• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 10235
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 1284روز قبل
سلامت و بهداشت جامعه

 

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد حتی یکبار مصرف سیگارهای الکترونیکی می تواند منجر به آسیب دیدن بافت های قلب و عروق شود. از سوی دیگر مصرف بلند مدت این سیگارها نیز سلامت بدن را با خطراتی جدی رو به رو می کند.
 
به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، تیمی از پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا در مطالعات جدید خود دریافتند که مصرف سیگارهای الکترونیکی می تواند منجر به آسیب دیدگی بافت های قلب و عروق و پیری زودرس قلب شود.

نتایج این پژوهش اخیرا در نشست علمی موسوم به Cardiovascular Aging: New Frontiers and Old Friends meeting in Westminster, Colo ارائه شده است.

در این مطالعات پژوهشگران اقدام به بررسی و مطالعه ابعاد سرخرگ اصلی قلب و قابلیت های مختلف عروق خونی در عریض شدن و سخت شدن کرده و به مطالعه سرخرگ های موش های آزمایشگاهی ماده پرداخته و تاثیر استفاده بلند مدت و کوتاه مدت از سیگارهای الکترونیکی را در آن ها مورد مطالعه و تحقیق قرار دادند.

لازم به ذکر است که سخت شدن بدنه سرخرگ ها و به ویژه سرخرگ آئورت عارضه ای است که عموما از آن با عنوان یکی از عوارض پیر شدن و افزایش سن یاد می شود. این عارضه می تواند منجر به ظهور بیماری های مختلف قلب و عروقی شود.

در این بررسی ها مشخص شد که تنها مصرف 5 دقیقه از سیگارهای الکترونیکی سبب کاهش 30 درصدی عرض سرخرگ ها شده و علاوه بر آن میزان گشادی عروق (Vasodilation) نیز کاهش می یابد.

از سوی دیگر استفاده طولانی مدت از سیگارهای الکترونیکی به میزان بیست ساعت یا بیشتر در طول هفته به مدت 8 ماه نیز تاثیراتی مخرب بر سلامت عمومی قلب و عروق دارد.

از جمله این تاثیرات می توان به تصلب شریان اشاره کرد که در این گروه از افراد به میزان دو برابر بیشتر از سایرین مشاهده می شود.

در این گزارش به صراحت ذکر شده است: یافته های جدید نشان می دهد که سیگارهای الکترونیکی و مصرف آن ها برای سلامت انسان مضر بوده و تاثیرات مخرب فراوانی در پی دارد.

سه شنبه 24/5/1396 - 16:54
ایرانگردی



بانک‌پاسارگاد برای دهمین سال متوالی، از نفرات برتر آزمون سراسری سال 1396 تقدیر به عمل خواهد آورد.
 

به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی این بانک، ضمن اعلام این خبر گفت: بانک‌پاسارگاد به منظور ارج نهادن به تلاش و شایستگی نفرات برتر آزمون سراسری، برای دهمین سال متوالی، از این عزیزان تقدیر خواهد کرد. این بانک این اقدام را از سال 1387 آغاز کرده‌است و هم‌اکنون برترین‌های کنکور سراسری سال‌های گذشته در مقاطع بالاتر نیز تحت حمایت بانک پاسارگاد هستند.
وی افزود: بانک‌پاسارگاد به نفرات اول، دوم و سوم 5 گروه آزمایشی سهام بانک‌پاسارگاد را اهداء خواهد کرد. همچنین تا هر مقطعی که در داخل کشور ادامه تحصیل دهند، مبلغی به طور ماهانه به حساب این عزیزان واریز خواهد شد.
مدیر روابط عمومی بانک پاسارگاد در پایان ضمن اشاره به هدف بانک‌پاسارگاد از این اقدام خاطرنشان کرد: بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، بر خود لازم می‌داند با حمایت و تقدیر از نخبگان کشور، زمینه را برای کاهش دغدغه‌های این عزیزان و ارتقاء سطح علمی و تجربی ایشان، آماده کند تا بتوانیم از وجود این سرمایه‌های ارزشمند برای پیشرفت و آبادانی کشورمان بهره‌‌مند شویم.

سه شنبه 24/5/1396 - 15:44
ایرانگردی




نشست بررسی وضعیت پیشرفت مصوبه "الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر" در معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، به منظور بررسی وضعیت پیشرفت مصوبه "الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر"، نشستی با حضور قائم مقام معاون خدمات شهری و محیط زیست، مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار و نمایندگان سایر سازمان‌های حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست، برگزار شد.
در این نشست دکتر محمد مهدی گلمکانی رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، استفاده حداکثری از انواع انرژی های نو و تجدیدپذیر (خورشیدی، آبی، بادی، زمین گرمایی،‌ زیست توده و پیل سوختی) در شهر تهران در حوزه های ابنیه و ساختمان، فضاهای عمومی، تأسیسات و تجهیزات شهری و حوزه حمل و نقل عمومی را از مهم‌ترین سرفصل‌های مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر برشمرد.
ایشان در ادامه خاطرنشان ساخت: در راستای اجرایی نمودن مصوبه مذکور، اقداماتی همچون ایجاد 9 بوستان انرژی،17 ساختمان انرژی، نصب و راه اندازی 800 دستگاه آبگرمکن خورشیدی، ایجاد نیروگاه هاضم با ظرفیت تولید برق 2 مگاوات، ایجاد نیروگاه ریجکت سوز با ظرفیت تولید برق 3 مگاوات، تامین روشنایی 50 غرفه بازیافت، احداث نیروگاه 50 کیلوواتی خورشیدی در مجتمع پردازش آرادکوه، تأمین روشنایی 1315 سرپناه ایستگاه اتوبوس از طریق سولار و نصب 2985 چراغ و علائم راهنمایی و رانندگی سولار توسط شهرداری تهران صورت گرفته است.
وی در پایان گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت بکارگیری توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به منظور جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، امید است شاهد بگارگیری انرژی های پاک در شهر تهران باشیم.

سه شنبه 24/5/1396 - 15:4
ایرانگردی

 

 

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 از توزیع مخازن پسماند خشك در خانه های محیط زیست سرای محلات 13 گانه منطقه21 در راستای نیل به اهداف مدنظر کمپین محیط زیستی آسمان آبی-زمین پاک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21 ، محمد بیدشکی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه ضمن بیان خبر فوق گفت : در راستای اجرای سیاست های سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و به منظور ترویج هرچه بیشتر فرهنگ تفكیك پسماند خشك از مبدا و نیز اجرای برنامه های مدنظر کمپین محیط زیستی آسمان آبی-زمین پاک، اداره مدیریت پسماند حوزه ی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه اقدام به تجهیز خانه های محیط زیست با مخازن پسماند خشک واقع در سرای محلات 13 گانه کرد .

وی با اشاره به اینکه رعایت و توجه ویژه به تفکیک پسماند خشک از تر در مبدا لازمه ی زندگی مدرن شهری امروزی است، افزود: با قرارگیری مخازن 20 لیتری پسماند خشك در خانه های محیط زیست سرای محلات 13 گانه منطقه21، شهروندانی که به سرای محلات مراجعه می کنند بی واسطه و بدون آموزش خاصی به اهمیت تفكیك پسماند خشك از مبدا پی می برند.

بیدشکی در پایان خاطر نشان کرد : حفظ محیط زیست کنونی و انتقال آن به آیندگان به عنوان میراث ماندگار بشریت برای نسل های بعدی، از وظایف اصلی و مهم هر شهروند بوده و کلیه ی اقدامات کمپین محیط زیستی آسمان آبی-زمین پاک شهرداری تهران در راستای جامه عمل پوشانیدن به هدف والای حفاظت و صیانت از محیط زیست است.

 

 

 

 

سه شنبه 24/5/1396 - 14:17
ایرانگردی

 

 

 


قائم مقام شهرداری منطقه 6 با اشاره به اجرای طرح نگهداشت شهر در سطح منطقه گفت: اجرای طرح حمایت از مدارس، رسیدگی به سدمعبر ساختمانی، مناسب سازی و کانالیزه کردن مسیر حرکتی عابران پیاده در سطح منطقه و ایمن سازی مقابل مساجد و مدارس، لکه گیری و مرمت چاله‌ها، همسطح سازی و صداگیری دریچه‌های فلزی و مرمت دور دریچه‌ها، اصلاح و مرمت پل‌های فلزی، پاک سازی و رسوب برداری انهارکانال‌ها و مسیل‌های جمع آوری آب‌های سطحی، مبارزه با جانوران مضر شهری و پاک سازی معابر و چهار راه‌ها از پدیده تکدی و شبه تکدی گری از موضوعاتی است که در طرح نگهداشت شهر به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، حبیب الله غفوری توضیح داد: رویکرد اجرای طرح نگهداشت، اجرای اقدامات ویژه و فوریتی برای بهتر کردن شرایط زندگی شهروندان است و در پنج حوزه فرهنگی و اجتماعی، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمران و خدمات شهری و محیط زیست اجرا می‌شود.

غفوری با اشاره به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس تصریح کرد: در راستای طرح حمایت از مدارس موضوعاتی همچون تعمیر ورنگ آمیزی کلاس‌ها و وسایل ورزشی، رنگ آمیزی نیمکت‌ها در حیاط مدرسه و نصب آنها، رنگ آمیزی سطل‌های زباله، لکه گیری آسفالت حیاط مدرسه، خط کشی ترافیکی در مقابل در مدرسه، رسیدگی به فضای سبز، نصب درب برای رختکن‌های احداثی در حیاط مدرسه، شستشوی سرویس‌های بهداشتی با واترجت، نصب شیرآلات برای آب خوری حیاط مدارس و طراحی و ساخت سن برای سالن اجتماعات در دستور کار قرار گرفته است.

قائم مقام شهرداری منطقه 6 اضافه کرد: همچنین شستشوی معابر، اصلاح شاخه‌های سرگیر، پاکسازی دیوارها از پوستر، بهسازی باغچه‌های محله، شستشوی مخازن و دیوارها، حذف زوائد و سیمانکاری‌ها از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در طرح نگاهداشت شهر است.

سه شنبه 24/5/1396 - 14:14
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 19 از برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بحران، تشکیل گروه های دوام و اطفاء حریق در سراهای محلات منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19 ، پیمان قربانی با اعلام این خبر افزود : به منظور آموزش عمومی  و همگانی جهت مقابله با حوادث غیر مترقبه  از جمله سیل، زلزله و آتش سوزی و آمادگی نیروهای داوطلب در هر محله، کارگاه های آموزشی مختلفی درخصوص مدیریت بحران و اطفاء حریق تدارک دیده شده است.

 وی افزود : کارگاه های آموزشی به صورت تئوری و عملی درخصوص شناخت بحران، عوامل بحران زا و همچنین راه های مقابله با آن و چگونگی استفاده از امکانات و ادوات آتش نشانی در هنگام بروز آتش سوزی های مختلف از این هفته در سراهای محلات آغاز خواهد شد.

قربانی گفت:  این آموزش ها طی دوره های  64 ساعته در سرای محلات برگزار و طی هفته گذشته نیز  در سرای محله های دولتخواه شمالی و شهرک رسالت  اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد : در پایان دوره 33 نفر از بین داوطلبین  منتخب به دوره دیگر راه می یابند .

شهردار منطقه با اشاره به  برگزاری دوره های تخصصی ویژه افراد منتخب بیان کرد : افراد آموزش دیده  منتخب در ستاد مدیریت بحران دوره های پیشرفته  چادر زنی ،اطفاء حریق  و سایر دوره ها را فرا می گیرند .

به گفته قربانی پس از برگزاری آزمون در پایان دوره ها،  به برگزیدگان موفق هاکارت داوطلب واکنش اضطراری اهدا می شود تا در شرایط  بحرانی در سطح منطقه آماده ارائه خدمات  باشند .

 

سه شنبه 24/5/1396 - 14:7
ایرانگردی

 

 

890 شهروند جنوب شرق تهران با حضور در 46 کارگاه و دوره آموزشی که در خانه های کارآفرینی و خدمات اجتماعی سراهای محلات برپا شده است، تاکنون آموزش دیدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، دکتر انجمنی شهردار منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: تاکنون این دوره ها به مدت 1063 ساعت برگزار شده که بانوان و جوانان از آن بخوبی استقبال کرده اند.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه برای ایجاد بستر مناسب در زمینه توسعه کارآفرینی افزود: در این کلاسها  حرفه هایی شامل: پرورش قارچ، قالیبافی، چرم دوزی، پرورش آبزیان، پته دوزی،  پرورش گیاهان آپارتمانی، پرورش ماهیان زینتی، چاپ روی پارچه، گلسازی، سبدبافی، تریکو بافی، قلاب بافی، کاشت بذر و باغبانی، سبزیکاری، ساخت جعبه کادویی، ژل تزریقی و خلاقیت با نگین آموزش داده می شود.

دکتر انجمنی در ادامه با اشاره به کلاسهای آموزشی کارآفرینی در سراهای محله افزود: دوره های آموزشی کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان محلی و شهروندان منطقه با موضوع کسب و کار خانگی، خودشناسی شغلی، تعمیرات لوازم خانگی، دوره های هنر و مدیریت زمان برپا شده است.

وی در پایان یادآور شد: رشته هایی مانند مبانی کسب وکار خانگی، تفکر مثبت، شیوه های نوین بازاریابی،کارآفرینی شهری، تکنیک TRIZ، آموزش بهداشت و ایمنی شغلی، تکنیکهای خلاقیت و ایده یابی، کارآفرینی شهری و بازاریابی و فروش در شرایط بحران در راستای ایجاد یک کسب کار موفق در کارگاه ها ارائه می شود.

 

سه شنبه 24/5/1396 - 13:58
ایرانگردی


رییس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 4 از مزین شدن 1200متر از زیرگذر بزرگراه امام علی(ع) به طرح هایی درخصوص زندگینامه این حضرت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4 محمد مقیمی در این باره گفت: به منظور ارج نهادن به مسایل مذهبی سنتی و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با زندگی معصومان و اولیای خدا ، 1200مترمربع از نمای زیرگذر بزرگراه امام علی(ع) با تکنیکهای ماندگار از جمله کاشیکاری و بتن برجسته مزین می شود.
وی در ادامه گفت: دراین خصوص طی فراخوانی که از طریق سازمان زیباسازی برگزار شد ، طرحهایی با موضوعهای مذهبی ،سنتی ارائه شد که در بین این آثار، طرحی با موضوع زندگینامه حضرت علی (ع) و با تکنیک بتن برجسته انتخاب وبه تایید شورای هنری سازمان زیباسازی رسید که در حال اجرا می باشد.
وی افزود: از دیگر اقداماتی که می توان در راستای ارتقا کیفی منظر شهری بدان اشاره کرد نصب مجسمه های شهری که با موضوعات شهری، ملی و مذهبی، نقاشی های دیواری از شهدای گرانقدر و آثار هنرمندان به نام ایرانی در میادین اصلی و بوستان های سطح منطقه می باشد.

سه شنبه 24/5/1396 - 13:55
ایرانگردی

 

 


طبق گزارشات و اطلاعات واصله درخصوص حضور یکی از جانبازان معزز در بوستان جوانمردان به دستور شهردار منطقه 22 نمایندگانی شهرداری به منظور بررسی جوانب کار به محل اعزام شدند و پس از بررسی ها مشخص شد این فرد که یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس کشور است به دلیل پیگیری روند درمان از شهر قوچان از توابع استان خراسان جنوبی به تهران مراجعه نموده و به علت عدم تکمیل پرونده جانبازی در بنیاد پذیرش وی میسر نگردیده است لذا با همسر خود در بوستان جوانمردان سکنی و با وجود پیگیری روند اداری کار که توسط همسر وی و از طریق بنیاد شهید در حال پیگیری بوده متاسفانه در نهایت موفق به انجام مراحل پذیرش و درمان خود در بیمارستان نشده است.

 


با هماهنگی های صورت گرفته توسط نمایندگان شهردار منطقه 22 در این خصوص کار پذیرش و مراحل درمان وی در یکی از بیمارستان های منطقه در کمتر از یک ساعت انجام شد و این جانباز عزیز به همراه همسر خود در بیمارستان مورد درخواست بستری شد.

شایان ذکر است موارد مرتبط به پیگیری وضعیت این جانباز که به بنیاد شهید مرتبط می شود از طریق شهردار منطقه 22 در حال انجام است.

 

سه شنبه 24/5/1396 - 13:51
ایرانگردی

 

 


طبق گزارشات و اطلاعات واصله درخصوص حضور یکی از جانبازان معزز در بوستان جوانمردان به دستور شهردار منطقه 22 نمایندگانی شهرداری به منظور بررسی جوانب کار به محل اعزام شدند و پس از بررسی ها مشخص شد این فرد که یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس کشور است به دلیل پیگیری روند درمان از شهر قوچان از توابع استان خراسان جنوبی به تهران مراجعه نموده و به علت عدم تکمیل پرونده جانبازی در بنیاد پذیرش وی میسر نگردیده است لذا با همسر خود در بوستان جوانمردان سکنی و با وجود پیگیری روند اداری کار که توسط همسر وی و از طریق بنیاد شهید در حال پیگیری بوده متاسفانه در نهایت موفق به انجام مراحل پذیرش و درمان خود در بیمارستان نشده است.

 


با هماهنگی های صورت گرفته توسط نمایندگان شهردار منطقه 22 در این خصوص کار پذیرش و مراحل درمان وی در یکی از بیمارستان های منطقه در کمتر از یک ساعت انجام شد و این جانباز عزیز به همراه همسر خود در بیمارستان مورد درخواست بستری شد.

شایان ذکر است موارد مرتبط به پیگیری وضعیت این جانباز که به بنیاد شهید مرتبط می شود از طریق شهردار منطقه 22 در حال انجام است.

 

سه شنبه 24/5/1396 - 13:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته