• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 180
زمان آخرین مطلب : 5657روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
آزمایشگاه امنیتی شركت پاندا فهرستی از نرم‌افزارهای مخرب عجیب مشاهده شده در نیمه‌ی دوم سال 2007 را منتشر كرد.Sinowal.FY؛ تروجانی است كه با گرفتن فایل‌های كاربران به عنوان گروگان یك رباینده‌ی واقعی محسوب می‌شود!این تروجان برای رمزنگاری فایل‌ها در رایانه‌هایی كه آلوده می‌كند و وادار كردن كاربران برای خرید یك ابزار ویژه به منظور رمزگشایی آن‌ها طراحی شده است.RogeMario؛ کرمی است كه هدف آن سرگرم كردن كاربرانی است كه آن‌ها را آلوده می‌كند؛ این كد مخرب به گونه‌ای طراحی شده تا هر زمان رایانه‌یی را آلوده می‌كند یك نسخه از بازی معروف ماریوبراس را در آن نصب كند.
عجیب‌ترین ویروس‌های سال 2007کرم‏هایی مانند Mimbot.A، MSMFunny.B یا MSMSend.A ممكن است در هر سازمان ارتباطی بین‌المللی مورد استقبال قرار بگیرند زیرا می‌توانند پیام‌ها را به شمار متعددی از زبان‌ها ارسال كنند، هرچند جملات ممكن است ساختار خوبی نداشته باشند اما به هر حال نمی‌توان همه چیز را یكجا داشت.AttachMsngr.G؛ تروجانی است كه تشنه‌ی معلومات است، معلوماتی كه در برگیرنده‌ی تمامی اقدامات از حركات موس گرفته تا مكالمات مسنجر MSN كاربر در رایانه است؛ معمولا داشتن معلومات اندك خطرناك به شمار می‌رود اما در این مورد معلومات زیاد خطرناك است.Voter.A؛ کرمی با وجدان شهروندی است كه شهروندان كنیایی را به مشاركت در انتخابات و رای به یكی از كاندیداها دعوت می‌كند اما متاسفانه تكنیك ناراحت كننده‌ای دارد زیرا هر نه ثانیه تصویر كاندیدای تبلیغی خود را نمایش می‌دهد.و سرانجام CivilArmy.B ورمی است كه داستان می‌گوید و قبل از اخطار به كاربران در مورد آلوده كردن رایانه‌های آن‌ها داستان رمانتیكی را تعریف می‌كند؛ شاید انگیزه این ورم تشویق كاربران به مطالعه بیش‌تر باشد.منبع: ایسنا
شنبه 7/10/1387 - 19:19
کامپیوتر و اینترنت
بازی! جزء جدایی ناپذیر و شیرین دنیای دیجیتال! هر روز شرکتهای بازی سازی و گرافیکی سعی در بهبود موتورهای گرافیکی بازی های خودشان دارند ، در صورتی که کارت ها و سیستم های گرافیکی کاربران ثابت باقی میماند. با این حال ، پس از راه ارتقاء سخت افزاری ، راه های دیگری باقی نیز وجود دارد! شما میتوانید با استفاده از ترفندهایی با تغییرات در تنظیمات بازی ها و ویندوز ، اجرای این بازی ها را تا چندین برابر بهبود بخشید. هم اینک قصد داریم به معرفی این ترفندهای ایده آل بپردازیم.

ترفند های ویندوزی از نوع بازی!
برای بالا بردن توانایی کامپیوتر در اجرای بهتر بازیها به Control panel بروید و در آنجا بر روی System کلیک کنید و در این بخش سر برگ Advance را انتخاب کنید و بر روی دکمه Setting ابتدایی مربوط به بخش Performance کلیک کنید. در این بخش قسمت Adjust for best performance را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی لازم است که قسمتی از فضای رم را خالی کنید تا این فضا برای اجرای بازیها به کار رود. برای این کار به Task Manager بروید و در سر برگ Process برنامه هایی را که فضای رم را بیهوده اشغال کرده اند را پاک کنید. برای این کار بر روی پروسس مورد نظر کلیک راست کنید و End Process را انتخاب کنید.

حتما برنامه هایی مثل آنتی ویروس و فایروال را ببندید . چون این برنامه ها فایلهای اجرایی بازی را چک می کنند و فضای زیادی را از رم اشغال می کنند . بقیه برنامه هایی که در هنگام بازی اجرای آنها ضروری نیست را هم متوقف کنید.

در مرحله بعد در منوی استارت بخش Run تایپ کنید msconfig . در پنجره ظاهر شده در سر برگ General گزینه Selective startup را انتخاب کنید و پایین آن تیک گزینه های
Process SYSTEM.INI FileWIN.INI File
و Load Startup Items را بردارید. بعد در سر برگ Services گزینه Hide All Microsoft Services را انتخاب کنید و بعد Disable All را بزنید.

بعد از این کارها لازم است که فایلهای موجود در پوشه Temp را حذف کنید . برای این کار در منوی استارت و در بخش Run تایپ کنید %temp% . اینتر را بزنید. در این حالت پوشه ای ظاهر می شود تمام محتویات پوشه را حذف کنید.

اگر بازی را برای اولین بار اجرا می کنید و دچار مشکل شدید حتما ورژن DirectX که بر روی سیتم تان نصب شده است را چک کنید . و اگر قدیمی است حتما ورژن جدیدتر آن را نصب کنید. راه حل دیگر آپدیت کردن درایور کارت گرافیک است . برای این کار به وبسایت مربوط به شرکت سازنده بروید و در آنجا درایور جدید را دانلود کنید. این کار می تواند بسیار مفید باشد.

تنظیمات گرافیکی
در درون هر بازی بخشهای وجود دارند که به کاربر امکان انتخاب و دستکاری سطح گرافیکی بازی را می دهند . در این بخشها شما می توانید به فرض سطح گرافیک بازی را بالا یا پایین کنید . اگر گرافیک شما پایین است به این بخشها بروید و سطح گرافیک را بر روی متوسط  و یا حتی پایین تنظیم کنید. در این جا بخشهای به نام Texture یا Details وجود دارد که مربوط به جزئیات موجود در محیط گرافیکی بازی است . پایین بردن این مقادیر می تواند سبب کم شدن این جزئیات و روانتر شدن بازی شود . البته بالطبع اینطوری کیفیت گرافیک بازی و محیط های آن پایین می رود.

در بخش تنظیمات گرافیکی بازی بخشهایی مانند Gamma و Contrast و Brightness هم وجود دارند که کم و زیاد کردن این مقادیر تاثیر چندانی در اجرای بازی ندارند و فقط روشنایی صفحه مانیتور با استفاده از این بخشها کم یا زیاد می شود.

بخش بسیار مهم دیگر بخش Anti-aliasing است . شما می توانید از درون خود بازی و یا از طریق تنظیمات مربوط به کارت گرافیک خود این بخش را تنظیم کنید.

یکی از کار های دیگری که می توان کرد این است که از برنامه های کاربردی مربوط به کارت گرافیکتان استفاده کنید. به فرض شرکت Ati برنامه ای به نام Hydravision را ارئه می کند که به شما اجازه دسترسی به تنظیمات بیشتر گرافیکی را می دهد. و یا برنامه Detonator که برای اجرای بهتر بازیها برای کارتهای گرافیکی مدل Geforce ارئه شده است.

تنظیمات DirectX
برای تغییر دادن تنظیمات DirectX در منوی استارت و در بخش Run تایپ کنید : dxdiag و کلید اینتر را بزنید. در این حالت پنجره ای باز می شود که مربوط به تنظیمات گرافیکی و صوتی دایرکت ایکس است. در سر برگ Display و در بخش Directx Features سه بخش به نامهای Direct Draw Direct3D و AGP Textures وجود دارند این سه بخش را فعال (Enable ) کنید. اگر در جلوی هر یک از این سه بخش Not Avialable نوشته شده باشد به معنی این است که کارت گرافیک شما قابلیت مورد نظر را ندارد.

نرم افزارها
یکی از نرم افزار هایی که می تواند به شما در ارتقای کارایی دستگاه در اجرای بازی کمک کند برنامه 3D Analyze است . البته باید نحوه تنظیم و کار با آن را بدانید.

همچنین >3D MARK 2006 یک برنامه عالی و تایید شده برای تست قدرت کامپیوتر شما برای اجرای بازی های کامپیوتری است همینطور اگر قطعه ای از سیستم شما معیوب بوده و یا ضعیف عمل کند این موضوع توسط نرم افزار یاد شده به اطلاع شما می رسد و می توانید نسبت به تعویض یا ارتقاء آن اقدام نمایید.
دانلود نسخه رایگان 3D Mark 2006
شنبه 7/10/1387 - 19:18
کامپیوتر و اینترنت
اکثر کاربران ویندوز XP با قابلیت Hidden کردن یا مخفی کردن فایلها از طریق قسمت Folder Option آگاهی دارند. هنگامی که شما فایل یا فولدری را Hidden میکنید کافی است که از طریق View > Folder Option قابلیت دیدن فایلهای Hidden را فعال کنید تا این فایلهای مخفی شده به سادگی مجدد رویت شوند. اما در این ترفند قصد داریم روشی بسیار کارآمد را به شما معرفی کنیم که همواره فایلهایی که Hidden کرده اید را Hidden نگه میدارد! به طوریکه حتی با فعال کردن گزینه Show hidden files and folders هم فایلها همچنان مخفی باقی خواهند ماند.بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را تایپ نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حالا به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/Advanced/Folder/Hidden/SHOWALL
اکنون از قسمت دیگر صفحه روی CheckedValue دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده Value را از 1 به 0 تغییر دهید.
حالا OK کرده و خارج شوید.اکنون اگر در My Computer از منوی View وارد Folder Options شوید و سپس به تب View بروید ، در قسمت Hidden files and folders ، تیک گزینه Show hidden files and folders را بزنید و خارج شوید در صورت بازگشت مجدد خواهید دید که این گزینه لغو خواهد شد و همواره فایلهای شما به حالت Hidden باقی خواهند ماند.
شنبه 7/10/1387 - 19:17
کامپیوتر و اینترنت
 نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید!برای اینکار:
از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال SOFTARCHIVE Iran بگذارید.
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه SOFTARCHIVE و Iran یک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژه SOFTARCHIVE را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه Iran را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.به نقل از ترفندستان
شنبه 7/10/1387 - 19:16
کامپیوتر و اینترنت
حتما شما نیز تاكنون بارها این مسئله را تجربه کرده‌اید که با قراردادن سی‌دی نرم‌افزار خاصی، یک برنامه به‌صورت خودکار اجرا شده و پنجره نصب نرم‌افزار یا پنجره استفاده از نرم‌افزار نمایش داده می‌شود. حتما شما نیز تاكنون بارها این مسئله را تجربه کرده‌اید که با قراردادن سی‌دی نرم‌افزار خاصی، یک برنامه به‌صورت خودکار اجرا شده و پنجره نصب نرم‌افزار یا پنجره استفاده از نرم‌افزار نمایش داده می‌شود. این مسئله به دلیل امکان سیستم عامل ویندوز XP برای اجرای خودکار برنامه‌ها از یک درایو (مثل سی‌دی) به وجود می‌آید اما در نظر داشته باشید كه اجرای خودکار برنامه‌ها همیشه هم مفید نیست و به عنوان نمونه زمانی که شما صرفا قصد دارید فهرست فایل‌های موجود در درایو خود را ببینید، این مسئله مزاحم است اما در نظر داشته باشید مهم‌ترین ضرر آن می‌تواند در خصوص اجرای ویروس‌ها (یا تروجان‌ها) و انتقال خودکار آنها از سی‌دی یا درایو فوق به کامپیوتر شما باشد. برخی از ویروس‌ها و تروجان‌ها از این امکان ویندوز سوءاستفاده می‌کنند و در فلش دیسک (یا همان کول دیسک یا USB drive) که به کامپیوتر آلوده متصل شده, در هنگام نوشتن در سی‌دی نسخه‌ای از خود را به طوری منتقل می‌کنند که با قرار گرفتن در کامپیوتر دیگر به صورت خودکار اجرا شده و آن را آلوده می‌کند. برخی از ویروس‌ها حتی نسخه اجرای خودکار (autorun) را در پارتیشن‌های مختلف هارددیسک هم قرار می‌دهند و عملا با بازکردن هر درایو ویروس امکان اجرای مجدد را دارد. برای جلوگیری از اجرای خودکار برنامه‌ها در ویندوز XP نسخه PRO یا Media center تغییرات زیر را انجام دهید. ۱. دکمه Start را بزنید و از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید.
۲. در پنجره Run عبارت gpedit. msc را تایپ کنید و دکمه Enter را بزنید.
۳. پنجره Group Policy نمایش داده می‌شود. در سمت چپ و در زیر Computer Configuration آیتم Administrative Templates را باز کنید.
۴. بعد از باز کردن آیتم Administrative Templates آیتم System را زیر مجموعه آن انتخاب کنید (فقط کلیک کنید تا رنگ آن عوض شود).
۵. حالا در پنجره سمت راست فهرستی از تنظیمات نمایش داده می‌شود که در بین آنها گزینه Turn off Autoplay را انتخاب کنید ( دوبار کلیک کنید)
۶. پس از دوبار کلیک بر Turn off Autoplay پنجره‌ای باز می‌شود در تب Setting از بین انتخاب‌ها گزینه Enabled را انتخاب کنید همچنین در قسمت پایین‌تر و فهرست باز شوی روبه‌روی عبارت Turn off Autoplay on گزینه All drivers را انتخاب کنید و سپس OK را بزنید و پنجره Group Policy را هم ببندید.
اما در ویندوز XP نسخه Home Edtion استفاده از شیوه بالا امکان‌پذیر نیست و باید تغییرات در ریجستری انجام شود. البته در ایران عموما از ویندوز PRO استفاده می‌شود و اکثر کاربران می‌توانند از همان شیوه بالا اجرای خودکار را غیر فعال کنند. کاربران ویندوز XP home می‌توانند برای غیرفعال کردن اجرای خودکار تغییرات زیر را اعمال کنند.
۱. در منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید و در پنجره Run عبارت regedit را تایپ و سپس Enter را بزنید.
۲. پس از اقدام بالا پنجره Registry Editor باز می‌شود در بخش سمت چپ پنجره گزینه HKEY_CURRENT_USER را باز کنید.
۳. سپس از زیر شاخه HKEY_CURRENT_USER گزینه Software و سپس از زیر شاخه آن گزینه Microsoft را انتخاب کنید.
۴. از زیرشاخه Microsoft گزینه Windows را انتخاب کنید و سپس در زیرشاخه آن CurrentVersion و در زیرشاخه آن نیز گزینه Policies را انتخاب کنید و بعد Explorer را انتخاب کنید.
۵. پس از انتخاب Explorer در سمت راست بر گزینه NoDriveTypeAutoRun دوبار کلیک کنید و در پنجره باز شده در زیر Value data عبارت ff را انتخاب کنید و سپس OK را بزنید و پنجره Registry Editor را هم ببندید.
اگر چه این مراحل کمی پیچیده به نظر می‌رسد اما در صورتی که گام به گام حرکت کنید، کار ساده‌ای خواهد بود. توجه داشته باشید که غیرفعال كردن اجرای خودکار برای کسانی که به کرات از سی‌دی یا فلش دیسک‌های دوستان یا مشتریانشان استفاده می‌کنند (مثل مراکز خدماتی نشر یا چاپ) یک توصیه امنیتی جدی به حساب می‌آید. یادداشت : روزنامه کارگزاران
شنبه 7/10/1387 - 19:15
کامپیوتر و اینترنت
همیشه یکی از مشکلات کاربران رایانه این است که احتمالاً فکر می کنند تا در صورتی که کلمه ی عبور ویندوز خود را فراموش کرده اند راهی به جز حذف ویندوز قبلی و نصب مججد آن ندارند. اما روش های دیگری هم وجود دارد تا در صورت فراموش کردن کلمه ی عبور ویندوز XP به کمک شما می آید و شما می توانید بدون نصب مججد ویندوز و با تعریف کلمه ی عبور جدید و یا حذف کلی کلمه ی عبور هنگام شروع ویندوز بار دیگر به ویندوز خود برگردید و از آن استفاده کنید.باید دقت داشته باشید این ترفند احتیاج به نرم افزار خاصی ندارد فقط هنگام استفاده آن احتیاج به CD نصب واقعی ویندوز XP دارید. نکته ی دیگر اینکه این ترفند از یک نقطه ضعف سیستم امنیت در مورد کلمه ی عبور استفاده میکند و باید دقت داشته باشید تنها می توانید با این ترفند رمز حساب های کاربری ویندوز (User Account) را تعریف یا حذف کرده و نمی توانید رمز بایوس را تغیر دهید. البته رمز بایوس به راحتی با در آوردن باطری کیس از بین می رود !حال جهت انجام این کار مراحل زیر را با دقت انجام دهید :۱- ابتدا لازم است سی دی ویندوز XP شما Boot@ble باشد. حالا این سی دی را در CD Rom خود قرار داده و سیستم خود را Restart نمائید. اکنون قبل از بالا آمدن ویندوز با پیام Press Any Key To Boot From CD روبرو می شوید که لازم است جهت ادامه ی کار کلیدی را فشار دهید. پس از انجام این کار Setup شروع به راه اندازی فایل های ویندوز می کند. صبر نمائید تا این کار به اتمام برسد. اکنون به محض اینکه صفحه ی Welcome To Setup را دیدید کلید Enter را فشار دهید. حال Licencing Agreement را مشاهده نموده و کلید F8 را بفشارید.۲- پس از انجام مراحل بالا احتیاج به تعمیر ویندوز دارید. برای انجام تعمیر یا Repair کلید R را بزنید تا کار ترمیم انجام گردد. این عملیات چند دقیقه ای طول میکشد. پس از انجام این کار احتیاج به راه اندازی مجدد سیستم (Restart) است.۳- حال سیستم دوباره راه اندازی می شود. پس از آن، سیستم نشان می دهد که در حال نصب ویندوز XP است. در ابتدا شما هیچ کاری انجام ندهید. پس از چند دقیقه در طرف چپ که روند نصب را نشان می دهد به قسمت Installing Device می رسیم. در این مرحله لازم است کلید های Shift+F10 فشرده شود. این عمل پوشه System32 واقع در دایرکتوری Windows در درایو مربوطه را باز می کند. اکنون در خط فرمان عبارت Control UserPassword2 را تایپ نمائید و Enter را فشار دهید.۴- اکنون دسترسی شما به قسمت حساب های کاربری ویندوز میسر شده است. حال شما می توانید برای حساب مورد نظر خود کلمه ی عبور جدید تعریف کرده و یا هیچ کلمه ی عبوری تعریف نکرده تا بتوانید بدون کلمه ی عبور وارد ویندوز خود شوید. دقت نمائید که در صورت درخواست شماره ی سریال ، می باید شماره سریال هنگام نصب ویندوز را وارد نمائید.استفاده از این روش شاید کمی پیچیده به نظر برسد ، اما واقعاً زمانی کاربرد دارد که کلمه ی عبور فراموش شده باشد و همچنین باعث می شود تا از نصب مجدد ویندوز XP که زمان بر است خودداری گردد.
شنبه 7/10/1387 - 19:14
کامپیوتر و اینترنت
قبل از شروع ابتدا یك چیزی را برای تان می گویم كهgpedit.msc مانند رجیستری ویندوز است در واقع تمام تغیراتی كه در اینجا انجام مدهید در رجیستری ویندوز اعمال میشود و این محل شكل ساده رجیستری است برای شروع ابتدا از منوی استارت RUN را اجرا كنید سپس عبارت gpedit.msc را در آن تایپ كنید و كلید اینتر را فشار دهید در پنجرهای كه باز می شود از قسمت سمت چپ به آدرس زیر بروید Computer Configuration > User Configuration > Adminidstrative templates > Start menu and Taskbarسپس ازسمت راست روی عبارت Remove Logoff On the start menu دابل كلیك كنید در پنجره باز شده روی دکمه Enabled كلیك كنید سژس دکمه Ok را بزنید و از برنامه خارج شوید
شنبه 7/10/1387 - 19:12
کامپیوتر و اینترنت
 برای شروع ابتدا از منوی استارت RUN را اجرا كنید سپس عبارت gpedit.msc را در آن تایپ كنید و كلید اینتر را فشار دهید در پنجرهای كه باز می شود از قسمت سمت چپ به آدرس زیر بروید‍Computer Configuration > User Configuration > Adminidstrative templates > Start menu and Taskbar سپس ازسمت راست روی عبارتLock the taaskbar دابل كلیك كنید در پنجره باز شده روی دکمه Enabled كلیك كنید سژس دکمه Ok را بزنید و از برنامه خارج شوید.
شنبه 7/10/1387 - 19:12
کامپیوتر و اینترنت
 برای شروع ابتدا از منوی استارت RUN را اجرا كنید سپس عبارت gpedit.msc را در آن تایپ كنید و كلید اینتر را فشار دهید در پنجرهای كه باز می شود از قسمت سمت چپ به آدرس زیر برویدComputer Configuration > User Configuration > Adminidstrative templates > Start menu and Taskbrسپس ازسمت راست روی عبارت remove allprograms list from the start menu دابل كلیك كنید در پنجره باز شده روی دکمه Enabled كلیك كنید سربرگ دکمه Ok را بزنید و از برنامه خارج شوید .شروع ابتدا از منوی استارت RUN را اجرا كنید سپس عبارت gpedit.msc را در آن تایپ كنید و كلید اینتر را فشار دهید در پنجرهای كه باز می شود از قسمت سمت چپ به آدرس زیر برویدComputer Configuration > User Configuration > Adminidstrative templates > Start menu and Taskbrسپس ازسمت راست روی عبارت remove allprograms list from the start menu دابل كلیك كنید در پنجره باز شده روی دکمه Enabled كلیك كنید سربرگ دکمه Ok را بزنید و از برنامه خارج شوید .
شنبه 7/10/1387 - 19:11
کامپیوتر و اینترنت
 گاهی اوقات به علت سرعت پایین خطوط اینترنتی ایران و یا ترافیك بالای سایت ها لحظات زیادی طول می كشد تا یك سایت اینترنتی قابل مشاهده وبازدیدشود. این مشكل معمولابه دلیل كند بودن روندلودشدن تصاویر مربوط به آن سایت است .ضمن اینكه در اعم موارد ، شما با اطلاعات و متون سر و كار دارید و تصاویر آن چنان مورد نیاز شما نمی باشد .در چنین حالتی در صورتی كه این امكان وجود داشته باشد تا تصاویر حذف شوند سرعت لود شدن به گونه ای چشمگیری افزایش می یابد. برای انجام این كار می توانید به بخش Control panel رفته و سپس دراین پنجره ،به Internet options بروید و سپس به زبانه Advanced وارد شوید دراین پنجره درناحیه Settings درقسمت Multimedia،تیك گزینه Show pictures رابرداشته وسپس روی دكمه Okكلیك كنیدحالاهروقت به سایتی بروید تصاویر آن دیده نخواهد شد ولی سرعت لود شدن افزایش می یابد.
شنبه 7/10/1387 - 19:10
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته