• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 431
تعداد نظرات : 166
زمان آخرین مطلب : 5090روز قبل
ادبی هنری

 

سلام بر حسین سلام بر خون خدا سلام بر قامت ایستاده بر طلوع و غروب هر روزه ی روزگار سلام بر قربانی بزرگ سلام بر سرخی خونبار غروب و سری بریده و زرد شده كه در خود فرو می برد ، سلام بر روان های پاك و بیدار ...
زمان به تندی قدم بر می دارد و حسین ایستاده ، منتظر ، قربانگاه رنگین شده ، سویی مردمان بیشمار تركیبی از جماعت پست شده و فرو رفته عده ای جاهل عده ای مزدور و عده ای معاند و ظالم ، بسیار بد سیرت و عده ای دانسته می ایستند ، سویی خالی از سرباز ، پر از حجمی سبز به نام حسین ، صحرای مملو از حسین ، گذر می كنند لحظاتی ننگین صداها درون سكوتی عجیب فریاد می زنند آیا كسی نجوای غریبانه اباعبدالله را می شنود آیا كسی هست مرا یاری كند ؟! آیا كسی هست مرا یاری كند؟!
و گذشت ، زمانی بسیار دور تر پس از خوابی طولانی بیدار شدم و خواندم كل یوم عاشورا كل یوم كربلا ، هر روزی عاشوراست هر روزی كربلاست ، اندیشه ای مرا در خود فرو برد از من نبود اشك آمد لطف شد حالا جماعتی لجوج پند گیرند یا نه !! آری ، گویی روز بازه ای از زمان است كه حسین زرد و سرخ بر می خیزد ، زمان به سرعت سپری می شود حالا در این لحظه ی سوزان ، تاریخ به نیمه می رسد و حسین مركز آسمان را فتح می كند ، فرصتی نمانده ساعاتی بعد حسین غرق خون ، سرخ سرخ سرخ فرو می رود ، آری غروب می شود و تمام می شود یك روز دیگر من می مانم و حسرت یاری حسین ، نه نه ، یاری خودم من می مانم و آغوش محبتی كه اجابتش نكردم و بسته شد ، حالا شاید فردا و شاید فردا شاید هم دورتر ، شاید روزی اجابتش كنیم ، آری كسی كه می خوانی این متن برخواسته از اشك را هر روز این من و توییم كه سقوط می كنیم ، آری این منم این تویی كه دنیایی تیره و تار را خریده ایم و سخت باخته ایم ، ساعت ها به رنگ مانتو و پالتو ، شلوار ، لب و لوچه و به اصطلاح كوفت و زهر مار می گذرد و می گذرانیمش تا تمام شود تا پنهان شود كه چقدر می توانیم چه فكر ها و چه عمل ها كه نمی كنیم ، الله من مرا دریاب ، من استعدادی بی نظیر كه از سر لطف آراستیم هر روزه ی عاشورا را حرام می كنم و تو هر شب مرا تمام نمی كنی و باز فردا كفری دیگر و شریكی دیگر حالا گوشی موبایل باشد لب تاب باشد ، كتابی مزخرف باشد و یا ساعت ها باد هوا ...
او هر روز می آید ، هر روز نجوایی بلند همچون صدای مورچگان بلند می شود آری ، شاید علتش همین باشد كه سحرها را باید بیدار بود و شنید ، صد البته لزوم حضور امكانی كه فركانس قلب حسین را دریافت كند آشكار است ، من به تو و تو به من ، مشغول می شویم و دروغ می گوییم به خودمان و می فریبیم كه نه ، دلم پاك باشد كافی است حالا به جهنم كه یك مشت موی تو و كفش های آبیت و هزار البته بی شعوری خودم و خودهامان چه بلایی سر استعدادهای گوربه گور شده مان می آورد ...
حالا به قول اكثریت جهل دلت پاك باشد كافی ست به جهنم كه نابود می شوی و می كنی ؟؟

ما دور مداری از خطر می گردیم
تا صبح به دنبال سحر می گردیم
سوگند به لاله ها كه همچون خورشید
زرد آمده ایم و سرخ بر می گردیم

چند روزیست ، عده ای بیچاره و مفلوك آنقدر حول محور خود پیچ خوردند تا سرگیجه گرفتند و حالا هر روز سرزمینم را كه در عصری تاریك به یاری حسین بر خواسته به آشوب می كشند ، پروردگار من ، من ، بنده ای كوچك و ناتوان از محبتی بی انتها همچون تو درخواست می كنم كه از سر لطف هدایتشان كنی كه اگر نكنی براستی از هلاك شدگان خواهند شد ، معبودم تو خود می دانی كه این جماعت اندك لجوج و پرخاشگر و جماعتی بسیارتر كه گمان می كنند می توان عاشورا را درك كرد و با هیچ یك از طرفین نبود نتیجه كاغذهای رنگی شیطانی ست بزرگ كه دلارش می نامند و بسیار توزیعش می كنند و جهتش می دهند و من استعدادی شگرف و خلیفه ای بر روی زمین می خوابم ، و باز می خوابم و او پیش می رود ، این جماعت پست شده از آن رو فرو رفتند كه عده ای با ظاهری همچون من از تمام خوبیها گفتند و به تمام بدیها مبتلا شدند و این جماعت نادان آنها را حجت تو و حجت اسلام پنداشتند و دست آخر تاختند به سوی تمام خوبیها به سوی اسلام ، پروردگارا ما را بپذیر و آنقدر زنبور خوبی قرار بده تا شهد شیرین اسلام را بچشیم و بچشانیم تا برگردند آنانكه گمراه شده بودند از لاییك و عرفان ها ی عجیب و غریب هندی گرفته تا مكتب های چندش آور محصول شیطان ، همچون كابالا كه هر آینه هدایت از آن توست و تو بر هر چیز توانایی .
معبودا ما را از متمسكین به ولایت امیرالمونین قرار بده ، در ظهور حجت خود قائم آل محمد تعجیل و ما را از یاران و فرمانبرداران حقیقیش قرار بده ، ولی ما امام ما قلب ما سید علی را حفظ و یاریش كن و ما را از حراست كنندگان راستین حریم ولایت قرار بده ، جان و مال ما را بپذیر و مرگمان را شهادت در آغوش ولی الله الاعظم مهدی موعود قرار بده.


زمان تند گذشت نرسیدم دوباره بخونم اگه غلط غلوط زیاد بود تذكر بدید اصلاح می كنم ؟!
البته حالا خوندم تند تند چیزی پیدا نكردم !!

daneshniya.40sotoon

چهارشنبه 16/4/1389 - 8:45
اخبار

پنج تن از گویندگان اصلی شبکه تلویزیونی الجزیره در اعتراض به سیاست های این شبکه عربی در مورد نحوه پوشش گویندگان زن، استعفا داده اند.

آن ها همراه با سه گوینده زن دیگر، چهار ماه پیش نامه ای به وضاح خنفر، مدیر فلسطینی تلویزیون الجزیره نوشته و اعتراض کرده بودند که سختگیری هایی در مورد پوشش و آرایش آنان اعمال می شود که برگرفته از فضای افراط گرایی اسلامی و مغایر با سیاست هایی است که در کشور قطر، مرکز استقرار این شبکه، در زمینه گشایش فضای جامعه و افزایش مشارکت اجتماعی زنان در پیش گرفته شده است.

مدیر تلویزیون الجزیره، هیئتی برای رسیدگی به این شکایت تشکیل داد اما این هیئت سه شنبه گذشته اعلام کرد که تعیین نحوه پوشش و آرایش گویندگان، حق گردانندگان شبکه تلویزیونی و متناسب با روح این شبکه و تصویری است که می خواهد از خود به مردم بنمایاند.

در پی اعلام نظر هیئت، پنج نفر از هشت گوینده معترض، روز جمعه استعفای خود را اعلام کردند.

سه تن از این گویندگان لبنانی اند، از جمله جمانه نمور که با دوازده سال سابقه، کهنه کارترین گوینده مستعفی است.

لینا زهر الدین که علاوه بر گویندگی، از شاعران "ادبیات مقاومت" لبنان است و جلنار (گلنار) موسی که پنج سال است برنامه گفتار بامدادی (حدیث الصباح) را اجرا می کند، این برنامه مضمونی اجتماعی و فرهنگی دارد.

لونا شبل، گوینده سوری که هفت سال سابقه گویندگی در الجزیره دارد، از جمله برجسته ترین گویندگان این شبکه به شمار می رود، یکی از مشهورترین کارهای او، گفتگویی است که با منوچهر متکی، وزیر امورخارجه ایران انجام داد.

گوینده مستعفی دیگر نوفر عفلی، اهل تونس است.

شبکه الجزیره چهار جانشین برای این گویندگان پیدا کرده که دو نفر از آنها مرد هستند و یکی از آنها، نوران سلام، گوینده محجبه تلویزیون عربی بی بی سی است.

شبکه های تلویزیونی عربی به تکیه بر جذابیت ظاهری گویندگان زن خود مشهورند و حتی در کشورهایی که جوامع سنتی تری دارند و سختگیری هایی در مورد حجاب در آنها اعمال می شود و نسبت به حضور زنان محلی بی حجاب بر صفحه تلویزیون تعصب یا محدودیت وجود دارد، از گویندگانی استفاده می شود که اهل کشورهای آزادتر، بویژه لبنان هستند.

تلویزیون الجزیره با اینکه کار خود را به عنوان شبکه ای با مشی لیبرال آزاد کرد و در آغاز رسانه ای خط شکن در گشایش فضای فرهنگی جهان عرب و حرکت بسوی تسامح و چندصدایی به شمار می رفت، به گفته ناظران، پس از حوادث یازدهم سپتامبر تحت تأثیر موج افراطی گری و غرب ستیزی در جهان عرب قرار گرفت، تا آنجا که این فضا علاوه بر سیاست های خبری شبکه، فضای داخلی آن را هم تحت تأثیر قرار داد.

هنگام آغاز به کار تلویزیون الجزیره، هیچیک از گویندگان آن، چه زن و چه مرد، اهل کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نبودند و همه زنان گوینده، بی حجاب بودند.

خدیجه بن قنه، گوینده الجزایری و یکی از اولین گویندگان این شبکه پس از چند سال، به خواست همسرش، باحجاب شد و نخستین گوینده الجزیره شد که باحجاب بر صفحه تلویزیون ظاهر شد.

با این حال، خانم بن قنه نیز یکی از هشت گوینده ای است که با امضای نامه ای، به سیاست مدیریت شبکه الجزیره در مورد سختگیری بر پوشش گویندگان زن اعتراض کرده اند.

در میان گویندگان مرد هم طی چند سال اخیر گویندگانی هم از کشورهای عربی خلیج فارس به این شبکه افزوده شده اند که با لباس عربی بر صفحه تلویزیون ظاهر می شوند.

 منبع: وبلاگ  hijabs

چهارشنبه 16/4/1389 - 8:41
دعا و زیارت
دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت (ع) گفت:‌ بانوان محجبه بهترین تبلیغ برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه هستند.

 

لوگو مجمع جهانی اهل بیت + اهل البیت + دختران با حجابحجت‏الاسلام محمدحسن اختری درباره وضعیت حجاب در جامعه اظهار داشت:‌ حجاب و عفاف دو اصل از مهمترین اصولی است که در تمامی ادیان به خصوص در دین مقدس اسلام به آن تأکید شده است.وی با بیان اینکه حجاب مورد توافق همه مسلمانان و مذاهب اسلامی است،‌ افزود: حجاب و عفت یکی از مسائل اخلاقی بین تمام جوامع بشری است و تمامی انسان‌ها این امر را مقدس می‌دانند؛‌ رعایت عفاف در همه دوره‌ها‌ی زندگی بشر از ارزش و فضیلت خاصی برخوردار بوده است.حجت‏الاسلام اختری اضافه کرد:‌ عفاف علاوه بر اینکه در پوشش باید وجود داشته باشد،‌ در کلام،‌ روش و رفتار هم باید وجود داشته باشد که البته از نظر معنوی هم،‌ حجاب و عفاف شکلی از هویت یک فرد است.دبیر کل مجمع جهانی اهل‏بیت (ع) اضافه کرد:‌ در بسیاری از جوامع به خاطر وجود برخی اغراض همچنین به دلیل وجود فرهنگ‌های مختلف این امر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است‌؛ هرچند که در دین اسلام رعایت عفاف و حجاب امری مهم و ضروری است ولی در جامعه ما هم به دلیل سلسله حرکاتی که به وسیله استعمارگران شد، ‌در مقطعی از زمان به بدحجابی دچار شده‌ایم.حجت‏الاسلام اختری تأکید کرد:‌ استعمارگرانی همچون انگلیس با استفاده از دیکتاتورهایی همچون رضاخان در ایران و آتاتورک در ترکیه باعث ترویج بی‌عفتی و بی‌حجابی در این جوامع شدند،‌ البته بعد از انقلاب اسلامی در ایران به مقوله حجاب توجه بیشتری شد ولی به مرور زمان این امر مورد هجوم دشمنان قرار گرفت و به آن بی‌توجهی شد.دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت (ع) اظهار داشت: برای ترویج و گسترش عفاف و حجاب در جامعه باید،‌ این مقوله به صورت علمی،‌ تبلیغی و منطقی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.وی با اشاره به اینکه مشکلات و آسیب‌های بدحجابی باید به جوانان و خانواده‌ها گفته شود،‌ تصریح کرد:‌ بانوان محجبه بهترین الگو برای گسترش فرهنگ حجاب در جامعه هستند و در این زمینه می‌توانند تأثیر بسزایی بر نسل جوان بگذارند.حجت‏الاسلام اختری درباره وظیفه مسئولان در این زمینه گفت:‌ مسئولان و حاکمان جامعه باید به این مسئله با جدیت بپردازند و در محیط‌‌های اداری،‌ دولتی و دانشگاهی فرهنگ حجاب را گسترش دهند.دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت (ع) اضافه کرد‌:‌ فلسفه و اصل رعایت حجاب و عفاف باید به درستی تبلیغ،‌ تشریح و تبیین شود تا زنان و دختران جامعه با دید باز به این مسئله بپردازند
چهارشنبه 16/4/1389 - 8:35
اخبار
دو سال طول كشید تا خانواده‌ام را متقاعد كنم حجاب برایم ضروری است

ماری ویرجینیا مدرس زبان انگلیسی در دانشگاه الزهرا گفت: مسلمان شدن من به مثابه هجرت از ظلم به نور بود و همیشه به دنبال جستجوی این حقیقت بودم كه انسان‌ها نهایت به كجا راه می‌برند.
وی افزود: كتاب نهج البلاغه حضرت علی (ع) بیشترین تاثیر را روی زندگی من داشت و تكامل را در من ایجاد كرد.
زن تازه مسلمان انگلیسی با بیان اینكه در اسلام جهاد در راه خدا نوعی جهاد اكبر محسوب می‌شود، اما زنان با استقامت و پایداری در كنار همسرانشان می‌توانند در این جهاد اكبر سهیم باشند، ادامه داد: حركت از تاریكی به سمت نور به تعبیری حركت از صورت ظاهر به صورت باطن است كه در حجاب متجلی می‌شود.

زن تازه مسلمان شده + الزامات حجاب

كماله رضا آوا از كشور تركیه با بیان اینكه در كشور تركیه افرادی كه حجاب دارند مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار می‌گیرند، تصریح كرد: اما نور حجاب انسان را به خود جذب می‌كند و حاضر است تمام سختی‌ها را تحمل كند.
وی افزود :كسی كه اسلام می‌آورد در حقیقت تسلیم محض حقایق قرآنی می‌شود و كسی كه تسلیم خداوند می‌شود در حقیقت به سعادت ابدی نایل می‌شود.
زن تازه ملسمان تركیه‌ای تمسك به حضرت زهرا (س) را عامل راهگشا به حقیقت ناب اسلام دانست و بیان داشت: در حقیقت من در هر زمانی كه به سختی دچار می‌شدم با ذكر تسبیحات این بانوی بزرگ اسلام آرامش درونی می‌یافتم و سختی‌ها برایم هموار می‌شد.
نرگس بلدچینو از كشور استرالیا از اسلام آوردنش خاطرات زیبایی نقل كرد و گفت: من كاتولیك به دنیا آمدم اما امروز شیوه زندگی من از زندگی غربی به اسلام تغییر كرده است، 19 سالگی من بحرانی‌ترین دوره زندگی‌ام محسوب می‌شد، چرا كه در این دوره از زندگی جوانان غربی در اختیار خودشان هستند و به هر گونه‌ای كه بخواهند پوشش انتخاب می‌كنند و هیچ كس حتی پدر و مادر حق دخالت در كار آنها را ندارد.
وی خاطرنشان كرد: نگرش غرب در مورد حجاب بسیار بسته است آنان حجاب را ظلم به زنان می‌دانند این در حالی است كه حجاب هویتی است كه موجب تقویت درونی فرد می‌شود.
زن تازه مسلمان استرالیایی با بیان اینكه پوشش ظاهری من موجب تغییر درون من شده است، اظهار داشت: در آن زمان بود كه متوجه شدم از طریق این پوشش ظاهری است كه هر روز بر دانسته‌های قلبی من افزوده می‌شود و شاهد دگرگونی خود بودم.
نرگس بلدچینو افزود: دو سال طول كشید تا بتوانم خانواده‌ام را متقاعد كنم كه حجاب برایم از ضروریات است و آنها بر این اصرار من باور داشته باشند.

چهارشنبه 16/4/1389 - 8:29
خانواده

 این روزها خیلی ها از طرح برخورد اجتماعی با بی حجاب ها حرف  می زنند.راستش من که وقتی این دخترکان باربی طناز را در خیابان  می بینم تحسین شان می کنم و به حالشان حسرت می خورم! هروقت  می بینم شان آه حسرتی می کشم و خودم را سرزنش می کنم که چرا  ازین ها یاد نگرفتم! من به دلم می گویم .  چرا نمی بینی که این آیینه دارد چه حرفی با تو  می زند ! چرا نمی شنوی او برای گفتن این حرف چه  تلاشی می کند ؟

 انصاف بده ! نگاه کن که او برای رساندن این پیام چه رنجی را تحمل  می کند ؟ اما تو نمی شنوی !فقط یکبار به رنج ها و تلاشهای او ، برای فهمیدن تو ...فکر کن !

به سختی عمل کردن بینی فکر کن با یکبار کوبیدن مشت به بینی مبارک! به سختی بند آمدن نفس سلول های صورت  با این همه کرم پودرو رنگ غلیظ فکر کن با یک بار مالیدن روغن به صورت تبارک!به سنگینی پلک نزدن فکر کن با  مالیدن یک چیزچرب سیاه  به مژه ات !به تنگی تحمل فشار لباس فکر کن با یکبار پوشیدن شلوار جین تنگ که نفست درست بالا نیاید!به درد مهره های کمر فکر کن بایک روز پوشیدن آن کفش های پاشنه بلند !به درد میخچه و قوزک پا و انگشتانت فکر کن با یک روز پوشیدن یک کفش نوک تیز تنگ !به تحمل سوزش روی پوست بیچاره ات فکر کن با رفتن به سونای داغ و خشک و گرم و سرد وانواع  و اقسام کمپرسها !به درد مانیکور فکرکن با آن ضربه ای که آنروزبه ناخنت خورد و  کبودش کرد!به استشمام بوی تند رنگ مو و سوزش چشم فکر کن با یکبار گرفتن سرت در سطل رنگ و تینر!به تحمل چند ساعت ماندن در زیر سشوارگرم فکر کن با چند ساعت نشستن زیر افتاب داغ!به لیزر و تاتو و ناتو و ...فکر کن با یک باز کندن موهای ابرویت و فرو کردن سوزن در پوست زیرش!به درد اپیلاسیون فکر کن با کندن یک دانه  موی ناقابل ات  از ریشه!به تحمل گرسنگی در رژیم لاغری فکر کن وقتی شکمت غار و غار می کند و دلت ضعف می رود و غذای آماده جلویت هست و تو نباید بخوری !به سختی این همه کلاس رقص و بدنسازی فکر کن با یک روز صبح تا شب  یک ریز بالا و پایین پریدن!به سختی کار گذاشتن سیم در داخل دهان برای ردیف شدن دندانها فکر کن با یک روز نگه داشتن یک تکه آهن ناقابل توی دهانت! به عمل برای گذاشتن گونه مصنوعی با یکبار چاقو زدن روی پوست صورتت!به رفتن توی آن دستگاه در بسته که اسمش را یادم رفته برای برنزه شدن پوست  ...با نمی دانم معادلش چیست! تصوری ندارم ازش!به سختی ساعتها در کوچه وخیابان و پارک سرپا ایستادن  فکر کن ! به روزها در بازار دنبال انواع و اقسام ست های رنگاوارنگ  لباس و کیف و کفش و زینت آلات گشتن!

حالا تمام این  زحمت ها به کنار . به  قماری فکر کن که تمام ثروتت را هر روز سرش بگذاری وهرروز ببازی و دوباره فردا تکرارش کنی و باز ببازی و دوباره از رو نروی و تکرارش کنی و تکرارش کنی.... نه واقعا این کارهاسخت نیست. زحمت ندارد؟ تحسین برانگیز است . واقعا هیجان برانگیز است . این همه تحمل رنج و سختی شعف آفرین است .جل الخالق !

 اما او تحمل می کند. او همه این سختی ها را تحمل می کند. با شوق و ذوق هم تحمل می کند. خسته هم نمی شود و ادامه می دهد . حتی وقتی تمام جامعه بر علیه او موضع گیری می کنند او باز هم ادامه می دهد . او حتی از سرزنش هیچ کس و هیچ چیزی هم نمی ترسد وباز ادامه می دهد.

 برای چه ؟

فقط و فقط برای خریدن نگاهی از رهگذاری عابری آواره ای در خیابان که نه آهی در بساط دارد نه سپاهی و ثروتی و خدم و حشمی که تو را از نظر جسمی و روحی تامین کند ! نه نامه ای ! نه امیدی ! نه دعوتی ! نه پیامی !تمام این ها فقط برای خریدن یک نگاه ! ازیک بیچاره ی بی سپاه !

 و تو ای بیچاره  !شاهدی داری زیباترین . رعنا ترین . قدرتمند ترین .مهربانترین.مسلط ترین .پادشاه هستی ست. فرمانروا ست .

امرش در زمین و آسمان مطاع است . تمام ذرات هستی به فرمانش . همه عالم به قربانش. او با این همه زیبایی و رعنایی همیشه دارد تماشایت می کند. او عاشق توست!مدتهاست که عاشق توست!خودش برایت نامه نوشته و اعتراف کرده که عاشق تو ست!اصلا برای همین است که همیشه  دارد تماشایت می کند !اما تو نگاهش که نمی کنی هیچ!نامه اش راکه نمی خوانی هیچ ! تازه پاره اش هم کرده ای!

ازین دخترکان مفلوک یاد بگیر!  تو برای دلبری ازین شاهد قدرتمند زیبایت چه کرده ای  

چهارشنبه 16/4/1389 - 8:28
اخبار
تحلیل های کارشناسان سیاسی غربی حاکی از نگرانی شدید از تاثیر آهسته فرهنگ ایرانی است چرا كه فرهنگ ایران در حال تبدیل شدن به بخشی از فرهنگ كشور های اسلامی است.
به گزارش«شیعه نیوز» اخبار حاکی از آنست که چادر میان زنان لبنانی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اشپیگل در این باره نوشت : گسترش تاثیر فرهنگ ایرانی در ابعاد گوناگون در لبنان مشهود است به طوری كه كودكان این كشور به آموختن زبان فارسی روی آورده اند و در تلویزیون لبنان از برنامه های تلویزیون ایران استفاده می شود در این بین گرایش روز افزون زنان به پوشش چادر در لبنان به طور چشمگیری رشد داشته است .

اشپیگل با اشاره به جایگزینی چادر به جای روسری در لبنان افزود : برای اروپایی ها روش های پوشش مسلمانان چندان تفاوتی ندارد اما در خاورمیانه این موضوع مفهومی خاصی دارد به این معنا كه زنان بیشتری به استفاده از پوشش ایرانی تمایل دارند و این نشانگر افزایش نفوذ ایران در شیعیان لبنان است  .

و نیز دویچه وله در گزارشی به بهانه گسترش نفوذ فرهنگ ایرانی در لبنان پرداخته و نوشته است «چادر یکی از پرفروشترین اجناس ماست. این را فروشنده چادرفروشگاه لباس زنانه در بیروت می گوید. فروشنده معتقد است، دوره ای که چادر را فقط توریست های زن ایرانی به سر می کردند به سر رسیده، حالا زنان لبنانی هستند که چادر سر می کنند و با این کار می خواهند تمایلات سیاسی شان را نشان بدهند؛ تمایلاتی که در نگاه اول شاید برای یک اروپایی قابل تشخیص نباشد . زن اروپایی هنوز معنای خاصی پشت چادر سر کردن و تفاوت آن با مثلا روسری نمی بیند.

زنان لبنانی که این پوشش را انتخاب کرده اند به نوعی می خواهند شیفتگی خود را نسبت به ایران نشان دهند؛ نسبت به کشوری که بیشترین حمایت را از حزب ا... لبنان کرده و می کند»
خانم «اَمل سعد غریب»، (پژوهشگر مرکز خاورمیانه بیروت) نویسنده كتاب "حزب الله: سیاست و مذهب" در این باره می گوید: انتقاد از ایران به دلیل برنامه هسته ای این كشور باعث شده تا بسیاری از لبنانی ها با ایران همراهی كنند.
چرا كه سوء تفاهم هایی درباره شیعیان در جهان وجود دارد و به همین دلیل شیعیان حس نزدیكی زیادی به هم دارند.
وی در ادامه می گوید: این موضوع كه مردم لبنان امروز چادر بر سر می كنند، به این دلیل نیست كه این افراد ناگهان مذهبی شده اند، بلكه باید آن را تائید همراهی محور تهران و جنوب بیروت دانست .
از طرفی جمهوری اسلامی ایران از طریق تلویزیون العالم، دیدگاه های سیاسی خود را در منطقه پخش می کند و دفتر این فرستنده تنها در بیروت 100 کارمند دارد.
عاطف موسوی که مدیر دفتر بیروت این شبکه است، می‌گوید که بینندگان برنامه‌های جمهوری اسلامی روز به روز افزایش می‌یابند. به گفته او، این شبکه مقام سوم را در منطقه دارد و بعد از "الجزیره" و "العربیه" قرار گرفته است .
به گزارش اشپیگل آنلاین، با ایجاد 13 مدرسه به نام مدارس مهدی، آموزش زبان فارسی در کلاس های ابتدایی مدت هاست که آغاز شده و تنها در دوسال اول حدود 2000 کودک از خانواده های شیعیان لبنانی، در این کلاس ها شرکت دارند. فارسی اولین زبان خارجی در این مدارس است. حتی خانواده‌های شیعه‌ای که فرزندان خود را به مدارس حزب‌الله نمی‌فرستند، به آموزش زبان فارسی در مدارس علاقه نشان می‌دهند. 

 گفتنی است « سید حسن نصرالله » دوهزار چادر را به دو هزار تن از دختران و زنان تازه مشرف شده به حجاب اسلامی در لبنان هدیه کرده است که با توجه فعالیت شدید کشور های غربی برای تاثیر گذاری فرهنگی از طریق ارائه جدیدترین مدها، گرایش زنان لبنانی به چادر نشان از پیروزی فرهنگی حزب الله دراین کشور است.

 منبع: وبلاگ hijabs

چهارشنبه 16/4/1389 - 8:25
دعا و زیارت
چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا علیهاسلام:
حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از پدران گرامیش از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل فرمود که:
روزی شخص نابینایی اجازه ورود خواست. فاطمه علیهاسلام برخاست و چادر به سر کرد.
رسول خدا فرمود:« چرا از او رو می‌گیری، او که تو را نمی‌بیند؟»
فاطمه عرض کرد:« او مرا نمی‌بیند، اما من که او را می بینم. و او اگر چه مرا نمی‌بیند ولی بوی مرا که حس می‌کند.»
رسول خدا فرمود:« شهادت می دهم که تو پاره تن منی.»

روزی رسول خدا از اصحاب خود پرسید:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش کدام است؟» اصحاب نتوانستند جواب بدهند. این سؤال به گوش فاطمه علیهاسلام رسید. فاطمه فرمود:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش وقتی است که در خانه اش بنشیند (و خود را در کوچه و بازار، جلو چشم نا محرمان قرار ندهد.)»
وقتی رسول خدا این سخن را شنید، فرمود:« فاطمه پاره تن من است.»

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»
فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند »
رسول خدا فرمود:« فاطمه پاره تن من است »

رسول خدا بعد از ازدواج فاطمه علیهاسلام کارها را بین او و علی علیه السلام تقسیم کرد و فرمود کارهای منزل با فاطمه و کارهای خارج از منزل با علی.
فاطمه علیها سلام می‌فرماید:« هیچ کس نمی‌‌داند من چقدر خوشحال شدم که رسول خدا مرا از ظاهر شدن در پیش چشم مردان معاف کرد.»

روزی فاطمه زهرا سلام الله علیها به اسماء فرمود:« چه بد است این تخته‌هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می‌گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است.»
اسماء گفت:« من که در حبشه بودم، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند و مرده را داخل آن می‌گذاشتند.»
سپس اسماء با چوب خرما تابوتی لبه‌دار درست کرد و به فاطمه علیهاسلام نشان داد. حضرت فاطمه بسیار خوشحال شد و فرمود:« این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی‌شود مرده مرد است یا زن.» و فرمود:« پس از مرگم، مرا در همین تابوت بگذارید.»

منابع:

  • بحارالانوار، ج 43، صفحات 91 و 93 و 54 و 81 و 189.
  • بحار/92/43 اول صفحه -
  • بحار/189/43 -
  • بحار1/81/43-
  • بحار/54/43 -
چهارشنبه 16/4/1389 - 8:20
دعا و زیارت
رابطه آزادانه بین مرد و زن موجب بر افروخته‌شدن احساسات و تحریکات جنسی است و غالبا به گناه کشیده می‌شود. لذا دین مقدس اسلام تا حد ممکن از ارتباطات غیرضروری بین زن و مرد می‌کاهد. در این زمینه به چند روایت اشاره می‌شود:

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:«اگر زن بدون اجازه شوهرش از خانه بیرون برود تمام فرشتگان آسمان او را لعنت می‌کنند تا وقتی به خانه‌اش برگردد.»

و نیز فرمود:« اگر زنی آرایش کند و عطر بزند و شوهرش به چنین وضعیتی برای همسرش راضی باشد، برای هر قدمی که زن بردارد، برای شوهرش خانه‌ای در آتش ساخته می‌شود؛ آن زن نیز مورد لعن خداوند است تا زمانی که به خانه بازگردد.»

و نیز فرمود:«جایز نیست زنی با غیر شوهر یا غیر محرم خود بیش از پنج کلمه، آن‌هم در موارد ضروری، سخن بگوید.»

امیرالمومنین علیه السلام تمایل نداشت به زنان جوان سلام کند و می‌فرمود:«نگرانم که گناه احتمالی آن بیش از ثوابش باشد.»


امام باقر علیه السلام فرمود:«زنان نباید با صدای بلند، اذان و اقامه بگویند، و نیز شرکت در نماز جماعت و نماز جمعه و تشییع جنازه برای زنان ضروری نیست. زنان نباید در حج صدای خود را به لبیک بلند کنند و نیز نباید در قضاوت وارد شوند.»

منابع: بحار الانوار، ج 103، باب 61 و 62 از ص 240 تا 263.
بحار الانوار، ج 104، باب 91 از ص 31 تا 42.
چهارشنبه 16/4/1389 - 8:19
دعا و زیارت
1) رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:«زنان در خانه به جایی که بر کوچه و بازار اشراف داشته باشند نروند، چرا که نگاه مردان به آنها خیره می‌شود. به آنان سوره نور را بیاموزید چون در این سوره از تحریم و عقوبت زنا و نیز از اجتناب نگاه به نامحرم سخن به میان آمده است.»

2) امیرالمومنین علیه السلام در وصیت خود به امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود:«با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار می‌دهی، چشم آنان را از هوس و حرام بازمی‌داری، چرا که حجاب برای آنها ثبات بیشتری به ارمغان می آورد. از خروج بی‌حساب و بی‌رویه زنان جلوگیری کن، زیرا مفاسدی دارد؛ و اگر می‌توانی، کاری کن که همسرانت غیر از تو را نشناسند و با مردان رفت و آمد نداشته باشند...»

3) ام سلمه می گوید:
روزی من و میمونه خدمت رسول خدا بودیم که ابن مکتوم نابینا آمد. پیامبر به ما دو نفر فرمود چادر به سر کنیم و خود را بپوشانیم. ما گفتیم:«یا رسول الله، ابن مکتوم که نابیناست و ما را نمی‌بیند.»
پیامبر فرمود:«آیا شما هم کورید و او را نمی بینید؟!»

4) امام رضا علیه السلام در نامه‌ای به یکی از یاران خود نوشت:«نگاه به موی زنان حرام است، چون موجب تحریک و فساد است.»

منابع:
بحار الانوار، ج 103، باب 61 و 62.
بحار الانوار، ج 104، باب 91.
چهارشنبه 16/4/1389 - 8:17
دعا و زیارت
 

عذاب زنان بدکردار

  آنچه به اینجا پیوند دارد... اجرای حد بر زن گناهكار حجاب گ.مباحث فقهی

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:
روزی من و فاطمه نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رفتیم. پیامبر سخت می‌گریست. من گفتم:«پدر و مادرم فدای شما باد؛ چرا گریه می‌کنید؟!»
رسول خدا فرمود:«در شب معراج زن‌هایی از امت خود را دیدم که در عذاب شدیدی بودند. از دیدن وضع آنها بسیار اندوهگین شده‌ام.»
فاطمه علیهاسلام عرض کرد:«پدر جان، عمل آن زنان چه بود که به عذاب مبتلا شده بودند؟»
رسول خدا فرمود:«زنی را به موهایش آویخته بود و مغز سرش در آتش می‌جوشید. او در دنیا موی خود را از مردان نمی پوشانده.
زنی را به زبانش آویخته بودند و آب جوش در حلقش می‌ریختند. او در دنیا شوهرش را اذیت می‌کرده. زنی را با پا در تنوری از آتش آویخته بودند چرا که بدون اجازه شوهر از خانه‌اش بیرون می‌رفته. زنی گوشت خودش را می خورد و در زیر پایش آتش برافروخته بودند. او در دنیا خود را برای مردان زینت می داده است.
دست‌های زنی را به پاهایش بسته بودند و مارها و عقرب‌ها بر او مسلط بودند. او در دنیا طهارت را مراعات نمی‌کرده و نماز را خوار می شمرده است.
زنی کور و کر و لال در تابوتی از آتش بود و مغز سرش از بینی اش خارج می شد و بدنش از جزام و برص پاره پاره شده بود. او از زنا بچه دار شده و بچه را به شوهرش نسبت می‌داده است.
زنی گوشت تن خود را با قیچی پاره پاره می کرد. او در دنیا خود را در اختیار مردان قرار می داده است.
زنی صورت و بدنش در آتش بود و روده های خود را می خورد. او در دنیا برای زنا وساطت می کرده.
زنی سرش چون خوک و بدنش چون خر بود و هزاران هزار از انواع عذاب بر او می‌بارید. او زنی بوده سخن چین و دروغ پرداز.
زنی به صورت سگ بود و آتش از دهانش خارج می‌شد و ملائکه با گرزهای آتشین بر سرش می‌کوفتند. او در دنیا زنی بوده آوازه خوان و حسود.»
آن‌گاه رسول خدا فرمود:«وای بر آن زنی که شوهرش از او خشمگین باشد و خوشا به حال آن زنی که شوهرش از او راضی باشد.»

منابع:
بحار الانوار، ج 103، ص 245، ح 24.

چهارشنبه 16/4/1389 - 8:13
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته