روایت شده است: تسنیم بهترین نوشیدنی بهشت است که خدای تبارک و تعالی آن را به محمد(ص) و آل محمد(ص) بشارت داده است و نیز به اهل یمین و سایر بهشتیان به صورت مخلوط همراه نوشیدنی های بهشتی داده می شود.همان.
شنبه 10/5/1388 - 12:54
خانواده
نوشیدنی در بهشت   با استناد از جابر بن عبدالله انصاری روایت شده است: روزی از رسول خدا(ص) درباره ی آیه ی(وَمِزَاجُهُ مِن تَسْنِیمٍ) و ترکیب آن شراب از عالم بالا است سوال شد. ایشان فرمودند: آن شراب از بهترین نوشیدنی های بهشت است و آن شراب نوشیدنی حضرت محمد(ص) و اهل بیت ایشان(ع) است و آنها مقرّب و پیشرو هستند و آنها عبارتند از: رسول خدا(ص) و علی بن ابی طالب(ع) و ائمه اطهار(ع) و فاطمه زهرا(س) و خدیجه ی کبری(س) که درود و سلام بر ایشان باد و خاندان ایشان و شیعیان و دوستداران ایشان که بوی آن شراب از بالاترین نقطه به مشام می رسد. بحار،ج8،ص174،حدیث85.
شنبه 10/5/1388 - 12:53
دعا و زیارت
درخت بهشتی             در تفسیر فرات با استناد از ابن عباس آمده است: روزی از رسول خدا(ص) درباره ی آیه ی(طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ) سوال شد. ایشان فرمودند: وقتی من را به معراج بردند و وارد بهشت شدم درختی را دیدم که پر از شاخ و برگ بود که هر برگ آن تمام دنیا را می پوشاند و محصول و میوه ی آن پارچه و جامه و غذا و نوشیدنی بهشتی است که هیچ قصر و سرایی در بهشت وجود ندارد مگر اینکه ساقه یا شاخه ای از آن درخت در آن وجود دارد و صاحب آن قصر یا منزل یا اتاق بهشتی لباس و غذای خود را از آن درخت مهیّا می کنند. به جبرئیل(ع) گفتم: ای جبرئیل(ع) این درخت چه درختی است؟ جبرئیل فرمود: این درخت شجره ی طوبی است و برای تو و اهل بیت تو و امّت تو است. به جبرئیل(ع) گفتم: ریشه و تنه ی آن در کجاست؟ جبرئیل فرمود: ریشه و اصل آن در منزل پسر عمویت علی(ع) در بهشت است. همان ،ص72،حدیث87.
شنبه 10/5/1388 - 12:51
دعا و زیارت
قصری در بهشت                                 با استناد از اصحاب رسول خدا(ص) روایت شده است که از ایشان درباره ی تفسیر آیه ی مبارکه ی(وَمَسَاكِنَ طَیِّبَةً) و منازل نبکوی است سوال شد و ایشان فرمودند: در بهشت قصری از مروارید است که در آن هفتاد منزل از یاقوت سرخ و در هر خانه هفتاد اتاق از زمّرد قرمز و در هر اتاق هفتاد تخت و روی هر تخت فرشی رنگارنگ و روی آن زنی از بهشت و در اتاق هفتاد سفره و در هر سفره هفتاد نوع غذا و هم چنین در هر خانه هفتاد کنیز و کنیزک است. سپس فرمود: خدای تبارک و تعالی قدرتی به مومن می دهد که به تنهایی به آنچه در قصر است برسد و از آن غذاها بخورد و با تمام حورالعین ها همبستر شود. بحار،ص174،حدیث84.
جمعه 9/5/1388 - 22:25
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته