• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 180
زمان آخرین مطلب : 5657روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
توجه : با Fdisk همه اطلاعات شما پاك می شود! نكته : ابتدا شما می بایست روش بوت كردن سیستم از طریق Floppy و یا CD-Rom را یاد بگیرید.در هنگام روشن شدن سیستم دكمه DELETE (در بعضی كامپیوتر ها دكمه دیگر) را پائین نگه دارید تا وارد Setup شوید. دستگاه را به گونه ای تنظیم كنید كه اولین وسیله بوت شدن CD-Rom باشد.یعنی وارد قسمت Bios featurs setup شده و اولین وسیله بوت شدن را CD قرار دهید.سپس روی گزینه Save &Exit setup كلیك كرده و از Setup خارج شوید. در اینجا سوالی مبنی بر (Save to cmos and exit (Y/N از شما پرسیده می شود. كلید Y را فشار دهید دهید تا سیستم دوباره Restart شود. بعد از Restart سیستم سه پیغام زیر ظاهر میشود:
CD-ROM Start up menu
1.Boot from hard disk
2.Boot from CD-ROM
سپس گزینه 2 را اتنخاب كرده تا سیستم از روی CDبوت شود. بعد از آن پیغام های زیر صادر می گردد:
Microsoft Widows98 Start up menu
1.Start Windows98 Setup from CD-Rom
2.Start Computer with CD-Rom supprt
3.Start computer without CD-rom Support
4.View the Help file
. شما گزینه 2 را انتخاب كنید . پس از چند لحظه جلوی پرامپت درایو (مثلاF:> )فرمان Fdisk را تایپ و كلید Enter رو بزنید. فورا پیغامی مبنی بر اینكه ظرفیت Hard شمااز 512 بیشتر است ظاهر می شود. كلید Y وسپسEnter رو فشار دهید.
سپس صفحه اصلی Fdisk ظاهر می شود.
Fdisk option
current fixed disk drive:1
choose 1 of the following:
1.creat dos partion or logical dos drive
2.set active partion
3.delet partion or logical dos drive
4.display partion information
Enter choice:…
این صفحه شامل گزینه هایی جهت انجام اعمال مختلف بر روی دیسك سخت می باشد 
توجه: در پارتیشن بندی و كار با Fdisk با سه اصطلاح بر خورد می كنید كه عبارتند از Primery , Extended , logical برخورد می كنید كه سیستم عامل از دوتای اولی استفاده می كند.
درایو C كامپیوتر همان Primery است و بقیه Extended هستند.
در Fdisk ابتدا Primery و بعد Extended ایجاد می كنیم. وبرای حذف پارتیشن ها برعكس ایجاد آنها عمل می كنیم.توجه : ابتدا در صورت وجود پارتیشن آنها را پاك می كنیم.خوب از این پنجره اصلی گزینه 3 رو انتخاب كنید .سپس پنجره ای ظاهر می شود كه از آن گزینه:
3.Delet logical dos drive in the extended dos partion
را برمی گزینیم.
بعد از این كار صفحهای شامل پیغام های زیر ظاهر می شود:
WARNING!Data in deleted logical dos drive will be lost
What drive do you want to delete?
سپس شما نام آخرین درایو Hard خودتان را وارد كنید وenter را بزنید.سپس EnterVolume ظاهر می شود كه شما یاید برچسب درایوتان را وارد كنید یا اگر بر چسبی ندارد Enter را بزنید. (اگه درایو شما برچسب داشته باشه مثلا به جای حرف D برچسب اون مثلا MyDriveظاهر میشود) سپس پیغام زیر ظاهر میشه: [Are you sure?(Y/N)?[Y برای تایید حرف Yرا بزنید و بعد Enter و به همین ترتیب همه درایوهای منطقی(Logical) را پاك كنید.بعد از پاك شدن همه درایوهای منطقی پیغام زیر ظاهر می شود. All logical drive deleted in the extended dos partion سپس چند بار دكمه Esc را بزنید تا وارد صفحه اصلی بشوید. (Fdiskoption) بعد دكمه 3 (Delet partion….) از صفحه بعدی ظاهر شده (Delet extended dos partion)را انتخاب كنید.بعد یك پیغام (Warning………) ظاهر می شود كه باید شما كلید Yرا بزنید بعد Enter. سپس پیغام زیر ظاهر می شود: Exttended dos partion Deleted دكمه Esc را بزنید تا وارد صفحه اصلی بشوید . (Fdisk Option). بعد باز گزینه 3 بعد از صفحه باز شده گزینه 1 را وارد كنید. تا پارتیشن اولیه خذف شود . (Delet primery dos partion). سپس پیغام (Warning data in the deleted primery dos partion will be lost.
زیرپیغام : What primery partion do you want to delete?[1]
شما كلید Enter رو بزنین.پیغام زیر ظاهر میشود: Enter volume labe…?[]
در صورت وجود بر چسب آن را تایپ و Enter را بزنید در غیر این صورت Enter را بزنید.
پیغام (:Are you sure) كه گزینه Yسپس كلید Enter را بزنید. پیغام زیر ظاهر می شود: Primery dos partion deleted دكمه Esc را بزنید تا وارد صفحه اصلی بشوید .حالا پارتیشن های شما حذف شده است.
برای ایجاد پارتیشن از صفحه اصلی گزینه 1 یعنی(1.Create dos partion or logical…..) را بزنید. بعد از طی این مراحل صفحه ای با مشخصات زیر حاصل می شود :
Creat dos partion or logical dos drive
Current fixed disk drive:1
Choose 1 of the following:
1.creat primery dos partion
2.creat extended dos partion
3.creat logical dos drive in extended dos partion
Enter choice:
سپس كلید 1 راتایپ وenter را بزنید . مدتی صبر كنید تا 100% Completeو Verifying drive integrityتا 100%كامل شود. بعد از آن پیغام زیر ظاهر می شود : Creat primery dos partion
Current fixed disk drive:1
Do you wish to use the maximum available………………
Press Esc to return to fdisk options
كادر بالا از شما می پرسد كه آیا می خواهید تمام دیسك سخت پارتیشن اولیه(Primery)گردد؟شما دكمه N را تایپ كرده وسپس Enter را بزنید . سپس مدتی صبر كنید تا 100%كامل شود … بعد صفحه زیر ظاهر می شود:Creat primery dos partion
Current fixed………..
Total disk space is ……..mbytes(1mb=……….)
Maximum space avalable for partion is…….
Enter partion size in mbytes or ……….
Press esc …………
صفحه بالا ظرفیت هارد شما را كه برای این عمل در دسترس می باشد را اعلام می كند شما باید در این مرحله برای درایو Strart up تان مقداری را در مقیاس مگا بایت وارد كنید (البته درصد هم می - شود).توصیه:
1.
آنهای كه هارد 20 دارند 3000 را بزنند
2.
هارد 30 ،4000یا 4500
3.
هارد 40 به بالا تا 80،6000 یا 5500
4.
هاردهای 20 به پایین به نسبت 2500،2000،1500،1000
5…
بعد از وارد كردن مقدار Enter را زده تا پیغام زیر ظاهر شود : Primery dos partion created
سپس Esc را زده تا وارد صفحه اصلی Fdisk بشوید .
از صفحه اصلی گزینه ا(Creat dos ………or logical…..) و از صفحه بعدی گزینه 2 (Creat extended dos partion)را زده مدتی صبر كنید تا 100% كامل شود. سپس صفحه زیر ظاهر می شود:Creat extended dos partion
Current fixed……….
Partion status type volume label mbytes…….
C:1 pri…
Total disk space is……….
Enter partion size in mbytes or per…………………….
No partion defind
Press esc……………
سپس كلید Enter را بزنید. تا پیغام (Extended……..)ظاهر شود.
حالا كلید Esc را بزنید تا سیستم به طور اتوماتیك وارد بخش ایجاد درایوهای منطقی شود. مدتی صبر كنید تا 100%تمام شود سپس از صفحه بعدی ظاهر شده عدد دلخواه خودتان به مگابایت را برای درایو D:وارد كنید.مدتی صبر كنید تا100%كامل شود . بعد از این مرحله (یا احیانا Restart system)ماجرا را برای درایو های منطقی دیگر از قبیل E تا Z ادامه بدهید تا جاییكه هارد شما تمام شود.
توصیه:
سعی كنید كه حتی الامكان درایو هایتان كم باشد معمولا 4 درایو كافیست بعد از اینكه تمام هارد پارتیشن بندی شد پیغام :
All available disk space in the extended dos ……………………
ظاهر می شود.
حالا دكمه Esc را بزنید تا وارد صفحه اصلی بشوید. از صفحه اصلی گزینه 2(Set active partion )را انتخاب كنید. در صفحه بعدی ظاهر شده كلید 1 را زده و Enter كنید. با عمل فوق درایو C شما به عنوان درایو Start up بوده فعال می شود. سپس پیغام Partion 1 made active ظاهر می شود. بدین تر تیب پارتیشن بندی به اتمام میرسد .
نكته های قابل توجه :
1.
ممكن است در بعضی از سیستم ها در حین عملیات های بالا Restart های متعددی انجام شود.
2.
پس از عمل Fdisk حتما توسط دستور a:format drive را برای همه درایوها انجام دهید تا به FAT 32 تبدیل شوند.
3.
از Fdisk زیاد پرهیز كنید زیرا باعث خراب شدن هارد شما می شود.
4.
زیاد عجله نكنید!
شنبه 7/10/1387 - 22:18
کامپیوتر و اینترنت
تیرماه سال جاری مادبردی به بازار ایران وارد می‌شود كه كاربران می‌توانند پس از راه اندازی آن، به راحتی از اینترنت استفاده كرده و فعالیت های مربوط به وب را بدون نیاز به وارد شدن به محیط ویندوز انجام دهند.
علی مفلح مدیر نمایندگی‌های بخش قطعات دفتر اسوس در ایران در رابطه با ویژگیهای مادربورد سری " پی فایو كیو " اظهارداشت: اسوس برای كاربرانی كه خواهان بكارگیری مادربردی با خصوصیاتی چون حداكثر میزان كارایی، حداقل میزان اتلاف انرژی و طول عمر طولانی هستند، اقدام به معرفی سری جدید مادربردهای " پی فایو كیو دولوكس "كرد.
وی در خصوص تكنولوژی‌های بكار رفته در این سری از مادربورد ها به نسخه جدید فناوری " اكسپرس گیت " اشاره و عنوان كرد: این فناوری در واقع به كاربران این امكان را می دهد تا در زمان كوتاهی پس از راه اندازی بتوانند به راحتی از اینترنت استفاده كرده و فعالیت های مربوط به وب و یا پیغامهای آنلاین یا حتی دیدن عكسها را بدون نیاز به وارد شدن به محیط ویندوز انجام دهند.
با استفاده از این ویژگی، تنها با گذشت ۵ ثانیه از زمان راه‌اندازی، كاربر قادر خواهد بود تا آنلاین شود.
وی گفت: افزایش تعداد فازها در ماژول تعدیل كننده ولتاژ(VRM)مربوط به قطعات این مادربرد موجب صرفه جویی در زمینه انرژی و افزایش طول عمر قطعات و خود مادربرد می‌شود.
مفلح ادامه داد: پاور ۱۶ فاز در واقع از توان حقیقی سخت افزارهای موجود جهت داشتن حداكثر بهره وری در انژی مصرفی استفاده می‌كند، بدین ترتیب هنگامی كه حجم بارگذاری بر روی " سی پی یو " سنگین است، این مادربرد بصورت خودكار بروی حالت ۱۶ فاز سوئیچ می‌شود، اما در زمانی كه حجم بارگذاری " سی پی یو " بسیار پایین است، این مادربرد از سیستم پاور چهار فاز جهت تغذیه " سی پی یو " استفاده می‌كند.
مدیر نمایندگی‌های بخش قطعات دفتر اسوس در ایران، نیمه دوم تیر ماه سال جاری را زمان عرضه این محصول در بازار كشور دانست و گفت: خط تولید این سری از محصولات در حال حاضر شكل گرفته و قابل سفارش است و پس از عرضه در بازار ایران مصرف كنندگان می توانند با پشتیبانی دو شركت كامترونیكس و الماس خاورمیانه تحت عناوین گارانتی دیجیتال و ویستا مادربوردهای سری P۵Q را جزء سری سطح بالای اسوس است تهیه كنند.
شنبه 7/10/1387 - 22:17
کامپیوتر و اینترنت
شركت كام كست به تازگی موفق شده یك شبكه ایترنت با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه طراحی كند.به نقل از VNunet، شبكه های ایترنت كه متفاوت از شبكه جهانی اینترنت هستند شبكه هایی محلی و خصوصی برای تبادل سریع و ایمن اطلاعات هستند كه در آنها از استانداردهای متفاوتی استفاده می شود.
این اولین بار است كه تبادل اطلاعات در یك شبكه ایترنت با زیرساخت های متداول فعلی با چنین سرعتی ممكن شده است.
مقامات شركت سیسكو كه اجرای موفق این شبكه با همكاری فنی آنها ممكن شده می گویند با استفاده از فناوری مدرن پهنای باند شبكه های ایترنت به سادگی تا ۱۰ برابر ارتقا خواهد یافت.
مقامات این دو شركت امیدوارند با همكاری هم شبكه های مشابه ایترنت را در دیگر نقاط جهان راه اندازی كنند. گفتنی است دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و صنایع بزرگ از این شبكه ها برای تبادل اطلاعات پرحجم و به خصوص اطلاعات ویدیویی و تجزیه و تحلیل و تبادل سریع اطلاعات بهره می برند.خبرگزارى فارس
شنبه 7/10/1387 - 21:34
کامپیوتر و اینترنت
اعتراضهای گسترده‌ی ایرانیان سراسر جهان به حذف نام ایران از فهرست کشورها در صفحات ثبت نام سایت یاهو میل برای ایجاد حساب کاربری، سرانجام پس از ۱۰ ماه به نتیجه رسید و موفقیتی بزرگ را برای فعالان اینترنت فارسی رقم زد.پس از آنکه در اکتبر سال ۲۰۰۷ میلادی سایت یاهو به بهانه‌ی اعمال تحریمهای اقتصادی علیه کشورمان، نام جمهوری اسلامی ایران را از لیست کشورهای خود در صفحات ثبت نام حذف کرد، موج اعتراضات گسترده‌ی ایرانیان سراسر جهان با طراحی بمب گوگلی و تحریم سایت یاهو آغاز شد.
یاهو، بیش از
۱۰ میلیون کاربر ایرانی دارد که در پی این حرکت، بسیاری از آنان اقدام به حذف حسابهای کاربری خود و یا نقل مكان به گوگل کردند.
در پی این شکست بزرگ برای یاهو و از دست رفتن بخش عمده‌یی از کاربران این سایت، جمعی از فعالان اینترنتی ایران نیز اقدام به طراحی بمب گوگلی "سلام یاهو" کردند و توجه جهانیان را به موضوع حذف نام یک کشور از فهرست کشورهای سایت یاهو جلب نمودند.
به گفته‌ی سید ایمان ضیابری، مجری بمب گوگلی، "سلام یاهو" یک پایگاه جامع اطلاع‌رسانی بود که در رابطه با افتخارات فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی ایرانیان در سراسر دنیا خبررسانی می‌کرد و از این طریق، جهانیان را با واقعیات ایران به عنوان کشوری که توسط دولتهای غربی تروریست و توسعه‌نیافته خطاب می‌شود، آشنا می‌ساخت.
ضیابری همچنین می‌افزاید: "ما با هدف قرار دادن کلیدواژه‌ی Yahoo mail که یکی از پرطرفدارترین کلیدواژه‌های جست‌وجو برای کاربران اینترنت است، صفحات مورد نظر خود را به صدر نتایج جست‌وجوی گوگل رساندیم و به طور مرتب در رابطه با افتخارآفرینی‌های فرهنگی، علمی، ورزشی و هنری ایرانیان اطلاع‌رسانی کردیم تا ضمن اعلام اعتراض خود به برخورد ناشایست یاهو، برای معرفی چهره‌ی واقعی ایران و ایرانیان نیز گامی برداریم."
مجری بمب گوگلی سلام یاهو می‌گوید: "طرح اصلی این نوع خبررسانی بمبی، از پندار یوسفی مجری بمب گوگلی
۳۰۰ گرفته شد که برای اعتراض به ساخت فیلم ضدایرانی ۳۰۰ و در روزهای اوج جست‌وجوی کاربران اینترنت راجع به این فیلم، کلیدواژه‌ی ۳۰۰ the movie را هدف قرار دارد و در سایت اصلی بمب، به اطلاع‌رسانی فرهنگی در رابطه با تاریخ و تمدن ایران‌زمین، هنرمندان ایرانی و معرفی چهره‌ی واقعی ایران به مردم جهان پرداخت."
او اضافه می‌کند: "ما نیز در پی توهین سایت یاهو به
۱۰ میلیون کاربر ایرانی و همچنین با توجه به مورد توجه بودن کلیدواژه‌ی Yahoo mail، تلاش کردیم تا هر کاربری که در هر گوشه‌یی از جهان، عبارت Yahoo mail را جست‌وجو می‌کند، به صفحه‌یی برسد که در آن با اطلاعاتی از یک کشور باستانی و مردمان بافرهنگش مواجه می‌شود. به عبارت دیگر، ما تلاش کردیم تا افکار عمومی مردم را از سایتی که حتی نام یک کشور بزرگ و تاریخی را هم برنمی‌تابد، منحرف کنیم و به سمتی که مورد نظر خودمان است بکشانیم."
محمد توکلی، مدیر سایت جابلاگی و پشتیبان فنی بمب گوگلی سلام یاهو نیز می‌گوید: "در روزهای گذشته در پی رسیدن بازدیدکنندگان بمب به بیش از
۲ میلیون نفر و طی رایزنی‌های انجام شده با استادان دانشگاه، کارشناسان حقوقی، مسوولان دادگاههای مجازی و خبرنگاران رسانه‌های بزرگ بین‌المللی از جمله روزنامه‌ی گاردین انگلیس، موضوع حذف نام ایران با روشهای جدیدتر و از کانالهای متفاوتی پیگیری شد که در نهایت، منجر به بازگشتن نام کشورمان گردید."
این عقب‌نشینی آشکار سایت دولتی یاهو وابسته به کاخ سفید در حالی صورت می‌گیرد که جری یانگ، مدیر کره‌یی یاهو اعلام کرده بود به دلیل سیاستهای دولتی، امکان اضافه شدن نام ایران به فهرست کشورهای سایت یاهو وجود ندارد
شنبه 7/10/1387 - 21:32
کامپیوتر و اینترنت

جدید ترین سایت اطلاع رسانی و كمك به كاربران رایانه و اینترنت با ارایه ی برنامه های چند منظوره راه اندازی شد.

جدید ترین سایت اطلاع رسانی و كمك به كاربران رایانه و اینترنت با ارایه ی برنامه های چند منظوره راه اندازی شد.
به نقل از Computer news این وب سایت كه در آدرس www.prweb.com راه اندازی شده است كاربران و علاقمندان فناوری اطلاعات و رایانه را از آخرین اطلاعات فنی مربوط به این حوزه آگاه می كند.
این وب سایت حاوی بخش رایانه های قابل حمل، رایانه های رومیزی، ابزار فناوری اطلاعات و رایانه های جیبی است و اطلاعات تخصصی مورد نیاز كاربران این حوزه را در اختیار آنان قرار می دهد.
این وب سایت همچنین در بخش بازار خود به كاربران اطلاع می دهد كه هنگام فروش و یا خرید رایانه و ابزار فناوری اطلاعات باید به چه نكاتی توجه كنند
شنبه 7/10/1387 - 21:32
ادبی هنری
رمز موفقیت ۲ كلمه است:تصمیم درست ، رمز گرفتن تصمیم درست ۱ كلمه است :تجربه ، رمز كسب تجربه ۲ كلمه است :تصمیم نادرست
شنبه 7/10/1387 - 21:31
کامپیوتر و اینترنت
همیشه رسم بر این بوده است كه بهترین محصولات را به صورت درجه‌بندی شده در گروه‌های ده‌تایی و یا بیست‌تایی و یا ... طبقه‌بندی كرده و برای كاربران مشتاق ارائه می‌كردند اما ما تصمیم به شكستن این سنت گرفته و لیست ده عدد از بدترین‌ محصولات دنیای انفورماتیك را برای شما تهیه كرده‌ایم .ناموفقیتهای بسیاری در جهان كامپیوتر وجود داشته و دارد كه هر كدام جایگاه خاص خود را دارند اما ده مورد گزیده شده جزو بدترین آنها می‌باشند.
این محصولات هنوز هم در بازار موجود می باشند كه این خود یكی از اصلی‌ترین سیاستهای سیستم سرمایه‌گذاری می‌‌باشد به این طریق كه اشتباهات و نقصهای محصول را پنهان كرده و آن را بی‌نقص معرفی می‌كنند و كسی قادر به متوف كردن این سیاست نیست. و اما لیست طلایی 10 تا از بدترین محصولا كامپیوتر... 
1-‌Microsoft Bobاین محصول در ابتدا فكر خوبی به نظر می‌رسید.Bob در حالتی متولد شد كه یكی از محصولات مایكروسافت برای اصلاح program manager ویندوز 1/3 در نظر گرفته شده بود که این طرح به هیچ وجه موفق نبوده است. شاید Bob عموما نرم‌افزار بدی نبوده است ولی هرگز فردی كمبود این نرم‌افزار را احساس نكرده و شكایتی بابت نبود این نرم‌افزار نداشته است. این پروژه به وسیله ملیندا فرنچ طراحی شده بود كه بعد از این نرم‌افزار محصول دیگری از طریق وی برای مایكروسافت طراحی نشده است.2-“cue cat" این نرم‌افزار در ابتدا بسیار نرم‌افزار جالبی به نظر می‌رسید همچنین باید ذكر كرد كه در حال حاضر هم در برخی از كتابخانه‌ها از این نرم‌افزار استفاده می‌شود. اما یكی از بزرگترین مشكلات این نرم‌افزار به این صورت است كه در زمان پرینت شما قادر به بزرگ كردن شكل نمی‌باشید. به سختی پیش می‌اید كه فردی از كد‌های خاص استفاده كند و همچنین به سختی اتفاق می‌افتد كه نشریه‌ایی cue cat به به عنوان نرم ‌افزار مورد نظر خود برگزیند.3-DigiScent iSmell
در روزهایی كه dot-com غوغا به پا كرد Scent تهدید به مسلط شدن برد كل اینترنت كرده بود.
تصور كنید كه شما فقط مورد تجاوز فایلهای مهیب MIDI و pop-up نیستید همچنین سبك و شیوه وب نیز شما را آزار خواهد داد. اگر شما آشنایی كامل با وب داشته باشید درخواهید یافت كه این پروژه نمود خطرناكی برای وب می‌باشد.
این موضوع قابلیت توضیح علت بیزاری و مخالفت كاربران با این نرم‌افزار را برای كامپیوترهای خانگی داراست.
به علاوه كاربران ismall را به عنوان لغزش و اشتباه بازار به حساب می‌آورند.4- “packet Mail" این محصول كه درلیست ما جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است هنوز هم خواهانی را در سطح جهان دارا می‌باشد. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا e-mail خود را به هر نقطه‌ای از جهان ارسال كنید، شما فقط e-mail خود را آماده كرده سپس آن را به تلفن ارسال می‌كنید و e-mail خود را به وسیله تكنولوژی space-age ارسال و دریافت می‌كنید و یا می‌توانید فقط از wifi یا كافی‌نت‌ها برای این كار استفاده كنید.5- “Furby" هنگام تهیه این لیست‌ها متوجه این نرم‌افزار نیز شدیم البته سخن ما با نسخه قبلی این محصول می‌باشد. این محصول به صورت فرضی زبان شما را فرا می‌گیرد ولی این نرم‌افزار جزء تفریحی بیش برای هكرها كاربرد دیگری نداشت.6- “windows Me" داستان ویندوزMe تا حدودی نامشخص و مبهم بود این محصول دارای ویژگی‌های خاص و كمی بود و نسبت به ویندوز 98 ویژگی‌های كمی برای ارائه داشت.
این محصول دچار سقوط ناگهانی شد و این شكست بی ارتباط با ارائه ویندوز 2000 به بازار نبود.
این محصول فقط برای كاربرانی قابل استفاده بود كه خواستار یك سیستم خانگی ثابت بودند تا از آن برای یادگیری بهره ببرند.7- Xenote and the similar sony E- marker در اینجا با نرم‌افزار جالب دیگری آشنا می‌شویم كه مخاطبی نداشته است و مورد استفاده قرار نگرفته است. شما آهنگی را از رادیو می‌شنوید اما مجری رادیو نام خواننده آهنگ را اعلام نمی‌كند. مشكلی نیست شما آهنگ را به خاطر می‌سپارید و آن را در وب وارد میكنید مطمئنا اهنگ مورد نظر شما در وب لیست قبلی آن ایستگاه رادیویی موجود خواهد بود و شما می‌توانید آهنگ مورد نظر را با لیست تطبیق داده و به اطلاعات مورد نظر دست پیدا كنید.8- “Flex play " DVD هایی كه با این نام به بازار ارائه شده‌اند چندان موفق نبوده‌اند این DVD ها دارای ایراد فنی بوده اند به صورتی كه سیاه‌رنگ شده و غیر قابل استفاده می‌شوند.9-"Audrey web-surfing machine" روزی كه 3comمرگ Audrey را اعلام كرد روز بسیاری بدی بود. من گمان می‌كنم كه در سال 2001 مردم منتظر جعبه پلاستیكی 500 دلاری نبودند كه فقط قابلیت web-surfiay را دارا است. این نظریه بسیار عجیب است كه ما فكر كنیم كه Apple این طرز فكر را با ارائه جعبه‌های 500 دلاری كه Mac mini نام دارند و هیچ صفحه نمایشی نداشته ولی قابلیت‌هایی بیش از Surfing را دارا است را تغییر دهد.10- VKB Bluetooth Virtual Keyboard من هنوز بر این نظریه هستم كه این موضوع به طرز جالبی دارای جذابیت خاصی است.
پروژه به این صورت بوده است كه شما می‌توانید این كیبوردهای نوری را در هر سطح صافی داشته باشید.
متاسفانه، وقتی آن را مورد تست قرار دادیم، در كل زمان نصب با این پیغام رو به رو شدیم "سرویس‌های دستگاه قابل استفاده نمی‌باشند لطفا سرویس دیگری را انتخاب كنید."
نمره منفی این دستگاه فقط برای این مشكل نبود، مسئله دیگر این كه این محصول از ادیتورهای CNET امتیاز 9/4 را دریافت كرده بود. همه این مسائل دست به دست هم دادند تا این محصول نمره ده را در لیست ما به خود اختصاص دهد.
شنبه 7/10/1387 - 21:30
کامپیوتر و اینترنت
یكی از كارمندان اداره ثبت احوال شهر مكزیكالی در شمال غربی مكزیك اعلام كرد یك زن و شوهر مكزیكی كه با هم بر روی یك سایت اینترنتی آشنا شده بودند نام فرزند خود را یاهو گذاشتند .یكی از كارمندان اداره ثبت احوال شهر مكزیكالی در شمال غربی مكزیك اعلام كرد یك زن و شوهر مكزیكی كه با هم بر روی یك سایت اینترنتی آشنا شده بودند نام فرزند خود را یاهو گذاشتند .
نصب آخرین اصلاحیه iTunes ضروری است
پس از پرده برداری از طرح جدید اپل مبنی بر آغازبه كار خط تولید جدیدی از مدل های دستگاه های آی پاد و كاهش قیمت آیفون در هفته گذشته بسیاری از كاربران و حتی خبرگزاری ها از انتشار اصلاحیه جدید امنیتی برای نرم افزار iTunes اطلاع نیافته اند. این به روزرسانی كه نرم افزار iTunes را به نسخه iTunes ۷.۴ ارتقا می دهد كاربران را قادر می سازد تا از فایل های موسیقی از پیش دریافت كرده، بخش های كوتاه موسیقی زنگ تلفن همراه تهیه كنند.
همچنین قابلیت دریافت فایل های موسیقی از طریق شبكه بی سیم نیز برای دستگاه های آیفون و آی پاد های جدید به نرم افزارiTunes اضافه گردیده است. نكته مهم در این به روزرسانی اصلاح آسیب پذیری امنیتی مهمی است كه مهاجم را قادر می ساخته است با استفاده از كدهای مخرب خود رایانه های مكینتاش یا ویندوز را از راه دور به كنترل خود در آورد. كمپانی اپل راهنمای امنیتی این آسیب پذیری را به همراه توضیحات كامل در دسترسی عموم قرار داده است. در راهنمای امنیتی گفته شده است: «سرریزی بافر در هنگام پردازش جلد آلبوم ها امكان پذیر است. بنابراین با فریب قربانی به باز كردن یك فایل آلوده می توان كدهای دلخواه را بر روی سیستم وی اجرا كرد و در نهایت رایانه را با كنترل از راه دور هدایت كرد
در سال جاری میلادی كمپانی اپل بالغ بر ۱۰۰ آسیب پذیری در سیستم عامل Mac OSX و نرم افزارهایش را اصلاح كرده است. اما كانون تمركز هكرها و متخصصان امنیتی همچنان آخرین دستگاه ابتكاری اپل با نام آیفون است كه در ماه جولای گذشته نخستین اصلاحیه خود را دریافت كرد.
محصول جدید مایكروسافت
شركت مایكروسافت نرم افزار جامع System Center Virtual Machine Manager ۲۰۰۷ را روانه بازار كرد تا نسخه پیشین این محصول با نام VMware كم كم بازنشسته شود. محصول جدید مایكروسافت كه نرم افزار Viridian را نیز در خود جای داده، تحول بزرگی را در عرصه نرم افزارهای مجازی سازی ایجاد كرده است. نرم افزار SCVMM ۲۰۰۷ به مدیران فناوری ارتباطات و اطلاعات كمك می كند فایل های تولید شده با نرم افزار VMware را به فرمت جدید تبدیل می كند. سخنگوی مایكروسافت در یك بیانیه گفت:
«
برای مهاجرت از VMware به Virtual Server می توانند از این نرم افزار استفاده كنند و مزایای خاص آن را به كار برند.» به گفته وی اگر سیستم عامل كاربر ویندوز باشد، Virtual Machine Manager می تواند خود را با نیازهای كاربر وفق دهد و مشكلات موجود را از میان بردارد. بر اساس مطالعات انجام شده، شركت مایكروسافت هم اكنون ۷۰ درصد بازار نرم افزارهای مجازی سازی جهان را در اختیار دارد.
امكان كنترل تلفن همراه فرزندان فراهم شد
بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه آمریكا سرویسی را عرضه كرد كه به والدین امكان كنترل تلفن همراه فرزندانشان را می دهد. به گزارش ایسنا اپراتور آمریكایی AT&T سرویس كنترلی را برای تمامی ۶۳/۷ میلیون خط تلفن مشتركانش عرضه می كند كه میزان مكالمات تلفنی برقرار شده یا دریافتی و همچنین پیام كوتاه را محدود می كند. معاون بخش محصولات صوتی این اپراتور اظهار كرد:
بسیاری از والدین خواهان بكارگیری درست تلفن همراه از سوی كودكانشان بوده و مایل اند كودكانشان در ساعات مدرسه تماس های غیرضروری نگرفته و یا دریافت نكنند.
سرویس Smart Limits این اپراتور با هزینه ماهانه ۴/۹۹ دلار عرضه شده و قابلیت آن از مسدود كردن تماس و اعمال محدودیت زمانی برای تماس تا امكان دانلود و ارسال پیام كوتاه متغیر است اما این قابلیت ها در آیفون اپل به دلیل وجود مرورگر در این گوشی مؤثر نخواهد بود. سرویس جدید AT&T، فیلتر سایت هایی كه والدین خواهان دستیابی كودكان به آنها نیستند را امكان پذیر می كند اما هنگامی كه تلفن از یك شبكه وای فای استفاده كند، قابلیت فیلتر وب سایت نیز غیرقابل انجام است زیرا AT&T تنها محتواهایی را كه از طریق شبكه بی سیمش منتقل می شوند، مسدود می كند.
شنبه 7/10/1387 - 21:28
کامپیوتر و اینترنت
یك بررسی نشان داد حدود نیمی از افراد مبتلا به اعتیاد به اینترنت مشكلات روانشناختی مهمی در دوران كودكی خود داشته اند.یك بررسی نشان داد حدود نیمی از افراد مبتلا به اعتیاد به اینترنت مشكلات روانشناختی مهمی در دوران كودكی خود داشته اند.
به نقل از پایگاه خبری شین هوآ، نتایج یك بررسی بر روی ۶۴۱ جوان معتاد به اینترنت در یك كنفرانس سالانه در چین مورد بررسی قرار گرفت، هدف از این كنفرانس طراحی برنامه ای برای پیشگیری از اعتیاد به بازی های اینترنتی در بین جوانان بود.
بنابراین گزارش؛ از آوریل تا فوریه ۲۰۰۶، محققان ۶۴۱ جوان معتاد به اینترنت را كه در بیمارستان عمومی پكن بودند را از لحاظ بیماری روانی اعتیاد به اینترنت بررسی كردند.
نتایج این بررسی نشان داد، عواملی از جمله زندگی خانواده، محیط جامعه و مدرسه مهمترین نقش را در این امر دارند.
همچنین، تاثیر خانواده به تنهایی، مهمترین عامل در اینگونه اعتیاد است. حدود ۴۶ درصد از جوانان بیان كردند كه كودكی شادی نداشتند و با مسائل مصیب بار سختی مواجه بودند.
اما این گزارش می افزاید، نیمی از والدین این افراد درآمد آنها بین ۰۰۰/۱ تا ۰۰۰/۳ یوآن است كه از میانگین ملی بالاتر است.
شنبه 7/10/1387 - 21:27
کامپیوتر و اینترنت
تا پیش از این راه های انتقال اطلاعات به شکل سخت افزاری تنها از طریق فلاپی ها و نهایتأ CDها صورت میگرفت. اما با پیشرفت تکنولوژی ، امروز حافظه های فلش USB (کول دیسک) ، به مانند نقل و نبات در دست کاربران میگردد. این موضوع تاحدودی موجبات نگرانی مدیران شبکه را به علت عدم امنیت داده های موجود روی سیستم ها فراهم آورده است. به نوعی که هر فرد میتواند با وصل کردن فلش خود به USB به راحتی اطلاعات موجود روی هارد سیستم را منتقل کند. برای حفظ امنیت اطلاعات ، بسیاری در پی یافتن راهی برای جلوگیری از انتقال اطلاعات به داخل فلش دیسک ها هستند. در این ترفند قصد داریم روشی را به سادگی و از طریق رجیستری ویندوز معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید کپی یا انتقال اطلاعات به داخل فلش دیسک های وصل شده به USB را کاملأ غیر ممکن نمایید.بدین منظور:از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز گردد.
به مسیر زیر بروید:    HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Controlحال روی کلید Control راست کلیک نموده و از New روی Key کلیک کنید. نام کلید جدید را StorageDevicePolicies قرار دهید.
اکنون اینبار روی کلید StorageDevicePolicies راست کلیک کنید و از منوی New روی DWORD Value کلیک کنید. نام مقدار جدید ساخته شده را writeProtect قرار دهید.
حال روی writeProtect راست کلیک کنید و Modify را انتخاب نمایید.
در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید و سپس OK کنید.
کار تمام است ، اکنون رجیستری را ببندید و سیستم را رستارت کنید.از این پس اگر بخواهیم اطلاعاتی را به یک حافظه فلش یا هر نوع حافظه همراه مانند Mp3 player ها منتقل کنید با پیغام خطا خواهیم شد.
لازم به ذکر است برای بازگشت به حالت قبلی کافی است عدد 1 را مجدد به 0 تغییر دهید.
این ترفند تنها روی ویندوز XP سرویس پک 2 قابل انجام است.
شنبه 7/10/1387 - 21:26
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته