• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 551
تعداد نظرات : 968
زمان آخرین مطلب : 4750روز قبل
ریزه کاری های خانه داری

محلی را که دوده ریخته شده است هیچ گاه به هم نسایید چون لکه بزرگتر می شود. محل لکه را به ملایمت بتکانید ویا با جاروبرقی به آرامی جمع کنید .سپس اگر دوده بر روی پارچه باقی ماند روی آن نمک بپاشید و بعد از چند دقیقه با احتیاط محل لکه را برس کشیده وبا آب و صابون بشویید .

-اگر دست و پایتان از دوده سیاه شده اند با روغن مایع آنها را چرب نمایید و بعد از چند دقیقه با آب گرم و صابون بشویید زیر ناخن ها ودور آنهارا با مسواک تمیز نمایید

 

گنجینه خانه داری(نوشته:محبوبه نجاتی)

چهارشنبه 19/8/1389 - 12:56
ریزه کاری های خانه داری

اگر لکه جوهر بر روی پارچه سفید است ابتدا لکه راباآب سرد بشوییدسپس وایتکس راباآب سرد به طور مساوی مخلوط کنید و لکه را با آن تمیز نمایید.

در صورتی که لکه روی پارچه رنگی قرار دارد با آبلیمو لکه را برطرف کنید وبا آب سرد بشوئید اگر باز هم لکه باقی ماند این کار را چندبار تکرار کنید.

لکه روی قالی و پارچه های کرکدار را با کاغذ خشک کن کمرنگ نمایید وروی آن دوغ یا ماست بریزید و کمی صبر کنیدبعد با کاغذ خشک کن پاک کرده و چندبار این کار را تکرار نمایید سپس با آب و پودر رختشویی لکه حاصله را بشویید.

لکه روی پارچه های چرمی رابا شیر نجوشیده خیس کنید ولکه را با آن پاک نمایید اگر باز هم اثر لکه باقی ماند با الکل صنعتی مالش دهید نتیجه قطعی است.

برای از بین بردن لکه جوهر روی وسایل مرمری کمی آب اکسیژنه و آمونیاک را مخلوط نموده و با یک پنبه یا پارچه تمیز به آرامی روی لکه بمالید.

 

 

 

 

گنجینه خانه داری(نوشته محبوبه نجاتی)

چهارشنبه 19/8/1389 - 12:51
مهدویت

 

  کلیک کن

 

 

 

کودکی نشسته گریان روبه مادر میکند و گویا سوالی سخت دارد به مادر میگوید مادر آن که می گویید می آید پس کجاست تو که همیشه زیر لب می گویی کی می آیی مولای من؛ مادر مولایی که می گویی کجاست آدرسش را بده من برم التماسش کنم وبهش بگم مادرمو این همه نگریون مادر م برام خیلی عزیزه؛
مادر زد زیر گریه و گفت نازکم مولای من مولای همه است تا خدا اجازه ندهد او نمی آید؛
کودک گفت مادر تو که همیشه می گویی دل من پاک است اگه من دعا کنم خدا اجازه میدهد که مولا بیاید
مادر گفت بله دخترکم تو دعا کن خدا به حرف تو گوش می دهد دخترک که یه چیزهایی از دعای مادرش یاد گرفته بود دستهای کوچکش را به سوی درگاه لم یزل بلند کرد و اینگونه گفت خدای خوبم مادرم وقتی صلوات می فرسته آخرش یه چیزی میگه اما من بلد نیستم خدایا مادرم یه دعا میخونه اونوهم بلدنیستم از بین دعاهاش این و یاد گرفتم که بگم فرج؛خدایا معنیشو نمیدونم اما این و میدونم
اگه تند تند بگم مولا می آید؛

دخترک باز رو به خدا کرد و با چشمان گریان گفت خدای خوبم صلوات و من بگم آخرشو تو بگو آمینشومن میگم

دخترک با خدا حرف میزدو مادرش اشک می ریخت آخر سر دخترک زیر لب گفت مولا جان امروز فهمیدم هیچ کس دعایت نمیکند چون اگه همه دعا میکردند تو می اومدی امروز فهمیدم همه فقط به فکر خوردن و سرگرمی هستند مولا جان به مادرم میگم برام چادر سفید بدوزه هر روز کنار مامان میشینم و هرچه مامان گفت تکرار میکنم هرچه باشه دلم پاکه عیبی نداره خودم برات دعا میکنم تا بیایی و سرتو بزاری روی پاهای کوچیکم تا برات لالایی بخونم کاش منم میتونستم دعایی که مادرم میخونه بخونم اما عیبی نداره با زبون خودم میگم

خدا جونم مولای منو برسون

 

اللهم عجل لولیک الفرج

آمین یا رب العالمین

سه شنبه 18/8/1389 - 16:56
خواص خوراکی ها

این تقسیم بندی برگرفته از کتاب گیاهان دارویی و گیاه درمانی آقای دکتر محمد حسین صالحی سورمقی، دانشیار دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.

گیاهان دارویی آرام بخش، ضد افسردگی، مقوی اعصاب و محافظ اعصاب

اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه، بهارنارنج، جوی دوسر، جینسینگ، جینکو، چای، رازک، ریحان، زردچوبه، زعفران، سنبل الطیب، علف چای، کرفس، گل رنگ، گل ساعتی، گل گاوزبان، نعنا فلفلی و نعنا قمی.

گیاهان دارویی ادرارآور

بومادران، جعفری، چای، ذرت، قره قات، علف چای، کدوتنبل، کرفس، گزنه، گل رنگ، گل گاوزبان، لیموترش، مرزه، همیشه بهار و هویج.

گیاهان دارویی افزایش دهنده ی قوای جنسی

انیسون، بادام زمینی، توت فرنگی، پنج انگشت، جعفری، جینسینگ، رازیانه، ریحان، زردآلو، زعفران، سیر، شاه تره، شنبلیله، فلفل، کرفس، گردو، گشنیز، نعنا فلفلی، نعنا قمی، همیشه بهار و هویج.

گیاهان دارویی استروژنیک و ضد استروژن (تنظیم کننده اختلالات هورمونی)

پنج انگشت، رازک، رازیانه، کتان.

گیاهان دارویی شیرافزا

انیسون، بادام زمینی، پنج انگشت، رازک، رازیانه، ریحان.

گیاهان دارویی ضد آلرژی (ضد حساسیت)

انگور، بادرنجبویه، خارمریم، دارچین، زردچوبه، شاه تره، نارنج

گیاهان دارویی ضد آلزایمر

اسطوخودوس، اکلیل کوهی، انگور، بادرنجبویه، جینکو، چای، ریحان، کرفس، مریم گلی

گیاهان دارویی ضد اسهال

اوکالیپتوس، به، بومادران، چای، دارچین، سیب، گون، ماست، مرزه

گیاهان دارویی ضد اکسیدان

آویشن، انگور، اکلیل کوهی، بابونه، بادام زمینی، توت فرنگی، جعفری، جین سینگ، جینکو، چای، خارمریم، ریحان، زردچوبه، زعفران، زنجفیل، زیتون، سویا، فلفل، قاصدک، قره قاط، علف چای، کدوتنبل، کرفس، کنگرفرنگی، گردو، لیموترش، مرزه، مریم گلی، نارنج، نعنا فلفلی، هویج.

گیاهان دارویی ضد تعریق و عطش

فلفل، لیموترش، مریم گلی، مرزه.

گیاهان دارویی ضد درد و التهاب

اسطوخودوس، اکلیل کوهی، اوکالیپتوس، بومادران، جعفری، خارمریم، زنجفیل، فلفل، قره قاط، علف چای، کرفس، گل رنگ، مرزه، همیشه بهار

گیاهان دارویی ضد سرطان

انگور، پیاز، توت فرنگی، جین سینگ، جینکو، چای، زردچوبه، سویا، سیر، فلفل، علف چای، کرفس، گون، ماست، مرزه، همیشه بهار، هویج.

گیاهان دارویی ضد سم

اکلیل کوهی، زیتون، سیر، فلفل، قاصدک، لیموترش، نعنا فلفلی.

گیاهان دارویی ضد میکروب، ضد قارچ و ضد ویروس

آویشن، انگور، اکلیل کوهی، انیسون، اوکالیپتوس، بادرنجبویه، بارهنگ، بومادران، پیاز، پنج انگشت، جعفری، چای، حنا، دارچین، رازیانه، زردچوبه، زنجفیل، سرخارگل، سیر، عسل، فلفل، قره قاط، علف چای، کرفس، گردو، گشنیز، گل رنگ، ماست، مرزه، نعنا فلفلی، نعنا قمی، همیشه بهار

گیاهان دارویی قاعده آور

اسطوخودوس، اکلیل کوهی، انیسون، بابونه، بومادران، پنج انگشت، جعفری، رازک، زعفران، خارمریم، کرفس، گل رنگ. 

‎گیاهان دارویی کاهش دهنده اسید اوریک

اسفرزه، بارهنگ، جعفری، جو دو سر، زیتون، سرخ ولیک، کرفس، نارنج، هویج.

گیاهان دارویی کاهش دهنده ترشح شیر

جعفری، مریم گلی، هویج.

گیاهان دارویی کاهش دهنده قند خون

اسطوخودوس، اوکالیپتوس، پیاز، جو، جین سینگ، زیتون، سیر، شنبلیله، قاصدک، کدوتنبل، کرفس، کنگرفرنگی، گردو، گزنه، گشنیز، هویج.

گیاهان دارویی کاهش دهنده میل جنسی

رازک، مریم گلی، نعنا فلفلی.(همان طور که مشاهده می کنید نعنا فلفلی و خیلی از گیاهان دیگر هم در کاهش و هم در افزایش یک مورد خاص دیده می شوند، این مساله به این دلیل است که این گیاهان خواص تعدیل کننده دارند، مانند انگور که هم خاصیت لاغر کنندگی دارد و هم خاصیت چاق کنندگی.)

گیاهان دارویی محرک سیستم دفاعی بدن

آویشن، انگور، بابونه، بارهنگ، جو دو سر، جین سینگ، ختمی، زردچوبه، سرخارگل، سیر، قره قاط، مریم گلی.

گیاهان دارویی مسهل

انگور، اسفرزه، بادام، توت فرنگی، ختمی، زیتون، سنا، صبر زرد، کتان، کرچک، گون.

گیاهان دارویی موثر بر بهداشت و سلامت پوست

آواکادو، آویشن، اسیدهای گیاهی، انگور، بابونه، بادام، بادام زمینی، پنیرک، توت فرنگی، جو دو سر، حنا، خارمریم، ختمی، زیتون، شنبلیله، شیرین بیان، شاه تره، صبرزرد، عسل، گزنه، ماست، همیشه بهار، هویج.

گیاهان دارویی موثر بر اختلالات دستگاه تنفس

آویشن، اسفرزه، اوکالیپتوس، بارهنگ، بومادران، پنیرک، پیاز، جو، جین سینگ، جینکو، چای، ختمی، زردآلو، سیب، سرخارگل، شیرین بیان، عسل، فلفل، گل گاوزبان، مرزه، نعنا فلفلی، نعنا قمی.

گیاهان دارویی موثر بر قلب و عروق(کاهش چربی، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و موارد دیگر)

آواکادو، آویشن، اسفرزه، اکلیل کوهی، انگور، بابونه، بادام زمینی، بارهنگ، پیاز، جعفری، جو، جین سینگ، جینکو، چای، زنجفیل، زیتون، سرخ ولیک، سویا، سیب، سیر، شنبلیله، فلفل، قره قاط، علف چای، کتان، کدو تنبل، گزنه، کنگر فرنگی، گردو، گشنیز، گل رنگ، گل گاوزبان، لیموترش، ماست، نارنج، همیشه بهار، هویج.

گیاهان دارویی موثر بر دستگاه گوارش(ضد درد، نفخ و اسپاسم، ضد یبوست، مقوی و محرکه هضم)

آویشن، اکلیل کوهی، انیسون، اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه، بومادران، به، توت فرنگی، پیاز، جعفری، جو دو سر، حنا، دارچین، رازک، رازیانه، ریحان، زردآلو، زردچوبه، زعفران، زنجفیل، سیر، شیرین بیان، عسل، علف چای، فلفل، قاصدک، قره قاط، کرفس، کنگر فرنگی، گشنیز، گل ساعتی، گل گاوزبان، گون، لیموترش، مرزه، مریم گلی، نارنج، نعنا فلفلی، نعنا قمی، همیشه بهار، هویج.

گیاهان دارویی موثر در اختلالات کبدی

انگور، انیسون، جعفری، چای، خارمریم، زردچوبه، سویا، سیر، شاه تره، قاصدک، کنگرفرنگی، گیاه رنگ، نارنج.

گردآوری: مریم مرادیان نیری – کارشناس تغذیه تبیان

 

دوشنبه 17/8/1389 - 16:43
خواص خوراکی ها

برگ‏ ها و گل‏ های پونه و همچنین ساقه‏ های آن می توانند جایگزین مناسبی برای بسیاری از آنتی بیوتیک‏ ها باشند. این گیاه همچنین بادشکن، معرق، مدر و محرک نیز می‏ باشد.

از دم کرده‏ی این گیاه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم، حالت تهوع، دردهای قاعدگی و بی ‏خوابی استفاده می شود.

پونه را به عنوان تحریک کننده تولید صفرا نیز می‏ شناسند.

تزریق عصاره ‏ی پونه به موش‏ های آزمایشگاهی نشان داد که این گیاه دارای خواص آرام بخشی خوبی است.

عصاره‏ ی پونه دارای خاصیت تسکین دهنده‏ ی درد نیز می ‏باشد.

در محیط آزمایشگاه دیده شد که عصاره‏ ی پونه در مقابل ویروس تب‏ خال، ویروس آنفلوآنزا، بیماری نیوکاسل و ویروس‏های مختلف دیگر فعال است.

فواید پونه:

پونه برای مقابله با بیماری‏های زیر سودمند است:

- حالت تهوع و استفراغ

- مشکلات و ناراحتی ‏های گوارشی به طوری که از ترش کردن معده جلوگیری می ‌کند و برای هضم غذا و برطرف کردن سکسکه مفید است.

- سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آسم

- سرفه و سیاه سرفه

- گرفتگی بینی

- با توجه به خواص ضدمیكروبی كه در عصاره و اسانس پونه وجود دارد، می ‌توان از این فرآورده‌ها به عنوان جایگزین طبیعی برای آنتی بیوتیك‌ ها استفاده كرد.

دوشنبه 17/8/1389 - 16:36
سخنان ماندگار

 

امام سجاد(ع)

خدایا من در کلبه فقیرانه خود چیزی را دارم که تو در عرش کبریایی خود نداری

من چون تویی دارم و تو چون خود نداری

دوشنبه 17/8/1389 - 16:30
سخنان ماندگار

امام سجاد(ع)فرمودند.

در آسمان دریایی است که آن را دریای برکت گویند و بر لب آن دریا درختی است که آن را درخت تحیات نامند بر آن درخت آشیانه مرغی است به نام مرغ صلوات و وقتی مومنی در ماه شعبان بر سید پیغمبران صلوات الله علیه صلوات بفرستد خداوند آن مرغ را امر نماید تا در آن دریا غوطه خورد و پرهای خودرا بفشارد و هر قطره ای که از پرهای آن مرغ بریزد ملکی خلق نماید و جمیع آن فرشتگان به تقدیس و تحمید و مدح و ثنای پروردگار مشغول گردند و ثواب آنها در دیوان اعمال صلوات فرستنده ثبت گردد.

دوشنبه 17/8/1389 - 16:27
سخنان ماندگار

امام جعفر صادق (ع) فرمودند

در آخر روز پنج شنبه و شب جمعه جمعی از ملائکه از آسمان فرود می آیند که قلم هایی از طلا و لوح هایی از نقره همراه آنان است و در آخر روز پنجشنبه و شب جمعه و روز جمعه تا وقت غروب ؛چیزی به جز صلوات بر پیامبر وآل آن حضرت نمی نویسند

دوشنبه 17/8/1389 - 16:20
سخنان ماندگار

امام صادق (ع) فرمودند

هر کس بعد از نماز صبح و ظهر بگوید

"اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم"

نمی میرد تا اینکه حضرت مهدی (عج)را درک کند و به ملاقاتش نایل آید

دوشنبه 17/8/1389 - 16:16
سخنان ماندگار

مالک جهنمی می گوید:

گلی به امام جعفر صادق (ع) دادم گرفتند و بوئیدند و برهردو دیده گذاشتند سپس فرمودند.

هرکه گلی را بگیرد و ببوید و بر دیده بگذارد و بگوید

 "اللهم صل علی محمد و آل محمد "

هنوز بر زمین نگذاشته باشد که گناهانش آمرزیده می شود

دوشنبه 17/8/1389 - 16:14
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته