• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 180
زمان آخرین مطلب : 5657روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
توشیبا تکنولوژی جدید باطری های قابل شارژ را ارایه کرد...امروز شرکت توشیبا فناوری جدیدی به نام SCIB را معرفی کرد. بر اساس این فناوری باطری های جدید ساخت این شرکت ظرف کمتر از 5 دقیقه به 90 درصد میزان شارژ کامل خود میرسند. به این ترتیب مجبور نخواهید بود تا برای شارژ باطری ها مدت زیادی صبر کنید. این باطری های جدید از عمر طولانی تری نسبت به باطری های قابل شارژ برخوردار هستند و اگر هر روز یک بار شارژ شوند قادرند تا 10 سال به کار خود ادامه دهند. توشیبا در نظر دارد که اولین سری از این باطری ها را در ماه March سال 2008 به بازار ارایه کند. این باطری ها در ابتدای عرضه بر روی تولیدات صنعتی مانند موتورسیکلت های برقی و دوچرخه های الکتریکی ارایه خواهد شد و پس از آن باطری ها جهت استفاده دیگر ابزار ها ارایه خواهد شد. قابلیت های اصلی باطری های SCIB به این شرح است :1- ایمنی بالای باطری ها
2- عمر طولانی : این باطری ها را میتوان تا 5000 بار شارژ کرد
3- شارژ سریع در کمتر از 5 دقیقه
4- خروجی انرژی بالا
5- قابلیت کارکرد در دماهای پایین تا 30 درجه زیر صفر
شنبه 7/10/1387 - 19:28
کامپیوتر و اینترنت
از دور، اینترنت شبیه یك ابزار دلخواه به نظر می آید كه هركس هرطور كه می خواهد آن را به كار می برد. این استفاده ها در زمینه های مختلف صورت می گیرد و در عین اینكه نیازهای مختلف زندگی روزمره مردم را مرتفع می سازد، در یك فضای مجازی كلی و گسترده انجام می شود.از دور، اینترنت شبیه یك ابزار دلخواه به نظر می آید كه هركس هرطور كه می خواهد آن را به كار می برد. این استفاده ها در زمینه های مختلف صورت می گیرد و در عین اینكه نیازهای مختلف زندگی روزمره مردم را مرتفع می سازد، در یك فضای مجازی كلی و گسترده انجام می شود. بازیگران این عرصه از سواد رسانه ای فوق العاده بالایی برخوردارند و با اینترنت بزرگ شده اند. هر یك از این بازیگران می توانند نقشه ویژه خود را برای حاكمیت اینترنت طراحی كنند. چنانچه اینترنت در آینده به كانون جهانی دادوستد تبدیل شود، آنگاه چه سرنوشتی در انتظار میلیون ها نفری خواهد بود كه اتصال به اینترنت برای آنان امكان پذیر نیست ؟ شاید هرگز نتوانیم پاسخ این سؤال را به دست آوریم. دگرگونی یك شبكه اسرارآمیز دولتی و نفوذ آن در سیستم ارتباطات جهانی و تبادل اطلاعات و بازارهای تجاری اینترنت را به عنوان سرچشمه و مظهر شكافی عظیم بین كشورهای صنعتی و در حال توسعه مطرح ساخته است. اصطلاح شكاف دیجیتالی صورت مختصر و كوتاه شده ای برای بیان نابرابری های بین المللی در زمینه دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات تلقی می شود. به عبارت دیگر می توان گفت تا اندازه ای شكاف مذكور نشانه ای از تهدید قدرت های نیرومندی است كه جهان را در قرن بیست ویكم به پاره های نابرابر از نظر دسترسی به اطلاعات تقسیم می كنند.
برخی استدلال می كنند نیروهای مذكور موجب شده اند اغلب ملل جهان در دام عقب ماندگی دایمی گرفتار شوند. همچنین كشمكش ها و درگیری های منطقه ای می تواند روحیه هر ملتی را تضعیف كرده و دچار گرفتاری های فراوان كند. هرچند شواهدی دال بر نقض عملكرد جهانی در خصوص دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد، اما برخی ناظران از اینترنت به عنوان عامل بالقوه ای برای نجات مردم عقب مانده جهان نام می برند. این قبیل ناظران خوشبین استدلال می كنند شیوه اقتصاد جهانی به گونه ای تغییر یافته كه باعث ایجاد فرصت های جدیدی برای تولید ثروت شده است. اما برای بهره برداری از فرصت های مذكور چاره ای جز استفاده از شبكه جهانی اینترنت وجود ندارد. ارتباط با شبكه جهانی اینترنت در اغلب مناطق جهان كاری بس دشوار است. در حالی كه ساكنان نیویورك در اندیشه ارتقای سیستم ارتباط با اینترنت از طریق تلفن های متعارف به سیستم پهن باند هستند، بیشتر ساكنان كشورهای در حال توسعه هرگز صدای بوق آزاد تلفن را نشنیده اند؛ چه برسد به اینكه از ماوس یا موتور جست وجوگر اینترنتی استفاده كنند. دسترسی میلیون ها نفر از ساكنان كشورهای یادشده به اینترنت می تواند به طرق مختلف موجب بهبود زندگی آنان شود. اما به نظر می رسد تحقق این امر كاری دشوار و طاقت فرسایی باشد. با این همه، تعداد كسانی كه این چالش را پذیرفته اند روزبه روز در حال افزایش است. این كارآفرینان فعال برای پیشبرد اهدافشان كه مبتنی بر عدالت و انصاف در زمینه برنامه های جهانی گسترش قدرت استفاده از اینترنت برای تمامی ملل دنیاست، از هیچ گونه كمك مالی و حمایت معنوی مضایقه ندارند. اما با این حال هیچ یك از افراد مذكور توقع ایجاد یك مدینه فاضله را نیز در سر نمی پرورانند. در بیشتر موارد اقدامات انجام شده هیچ گونه سود مادی برای آن ها دربر ندارد. آن ها فقط به تحقق اهداف خود می اندیشند.
آینده اینترنت
صدها كارشناس و متخصصی كه در زمینه اینترنت و راه اندازی شبكه های اینترنتی فعالیت دارند دور هم جمع شدند و با بررسی های خود روی
۷۴۲ نفر كه از كشورهای مختلف جمع شده بودند، سعی كردند تا تأثیر اینترنت را در زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع در سال ۲۰۲۰ پیش بینی كنند. این مطالعات در زمینه های مختلف انجام شده بود و هر كدام از این بخش ها نتایج قابل ملاحظه ای را به دنبال داشت كه در زیر آن ها را مرور می كنیم: توسعه شبكه جهانی: بسیاری از مردم معتقدند كه تا پایان دهه دوم از هزاره سوم میلادی به راحتی می توانند با پرداخت هزینه ای بسیار اندك از خطوط پرسرعت اینترنت استفاده كنند. این ابزار به همه كمك خواهد كرد تا رقابت های بین المللی خود را با موفقیت به پایان برسانند و بتوانند با ایجاد فرصت های فراوان برای خود، سود اقتصادی بیشتری را به دست آورند. تعداد كمی از افراد همچنان با تردید به آینده اینترنت نگاه می كنند و معتقدند كه سیاست گذاری های كلان ممكن است نتایج خوبی را در توسعه همه جانبه اینترنت برجای نگذارد و باعث شود منافعی كه آن ها هم اكنون از اینترنت به دست می آورند به خطر بیافتد. كنترل آینده فناوری به وسیله انسان ها: بسیاری از شركت كنندگان در این بررسی معتقدند كه تا سال ۲۰۲۰ میلادی كنترل فناوری همچنان در دستان توانمند انسان ها باقی خواهد ماند.
در این میان برخی نگران آن هستند كه پیشرفت های علمی و تحقیقاتی ممكن است منجر به ساخت ماشین هایی شود كه دیگر انسان نتواند آن ها را كنترل كند. در این میان برخی افراد هم می گویند، كسانی كه كنترل و هدایت فناوری را به عهده دارند ممكن است این كار را به صورت نادرست انجام دهند و باعث بروز خسارات فراوانی شوند. شفافیت سازی و پنهان كاری: امروزه مشخص شده كه افراد با اعلام اطلاعات بیشتر در مورد خود مزایای فراوانی را به دست می آورند و به همین خاطر سعی می كنند كه كمتر به پنهان كاری یا انتشار اطلاعات نادرست درست بزنند. آن دسته از افرادی كه در این مطالعات شركت كرده بودند نظرات خود را تأثیر اینترنت برای بهبود وضعیت زندگی در جهان تا سال
۲۰۲۰ اعلام كردند و در پایان مشخص شد، ۴۶ درصد مردم معتقدند كه شفاف سازی اطلاعات از سوی مردم، سازمان ها و مراكز مسئول می تواند نتایج بهتری را برای ارتقای سطح كیفی زندگی تا سال ۲۰۲۰ برجای بگذارد كه البته ۴۹ درصد هم با این گفته ها مخالف بوده اند. تأثیر اینترنت در بروز جنگ و خشونت: اگرچه مسئولان می كوشند تا اینترنت و مزایای آن را به صورت عادلانه بین همه مردم تقسیم كنند، تعداد قابل توجهی از شركت كنندگان در این بررسی معتقدند كه تا سال ۲۰۲۰ همچنان بخش زیادی از مردم به شبكه جهانی اینترنت دسترسی نخواهند داشت كه مهم ترین عامل به وجود آورنده این امر مشكلات اقتصادی است. گفته می شود، وجود تفاوت های فرهنگی، عدم تطابق برخی جوامع با ساختارهای مدرن زندگی و ادامه یافتن جرم و جنایت در بعضی كشورهای دنیا باعث می شود تا همه مردم نتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند.
در حالی كه بسیاری از مردم براین باورند كه اینترنت و فضاهای مجازی موجبات جنایات و خشونت ها را بیشتر می كند، برخی دیگر می گویند كه اختلافات بین مذهب ها، مشكلات اقتصادی و سیاسی مهم ترین عوامی هستند كه درگیری ها و نزاع های سال
۲۰۲۰ را باعث می شوند. معتادان اینترنتی: بسیاری از كسانی كه امكان اتصال به اینترنت برای آن ها وجود دارد، تا سال ۲۰۲۰ زمان بیشتری را به استفاده از اینترنت اختصاص می دهند تا از این طریق بتوانند به كسب مهارت و حرفه به خصوصی بپردازند. این امر كه علاوه بر افزایش ارتباطات میان فردی میزان تولید محصولات مختلف را بالا می برد، باعث خواهد شد معتادان اینترنتی هم به وجود آیند و مشكلات فراوانی را ایجاد كنند. كاربران همچنان معتقدند كه تا پایان دهه دوم از هزاره سوم میلادی زبان انگلیسی باید زبان رسمی اینترنت محسوب شود تا مردم با هر زبان و فرهنگی كه هستند به سادگی بتوانند با این جامعه مجازی ارتباط برقرار كنند. بسیاری از مردم براین باورند كه تفاوت میان زبان ها در آینده مشكلاتی را برای اینترنت به وجود نخواهد آورد و این در حالی است كه بیشتر كاربران جهانی برای تطابق خود با دنیای اینترنت می كوشند تا زبان انگلیسی را بیاموزند.
شنبه 7/10/1387 - 19:28
کامپیوتر و اینترنت
موتور جستجوی یاهو در روزهای پایانی سال ۲۰۰۷ فهرست ۱۰ واژه ای را منتشر کرده که بیشترین تعداد جستجوی خبر را در یک سال اخیر داشته اند. نکته قابل توجه قرار گرفتن واژه "ایران" در جایگاه دوم این رده بندی است.موتور جستجوی یاهو در روزهای پایانی سال ۲۰۰۷ فهرست ۱۰ واژه ای را منتشر کرده که بیشترین تعداد جستجوی خبر را در یک سال اخیر داشته اند. نکته قابل توجه قرار گرفتن واژه "ایران" در جایگاه دوم این رده بندی است.
در طبقه بندی سال ۲۰۰۷ یاهو، دومین موتور جستجوی دنیا، واژه "ایران" رتبه دوم در جستجوهای خبری به خود اختصاص داده است.
در رتبه اول طبقه بندی لیست ۱۰ سوژه خبرساز و پر مخاطب یاهو، صدام حسین توانست رتبه اول را به دست آورد.
در حقیقت در نخستین روزهای ماه ژانویه ۲۰۰۷، فیلم و تصاویر آخرین لحظات زندگی صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق به سرعت در وب و روی تلفنهای همراه گسترده شد. یکسال قبل و در آخرین روزهای سال ۲۰۰۶ صدام حسین به دار مجازات آویخته شد و به این ترتیب در روزهای اول سال ۲۰۰۷ به یکی از خبرسازترین موضوعات خبری تبدیل شد.
براساس گزارش یاهوسرچ، هرچند جنگ در عراق و افغانستان همچنان در یکسال گذشته از موضوعات خبرساز و پرمخاطب موتورهای جستجو بوده اند اما در این طبقه بندی واژه "ایران" توانست در رتبه دوم ۱۰ واژه برتر جستجوی خبر یاهو قرار گیرد.
در واقع مسئله برنامه هسته ای ایران، اظهارات محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و همچنین شدت شایعات و احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا، "ایران" را مورد توجه کاربران یاهو در جستجوی خبر قرار داده است.
این درحالی است که واژه های "عراق" و "جورج بوش"، رئیس جمهور آمریکا به ترتیب در این طبقه بندی در رتبه های سوم و چهارم ایستادند.
در ادامه فهرست کامل این طبقه بندی آمده است:
۱) صدام حسین (دیکتاتور سایق عراق)
۲) ایران
۳) عراق
۴) جورج بوش (رئیس جمهور آمریکا)
۵) قیمت نفت و گاز
۶) باراک اوباما (نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا)
۷) هیلاری روهام کلینتون (نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا)
۸) آتش سوزی جنگلهای ساندیگو در کالیفرنیا
۹) افغانستان
۱۰) تیراندازی در دانشگاه ویرجینیاتک خبرگزارى مهر
شنبه 7/10/1387 - 19:27
کامپیوتر و اینترنت
خیلی اوقات پیش می آید که کامپیوتر شما دچار ویروسی می شود که امکان اسکن و تشخیص آن توسط آنتی ویروس وجود ندارد و یا آنکه ویروس با تشخیص نصب بودن آنتی ویروس بروی سیستمتان عملکرد آن را دچار اختلال می کند و مانع از این می شود که شما بتوانید از آنتی ویروس خود برای اسکن کامپیوتر استفاده کنید. در این شرایط چه باید کرد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان در این شرایط کامپیوتر را خودمان اسکن کنیم و مشکل به وجود آمده در آنتی ویروس را برطرف کرد؟ پاسخ تمامی این سوالات مثبت است! در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی ابتکاری و در عین حال کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید کامپیوتر خود را شخصأ اسکن کنید و ویروس موجود را پاک کنید ، بدون بهره گیری از هیچ نوع آنتی ویروسی!اولین قدم برای اسکن کردن کامپیوترتان نمایش فایل های مخفی در کامپیوتر می باشد. برای انجام این کار : ابتدا با مراجعه به My Computer بروی منوی Tools کایک کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Folder Options کلیک کنید. سپس بروی برگه View کلیک کنید و در این برگه تیک کنار عبارت های Show Hidden Files and Folders را فعال کنید و تیک کنار عبارت Hide Extensions For Known File Types را بردارید و بروی عبارت OK کلیک نمایید.
اینک از طریق مسیر C:/Windows/system32 به پوشه System32 مراجعه کنید. پس از ورود به پوشه system32 بروی منوی View کلیک کنید و از منوی حاصل عبارت Details را انتخاب کنید.
حال در پوشه system32 بروی جدا کننده Date Modified کلیک کنید و آنرا به سمت راست بکشید به طوری که تاریخ تمامی فایل ها یه طور کامل نمایش داده شود.
فایل های نمایش داده شده در پوشه system32 فایل های سیستمی مربوط به ویندوز می باشد که اکثرا با پسوند dll می باشد و این بخش معمولا مورد هدف ویروس ها و Spyware قرار می گیرد و خود را در بین این فایل ها مخفی می کنند.اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که اکثر این فایلهای قرار گرفته در این بخش دارای یک زمان مشخص می باشد و این زمانها (مثلا 8/10/2004) معرف این می باشد که مایکروسافت در این تاریج برنامه مربوط به فایل مورد نظر را به پایان رسانیده است و در واقع این زمان ها هیچ ربطی به زمان نصب ویندوز ندارد. حال اگر ویروس و یا spyware به این بخش حمله کند زمان آن با زمان فایل های سیستمی موجود در پوشه system32 مطابق ندارد و زمانی جدید تر از زمان مربوط به فایلهای سیستمی ویندوز خواهد بود و به راحتی از طریق مشاهده زمان های قرار گرفته در Date Modified قابل تشخیص می باشد. البته نکته بسیار مهم که باید توجه شود این است که نصب یک سخت افزار جدید و یا یک نرم افزار خاص می تواند فایلی را در این بخش کپی کند که زمان آن با زمان فایل های سیستم مطابق ندارد.پس برای اینکه فایلی را در این بخش به اشتباه پاک نکنید روشی را مطرح میکنیم که این اشتباه رخ ندهد:
اگر میان فایل های واقع در پوشه system32 به فایلی برخورد کردیدکه تاریخ آن با تاریخ فایل های سیستمی ویندوز مطابقت نداردبروی این فایل کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. سپس در پنجره Properties بروی برگه Version کلیک کنید و در این برگه نام کمپانی و ورژن فایل مورد نظر را مطالعه کنید.
اگر اطلاعات این فایل شامل نام کمپانی و خیلی اطلاعات دیگر برایتان آشنا نبود نام فایل مورد نظر را در موتور جستجو گر گوگل تایپ کنید و اگر در نتایج جستجو به این اشاره شده بود که این فایل ویروس است حتما آن را پاک کنید ولی اگر در نتایج جستجو به آلوده بودن این فایل اشاره نشده بود این فایل به واسطه یک سخت افزار و یا نرم افزاری به وجود آمده است.
شنبه 7/10/1387 - 19:26
کامپیوتر و اینترنت
رمزهای عبور ویندوز واقعا ایمن نمی‌باشند. ویندوز این رمزها را به حالت عادی ثبت نمی‌كند. بلكه ابتدا آنها را ابتدا به كدهایی تبدیل كرده و سپس ذخیره می‌كند. در این میان از رمزهای عبور كاربر یك ارزش hash درست می‌كند كه به صورت محلی ذخیره می‌گردد.مشكل:
رمزهای عبور ویندوز واقعا ایمن نمی‌باشند. ویندوز این رمزها را به حالت عادی ثبت نمی‌كند. بلكه ابتدا آنها را ابتدا به كدهایی تبدیل كرده و سپس ذخیره می‌كند. در این میان از رمزهای عبور كاربر یك ارزش hash درست می‌كند كه به صورت محلی ذخیره می‌گردد. اما متاسفانه این روش به قدری ضعیف می‌باشد كه یك مزاحم تنها در چند دقیقه در كامپیوترهای جدید رمز را پیدا می‌كند. ابزارهایی مانند Cain & Abel ،ophcrack و Rainbow Crack از این نقطه ضعف استفاده می‌كنند و حتی اشخاصی كه تجربه كامپیوتری زیادی ندارند می‌توانند از آنها استفاده كنند.راه حل:
این مشكل امنیتی به علت سازگاری مسیر می‌باشد. در ویندوز ۲۰۰۰، ایكس‌پی، ۲۰۰۳ از روش مطمئن‌تری استفاده می‌شود و آن هم NTLM-Hash می‌باشد البته علاوه بر آن از LM-Hash نیز استفاده می‌گردد. در شبكه ممكن است هنوز كلاینت‌هایی با ویندوز ME/۹۸/۹۵ یا كامپیوترهای اپل قدیمی‌تر پیدا شود كه به این اطلاعات احتیاج داشته باشند.
اگر این مسئله در مورد شما صدق نمی‌كند بهتر است كه این شكاف را از میان بردارید.
در تمامی سیستم‌عامل‌ها از ویندوز ۲۰۰۰ به بعد با SP۲ امكان از كار انداختن اتوماتیك LM-Hash وجود دارد. پس تنها چیزی كه باقی می‌ماند كلید NTLM-Hash می‌باشد. برای این كار به عنوان Admin وارد شوید و Regedit را اجرا كنید.
سپس كلید زیر را باز كنید:
HKEY_LOCAL_MACHINEsystemcurrentcontrolsetcotrolsa
ویندوز ۲۰۰۰:
در نوار ابزار گزینه‌های Edit->New->Key را برگزینید و به زیر كلید جدید نام nolmhash را بدهید.
ویندوز ۲۰۰۳/ ایكس‌پی:
در اینجا باید در رجیستری گزینه‌ای را كامل كنید. ابتدا گزینه‌های Edit->New->DWORD->Value را انتخاب كنید. به ارزش جدید، نام nolmhash را بدهید و سپس ارزش عددی ۱ را پس از دوبار كلیك كردن به آن بدهید.
رمز عبور جدید:
برای اینكه ارزش hash از سیستم و ازبانك اطلاعاتی Security Account Management) SAM) به صورت كامل پاك شود این تنها كافی نخواهد بود كه گزینه رجیستری را ایجاد كرده و سیستم را Restart كنید بلكه ابتدا وقتی این رمز واقعا بی خطر خواهد شد كه كاربر رمز خود را عوض كند.
ـ نكته‌ای برای admins:
در ویندوز ۲۰۰۰، Xp Professional و سرور ۲۰۰۳ می‌توانید از مسیر طی شده در رجیستری صرفنظر كنید، برای این كار باید «حقوق گروهی» را تشكیل دهید.
تنظیمات مربوط به این قسمت را توسط Start->Run->gpedit.msc می‌توانید تغییر و یا معین كنید. گزینه‌های زیر را برگزینید:
Computer Configuration->Windows->Settings->Security->Settings->Lokal Policy->Security Options
در اینجا به گزینه‌ای برخواهید خورد كه با انتخاب آن مشكل درست شده كاملا برطرف خواهد شد.
Network Security: Do not Store LAN manager hash- value on next password - change
شنبه 7/10/1387 - 19:25
کامپیوتر و اینترنت
اگر شما هم از سرعت پائین رایانه خود گله مند هستید و معتقدید که بعضی از اوقات رایانه ها خنگ می شوند و به درخواست های شما جواب منطقی نمی دهند و بعضی از اوقات تبدیل به اسب هایی سرکش شده و هرچیزی را که خودشان دوست دارند انجام می دهند و دستورات شما را نادیده می گیرند با ما همراه شوید تا گوشه ای از دلایل خنگی رایانه را باهم مرور کنیم و به دستوراتی که در متن مقاله آورده شده است اهمیت بدهید و آنها را اجرا کنید تا ببینید که رایانه چه دوست خوبی برای شماست و چگونه مطیع و فرمانبردار شما می شود. اگر به دنبال علت افت سرعت رایانه خود هستید و از ویروسی شدن و یا احتمال نفوذ ویروس ها به رایانه خود کلافه شده اید حتماً موارد زیر را بخوانید و سعی کنید که آنها را اجرا کنید.
۱)Defrag کردن هارددیسک رایانه:
این عملیات که یکی از ساده ترین عملیات های سیستم عامل است و در کلیه Operating system ها نیز پیش بینی شده است باعث سازماندهی فایل های موجود بر روی هارددیسک شما خواهد شد. بعد از انجام این عملیات امکان بازیابی فایل ها با سرعت بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.
۲) حذف فایل های موقت:
احتمالاً شما هم پس از تفکیک برنامه بر روی رایانه خود متوجه شده اید که تعدادی فایل بر روی سیستم شما بدون اجازه گرفتن از شما کپی می شود این دسته از فایل ها را فایل های موقت (temp) می نامند که شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی از شر آنها خلاص شده و آنها را پاک کنید اما موقع انجام این کار از یک نفر متخصص نیز کمک بگیرید تا مبادا فایل های اصلی را اشتباهاً به جای فایل های موقت پاک کنید که در این صورت نرم افزار شما دیگر اجرا نشده و شما حتماً باید آن را دوباره نصب کنید به این دسته از فایل های موقت می توان فایل های Cache مرورگر را نیز اضافه کرد. این دسته از فایل ها، فایل هایی هستند که در زمان استفاده از اینترنت بر روی سیستم شما باقی مانده و پس از استفاده از آدرس مخصوص همان سایت دیگر به درد نخواهند خورد، لذا با خیال راحت می توانید این دسته از فایل ها را نیز پاک کنید.
۳) Scandisk :
فایل های ذخیره شده برروی سیستم شما روی هارد شما ذخیره شده است که، هارددیسک فضای فیزیکی و قابل مشاهده است که از تعدادی سیلندر تشکیل شده است که این سیلندرها باتوجه به حجم هارد شما زیاد و یا کم خواهد بود. هر سیلندر به تعدادی Sector و Track تقسیم می شود و ریزترین این جزء Cluster نام دارد که در هنگام ذخیره کردن اطلاعات در حقیقت اطلاعات بر روی Cluster می نشیند.
در صورت وجود اشکال در فایل های ذخیره شده، هارد دیسک شما دچار اشکال می شود. راه حل این مشکل استفاده دوره ای از Scandisk است. این برنامه بررسی های مورد نیاز را در خصوص وجود اشکالات فیزیکی بر روی هارددیسک انجام می دهد و در صورت توانایی خود سعی در حل مشکل خواهد داشت و در غیر این صورت مشکل را به شما گزارش می دهد.
۴) پاک کردن ریجستر ویندوز:
ریجستری محیطی تقریباً متنی است که تنظیمات و اطلاعات مورد نیاز سیستم عامل شما و سایر برنامه های نصب شده را برای شما نگهداری می کند. همزمان با نصب و یا حذف برنامه ها از روی سیستم، اطلاعات غیر ضروری متعددی در ریجستر ویندوز از شما باقی خواهد ماند که شما می توانید با بهره گیری از نرم افزارهایی که برای این منظور طراحی شده است ریجستری ویندوز خود را پاک کنید اما حتماً قبل از این کار از یک متخصص کمک بگیرید زیرا در صورت اشتباه دیگر راه بازگشتی وجود نداشته و دیگر سیستم عاملی نخواهید داشت!
۵) به روز نگه داشتن درایورها:
در سخت افزار هر رایانه تعداد نسبتاً زیادی قطعات الکترونیکی وجود دارد که از جمله آنها می توان به کارت گرافیک (vga) ،کارت صدا (Sound card) ، Modem و Chipset های موجود بر روی مادربرد اشاره کرد. همواره پس از نصب سیستم عامل جدید نرم افزارهای مختص این قطعات را نصب کنید و به علاوه سعی در به روز نگه داشتن آنها داشته باشید بعضی از Chipset ها در صورت عدم نصب تأثیر منفی در سرعت سیستم شما ندارند اما در صورت نصب نرم افزار مربوطه اش تأثیر مثبتی در سرعت سیستم شما خواهد داشت و پس از نصب حتماً از کار خود پشیمان خواهید شد.
۶) ارتقای سخت افزاری:
سعی کنید در صورت امکان نسبت به ارتقای سیستم خود بکوشید و در بین قطعات سخت افزاری موجود در رایانه شما قطعات اصلی تر عبارتند از RAM، هارد، مادربرد و CPU. در هنگام خرید رایانه از قابلیت ارتقا در برد خود مطمئن شوید، به عنوان مثال تا چه ظرفیتی از RAM را پشتیبانی می کند قابلیت نصب چه نوع هارددیسکی را دارد- تا چه سرعتی از CPU ها را مورد پشتیبانی قرار می دهد و مسائلی از این دست.
اگر از سرعت رایانه خود گله مند هستید و برایتان مقدور است ابتدا RAM رایانه را ارتقا دهید، برای این منظور می توانید معادل RAM فعلی به RAM اضافه کنید و یا در صورت پائین بودن سرعت چرخش هارددیسک از هاردهای دور بالا (پلاس) و یا SATA استفاده کنید و تفاوت را تجربه کنید.
۷) غیرفعال کردن برنامه های غیر ضروری:
اگر از آن دسته از کاربران هستید که عادت به نصب هر برنامه ای دارید همیشه به دنبال آخرین نسخه های نرم افراز بوده و یا به محض دریافت نرم افزار جدید آن را نصب می کنید باید به شما هشدار بدهم که این کار پیامدهای فراوانی دارد که یکی از مهم ترین آنها پائین آمدن سرعت رایانه شما می باشد.
در صورت عدم نیاز به برنامه ای که بر روی سیستم شما نصب شده است حتماً آن را Uninstall کنید و از حذف Folder ها و فایل های آن خودداری کنید، اجازه دهید که Folder ها در طی فرآیند Uninstall به صورت اتوماتیک حذف شوند و از حذف دستی آنها اجتناب کنید.
۸) جلوگیری از نفوذ هکرها:
برای جلوگیری از نفوذ این شیاطین به رایانه تان حتماً از یک نرم افزار ضد هک استفاده کنید و فراموش نکنید که آن را به روز نگه دارید به عنوان نمونه می توانید از نرم افزار Black ice و یا Zone alarm استفاده کنید.
۹) عدم استفاده از Internet explorer :
با توجه به گسترش استفاده از IE به عنوان مرورگر پیش فرض صفحات Web بسیاری از برنامه های جاسوسی و Trojen ها فقط در صورتی دانلود و اجرا می شوند که شما از IE استفاده کنید و این به دلیل رواج استفاده از IE به عنوان مرورگر است. در صورت امکان از مرورگرهای Fire fox ,Opera برای این منظور بهره بگیرید اما اگر از طرفداران پر و پا قرص IE هستید سعی در افزایش امنیت IE داشته باشید. به عنوان مثال همواره Cookie ها را پس از قطع شدن از اینترنت پاک کرده و یا محتویات Temporary Internet file را پاک کنید به علاوه در جلوگیری از نفوذ Cookie های خطرناک به سیستم خود هیچ اقدام امنیتی را نادیده نگیرید.
۱۰) دانلود مطمئن داشته باشید:
همیشه سعی کنید که از سایت های مطمئن نرم افزارهای مورد نیاز خود را تأمین کنید و از سر زدن به سایت هایی که به صورت Free نرم افزار در اختیار شما می گذارند اجتناب کنید، این سایت ها همراه با نرم افزارهایی که می فرستند ممکن است که تعدادی ویروس نیز هدیه بفرستند پس همواره مراقب باشید.
مطمئن ترین سایت ها برای دانلود نرم افزار ، سایت اصلی شرکت سازنده نرم افزار است که شما می توانید با جست وجویی مختصر در اینترنت به راحتی به این سایت دست یافته و نرم افزار مورد نیاز خود را دانلود استفاده کنید.
۱۱) استفاده از NTFSFAT :
اگر سیستم عامل شما از FAT۱۶ استفاده می کند همین الان دست به کار شده و آن را به FAT۳۲ و یا FATNTFS تبدیل کنید. اگر هم از FAT۳۲ بهره می برید آن را به FATNTFS ارتقا دهید. دلیل این ارتقا را می توان در افزایش حجم و تعداد فایل هایی که در سیستم قابلیت ذخیره سازی دارند، عنوان کرد به علاوه این ارتقاء کارآیی و امنیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
۱۲) Anti pop up pop upها را که می شناسید؟
همان پنجره های مزاحمی که موقع اتصال به اینترنت بدون اجازه شما بر روی مونیتور ظاهر شده و معمولاً نیز حاوی پیام های تبلیغاتی برای شما هستند و از شما می خواهند که به فلان کشور مسافرت کرده و یا فلان توپ را بخرید، این منوهای مزاحم معمولاً باعث قفل شدن مرورگر شده و سرعت Loadشدن صفحات را پائین می آورد به علاوه در بعضی از مواقع حاوی کدهای مخرب و ویروس نیز می باشد، شما برای جلوگیری از این مزاحمین به تدبیری اندیشیده اید؟
من به شما استفاده از نرم افزارهایی مانند Adwave را پیشنهاد می دهم که قابلیت Anti pop up را دارد و به شما در خلاصی از این مزاحمان کمک فراوانی خواهد کرد.
۱۳) ServicPack :
همیشه ویندوز خود را به روز نگه دارید. شرکت مایکروسافت معمولاً پس از ارائه هر نسخه از سیستم عامل خود بسته های اصلاحی و به روز کننده را بر روی وب سایتش قرار می دهد که حاوی کدهای اصلاح کننده در جهت افزایش سرعت و امنیت سیستم عامل است. سعی کنید که آن را دانلود کرده و نصب کنید و در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید از CDهای موجود در بازار برای این منظور استفاده کنید.
۱۴) عدم اشتراک گذاری:
در شبکه های نامطمئن هیچ گاه فایل ها و پوشه های خود را بین خود و سایر کاربران به اشتراک نگذارید به علاوه امکان Remote را نیز روی سیستم خود غیرفعال کنید تا دیگران امکان دسترسی به سیستم شما را نداشته باشند.
۱۵) اجرای ویروس یاب:
ویروس ها بیشترین منابع سیستم را به خود و اهدافشان اختصاص می دهند و سعی در گمراه کردن سیستم عامل دارند به همین دلیل رایانه های آلوده همواره از کاهش کارآیی و سرعت رنج می برند. برخی از ویروس ها توانایی از کار انداختن سیستم را دارند. به علاوه اگر اطلاعات تان مهم است همیشه آنتی ویروس خود را به روز نگه دارید. هم اکنون آنتی ویروس های فراوانی وجود دارد که می توان تفاوت های آنها را به شرح زیر برشمرد: عملیات همه نرم افزارهای ضد ویروسی یکسان است و همگی عملیات اسکن فایل ها و پاک سازی پوشه های آلوده را انجام می دهند تفاوت اصلی بین آنتی ویروس ها در سرعت و دقت و قابلیت های بیشتر مانند اسکن فولدرهای پنهان شده، اسکن Mail Box و ... می باشد.
به علاوه هیچ گاه فراموش نکنید که نصب ضد ویروس و رها کردن آن برای شما کافی نیست و شما باید همواره نسبت به به روز نگه داشتن آنتی ویروس خود فعال بوده و سعی در به روز نگه داشتن آن نمائید.
شنبه 7/10/1387 - 19:24
کامپیوتر و اینترنت
 
Top of Form
Engadget : بسیار خوشحالیم که در طی این سالها نشستهای متعددی با آقای بیل گیتس (Bill Gates) داشته ایم. و برایمان جای بسی خرسندی است که وی را یکی از طرفداران خود بنامیم. آرزو داریم که این آخرین نشست ما نباشد، اما متاسفانه، شاید چنانکه نشست دیگری هم در پیش باشد، این بار ایشان متصدی Microsoft نباشند.
Bottom of Form
این بار میخواهیم، با ایشان درباره نشست تاریخی شان با استیو جابز (Steve Jobs - مدیر شرکت Apple)، نقشه هایشان برای سازمان خیریه بیل و ملیندا گیتس، و همچنین آینده کاریشان در Microsoft سخن بگوئیم. از وقتی که برای صحبت با ما گذاشتید، سپاسگزاریم. دیشب در حال نت برداری برای مصاحبه امروز بودم که به فیلم مصاحبه اخیرتان برخوردم که در آن گفته بودید دنبال شغل جدیدی می گردید! فقط میخواستم بگویم که ما در Engadget دنبال نویسنده می گردیم!…
 عالیه!من میدانم که شما اخیراً برای گاردین چند مقاله نوشته اید…بله! من کارهای شما را هم خیلی دوست دارم…به هر حال میدانید که مرا کجا باید پیدا کنید!…البته
(خنده)
من دیدار شما و استیو جابز را از نزدیک نظاره گر بودم. اینکه شما روبروی همدیگر قرار می گرفتید، به نظر من گذشته از اهمیت تاریخی آن، برای بسیاری از مردم هیجان انگیز بود. میخواهم بدانم که برای شخص شما چه احساسی داشت؟ فکر میکنم که خیلی از مردم میخواهند بدانند که این دیدار برای شما طعم تلخی داشته یا بالعکس. من احساس میکنم که به نوعی تلخ و شیرین بوده است!خوب من به استیو علاقمندم. و همیشه نسبت به برخورد او با صنعت کامپیوترهای شخصی، بسیار احترام قائل بوده ام. به هر حال همانگونه که استحضار دارید، صنعت کامپیوترهای شخصی توسط افراد جوانی پایه گذاری شد که آنرا باور داشتند و همه آنها با هم به رشد آن کمک کردند. من و استیو هم سن و سال هستیم. البته او کمی از من بزرگتر است، و سه سال پس از آنکه نخستین کامپیوتر شخصی تولید شد، وارد این صنعت گردید. استیو، شانزدهمین مشتری مفسر زبان بیسیک من بوده است. من کمودور را شش ماه قبل از آن عرضه کرده بودم، و اگر به خاطر داشته باشید هشت ماه قبل از آن هم TRS-۸۰ را ارائه کرده بودم، که آن زمان Floating Point BASIC را اجرا میکردند. در طی همین سالها هم من شهرت پیدا کرده بودم. و در واقع آن زمان، ما بیشتربا استیو وازیاک (Steave Woziak - از پایه گذاران Apple در کنار استیو جابز) سر و کار داشتیم - استیو جابز هنوز درگیر این کار نشده بود -. استیو واز (Woz) هم در آن روزها سعی میکرد که BASIC خودش را طراحی کند که البته موفقیتی بدست نیاورد.ما روی پروژه های مختلفی با هم کار کرده ایم. وقتی که استیو، MAC را ارائه کرد، ما رابطه نزدیکی با هم داشتیم. سی نفر در Microsoft و بیست نفر در Apple بر روی رابطهای گرافیکی با هم رقابت میکردند. تجارب خوبی در آن زمان نصیب ما میشد. هنگامی که آنها به سمت حافظه های ۵۱۲ کیلوبایتی رفتند، ما هم رقیب آنها بودیم. آنها فکر میکردند که نرم افزار Jazz یک پیشرفت غیرمنتظره در صنعت خواهد بود، اما ما به آنها نشان دادیم که این Excel است که محصول غیرمنتظره ای محسوب میشود.من واقعاً معتقدم که استیو مهارتهای منحصر به فردی دارد که من آنها را ندارم. شما کارهای خارق العاده ای از او می بینید که تولیدات متفاوتی را ناشی میشود.خوب وقتی که آنجا با او روبرو می شدید چه احساسی داشتید؟ استیو به Beatles گفته که او احساس نامانوس و عجیبی داشته است. رقابتی که غیر قابل توصیف و توضیح بوده!البته! هر کدام از ما شانسهایی داشتیم. من فکر میکنم که من و استیو، افراد خوش شانسی در صنعت بوده ایم، و این رقابت بود که ما را به این موفقیت نائل آورد. ما میدانیم که این گزینه ویژه ای است و آنجاهایی که ما در کنار هم کار کرده ایم؛ به صنعت کمک زیادی شده است. و هنگامی که ما این ارتباطات را کاملتر کنیم، صنعت کامپیوترهای شخصی وارد فاز جدیدی خواهد شد.در ماههای اخیری که تصدی Microsoft را در دست دارید، چه می کنید؟ آیا بیشتر زمان تان را در سازمان خیریه می گذارنید؟ یا هنوز روی تکنولوژی متمرکز هستید؟من در حال حاضر بطور تمام وقت، در Microsoft هستم. چه بعنوان رئیس و چه به هر عنوان دیگری. شما میتوانید این موضوع را از کارکنان کمپانی بپرسید. اما اول جولای که بیاید، تغییراتی در پیش خواهد بود. ممکن است در ماه ژوئن حضور من در Microsoft کمی متفاوت باشد. نه به این خاطر که من بر کارهای دیگری تمرکز کنم، نه! بلکه از آن جهت که آخرین ماه کاری من در Microsoft خواهد بود… به هر حال در حال حاضر، من سخت تر از هر زمان دیگری در یک دهه اخیر به کار مشغول هستم. چیزی روی میزتان مانده که احساس کنید که هنوز شروع نشده یا کاملاً به پایان نرسیده است؟خوب! تکنولوژی همراه (Tablet) هنوز در مسیر اصلی خودش قرار نگرفته است. تماشای تلویزیون از طریق اینترنت نیز همچنین - البته منظورم فراگیر شدن این تکنولوژی هاست. بطوری که میلیونها کاربر از آنها بهره ببرند-. در حقیقت اینها در مسیر رسیدن به جاده اصلی هستند ولی هنوز در آن قرار نگرفته اند.وقتی که من برنامه های مختلف را نگاه میکنم، می بینم که ما در بسیاری از موارد پیشرفتهای بیشتری نسبت به دیگران داشته ایم.یا مثلاً بهره وری، چیزی است که ما هنوز باید بر روی آن کار کنیم.محاسبه در ابر (Computing in the cloud) موضوع جدیدی است که بررسی میکند چگونه نرم افزار بطور خودکار منابع سخت افزاری را به کار گیرد. این چیز خارق العاده جدیدی است که ما برای سیستم های اطلاعاتی مصرف کنندگان خانگی و تجاری آنرا در دست انجام داریم.اکنون، دوره زمانی شگفت انگیزی است! من معتقدم که همه این چیزها به وقوع خواهند پیوست. اما به زمان نیاز است. درست همچون تکنولوژی های پزشکی که زمان بیشتری از آنچه که من دوست دارم، برای به نتیجه رسیدن، نیاز دارند.درباره بهره وری صحبت کردید. من فکر میکنم که Microsoft واقعاً در طی سالیان، بهره وری را از آنِ خود کرده است و بازار را در دست داشته. و این واقعاً پشتوانه محکمی برای Microsoft است. اما با این حال، شما هنوز احساس می کنید که در بدست آوردن بازار مشتریان قصور کرده اید؟ یعنی واقعاً روی مشتریان تمرکز نداشتید اما استیو جابز و شرکت Apple داشتند؟ یا اینکه آرزو میکنید که همه مشتریان دیگر را هم تحت پوشش می گرفتید؟من فکر میکنم که کلید اصلی، مفهوم کامپیوترهای شخصی و صنعت نرم افزاری است. این چیزی است که ما در سال ۱۹۷۵ بر آن اساس، هسته اصلی شرکتمان را بنا نهادیم. برنامه های کاربردی ثالثی هستند که مصرف کنندگان، آنها را بر روی Windows اجرا میکنند. من فکر میکنم که ما مسیر اصلی را به آنها داده ایم، و شما می بینید که آنها هر روز بهتر میشوند. این نقش کلیدی ما را نشان میدهد. بله! Microsoft خودش برای موزیک و عکس و همه اینها برنامه دارد، اما آنچه که ما را متمایز میکند، این است که ما به نرم افزارهای ثالث هم وسعت اجرا میدهیم. سخت افزارها متنوع هستند، و نرم افزارها هم همینطور.ما به مرزهای تازه ای نیاز داریم که من فکر میکنم، واسط طبیعی و سرویسهای اتصال، میتوانند ما را قادر به حرکت به سمت این مرزهای جدید کنند.ما بخاطر بازیهایی که مردم بر روی Windowsها اجرا میکنند، به خود افتخار میکنیم. اما حرکت به این مرزهای جدید، میتواند نوید وارد شدن به مرحله جدید را به آنها بدهد.به نظر من تاکید و اهمیت دادن به شرکتهای دیگر، کاری است ما همیشه بهتر از بقیه آنرا انجام داده ایم و امیدوارم که این موضوع ما را در موقعیت مناسبی قرار دهد.درباره Windows، یکصد میلیون لیسانس فروخته شده، بدیهی است که مقدار هنگفتی است. اما فکر میکنم در ماههای اخیر، خصوصاً با تبلیغات رسانه ها و وبلاگها، Vista واقعاً در بین مردم ضربه خورده است. خیلی از کاربران به XP بازگشت کرده اند یا حداقل از بازگشت سخن میگویند. احساس نمی کنید که بی اعتبار شده است؟ آیا در طراحی محصول اصلی کمپانی، انتظارات مصرف کنندگان لحاظ نگردیده است؟من اینطور فکر نمی کنم! هر نسخه ای از Windows امکانات جدید زیادی دارد که مردم از آنها بهره می برند، امکاناتی که با دوام هستند اما گاه سخت!در گذار از XP به Vista ما چیزهای زیادی برای تغییر دادن داریم. آیا درایورهای سخت افزارها آماده این گذار شده اند؟ آیا ما به روزرسانی را تا آنجائیکه میتوانستیم برای این گذار آسان کرده ایم؟وقتی که مردم به سمت Vista حرکت میکنند، آنها در کل احساس خوبی دارند. این خوشنودی شاید کامل نباشد، اما احساس خوبی است. به هر حال ما به گذار برای بهتر شدن کارها نیاز داریم.در حال حاضر درایورها در دسترس قرار گرفته اند. بطور کلی وقتی که ما به محصولی نگاه میکنیم و میگوئیم که «خوب است!» ممکن است چیزهای خوب بسیاری در آن باشد، اما ما برای چیزهایی که برای انتقال به نسخه جدید لازم هستندذ، بایستی آمادگی پیدا کنیم. بنابراین بازگشت میکنیم تا آماده شویم.پروسه های سختی در Windows وجود دارد که ما درباره آنها بررسی میکنیم و آنها را آسانتر ارائه میدهیم. نظرات برای ما خیلی مهم هستند. اما Vista محصولی است که امکانات فوق العاده ای دارد. من مردم را به استفاده از آن تشویق میکنم. ما به امکانات Vista افتخار میکنیم!بله، البته! اما آیا خودتان به شخصه از آن کاملاً راضی هستید؟من هیچ وقت از هیچ محصول Microsoft رضایت کامل ندارم!پس این جمله را تصدیق میکنید که «نرم افزارها هیچگاه کامل نیستند، بلکه فقط کنار گذاشته میشوند»؟همیشه ویژگی هایی وجود دارند که من میخواهم به نرم افزارها اضافه گردند، یا امکاناتی که دوست دارم، کمی بیشتر به آنها رسیدگی شود.افرادی که در این کمپانی موفق هستند، کسانی هستند که بطور خنده آوری سخت کوش و مصمم هستند. آنها تقریباً وادار میشوند که کار را رها کنند و در این زمان، اصلاً کار آماده ارائه شده است! اما من در هر محصولی جستجو میکنم و آرزوهایم را برای بهتر شدن آن بیان می دارم.بخشی از سازمان خیریه بر روی تکنولوژی متمرکز است تا به بالابردن سطح سلامتی در کشورهای در حال توسعه کمک کند. آیا قصد دارید که از آن بعنوان یک شرکت نرم افزاری یا یک کمپانی در زمینه تکنولوژی استفاده کنید؟البته که نه! مسلماً این مسئله کاملاً متفاوت است. من فکر نمیکنم که کمپانی هایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند، همه شبیه به هم باشند. اینجا در سازمان خیریه، شما با تحقیقات آکادمیک، دانشمندان بزرگ شرکتهای دارویی، دولتهای توسعه یافته و در حال توسعه، سازمانهای غیر انتفاعی و… سر و کار دارید که برای عموم فعالیت میکنند.بزرگترین بخش سازمان خیریه ما به پیدا کردن درمان برای بیست نوع بیماری مختلف می پردازد. مالاریا، ایدز، سل و بیماری های دیگری که بسیاری از آنها در کشورهای فقیر شیوع دارند و برخی از مردم ثروتمند حتی نام آنها را نشنیده اند مانند Visceral و Leishmaniasis.خوب راهی که ما در پیش گرفته ایم، هماهنگی بیشتر انرژی و منابع است. اما محرّک ما برای این مسیر، بازار نیست. این مسیر نیاز به ابداعات و اختراعات دارد. و چون ما هنوز در مراحل اولیه هستیم، من هم به این گروه پیوسته ام. و میخواهم چیزهای زیادی یاد بگیرم.من کتابخانه بزرگی از کتب علمی و خصوصاً علوم زیستی جمع آوری نموده ام. در نیمه دوم سال، که بیشتر وقتم را صرف آنها خواهم نمود. شما سازمان خیریه را راه اندازی نموده اید و بطور خارق العاده ای هم به آن کمک مالی میکنید. مسیر اولیه چیست؟ اولین سال سازمان چگونه خواهد بود، و شما آرزو دارید که در دوازده ماه اول چه کاری انجام گیرد؟خوب من در سازمان بصورت پاره وقت حضور خواهم داشت. آنجا افراد بزرگی هستند که بطور تمام وقت فعالیت میکنند، از جمله پتی استونسیفر (Patty Stonesifer - سرپرست بنگاه خیریه گیتس) و همسر من که وقت زیادی میگذارد.ما از کمک مالی ۱/۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ به ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ خواهیم رسید. بنابراین ما در حال صعود کردن هستیم، و این نشان میدهد که ما بلند پروازیم. ما میخواهیم که یک کار غیرمنتظره انجام دهیم، مثلاً کشف یک واکسن جدید، و در این راه شما واقعاً به پول بیشتری نیاز خواهید داشت. اما خوشبختانه اقبال عمومی نسبت به این کارها بیشتر شده است. اجماع سازمان Global، Bono و سازمان ما که به تازگی آغاز شده است، باعث می شود تا بهتر به آنچه که می خواهیم برسیم.خوب من با روسای سازمانهایی که در این باره تجارب زیادی دارند و بیشتر درگیر این نوع کارها هستند، دیدار خواهم کرد و از آنها برای همکاری دعوت میکنم. همچنین با افراد خیّر و نیک اندیش، نشست خواهم داشت و درباره لذّتی که از این کار نصیب من شده است سخن خواهم گفت، و آنها را ترغیب به همداستانی می کنم. به هر حال، هر کاری که از دستم بر بیاید انجام خواهم داد. اما هدف اصلی سازمان تلاش برای سلامتی دو میلیارد انسان فقیر دنیاست تا آنها هم همچون دو میلیار فرد ثروتمند احساس سلامتی داشته باشند. این هدفی بود که از ابتدا اتخاذ شده بود و من تنها جهت تسریع آن تلاش خواهم نمود.و اما سوال آخر؛ چه محصولاتی در Microsoft است که دوست دارید قبل از رفتن ناخنکی به آنها بزنید؟من واسط طبیعی کاربر (Natural User Interface) را دوست دارم و دلم میخواهد که با گروهی که در این باره کار میکنند، بمانم تا آنگاه که وقتش برسد و آنرا در جریان اصلی استفاده قرار دهیم.جستجو، پروژه عظیم دیگری است که افراد مستعدی در حال پیش بردن آن هستند. افرادی که مردم آنها را نمی شناسند، اما در حال خلق چیزهای واقعاً متمایزی هستند. استیو بالمر (Steve Ballmer - رئیس جدید Microsoft) استارت این پروژه را زده است.زمانی که در Microsoft نیستم، بر روی نرم افزارهایی برای سیستمهای درمانی و آموزشی فکر خواهم کرد. تا زمانی هم که اینجا هستم، جستجو میکنم ببینم که در این زمینه ها Microsoft چه گامی میتواند بردارد.به هر حال در این مدّت باقیمانده، فکر کنم شاید در سه پروژه با Microsoft همکاری داشته باشم.از نشستی که با ما داشتید بسیار سپاسگزارم.خواهش میکنم. مصاحبه خوبی بود.موفق باشید.
شنبه 7/10/1387 - 19:23
کامپیوتر و اینترنت
حمله به صفحات، دیتابیس ها ، هاست ها و سرورها طی سال ۲۰۰۷ نشان می دهد كه ۴۷۰ هزار صفحه اینترنتی اعم از سایت، وبلاگ و صفحه مورد حمله هكرها قرار گرفته است.حمله به صفحات، دیتابیس ها ، هاست ها و سرورها طی سال ۲۰۰۷ نشان می دهد كه ۴۷۰ هزار صفحه اینترنتی اعم از سایت، وبلاگ و صفحه مورد حمله هكرها قرار گرفته است.
گاردیوم كه از جمله شركت های معروف امنیتی و آماری در دنیاست اعلام كرده است كه ۷۰ هزار از این تعداد مورد حمله malicious code قرار گرفته اند.
این شركت افزوده است: چنین آماری پیش از این بی سابقه بوده است و دنیا برای اولین بار چنین چیزی را در سال ۲۰۰۷ تجربه كرد.
"
فیل نروی" مسئول امنیتی گاردیوم گفت: سایت ها و سرورهای چینی در صدر جدول حمله شده ها قرار دارند و بعضی حمله ها به این سروها و دیتا بیس ها تمام درایوها و اطلاعات آن ها را نابود كرده است.
شنبه 7/10/1387 - 19:22
کامپیوتر و اینترنت
نمونه آزمایشی دیسک پلاستیکی که می تواند حداکثر یک ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند، در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی لاس وگاس ۲۰۰۸ به نمایش در آمد.نمونه آزمایشی دیسک پلاستیکی که می تواند حداکثر یک ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند، در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی لاس وگاس ۲۰۰۸ به نمایش در آمد.
این دیسک که از ۲۰۰ لایه پلاستیکی ساخته شده است، می تواند یک ترابایت معادل هزار گیگابایت اطلاعات را در خود نگهداری کند.
این دیسک پلاستیکی زرد رنگ و تعداد لایه های آن ۱۰۰ برابر دو لایه ای است که در "دی وی دی" های فعلی مورد استفاده قرار می گیرند.
در حال حاضر سرعت نوشتن اطلاعات روی این دیسک برابر با سرعت نوشتن روی"دی وی دی" است، اما از آنجا که این فناوری هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، می توان این گونه برداشت کرد که در آینده این سرعت افزایش یابد.
به گفته سازندگان این محصول، دیسکهای پلاستیکی یک ترابایتی از سال ۲۰۰۹ وارد بازار می شوند. خبرگزارى مهر
شنبه 7/10/1387 - 19:21
کامپیوتر و اینترنت
كارشناسان نرم افزار رایانه ای چند كشوراسلامی تلاش دارند كه نخستین بازی رایانه ای با موضوع حج را در كنار ساخت فیلم های سینمایی در این حوزه وارد بازار كنند.كارشناسان نرم افزار رایانه ای چند كشوراسلامی تلاش دارند كه نخستین بازی رایانه ای با موضوع حج را در كنار ساخت فیلم های سینمایی در این حوزه وارد بازار كنند. به گزارش ایرنااز پایگاه سینمای ایران،«عامر بن محمد المطوع» از اعضای گروه طراحی بازی رایانه ای حج، افزود: برنامه ساخت بازی رایانه ای حج در قالب یك طرح مشترك و با همكاری مركز تربیتی و اجتماعی و گروهی از برنامه نویسان رایانه ای كشور عربستان ارائه شده است و در آن از حضور كارشناسان برنامه های رایانه ای و متخصصان تولید نرم افزارهای سرگرم كننده در كشورهای اسلامی نیز كمك گرفته خواهد شد. وی ادامه داد:تولید و ساخت این بازی رایانه ای كه به طور حتم مخاطبان بسیار زیادی در میان مسلمانان سراسر دنیا خواهد داشت، نیازمند پشتیبانی مالی قوی است.
«
پیش بینی ها نشان می دهد كه هزینه ای بالغ بر سه میلیون دلار را برای ساخت و روانه كردن این بازی به بازار جهانی نیاز خواهیم داشت . » این كارشناس نرم افزار با اشاره به لزوم همكاری مالی و تخصصی كشورهای اسلامی در اجرای نهایی این طرح، تصریح كرد: از همه كارشناسان و صاحب نظران مطرح بازی های رایانه ای در كشورهای اسلامی دعوت می كنیم تا برای ساخت چنین بازی مهم و اثرگذاری ما را یاری كنند. المطوع ابرازامیدواری كرد كه بتوان به وسیله این صنعت وحدت میان جوامع اسلامی را به جهان نشان داد و همان طور كه دشمنان اسلام با ابزارهایی همچون بازی های رایانه و فیلم های سینمایی سعی در تضعیف وحدت جوامع اسلامی دارند در این مسیر با توفیق روبه رو شد . وی یاد آورشد: اكنون یكی از كارشناسان بازی های رایانه ای در كویت مسئولیت نگارش سناریو (نمایشنامه) حج را بر عهده گرفته است. پیش بینی می شود كه به دلیل نبود تجهیزات و دانش ساخت بازی رایانه ای در كشورهای عربی یادشده، این طرح در یكی از كشورهای اروپایی قابلیت ساخت داشته باشد. روزنامه ابرار
شنبه 7/10/1387 - 19:20
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته